Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

78thLa Vuelta Ciclista a España(2.UWT) Stage 4»Andorra la Vella›Tarragona(184.6km)

Gepost door Clavan 
Clavan 29 augustus 2023 08:19




GC after stage 3:

GC leader: Remco Evenepoel (Soudal Quick-Step)
Mountains classification leader: Remco Evenepoel (Soudal-Quick-Step)
Points classification leader: Andrea Vendrame (Ag2r-Citroën)
Best young rider: Remco Evenepoel (Soudal Quick-Step)
Teams classification leader: Jumbo-Visma
345.3 kilometers raced so far at an average speed of 39.600 km/hr

1 REMCO EVENEPOEL SOUDAL QUICK-STEP 8hr 43min 11sec
2 ENRIC MAS MOVISTAR TEAM @ 5sec
3 LENNY MARTINEZ GROUPAMA-FDJ 0' 11''
4 JONAS VINGEGAARD JUMBO-VISMA 0' 31''
5 ALEKSANDR VLASOV BORA-HANSGROHE 0' 33''
6 CIAN UIJTDEBROEKS BORA-HANSGROHE s.t.
7 ROMAIN BARDET TEAM DSM-FIRMENICH 0' 35''
8 SANTIAGO BUITRAGO BAHRAIN VICTORIOUS s.t.
9 WILCO KELDERMAN JUMBO-VISMA 0' 37''
10 PRIMOŽ ROGLIČ JUMBO-VISMA s.t.
11 JUAN AYUSO UAE TEAM EMIRATES 0' 38''
12 MARC SOLER UAE TEAM EMIRATES 0' 42''
13 JOAO ALMEIDA UAE TEAM EMIRATES s.t.
14 THYMEN ARENSMAN INEOS GRENADIERS 0' 45''
15 SEPP KUSS JUMBO-VISMA 0' 49''

De 4e etappe van de Vuelta is 184,6 kilometer lang en voert in de laatste 60 kilometer over twee heuvels. De rest van het parcours is vlak tot glooiend. De laatst top ligt ruim 30 kilometer voor de meet en vervolgens gaat het voornamelijk heuvelaf.



De start is in Andorra la Vella, de hoofdstad van Andorra. De renners verlaten de dwergstaat en daarna de Pyreneeën over licht aflopende wegen. Na een kilometer of zestig gaan de wegen wat meer glooien en via een bescheiden klimmetje bereikt de Vuelta Ponts, waar Alejandro Valverde in juni nog een race in de UCI Gravel World Series won.

Na een slordige 120 kilometer komen de renners aan bij de Alto de Belltall, die vanaf de noordkant wordt bedwongen. De klim is 9,3 kilometer lang en stijgt met 3,7% gemiddeld. Met een maximale helling van 7,7% is dit zeker geen zware klim.

De afdaling is bijna 20 kilometer lang. Nadat de renners het plaatsje Montblanc passeren, snijden ze de Col de Lilla aan. Met 4,9 kilometer à 5,2% ook al geen klim om veel angst voor te hebben.

Na de top is het nog 30,6 kilometer naar de streep in Tarragona. Dat gaat vooral in dalende lijn.



De Catalaanse stad heeft de Vuelta vaker ontvangen. Maar liefst dertien keer finishte de race in Tarragona. De laatste keer was in 2017 en toen zegevierde Matteo Trentin in de sprint.

2017.
1 TRENTIN Matteo QUICK-STEP FLOORS 4hr 43min 57sec
2 LOBATO Juan José LOTTO NL-JUMBO s.t.
3 VAN ASBROECK Tom CANNONDALE-DRAPAC s.t.
4 THEUNS Edward TREK-SEGAFREDO s.t.
5 DEBUSSCHERE Jens LOTTO SOUDAL s.t.
6 MODOLO Sacha UAE TEAM EMIRATES s.t.
7 MANZIN Lorrenzo FDJ s.t.
8 ANDERSEN Søren Kragh TEAM SUNWEB s.t.
9 REGUIGUI Youcef DIMENSION DATA s.t.
10 BOL Jetse MANZANA POSTOBON s.t.


De eerste drie renners aan de streep krijgen 10, 6 en 4 bonificatieseconden, terwijl er bij de tussensprint 3, 2 en 1 seconden te verdienen zijn.

De 4e etappe start om 13:20 uur en de race finisht naar verwachting rond 17:30 uur.


In 2013 won Gilbert als wereldkampioen in Tarragona


Cees Koeken won in Tarragona in 1972. Cees is de enige nederlandse winnaar in Tarragona


Rik Evens won in 1950. In totaal wonnen 5 Belgen in Tarragona in de Vuelta


Salvador Cardona is de 1e winnaar in Tarragona in 1936. 'El Viejo' Cardona is ook de 1e Spaanse etappe winnaar in de Tour de France
Eindhovuh 29 augustus 2023 11:02
Evenepoel zijn hele houding vind ik altijd erg vervelend. Je hoopt dat hij eraf wordt gereden deze Vuelta. Al zal hij wel een excuus hebben.
Zonde voor zo'n absolute topper.

Maar dan kijk ik liever naar Pogacar, van Aert, van der Poel, etc. Zelfs de saaie Vingegaard.
JW 29 augustus 2023 11:52
Tsja, sterke renner maar straalt heel vaak iets negatiefs uit. Deze Vuelta ook, al drie dagen negatieve koppen. Zo krijg je nooit een hoge gunfactor
El Chaba 29 augustus 2023 13:53
Hij wordt helaas ook gevoed door nagenoeg de voltallige Belgische media. Geen enkel woord van kritiek over zijn eigen domme actie, waardoor hij viel. Niet van hemzelf en niet van de media. Alle schuld gaat uiteraard naar de organisatie.
De zwarte trui 29 augustus 2023 13:57
Het wordt steeds gekker!?

Sabotage met olie bij etappe van gisteren voorkomen

De Spaanse politie heeft vier mensen aangehouden die van plan waren de etappe van gisteren te saboteren. Ze wilden vermoedelijk olie vanaf een viaduct op de route gooien.

"Met dit mechanisme probeerden ze de Ronde van Spanje te saboteren", luidt het bijschrift op X (voorheen Twitter) van de nationale politie bij een video. "'Het gaat om twee containers met 400 liter vloeistof, bedoeld om op het peloton te laten vallen. Vier mensen zijn aangehouden in Lleida."

Op het filmpje is te zien hoe een slang vanaf een viaduct direct op de weg beneden is gericht. De slang is verbonden aan tanks, die verderop verborgen staan tegen een bergwand.

NOS.nl
De zwarte trui 29 augustus 2023 14:00
SEPÚLVEDA Eduardo is nog niet moe na zijn uitstapje van gisteren. (al duidelijk waarom hij nou precies achterop geraakte in die afdaling voor de slotlklim?). Vandaag kiest ie weer het ruime sop samen met:
OKAMIKA Ander
GONZÁLEZ David

2.24 voorsprong.
De zwarte trui 29 augustus 2023 14:02
Sporza weet meer: "De politie gaf mee dat het om leden ging van CDR, een groep die de onafhankelijkheid van Catalonië wil."
Slimmerd 29 augustus 2023 14:05
Hij was lek gereden in de afdaling
GillesEmanuel 29 augustus 2023 14:45
Ergens is het ook heerlijk. Om een Batman te supporteren (Ayuso, Roglic, wie dan ook) heb je een Joker/Riddler/Penguin nodig die hij kan verslaan. Dus ik ben Remco dankbaar The Joker te zijn en kan daardoor extra hard juichen als Primoz ze er allemaal oplegt.
Luijt 29 augustus 2023 16:22
Organisatorisch geschutter, allerlei Incidenten, Evenepoel aan de leiding.
Vandaag wordt het sprinten tussen lieden die normaliter niet op de finishfoto komen.
Het kan alleen maar beter worden.
diravi 29 augustus 2023 16:29
In België wordt ie ook gehaat hoor. Kun je nog zo goed zijn, maar hij is te dom om in te zien dat hij zichzelf buitenspel zet. Denk dat Lefevere hem al kotsbeu is.
De zwarte trui 29 augustus 2023 17:31
Een mooi vervolg op de vorige etappes zullen we maar zeggen...
De zwarte trui 29 augustus 2023 17:32
Wat een finish. Crash op 4 km van de meet. MvdB deelt een schouderduwtje uit en crasht dan zelf in de laatste bocht. Molano denk ik heb hem en dan Groves die er overheen komt.
ton duk 29 augustus 2023 17:36
Welke TJV lag bij die 4 km-val ....
Gr
De zwarte trui 29 augustus 2023 17:39
De tiz stream haperde aan alle kanten. Ik heb alleen Coquard en Buitrago daar gezien.
ton duk 29 augustus 2023 17:44
Net in de herhaling weer gezien,dus minimaal 1 TJV (geheel links in beeld)
Ik zie Kelderman en Gesink nog niet in de uitslag....
Gr
De zwarte trui 29 augustus 2023 17:46
grinning smiley Jij weet het antwoord.... "Wilco heeft de finish wel gehaald" lees ik op WF forum, dus het zal onze brekebeen wel zijn zeker?

Roglic gaf aan dat hij gisteren idd last had van zijn eerdere valpartij [www.wielerflits.nl]
De zwarte trui 29 augustus 2023 17:49
Vielen nog wat gaatjes. Remco 12e. Gaat Roglic 26e nog paar seconden krijgen? PCS geeft alles in dezelfde tijd tot plek 66.
lodjan 29 augustus 2023 17:53
WF
Vuelta 2023: Valpartij met Bryan Coquard ontregelt sprintvoorbereiding
Bryan Coquard kon in de vierde Vueltarit niet meesprinten. De snelle Fransman was het slachtoffer van een valpartij net voor de laatste vier kilometer van de rit, waarbij overigens veel Cofidis-volk was betrokken.

Ook Wilco Kelderman (Jumbo-Visma), Santiago Buitrago (Bahrain Victorious) en Kobe Goossens (Intermarché-Wanty-Gobert) leken zwaar geraakt. Hoe groot de schade is, is op dit moment nog niet bekend
Tinuz 29 augustus 2023 18:13
Wat een klotezooi. Kelderman weer gevallen, en de hyperfanatieke Marijn van den Berg vliegt de bocht uit in winnende positie.
Cecchini 29 augustus 2023 18:16
Winnende positie ? Hij moest nog een heel eind met een wilde kudde hijgend in zijn nek.
Frederik D. 29 augustus 2023 18:24
ton duk 29 augustus 2023 18:42
Arensman schuift 2 plekken in het AK op.....
Gr
Cecchini 29 augustus 2023 21:34
Wilco voor onderzoek naar het ziekenhuis. Ziet er weer niet best uit. Gezien de dag van gisteren was hij meer dan in orde.
El Chaba 29 augustus 2023 22:15
Ik wil je best geloven, hoor, maar waar blijkt dat dan uit volgens jou?
Ik volg regelmatig best wel het wielernieuws via sporza.be en ook wel soms op de televisie, maar ik kan nooit ook maar één kritische noot ontdekken. Sterker nog, het is alleen maar zwaar overdreven hosannah wat ik lees en hoor.
El Chaba 29 augustus 2023 22:18
Ongelofelijk, wat een pechvogel is het ook.
En daarnaast natuurlijk ook sportief gezien een flinke aderlating voor het team in deze Vuelta.
Slimmerd 30 augustus 2023 00:55
Maar was het de fout van Vd Berg? Als je het routeboek krijgt als renner/ploeg en je bekijkt deze aankomst, kan je dan rekening houden met zulke naar binnen lopende hekken?
diravi 30 augustus 2023 06:54
El Chaba Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik wil je best geloven, hoor, maar waar blijkt dat
> dan uit volgens jou?
> Ik volg regelmatig best wel het wielernieuws via
> sporza.be en ook wel soms op de televisie, maar ik
> kan nooit ook maar één kritische noot ontdekken.
> Sterker nog, het is alleen maar zwaar overdreven
> hosannah wat ik lees en hoor.

‘Zo wordt het wel erg moeilijk om je titel te verlengen’, de tekst van Sporza bij de foto’s van zijn val op het BK tijdrijden.
ton duk 30 augustus 2023 08:31
dan is het de fout vd EF-mannen aan de finish die dit hadden kunnen zien ?
Theuns had 't over Google Maps waarop hij deze bocht goed had bekeken...en dan idd zonder die hekken..
Gr
Sjorsoll 30 augustus 2023 10:11
Dat gat ontstond door de valpartij volgens mij, dus terecht.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen