Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Wout gaat voor AK Giro

Gepost door De zwarte trui 
De zwarte trui 31 oktober 2023 10:27
Peiling
Haalt Wout een top 5 klassering?
Alleen geregistreerde gebruikers mogen deelnemen aan deze peiling.
Er zijn 31 stemmen ontvangen.
Ja 12
 
39%
Nee 19
 
61%



wout-van-aert-rijdt-giro-ditalia-in-2024-jumbo-visma-gelooft-in-top-vijfklassering

Is dit de ideale voorbereiding op de OS?
Krijgt Vingegaard nu een uitgewrongen Wout mee in de Tour?
Gaat Remco nu OOK naar de Giro?
Wat betekent dit voor de RVV en PR ambities van Wout?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 31/10/2023 10:29 door De zwarte trui.
GillesEmanuel 31 oktober 2023 11:34
Geweldig! Wout die een bewuste keuze ergens voor maakt en daar vol voor gaat. Wat een machine gaat die man zijn als ze de kilos/wattage balans goed weten uit te spelen.
De zwarte trui 31 oktober 2023 19:22
Ziener JC haalt zijn stokpaardje boven:

José De Cauwer valt niet van zijn stoel. "Met welke ambities Van Aert ook gaat naar de Giro, voor mij is het meer dan tijd dat hij meer voor zichzelf rijdt", benadrukt onze analist.

"Maar als Van Aert je zoon zou zijn en je ziet hem in de Tour zo hard werken voor een ander, dan denk je bij jezelf: "Als hij zich wat rustiger mag houden, kan hij misschien wereldkampioen worden in Glasgow.""
De zwarte trui 31 oktober 2023 19:24
Op WF houdt RP de boot nog af:

“In november zit onze staf bij elkaar om dit seizoen te evalueren en voorzichtig plannen te maken voor 2024. Zo pakken we dat ieder jaar aan. In december tijdens het eerste trainingskamp worden die ideeën één op één met de renners besproken. Dan pas worden de progamma’s samengesteld. Er is nu dus nog geen duidelijkheid welke grote ronde Van Aert gaat rijden”, aldus Plugge.
Cecchini 31 oktober 2023 19:56
Het is een betere voorbereiding voor de OS dan de Tour. Zeker als hij weer voor Vingegaard moet rijden.
Wout gaat dan niet naar de Tour
Als Remco verstandig is doet hij wederom de Giro
Na RvV en PR heeft hij tijd zat om zich op de Giro voor te bereiden. Moet ie wel wat koersjes als Gent Wevelgem laten schieten.

Wat betekent de Giro voor Olav Kooij als Wout kopman is ?
Meneer 60% 31 oktober 2023 21:12
Cecchini Schreef:
-------------------------------------------------------
> Wat betekent de Giro voor Olav Kooij als Wout
> kopman is ?

Kan prima samen. Denk niet dat ze zeven knechten mee gaan geven aan iemand die top-5 wil rijden, maar waarbij dat nog heel onzeker is.

Kan ie lekker ook voor Kooij gaan werken. De Belgen vonden toch ook dat Vingegaard dat voor hem moest doen in de Tour. winking smiley
De zwarte trui 31 oktober 2023 21:58
Vingegaard zit met de gebakken peren. Wout en Kuss knecht af!
Een rustige Tour is een betere voorbereiding op de OS?
RVV en PR pieken en dan 1 maand later weer pieken in de Giro lijkt me wat kort op elkaar. Succes in een monument zou toch hoger op de ambitielijst van Van Aert moeten staan dan een 'top 5' klassering in de Giro?
Kooij met een halve sprintploeg en Wout met 1-2 klimmers in steun voor een klassement kan idd prima samen.

Na de BEAKING fusie, speelt WF weer hetzelfde spelletje. Een spin van de wanhopige Giro organisatie die alle grote AK mannen met een bang hart naar de Tour ziet gaan. Wat rest er voor de Giro dit jaar? Dan maar Van Aert 'claimen' en hem ook nog een AK ambitie aan de broek smeren. WF schrijft het gretig over uit La Gazzetta (met bronvermelding). Et voila er is een bijna waarheid gecreëerd waar V-LAB op 'moet' reageren en JC doet er een schepje boven op. 'Goed zo mijn jongen, ga je eigen kans!".
Eindhovuh 01 november 2023 07:24
Ik zou het wel leuk vinden. Laat het maar zien.

De mythe dat van Aert nooit voor zichzelf mag rijden is natuurlijk kletskoek.
Zijn grote doelen zijn normaal MSR, RvV en PR. Daar is hij kopman en kan hij zich vol op focussen. Het WK ligt ver na de de Tour.(waar MvdP ook knecht was)



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01/11/2023 11:42 door Eindhovuh.
GillesEmanuel 01 november 2023 10:17
Grootste bak is natuurlijk ook nog eens dat Wout eerder uit de Tour verdween (om donders goede redenen). Terwijl Mathieu de Tour gewoon uitreed. Dus JC moet vooral eens erkennen dat de echte reden van Wout's tweede plek op het WK (en hoezo is dat slecht?) wellicht komt door een (tijdelijke) andere focus in het leven. Ik denk dat er weinig net vader geworden mannen binnen die tijd al zoon topprestatie leveren tegen de creme de la creme van de WERELD.
Luijt 01 november 2023 11:35
Ik hoopte tegen beter weten in dat het over Poels ging.
Andere Peter 02 november 2023 02:49
Hij gaat de Giro niet winnen. Ik denk dat 5e mogelijk is, maar het zou heel knap zijn en wat koop je ervoor? En het kan zo jammerlijk mislukken.

Als je van Van Aert een renner wil maken die overal meedoet, maar nergens wint dan lijkt dit mij een prima route. Van Van der Poel verwacht ik aan Van Aert een welgemeend 'veel-succesappje'.
DeFin 02 november 2023 10:53
Poels "moet" gaan voor een ritzege in de Giro als hij die rijdt, dan heeft hij een rit in alle drie de rondes. Wellicht eens proberen een bergtrui te winnen kan ook.

Een 5e plek in de Giro (als het al haalbaar is) voegt weinig toe op zijn erelijst.
GillesEmanuel 02 november 2023 11:32
Pogacar won RVV, AGR en WP en reed een behoorlijk klassement in de Tour. Ik denk dat Wouter van Aert ook een dergelijk staaltje kan uitvoeren. Plezier is belangrijk voor Wout denk ik dus als dit hem motiveert, gas erop.
ton duk 02 november 2023 12:14
Andere Peter Schreef:
-------------------------------------------------------
> Hij gaat de Giro niet winnen.

Dumoulin won ook de Giro onder Zeeman....
Gr
El Chaba2 02 november 2023 13:07
Dumoulin had een heel andere bouw, met name ook veel minder kilo's bergop te verstouwen.
Van Aert weegt 78 kilo en volgens mij moet hij dan een transformatie ondergaan, die zelfs nog ietsje groter is dan Wiggins destijds heeft moeten ondergaan. Hij woog namelijk 76 kilo. En zelfs als dat zou lukken - vijf á zes kilo is mijn inschatting, dan is succes natuurlijk nog niet per se verzekerd.

Maar goed, ik denk dat het in theorie - en inderdaad de wetenschappelijke begeleiding van Plugge/Jumbo-Visma is dan wel een plus - wellicht zou kunnen.

Ik zou het overigens wel prachtig vinden als hij het zou gaan proberen, maar ik denk wel dat ze het alleen gaan doen als ze de overtuiging hebben dat hij de Giro ook echt kan winnen, want ik kan me echt niet voorstellen dat ze zo'n project gaan starten voor een vijfde plaats of zo.

Horsie, jij hebt hier vast ook wel wat meer wetenschappelijks over te vertellen? thumbs up
Wel graag in begrijpelijk Nederlands voor een simpele ziel als ik. winking smiley



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02/11/2023 13:08 door El Chaba2.
Andere Peter 02 november 2023 14:38
En Van Aert lijkt op Pogacar?

Ik snap de opmerking niet. Je kunt net zo goed de erelijst van Hinault of Merckx plaatsen, het slaat niet op Van Aert. Mijn punt was niet dat de combi Giro/RVV niet zou kunnen.
Andere Peter 02 november 2023 14:47
Ik heb Horsie gebeld. Hij gaf aan dat het wetenschappelijk gezien werkbaar is mits Van Aert 9,3 cm kleiner wordt. Dan wordt zijn anaerobe vermogen in verhouding tot het aantal gallons per foton dat past door de hals van een medium size erlenmeijer precies groot genoeg. Pseudowetenschappelijk hebben de Fin en de Roemeen het er nog over.

Quote
Uit de almanak van altijd toepasbare Dylan-quotes
The answer, my friend, is blowing in the wind

* linkje naar Twitter of hoe heet dat tegenwoordig *
El Chaba2 02 november 2023 14:57
grinning smiley
Ik mis alleen de disclaimer nog. winking smiley

P.S.
Je hebt een PB.
Luijt 03 november 2023 00:41
Poels 5e in de Giro. Gaat natuurlijk niet gebeuren.
Wat mij betreft als presratie veel hoger aan te slaan dan en ritzege.
Remko 03 november 2023 13:17
GillesEmanuel Schreef:
-------------------------------------------------------
> Pogacar won RVV, AGR en WP en reed een behoorlijk
> klassement in de Tour. Ik denk dat Wouter van Aert
> ook een dergelijk staaltje kan uitvoeren. Plezier
> is belangrijk voor Wout denk ik dus als dit hem
> motiveert, gas erop.

Dat 'plezier' vind ik bij WVA toch altijd wat moeilijker te ontwaren dan bij Poga of VDP bijvoorbeeld.
DeFin 03 november 2023 13:21
Poels over 40 jaar met zijn kleinkinderen.

Opa won Luik-Bastenaken-Luik en een etappe in de Tour en Vuelta én Giro.
Opa won LBL en een etappe in de Tour en Vuelta en ook nog eens 5e in de Giro.

Die Giro zal hij waarschijnlijk niet eens benoemen. De trilogie wel.

Een 5e plek in de Giro is leuk voor up and coming talenten die zichzelf als ronderenner ontdekken. Niet voor Poels die al 6e werd in de Vuelta. Zelfs 5e in de Tour is niet eens zo'n big deal. Bovendien lijkt het mij gewoon veel leuker voor hem als renner om te rijden als rittenkaper zijn dagen uit te zoeken. Strijden om ritzeges, misschien nog bergpunten. Ipv stressvol overal proberen geen tijdsverlies op te lopen, aanklampen en jezelf voor elke seconde uit te wringen.

Maar goed, alle hypothetisch, Poels anno 2024 kan helemaal geen top 5 rijden als hij daarvoor zou gaan. Tenzij hij wel héél veel tijd cadeau krijgt in ontsnappingen.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03/11/2023 13:27 door DeFin.
Luijt 03 november 2023 21:13
Die kleinkinderen zijn ook geen kenners. Jij en ik wel.
ton duk 03 november 2023 21:44
Het verschil tussen de speelsheid 2 natuurtalent en de serieuze "gemaakte" renner?
Hr
Luijt 04 november 2023 12:51
Het draait allemaal om paardenkrachten
Horsie is back 04 november 2023 14:55
Weet sinds kort, dat een muis (bewezen) ook verbeelding kent, maar wat ik nu (pas) lees, gaat de verbeelding van de olifant in de kamer laat staan het equivalent in de gang te boven. Overigens werd dat meer dan 50 jaar geleden, denk ik, ook al vastgesteld door de grootse wetenschapper, ene Dorus, met zijn proef: "Vandaag geen kaas".
Viren que? 04 november 2023 16:32
Nu nog een wetenschapper die je bericht begrijpelijk maakt voor simpele zielen als ik winking smiley
Horsie is back 04 november 2023 17:05
Viren que? Schreef:
-------------------------------------------------------
> Nu nog een wetenschapper die je bericht begrijpelijk maakt voor simpele zielen als ik winking smiley

Gaat U ook al citeren uit andermans boek, zonder bronvermelding?

Voor eens en altijd: Horsie verkoopt geen sprookjes.
valse trage 08 november 2023 15:24
helemaal mee eens
El Chaba2 15 november 2023 14:27
[www.wielerflits.nl]

Wout van Aert maakte dinsdag zijn voorlopige veldritprogramma voor de komende winter bekend. Hij zei niets meer over te willen laten aan het toeval richting de voorjaarsklassiekers, maar in gesprek met een Colombiaanse wielerwebsite stelt hij dat zijn hoofddoel voor 2024 elders ligt. “Dat is voornamelijk de Giro d’Italia”, vertelt de Belg aan Mundo Ciclístico.

De kopman van Jumbo-Visma is op dit moment in het Zuid-Amerikaanse land. Van Aert nam er deel aan de granfodo van Rigoberto Urán in het Colombiaanse hooggebergte, beter bekend als de Giro del Rigo. Onder bijzonder groot enthousiasme werd Belgische wereldster onthaald in het wielergekke Colombia. Zondag reed hij de Granfondo uit in het gezelschap van Urán en enkele andere (ex-)profs. Ter gelegenheid kreeg ook de pers in het Zuid-Amerikaanse land de kans om Van Aert te interviewen.

Zoals het Colombiaanse journalisten eigen is, vragen ze aan grote wielrenners vaak naar wat ze van het wielrennen uit eigen land vinden en van de Colombianen in het peloton. Tegen het einde van het interview met Mundo Ciclístico, vroeg men naar de mooiste zeges van de Belg. “Dat zijn min ritoverwinningen in de Tour de France”, vertelde hij. Daarna kwam zijn voorliefde voor Italië aan bod. “Ik houd van de sfeer, het eten, de warmte en de expressiviteit van de Italianen. Wat mijn hoofddoel is voor 2024? Voornamelijk de Giro d’Italia”, verrast hij.

De Belg flirtte de laatste weken al vaker met een deelname aan de Italiaanse grote ronde. Ook sportief directeur Merijn Zeeman ziet mogelijk een rol voor Van Aert weggelegd in de Giro. Volgens La Gazzetta dello Sport zou de sportieve leiding van Visma-Lease a Bike, zoals de ploeg vanaf 1 januari heet, geloven in een top 5-notering in het eindklassement. Wordt ongetwijfeld vervolgd.
Frederik D. 16 november 2023 20:49
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen