Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Ronde van Turkije

Gepost door lodjan 
lodjan 10 oktober 2023 12:31
Na twee sprintritjes voor Philipsen krijgen de renners vandaag een heuse (korte) bergetappe voorgeschoteld in Turkije. In goed 100 km krijgen ze eerste een col van 1e Categorie (Prime) 12,7 km aan 6.3% en daarna een finish op monstercol Babadagvan 18,4 km aan 10,3%. Komt dat zien!
Als ie op zijn fiets blijft zitten is Jay Vine favoriet.
Sinbad-the-Cyclist 10 oktober 2023 13:08
Ha, mooi dat er een topic is gekomen! Ik wilde er net een zelf eentje maken: zo'n slotklim als de Babadag verdient dat wel.
Het is alleen jammer dat de grote namen hier in afwezigheid schitteren, dus we zullen het moeten doen met Vine, Lutsenko, Tejada en Konrad als protagonisten. Team Medellin staat ook aan de start, en wellicht kan Aldemar Reyes wat laten zien. Sevilla sloot gisteren Hainan winnend af, maar weet een van jullie wat er met Superman Lopez aan de hand is???

PS In de laatste kilometers van de klim dokkeren ze over (goed gelegde) steentjes, dus dat gaat mooie beelden opleveren.

lodjan 10 oktober 2023 14:42
Bora zet een klimtrein op. Vine in het wiel. Peloton uitgedund tot een kleine 20 man. Guerin van Bingoal nog alleen op kop.
lodjan 10 oktober 2023 14:46
Nog een mannetje of 10. Bora, UAE en Astana.
lodjan 10 oktober 2023 14:55
lodjan 10 oktober 2023 15:00
Nog 4 man over: 2x Bora en 2x Astana.
Lutsenko, Tejada, Zwiehof en Lipowitz.
lodjan 10 oktober 2023 15:01
Nog altijd 10 km klimmen.
lodjan 10 oktober 2023 15:09
Lipowitz lost. Nog 3 man over. Nog 8,5 km.
lodjan 10 oktober 2023 15:43
1. Lutsenko
2. Zwiehof
3. Tejada
predator 10 oktober 2023 23:08
Zo'n klim verdient betere renners
lodjan 11 oktober 2023 20:46
Vandaag heeft Philipsen weer een sprintje gewonnen.
lodjan 12 oktober 2023 18:11
Geen Philipsen vandaag (werd in de finale opgehouden door een val).
Hele sterke leadout van Nico Denz. Niemand komt er meer overheen. Bol is te laat en wordt 3e.
El Chaba2 12 oktober 2023 18:45
En Matthew Walls wordt tweede en geeft daarmee een eerste teken van leven na een werkelijk faliekant mislukt seizoen.
Viren que? 12 oktober 2023 20:20
Tsja, heeft iemand die wonderwel herstelt (of nog aan het herstellen is) van een zware neurologische aandoening "een werkelijk faliekant mislukt seizoen" als de verwachtingen van El Chaba niet worden waargemaakt?
Horsie is back 12 oktober 2023 22:30
Viren que? Schreef:
-------------------------------------------------------
> Tsja, heeft iemand die wonderwel herstelt (of nog
> aan het herstellen is) van een zware neurologische
> aandoening "een werkelijk faliekant mislukt
> seizoen
" als de verwachtingen van El Chaba
> niet worden waargemaakt?

Postcommotioneel syndromatisch gesproken zijn de verwachtingen, die Viren que? hier El Chaba2 toedicht op zijn zachst gezegd een beetje vreemd. Het meest voor de hand liggend is bijna ook altijd het meest voor de hand liggend. Ik had de horrorcrash op de wielerbaan ook niet paraat, dus had ik heel snel, net als El Chaba2 de conclusie kunnen trekken, dat Matthew Walls nu weer een eerste teken van leven toonde.
Tjappie2 12 oktober 2023 23:53
Viren que? Schreef:
-------------------------------------------------------
> Tsja, heeft iemand die wonderwel herstelt (of nog
> aan het herstellen is) van een zware neurologische
> aandoening "een werkelijk faliekant mislukt
> seizoen
" als de verwachtingen van El Chaba
> niet worden waargemaakt?

Jij denkt wel dat Walls afgelopen januari voor zijn seizoen 2023 zoals het is verlopen getekend zou hebben?
Viren que? 13 oktober 2023 00:30
Wat ik er van denk doet niet ter zake, ik geef slechts de achterliggende situatie aan en dat daardoor de verwachtingen van meneer (of mevrouw) Chaba te hoog waren.
El Chaba2 13 oktober 2023 13:27
Ach Tjappie, je weet toch? winking smiley
Hij legt mij weer allerlei woorden in de mond, die ik zo totaal niet bedoeld hebt, maar hij zoekt gewoon van alles om maar negatief op mij te kunnen reageren. Zijn eeuwig repeterend geweertje.. grinning smiley
Viren que? 13 oktober 2023 13:44
Als je een (terechte en feitelijke) correctie dan wel aanvulling op je bericht al dusdanig opvat wil ik er niet bij zijn als je eens écht persoonlijk kritiek krijgt.

Grow up!
El Chaba2 13 oktober 2023 16:26
lodjan 14 oktober 2023 08:37
Gisteren won de Monegask Victor Langellotti van BH. Hij wist leider Lutsenko voor te blijven.
Cyclad58 14 oktober 2023 14:39
Vandaag eindelijk revanche voor Jay Vine na een serie slechte resultaten. Prachtige solo, verdiend gewonnen. Philipsen weer de beste sprinter, Bol daarachter, precies op zijn plek in dit veld. .
lodjan 15 oktober 2023 13:31
Philipsen pakt zijn 19e overwinning. Bol weer 2e.
Lutsenko eindwinst.
lodjan 15 oktober 2023 13:40
Het jaar van Cees Bol:

Geen overwinning, maar:
10 podiumplaatsen
25 x top 10.
En dat als leadout van Mark Cavendish (die 1x won, in de Giro zonder Cees Bol).
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen