Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Evenepoel gaat mogelijk knechten voor Vingegaard

Gepost door Spaak 
Spaak 24 september 2023 19:03
[www.wielerflits.nl]

Wie van de kenners hier zag deze aankomen? Heb zelf al vijf keer op de kalender gekeken of het toevallig geen 1 april is, maar het lijkt toch echt waar te zijn.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/09/2023 19:10 door Spaak.
De zwarte trui 24 september 2023 19:18
Wat een slecht bericht. Plugge kan dus geen nieuwe (hoofd)sponsor vinden en gaat dan maar Soudal opvrijen? En natuurlijk totaal onhoudbaar om een ploeg met Vingegaard, Evenepoel en Roglic te vormen. Zelfs als Roglic eventueel zou vertrekken om in 2024 ook weer in de Tour als kopman te kunnen starten, dan lijkt me een ploeg met Vingegaard en Evenepoel, die allebei de Tour willen winnen vrij onbestaanbaar.

En er zullen een hoop renners weg moeten. Dacht dat Jumbo al 25 man ofzo voor 2024 heeft vastgelegd?

Hopelijk zit Raymond er helemaal naast.
Sub Culture 24 september 2023 19:38
Bij Jumbo Visma zou Evenepoel gekneed kunnen worden tot een mogelijke winnaar van de Tour.
Anderzijds zie ik liever Evenepoel als een losgeslagen projectiel koersen met alle commotie daarom heen zoals in de Vuelta.

Je wil van wolfpack niet evolueren tot dat saaie allegaartje kudde schapen.
lodjan 24 september 2023 20:17
GillesEmanuel 24 september 2023 21:16
Sporza link

Ik vind het helemaal geen gekke gedachte. Een Benelux-team. Evenepoel kan juist bij Soudal Visma met een Vingegaard en/of Roglic net als Kuss grote rondes winnen. Daarbij krijgt hij koninklijke ondersteuning in de klassiekers. Deel van de ploeg kan mooi gesplitst worden en naar Ineos gaan. Merlier enzo.
Wanny 24 september 2023 21:33
Eerste gedachte is dat dit voor het Nederlandse wielrennen slecht gaat uitpakken.
Spaak 24 september 2023 21:58
Hoe langer ik erover nadenk, hoe slechter ik het idee vind.
Beide ploegen hebben in totaal 50 renners onder contract, dat wordt een enorme schifting.
Bovendien is het een enorme aderlating voor de sport an sich dat twee ploegen met ieder een rijke historie die de sport de afgelopen decennia hebben gedomineerd samengaan tot één monsterteam. Alsof FC Barcelona en Real Madrid besluiten te fuseren. Dat kan nooit goed uitpakken.

Ik hoop dat dit onzin is, al zit Raymond Kerkhoffs natuurlijk wel vuistdiep in de ploeg en die zet zijn reputatie echt niet op het spel. Wellicht is het een creatief proefballonnetje van Plugge en Lefevere om nieuwe sponsors aan te trekken?
DeFin 24 september 2023 22:00
Jumbo was toch al waardeloos voor het Nederlands wielrennen.

Hopelijk zal een overschot aan renners ervoor zorgen dat Kooij alsnog ergens anders heen gaat, dan is het goed voor het NL wielrennen.
Meneer 60% 24 september 2023 22:11
Kutnieuws. Hopelijk gaat iets nog roet in het eten gooien. Twee unieke ploegen met een duidelijk eigen karakter. Moeten gewoon allebei blijven bestaan.
Nelis! 24 september 2023 23:11
Slecht nieuws voor de sport en voor het Nederlandse wielrennen. Enige jaren geleden hebben we een zogenaamde fusie van de rondes van Nederland en België gehad, dat heeft ook niet goed uitgepakt voor Nederland. Zeer verklaarbaar overigens, dus geen kritiek op België. Maar ik ben bang dat een fusie van de ploegen van Nederland en België op langere termijn tot hetzelfde resultaat zal leiden, namelijk de marginalisering van de Nederlandse kant.

Evenepoel, Roglic en Vingegaard in één ploeg in de Tour, is natuurlijk niet leuk.

Voor de helft van alle medewerkers van beide ploegen is het ook niet leuk.

Wat is er eigenlijk wel leuk aan deze fusie? Je behoudt een grote ploeg, als tegenwicht voor UAE, verder kan ik niks bedenken. Niks.
Tinuz 24 september 2023 23:11
Ik krijg hier ook een naar gevoel bij. Vandaag weer een eins, zwei, drei'tje. Daarbovenop deze mogelijk fusie(?).

Plugge is uit op full spectrum dominance. Die is zo bloedfanatiek venijnig geworden sinds de tijd van Belkin-Blanco-Team LottoNL waarin zijn ploeg als het kneusje van het peloton werd neergezet.
Horsie is back 24 september 2023 23:52
Andere Peter 25 september 2023 00:48
Wat saai. Het is alleen niet saai als er heel veel gelazer van komt. Zou ik Evenepoel zijn dan zou ik met Ineos overleggen en vragen of Ayuso meekomt.

En wat hebben wielerploegen toch een dramatisch zwakke structurele basis.
Sjorsoll 25 september 2023 02:42
Andere Peter 25 september 2023 04:03
Het leukste zou natuurlijk zijn als ze Jakobsen en Groenewegen samen contracteren eye rolling smiley
Sub Culture 25 september 2023 09:00
Evenepoel gaat natuurlijk nooit mee naar Jumbo Visma.

Evenepoel hangt heel sterk samen met Specialezed en die kern zou neigen naar Ineos. (Pinarello opgeven wel geen evidentie)

Heb opgevangen dat er een Ridley project op til zou zijn ook getrokken door Boonen waar een groot deel van de huidige QS kern onderdak zou kunnen vinden.

Wordt vervolgd!
Wanny 25 september 2023 10:13
Voor Nederland is het te hopen dat Tietema er wat van kan maken.
Sub Culture 25 september 2023 10:33
Een youtuber met een extra chromosone die het NL wielrennen moet redden.. succes!
ton duk 25 september 2023 10:46
Spotten over zijn zus met het syndroom van down zal wel weer normaal gedrag zijn.
Gr
opperman 25 september 2023 11:08
Als dat zo bedoeld is is dat wel een heel kwalijke opmerking van Sub inderdaad.

Verder hoop ik dat dit niet doorgaat zeg! De Jumbo-renners kunnen elkaar nu al een semi-klassieker of een grote ronde toespelen; dat lijkt me genoeg dominantie. Beter dat ze tegen Evenepoel koersen dan mét. En voor de ontwikkeling van Nederlandse renners is zo'n megaploeg ook zeker geen voordeel.
De zwarte trui 25 september 2023 11:33
Wat een belachelijke reactie! Heb je je eigen chromosone (je kan het woord niet eens spellen!) recent nog geteld?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25/09/2023 11:35 door De zwarte trui.
De zwarte trui 25 september 2023 11:39
Bij een fusie zijn de renners van de ploeg die verdwijnt (WT licentie) vrij om te gaan. Dus of Remco of Roglic cs kunnen straks gewoon vetrekken naar de hoogste bieder.
De zwarte trui 25 september 2023 11:42
PatLev wordt 'kritisch' bevraagd en zet zijn portierafdruk even in de ernaast geparkeerde auto. [sporza.be]
Sub Culture 25 september 2023 11:45
Doe eens normaal, trolletje, waar vernoem ik zijn zus, waarvan ik het bestaan niet eens ken?
opperman 25 september 2023 12:08
Als het zo bedoeld is is het dus erg kwalijk.

Als het niet zo bedoeld is is het nog steeds onsmakelijk om lollige opmerkingen over genetische (of andere) afwijkingen te maken. Je ziet maar weer hoe je daar 'onbewust' mensen mee kan kwetsen.
Horsie is back 25 september 2023 12:17
Weer een hoop rumble en tumble in de Arena van de Prik. In the air tonight.
Frederik D. 25 september 2023 12:39
Sub is een rauwe maar geen foute. Dat van die zuster wist ik ook niet. Ik las Subs opmerking gewoon als een rauwe opmerking, geenszins als een poging tot kwetsen van een bevolkingsgroep. Wat mij betreft is het nu klaar met het desavoueren van Sub. smiling smiley
Meneer 60% 25 september 2023 14:28
Bij Down is er sprake van een extra chromosoom. De zus van Bas, waar hij heel hecht mee is en vaak over/mee post op de socials, heeft Down. Ik legde daarom ook binnen 1 seconde die link. Anders zie niet echt in wat Tietema met een extra chromosoom te maken heeft, eerlijk gezegd. Ook niet als grapje. Wat je ook van hem vindt, zwakbegaafd lijkt hij me allerminst.

Maar als Sub zegt dat hij die link niet wilde leggen, dan geloof ik hem.
De zwarte trui 25 september 2023 16:50
Remco zijn natte droom nu:

Horsie is back 25 september 2023 21:34
Sub kan natuurlijk heel goed Bas Tietema zien als een weliswaar begaafde youtuber, maar minder (ander woord) begaafd op laten we zeggen het atletische vlak. In deze betekenis was zijn gewraakte reactie spot on. En daar zal menigeen het over eens zijn. Goeddoeme, lees net dat hij als profrenner gaat stoppen. Spooky action at a distance. Ik weet zelf ook maar al te vaak niks van persoonlijke zaken van een topsporter als dit niks met zijn sport als zodanig te maken heeft. Ben natuurlijk ook al te oud voor dat soort socials.

Down the street, the dogs are barkin'
And the day is gettin' dark
As the night comes in a-fallin'
The dogs, they'll lose their bark

Van 43 naar 8 naar 28. Mathieu puzzelt verder.
Horsie is back 25 september 2023 21:36
lodjan 25 september 2023 21:36
"Er zijn op dit moment geen concrete projecten en plannen"
"Mocht dat veranderen, zult u op de hoogte gesteld worden"
"In de tussentijd vraag ik jullie om onze teamgeest en samenhorigheid te blijven tonen"

Patrick Lefevere heeft een mail gestuurd naar zijn personeel en renners over de storm die is ontstaan door de berichten over een mogelijke 'superfusie' met Jumbo-Visma.


edit: vraagtekens weggehaald, die kwamen door een ander icoontje op 'X'.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/09/2023 12:07 door lodjan.
Eindhovuh 26 september 2023 10:43
Gekke communicatie. Er zijn geen plannen, in de tussentijd vraag ik....
Ik zou deze fusie niet zo zien zitten. Wat ga je met al die overbodige renners doen.
Nelis! 26 september 2023 13:16
Bij nader inzien verwacht ik dat het een tactische meesterzet van Lefevere is geweest. Even de druk opvoeren bij de potentiële Belgische sponsors. Met Evenepoel kan de tour worden gewonnen, dat wil je toch met een Belgische ploeg doen? En niet een buitenlandse sponsor? En toch zeker niet een Nederlandse?
Sjorsoll 26 september 2023 16:01
Visma is een Noors bedrijf. Dat Benelux verhaal is gelul, dat boeit ze geen kut en dat is alleen maar positionering. Alleen een nietszeggende, want dan moeten ze daadwerkelijk gaan fietsen met veel meer Nederlanders en daadwerkelijk ook Belgen en een Luxemburger opstellen. Gaan ze niet doen.
De zwarte trui 26 september 2023 18:08
Thomas gooit nog wat INEOS olie op het vuur.

Geraint Thomas kan zich een fusie tussen Jumbo-Visma en Soudal Quick-Step niet voorstellen. Dat liet hij weten in zijn podcast Watts Occurring. “Het enige wat ik nu zou zeggen is: Remco haat Jumbo en Jumbo haat Remco, dat gaat toch niet werken?”, aldus de Tourwinnaar van 2018.
lodjan 26 september 2023 19:37
Ik kan het me ook nog niet voorstellen: of het geldt voor 2025, of Jumbo - Visma wordt Soudal - Visma en ze pikken (naast de sponsor) alleen de krenten uit de pap. Ze gaan dus door op de Jumbo-licentie waardoor de Soudal-renners vrij zijn om elders te tekenen. Evenepoel dus bij Ineos als ie niet naar Jumbo wil (of daar niet gewenst is). Boonen zou al met een sponsor klaar staan om een doorstart te maken met de restanten van Soudal Quickstep.
Of hele project wordt afgeblazen.
Horsie is back 26 september 2023 19:53
Clavan 27 september 2023 08:37
In België gaat het meer over de vermeende overspel van Ruben van Gucht met Ine Beyen.
Noot 27 september 2023 09:11
De enige die gekwetst worden zijn de mensen die graag gekwetst worden. #teamsub
El Chaba2 28 september 2023 00:21
Ik ook uiteraard. thumbs up
GillesEmanuel 28 september 2023 08:35
We denken allemaal dat de Remco kant van Soudal Quick step naar de Visma kant gaat trekken. Maar wie weet gaat juist de Remco kant zijn eigen weg, met een Boonen als leider, om eindelijk af te zijn van de druk/belangen om in de klassiekers te presteren en puur te focussen op de meerdaagse. Wellicht een fusie zelfs met Ineos aangezien die nog wel 10-15 renners kunnen gebruiken.

Dan gaat juist de klassieke kern naar Visma om daar met Van Aert een tweede blok te hebben. Niet dat ik die kern van Soudal Quick-Step nu zo indrukwekkend vind, maar als INEOS maar plek heeft voor 12-15 man en Jumbo-Visma geld zoekt dan kan het zomaar een 1+1 zijn geweest. Vanaf daar bouwen naar een 2e wolfpack rondom Woutje.

Edit: mannen als DeClerq, Senechal, Cavagna, Asgreen en Pedersen hebben nog geen ploeg voor volgend jaar. Mooi voor een trein voor Kooij en ondersteuning voor Wout.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28/09/2023 08:37 door GillesEmanuel.
ton duk 28 september 2023 08:42
GillesEmanuel Schreef:
----------------------------------------------------
>
> Edit: mannen als DeClerq,

DeClerq trekt naar Lidl
Gr
Sub Culture 28 september 2023 08:48
Wat een totale onzin post.

Het lijkt wel alsof je wat random geruchten bijeen verzamelt en ze dan in een verkeerde puzzel legt.

Trouwens voorgenoemde renners hebben vrijwel allemaal al onderdak volgend seizoen; De Clercq tekende bij Lidl Trek, Cavagna gaat naar Movistar en Asgreen en Pedersen liggen nog gewoon onder contract bij QS in 2024.

En ze hebben daar ook nog ene Merlier die ik op vandaag qua intrinsieke snelheid in een massasprint nog altijd hoger inschat dan Kooij.
GillesEmanuel 28 september 2023 14:32
Haaaaa we hebben hem. Ik zit maar beetje te fantaseren joh. Niet zo gebeten zijn als het om Remcootje gaat. Ik probeer te snappen waar dit vanaan komt.
De zwarte trui 28 september 2023 14:34
Onder werktijd? Goede juice dit.
Cyclad58 28 september 2023 16:08
Je gaat Merlier toch niet met Kooij vergelijken? Kooij is veel meer dan een sprinter (net als De Lie. Merlier is an one trick pony. Wel een snelle pony.
Sub Culture 28 september 2023 16:41
Ik vermeld toch uitdrukkelijk 'intrinsieke snelheid in een massasprint'.
Merlier zal nooit een meester in het positioneren worden of makkelijk een snelwegbrug over rijden.
DeFin 28 september 2023 20:37
Roglic vertrekt in ieder geval.
ton duk 28 september 2023 21:34
Roglic vertrekt in elk geval.
Grandioze tijd met en voor Jumbo gehad maar zijn laatste kunstje met TdF winst doet ie ergens anders
Gr
DeFin 28 september 2023 23:26
Amazon zou de nieuwe sponsor worden van de fusieploeg
Spaak 28 september 2023 23:41
Weten we meteen waarom Kuss de Vuelta mocht winnen.
El Chaba2 29 september 2023 00:34
lodjan 29 september 2023 07:15
Als ze Amazon als sponsor hebben binnengehaald, dan hebben ze Soudal toch niet nodig? Of wilden ze overstappen op Specialized?
lodjan 29 september 2023 07:43
Amazon wordt dus geen hoofdsponsor. Soudal wel, en ze gaan ook op Specialized rijden.
Clavan 29 september 2023 08:39
* IDL. Nieuwe informatie aan de horizon als het gaat om Jumbo-Visma in 2024. Hoofdsponsor Jumbo vertrekt zoals iedereen weet, maar volgens Chris Woerts wordt de Amerikaanse gigant Amazon de tweede sponsor. Dat bedrijf heeft al langer lijntjes met de ploeg, door het maken van een documentaire.

'Visma is nu tweede sponsor, maar wordt hoofdsponsor. Zij leggen nu tien miljoen in, dat wordt twintig miljoen. Amazon komt daar met vijftien miljoen bij, dus dan kom je op 35 miljoen uit', stelt de marketeer in het avondprogramma Vandaag Inside, alhoewel we daarbij moeten stellen dat Woerts in Nederland wel de naam heeft er af en toe naast te zitten.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29/09/2023 09:11 door Clavan.
Nelis! 29 september 2023 09:56
Over het algemeen geldt bij Woerts de regel: alles wat hij zegt, klopt zeker niet. Vermakelijke man, maar volstrekt onbetrouwbaar. Hem als bron opvoeren is zinloos.
Horsie is back 29 september 2023 13:01
Is deze merger te vergelijken met dit? Inmiddels is de "merger" al weer van de baan. smiling smiley
Spaak 29 september 2023 15:57
Van al jouw kaapacties is dit toch wel de meest schaamteloze
Horsie is back 29 september 2023 18:11
Spaak Schreef:
-------------------------------------------------------
> Van al jouw kaapacties is dit toch wel de meest schaamteloze

opvrijen
losgeslagen projectiel
kutnieuws
down
overspel
juice
onbetrouwbaar

De verzameling in dit topic van het in meerdere of minder mate niet altijd even kies gebruik van woorden of begrippen.

Positief voor mij is natuurlijk dat Spaak aan het einde van de rit zijn masker afzet.

Het samenvoegen (merge) van moeder en kind is één van de meest voorkomende gebeurtenissen. Het kind blijft verbonden, maar is wel vrij.
Het artikel, waarnaar ik verwees, geeft ook een kijk op het thema wielrennen en zwangerschap.
En uitgerekend dat laatste ziet de chief van Men Only, Spaak in het verkeerde keelgat? Of mag keelgat ook hier niet?

Ter herinnering nog even de echte betekenis van kapen.
Spaak 29 september 2023 21:48
Kom op Horsie, ik heb je hoog zitten maar je moet toegeven dat wat je nu aandraagt een heel ander onderwerp is. En dit is niet de eerste keer dat je dat doet, vandaar de (lichte) plaagstoot van mijn kant, mijn excuses als je daar aanstoot aan neemt.
Maar waarom open je niet gewoon een nieuw topic?
Horsie is back 29 september 2023 22:30
Spaak Schreef:
-------------------------------------------------------
> Kom op Horsie, ik heb je hoog zitten maar je moet toegeven dat wat je nu aandraagt een heel ander onderwerp is. En dit is niet de eerste keer dat je
> dat doet, vandaar de (lichte) plaagstoot van mijn kant, mijn excuses als je daar aanstoot aan neemt.
> Maar waarom open je niet gewoon een nieuw topic?

Ben blij, dat er achter dat masker toch nog een aimabel persoon schuilgaat. Ik houd van het bewandelen van zijpaden, tip andere zaken aan, maar dit was gewoon een associatie, die in me opkwam. Merger, zwangerschap. En echt niet met de bedoeling, daar een bepaalde discussie mee uit te lokken. Interpretatieverschillen. Ik aarzel nog steeds baangerelateerde topics aan te kaarten, vanwege nu niet bepaald hartelijke reacties van sommigen uit het verleden. En zelf het topic vullen is ook niet altijd een optie. Ik zit hier niet voor meerdere eer en glorie.

Der Schweinehund in mij zegt: Horsie, je bent soms te wantrouwig.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29/09/2023 22:30 door Horsie is back.
Viren que? 30 september 2023 01:34
Man die zich paard noemt luistert naar pratende hond.

Nooit meer bezuinigen op de ggz a.u.b.!
Frederik D. 30 september 2023 09:24
Wat mij betreft hoort baanwielrennen hier ook. smiling smiley
ton duk 30 september 2023 11:10
Eens ,en zelfs in voor anderen onbegrijpelijke taal
Gr
De zwarte trui 30 september 2023 13:27
Roglic bevestigt zijn vertrek. In 2024 rijdt hij bij een ander team. Welk team krijgen we na het seizoen te horen. Op zich wel mooi. Met het vertrek van de man die JV groot heeft gemaakt eindigt ook het JV verhaal.
De zwarte trui 30 september 2023 13:41
PatLev die tot nu toe in alle toonaarden ontkende dat er een fusie zou komen, wel op een heerlijk doorzichtige manier, "er zijn nog geen concrete plannen". Draait maar weer eens 180 graden en strooit tegelijkertijd lekker wat onduidelijkheid de wereld in...

In zijn traditionele column in de Belgische krant Het Nieuwsblad heeft Patrick Lefevere voor het eerst uitgebreid gereageerd op de nakende fusie tussen Soudal Quick-Step en Jumbo Visma. Daarin wordt duidelijk dat het binnenhalen van sponsor Amazon bij Jumbo-Visma een gamechanger kan zijn. “Met Soudal, Quick-Step en Visma kan iedereen verhoudingsgewijs zijn plaats vinden. Met Amazon als vierde partij lukt dat niet meer. Voor zover ik weet, was er vorige week nog geen sprake van hun komst”, zegt de 68-jarige ploegbaas van Soudal Quick-Step.

"voor zover ik weet", haha alsof hij zelf niet bij alle besprekingen aanwezig zou zijn en het uit tweede lijn moet vernemen. Prachtig.
Andere Peter 30 september 2023 15:02
Die tiktokjes over mannen en denken aan het Romeinse Rijk... die zijn superamerikaans. Heeft te maken met een soort Fin-de-Siècle-gevoel in de VS. Decadentie, interne verdeeldheid en 'imperial overstretch' als interne vijanden van een anderszins overslaanbare supermacht.

Tsja, dat associeer ik dus met Jumbo-Visma op dit moment. Je kunt ook te dominant en te groot worden. Deze strubbelingen geven mij een soort voorgevoel dat 2024 een vervelend jaar kan worden voor de ploeg. Ze lijken niet meer te beseffen hoe dun de lijntjes zijn. Straks heeft Vingegaard een kleine blessure op het verkeerde moment en zijn de grote ronden in 2024 voor Evenepoel (namens Ineos, Giro), Pogacar (Tour) en Ayuso/Roglic (Vuelta). Terwijl de Franse pers mokt omdat Alaphilippe voor Visma-Amazon niet naar de Tour mocht. En overal signalen ziet dat verbeterde dopingcontroles de ploeg in 2024 terugwierpen tov 2023.
ton duk 30 september 2023 15:16
Maar gelukkig wint vAert in 2024 nu wel de E3 en GW in een weekend . Kooij maakt mij blij met de OS winst op de Montmartre
Gr



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30/09/2023 15:16 door ton duk.
Horsie is back 30 september 2023 17:03
Andere Peter Schreef:
-------------------------------------------------------
> Die tiktokjes over mannen en denken aan het
> Romeinse Rijk... die zijn superamerikaans. Heeft
> te maken met een soort Fin-de-Siècle-gevoel in de
> VS. Decadentie, interne verdeeldheid en
> 'imperial overstretch' als interne vijanden
> van een anderszins overslaanbare supermacht.

Ik zit niet op tiktok, dus sla dit maar over.

> Tsja, dat associeer ik dus met Jumbo-Visma op dit moment. Je kunt ook te dominant en te groot worden.

Daar zit zeker wat in. Ineens begint iedereen punaises op de weg te strooien.
Maar het is toch een gegeven, dat wanneer alles zuiver wordt gespeeld de absolute heerschappij altijd maar relatief kort van duur zal zijn.
Verwachten, dat Jumbo-Visma (?) volgend jaar 2023 kan kopiëren, zijn dan ook per definitie onrealistisch.

> Terwijl de Franse pers mokt omdat Alaphilippe voor Visma-Amazon niet naar de Tour mocht. En overal signalen ziet (dat doet Oom Antoine nu toch al) dat verbeterde dopingcontroles de ploeg in 2024 terugwierpen tov 2023.
Horsie is back 30 september 2023 17:09
Viren que? Schreef:
-------------------------------------------------------
> Man die zich paard noemt luistert naar pratende hond.
>
> Nooit meer bezuinigen op de ggz a.u.b.!

Speciaal voor dit orakel

En drinkt U verder elke dag uw rendiermelk. Ze zeggen, dat je er sterker van wordt.
Andere Peter 30 september 2023 20:27
Naturlijk ziet Antoine dat al. Maar het zal steeds breder opgepikt worden.

En ze hebben het zelf niet meer in de hand. Het riskantste voor Jumbo-imago is: een dopingschandaal BUITEN de eigen ploeg, rond pakweg Pogacar of Evenepoel. Als zelfs die paar renners die de ploeg bedreigden niet eerlijk zouden lijken te rijden...
Horsie is back 30 september 2023 21:53
Andere Peter Schreef:
-------------------------------------------------------
> Naturlijk ziet Antoine dat al. Maar het zal steeds breder opgepikt worden.
>
> En ze hebben het zelf niet meer in de hand. Het riskantste voor Jumbo-imago is: een dopingschandaal BUITEN de eigen ploeg, rond pakweg
> Pogacar of Evenepoel. Als zelfs die paar renners die de ploeg bedreigden niet eerlijk zouden lijken te rijden...

In onze wereld waar regulier nieuws, maar ook achterklap met de snelheid van het licht rondgaat zijn reputaties snel gemaakt maar ook weer gebroken.
"They are planting stories in the press".

Maar U bent wat mij betreft wel wat zwaar op de hand.
Begrijp wat er achter uw argument van oneerlijke bedriegers schuilgaat, maar op de 100m sprint heeft dit niks gedaan met de reputatie van Usain Bolt. grinning smiley
De zwarte trui 01 oktober 2023 12:46
De grote talentengrijper van UAE heeft De Stier te pakken genomen. De winnaar van de Tour de l'Avenir, Isaac Del Toro, tekent voor 3 seizoenen.

Enig tegenwicht is wel nodig...
De zwarte trui 01 oktober 2023 17:33
The plot thickens. Remco naar INEOS bij fusie. [www.wielerflits.nl]

JV wordt Visma-Amazon. Geen fusie. Heel SQS opgeblazen en Remco blijft mokkend achter. Ho Lee Shit.
GillesEmanuel 02 oktober 2023 06:51
Heel eerlijk. Waarom zou je dit dan willen als Jumbo Visma zijnde? Als Remco niet mee gaat? Dan hou je ordinaire middelmaat over. Categorie Sam Oomen en Mike Teunissen. Dan heb ik liever die gasten rijden dan die Wolfpack.
lodjan 02 oktober 2023 08:15
Het gaat om sponsorgeld (Soudal en eventueel Specialized).
lodjan 02 oktober 2023 08:17
Het zou me niet verbazen als Quickstep met een lager budget doorstart als PCT.
GillesEmanuel 02 oktober 2023 13:06
Dus het is eigenlijk helemaal geen fusie? Bakala wilt gewoon instappen in een betere ploeg met zijn munten? PatLev die al langer er tegenaan hikt dat hij niet meer zo'n actieve manager wilt zijn. En de renners van Soudal-Quickstep zijn de dupe. Remco dus leuk naar INEOS en Soudal-Visma kan cherry picken bij de contractloze restanten van Soudal-Quick Step.
GillesEmanuel 02 oktober 2023 13:08
Ik vind het, zeker als je Emilia ziet, eeuwig sund. Rogla was echt de perfect fit voor Jumbo.
Andere Peter 02 oktober 2023 14:21
Onvergelijkbaar. Iets met sprint versus duur. En omdat wat Jumbo doet in de ogen van volgers op afstand veel mistiger is dan wat Bolt deed. Tevens kon Bolt worden afgedaan als uniek individu. Dat kun je niet als je 1-2-3 wordt in een grote ronde en de overige grote ronden wint en nog een handvol afmnakers hebt. Jumbo-Visma profileert het systeem, de begeleiding, de ploeg. Ook dat maakt hen extra kwetsbaar.
DeFin 02 oktober 2023 14:23
Ik denk dat die cherries helemaal niet naar Soudal-Visma willen.
Merlier zal ook naar een ploeg willen waar hij de Tour kan rijden, Alaphilippe wil denk ik niet in dat ronde-keurslijf (en in klassiekers ook 2e viool spelen).

Misschien dat er een Lampaert of talent zoals van Wilder wel wil, maar het gros zal niet willen of voegt niets toe.
GillesEmanuel 02 oktober 2023 15:40
Helemaal eens en ik denk dat Soudal-Visma die zogenaamde Cherries ook helemaal niet wilt. Dus er is 0,0 sprake van een fusie, enorm belangrijk detail van dit hele gebeuren. Maakt het weggaan van Rogla een enorme aderlating voor Soudal-Visma. Hierdoor raken ze echt enorm veel spankracht en overwinningen kwijt. Geen idee wie anders dan Remco die dit gat kan opvullen of Matteo moet ineens die stap gaan zetten.
valse trage 02 oktober 2023 16:24
Is dit dan toch allemaal begonnen bij INEOS en het geflirt met vader en zoon Evenepoel afgelopen zomer?
PatLev weet dat hij geen ploeg heeft zonder Evenepoel (i.i.g. niet de ploeg die hij met zijn staat van dienst nog zou willen leiden),
en Bakala is al helemaal niet geïnteresseerd in een ploeg zonder Evenepoel.
Hebben ze op deze manier geprobeerd om er (voor henzelf!) een bevredigend einde aan te breien?
Soudal wil blijven sponsoren (WvA is ook ok) en Plugge is nog op zoek naar een sponsor. 1+1 = 2?
Een heel interessant verhaal om te reconstrueren in ieder geval!



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02/10/2023 16:28 door valse trage.
El Chaba2 02 oktober 2023 16:33
thumbs up
(El Chaba 2 = El Chaba i.v.m. wachtwoord kwestie).



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03/10/2023 14:25 door El Chaba2.
valse trage 02 oktober 2023 16:49
Zou het kunnen dat Patrick en Remco E. de boel hebben laten ontploffen en dat Lefevere achter de schermen druk bezig is geweest om de boel te redden?
Lefevere, als de pater familias die hij is, voelt zich enorm verantwoordelijk voor zijn mensen.
Zelf kan hij het niet meer opbrengen en heeft hij geen zin meer om een ploeg zonder Evenepoel te leiden.
Soudal wil ook geen ploeg zonder Evenepoel sponsoren.
Maar als zijn poulain Tom Boonen nou eens het stokje over zou kunnen nemen en met de harde Belgische kern van the Wolfpack - m.n. de staf en het personeel -
een nieuwe ploeg zou kunnen opstarten?
lodjan 02 oktober 2023 17:01
Dat lijkt mij een logische piste.
valse trage 02 oktober 2023 17:22
INEOS is machtig, ze willen de beste ploeg zijn, Ratcliffe en Brailsford willen de ploeg van Plugge weer verslaan.
Thomas, Bernal, Pidcock, Rodriguez... het is einde verhaal of toch te licht voor de absolute top.
Er is maar één toprenner die ze willen hebben en dat is Evenepoel.
Geld is geen issue en de middelen van Lefevere zijn beperkt.

Patrick Lefevere wist wat er afgelopen Vuelata scheelde, waarom Evenepoel ingestort was.
De stress en de gewetenswroeging knaagden aan Evenepoel. Het was teveel geworden, en het kwam er nu uit.
Zijn vader had lang genoeg op hem ingepraat dat Soudal-QS niet de ploeg voor hem was: te klein, te incompetent.
Bij INEOS hebben ze de know-how om een grote ronde te winnen, en bovendien een vierdubbel jaarsalaris!
Lefeveres hart was gebroken: met Remco naar de Tour had zijn laatste kunststukje moeten worden.
Maar als oude vos in het vak, begreep hij ook dat de wereld van de topsport keihard is.
Toen is hij in gang geschoten om de boel te redden.

Misschien was Lefevere wel oprecht in zijn onwetendheid over de komst van Amazon?
Alles leek uiteindelijk toch nog geregeld: Remco naar INEOS (met Van Wilder, Vervaeke en Cattaneo, want REv wil ook voor zijn mensen zorgen!),
Soudal en een paar talenten naar Visma, Quick-Step stapt in de nieuwe Belgische klassiekerploeg van Boonen en is zo weer helemaal Quick-Step.
En toen kwam daar ineens Amazon met een zak geld die alles overtreft.
En nu heeft Plugge ineens de dollartekens in zijn ogen staan!!!

O,o,o, wat is het toch fijn om te fantaseren over de wielrennerij, ja dan verandert het wielrennen, in navolging van de voetballerij, van het wielrennen in de wielrennerij.



3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02/10/2023 17:37 door valse trage.
Horsie is back 02 oktober 2023 19:20
Andere Peter Schreef:
-------------------------------------------------------
> Onvergelijkbaar. Iets met sprint versus duur.

Het ging mij om de vergelijking, verder helemaal niks. Aan het einde van zijn loopbaan werd Usain Bolt op de ranglijsten omringd met een handvol atleten, die een slordige 30 tijden had gelopen, altijd nog relatief ver verwijderd van die van Bolt zelf en allen hadden zaken gedaan met het dopingspook.
Dus hoezo zou dat niet op hem kunnen afstralen?

Ik begrijp jouw punt best, want Bolt werd inderdaad door de IAAF of de internationale gemeenschap hoegenaamd niks nagedragen en dus maar beschouwd als de ultieme outlier. Maar dat doet aan mijn vergelijking niks af.

En voordat U het vergeet, een groep is een verzameling van individuen.
Cecchini 03 oktober 2023 13:50
Wielrennen is een documentair genre en dat Amazon sponsor wordt is geen wonder

door Bert Wagendorp

De eminente wielerschrijver in ruste Herman Chevrolet verklaarde ooit dat wielrennen geen sport was, maar een literair genre. Daar viel iets voor te zeggen, al is het binnen de literatuur wel een heel aparte tak. Het verschil met de dichters en schrijvers uit het gangbare literaire wereldje is, dat wielrenners zelf zelden schrijven – een enkele uitzondering daargelaten – maar dat zij met hun halsbrekende toeren, dramatische nederlagen, gewelddadige valpartijen en tot mislukken gedoemde plannetjes de poëten en prozaïsten van schitterend materiaal voorzien. Fascinerend materiaal, waarbij de onderwerpen van veel bleekneusjes uit de boekenwereld armzalig afsteken.

En nu heeft wielrennen na de ontwikkeling van sport naar literatuur een volgende stap gezet: het is naast sport en literair genre nu ook een groeiende tak in de rijke wereld van de documentaire. Wielerdocumentaires zijn er altijd al geweest – met A Sunday in Hell van de Deense cineast en wielerfanaat Jørgen Leth uit 1976 als sublieme vroege voorloper van al het prachtigs dat erop volgde. Maar nu begint het erop te lijken dat het wielrennen – en de rijke wereld eromheen – louter wordt beoefend om er de ene na de andere schitterende documentaire over te maken.

Er bestaat geen andere sport waarin je het kleine (de zweetdruppels op de bovenlip van Jonas Vingegaard) zo beeldend kunt combineren met het grote (helicopterbeelden van een groepje klimmers op de flanken van de Mont Ventoux met de wind tegen). Nergens beter dan in het wielrennen kom je zo dicht bij de lijdende mens, de spelingen van het noodlot, de hardheid van het bestaan, de wanhoop en de hoop, de immense teleurstelling en de dolle vreugde. De emotionele scènes uit de ploegleiderswagens behoren inmiddels al tot de cliché’s van het wielerdocu-genre, dat zich in razend tempo ontwikkelt tot een serieuze kunstvorm.

Romantische held met geitenkudde
Netflix komt binnenkort met het vierde seizoen van El Día Menos Pensado, over de Spaanse Movistarploeg. In die docuserie vraag je je op een gegeven moment af of ze er zo’n hilarische puinhoop van maken om tot een spannende docu te komen. Tour de France: Unchained (ook Netflix) gaf een prachtige blik achter de schermen van de Tour – ik vond de Franse renner Thibaut Pinot altijd een watje, tot Unchained me duidelijk maakte dat hij een romantische held is met een geitenkudde.

Het succes van de Netflix-documentaires schudde streamer Amazon Prime wakker. Die kwam met een meeslepende documentaire over Soudal Quick-Step, Wolfpack. En met All-Inn, over de opmars van Team Jumbo-Visma en de machtsgreep van Vingegaard in de Tour van 2022 – een documentaire over Jumbo’s glorieuze Tour van 2023 is in de maak. Netflix sloeg terug met Never Enough, een kijkje in de getormenteerde ziel van topsprinter Mark Cavendish. Eerder al had Marina Zenovich voor Disney de vier uur durende documentaire Lance gemaakt, die van de schurk weer een beetje een mens maakte.

Ik sta er daarom niet van te kijken dat Jumbo-Visma volgend seizoen vermoedelijk Visma-Amazon zal gaan heten. Niet dat de ploeg van Richard Plugge in 2024 een rijdend docu-drama wordt waarvan het ideale scenario wordt geschreven door de documentairemakers. Maar met de integratie van renners en filmers maakt het wielerdocudrama een nieuwe stap voorwaarts, dat is duidelijk.
El Chaba2 03 oktober 2023 14:22
thumbs up
(El Chaba 2 = El Chaba i.v.m. wachtwoord kwestie).



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03/10/2023 14:24 door El Chaba2.
Clavan 03 oktober 2023 14:31
The Union Cycliste Internationale (UCI) wishes to make a statement in regard to information circulating in media on the possible merger between the UCI WorldTeams Jumbo-Visma and Soudal Quick-Step.

The UCI points out that any such operation must comply with the procedures and provisions set out in the UCI Regulations which, in particular, make it possible to ensure compliance with the contractual provisions for all personnel of the teams in question (riders, but also team management and other staff such as doctors, mechanics, sports assistants, drivers, etc.), which is of prime importance to the UCI.

As a reminder, the two teams hold UCI WorldTour licences, which were renewed for a three-year period (2023-2025) at the end of the registration procedure last year by the UCI Licence Commission, a body independent of the UCI. Nevertheless, in accordance with the UCI Regulations, this licence may be re-evaluated at any time. In this regard, if the continuity of one of the teams could not be guaranteed for the 2024 season, the number of UCI WorldTeams would be 17 for the 2024 and 2025 seasons. As a result, the number of UCI ProTeams that are automatically invited to UCI WorldTour events would increase, in accordance with the provisions of article 2.1.007bis of the UCI Regulations.

The UCI would also like to clarify that in order to participate in events on the UCI Road International Calendar, UCI professional teams (UCI Women's WorldTeams, UCI WorldTeams and UCI ProTeams) must register each year as part of a procedure to check compliance with administrative, financial and ethical criteria. For UCI Women's WorldTeams and UCI WorldTeams, the organisational criterion and, possibly, the sporting criterion are also taken into consideration.

The UCI is assisted in this task by an external auditor, currently PwC, which is responsible for verifying the financial and contractual elements. Decisions on the award or renewal of UCI Women's WorldTour and UCI WorldTour licences are taken by the UCI Licence Commission.

This procedure enables the UCI to ensure that the teams comply with the regulations, particularly as regards their continuity, compliance with staff contracts (riders and support staff) and the plausibility of their funding over a season.

Any significant change in a team's situation must be duly reported during the upcoming registration procedure so it can be assessed, in accordance with the UCI Regulations.

On 19 October, the UCI will publish an initial press release containing the list of teams that have submitted the essential information (cf. Art. 2.13.087; 2.15.069bis; 2.16.014bis of the UCI Regulations). This press release will open the possibility for riders belonging to teams not included on the list to join another team, without giving prior notice or paying compensation, in accordance with the provisions contained in the standard contract.

Following this press release, the registration procedure will continue without any communication on its progress until the issue of the final press release announcing the teams registered for the 2024 season (publication scheduled for 12 December 2023).

The full list of teams will be published on the UCI website on 19 December.
Andere Peter 03 oktober 2023 21:59
Ik zie niet wat het belang van Ev is om die beide ploegen te laten fuseren.

Ik zie wel:
- Visma mist een sponsor
- Soudal wil doorgaan met sponsoren

In die zin is inderdaad 1+1=2. Maar dan ligt toch het meerste voor de hand dat de sponsor overstapt?

In wiens belang is het om er een fusie van te maken ipv een sponsoroverstap? Dat lijkt mij Patlev. Dabn an hij inderdaad op de achtergrond verder in een rustig baantje als commissaris ofzo.En zo is ook de baanzekerheid van de oude inboedel te garanderen (dwz er zal een sociaal plan zijn).

Ik zie dus eerder Patlev als initiator en Ev als reactief dan omgekeerd. Nooit eerder gebeurde met die ploeg iets wat tegen het persoonlijke belang van Patlev was.
De zwarte trui 03 oktober 2023 22:59
PatLev heeft 20% van de aandelen. Zijn maecenas 80%, die bepaalt. Patje heeft niks te zeggen in deze.
Andere Peter 04 oktober 2023 00:02
Natuurlijk heeft hij wel iets te zeggen. Maar ik ging in op het beeld dat de familie Ev bepalend zou zijn. Ev heeft dan dus 0%.
GillesEmanuel 04 oktober 2023 08:56
In aandelen ja. Maar hij is de waarde van die aandelen. Dus zodra Remco niet tevreden is met de volledige omkadering, wat ik mij goed kan voorstellen, dan heeft hij zeker een zeg. Niemand in die ploeg mag zich wereldtop noemen behalve hij. Het is niet meer het glorieuze team met Terpstra, Boonen, Stybar, Jungels, Alaphilippe, Trentin, Tony Martin en weet ik wie nog meer dat een selectie voor de Ronde van Vlaanderen gelijk stond aan een selectie voor brazilie voor het WK voetbal.

Dus geen belang voor een fusie. Wel belang bij een transfer en dat bij een transfer van Remco, de aandeelhouders naar een oplossing gaan zoeken.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04/10/2023 09:02 door GillesEmanuel.
valse trage 04 oktober 2023 11:55
Nee, het is ook niet in het belang van Evenepoel om een fusie te bewerkstelligen.
Zo bedoelde ik het ook niet, dan heb ik het onduidelijk opgeschreven.
Ik geloof absoluut dat Remco helemaal niet voor Jumbo-Visma wil rijden, die wil strijden tegen die ploeg.

Maar de kans lijkt me heel groot dat de Evenepoels de indirecte aanstichters zijn, door hun onvrede over de omkadering kenbaar te maken.
Het is een feit dat Bakala tijdens de Tour met Plugge verkennende gesprekken heeft gevoerd over een fusie.
Ofwel het door mij geschetste scenario is aan de gang, waarbij Evenepoel wél getekend heeft bij INEOS en
de aandeelhouders zoeken naar andere oplossingen, waarbij zoveel mogelijk mensen tevreden blijven.
Ofwel Bakala heeft Lefevere in de steek gelaten na het gemor van de Evenepoels. Hij heeft het geïnterpreteerd als een brevet van onvermogen
en wil met zijn centen op een succesvolle kar springen.

Het scenario dat Bakala en Lefevere uit eigen beweging een fusie willen bewerkstelligen, en dat Evenepoel nu zegt "ja, maar dán ga ik niet mee",
daar geloof ik ook niks van. Het snijdt geen enkel hout. Bovendien geloof ik ook niet dat Lefevere voor Richard Plugge zou willen werken.
Lefevere wilde nog één keer naar de Tour met Remco, om deze wedstrijd te winnen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04/10/2023 11:55 door valse trage.
Horsie is back 04 oktober 2023 12:36
El Chaba2 Schreef:
-------------------------------------------------------
> thumbs up
> (El Chaba 2 = El Chaba i.v.m. wachtwoord kwestie).

Had eerst mijn twijfels, totdat ik zag dat je aan de vruchten van de boom kunt zien wie de boom is.
Andere Peter 04 oktober 2023 13:17
Hij heeft met het volle verstand een contract getekend (tot ik meen 2026). Dat het een mindere RVV-ploeg is, kun je ook zien als gunstig voor Ev, zelfs als het gevolg van de aanwezigheid van Ev. Ze halen Landa voor hem en er is vast nog wel wat te halen. De ploeg is goed genoeg om Vuelta/Giro te winnen, ook met minder gespecialiseerde helpers.

Niet om de Tour te winnen, inderdaad. Maar in hemelsnaam: daar is hij nog nooit gestart. Zelfs de buitenkans om 'drukvrij' in de Tour van 2023 te starten liet hij lopen.

Ik geloof best dat Ev fantaseert over een contract bij Ineos, waar de positie min of meer Tourkopman vacant is. Maar dat hij daartoe een breuk zou forceren door een fusie die Patlev niet wil te forceren is te ver gezocht.
lodjan 04 oktober 2023 18:29
Doorstart Quickstep (zoals ik verwachtte): [www.wielerflits.nl]
nachtwacht 05 oktober 2023 02:29
Dus in de praktijk verandert er vrijwel niets? Soudal gaat vrolijk verder met ploeg hoppen zodat Jumbo Visma verandert in Soudal Visma (Amazon?) terwijl Soudal Quickstep iets van Quickstep Latexco wordt? Beide WT ploegen met grotendeels dezelfde renners?
Clavan 05 oktober 2023 08:13
Behalve dat er nog meer haat is jegens Plugge & co.
GillesEmanuel 05 oktober 2023 08:46
Het gaat niet alleen om omkadering in de zin van renners. Ik denk dat bij kamp Remco het vooral zal gaan om de begeleiding van trainers, verzorgers en andere specialisten. REv ziet overduidelijk dat hij zijn brandstof tank niet zo kan managen als een Pogacar, Vingegaard, Roglic en zelfs Van Aert. PatLev heeft meermaals aangetoodn niet een klassementsman te kunnen begeleiden.
valse trage 05 oktober 2023 13:17
Ja, het zal vooral gaan om DIE omkadering.

Een scenario waar Bakala de drijvende kracht is achter de fusie zie ik ook als een mogelijkheid.
Ik kan me prima voorstellen dat zo'n machtige man zich voor schut gezet voelt door de Remco-INEOS soap in de media.

"Dear Patrick Lefevere, wat is dit allemaal voor gedoe met Remco? Hebben wij niet ons Bakala Performance Centre in Leuven?
Zijn onze mensen niet goed genoeg? Willen de Evenepoels meer geld? Vertel het me maar! Wat moet ik doen."

Onderschat een op zijn pik getrapte miljardair niet. Die laat zoiets niet gebeuren, maar onderneemt actie.

"Ok, papa Evenepoel en Remco, dus jullie willen betere omkadering? Nou, dat kan. Dan ga ik naar Jumbo-Visma, dan gaan we dat voor jullie regelen.
Kijk maar of je meegaat of niet, mannetje! Zo niet, dan wordt Jonas Vingegaard mijn nieuwe golden boy."
valse trage 05 oktober 2023 13:47
Dat sowieso. Hij ziet er ook zo gemeen slimmig uit met zijn grote voorhoofd en diepliggend samengeknepen oogjes.
En sinds hij corona gehad heeft, ziet hij er nog zwakker en meer evil uit, als een soort Mister Burns.
Stel je eens voor dat Plugge de mastermind is achter de hele Remco-soap, met als doel Bakala los te weken, in zijn zoektocht naar een nieuwe sugardaddy.

(Lefevere tegen een vertrouweling: "Pluhhe is ne vuilak"winking smiley
GillesEmanuel 05 oktober 2023 22:06
Haaa. Of precies andersom; PatLev krijgt het niet voor elkaar om een Tour winnaar te maken en Bakala heeft gezegd; tabee meneertje Lefevre. Waarna PatLev maar wat geruchten de wereld in heeft geslingerd om nu als soort Messias de “slachtoffers” te redden.

Zonder gekheid: ik denk dat hier niet zoveel spannends heeft gespeeld. Bakala is in zijn hemd gezet door Jumbo deze giro en Vuelta, waar zijn poulain (REv) er niet aan te pas kwam. Miljardairs denken heel simpel; dan koop ik die ploeg toch? Dus Bakala is gesprongen in het gat dat sponsor jumbo achter laat (zal laten). Minder schimmig dan wij alle denken en dus nooit spraken van een fusie. Dat zijn dus Kerkhoffs interpretaties en die waren fout. Levefre is genaaid en gaat nu zijn legacy zelfstandig proberen te redden.
Andere Peter 06 oktober 2023 02:32
Dit klinkt wel plausibel, ja.
De zwarte trui 06 oktober 2023 12:33
Roglic => Bora. [nos.nl]

Ralph Denk, oprichter en manager van de ploeg, benaderde Roglic acht jaar geleden ook al eens, maar toen koos de Sloveen voor Jumbo-Visma. Dit keer sloeg Denk toe in de laatste week van de Vuelta, toen hij voor het eerst de geruchten vernam van de fusie tussen Jumbo-Visma en Soudal-QuickStep.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06/10/2023 12:34 door De zwarte trui.
Clavan 06 oktober 2023 14:48
Sporza: Toch geen fusie? Huwelijk Soudal-Quick Step en Jumbo-Visma lijkt van de baan: "Bakala en Lefevere gaan samen tot 2025 door


Klik
De zwarte trui 06 oktober 2023 14:58
Zitten we ons hier gvd voor niks al 2 weken druk te maken?! PatLev speelt gewoon met onze kloten grinning smiley

Amazon zal goed betalen. Plugge en co hebben geen zin (meer) in alle heisa en het wespennest van een 'fusie'.

BREAKING ook bij onze vrienden van WF.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06/10/2023 15:02 door De zwarte trui.
lodjan 06 oktober 2023 15:08
predator 06 oktober 2023 15:32
Dit zijn altijd de mooiste verhalen. Het had gekund maar......
GillesEmanuel 06 oktober 2023 15:35
Dus het enige wapenfeit; Roglic weg bij Jumbo. Dat maakt Jumbo ineens veel zwakker, hoe gaan ze die plek opvullen?
Clavan 06 oktober 2023 16:14
Pon schijnt hoofdsponsor te worden. Cervelo is al onderdeel van Pon
ton duk 06 oktober 2023 16:49
en vHooijdonk...ook vaste waarde
Gr
De zwarte trui 06 oktober 2023 17:25
BREAKING in duizend scherven. Amazon haakt af!!
DeFin 06 oktober 2023 17:58
Gewoon, niet.
Hij deed dit jaar ook al niet mee in de Tour, werd niet echt gemist.

Moeten ze alleen accepteren dat ze niet alle drie de grote rondes gaan winnen en dat ze wat minder rondes a la Tirreno gaan winnen, ach dat overleven ze ook wel.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06/10/2023 17:58 door DeFin.
clootje 06 oktober 2023 18:36
Twee keer goed nieuws vandaag ????, niet in de klauwen van Bakala en Jeff Bezos verdwenen
De zwarte trui 06 oktober 2023 21:18
Back to normal: De lijmfabrikant uit de Kempen sponsort de ploeg tot en met het seizoen 2027. "We willen nog altijd de Ronde van Frankrijk winnen met Remco Evenepoel", verzekert de directeur.

(Hier is natuurlijk ook niks aan gelogen. In de fusie / overname ploeg zou dit ook zo geweest zijn... Soudal wint met Remco de Tour en met Visma)
De zwarte trui 07 oktober 2023 11:15
Back to normal: Remco Evenepoel: “Mijn toekomst? Dat zullen jullie volgende week wel zien”
De zwarte trui 07 oktober 2023 21:53
Sneller dan beloofd: Remco Evenepoel maakt einde aan geruchten: "Het team gaat door, dus ik blijf sowieso"
valse trage 07 oktober 2023 22:21
Hehe, eind goed, al goed.
Blijft onduidelijk wat nou de reden was voor Bakala (en Lefevere?) om een fusie (?) te proberen bewerkstelligen.
Verschillende sponsors van beide teams hadden er dus geen oren naar, of konden niet tot overeenstemming komen.
Spaak 08 oktober 2023 08:06
Denk steeds meer dat het een grote stunt van beide ploegen was om sponsors in beweging te laten komen.
De zwarte trui 10 oktober 2023 12:34
Back to normal of groundhog day zo u wilt: Chris Froome blijft bij Israel-Premier Tech in 2024: “Tour de France wordt het grote doel”

Iedereen legt nu de focus op Vingegaard, Pogacar, Roglic en Remco, maar al die onbenullen vergeten FROOME! Op hun neus gaan ze kijken in 2024. Chris heeft nu een paar jaar verstoppertje gespeeld, niemand verwacht er mee iets van. En dan slaat hij nog 1 keer keihard toe. 2024, Froome en Kef pakken de records. Britannia, rule the waves!
De zwarte trui 11 oktober 2023 10:04
Ook aan de Lotto-Ewan soap komt een einde: terug naar het oude nest Jayco. Zal Groenewegen blij mee zijn?!
Slimmerd 11 oktober 2023 14:13
Hoeft hij, Groenewegen, eindelijk geen bergtraining te doen voor de TdF, maar gewoon die zeges opstrijken in Giro en Vuelta..
El Chaba2 14 oktober 2023 04:45
Er is wél een klein beetje aan gelogen natuurlijk, namelijk dat Evenepoel never nooit niet de Tour gaat winnen.. winking smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen