Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Cian naar Visma-LaB

Gepost door lodjan 
lodjan 09 december 2023 17:49
Tot en met 2027 staat Cian Uijtdebroeks onder contract bij Visma-Lease a Bike. Hij komt van Bora en ruilt dus van ploeg met Roglic.
lodjan 09 december 2023 17:55
Slimmerd 09 december 2023 18:39
Fraaie transfer wel
shake 09 december 2023 19:04
Vindt BORA niet

[twitter.com]



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09/12/2023 19:08 door shake.
lodjan 09 december 2023 19:34
Transferstunt of transfersoap: Uijtdebroeks naar Visma-Lease a Bike, of toch niet? - [nos.nl]
Nomath 09 december 2023 23:11
Interessant wat er uit de omgeving van Uijtdebroeks komt als motivatie voor de transfer.
Op Sporza staat dat hij het niet kon waarderen dat kopman Vlasov hem de 7e plaats in het eindklassement van de Vuelta afsnoepte. Alsof het in dit metier gebruikelijk is dat de kopman "after you" zegt tegen een debutant. Ook de komst van Roglic zou hem een plekje op de pikorde bij Bora laten zakken. In de pikorde bij Visma zal hij toch ook niet bij de top-3 horen.

Ongenoemd is de overstap van Marc Lambregts, de trainer van Wout van Aert bij Jumbo, naar Bora. Dat zal onder Vlamingen vast ook wel een rol spelen.
ton duk 09 december 2023 23:12
Tja...het respect voor een contract lijkt in Vlaanderen 0.0
vAert,Benoot, vWilder en nu Uytenbroeks
Gr
Viren que? 10 december 2023 00:10
Noem eens één tak van sport (of breder: een beroepsgroep) waarin een contract heilig is als er financiële verbetering in het vooruitzicht ligt. Dat is niet iets typisch Vlaams, dat is mondiaal (en heel begrijpelijk).
predator 10 december 2023 01:45
Als ik zie hoe gemakkelijk mensen op mijn werk weggaan, zijn langlopende arbeidscontracten een uitstervend verschijnsel.
Surplace op souplesse 13 december 2023 08:49
Hey Spaak, ik wil het forum wel overmemen als we een naamsverandering ondergaan. www.anticianbord.nl bekt wel lekker.
valse trage 14 december 2023 13:16
Bernie "Biertje" Eisel ontkent alle pestgeruchten. Ze hebben in de Vuelta wel 3x zoveel gedaan voor Cian als voor Aleks!
En nog was het kreng niet tevreden...
nachtwacht 15 december 2023 01:38
Wederom een soap met alleen maar verliezers. Bora komt onprofessioneel over, Uijtdebroeks als verwend en hebberig, Visma-LaB als achterbaks/geniepig.
Viren que? 15 december 2023 02:03
Eens hoor, maar ik denk dat komend voorjaar iedereen dat vergeten is, mocht het al ooit bij het grote (wieler)publiek een issue zijn of worden.
nachtwacht 16 december 2023 04:03
Dat is sowieso sport. Wat we vandaag heel belangrijk vinden is morgen een nietsbetekenend detail. Straks zijn we weer heel opgewonden als de Omloop in aantocht is, terwijl het niemand meer interesseert wie de Omloop van pak 'm beet 2013 gewonnen heeft.
Surplace op souplesse 17 december 2023 19:32
De leegheid van hen die nog aftellen tot de Omloop -omdat ze vastzitten in een archaïsch koersbegrip- schokt mij.
Andere Peter 17 december 2023 22:18
69 dagen

Maar eerlijk gezegd tel ik tot het echte seizoen begint, Parijs-Nice en Tirreno-Adriatico. Die Omloop lijkt mij nog iets teveel op wat ze in de winter doen.

Archaïsch en leeg? Ongetwijfeld. Maar ik houd het geen 5 minuten uit bij dat veldrijden. In the middle of nowhere bij kutweer voorspelbare rondjes rijden op een onnatuurlijk parcours dat zo slecht mogelijk bij het materiaal past en dat zwaar genoeg moet zijn om verrassende winnaars bij voorbaat uit te sluiten.

Nederland en België zijn niet vol. Er zijn alleen nog iets te weinig boeren naar Canada verhuisd.
lodjan 18 december 2023 09:04
Er zijn nog andere koersen: Downunder en Rwanda bijvoorbeeld.
GillesEmanuel 18 december 2023 11:20
Bora gedraagt zich toch heel erg als klein kindje hierin? Ze halen Primosz. Ze vernederen hem door Vlasov te laten aanvallen en hem zijn plek in het AK te laten afpakken. Ze scheppen in nog tal van andere situaties (materiaal, begeleiding etc.) een precedent waarom hij weg wilt.

Overigens denk ik niet eens dat Cian naar Jumbo wilt voor de knaken, maar omdat hij oprecht denkt dat hij daar WEL een betere renner wordt en daar wel gerespecteerd wordt. Omdat Jumbo wel zijn zaken wat dat betreft op orde heeft, zie Kuss/Benoot/Kelderman etc. die zowel kansen krijgen als moeten knechten.

Dat de wielerwereld extreem conservatief is waar contracten uitgediend dienen te worden, is natuurlijk ook belachelijk. Op die manier houdt je veels te veel macht bij de kleine groep managers die met het geld van de sponsor mag gooien. De meeste renners zijn maar 2-5 jaar echt op hun top en kunnen dan de resultaten boeken die ze willen. Dan het juiste team vinden tegen de juiste beloning is essentieel voor de sport en voor de spankracht. Hierdoor kan er meer onderhandeld worden en kunnen renners naar teams gaan waar ze wel hun ding kunnen doen tegne hun voorwaarden/verwachtingen.
Horsie is back 18 december 2023 12:11
Met het EK Baanwielrennen in ruim 3 weken voor de boeg viel me vanochtend de regel op: .. alleen BMX en Baanwielrennen staan nog open ..
El Chaba2 18 december 2023 16:34
Exact. Beiden hele leuke koersen om te volgen. thumbs up
El Chaba2 18 december 2023 16:35
ton duk 18 december 2023 19:43
Eens, het seizoen begint met de Ster van Zwolle
Gr
Horsie is back 21 december 2023 21:27
Luijt 23 december 2023 12:07
Ik hou wel van de cross. Mag dat ook ?
El Chaba2 23 december 2023 16:05
Natuurlijk, same here. Nu de Wereldbeker in Antwerpen met voor het eerst een samenzijn van 'de grote drie' althans zo werd het in de media gebracht, maar het is zoals ik al een beetje had verwacht meer een demonstratie van de grote één!
Van der Poel op nota bene een snel parcours al halverwege een voorsprong van een minuut op de rest en daarna alleen nog maar geconsolideerd.
Met nog één ronde te gaan is het nog altijd 38 seconden waarachter Van Aert en Iserbyt een fel gevecht om de tweede plaats uitvechten.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/12/2023 16:06 door El Chaba2.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen