Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Pogacar naar de Giro!

Gepost door GillesEmanuel 
GillesEmanuel 18 december 2023 09:06
Bron: Wielerflits

Pogi gaat in ieder geval de Giro doen, dit is bevestigd door de Giro organisatie zelf. Maar nu zegt Gazzetta dello Sport dat hij daarna ook nog de Tour wilt doen.


Ergens heerlijk dat Pogi zich nergens van aantrekt maar ik vrees enorm jammer voor de spankracht van beide rondes.
lodjan 18 december 2023 09:30
Je denkt dat hij de Giro makkelijk wint en er in de Tour niet aan te pas komt?
Eindhovuh 18 december 2023 09:54
Juist, ik denk dat hij dat zelf ook denkt en daarom deze keuze maakt.
GillesEmanuel 18 december 2023 09:59
Ik denk dat Pogacar een gouden medaille wilt en een regenboogtrui. Maar dat hij beseft dat hij niet de Tour tussendoor er bij kan doen met een Vingegaard die daar 101% voorbereid staat. Dus dat hij keuzes moet maken en een Giro/Parijs/WK een mooi jaar is. Tour dan a la MvdP aanpakken en maar kijken waar je strand.

En met de huidige line up voor de Giro zie ik inderdaad heel weinig tegenstand voor Pogi.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/12/2023 09:59 door GillesEmanuel.
Luijt 18 december 2023 11:32
Als dat waar is, dan vrees ik dat Pogacar ook niet te bewonderen zal zijn in de RVV. Jammer.
Wel mooi voor de Giro, die ronde verdient een top deelnemersveld.
Remko 18 december 2023 12:58
Ik denk dat VDP Poga er liever bij heeft in de RVV. Als Poga niet meedoet stijgen m.i. de kansen van WVA.
Cecchini 18 december 2023 16:44
Waarom niet ? WvA gaat ook de Giro doen, en die zal zeker de RvV niet laten liggen. Na de RVV (al op 31 maart) en de start van de Giro zitten nog 5 weken. Genoeg tijd voor een klasbak als hem om op nivo te starten en te winnen, zeker als Vingegaar en Evenepoel daar niet meedoen
Remko 18 december 2023 16:49
Pogacar dus ook naar de Tour. En wel met de volgende ploeggenoten: Juan Ayuso, João Almeida, Adam Yates, Pavel Sivakov, Marc Soler, Tim Wellens en Nils Politt. Daar kan Jumbo bijna niet overheen lijkt me, qua ondersteuning van de kopman.
Remko 18 december 2023 16:51
WVA gaat wrs vooral op het wiel van VDP en Poga rijden. Als VDP en Poga elkaar vinden rijden ze samen door. Dat scenario kan zich nu in ieder geval niet meer voordoen..
Vlaflip76 18 december 2023 17:03
Ayuso als kopman en Pogie voor de afleiding in de Pyreneeën (en stapt af op de 2e rustdag)
Sjorsoll 18 december 2023 23:06
Waarom kan dat scenario nu niet meer?

Edit: lees nu pas dat er vandaag meer bekend is geworden en dat hij Vlaanderen niet rijdt. RvV is al van de bingokaart.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/12/2023 23:08 door Sjorsoll.
Eindhovuh 19 december 2023 15:55
In een groepje met Pedersen, Küng, Pidcock, Asgreen e.d. kan van der Poel van Aert er toch nog steeds prima afrijden op de Kruisberg en Oude Kwaremont?
ton duk 19 december 2023 21:59
Om.dan net niet het gat naar vBaarle te dichten
Gr
GillesEmanuel 20 december 2023 09:10
Het eeuwige onderschatten van Kuss en Roglic.. tov deze heren. Je hebt het over een meervoudig grote ronde winnaar (Roglic) en de beste superknecht van de afgelopen 5 jaar (Kuss). Los van de perfect uitgekiende helpers die volledig in hun rol staan en niet een eigen agenda hebben (zoals Ayuso, Almeida, Soler en Yates). Tel daarnaast op dat eerder ook Van Aert er bij zat, die zeker in de eerste van Vingegaard, bizar was. Dus ja ik denk dat Jumbo hier makkelijk overheen ging maar nu beseft dat dat niet eens nodig is, maar dat de balans in het team belangrijker is.
El Chaba2 20 december 2023 12:01
Ehm, Roglic rijdt volgend jaar bij Bora.. winking smiley
El Chaba2 20 december 2023 12:07
Pogacar heeft in een exclusief interview gisteren (online achter de betaalmuur) aangegeven, dat hij in in beide rondes als kopman van start gaat. Er zitten dit jaar vijf weken tussen de Giro en de Tour en daartussen rijdt hij dan geen wedstrijden meer, maar gaat hij op hoogtestage.

Ook gaf hij aan dat de OS wegrit nog niet helemaal zeker is, aangezien hij zich op dit parcours minder kansen toedicht. Het WK daarentegen staat met hoofdletter X aangekruist



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/12/2023 12:10 door El Chaba2.
Viren que? 20 december 2023 12:15
Hoop niet dat die X dan door WK staat bij hem. Voor je het weet denk 'ie dat het niet doorgaat.......
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen