Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Politie identificeert drinkbekergooier

Gepost door D. Marage 
D. Marage 01 maart 2024 01:13
Onderstaand bericht is een verkorte weergave van wat [www.wielerflits.nl] meldt:



De toeschouwer die tijdens de Omloop Het Niuwsblad een beker gooide naar de latere winnares Marianne Vos bij de passage op de Muur van Geraardsbergen, is geïdentificeerd en uitgenodigd voor verhoor door de politie.


De politie heeft na het incident een proces-verbaal opgemaakt voor "slagen en verwondingen". De strafrechtelijke beoordeling zal na het verhoor door het parket gebeuren, meldt de politie nog.



In ieder geval goed dat de politie aldaar actie onderneemt tegen deze imbeciel. Hopelijk schrikt e.e.a. potentiele imbecielen af. Zeker met de klassiekers in aantocht kan het een waarschuwend signaal afgeven.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01/03/2024 04:47 door D. Marage.
Sjorsoll 01 maart 2024 08:17
Gooiden mensen tien jaar geleden ook bier op renners? Vos was natuurlijk een concurrente van Kopecky en dit vond plaats in België. Maar dat soort duels heb je elke week. Of let men er meer op sinds het spuugincident met Matje? Of heeft het spuugincident meer biergooiers gekweekt? Geen idee en ook niet of iemand anders hier iets zinnigs over kan zeggen.

Volgens mij heeft de urinegooier bij Froome nooit een straf gehad. Van de supporter die Merckx een stomp gaf weet ik het niet zeker. Ik googel misschien later.
El Chaba2 01 maart 2024 10:26
Ja hoor, dit gebeurde er acht jaar geleden bij het WK veldrijden: [www.nieuwsblad.be]
D. Marage 01 maart 2024 11:03
Beslist niet om iets goed te praten of te keuren, maar bier gooien vind ik nog net iets meer te "accepteren" dan spugen, slaan, bewust in de weg staan of verwensingen uiten met ziektes (denk even aan wat Armstrong verbaal te verduren kreeg).

En ja, ik denk dat er, in welke vorm ook, vroeger ook dergelijke dombo's langs de kant stonden. Er was alleen minder aandacht voor. Renners zijn inmiddels veel mondiger geworden en door de enorme mediacoverage van de hedendaagse wedstrijden wordt er veel meer geregistreerd.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen