Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Vuelta overpeinsingen

Gepost door Eindhovuh 
Eindhovuh 17 september 2023 10:09
- Bizar overwicht Jumbo. In Nederland geen groot nieuws. (Wat heb je eraan als Jumbo)

- Gaat Kuss zich in zijn knechtenrol blijven schikken? Is het niet zonde voor de erelijst van Vingegaard?

- Evenepoel, nog niet constant, bij vlagen wel bijzonder indrukwekkend.

- de jonge Belgische klassementsmannen, wie heeft de grootste potentie?

- Poels, zijn sterkste ronde sinds de Froome tijd. Volgend jaar Giro?
El Chaba 17 september 2023 11:10
- Heel weinig vrees ik. Goed voor de sfeer in de ploeg misschien, maar voor de beeldvorming voor het buitenlandse publiek en pers en de andere renners in het peloton is het helemaal niet goed, en kan het alleen maar tegen je gaan werken. Zie ook de uitstekende column daarover die ik hier laatst las.

- Ja hoor, Kuss heeft daar geen problemen mee, denk ik. Wel zonde ja, voor Vingegaard, maar volgens mij, boeit hem dat weinig.

- Het is nu wel bekend, hoe ik over de kansen van Evenepoel om de Tour ooit nog te winnen, denk.. winking smiley

- Cian Uijtdebroeks, maar er eentje winnen lijkt me sterk. Tijdrit is wel heel erg zwak.

- Poels heeft het fantastisch gedaan. Gewoon op dezelfde manier doorgaan en voor bergetappes in de grote ronden gaan.
Slimmerd 17 september 2023 11:49
- Zwaar teleurstellend sinds de inzinking van God.

- Sprinten op een belabberd niveau
- Zelden strijd in de vlucht (ingegeven door REv en zijn sterkte)

- Hup Wout!
Luijt 17 september 2023 11:53
De kritiek op de tactiek van Jumbo Visma in deze ronde is wat mij betreft ten onrechte. Het is nu eenmaal zo gelopen dat Kuss voorin het klassement kwam te staan. En vervolgens bleken Vingegaard (zonder voorafgaande hoogtestage mind you) en Roglic ook sterker waren dan de rest van het peloton. Waarom je dan niet zou mogen gaan voor een volledig geel zwart podium ontgaat mij.
Dat afgunstige gepraat over doping neem je op de koop toe.
De "ruzie" tussen Vingegaard en Roglic wordt schromelijk overdreven, evenals de moeite die beide heren zouden hebben met het niet winnen van de Vuelta. En wat dat laatste betreft, dat zo'n Roglic ook graag zelf had gewonnen is volkomen logisch.

Iets anders is dat Jumbo Visma te weinig gefocust heeft op het aantrekken van echt goede jonge Nederlandse klassementsrenners of jongens die de potentie hebben om dat te worden. Dat Arensman niet bij Jumbo Visma fietst is doodzonde.
valse trage 17 september 2023 12:12
- Een van de beste ploegen aller tijden, en een historische prestatie. Kuss werd met zijn vroege vlucht ingezet als extra wapen tegen de grote boeman, King Kong Remco, maar achteraf bleek het allemaal nergens voor nodig. En toen stonden ze daar met Kuss op 1... zoals Horsie al zei: ze werden min of meer gedwongen om het "Samen Winnen" ten uitvoer te brengen. Uiteindelijk is JV op deze manier nog het best door alle verdachtmakingen, de door de pers aangedikte of verzonnen ruzies, en alle klagende en meesmuilende Thomassen en Landa's heen gemanoeuvreerd. Dit seizoen is waarschijnlijk de top, en ik verwacht dat vanaf nu de wet van de remmende voorsprong zal werken, al zal deze ploeg nog zeker een seizoen of 2 de sterkste blijven.

- Kuss gaat er tevreden mee zijn en Jumbo heeft er een extra joker bij. Ook in de Tour volgend jaar zullen ze op hun hoede zijn voor Evenepoel.
Voor sommigen is Evenepoel al afgeschreven als potentieel Tourwinnaar, maar zo zullen ze er bij JV absoluut niet over denken.

- Evenepoel blijft voor mij een vraagteken als Tourwinnaar. Ik geloof nog steeds dat het erin zit. Misschien was dit "falen" wel nodig om de juiste weg naar een top Tour de France te vinden. Deze overload, én WK weg, WK tijdrijden, Ronde van Zwitserland na corona, en het overal willen aanvallen en domineren, en het mediagezeik met zijn pa, Lefevere en Ineos, het was teveel van het goede. Desondanks heeft hij nog steeds een fantastisch palmares dit jaar. Hij leert dit jaar dezelfde les als Mathieu van der Poel geleerd heeft. Twee renners die op hun best met kop en schouders boven de rest kunnen uitsteken, maar door hun klasse ook tegen grenzen opbotsen. MVDP heeft dit jaar laten zien dat hij er van geleerd heeft, en ik verwacht dat Evenepoel en zijn team dat ook gaan doen.
Mocht Evenepoel volgend jaar met topconditie en voorbereiding weer door het ijs zakken, dan moet hij zich misschien gaan bezinnen en in de toekomst voor etappezeges gaan. En proberen de Ronde van Vlaanderen en Parijs-Roubaix te winnen winking smiley

- Uijtdebroeks, maar ik vind 'm op dit moment niet meer potentie hebben dan een Kelderman in zijn jonge jaren. Het lijkt me ook niet echt een winnaar/afmaker, er is altijd en overal wel iemand beter. Maar dat hij als hij zo doorgaat, top 5, misschien wel top 3 in grote rondes gaat rijden? Ik verwacht van wel.

- Op deze manier doorgaan, en als een Moncoutié voor de bergetappes gaan, liefst zo laat mogelijk in de ronde. Maar het ene jaar is het andere niet. Misschien is volgend jaar wel weer het jaar van Mollema, en is Poels weer bagger, who knows... Een etappe in de Giro zou zijn carriere wel afmaken ja.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/09/2023 12:13 door valse trage.
valse trage 17 september 2023 12:36
De sprintetappes waren een regelrechte aanfluiting en helpen met zo'n flutdeelnemersveld de status van een Vuelta-etappe naar de gallemiezen.
In de naamloze Belgische najaarskoersjes staat een 3x zo sterk sprintersveld aan het vertrek.
Cecchini 17 september 2023 12:38
Een rare vraag wie van de Belgen de meeste klassementsambities mag hebben. Evenepoel heeft al een Grote Ronde gewonnen, heeft de beste tijdrit van de klassementsrenners in de benen (alhoewel tegen de tijdrit van Vingegaard in de Tour was hij ook kansloos geweest). Tegen Vingegaard en Pogacar in vorm acht ik hem kansloos. Daarnaast houdt zijn ploeg niet over. Landa vind ik nu al een miskoop. Mochten Vingegaard en Pogacar niet meedoen of een keer met pech uitvallen, zie ik Evenepoel aardig wat Rondes winnen, afhankelijk van de groeimarge van Ayuso (die dit seizoen nogal gekwakkeld heeft).

De gunfactor, zoals Kuss zal Remco buiten Belgie niet gauw krijgen.

Kuss gaat zich weer schikken in zijn knechtenrol, maar als Jumbo eens een keer gaat voor een Roglic of Vingegaard loze Ronde spelen ze hem misschien wel eens experimenteel als kopman uit in bijvoorbeeld de Giro, met Kooij, van Aert, en Jorgenson als bliksemafleiders.

De Vuelta viel me dit jaar tegen, leuker dan de Giro maar veel te veel vluchtgroepen, te weinig strijd tussen de kopmannen. De Kuss etappe, Tourmalet en Angliru waren okay, maar van rest kan ik me nu al bijna niets meer herinneren, buiten het sprintje Poels - Evenepoel. Maar daar speelden wel speciale gevoelens mee.

Ik wil nog wel even de rol van Gesink deze Vuelta benadrukken. Fantastisch. En ja Mollema, inderdaad bagger.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/09/2023 13:50 door Cecchini.
ton duk 17 september 2023 13:29
DUK's Vuelta is oa 3 valpartijen MvdB ,Kelderman en vooral Arensman

MvdB liet letterlijk een kans liggen op winst .Later herstelde hij redelijk op niet-MvdB aankomsten

Gesink (fenomenaal)v Baarle en Kelderman (in weinige mate) als supertrioknechten was toch wel om aan te zien

POELS verdient hoofdletters en een eigen alinea
Gr
ton duk 17 september 2023 13:34
valse trage Schreef:
-------------------------------------------------------
> De sprintetappes waren een regelrechte aanfluiting
> en helpen met zo'n flutdeelnemersveld de status
> van een Vuelta-etappe naar de gallemiezen.

Gelukkig vallen de winnaars Groves ,Molano en Dainese dan nog mee en was eigenlijk alleen die Franse baard (kom ff niet op zijn naam) uit jouw categorie aanfluiting
Gr



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/09/2023 13:35 door ton duk.
Horsie is back 17 september 2023 13:52
Op deze zeptemberdag is mijn eerste overpeinzing: Laat eerste het vierde (spare) wiel van Jumbo-Visma en Stef Clement maar aan het woord.
Hier.
Andere Peter 17 september 2023 15:20
- Bizar overwicht Jumbo. In Nederland geen groot nieuws. (Wat heb je eraan als Jumbo) -> je verkoopt niet metee meer broccoli maar voor de uitsraling is het wel goed

- Gaat Kuss zich in zijn knechtenrol blijven schikken? -> Ja

- Is het niet zonde voor de erelijst van Vingegaard? -> Nee, Vuelta boeit niet (meer) voor een echte Tourfavoriet

- Evenepoel, nog niet constant, bij vlagen wel bijzonder indrukwekkend -> Hdet talkent is niet verrassend. Voor mij is hij toch een beetje de verliezer van het seizpen tav het ronderennen

- de jonge Belgische klassementsmannen, wie heeft de grootste potentie? -> Evenepoel

- Poels, zijn sterkste ronde sinds de Froome tijd. Volgend jaar Giro? -> Waarom? Beter hetzelfde doen
DeFin 17 september 2023 15:26
Omdat hij nog geen Giro rit gewonnen heeft.
Hij zei het zelf ook al 1 van de interviews, dan maar de Giro rijden volgend jaar. Hoop dat hij het ook doet.
Eindhovuh 17 september 2023 15:55
Ik bedoelde buiten Evenepoel.
Prikdude 17 september 2023 18:54
Krijgt die arme Geoffrey Soupe hier de schuld van de devaluatie van een Vuelta-etappe. Daar viel niet meer veel aan te devalueren: Ben King (2x), Marczysnki (2x), Geniez, Denifl, Armee, Madrazo, Iturria, Drucker, Lagutin, Lindeman.

Evenepoel moet naar een professionele ploeg toe, het boemeltreintje is geen plek voor renners met klassementsambities.

Aan de hogere top 10 plekken in deze Vuelta kan weinig of geen hoop verleend worden, maar Cian rijdt zo'n stabiel jaar dat hij een mooie toekomst heeft als de nieuwe Meintjes of Zubeldia.

De zoveelste grote ronde op rij waarin 95% van de tijd niets gebeurde dat invloed had op het sportieve verloop. Jammer dat ik ploegentijdrit gemist heb, gelukkig heb ik de rest ook niet gezien.
Prikdude 17 september 2023 19:55
Wel blij dat ik even ben aangesloten voor het kolderieke slotdaggedoe dat met dank aan vooral Remco heel fijn wegkeek.

Laat die Jumbo's maar op selderij knagen, Remco brengt de koersvreugde.
Horsie is back 17 september 2023 20:36
Alhoewel de start gegeven werd vanuit een Hipódromo heb ik niets van de etappe gezien. Noem het maar bedrijfsblindheid.
@Velofacts heeft volgens mij de meest opmerkelijke grafiek, namelijk die van de wielerploeg Unibet.
De Franzosen komen natuurlijk nog met de vermogensanalyse van de afgelopen Vuelta.
De belangrijkste voor hen te beantwoorden vraag is: Waar zijn de 17 Watts uit de TDF van Jonas Vingegaard gebleven of heeft die ze tijdelijk uitgeleend aan Sepp Kuss. Just kidding, Sepp, give me a kuss. Ook heel opmerkelijk, Rogla mocht tijdens de Vuelta geen nieuw verworven truitje aantrekken.
Voor de Fin is het niet gauw genoeg, hij wil alle 24 Vuelta beklimmingen van Sepp Kuss geanalyseerd hebben.
predator 17 september 2023 21:39
Kuss blijft knecht in deze ploeg, maar ik vraag me wel af of er misschien toch een andere ploeg voor hem komt. Ik vind 'm gegroeid als renner.

Evenepoel heeft gewoon te veel energie verspild. Hij moet leren niks te doen in een ronde. Dan is het winnen van de TdF best mogelijk. 'Winning ugly'

Ik vond van Eetvelt wel een aangename verrassing.

Poels lijkt alleen maar beter te worden. Dus Giro rijden!
Spaak 17 september 2023 22:11
Every dog has it’s day.
Kuss heeft gewonnen dankzij een geslaagde vlucht en het overwicht van de ploeg die hem liet winnen, maar die weet diep van binnen ook wel dat dit iets eenmaligs was. Als ik hem hoor praten dan was dit ook iets eenmaligs. Misschien krijgt ie bij een andere ploeg een kans (EF zou wel iets zijn voor hem) als leider, maar ik denk niet dat ie daar goed op gedijt. Die gaat volgend jaar weer lekker 9 weken beulen met een grote grijns.

Evenepoel kan prima de Tour winnen bij een ploeg die hem afleert om de coureur te zijn die hij is. Is dat het waard? Nee.
Horsie is back 17 september 2023 23:45
predator Schreef:
-------------------------------------------------------

> Evenepoel heeft gewoon te veel energie verspild.

Open deur: Voor of na zijn echec? grinning smiley
GillesEmanuel 18 september 2023 08:24
Ik merk in de algehele beschouwingen dat de Angliru etappe te veel meeweegt in het gevoel of Kuss het heeft gekregen. Dit was de enige keer dat Jonas en Primosz hem ECHT lost, maar uiteindelijk kostte hem dit maar 20 seconden. In de etappe naar de Tourmalet was Kuss gewoon net zo goed als Jonas, alleen profiteerde Jonas (!!!) van het feit dat hij iets meer achterstand had. De aanvallen van Kuss waren verpletterend en hij reed ook naar het einde toe het gat behoorlijk dicht naar Jonas. Zeer sterke coupe.

In etappe 6 naar het Observatorio Astrofísico de Javalambre begon Kuss met 2:22 (Virtual GC) voorsprong op Evenepoel aan de klim maar eindigde bovenop 2:39. Met Jonas en Primosz bleef het zo goed als status quo, ondanks dat zij frisser aan de berg konden beginnen.

Kuss verloor MAAR 9 seconden op de man met de beste tijdrit ooit (volgens Tom Dumoulin).

In de etappe die Vingegaard "cadeau" kreeg van UAE zat Kuss, net als Primosz, gewoon gevangen in het ploegenspel. Dat ze de laatste etappe er niet meer voor gingen, doet 0 af voor mij dat Kuss heel sterk was. Ik durf te stellen dat hij over de gehele Vuelta net zo sterk was als Jonas (die dus buikgriep had en geen hoogtestage had gedaan, dat besef ik mij ter degen) en sterker was dan Primosz. Ik geloof nooit dat Primosz Kuss op de La Cruz de Linares ineens aan gort had gereden. Kuss kwam daar heel sterk over, het was denk ik vooral symbolisch een gebaar dat Jonas op kop ging rijden en ze dus niet mee gingen in de tempo versnellingen.

De verhalen dat Kuss in een andere ploeg de Vuelta niet had gewonnen, kunnen m.i. de prullenbak in. Ik denk dat Jonas de Tour van vorig jaar niet zonder Van Aert, Kuss en Primosz had gewonnen, of dat het in ieder geval er heel anders voor had gestaan. Ook die van dit jaar heeft Kuss meesterwerk afgeleverd. Idem voor de Giro van Primosz, waar Kuss hem een paar keer in leven houdt.
GillesEmanuel 18 september 2023 08:28
Precies jouw laatste zin. Ik denk dat REv zich lekker moet blijven focussen op die klassiekers, de Ronde van Zwitersland EN ook gewoon fit aan de start van de Tour moet verschijnen. Maak daar maar een show, wie weet staat hij daar ineens in het geel in de tweede week en wie weet zakt hij weer gruwelijk door het ijs 1-2 etappes. Maar de REv die koers maakt hebben we nodig, niet nog een berekende tijdrijder die goed kan volgen in de bergen en een leuk sprintje heeft.
GillesEmanuel 18 september 2023 08:33
-



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/09/2023 08:33 door GillesEmanuel.
GillesEmanuel 18 september 2023 08:34
-



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/09/2023 08:34 door GillesEmanuel.
GillesEmanuel 18 september 2023 08:34
Wat verschilt Cian van Mollema/Gesink/Kelderman in hun vroege jaren? Hele knappe prestatie maar hij mist nog wel echt de vinnigheid en een tijdrit. Kan leuke kandidaat worden voor plek 3-6 in de grote rondes, maar kan ook zomaar een muis baren. Ik zie hem geen grote rondes winnen, wat totaal geen schande is.
Sub Culture 18 september 2023 09:20
Vreemd dat je die vergelijking maakt.
Uijtdebroeks debuteert een aantal jaar eerder dan voorgenoemde renners in een grote ronde en wordt meteen 8ste, nadat hij eerder op het jaar ook al in elke andere WT-rittenkoers top 10 reed.

Wetende dat er nog groeimarge is in het tijdrijden en aan kracht om bergop die acceleraties makkelijker te verteren is het veel te vroeg om in te schatten tot wat da op termijn allemaal kan gaan leiden.

Hij zal volgend jaar wel voor het eerst geconfronteerd worden met bepaalde verwachtingen, daar waar het de voorbije seizoenen allemaal niet zozeer hoefde.

Debuut in de Giro volgend jaar lijkt aanstaande.
GillesEmanuel 18 september 2023 10:34
Ik snap dat dat vreemd voor je voelt aangezien je graag zou zien dat Cian zijn plafond hoger gaat reiken dan die 3 heren. De vergelijking maak ik op basis van leeftijd/entry level op WT/ploeg/stijl/bezetting+verloop Vuelta. In de tijd van bovengenoemde heren was er een deftig U23 ploegje vanuit Rabobank waardoor ze niet eerder werden doorgeschoven (uitzonderingen daar gelaten).

Robert Gesink was 22 toen hij al in meerdere etappe koersen top 5/10 had gereden en een 7e plek Overall in de Vuelta had gepakt.
Meneer 60% 18 september 2023 10:48
Even mijn meninkjes.

Een grandioze prestatie van Jumbo Visma. Alle verwachtingen overtroffen. Kan niet genoeg lof voor zijn. Maar je merkt wel aan alles dat de Vuelta in Nederland toch stevig in de schaduw staat van de Tour en ook de Giro. Daarnaast zie je ook gewoon dat wielrennen voor veel mensen geen teamsport is. Dit wakkert bij bijna niemand het oranjegevoel aan. De fanatieke wielerliefhebbers juichen voor renners die ze fijn vinden (of genieten gewoon neutraal van mooie koers) en de gemiddelde sportkijker juicht voor landgenoten. Ik ken maar heel weinig mensen die echt voor een bepaalde ploeg juichen. Hoewel ik wel opvallend veel toerders in een Jumboshirtje zie, de laatste tijd.

Heeft Jumbo er als sponsor wat aan? De naamsbekendheid in het buitenland zal de laatste jaren flink zijn gestegen. Daar profiteren ze nog jaren van. Ik weet niet of ze ambities over de grens hebben, maar als dat zo is, is het fijn. Daarnaast is het ook lekker als toeristen je naam kennen. En het onderbewuste imago van 'winnaar' is ook altijd fijn voor een merk. Maar ik ben geen markteer, dus ik ga nu weer van dit gladde ijs af.

Speelde Jumbo dit slim/netjes/mooi? Ze konden dit nooit goed doen. Er waren altijd tegenstanders geweest. In Denemarken en Slovenië zullen ze wat bozig zijn. Ervoor strijden was misschien het eerlijkst geweest, maar in het wielrennen is dat toch wat not done en het staat lelijk. Zeker als de leider in het klassement door een ploeggenoot wordt aangevallen. Een zege gunnen aan iemand die niet de sterkste was, maar die wel de gunfactor heeft en altijd in de schaduw heeft gestaan, is denk ik de beste oplossing.

Was dit deelnemersveld minder sterk dan gedacht? Misschien wel. Ik had veel van Ayuso verwacht, dat kwam er nooit echt helemaal uit. Het was voor de spanning heel jammer dat Evenepoel wegviel. En Thomas had heel veel pech. Van die vijf renners (Roglic en Vingegaard ook) moest het vooraf komen, voor mijn gevoel. Een zesde won uiteindelijk.

Evenepoel heeft mooie koers laten zien. Er gebeurt altijd wat met of rond dat mannetje en dat maakt het toch wel leuk. Gisteren was een prachtig voorbeeld. Laten we wel realistisch blijven: zonder die offday had hij ooit nooit gewonnen. Op de dag van de Angliru was hij niet sterk en zaterdag werd hij er door vier man van een niet zo sterke kopgroep afgereden op een vrij makkelijke klim. Hij was gewoon niet drie weken lang top. Of hij komt gewoon (nog) te kort tegen de echte wereldtop in het rondewerk. Ik zou zeker geen geld op hem inzetten voor de Tour van volgend jaar.

De Belgen beschikken ineens over een een vijver aan klassementsrenners. Dat was wat wij als Nederland de laatste 15 jaar op België voorhadden. Maar waar veel van de Nederlanders die top-10 konden rijden stoppen (Dumoulin), gaan vrijbuiten (Poels, Mollema) of gaan knechten en/of over hun top zijn (Gesink, Kruijswijk, Kelderman) komen er ineens allerlei Belgische subtoppers in het klassementsrennen tevoorschijn. Zeker Uijtdebroeks heeft een mooie toekomst.

Poels houdt de Nederlandse reeks in stand van minimaal een etappezege óf een top-10-plek per ronde. Ik ga dat even precies opzoeken binnenkort. Best een lange reeks, volgens mij.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/09/2023 11:53 door Meneer 60%.
Wanny 18 september 2023 11:39
Bij Jumbo zal veel afhangen van de nieuwe hoofdsponsor. Als ze het niet lukt om een soortgelijke sponsor te vinden, zullen de prestaties ook terug gaan lopen.

Dat de schaats- en wielerploeg uit elkaar gehaald worden zal betekenen dat er in ieder geval nog geen partij is gevonden die het hele zaakje 1 op 1 wil overnemen.
nachtwacht 18 september 2023 11:40
Eens. Is ook een beetje de tragiek van Jumbo. Vingegaard won verdiend de Tour, maar Pogacar maakt daar de koers en zorgt ervoor dat de koers leuk blijft. Vuelta verdiend gewonnen door Jumbo met Kuss, maar Evenepoel maakt de koers leuk en zorgt ervoor dat je de Vuelta blijft kijken.
Meneer 60% 18 september 2023 11:51
nachtwacht Schreef:
-------------------------------------------------------
> Eens. Is ook een beetje de tragiek van Jumbo.
> Vingegaard won verdiend de Tour, maar Pogacar
> maakt daar de koers en zorgt ervoor dat de koers
> leuk blijft. Vuelta verdiend gewonnen door Jumbo
> met Kuss, maar Evenepoel maakt de koers leuk en
> zorgt ervoor dat je de Vuelta blijft kijken.

Is zeker waar. Het is steengoed, maar een tikje saai allemaal. Dat geldt ook voor de ploegleiders en iemand als Plugge. Wout van Aert is de meest attractieve van het hele zwikkie, maar die heeft dan weer de pech dat ie opgroeit met Van der Poel, die hem toch meestal in de schaduw zet.
Clavan 18 september 2023 12:06
Ik lees het eigenlijk zo dat er al een sponsor is die alleen de wielerploeg overneemt.
Horsie is back 18 september 2023 12:12
Clavan Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik lees het eigenlijk zo dat er al een sponsor is die alleen de wielerploeg overneemt.

Dit zou Luijt toch moeten weten. Voor internationale sponsors zijn de oranje schaatsers toch een zwabbervoet aan het been.
Wanny 18 september 2023 12:25
Alpecin ook weer 3 ritten en de sprinttrui. In de Tour zelfs 4 ritten en het groen.
Milaan-San Remo, Roubaix en het WK.

Geweldig jaar hebben die en die zullen qua budget niet eens in de top 10 staan.
Horsie is back 18 september 2023 12:28
Wat zou nu zeldzamer zijn: de 1-2-3 van Jumbo-Visma of Nederland 1-2-3 op de 100m sprint?
Vraagje voor prof einmalig, de econometrist, die ooit o.a. schreef, dat de grens op de 100m op 9,29s ligt, de marathon op 2 uur en 246 seconden.

Wel laat ook Jonas Vingegaard zien, dat werkelijk uitzonderlijke prestaties ook uitzonderlijke spartaanse training en toewijding vraagt. Iets wat dus niet vol te houden is. Zie ook gisteren de grote afwezige bij de diamonds are girl's best friend demonstratie in Eugene. Dat er extreem veel Aus der Retorte te halen is hebben we in het verleden kunnen zien (400x7), daarom dus ook Aus der Retorte waar alles nog net gerecht zugeht.

De notoire Antoine Vayer laat toch zien, dat Vingegaard op de korte explosies bergop (totaalprestatie) in de voorbije TDF de evenknie was van de EPO-exoten van enkele decennia terug, maar niet als het toch allemaal wat langer moet duren.

Antwoord: Geen van beiden. grinning smiley
Clavan 18 september 2023 13:24
Horsie is back Schreef:
-------------------------------------------------------
> Wat zou nu zeldzamer zijn: de 1-2-3 van
> Jumbo-Visma of Nederland 1-2-3 op de 100m sprint?

Bij het Nederlands Kampioenschap komt het tweede best wel vaak voor.
GillesEmanuel 18 september 2023 13:43
Ligt er beetje aan naar welke 100m sprint je refereert. Ik acht de kans zeer klein dat er nog 3 Dafne Schippers op gaan staan en alle 3 een top 100m lopen op hetzelfde moment.
GillesEmanuel 18 september 2023 13:51
Andere overpeizing; ik zie dat Evenepoel 1:04 aan boni's heeft gepakt, Vingegaard 38 seconden. In de Tour had Pogacar er 51 seconden. Voelt voor mij als extreem oneerlijk en bevoordelend voor de explosieve types. Keer 5 of 3s pakken is leuk in het begin als de trui onder de niet favorieten wordt verdeeld, maar het zou voor mij heel wrang voelen als een renner nooit de ander er af heeft gereden maar puur op boni's 1:00 voor staat. Overigens geen bashen van Evenepoel hiermee, die is gewoon toevallig, net als Pogacar een snelle goede renner.
El Chaba 18 september 2023 14:24
El Chaba 18 september 2023 14:25
valse trage 18 september 2023 14:37
Je hebt helemaal gelijk t.a.v. de status van de Vuelta-etappe, en het is ook wel mooi voor zo'n oersterke krabbelaar als Soupe om eens een succesje te behalen.
Cecchini 18 september 2023 14:38
Evenepoel heeft Vingegaard er toch wel een aantal keren vanaf gereden. Met toestemming van Vingegaard zelf overigens.
Cecchini 18 september 2023 14:40
Zelfde beleidsstrategie als Quick Step tot een aantal jaren geleden. Het is wachten op het moment, dat Alpecin ook een klassementsrenner in hun schoot geworpen krijgen. Kijken wat ze dan doen.
Meneer 60% 18 september 2023 15:01
GillesEmanuel Schreef:
-------------------------------------------------------
> Andere overpeizing; ik zie dat Evenepoel 1:04 aan
> boni's heeft gepakt, Vingegaard 38 seconden. In de
> Tour had Pogacar er 51 seconden. Voelt voor mij
> als extreem oneerlijk en bevoordelend voor de
> explosieve types. Keer 5 of 3s pakken is leuk in
> het begin als de trui onder de niet favorieten
> wordt verdeeld, maar het zou voor mij heel wrang
> voelen als een renner nooit de ander er af heeft
> gereden maar puur op boni's 1:00 voor staat.
> Overigens geen bashen van Evenepoel hiermee, die
> is gewoon toevallig, net als Pogacar een snelle
> goede renner.

Explosieve en aanvallende renners mogen best bevoordeeld worden en flink ook. Dat is ook een belangrijke kwaliteit. Vind ik dan.

Voor mij voelt het juist wrang wanneer renner A in 9 van de 10 belangrijke etappes voor de wieltjeszuigende renner B eindigt, maar door één slechte dag, waar hij een half minuutje verliest, achter renner B eindigt in het klassement.

De boni's mogen van mij juist flink omhoog. Laat ze maar lekker aanvallen en strijden voor de etappezeges. Minder explosieve renners moeten er dan maar voor zorgen dat ze het niet op een sprint laten aankomen. Om te voorkomen dat de grote rondes dan helemaal een feestje worden voor lichte, kleine springveren, moet het aantal tijdritkilometers tegelijkertijd ook fors omhoog.
GillesEmanuel 18 september 2023 15:05
Wat je dan m.i. gaat krijgen zijn enerzijds Dumoulins/Indurains/Wiggins-en die hun slag slaan in de tijdritten. Vervolgens de klimmen en block op gaan rijden om de springveren zoveel mogelijk af te matten. Die vervolgens a la Valverde wachten op de laatste 300-500m en het sprintje winnen met 3-5s voorsprong + boni's. Er is geen noodzaak meer om tijd te winnen middels een aanval.

Ik juich de boni's op de top van de belangrijkste klim van de dag eventueel wel toe. Maar deze overdaad zorgt m.i. juist voor passief gedrag want je kan met een minimale inspanning al 10s uitlopen op iemand. Of als de ploeg van de leider geen springer is; laat de kopgroep maar rijden.
Horsie is back 18 september 2023 17:49
El Chaba Schreef:
-------------------------------------------------------
> Tjongejonge..

Horsie zet "zijn" prikkers graag op het verkeerde been, want anders blijft het hier zo saai. Bovenal El Chaba zou dat toch moeten weten. smiling smiley
Refereer namelijk aan gisteravond (21.28 uur onze tijd werd het officieel) aan de 1-2-3 in Eugene tijdens de World Final Diamond League. Zoek het zelf maar op!
Horsie is back 18 september 2023 17:57
Boni's gewoon helemaal afschaffen. De boni-jacht van Pogi in de TDF was voor insiders juist een teken aan de wand.
Bij al het gegoochel met boni's wel rekening houden met hoe ze vergaard werden. De vele boniseconden konden bijvoorbeeld niet de zwakte van Evenepoel verhullen.
El Chaba 18 september 2023 19:18
Dat begreep ik nou nog nét wel winking smiley, maar van de rest van je cryptogram, maar weinig.
De zwarte trui 18 september 2023 19:51
Ze hadden Vine. Die laten ze gewoon gaan. Publiciteit pakken met ritjes is veel goedkoper.
Cecchini 18 september 2023 20:17
Maar ja Vine. Nauwelijks een subtopper te noemen. Het type Storer. Maar won nog wel eens een ritje.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/09/2023 20:18 door Cecchini.
Horsie is back 18 september 2023 20:27
El Chaba Schreef:
-------------------------------------------------------
> Dat begreep ik nou nog nét wel winking smiley, maar van de rest van je cryptogram, maar weinig.

Prof Einmahl (een Limburger) bestaat overigens echt.
De afwezige is de superatlete Sydney McLaughlin-Levrone, die ik hier dus als voorbeeld stel van als te spartaans, ook maar een mening natuurlijk.
Aus der Retorte is een bekende uitdrukking voor doping uit het laboratorium. Retorte is dan labgereedschap.
400x7 staat voor het aantal vertesprongen over de 7 meter van Heike Daute, later Drechsler als het ultieme voorbeeld van excessief dopinggebruik.
Vingegaard op zijn best kan Pantani c.s. gedurende een aantal minuten zeker wel volgen.
In de EPO tijd had je normaal epo gebruik, maar ook supergebruik van lieden als die Meneer60% (hihi) en Marco Pantani.
Toni Rominger maakte het tussen twee (geslaagde) WUR pogingen in mijn optiek ook wel erg bont. Loaded like a mule veronderstel ik.

Disclaimer: Dat er dan weer niemand reageert op die onmogelijke marathontijd, die intussen tig keer is verbroken, verwondert me dan wel weer.
Luijt 18 september 2023 23:08
Wat een renner, die Evenepoel. Altijd aanvallen. En niet te volgen op het vlakke.
Past mooi in het rijtje VDP, Pogacar, qua manier van koersen dan.
GillesEmanuel 19 september 2023 08:24
Ik zou de tijden wel eens willen zien als ze zonder pacers liepen, zonder af te willen doen aan de extreme prestaties van deze rennende heren.
ton duk 19 september 2023 10:27
Horsie is back Schreef:
------------------------------------------------------
>
> Prof Einmahl (een Limburger) bestaat overigens
> echt.

En er was ooit een Brabantse gedeputeerde Einmahl die Pim al ruim voorging inzake politieke moord....
Gr
Frederik D. 19 september 2023 11:19
ton duk 19 september 2023 12:02
Enkelvoud van overpeisingen idd in Brabant
Gr
Horsie is back 19 september 2023 12:05
GillesEmanuel Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik zou de tijden wel eens willen zien als ze
> zonder pacers liepen, zonder af te willen doen aan
> de extreme prestaties van deze rennende heren.

Het ging mij er natuurlijk om te laten zien, dat deze econometrist (voorspelling in 2006) er hier helemaal naast zat.
Intussen hebben 29 atleten sneller gelopen.
De sub-2 marathon valt uiteraard niet onder de noemer van faire sport.
We kunnen van de marathon dan ook geen individuele tijdrit maken. Het voordeel van pacing is toch beperkt.
El Chaba 19 september 2023 14:59
Eens, al was het deze Vuelta natuurlijk wel bij de gratie van Jumbo-Visma omdat hij toch al een onoverbrugbare achterstand had opgelopen.
Frederik D. 19 september 2023 19:16
smiling smiley

Desalniettemin vind ik deze draad alleszins de moeite waard. En ik hou van Eindhovuh. Zelfs ook van zijn liefde voor NAC. smiling smiley Maar verdorie, MVV moet toch ook eens kunnen promoveren. Willy Brokamp, wie kent hem niet? En die Dumoulin?
Horsie is back 19 september 2023 21:31
Frederik D. Schreef:
-------------------------------------------------------
> Overpeinzing.
>
> smiling smiley

Had U de subtiele aanwijzing van Horsie (zeptemberdag) gemist? smiling smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen