Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Van der Poel sluit december aan, 10 à 15 crossen

Gepost door Zorro 
Zorro 01 november 2023 17:26
Mathieu van der Poel heeft zijn winterpauze - toch op zijn wegfiets - gisteren even onderbroken voor een criterium in Madrid.

Hij spendeert het gros van zijn winter op Spaanse bodem. Daar herstelt hij van een boerenjaar op de weg en timmert hij aan zijn vorm voor een korte passage in het veld.

Een concrete datum voor zijn blijde intrede gaf hij niet prijs, maar zijn programma zal "een beetje hetzelfde zijn als vorig seizoen".

Van der Poel sluit wellicht "eind december" aan, mikt op "10 à 15 crossen" en zal zijn veldritwinter begin februari afsluiten op het WK in Tabor (Tsjechië).

Daar verdedigt hij zijn regenboogtrui, een shirt waarvan hij nu ook op de weg eigenaar is.

bron: sporza
Prikdude 01 november 2023 17:58
Volgende keer even zo (rro);

[sporza.be]
Zorro 02 november 2023 16:12
El Chaba2 02 november 2023 18:38
Beter ook niet teveel crossen, zeker ook met het oog op het komend wielerseizoen inclusief de OS. Bovendien heeft hij in de cross nu inmiddels echt wel álles - en ook nog meerdere keren - gewonnen wat er te winnen valt.

Wat anders, Zorro, ga je dit jaar nog een VSS veldrijden organiseren? winking smiley
Horsie is back 02 november 2023 18:52
El Chaba2 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Beter ook niet teveel crossen, zeker ook met het
> oog op het komend wielerseizoen inclusief de OS.
> Bovendien heeft hij in de cross nu inmiddels echt
> wel álles - en ook nog meerdere keren - gewonnen
> wat er te winnen valt.
>
> Wat anders, Zorro, ga je dit jaar nog een VSS
> veldrijden organiseren? winking smiley

U denkt, dat de niet-crossers toujours aan de kalkoen zitten en oliebollen eten?
ton duk 02 november 2023 19:35
El Chaba2 Schreef:
------------------------------------------------------
> Bovendien heeft hij in de cross nu inmiddels echt
> wel álles - en ook nog meerdere keren - gewonnen
> wat er te winnen valt.

Hij mist natuurlijk nog de Nacht v Woerden op zijn erelijst......
Gr
Viren que? 02 november 2023 19:41
El Chaba2 Schreef:
-------------------------------------------------------

> Bovendien heeft hij in de cross nu inmiddels echt
> wel álles - en ook nog meerdere keren - gewonnen
> wat er te winnen valt.

Roger Federer en Tiger Woods zijn waarschijnlijk nog altijd blij dat ze jouw advies richting ongewenste e-mail hebben gedirigeerd.
El Chaba2 02 november 2023 22:50
Ik volg je even niet, verklaar je nader..
Viren que? 02 november 2023 23:21
Eenvoudig toch? Ik geef je twee voorbeelden van sporters die ook alles hebben gewonnen in hun discipline en desondanks nog jaren doorgingen/gaan. Iets wat nooit afbreuk heeft gedaan aan hun motivatie noch aan hun populariteit. De koppeling naar Van der Poel en de cross kun je nu wel leggen, lijkt me.
Horsie is back 02 november 2023 23:40
Viren que? Schreef:
-------------------------------------------------------
> Eenvoudig toch? Ik geef je twee voorbeelden van
> sporters die ook alles hebben gewonnen in hun
> discipline en desondanks nog jaren
> doorgingen/gaan. Iets wat nooit afbreuk heeft
> gedaan aan hun motivatie noch aan hun
> populariteit. De koppeling naar Van der Poel en de
> cross kun je nu wel leggen, lijkt me.

Had het wel begrepen (eh), maar deze sporters waren/zijn wel one-trick of zo U wilt one-hole pony's, die niet voor een ander vak hebben geleerd. Een never-ending toer. Als Mathieu van der Poel andere ambities zou koesteren kan hij het veldrijden verlaten. Hij rijdt echter maar 12 veldritten, komt later in het wegseizoen opdagen, dus zal het voor hem toch de ideale voorbereiding zijn voor het wegseizoen. Een poel ligt ook graag in de modder.
Overigens, was Tiger niet verschillende keren verdwaald in the Woods.

Disclaimer: Soms denk ik, dat topsporters grotendeels dwang-neuroten zijn.
El Chaba2 03 november 2023 00:00
Oh zo.
Nou, ik heb helemaal geen advies gegeven, die pretentie heb ik ook helemaal niet en blijkt ook nergens uit mijn reactie.
Ik gaf gewoon mijn (goedkeurende) mening over het besluit van Van der Poel om dit (komende) cross seizoen 'maar' 10-15 crossen te rijden en niet het merendeel zoals vroeger.

Dat jij er uithaalt, dat ik hem advies geef om dat zo te doen, blijkt - werkelijk waar - helemaal nergens uit.
Leg maar een uit hoe je daar bij komt?
Viren que? 03 november 2023 00:43
El Chaba2 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Beter ook niet teveel crossen
GillesEmanuel 03 november 2023 00:55
Deed Federer wel.. hij speelde op gras, gravel en hardcourt. Poel doet ook 3 verschillende ondergronden.
El Chaba2 03 november 2023 14:19
Als je het hele verhaal leest - en niet alleen maar een kleine zinsnede van mij quote - dan begrijp je dat MvdP zijn keuze om niet zoveel crossen als vroeger te rijden al lang gemaakt heeft (zie openingstopic). Het enige, dat ik vervolgens doe is mijn (goedkeurende) mening daarover geven, mede ook met het oog op de OS. Jouw zijsprongetje naar Federer en Woods dat zij dat wel deden tot het einde van hun loopbaan, slaat dus helemaal nergens op, want daar heb ik het helemaal niet over.

Zie ook het antwoord van Horsie daarop. Waar je uiteraard ook geen antwoord meer op geeft, aangezien je ziekelijk bent geobsedeerd om nagenoeg alleen op mij te reageren. Valt verder ook helemaal niet op hoor. hot smiley

Wellicht dus juist voor jou tijd om een leesbril te kopen. grinning smiley
[wielerprikbord.nl]

En als je die dan op zet, kun je in datzelfde topic meteen ook eens wat actie ondernemen om de juiste bronvermelding in jouw openingstopic te zetten, zoals je vriendelijk gevraagd is en juridisch gezien absoluut noodzakelijk is. Een hele kleine moeite, maar nee, daar heb je schijt aan natuurlijk.
Prikdude 03 november 2023 16:58
Kromste is nog dat hij met in elk geval Federer iemand noemt die juist jouw (niet gegeven) advies opvolgde en z'n toermooien begon uit te kiezen en verre van alles speelde.
Viren que? 03 november 2023 23:02
Even wat cijfertjes en feiten: van mijn 77 berichten tot op heden waren er slechts enkele (5!) direct aan jou gericht. Met je duizenden geplaatste berichten en vrijwel dagelijkse aanwezigheid ontkomt de argeloze forumbezoeker (ik dus ook) er vrijwel niet aan om ooit eens op jou te reageren. Zoek er niet direct iets persoonlijks achter. Doorgaans kijk ik niet naar de auteur en lees ik slechts de inhoud.
Je claim dat ik "ziekelijk geobsedeerd ben om nagenoeg alleen op jou te reageren" is derhalve best overtrokken (to put it mildly). Het zal mij persoonlijk overigens worst wezen wat je wel of niet van mij denkt. Wat me wel behoorlijk stoort is dat je a) blijkbaar matig met kritiek om kan gaan en b) topics volkalkt met dit soort verdachtmakingen en oeverloos geleuter over bronvermeldingen (staat er al lang, Hans Anders is zaterdag vast wel open). Komt de discussie en uitwisseling van nieuwtjes beslist niet ten goede en is dus slecht voor dit forum, lijkt me.

Schluss!
ton duk 04 november 2023 10:01
Beter ook niet teveel posten is mijn advies
Gr
Zorro 06 november 2023 12:54
El Chaba2 Schreef:

Wat anders, Zorro, ga je dit jaar nog een VSS
veldrijden organiseren? winking smiley


----------------------------------------------------------------

Nee sorry El Chaba2, ik zit straks voor enkele weken in een bergdorpje in Italië.
Geen tijd, slecht internet en weinig zin in spelletjes.

Ciao, Jeroen
veluweracer 07 november 2023 18:10
De kans bestaat dat MvdP straks in zijn eerste cross alles weer naar de vaantjes rijdt omdat de crossers die nu rondrijden zich qua niveau aangepast hebben aan elkaar. Van een echte dominante consistente renner is nu niet echt sprake. Als Deneli, Michael en Pipó niet minstens elkaar eens met een minuut weten te kloppen zal er straks weinig tegen MvdP te beginnen zijn.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen