Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

78thLa Vuelta Ciclista a España(2.UWT) Stage 3»Súria›Arinsal(158.5km)

Gepost door Clavan 
Clavan 28 augustus 2023 08:55

Andreas Kron wins stage two. Photo: Sprint Cycling

GC after stage 2:

1 ANDREA PICCOLO EF EDUCATION-EASYPOST 4hr 27min 23sec
2 JAVIER ROMO OLIVER ASTANA QAZAQSTAN TEAM @ 11sec
3 IVAN GARCIA CORTINA MOVISTAR TEAM 0' 13''
4 ROMAIN BARDET TEAM DSM-FIRMENICH s.t.
5 DAVID MAX POOLE TEAM DSM-FIRMENICH s.t.
6 NELSON OLIVEIRA MOVISTAR TEAM s.t.
7 IMANOL ERVITI MOVISTAR TEAM s.t.
8 ENRIC MAS MOVISTAR TEAM s.t.
9 EINER AUGUSTO RUBIO MOVISTAR TEAM s.t.
10 SEAN FLYNN TEAM DSM-FIRMENICH s.t.

In de 3e etappe van de Vuelta fietsen de coureurs in 158,5 kilometer van Sùria naar het skigebied van Arinsal, hoog in Andorra. Het dwergstaatje is erg bergachtig, dus is het niet meer dan logisch dat een klimmer gaat winnen.



Andorra werd als bufferstaat door Karel de Grote gesticht om de Moren tegen te houden en hen de toegang tot Frankrijk te beletten. De omliggende bergen waren daarbij behulpzaam.

Die bergen zijn doorgaans ook doorslaggevend als er een wielerpeloton in Andorra finisht. De laatste keer dat de Vuelta er was, in 2017, ontplofte de race op de korte en steile slotklim, de Alto de la Comella. Het kwam aan op een sprint van negen, en die zette Vincenzo Nibali op zijn naam.

2017. Niballi wint voor De La Cruz en Froome

Twee jaar geleden finishte er ook een Touretappe in Andorra. Destijds soleerde Sepp Kuss naar de overwinning. De Amerikaan won vanuit de vroege vlucht.

Dit keer is het parcours glooiend tot heuvelachtig, totdat de renners over de grens komen. Eenmaal in Andorra is het nog 51 kilometer tot de streep. Daarin liggen twee grote beklimmingen. De eerste is de Coll d’Ordino, een klim van 8,9 kilometer à 5,1%. Extra attractie is dat er bonificatieseconden te winnen zijn op de top.



In 13 kilometer vliegen de renners naar het dal om daar direct de finishklim aan te snijden. Die stijgt in 8,3 kilometer met een gemiddelde van 7,7% naar de streep.

De eerste drie renners aan de streep krijgen 10, 6 en 4 bonificatieseconden, terwijl er bij de tussensprint op de Ordino – als gezegd – 6, 4 en 2 te verdienen zijn.

De 3e etappe start om 13:15 uur en de race finisht naar verwachting rond 17:30 uur.


Andorra awaits on stage 3 - La Vuelta will get there via the Oliana reservoir as it did in 2010; Tom Dumoulin led on Coll d'Ordino in 2015; 'Chava' Jimenez won into nearby Pal in 1998
GillesEmanuel 28 augustus 2023 10:40
Poah, gelijk een giga etappe. Al vrees ik dat niemand echt initiatief zal durven nemen.

Ik hoop op een scenario waar Roglic de boel onder druk wilt gaat zetten en Vingegaard de counters controleert.
De zwarte trui 28 augustus 2023 12:14
Jumbo al in de problemen voor de start!! [twitter.com] (Primoz was stiekem achter het stuur gaan zitten.)
Slimmerd 28 augustus 2023 12:40
Dit is van gisteren, na de etappe
De zwarte trui 28 augustus 2023 12:42
Horsie is back 28 augustus 2023 13:23
Oom Antoine liet weer eens van zich horen. Elle est chez JumboVismaRoad Bol?
De zwarte trui 28 augustus 2023 13:34
De Roemeen heeft het dan weer over stevige (tegen)wind vandaag.
De zwarte trui 28 augustus 2023 13:36
Op 27.7 km van de meet was het eerder vandaag iig droog. De NOS meldt dat het ook in de start droog was. Onderweg kunnen wel de nodige buien vallen.

De zwarte trui 28 augustus 2023 14:15
Vos laat zich nog maar eens opereren:

Voor Marianne Vos zit het wielrenseizoen erop. De Nederlandse renster is vorige week geopereerd aan haar linker heupslagader en moet minimaal tien weken revalideren. Dat maakt Vos bekend in een bericht op Instagram.

‘Na enkele dagen ben ik momenteel weer thuis om te beginnen aan een zorgvuldig herstel- en revalidatieprogramma van tien weken. Uiteraard betekent dit het einde van mijn seizoen 2023', begint Vos haar verhaal.

AD.nl
Slimmerd 28 augustus 2023 14:29
Er ontstaat eindelijk een kansrijke kopgroep, negen renners komen nu weg;

Caruso en Sütterlin
Kämna
Vendrame
Barrenetxea
Ghebreigzabhier
Latour
Herregodts
Sepulveda
Slimmerd 28 augustus 2023 14:29
Slimmerd 28 augustus 2023 14:35
Inmiddels al dik 2'30, Le Berre en Diaz willen nog oversteken
De zwarte trui 28 augustus 2023 14:53
ES predictor, Karsten Kroon: Remco is nog steeds boos nav de ploegentijdrit en hij gaat daarom vandaag de rit winnen.
Luijt 28 augustus 2023 15:10
Geen gekke voorspelling, zeker nu Roglic z'n wonden van gisteren moet likken.
Beter dat dan dat Karsten begint te oreren over het type berggems dat ie toevallig vanuit een ooghoek ziet.
GillesEmanuel 28 augustus 2023 15:11
Het is natuurlijk volledig des Remco's om met veel bombarie te beginnen. Dus verwacht ook wel wat van hem, denk wel dat ie heeft geleerd van de roze trui te vroeg bemachtigen.
predator 28 augustus 2023 17:46
Cecchini 28 augustus 2023 17:51
Dat zegegebaar alleen al.
Cecchini 28 augustus 2023 17:53
Arensman kopman voor Ineos
ton duk 28 augustus 2023 18:03
Zoals G al gezegd had bij TTT : bij pech alleen wachten op mij en Arensman
20 sec verlies Arensman valt me mee

Kelderman ook gewoon mee en zelfs Poels klampt aan
Gr
Meneer 60% 28 augustus 2023 19:37
Was het nou de schuld van die vrouw, de organisatie of toch ook van Evenepoel zelf? Lastig te zien allemaal. Die vrouw stond voor een hek, leek het. Als zij er niet staat rijdt hij vol het hek in.

Edit: Ik zie nu pas de beelden van bovenaf. Die vrouw maakt de val misschien wel minder erg. Na de finish was er maar een heel korte uitloop. Iedereen remde snel af, Remco niet. Misschien slecht (of niet) geïnformeerd door de ploeg?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28/08/2023 19:41 door Meneer 60%.
predator 28 augustus 2023 19:40
De organisatie, die weten toch dat de renners met volle snelheid over de finish komen. Er moet gewoon voldoende ruimte zijn.
Cyclad58 28 augustus 2023 19:41
50% organisatie en 50% Evenepoel. Die vrouw mocht daar staan (verzorgster). Evenepoel rijdt zonder te kijken zegevierend ver door na de streep en ziet dan pas dat hij niet meer kan remmen.
Nelis! 28 augustus 2023 20:04
Elke keer weer verbaas ik mij erover hoe druk het is direct na de streep. Dat was hier niet anders. Ik verbaas mij ook dat Evenepoel denkt niet af te hoeven remmen, maar tijd denkt te kunnen maken voor zijn gebaartjes. Het is toch niet de eerste keer dat hij een koers wint...? Hij weet toch ook dat remmen erbij hoort? Het blijft wel een beetje een kneusje.
Horsie is back 28 augustus 2023 20:14
Meneer 60% Schreef:
-------------------------------------------------------
> Was het nou de schuld van die vrouw, de
> organisatie of toch ook van Evenepoel zelf? Lastig
> te zien allemaal. Die vrouw stond voor een hek,
> leek het. Als zij er niet staat rijdt hij vol het
> hek in.
>
> Edit: Ik zie nu pas de beelden van bovenaf. Die
> vrouw maakt de val misschien wel minder erg. Na de
> finish was er maar een heel korte uitloop.
> Iedereen remde snel af, Remco niet. Misschien
> slecht (of niet) geïnformeerd door de ploeg?

Denk, dat U voor 60% gelijk heeft. Allemaal erg potsierlijk.
Je kunt het ook zien als die Franzoos: Arrivée trop vite Remco.., alhoewel ik dan direct denk, neen, dat was gisteravond toch. smiling smiley
Cecchini 28 augustus 2023 20:27
Aankomst bergop ga je niet zo snel. Niemand kwam in de problemen alleen God zelf.
Horsie is back 28 augustus 2023 20:51
Cecchini Schreef:
-------------------------------------------------------
> Aankomst bergop ga je niet zo snel. Niemand kwam in de problemen alleen God zelf.

Maar meestal ga je na de finish aankomst bergop ook niet meteen weer naar beneden. Hier verspilde Rem co kostbare seconden met zijn zegegebaar, keek verder niet uit zijn doppen, totdat hij de coulissen inreed. Slecht geïnformeerd en voelde zich weer even over het paard getild. Gaat niet altijd goed.
Eindhovuh 28 augustus 2023 21:04
Evenepoel erg machtig.
Maar ben benieuwd hoe hij zich straks tegen Vingegaard gaat houden.
valse trage 28 augustus 2023 21:20
Wilco zat er ook weer mooi bij en Arensman op z'n Kruijswijks in etappe 3 met aankomst bergop.
Die komt er wel doorheen in de 2e en 3e week.
Vraag is alleen of je dan verder komt dan een 6e plek in dit veld...



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28/08/2023 21:21 door valse trage.
De zwarte trui 28 augustus 2023 21:30
Lekker tikkie voor Primoz... Na zo'n defensieve koers wint hij (bijna) altijd het sprintje. Wellicht nog wat last van de val van gisteren. Hetzelfde geldt evt ook voor Thomas. Ze lagen weer (idem Giro) vrolijk met 2en op de grond bij die rotonde.
Cecchini 28 augustus 2023 21:31
Nee, dat denk ik niet. Maar wie weet weer een etappe zege. Hij is toch iets meer killer dan Wilco.
ton duk 28 augustus 2023 21:32
valse trage Schreef:
------------------------------------------------------
> Vraag is alleen of je dan verder komt dan een 6e
> plek in dit veld...

Nee,zeg ik dan realistisch
Gr
Cecchini 28 augustus 2023 21:32
Ach Remco heeft ook zo zijn verleden.
Sub Culture 28 augustus 2023 21:37


Dat mondje, mooi.
BOENK er op zoals ze in Vlaanderen zeggen.

Martinez en Uijtdebroeks ook indrukwekkend.
De zwarte trui 28 augustus 2023 21:40
De zwarte trui 28 augustus 2023 21:42
Wil jij hem nu keihard op zijn bek pakken? zoals ze in nl zeggen.
Eqquipo 28 augustus 2023 21:52
Mooi afgemaakt door Evenepoel.
Die vrouw breekt netjes zijn val anders gaat hij door het hek heen, vreemd inschattingsfoutje
Cecchini 28 augustus 2023 22:17
Lombardije, eerste Giro, Giro dit jaar in één etappe met 2 malle valpartijen, vorig jaar Vuelta.Altijd de schuld van een ander natuurlijk.
ton duk 28 augustus 2023 22:24
De zwarte trui Schreef:
-------------------------------------------------------
> Lekker tikkie voor Primoz... Na zo'n defensieve
> koers wint hij (bijna) altijd het sprintje.0

Hij verliest de sprint niet want hij volgt enkel
Op zich opmerkelijk dat TJV ook in de laatste kilometer ook geen aanstalte daarin maakte .Kan idd dus zijn dat Roglic zich niet top voelde maar dat weerhield 'm anders nooit
Gr
Brieske 28 augustus 2023 22:53
Wat een kutmenneke....
Slimmerd 28 augustus 2023 23:10
De term indrukwekkend verliest snel een hoop waarde
betuweracer 28 augustus 2023 23:35
Heerlijk kolderieke val. Zijn ego sprinte z'n eigen waakzaamheid er uit.

Het buikspreekpopje van Lefevere ziet er wel sterk uit, maar heeft de Tour niet gekeken?
betuweracer 28 augustus 2023 23:36
Lefevere's Schanulleke.

Das al beter dan De Schandknaap uit Schepdaal of De Pedalerende Pisveeër.
El Chaba 28 augustus 2023 23:49
Verschrikkelijk inderdaad, zeker met die gezichtsuitdrukking erbij.
El Chaba 28 augustus 2023 23:52
90% Evenepoel en 10% vrouw bedoel je zeker? winking smiley
Zoals meneer 60% al opmerkt, die vrouw stond vlak voor een hek anders was hij dáár op geknald. Hoe verklaar jij die 50/50 dan?
De zwarte trui 29 augustus 2023 06:25
Daar heeft hij nu geen last meer van mag ik hopen...
GillesEmanuel 29 augustus 2023 07:54
Dit is toch precies wat Jumbo wilt? Verliezen een paar boni's maar Remco denkt nu nog meer dat ie God is. Hij rijdt in het rood en zal alle verantwoordelijkheid gaan nemen om er straks op de Tourmalet (of een andere Angliru) genadeloos te worden afgereden.

Jumbo zat met 3 man in het wiel bij de aanval van Ayuso, die zijn op de afspraak hoor. Het is hopen dat het niet 1-2 wordt en dat dat al snel zo in die plooi valt. Kleine Remco gaat daar niks aan doen.
Vlaflip76 29 augustus 2023 10:51
Gewoon kusje erop bij Remco, is Rubiales in de buurt?
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen