Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Opmerkelijk

Gepost door Clavan 
Clavan 07 maart 2024 16:37
De Istarsko Proljeće - Istrian Spring Trophy (2.2). opende vandaag met een proloog van 1,4 km (la flamme rouge geeft 1,0 km aan ?) op het vliegveld van Vrsar aldaar. Heen en weer op de start-landingsbaan.

De Sloveen Marcel Gladek won in 1.32 min. Tom Schellekens de beste nl op 2 seconden. Bijna iedereen finishte binnen de 22 seconden. De Duitser Tim Wollenberg werd laatste op 55 seconden maar die zal wel pech hebben gehad, denk ik
Clavan 07 maart 2024 16:45
Bij Googlen vond ik ook in de Tour de France van 1988 ook een mini proloog. De proloog vóór de eerste etappe die slechts 1 km lang was. Guido Bontempi was de winnaar in 1 minuut en 14 seconden.

Klik
lodjan 07 maart 2024 17:12
Het was geen proloog, maar een prelude. Het hele team lanceerde één renner die dus met vliegende start de laatste km aflegde.
[www.procyclingstats.com]
Clavan 07 maart 2024 17:49
Aha. Bedankt voor de aanvulling c.q. correctie. thumbs up
Spaak 07 maart 2024 19:03
Wat meer recent was er de Giro-proloog van 2005. Die was ook 1.15km. Brett Lancaster won toen in 1.15.
Voor de liefhebbers

Al herinner ik me als jonge wielervolger vooral Il Re Leone, die als laatste van start ging:



Hij deed niet eens mee aan die Giro, maar het was zijn officiële afscheid van de sport.
De zwarte trui 07 maart 2024 19:12
Ik moest tramadol halen bij de apotheek, vriendin had net tandarts kwelling achter de rug en kan wel wat hulp gebruiken om te slapen... Wordt ik gewezen op de gele sticker op het doosje, verboden deel te nemen aan het verkeer. En coureurs gingen hier tot voor kort met 70 per uur op de massasprint af. Koekoek.

In Oostenrijk ? een keer minder dan 1 km klimproloog.
El Chaba2 07 maart 2024 19:23
Dat is dus ook precies de reden waarom tramadol in 2019 door de UCI is verboden. Mede vanwege het feit, dat het vele gebruik ervan destijds (mede) oorzaak was van de vele valpartijen. Het voordeel is uiteraard, dat je makkelijker door de pijngrens gaat (trapt) en het nadeel dus, dat het je reactievermogen negatief beïnvloedt en bovendien een verslavende werking heeft. Voordat de UCI het gebruik ervan verbood, was al tijdens dopingtesten gebleken dat het bij 6% van de renners (ook) in het bloed zat.
Surplace op souplesse 07 maart 2024 19:59
"Hij trapte door de tramadol."
Brieske 07 maart 2024 20:13
Gaaf dat ze dit hebben gedaan, blijft vernieuwen en kijken wat tof is. Oude conservatieve kutsport.

Groet
D. Marage 07 maart 2024 21:23
Kleine nuancering: je mag met tramadol "op" wél deelnemen aan het verkeer. Of het verstandig is is de vraag natuurlijk, maar een rijverbod geldt alleen voor de eerste 14 dagen. Daarna zijn de aanvangsbijwerkingen (doorgaans) voorbij en mag je, als je de dagelijks dosis niet meer ophoogt, weer achter het stuur.

[www.apotheek.nl]
Horsie is back 07 maart 2024 21:26
Als je het toch over opmerkelijk wilt hebben is dit wel een heel goede kandidaat.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen