Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

84th Volta a Portugal em Bicicleta

Gepost door De zwarte trui 
De zwarte trui 14 augustus 2023 17:37
We zijn al bij etappe 5. Maar dat is wel het juiste moment om in deze fantastische ronde te vallen, want finish bergop!

Na 4x 'sprint of a large group' met 3 verschillende winnaars, De Venezuelaan Leangel Rubén Linarez won etappe 1 en 2, ploeggenoot João Matias etappe 3 en Daniel Babor etappe 4. De proloog was natuurlijk een prooi voor Rafael Reis. Matias is leider in het AK voor Reis.

Wie noteert er vandaag een mutant resultaat op de Covilhã (Torre)?

De zwarte trui 14 augustus 2023 17:47
Alles lijf te volgen op: [www.rtp.pt]

Weg met die WK dip, morgen pas Burgos en Denemarken. Nu de geel stralend glassdrive boys keihard een berg op zijn knallen!
De zwarte trui 14 augustus 2023 18:58
De bezin especial is duidelijk op bij de gele brigade. Mauricio Moreira AK winnaar van vorig jaar eindigt 45e en AK nr 2 van vorig jaar Frederico Figueiredo trapte op het oog nog door de boter, maar ging niet hard genoeg, 9e op 1.11. Delio Fernández (37), vorig jaar 7e in AK, slaat een dubbelslag. Colin Stüssi (30) 2e in de rit nu ook 2e in het AK en tot overmaat van ramp nog een Spanjaard op de dubbele 3, Txomin Juaristi (28). De eerste Portugees is Henrique Casimiro (37) 5e in de rit en 4e in het AK.

NL eer wordt hoog gehouden door Quaedvlieg 37e en Nijssen 49e van Universe Cycling Team.

Mooie beelden van deze ruige berg.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14/08/2023 19:12 door De zwarte trui.
ton duk 14 augustus 2023 21:36
De zwarte trui Schreef:
-------------------------------------------------------
>
>
> NL eer wordt hoog gehouden door Quaedvlieg 37e en
> Nijssen 49e van Universe Cycling Team.
>
Volgens (mijn) verwachting is deze Ronde natuurlijk te hoog gegrepen voor UCT
Gr
El Chaba 15 augustus 2023 08:29
Ik volg deze ronde al jarenlang en ik was ook stomverbaasd toen ik de uitslag van deze etappe eerder op de avond zag.

Heel apart inderdaad, dat de nummers één en twee van het AK van vorig jaar zo faalden. Wellicht dat Moreira ziek is of zo?
Slimmerd 15 augustus 2023 09:42
Oud bloed gebruikt bedoel je?
lodjan 15 augustus 2023 09:54
Tja, in deze brommerronde kun je alles verwachten. Maar nu er een hele ploeg gepakt en opgedoekt is, zijn ze misschien wat voorzichtiger geworden? En presteren de besten van vorig jaar daarom minder?
El Chaba 15 augustus 2023 13:30
Dat is ook in me opgekomen, ja.
Maar dan moeten ze ook eens naar die Delio Fernandez kijken, want dat hij op zijn 37-ste nota bene het hele veld hier verslaat op een zeer zware en lange klim, is natuurlijk ook geen zuivere koffie.
lodjan 15 augustus 2023 22:19
Die Delio Fernández is geen nobody die op zijn 37e ineens komt bovendrijven. Hij heeft een jaar of 10 in Proteams gereden en heeft de Giro en Vuelta al uitgereden. Hij heeft de Ronde van Oostenrijk gewonnen en is kort geëindigd in andere rondjes. Ook eerder al etappes gewonnen in Portugal. Ik ben er niet zeker van dat het geen zuivere koffie is. In dit veld hoort hij gewoon één van de sterkste renners te zijn.

De winnaar van vandaag is een oude bekende: Louis Angel Maté. 39 jaar inmiddels en 17 grote rondes gereden. Twee maanden terug heeft ie nog de Migration Gravel Race in Kenia gereden: goede voorbereiding dus smiling smiley



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15/08/2023 22:20 door lodjan.
El Chaba 16 augustus 2023 00:23
Artem Nych, 33 jaar oud inmiddels, die vóór deze ronde van Portugal, bekend stond als een leuk klimmertje met wat incidentele kleine resultaten in B/C koersen, zoals twee jaar geleden achtste in het AK van de ronde van Turkije (frappant genoeg, net achter Delio Frenandez winking smiley), maar verder nooit iets bijzonders heeft gepresteerd.

Dit jaar rijdt hij voor het eerst voor de hierboven reeds besproken brommerploeg van Glassdrive en dat maakt het voor mij allemaal nog wat vreemder, aangezien de kopman Moreira (rijdt inmiddels al op meer dan 17 minuten) helemaal niet presteert en de andere kopman, de Portugees Figueiredo (nu achtste in het AK) minder presteert..

Vandaag greep deze Artem Nych op indrukwekkende wijze de macht in het AK, na zijn tweede plaats in de zesde etappe.

Etappe 6:

1 MATE Luis Angel Euskaltel-Euskadi
2 NYCH Artem Glassdrive / Q8 / Anicolor + 14
3 COBO CAYON Ivan Equipo Kern Pharma + 47
4 FONTE Cesar Radio Popular - Paredes - Boavista + 56
5 SESSLER Nicolas Global 6 Cycling + 59
6 CARVALHO Antonio ABTF Betão - Feirense + 02:01
7 STÜSSI Colin Team Vorarlberg + 02:02
8 FIGUEIREDO Frederico Glassdrive / Q8 / Anicolor + 02:04
9 CASIMIRO Henrique Efapel Cycling + 02:04
10 JUARISTI Txomin Euskaltel-Euskadi + 02:04
11 FERNANDEZ Delio AP Hotels & Resorts / Tavira / SC Farense + 02:04

AK na etappe 6:

1 NYCH Artem Glassdrive / Q8 / Anicolor 28:07:53
2 FERNANDEZ Delio AP Hotels & Resorts / Tavira / SC Farense + 27
3 STÜSSI Colin Team Vorarlberg + 30
4 JUARISTI Txomin Euskaltel-Euskadi + 37
5 MATE Luis Angel Euskaltel-Euskadi + 01:01
6 CASIMIRO Henrique Efapel Cycling + 01:08
7 CARVALHO Antonio ABTF Betão - Feirense + 01:30
8 FIGUEIREDO Frederico Glassdrive / Q8 / Anicolor + 01:49
9 ITURRIA Mikel Euskaltel-Euskadi + 02:44
10 DEL PINO Jesus Aviludo - Louletano - Loulé Concelho + 02:54
El Chaba 16 augustus 2023 00:23
Geloof me, lodjan, dankzij ons wielerjaarspel Cyclear ken ik de resultaten van Delio Fernandez als mijn broekzak. winking smiley
Maar daarover later wellicht meer. Nu even geen tijd voor.
lodjan 16 augustus 2023 09:28
Nych als Rus en rijdend voor Glassdrive natuurlijk verdacht, maar Nych was net als Maté een overblijver van de vroege vlucht. Daarnaast vóór Glassdrive wel 8 jaar PCT gereden, waardoor hij in dit peloton bij de betere renners zou moeten behoren. Zeker wanneer er na het W52 debacle wat voorzichtiger wordt gedaan in het Portugese peloton en er schoner gereden wordt.
El Chaba 16 augustus 2023 12:27
Op zich wel eens hoor, met de aantekening dat dat bij de Rusvelo ploeg was, die slechts in naam vanwege Russisch geld een PCT was. Qua prestaties totaal niet op de beruchte Firsanov na dan.

Maar ik blijf het vreemd vinden, dat dan binnen diezelfde Glassdrive ploeg zo verschillend gepresteerd wordt. Maar goed, laten we eerst de rest van deze ronde maar eens afwachten. winking smiley
ton duk 16 augustus 2023 13:51
El Chaba Schreef:
-------------------------------------------------------
> Qua prestaties
> totaal niet op de beruchte Firsanov na dan.

Waaraan verdient munne maat Firsanov de toevoeging berucht ??
Gr
El Chaba 16 augustus 2023 16:09
Jij hebt toch alleen HOLmaten? winking smiley

Nou, sinds hij in 2012 op bijna 30-jarige leeftijd na een vrijwel nietszeggende wielercarrière, ineens in een periode van een kleine maand eerst derde werd in Rund um den Finanzplatz Eschborn - Frankfurt tussen allemaal toprenners van WT-niveau, even later de tweede zware bergetappe én het AK van die tweedaagse ronde in Madrid won en daarbij o.a. Quintana (in zijn eerste jaar bij Movistar) op meer dan twee minuten reed, en tenslotte ook nog vlak daarna en passant vierde werd in het AK de Ronde van België, keek men natuurlijk wel een beetje vreemd tegen hem aan in het peloton.

Vervolgens weer twee nagenoeg anonieme jaren, een weer wat beter jaar en dan weer zo'n jaar met een korte wonderperiode van een kleine maand, waarin hij op bijna 34-jarige leeftijd eerst die Coppi e Bartali week won, vervolgens de vrij zware Italiaanse semi-klassieker Giro dell'Appennino en tenslotte meteen daarna óók nog vierde werd in het AK van de zware Giro del Trentino op slechts 19 seconden van Landa, maar nog net voor renners als Bardet en Pozzovivo.

Er is nooit iets bewezen natuurlijk, maar iedere renner in het peloton weet natuurlijk dat daar iets niet helemaal klopt en elke beetje wielervolger zal dat ook begrijpen.
Jij nu ook? winking smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen