Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Promo cartoon E3-prijs snel verwijderd

Gepost door Viren que? 
Viren que? 23 januari 2024 11:30
Na enige ophef verwijderd

Oordeelt u zelf:



Deze cartoon stond op de website van de organisatie. Er volgde veel kritiek op de socials.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/01/2024 11:36 door Viren que?.
Andere Peter 23 januari 2024 15:39
Wat was de kritiek? Als de ktitiek gaat over de oubolligheid van de mop, dan is deze terecht.

Bovendien is het gewoon je reinste plagiaat, al weet ik niet precies wie rechthebbende is. Misschien Fons Jansen (33 jaar dood) of Wim Sonneveld (50 jaar dood). Maar in een varaint met nonnen op de fiets kende ik deze grap al toen Toon Hermans en Wim Kan nog oudejaarsconférences deden.

Staat ook in alle moppenboekjes met religie.



Nonnen

Effe googlen



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/01/2024 15:41 door Andere Peter.
Tinuz 23 januari 2024 16:08
Waar is Phaedra Hoste gebleven, vraag ik me ineens af.
Viren que? 23 januari 2024 16:12
Voor zover ik het gelezen heb is de kritiek als volgt samen te vatten: er zijn er die reppen van slechte smaak (daar is altijd over te twisten, uiteraard) en er zijn er die e.e.a. homo-onvriendelijk vinden.
Frederik D. 23 januari 2024 18:38
Gewoon een beetje melig. Maar ook wel een beetje grappig. Maar hoort niet thuis op een serieuze wielersite. Maar wel op dit forum, dat gelukkig schouderophalend flauwe grapjes tolereert en stiekempjes een beetje erom glimlacht. De HBQenz Gemeenschap zal het, achterbaks als zij is, er stiekempjes ook wel om kunnen grinniken. Eigenlijk moet er op dit forum een toppikje komen getiteld: zouteloze, ongepeperde, zeer flauwe humor aangaande dat domme wielrennen. smiling smiley En ja, ik vraag erom, neem mij nu ook maar in de zeik. smiling smiley



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/01/2024 18:40 door Frederik D..
Nelis! 23 januari 2024 19:05
Ik draag zowel tolerantie, verdraagzaamheid en acceptatie als harde humor een warm hart toe. Dat is nog wel eens een lastige combinatie voor sommigen. Dit plaatje is een beetje sneu. Ik kan er zelfs niet om grinniken. Is het gemaakt door een 100-plusser of zo?
Horsie is back 23 januari 2024 23:05
Er is niets veranderd.

Mijn eerste associatie was het WUR rijden zonder zadel en dat is volgens mij in handen van Son of Barneyville.
Viren que? 23 januari 2024 23:48
Nooit kunnen denken dat een tekening over een afgebroken zadel van een Vlaamse coureur zou leiden tot een associatie met een Frans protestlied tegen de Vietnamoorlog.
Horsie is back 24 januari 2024 00:16
Viren que? Schreef:
-------------------------------------------------------
> Nooit kunnen denken dat een tekening over een
> afgebroken zadel van een Vlaamse coureur zou
> leiden tot een associatie met een Frans
> protestlied tegen de Vietnamoorlog.

Anything goes.
Beter toch naar de meest voor de handliggende verklaring te kijken: non, non, AP, not that joke en er is niets veranderd. smiling smiley
Sjorsoll 24 januari 2024 00:39
Ik snap niet wat hier beledigend aan is. Je kunt weinig zeggen zonder op iemands tenen te staan tegenwoordig.
Maar wat een slechte humor in die prent, echt 0 creativiteit.

Eigenlijk schrijft Nelis precies wat ik denk.
Sjorsoll 24 januari 2024 00:40
Ik vind het een hele normale combi.
Viren que? 24 januari 2024 01:15
De tenen waarop gestaan wordt zijn veel hoorbaarder tegenwoordig. Voor de intrede van de sociale media besprak men zijn/haar ongenoegen in kleine kring (werk, familie, dat soort kringen). Tegenwoordig, als "men" het ergens mee oneens is, wordt dat op media als X geslingerd. Vaak gesteund door gelijkgestemden, wat dan weer de eigen beleving versterkt. Je ziet het in deze zaak in het, relatief, klein gebeuren, maar in het groot gebeurt het ook in bijvoorbeeld de beeldvorming over politici of bevolkingsgroepen. De nuance is weg en de eigen mening wordt, zonder een zoektocht naar alternatieven of achterliggende verhalen, alleen maar versterkt. Ik dwaal wellicht wat af, maar het verdwenen zadel van Wout staat, in dezen, voor de teloorgang van de rede.
Frederik D. 24 januari 2024 16:45
Goed gezegd, jochie. smiling smiley Al die lange teentjes. Kom, rol ze maar op.
Horsie is back 24 januari 2024 19:15
Frederik D. Schreef:
-------------------------------------------------------
> Goed gezegd, jochie. smiling smiley Al die lange teentjes.
> Kom, rol ze maar op.

Tiptoe through the tulips of the Lowlands, n'est ce pas.
Frederik D. 24 januari 2024 23:21
Surplace op souplesse 25 januari 2024 12:25
Tiny Tim Torn Teutenberg?
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen