Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

18thStrade Bianche(1.UWT) ME & WE

Gepost door Clavan 
Clavan 01 maart 2024 09:04
2023


1 Tom Pidcock INEOS Grenadiers 4hr 31min 41sec
2 Valentin Madouas Groupama-FDJ @ 20sec
3 Tiesj Benoot Jumbo-Visma 0:22
4 Rui Costa Intermarché-Circus-Wanty 0:23
5 Attila Valter Jumbo-Visma s.t.
6 Matej Mohoric Bahrain Victorious 0:34
7 Pello Bilbao Bahrain Victorious 1:04
8 Romain Grégoire Groupama-FDJ 1:18
9 Davide Formolo UAE Team Emirates 1:23
10 Andreas Kron Lotto Dstny 1:35



1 Demi Vollering Team SD Worx 3hr 50min 55sec
2 Lotte Kopecky Team SD Worx s.t.
3 Kristen Faulkner Jayco-AlUla @ 18sec
4 Cecilie Uttrup Ludwig FDJ-Suez 2:01
5 Annemiek Van Vleuten Movistar s.t.
6 Puck Pieterse Fenix-Deceuninck 2:15
7 Katarzyna Niewiadoma Canyon-SRAM 2:16
8 Liane Lippert Movistar 2:27
9 Riejanne Markus Jumbo-Visma 2:36
10 Pfeiffer Georgi Team DSM 2:39


2024

Mannenkoers:


Map of the 2024 Men's Strade Bianche race


Detail map of the final circuit





Vrouwenkoers:


Map of the women's race


Detail map of the final circuit,





Startlijst mannen PCS

Startlijst vrouwen PCS

Voorbeschouwing mannen Wielerflits

Voorbeschouwing vrouwen Wielerflits

Strade Bianche, vrouwen
Live op Eurosport 1 (vanaf 11.30 uur)
Live op Eurosport.nl en Discovery+ (vanaf 11.30 uur)
Live op Sporza, VRT1 (vanaf 12.00 uur)
Live op Sporza, VRT Canvas (vanaf 12.55 uur)

Strade Bianche, mannen
Live op Eurosport 1 (vanaf 14.00 uur)
Live op Eurosport.nl en Discovery+ (vanaf 14.00 uur)
Live op Sporza, VRT1 (vanaf 13.30 uur)


De beroemde punch van MvdP in 2021


Gilbert won in 2011


van Aert won in 2020 de najaarseditie van de Strade Bianche


Benoot won in de modder van 2018. ook dit jaar wordt een natte editie verwacht i.v.m. met de regen op de vrijdag


Kwiatkowski won in 2014 en 2017


Pogacar won in 2022. Wie gaat hem dit jaar stoppen?


In 2023 kreeg Vollering gezelschap van Horsie


Kopecky won in 2022 voor van Vleuten
Eqquipo 01 maart 2024 13:36
Vandaag, vannacht en morgenochtend nog regenachtig daar. In de middag opdrogend, aldus de weersvoorspellingen.
De vrouwen beginnen er vroeg aan (9:40u) de mannen starten 11:15u, hun koers is met 215km 30km langer dan de vorige paar edities.
GillesEmanuel 01 maart 2024 13:39
zoals Eqquippo mooi zei over de Volta clash van Remco en Primoz; vorig jaar was de clash tussen Demi en Lotte ook exemplarisch waar beiden karakters tot volle uiting kwamen. Sindsdien geen fan meer van Demi, hoorde alleen maar mimimimi.
Eqquipo 01 maart 2024 14:34
GillesEmanuel Schreef:
-------------------------------------------------------
> zoals Eqquippo mooi zei over de Volta clash van
> Remco en Primoz; vorig jaar was de clash tussen
> Demi en Lotte ook exemplarisch waar beiden
> karakters tot volle uiting kwamen. Sindsdien geen
> fan meer van Demi, hoorde alleen maar mimimimi.

Wat zou het deze editie prachtig zijn dat ze samen met Vos de finale ingaan, Vos ergens iets voorsprong pakt en dan zien wie van de 2 wel/niet voor elkaar/de ander voluit gaat om het gat dicht te rijden. Playstation, I know, maar een mens mag dromen.
GillesEmanuel 01 maart 2024 16:34
Haha. Genieten. Ik zou het Vos overigens ook enorm gunnen.
El Chaba2 01 maart 2024 17:20
Wist ik nog niet, van die langere afstand, maar wel terecht. Bij zo'n grote koers hoort gewoon een wat langere afstand. thumbs up
El Chaba2 01 maart 2024 17:24
Horsie is back 02 maart 2024 11:48
Marianne Vos van Lease a 250th Victory rijdt vandaag voor de honderste keer tegen Lotte Kopecky.

Volgens definitie van PCS ligt Vos nog maar 27 overwinningen achter op Eddy Merckx. Gelooft U het? Go see what is written on the PCS wall.
La Longo zit "maar" op 157. In werkelijkheid heeft ze volgens mij wel meer dan 1000 overwinningen, maar voornamelijk in plaatselijke omlopen en dergelijke.

Tot nu toe houdt Zlatana zich goed aan de stalorders.
Slimmerd 02 maart 2024 13:42
Vrouwenkoers was niet echt de moeite waard.

1. Kopecky
2. Longo Borghini
3. Vollering
4. Niewiadoma
5. Van Anrooij
6. Faulkner
7. Markus
8. Chabbey
9. Vos



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02/03/2024 13:43 door Slimmerd.
Cecchini 02 maart 2024 13:46
Ze had anders ook niet gewonnen , maar Longo Borghini is wel een tactisch onbenul, en voor de rest did everyone weer een incredible job . For sure.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02/03/2024 13:47 door Cecchini.
Horsie is back 02 maart 2024 13:58
Slimmerd Schreef:
-------------------------------------------------------
> Vrouwenkoers was niet echt de moeite waard.
>
De laatste 70 seconden toch wel?

> 1. Kopecky
> 2. Longo Borghini
> 3. Vollering
> 4. Niewiadoma
> 5. Van Anrooij
> 6. Faulkner
> 7. Markus
> 8. Chabbey
> 9. Vos

The unbearable lightness of being sitting on a saddle. Hup Horsie!
Horsie is back 02 maart 2024 14:04
Cecchini Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ze had anders ook niet gewonnen , maar Longo
> Borghini is wel een tactisch onbenul, en voor de
> rest did everyone weer een incredible job . For
> sure.

Met welke taktiek had Longo Borghini dan wel kunnen winnen? De Marianne Vos van nu is op dit parkoers kansloos.
"Sometimes dominance can be quite dull", hoor ik ineens. Zeg dat maar eens tegen Harrie Lavreysen. Gisteren naderde Matthew Richardson snelle Harrie op 2 meter.
Cecchini 02 maart 2024 14:10
Gewoon niet rijden. Kijken wat Kopecky dan had gedaan.
Horsie is back 02 maart 2024 14:22
Cecchini Schreef:
-------------------------------------------------------
> Gewoon niet rijden. Kijken wat Kopecky dan had gedaan.

De rest zat dichtbij. Kopecky zat inderdaad lekker op het vinkentouw en Vollering in de wachtstand. Kopecky rijdt al maanden in de hoogste versnelling. Voor Vollering zal het dan in de tweede helft van dit jaar moeten gebeuren, terwijl Kopecky dan ook niet echt niet zal toekijken. Zonder de Alien is alles ineens een stuk overzichtelijker geworden.
Horsie is back 02 maart 2024 14:24
Bij de mannen is het allemaal nog lichtvoetiger. Quinn the Eskimo is er vandoor.
Slimmerd 02 maart 2024 14:35
Nog 81km

Pogacar gaat er vandoor, de koers zal wel klaar zijn
lodjan 02 maart 2024 14:45
Op naar de Ster.
Slimmerd 02 maart 2024 14:47
73km

Pogacar
Van Gils 1'08
Groep Pidcock (15) 1'38
Slimmerd 02 maart 2024 14:48
In die groep Pidcock ook gezien Kuss, Laporte, Wellens, Kämna, Van Eetvelt, Healy, Mohoric, Skujins (terug na val), Cosnefroy, Neilands, Bardet, Formolo, Martinez



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02/03/2024 14:51 door Slimmerd.
Slimmerd 02 maart 2024 14:51
Valter sluit nu ook weer aan in de groep
Sinbad-the-Cyclist 02 maart 2024 14:52
Wellicht voorbarig, maar is de koers nu niet gewoon té zwaar gemaakt (qua afstand en hoogtemeters) dat enkel Pogacar overblijft als kandidaat-winnaar? Of is dit simpelweg wat gebeurt als slechts één van de Groten (de anderen zijn Van der Poel, Van Aert en Evenepoel) aan de start?
Cecchini 02 maart 2024 14:55
Ik vraag me af, of deze exercities van Pogacar verderop in het seizoen hem parten gaan spelen
Slimmerd 02 maart 2024 14:56
Van Gils heeft gewacht op de rest

67km
Pogacar
Groep Pidcock (22) 2'12

Arensman maakt voorlopig tempo in deze groep
Slimmerd 02 maart 2024 15:00
Visma met 4 man in de achtervolging, maar voorlopig helpt niemand Arensman
Horsie is back 02 maart 2024 15:16
Dacht eerst, dat de Belg en Karsten zich wilden spiegelen aan de legendarische Oostenrijk-Duitsland wedstrijd. Gelukkig, ze gaan nu de wedstrijd van de runner-ups becommentariëren, alhoewel het toch weer ging om een "magere" Pogi.
Slimmerd 02 maart 2024 15:50
30km

Pogacar
Van Gils 3'32
Groep Pidcock 4'03

Van Gils erg actief, terwijl die misschien wel zo sterk lijkt, sowieso in Siena naar plek 2 te kunnen sprinten



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02/03/2024 15:51 door Slimmerd.
Horsie is back 02 maart 2024 16:04
Cecchini Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik vraag me af, of deze exercities van Pogacar verderop in het seizoen hem parten gaan spelen

Ik hoor ook, dat hij de laatste jaren altijd de eerste wedstrijd van zijn seizoen gelijk wint. Later probeert hij meer marmelade op zijn pannenkoek te smeren.
Horsie is back 02 maart 2024 16:05
De koers is interessant genoeg om nog even te gaan trainen.
Slimmerd 02 maart 2024 16:12
16km

Pogacar
Van Gils en Skujins 3'04
Pidcock 4'20
Groep Mohoric 4'40
Slimmerd 02 maart 2024 16:20
11km, de witte wegen zijn op

Pogacar
Van Gils en Skujins 3'05
Pidcock 4'25
Gr. Mohoric 4'41
Slimmerd 02 maart 2024 16:37
1. Pogacar

2. Skujins 2'44
3. Van Gils 2'47
4. Pidcock 3'50
5. Mohoric 4'26
6. Cosnefroy 4'39
7. Formolo 4'41
8. Martinez 4'48
9. Zana 4'49
10. Laporte 5'17

11. Van Eetvelt
12. Healy



3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02/03/2024 16:48 door Slimmerd.
Eindhovuh 02 maart 2024 16:38
Pogacar is wel echt bizar sterk he.
valse trage 02 maart 2024 16:44
Pfff... gewoon winnen is blijkbaar niet meer voldoende heden ten dage.
Het gaat er vooral om dat je een grotere hebt dan de andere Matjes, en vandaag had Pogi een hele, hele grote.
Andere Peter 02 maart 2024 18:42
Merckxiaans is een eufemisme geworden.
Andere Peter 02 maart 2024 18:44
Terechte, terugkerende, vraag. Maar zo rolt hij en je moet een leeuw niet in een kooi houden.

Ik had overigens de indruk dat hij de laatste 30km reed op 95%. Had hij hier iedereen op 5 minuten mieten rijden, dan was dat gelukt.
predator 02 maart 2024 19:45
Een wereldprestatie, maar er ontbraken wel een paar toppers.
Horsie is back 02 maart 2024 21:37
Andere Peter Schreef:
-------------------------------------------------------
> Merckxiaans is een eufemisme geworden.

Ter lering en vermaak
Horsie is back 02 maart 2024 21:53
Dit soort wedstrijden wordt vooral door de atletische prestatie bepaald. Aerodynamica met verschil in luchtweerstand speelt op een gegeven moment hoegenaamd geen rol. Laat onverlet, dat Pogacar on par was, maar dit betekent nog niet dat hij meteen de Olympus heeft beklommen.
Horsie is back 02 maart 2024 22:11
Om de boel een beetje op te rakelen, laat ik ook even Oom aan het woord. Hier

Evident is, dat er op de lange afstand een energetische revolutie plaatsvindt, waaraan niet elke renner deelneemt.

Meanwhile levert Femke (geen introductie nodig) pas echt een wereldprestatie. Just saying.

Overigens was Super Sapiens Faulkner vandaag een tikkie minder dan vorig jaar.
Surplace op souplesse 02 maart 2024 22:23
Dank je wel Ernie, haal nu die banaan maar uit je oor.
Surplace op souplesse 02 maart 2024 22:43
Evident is vooral dat het wielrennen als tactisch, verrassende en in variabelen onderscheidende sport begint weg te kwijnen.

Als een of meerdere van die energetische Che Guevara's aan de start staat hoe je niet in te schakelen voor een boeiend kijkspel.

Wat jij, haverknager?
Andere Peter 02 maart 2024 23:54
Zo bedoelde ik het ook. De term 'Merckxiaans' was ooit een overtreffende trap. Voor Pogacar dekt 'Merckxiaans' de lading niet meer. Het is een eufemisme voor wat Pogacar doet.
Andere Peter 03 maart 2024 00:11
De technische term voor Oom Antoine is dan ook: hij is een lul.
Eqquipo 03 maart 2024 08:30
Surplace op souplesse Schreef:
-------------------------------------------------------
> Evident is vooral dat het wielrennen als tactisch,
> verrassende en in variabelen onderscheidende sport
> begint weg te kwijnen.
>
> Als een of meerdere van die energetische Che
> Guevara's aan de start staat hoe je niet in te
> schakelen voor een boeiend kijkspel.
>
> Wat jij, haverknager?

Ik maak in deze groot onderscheid tussen éen of meerdere. Bij éen kan het, ondanks de prachtige prestatie, inderdaad voorspelbaar zijn. Zoals deze Strade, of zoals LBL afgelopen 2 jaar met Remco (waarbij Pogacar 1x wel aan de start stond maar wegviel).
Bij meerdere is het juist éxtra mooi vind ik. De Ronde van Vlaanderen van vorig jaar was daarbij wellicht het summum. Met stevige kopmannen in een grote kopgroep en Van Aert, Mathieu en Pogacar die gezamenlijk, vanuit ogenschijnlijk geslagen positie, er naartoe moesten en alsnog de anderen kapot reden.
GillesEmanuel 03 maart 2024 11:21
Waar heb ik naar zitten kijken? Pogacar die een tourtocht rijdt en daarachter enkele recreanten die wel bij iedere post even hun bidon gingen bijvullen?

Absurde prestatie van Pogi. Grootste wielerfeit dat ik ooit heb gezien.
Horsie is back 03 maart 2024 11:53
Andere Peter Schreef:
-------------------------------------------------------
> De technische term voor Oom Antoine is dan ook: hij is een lul.

GAP: Grensoverschrijdende Andere Peter. smiling smiley
Horsie is back 03 maart 2024 13:05
GillesEmanuel Schreef:
-------------------------------------------------------
> Waar heb ik naar zitten kijken? Pogacar die een tourtocht rijdt en daarachter enkele recreanten die wel bij iedere post even hun bidon gingen bijvullen?
>
> Absurde prestatie van Pogi. Grootste wielerfeit dat ik ooit heb gezien.

The Alien has gone now, maar in 2019 Yorkshire begon die al op 105 km en dat nog wel in een WK en niet in een gedevalueerd "monument".



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03/03/2024 13:32 door Horsie is back.
Horsie is back 03 maart 2024 13:07
Surplace op souplesse Schreef:
-------------------------------------------------------
> Dank je wel Ernie, haal nu die banaan maar uit je oor.

Clavan, waar blijft je maiden speech?
Rudi Henri 03 maart 2024 15:09
Mn lievelingskoers... Ik weet het, nog een jonge wedstrijd, maar ik geniet ieder jaar met volle teugen van de Strade. Ik weet niet hoe dat met jullie zit, maar is het niet de natte droom van iedere wielerliefhebber om hier Tadej te zien strijden met Jonas, Primoz, Mathieu, Remco, Wout, etc... Waarom is de wielersport de enige sport waar tenoren elkaar zoveel mogelijk ontlopen in de klassiekers? Is het niet tijd dat de UCI de top 10 of 20 van hun klassement verplicht om deel te nemen aan de monumenten? En de Strade is voor mij zeker het 6de monument. Ik heb die laatste puist naar de Piazza in de jaren 80 van de vorige eeuw eens opgereden met de fiets, toen ik er was voor de paardenkoers. Ja, ik ben boven geraakt maar er waren wel een paar surplacekes a la Wout... Dus hierbij een oproep, bestook de UCI met berichten. De toppers moeten in de klassiekers te zien zijn. En een mooiere klassieker dan de Strade is er niet. Milaan San Remo, 300 km wachten tot een krachtexplosie op de Poggio? Ronde van Vlaanderen en Parijs Roubaix? Misschien komt dat een klein beetje in de buurt van de Strade. LBL en Lombardije, nee ik word er niet warm van. Geef mij maar de Strade. En het liefst met een Prosecco Rive naast mij.
Koppizoektwachtwoord 03 maart 2024 16:42
Dat is ook waar Plugge (eindbaas Visma|Lab) naar toe wil: een kalender met minder koersen maar (dus) met meer toppers aan de start. Deze Strada, met concurrentie van vooral Parijs-Nice, is daar een perfect pleidooi voor. (Zie ook het boek Het Plan van Nando Boers.)
GillesEmanuel 03 maart 2024 20:12
Als je het over vrouwenwielrennen hebt, dan neem ik je bij deze niet meer serieus als je dat wilt vergelijken met wat ik gisteren heb gezien.
Horsie is back 03 maart 2024 20:30
GillesEmanuel Schreef:
-------------------------------------------------------
> Als je het over vrouwenwielrennen hebt, dan neem ik je bij deze niet meer serieus als je dat wilt vergelijken met wat ik gisteren heb gezien.

Het allerlaatste dat ik ambieer is door U serieus te worden genomen.
GillesEmanuel 03 maart 2024 20:33
Haha begrijpelijk, ook zeker niet ambiëren. Het verbaast mij dat je een sport die dermate nog in de kinderschoenen staat met een dermate kleine top (en uberhaupt landen die een fatsoenlijke omkadering vanaf de jeugd kunnen bieden) vergelijkt emt de uitzonderlijke prestatie van Pogiboy gisteren.
Horsie is back 03 maart 2024 20:51
Andere Peter Schreef:
-------------------------------------------------------
> Terechte, terugkerende, vraag. Maar zo rolt hij en je moet een leeuw niet in een kooi houden.

> Ik had overigens de indruk dat hij de laatste 30km reed op 95%. Had hij hier iedereen op 5 minuten mieten rijden, dan was dat gelukt.

Overzicht van de Fin

Het kenmerk van demarrages is, dat de eerste helft doorgaans het snelste wordt gereden, waarna kan worden geconsolideerd. Dus veronderstellen dat er altijd maar zo snel gereden kan blijven worden blijft tricky. 95% gerekend over de 81,1 km maakt overigens wel 6 minuten uit.

Tom Dumoulin zal nog wel eens terugdenken aan de wederopstanding van Chris Froome in negentiende etappe van de Giro 2018.
Horsie is back 04 maart 2024 21:39
Van Aerohead 2.0 naar Butthead 2.0 is maar een kleine stapvergissing.

Mathieu Heijboer (geen familie van) becijferde voor deze 10 km vlakke rit een voordeel van ongeveer 5 seconden.
Op basis van de tunnelexperimenten, die ook bij verschillende snelheden en renners verschillende resultaten teweegbrengen. Daarbij is houding steady of uneasy op een tijdritfiets ook nog een dingetje. Hoe dan ook, aero helmen hebben op de overdekte wielerbaan (daar het meest vanwege gestandaardiseerde condities) en in de open lucht wel degelijk zin al blijft het steeds moeilijk waar dan nu het voordeel wordt uitgehaald. Het wordt dan zoiets als uitrekenen, welke druppels in een stortbui je zullen raken. Oh, jonguh, was jij in die bui", zei de woke-moeder van de dag.
lodjan 04 maart 2024 22:29
Horsie is back Schreef:
-------------------------------------------------------
> Van Aerohead 2.0 naar Butthead 2.0 is maar een
> kleine stapvergissing.
>
> Mathieu Heijboer (geen familie van)

Hij is weldegelijk familie van Rien Heijboer (voormalig clubarts van Feyenoord en het Nederlands elftal).
D. Marage 04 maart 2024 22:40
Vermoedelijk doelde hij op de Heijboer die het samenleven met vijf vrouwen tot een kunst had verheven.
Horsie is back 05 maart 2024 12:44
D. Marage Schreef:
-------------------------------------------------------
> Vermoedelijk doelde hij op de Heijboer die het samenleven met vijf vrouwen tot een kunst had verheven.

Vooruit een thumbs up anders krijgt U die wel van een niet nader te noemen prikfenomeen.
Clavan 05 maart 2024 12:56
Horsie is back 05 maart 2024 13:02
Bert Wagendorp: "De ontsnapping van Tadej Pogacar: Zie mij, ik ben onverslaanbaar".

Opmerkelijk feit: Bert rept over een ontsnapping van 140 km. Dat moet toch uit het tijdperk van de ondragelijke lichtheid van het wielrennen geweest zijn. Ene Wiggo reikte 38 jaar later nog veel langer uit de greep van de rest, tot vlak bij de finish.
El Chaba2 05 maart 2024 20:54
El Chaba2 05 maart 2024 21:46
Je doelt op die schandalige voorgekookte 1-0 wedstrijd op het WK voetbal 1982 waardoor beide landen door gingen ten koste van Algerije, neem ik aan..? winking smiley

Enige voordeel daarvan was wel, dat de FIFA daarna besloot dat de afsluitende groepswedstrijden voortaan op dezelfde dag en hetzelfde tijdstip moesten worden gespeeld. En die regel geldt nog tot op de dag van vandaag.
D. Marage 05 maart 2024 22:19
Niet dat die regel zoveel helpt. Vraag maar aan een ander Noord-Afrikaans land.
Horsie is back 06 maart 2024 12:55
El Chaba2 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Je doelt op die schandalige voorgekookte 1-0 wedstrijd op het WK voetbal 1982 waardoor beide landen door gingen ten koste van Algerije, neem ik aan..? winking smiley

Dr. Livingstone I presume.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen