Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Gree-Tour of Guangxi

Gepost door lodjan 
lodjan 12 oktober 2023 06:16
Voor de liefhebbers duels tussen De Lie en Kooij. Kan Kooij er eentje afsnoepen van De Lie die in grootse vorm verkeerd, maar ook vaak te sterk is voor zijn fiets?
Er staan nog veel meer (B- en C-)sprinters aan het vertrek, zoals oa Viviani, Milan, Bennett, De Kleijn, Molano, Kuba en voor de HOL-fans nog M vd Berg en Dekker. [www.procyclingstats.com]
De sprinters van Wanty zijn naar huis gestuurd wegens een kleuter spleetooggrapje. Welsford is ook niet vertrokken waardoor Andresen Lund voor dsm kan sprinten.
In de eerste etappe is Dolle Dries de Bondt er weer vandoor. Hij heeft Wandahl, Barré en Goldstein meegekregen.
nachtwacht 12 oktober 2023 08:36
Het was dus voor de B- en C-sprinters...
lodjan 12 oktober 2023 08:53
De eerste drie ook nog in genoemde volgorde.
Heeft iemand het gezien?
Slimmerd 12 oktober 2023 09:50
DNS Leknessund
nachtwacht 12 oktober 2023 10:29
Aanloop en laatste rechte lijn over brede wegen, geen rare bochten. Sprint rommelig met renners over bijna de hele breedte van de weg. Enige ploeg met een enigszins goede leadout was Ineos. Milan ging te vroeg, Viviani verdiende winnaar.
Cyclad58 12 oktober 2023 12:29
Je zou hier De Lie versus Kooij verwachten, maar zo aan het einde van het seizoen wint niet de beste sprinter, maar de sprinter/ploeg met de meeste frisheid en moraal. Vooral De Lie zal wel vermoeid zijn, die heeft er een beul van een najaar op zitten.

Sam Bennett zal trots zijn: hij klopt De Lie en Kooij. En ach, die 2 Italianen....even over het hoofd gezien!
lodjan 13 oktober 2023 06:10
Dolle Dries is vandaag op pad met Champion, Reynders en Johansen.

Situation at 124 km to go.
DE BONDT
CHAMPION
JOHANSEN
REYNDERS
lodjan 13 oktober 2023 08:24
Dubbelslag Milan.
De Kleijn en Molano 2e en 3e.
MarcoV 14 oktober 2023 08:30
Droomuitslag voor DUK vandaag.
Gr.

Ook leuk dat Dries na drie dagen aanval de leiderstrui pakt.
lodjan 14 oktober 2023 08:33
ZATERDAG 14 OKTOBER 2023 OM 08:26

Olav Kooij sprint dominant naar zege in Tour of Guangxi, volledige Nederlandse top-3

Olav Kooij heeft de derde etappe van de Tour of Guangxi gewonnen. De Nederlander van Jumbo-Visma sprintte dominant naar de overwinning in een massasprint. Rick Pluimers en Marijn van den Berg werden tweede en derde. Dries De Bondt is de nieuwe leider in het algemeen klassement.


Op de derde dag in de Tour of Guangxi moest er 134,3 kilometer gereden worden. Het parcours, van en naar Nanning, bestond uit vijf lokale rondes. Daarin moest er telkens een korte, maar zeer steile beklimming beklommen worden. Deze lag echter op ruime afstand van de finish, maar had wel een impact op het koersverloop.

We kregen een sterke vroege vlucht van de dag. Dries De Bondt (Alpecin-Deceuninck), Jens Reynders (Israel-Premier Tech), Lukas Pöstlberger (Israel-Premier Tech), Julius Johansen (Intermarché-Circus-Wanty) en Frederik Wandahl (BORA-hansgrohe) sloegen de handen in elkaar.

Ondanks dat we te maken hadden met vijf hardrijders in de kopgroep, werden ze al op 20 kilometer van de streep ingerekend. De Bondt had zijn doel wel bereikt, hij zat voor de derde keer mee in de vroege vlucht en nam zes bonificatieseconden. De Belg was daardoor de virtuele leider.

Spannende en chaotische finale
Vervolgens kwamen we terecht op de korte klim. Die was maar net langer dan een kilometer, maar had wel een gemiddeld stijgingspercentage van 11,8%. Het peloton knalde deze heuvel op, waardoor heel wat sprinters overboord gingen. Na de top reden ook nog eens Luka Plapp en Matteo Jorgenson weg, waarna het alle hens aan dek was in het peloton.

Plapp en Jorgenson konden niet uit de klauwen van het peloton blijven. Een aantal sprinters konden de lastige klim overleven, waardoor zij hun ploeggenoten aan het werk zetten. Zo werd het duidelijk dat we een sprint gingen krijgen in Nanning. De renners werden in de finale nog even opgeschrikt door een valpartij, waarbij ook Arnaud De Lie betrokken was.

Kooij domineert
In de laatste kilometer kwam het initiatief van Jumbo-Visma. Kooij zat iets verder, maar kon toch vanuit een gunstige positie zijn sprint aangaan. Het Jachtluipaard van Numansdorp liet niemand meer in de buurt van zijn achterwiel komen, waarna hij alle tijd had om zijn handen in de lucht te steken. Rick Pluimers en Marijn van den Berg zorgden voor een mooie Nederlandse dag met een tweede en derde plaats.

WF



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14/10/2023 08:33 door lodjan.
ton duk 14 oktober 2023 09:34
MarcoV Schreef:
-------------------------------------------------------
> Droomuitslag voor DUK vandaag.
> Gr.

Idd fijn wakker worden zo

Kooij is een A-sprinter
Pluimers rijdt een aardig debuutjaar
MvdB heeft zijn doorbraakseizoen

Gr terug
El Chaba2 15 oktober 2023 03:29
[wielerprikbord.nl]

"Daarnaast is er nog het juridische aspect, d.w.z. de verantwoordelijkheid tot moderatie van alles wat hier gezegd wordt. Tot nu toe is het hier altijd goed gegaan, maar ik heb al eens een advocaat in de mail gehad wegens copyrightschendingen. Dat is destijds met een sisser afgelopen, maar ik ben toch wel voorzichtig en heb niet de tijd/energie om daarmee om te gaan."

Ik heb je er in een ver verleden al eens eerder op geattendeerd, maar kennelijk heb je er schijt aan.
Echter, dit is dus precies wat Spaak destijds in zijn reactie bedoelde: wat jij doet is een (deel van een) artikel van een andere site citeren zonder deugdelijke bronvermelding. En dat zou in casu een link naar het artikel van wielerflits moeten zijn: [www.wielerflits.nl]
Het simpele vermelden van "ẄF" is daarvoor zwaar onvoldoende.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15/10/2023 03:34 door El Chaba2.
lodjan 15 oktober 2023 07:20
Dank u. Excuus.

Ik ken de tekst van Spaak. Ik heb inderdaad vaker WF onder een bericht gezet in de veronderstelling dat dit voldoende was.
Ik kan mij geen attentie uit een ver verleden van jou hierover herinneren, maar mogelijk heb ik dat gemist. Door Spaak of Anony ben ik er nooit op aangesproken, maar ik ga mijn (prik)leven verbeteren.
lodjan 15 oktober 2023 07:25
Je hebt mij wel aangesproken op een overmatig gebruik van smileys with beer
Dat heb ik sterk gereduceerd en heb er dus geen schijt aan.
ton duk 15 oktober 2023 07:49
nachtwacht 15 oktober 2023 08:34
Indrukwekkende winst van Milan Vader in etappe 4. Zeer steile aankomst, met nog zo'n 500 meter te gaan demarreerde hij vanaf de kop, Wellens kon niet volgen en Vader sloeg een gat, moest diep gaan, maar hield genoeg over om de etappe met 2 seconden voorsprong op Rochas te winnen. Is nu ook leider in het AK.
ton duk 15 oktober 2023 08:51
En zie daar,de opvolger Roglic staat op winking smiley
Gr
lodjan 15 oktober 2023 08:55
Heerlijke overwinning! [www.wielerflits.nl]

De Japan Cup is gewonnen door Rui Costa. Mollema 13e. Costa zou volgend seizoen voor EF rijden.
lodjan 15 oktober 2023 09:29
Dat wordt nog hard werken komende dagen voor Kruijswijk en de Van Dijkes om de eindzege over de streep te trekken. Ze zijn maar met vijf en Kooij zal nog een ritje willen winnen.
Frederik D. 15 oktober 2023 09:53
Inderdaad, heel mooi. Zeer mooi gezien zijn gezondheidsperikelen eerder.
Frederik D. 15 oktober 2023 09:57
In de Chinese visvaart en -industrie schijnt het hels te zijn. De vis wordt met de dood betaald. Hopelijk zijn de werkomstandigheden in het Chinese wielrennen beter.
lodjan 15 oktober 2023 10:19
Cyclad58 15 oktober 2023 11:46
Er zullen meer ploegen azen op nog 2 massasprints. Beter focussen op Rochas en zorgen dat de Fransman geen boni pakt.
Prachtig hoe Vader Wellens pontificaal uit het wiel reed. Mooie zege, het is hem na zoveel leed uitermate gegund.
El Chaba2 15 oktober 2023 11:53
El Chaba2 15 oktober 2023 12:00
Is dat zo? Dat spijt mij dan, moet je natuurlijk helemaal zelf weten! smileys with beer



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15/10/2023 12:00 door El Chaba2.
ton duk 15 oktober 2023 12:26
Dank uwes
Zoals anderen al schreven : zeer verdiend
Gr
De zwarte trui 15 oktober 2023 13:06
ik lees het net en dacht hetzelfde (met behoorlijk gevoel voor overdrijving natuurlijk). Toch een mooi lichtpuntje voor de komende #magerejaren
De zwarte trui 15 oktober 2023 13:08
En een MvdP-tje direct na de meet. Prachtig.





1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15/10/2023 13:09 door De zwarte trui.
predator 15 oktober 2023 15:53
Wat gaaf voor Vader! Zo mooi dit.
Frederik D. 15 oktober 2023 19:18
Mooie reactie. smiling smiley

Er is citeerrecht. Maar de citaten mogen niet te lang zijn, de bron moet altijd duidelijk en voluit gegeven zijn en er mogen geen commerciële belangen meewegen. Als je citeert, noem altijd de schrijver. Dat is jegens die schrijver wel zo respectvol.

Nou ja, je doet je best, denk ik. En ik hou van je inzet, hoor.

smiling smiley
Cecchini 15 oktober 2023 19:51
Vadertje Vadertje wat doe je nou ?
De zwarte trui 16 oktober 2023 10:12
1. Molano
2. Kooij

Grappig al die wisselende sprint winnaars.
ton duk 16 oktober 2023 11:46
Morgen De Kleijn dan maar...
Gr
Cecchini 17 oktober 2023 09:22
Het is toch Kooij geworden met Vader als overall winner. De laatste hadden we toch niet echt verwacht.
lodjan 17 oktober 2023 09:33
Mooie afsluiting van het succesvolste jaar van de ploeg. Deze keer ook Nederlands succes.
ton duk 17 oktober 2023 11:14
Nee,top 10 hoopte ik
Ik bedacht deze week dat Vader ook kopman TJV in de TdU was en waar hij door val en pech (meen ik me te herinneren) 25e werd in AK
Over lang seizoen goed afsluiten gesproken
Gr
Cyclad58 17 oktober 2023 14:19
Fraai dat vader wint. De zege van Kooij is ook majestueus. Ineos verrast doordat Viviani slim een gat laat vallen achter Hayter. Als je dan ziet hoeveel achterstand Kooij nog moest goedmaken...klasse!
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen