Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Is deze Tour de sterkst bezette grote ronde ooit?

Gepost door Linkebal 
Linkebal 03 juli 2015 17:28
Met vier absolute topfavorieten aan de start en daarnaast nog eens bijna alle klassementsmannen die daar net onder zitten. Ik zat vanmiddag eens te denken wie hier niét aan de start staat, maar die waarschijnlijk wel top-10 zou rijden. Ik zou niet één zekerheidje kunnen opnoemen. Aru en Landa komen nog het meest in de buurt. En voor de top-20 nog bij Pozzovivo, König, Hesjedal, Moreno en Van den Broeck. Maar dat zijn al heel wat mindere namen dan degene die wél aan de start staan. Ik kan me niet herinneren ooit zo'n sterk bezette ronde te hebben meegemaakt, normaal blijven er altijd veel meer toppers thuis. Als je hier top-10 weet te rijden staat dat wat mij betreft gelijk aan een top-5 in een normaal bezette ronde.
Goozzer 03 juli 2015 17:40
König en Hesjedal staan ook aan de start...
ton duk 03 juli 2015 17:51
Hoewel PietvZ me ooit leerde dat kwaliteit boven kwantiteit gaat....wijst het aantal van 20 HOLdeelnemers idd op een zeer sterk deelnemersveld
gr



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03/07/2015 17:52 door ton duk.
zumsteg 03 juli 2015 17:51
Het is inderdaad echt moeilijk om een serieuze afwezige te noemen. Horner, Kiserlovski, Evans, Wiggins, Betancur, Niemic, Anton, Intxausti, Brajkovic, Cunego, Henao hebben in de afgelopen 10 grote rondes top 10 gereden. Die komen dan bij jouw Aru, Landa, Pozzovivo, Moreno en Van den Broeck.

Van al die namen zou ik alleen idd Aru en Landa maar ook Henao een kans geven op top 10 in het huidige startveld.
PVW 03 juli 2015 18:41
Jeetje, is dat serieus nog maar 10 grote rondes geleden dat Brajkovic top 10 reed? Voor mijn gevoel al 10 jaar geleden dat die een hoed AK reed.
El Mik 03 juli 2015 18:46
Ik weet wel zeker dat er over drie weken mannen in de top 10 zullen staan die op papier minder zijn dan een Pozzovivo of Uran.
Ben 03 juli 2015 19:04
Horner is natuutlijk de topper die ontbreekt. Met z'n eeuwige lach staand op de pedalen rijdt hij toch iedereen aan gort.
Leon 03 juli 2015 19:19
23 man uit de top-25 van de huidige CQ-ranking aan de start (niet: Aru en Gilbert), dat is ook een record (dan wel gecheckt sinds 1999)
Linkebal 03 juli 2015 19:22
Er zijn natuurlijk altijd verrassingen, maar als je op voorhand de beste 20 ronderenners op een rijtje zet, dan zijn er minimaal 15 aanwezig denk ik.
Leon 03 juli 2015 19:38
IK ben wel benieuwd welke renners in aanmerking komen voor "1e keer top-10". Kudus, Costa, een Yates, Frank, Barguil misschien, dat was het dan wel.
lodjan 03 juli 2015 21:05
Als je Kudus noemt, mag je Meintjes ook wel noemen, maar ze rijden beiden geen top 10 (dit jaar).
Eddy Veen 03 juli 2015 22:11
Kelderman komt op zijn minst in aanmerking. Of hij het haalt is de vraag.
Ron Meijers 03 juli 2015 22:19
Bij Unibet heeft Kelderman een quotering van 81,00. Daarmee hoeft-ie slechts 15 man voor zich te dulden.
JW 03 juli 2015 23:28
Dat de ronde heel sterk bezet is is duidelijk.
Maar om van de sterkste ronde ooit te spreken zou je toch al die rondes moeten vergelijken. De Tour heeft vaker een erg sterke bezetting gehad.

En er zou wat voor te zeggen zijn niet te kijken naar de starters, maar naar de uitrijders.
Afgelopen jaren hebben we toch verschillende keren veel (sub-)toppers door valpartijen etc. zien uitvallen. Alleen al vorig jaar.
Dat devalueert toch een beetje deelnemersveld en eindrangschikking
Slimmerd 04 juli 2015 00:02
Daarom staat Uran ook gewoon aan de start
El Mik 04 juli 2015 00:26
Verhip, je hebt gelijk. Had ik totaal niet opgemerkt met al die aandacht voor Cavendish en Kwiatkowski en Martin daar..

Ik kruip maar weer terug onder mijn steen.
Slimmerd 04 juli 2015 08:56
Etixx kan zoals gewoonlijk weer wedden op een hoop paarden en uiteindelijk zal Trentin de meubelen wel weer redden winking smiley
Kuiperberg 04 juli 2015 11:12
In vergelijking met de (zeg maar) laatste tien jaar, is dit veruit de sterkste bezetting. Laten we verder de eerste dolle week maar afwachten, eens kijken wie van de top vier nog over is.
Andere Peter 04 juli 2015 11:21
Het is er dichtbij. In elk geval zijn de 4 grote matadoren van deze tijd er alle 4 bij.

Beste podium ooit is in mijn ogen 1984:
1. Fignon
2. Hinault
3. Lemond

Gevolg door Millar, Kelly, Arroyo die allen ooit podium reden in een grote ronde. In de top-10 verder grote namen als Phil Anderson, Claude Criquielion en Pascal Simon, die het jaar ervoor lange tijd de gele trui droeg.
Ron Meijers 05 juli 2015 01:53
In 1972 bestond de top vijf uit Merckx, Gimondi, Poulidor, Van Impe en Zoetemelk. Geen idee of je op meer podiumplaatsen in grote ronden in één top 5 gepropt krijgt.
Andere Peter 05 juli 2015 19:17
thumbs up

Is van vóór mijn tijd.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen