Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Prettig gesprek met Greg Lemond

Gepost door Raymonte 
Raymonte 19 maart 2024 00:21
Hopelijk hier nog niet gepost maar dit is een buitengewoon interessant interview met Greg Lemond door de Ierse wielerpodcast Roadman. Het is even "een zit" (2,5 uur) maar dan hoor je Lemond openhartig over doping (uiteraard) en over de vraag waarom de ene dopinggebruiker een held is (voor het publiek) en de andere een verwerpelijke boef. Daarnaast anekdotes uit zijn carriere en zijn visie op het hedendaagse fietsen.

[www.youtube.com]
Eindhovuh 19 maart 2024 11:39
Luijt 19 maart 2024 16:41
Leuk dat je dit post!
predator 19 maart 2024 17:43
Fijn dat je dit post, ben een enorme Lemond fan
Horsie is back 19 maart 2024 20:23
Voor Armstrong fans minder leuk: "Using cancer as a teflon shield". Over de doden niets dan goeds luidt het gezegde: "Niet voor Hein Verbrüugggen". Ove die "andere dode". door mij hier vaak geparafraseerd als Pantasaurus, was hij toch een stuk milder. Verder toch wel een flinke rijstebrij en breedsprakig.

Greg Lemond zegt op een gegeven moment wel wat misprijzend: Armstrong had maar een Vo2 max van 78 (formeel 84). Greg Lemond zat met zijn Vo2 max van 82,5 uiteraard in het linker rijtje.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/03/2024 22:03 door Horsie is back.
Raymonte 20 maart 2024 21:29
Ik werd tijdens het bekijken van het interview ook gesterkt in mijn, reeds bestaande, overtuiging dat Lemond een bijzonder prettig mens is. Niet dat karakter nou zo belangrijk is (vind ik) in waardering voor sportmensen. Immers: hufters kunnen ook prachtig winnen. Maar het helpt wel in het krijgen van net iets meer sympathie.
Surplace op souplesse 20 maart 2024 21:36
Niet geluisterd en gaat met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid ook niet gebeuren, edoch: watsgebeurt?

Pakweg 10 jaar geleden was Lemond toch een infame blaasdildo die de ene na de andere complotderrie de ether in flikkerde?

Neem jullie en de reacties serieus dus vraag me af of hij tegenwoordig aan de medicatie zit? Misschien toch eens luisteren.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/03/2024 21:54 door Surplace op souplesse.
Surplace op souplesse 20 maart 2024 21:38
Vermaak me na 3 nanoseconden al met dat de lampgestellen achter z'n hoofd duivelshoorntjes vormen.
Horsie is back 20 maart 2024 21:45
Raymonte Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik werd tijdens het bekijken van het interview ook
> gesterkt in mijn, reeds bestaande, overtuiging dat
> Lemond een bijzonder prettig mens is. Niet dat
> karakter nou zo belangrijk is (vind ik) in
> waardering voor sportmensen. Immers: hufters
> kunnen ook prachtig winnen. Maar het helpt wel in
> het krijgen van net iets meer sympathie.

Watts the point, Remonte? Wij posten hier toch ook niet altijd met de bedoeling aardig gevonden te worden en dan houd ik me dukwijls nog in.
In de arena zijn het vaak allemaal hufters als het er echt om gaat. Als dat maar weer afgelopen is als de muze's weer aantreden.
Horsie is back 20 maart 2024 21:54
Surplace op souplesse Schreef:
-------------------------------------------------------
> Niet geluisterd en gaat met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid ook niet gebeuren, edoch: watsgebeurt?

In surplace termen: I think I'm moving, but I'm standing still. smiling smiley

> Pakweg 10 jaar geleden was Lemond toch een infame blaasdildo die de ene na de andere complotderrie de ether in flikkerde?

Herinner me wel, de 100ml/kg/vo2max rumble and tumble naar aanleiding van Verbiers 2009 met Alberto Contador. Enjoy reading

> Neem jullie en de reacties serieus (Grote dank) dus vraag me af of hij tegenwoordig aan de medicatie zit?
Althans, zo werd hij veelal geframed. Misschien toch eens luisteren.

Disclaimer: 99,5 is afgerond naar 100.
Horsie is back 20 maart 2024 21:55
Surplace op souplesse Schreef:
-------------------------------------------------------
> Vermaak me na 3 nanoseconden al met dat de lampgestellen achter z'n hoofd duivelshoorntjes vormen.

Niets is de mens vreemd.
ton duk 20 maart 2024 22:43
Horsie is back Schreef:
-------------------------------------------------------
en dan houd ik me dukwijls nog in.

Ik hou me zelden in
Gr
Raymonte 20 maart 2024 22:50
Bedoelde met "prettig mens" niet eens zozeer dat hij aardig is. Ik bedoelde meer dat hij iemand is die oprecht is en (ogenschijnlijk) zonder nevenbelangen zijn visie geeft. Vergelijk hem nou eens met Armstrong. Niets afdoende aan de prestaties van Armstrong, maar hij is toch iemand wiens woorden vaak een ondertoon van eigenbelang dragen. Dat proef ik niet bij Lemond, hij zet zichzelf veel meer in de schaduw ten faveure van het groter geheel.
Horsie is back 21 maart 2024 16:04
Om deze of gene Armstrong fan terwille te zijn hier nog een Roadman podcast. Prettig gesprek
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen