Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Rohan Dennis gearresteerd voor doden vrouw

Gepost door Eindhovuh 
Eindhovuh 31 december 2023 10:50
Heftig verhaal.
Oud-wielrenner Rohan Dennis gearresteerd op verdenking doodrijden echtgenote [www.nu.nl]
Meneer 60% 31 december 2023 11:40
Heel heftig. Oscar Pistorius flashbacks.

Maar laten we niet vergeten dat opgepakt zijn niet hetzelfde is als schuldig zijn. En 'schuldig zijn' kent ook nog ontelbare gradaties. Er kan vanalles gebeurd zijn.

Zijn vrouw was trouwens een uitstekend baanrenster.
nachtwacht 31 december 2023 11:50
Nieuws in Australie is dat het een ongeluk was/zou kunnen zijn. Zijn vrouw was op de fiets, hangt aan de auto bestuurd door Dennis. Zij verliest haar evenwicht (oorzaak nog onbekend) en valt onder de auto die over haar heen rijdt. Ze is in eerste instantie zwaargewond maar overlijdt niet veel later.

Dennis moet 13 maart voor de rechter verschijnen en is nu op borgtocht vrijgelaten. Dat zou niet zijn gebeurd als de aanklacht moord zou zijn. Aanklacht is dan ook geen moord maar "causing death by dangerous driving, driving without due care and endangering life."

Hoe dan ook een tragedie voor alle betrokkenen, wellicht inclusief Dennis. Ze hebben twee kinderen die nu in ieder geval hun moeder kwijt zijn.
Andere Peter 31 december 2023 12:13
Vreselijk. En dank voor de info. Inderdaad bovenal een familiedrama.

Ik vind opzet of moord ook te waanzinnig om over na te denken. Maar strikt juridisch de aanvulling: zo'n aanklacht zou evt altijd later verhoogd kunnen worden, als daarvoor bewijs komt. Strategisch heeft zo'n escalatie in een vroeg stadium voor de aanklager ook geen enkele zin (het helpt het onderzoek niet, het helpt de beeldvorming niet). Men zal hebben ingeschat dat de kans op herhaling en het vluchtgevaar nihil zijn.
Frederik D. 31 december 2023 12:27
Ik las het bericht op nu.nl. En was verbaasd dat hij op borgtocht vrij was gelaten. Maar jouw bericht geeft nadere informatie, Uiteraard is het ook voor Dennis een enorme tragedie. Het gaat om de moeder van zijn kinderen. En het is ook zijn vrouw. Vreselijk.
Frederik D. 31 december 2023 12:28
Horsie is back 31 december 2023 12:55
Anything goes, this time down-under.
Luijt 31 december 2023 23:23
Dank voor de duiding. Op borgtocht vrij en de aanklacht duiden inderdaad niet op moord. Kans op uitbreiding van de aanklacht lijkt uitermate klein. Gelukkig.
Horsie is back 31 december 2023 23:52
Er gebeuren in de huiselijke sfeer in deze wereld onbedoeld de verschrikkelijkste dingen. Een boer rijdt ongezien met zijn tractor zijn kind dood. Ouders vinden hun kind verdronken in een net gegraven vijver. Een kind van 3 speelt met een zonet gevonden geladen revolver en schiet mensen dood.

Hoop is het laatste wat sterft orakelde onze huisfilosoof, maar volgens de buik are the odds against deze ex-wielrenner.
Het verstand prevelt echter nog steeds presumption of innocence. En dat moet zo blijven.

Zie U terug op schrikkeldag. Dat is toch pas op 29 februari 2024. Neuh, morgen! La Roue sa tourne in mijn beste Frans.
Horsie is back 01 januari 2024 20:40
nachtwacht Schreef:
-------------------------------------------------------
> Nieuws in Australie is dat het een ongeluk was/zou kunnen zijn. Zijn vrouw was op de fiets, hangt aan de auto bestuurd door Dennis. Zij verliest haar
> evenwicht (oorzaak nog onbekend) en valt onder de auto die over haar heen rijdt.

In mijn onnozelheid dacht ik, dat de vrouw zo gek zou zijn geweest aan een rijdende auto te gaan hangen.
Uit wat er nu naar buiten sijpelt komt een heel ander beeld naar buiten. Je ziet het nog wel eens in detectives, maar dit was harde realiteit leidend tot de dood.
Slimmerd 01 januari 2024 22:08
Voorlopig is het een Twitter-account, met een beroerde reputatie, die iets naar buiten brengt.

Laten we hier aub niet een juice-kanaal gaan uithangen en waardeloze, niet onderbouwde, meninkjes gaan benoemen in een dergelijke zaak
Horsie is back 01 januari 2024 22:19
Slimmerd Schreef:
-------------------------------------------------------
> Voorlopig is het een Twitter-account, met een beroerde reputatie, die iets naar buiten brengt.
>
> Laten we hier aub niet een juice-kanaal gaan uithangen en waardeloze, niet onderbouwde, meninkjes gaan benoemen in een dergelijke zaak

Een beroerde reactie uwerzijds.
Wees dan een grote jongen en meldt Spaak dat hij dit topic weghaalt.
Tjappie2 01 januari 2024 22:25
@Slimmerd doet een oproep tot enige terughoudendheid. Wat is daar mis mee?
Horsie is back 01 januari 2024 22:44
Tjappie2 Schreef:
-------------------------------------------------------
> @Slimmerd doet een oproep tot enige terughoudendheid. Wat is daar mis mee?

Dus weg met dit topic en verder zwijg ik maar.
Tjappie2 01 januari 2024 22:50
Horsie is back Schreef:
-------------------------------------------------------

> Dus weg met dit topic en verder zwijg ik maar.

Gelukkig bepaal jij dat niet. Het feit dat een profrenner van Jumbo-Visma betrokken is bij een ongeval waarbij een (voormalig) Olympische baanrenster, tevens zijn vrouw, om het leven komt is gewoon nieuwswaardig. En dus is het logisch dat er een topic over wordt geopend op dit prikbord.
Viren que? 01 januari 2024 23:21
Volgens mij is het best geoorloofd om informatie of geruchten afkomstig uit welke bron ook te melden alhier. Vanzelfsprekend wel onder voorwaarde dat er even gemeld wordt wat de bron is en dat het om (bijvoorbeeld) onbevestigde berichtgeving gaat. Helemaal niets mis mee. Denk dat iedere lezer hier prima het onderscheid kan maken tussen "feit" en "waarschijnlijk". En dat laatste is iets totaal anders dan speculeren in het wilde weg.
El Chaba2 02 januari 2024 00:02
Horsie is back 02 januari 2024 00:20
El Chaba2 Schreef:
-------------------------------------------------------
> thumbs up

De sfeer zit er na één prikkerdag al goed in, alhoewel Uw duimpje er net buiten viel. grinning smiley
El Chaba2 02 januari 2024 00:40
.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02/01/2024 00:40 door El Chaba2.
El Chaba2 02 januari 2024 00:41
Dit artikel op wielerflits meldt weer wat anders, althans heeft een wellicht voor Rohan Dennis belastende toevoeging, wat betreft er aan het 'ongeluk' vooraf ging. Daarbij baseren ze zich op een verhaal van het Australische 7news en de lokale krant 'The Advertiser':

[www.wielerflits.nl]

‘Echtgenote Rohan Dennis klom tijdens ruzie op motorkap en werd meters meegesleurd’

Het overlijden van Melissa Dennis (32) zorgde afgelopen weekend voor een schok binnen de wielerwereld. Uitgerekend haar echtgenoot Rohan Dennis werd gearresteerd en aangeklaagd wegens het doodrijden van de voormalige wielrenster. Inmiddels hebben Australische media nieuwe details naar buiten gebracht.

Wat we al wisten: de 32-jarige Melissa Dennis – familienaam Hoskins – werd op zaterdag 30 december, even na 20.00 uur, op enkele meters van haar familiehuis aangereden door pick-up. Ze werd vervolgens in kritieke toestand afgevoerd naar Royal Adelaide Hospital, waar ze bezweek aan haar verwondingen.

Ondertussen werd Rohan Dennis, die na het seizoen 2023 zijn fiets aan de wilgen hing, opgepakt en aangeklaagd voor ‘dood door gevaarlijk rijgedrag, onzorgvuldig/onnauwkeurig rijden en het in gevaar brengen van een mensenleven’. Hij is inmiddels op borgtocht vrijgelaten, maar moet op 13 maart voor de rechter verschijnen.

Nieuwe details
De politie onderzoekt momenteel nog wat er precies is gebeurd. Het Australische 7News meldt maandag dat Dennis en Hoskins bij hun woning ruzie gekregen zouden hebben. De voormalig renner van Jumbo-Visma stapte daarna in zijn auto om te vertrekken, maar Hoskins probeerde haar man tegen te houden. Ze klom daarbij op de motorkap van de pick-up.

Terwijl Dennis al aan het rijden was, zou Hoskins zich aan de deurklink vastgegrepen hebben. Ze zou ze meters lang meegesleurd zijn en later op het asfalt terecht zijn komen. Volgens The Advertiser, een lokale krant, zijn er vingerafdrukken op de motorkap van het voertuig in kwestie teruggevonden.
El Chaba2 02 januari 2024 00:51
En terecht, want je overdrijft in je reacties (weer eens) schromelijk.

Op één wijze reactie na:

Horsie is back Schreef:
-------------------------------------------------------
> Tjappie2 Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > @Slimmerd doet een oproep tot enige
> terughoudendheid. Wat is daar mis mee?
>
> Dus weg met dit topic en verder zwijg ik maar.

Dat was nog maar iets meer dan anderhalf uur geleden, maar kennelijk ben je toch minder wijs dan ik dacht.. winking smiley



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02/01/2024 00:52 door El Chaba2.
Viren que? 02 januari 2024 01:08
Tsja, het leek mij wel duidelijk dat het Horsie meer om de toon dan om de inhoud ging. Maar blijkbaar denk jij daar anders over. Ook goed. De sop lijkt me overigens de kool niet waard.
Horsie is back 02 januari 2024 01:31
Het prikbord is niet op sterven na döde, het leeft.

Heb wel een beetje spijt van iemand onze huisfilosoof genoemd te hebben. My bad.

Au lit. Want de kapper wacht vandaag. Hoop wel een powerhorse te blijven! grinning smiley
El Chaba2 02 januari 2024 01:42
Als 'de sop jou de kool niet waard lijkt', waarom reageer je dan eigenlijk? Oh, wacht.. grinning smiley



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02/01/2024 01:42 door El Chaba2.
nachtwacht 02 januari 2024 05:21
Dat is inderdaad de laatste versie, gebaseerd op CCTV beelden van de buren. Er is inmiddels ook een foto vrijgegeven van de auto, na het incident, waarop een deuk bovenop de motorkap te zien is.

(kan de foto hier wel plaatsen, maar leek me niet in goede smaak)
Viren que? 02 januari 2024 15:53
Zoals (volgens mij) prima duidelijk was reageerde ik om Horsies reactie (naar mijn inzicht) te interpreteren. Ik voegde daar nog de volgende vrijblijvendheid aan toe:
Maar blijkbaar denk jij daar anders over. Ook goed.

Derhalve snap ik je reactie niet echt.
Tjappie2 02 januari 2024 18:57
Ach, Nietzsche stond ook niet bekend als een allemansvriend dus ik vind het prima.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02/01/2024 18:57 door Tjappie2.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen