Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

OT2024

Gepost door ton duk 
ton duk 20 maart 2024 10:01
Op de dag dat in 1602 onze andere Neerlands trots werd opgericht (VOC) ,start vandaag ook ons oudste etappekoers OT voor de 70e keer

Wielerflits geeft een aardige voorbeschouwing
[www.wielerflits.nl]

Tis vandaag Medemblik2

Startlijst geeft qua HOL wel de komende magere jaren weer maar ach,DUK is zondag blij als ie weer een nieuwe HOL-favoriet heeft ontdekt(hopelijk)

Gr
Horsie is back 20 maart 2024 12:41
De VOC mentaliteit inderdaad: De HOLziekte van weleer.
Het laten ronddraaien van wielen zou *** toch neutraal gebracht dienen te worden.

Disclaimer: Ik ben aangebrand.
El Chaba2 20 maart 2024 13:52
ton duk Schreef:
-------------------------------------------------------
> Op de dag dat in 1602 onze andere Neerlands trots
> werd opgericht (VOC)

grinning smileythumbs up

On topic:
Mooie voorbeschouwing inderdaad, maar in de inleiding van het artikel wordt gerept van "een schitterende erelijst¨ en wordt vervolgens die lijst gepubliceerd waaruit dat dan zou moeten blijken.

2023: flag-dk Mathias Bregnhøj
2022: flag-nl Maikel Zijlaard
2021: Afgelast i.v.m. corona
2020: Afgelast i.v.m. corona
2019: flag-be Sander De Pestel
2018: flag-dk Julius Johansen
2017: flag-nl Pascal Eenkhoorn
2016: flag-nl Cees Bol
2015: flag-nl Jetse Bol
2014: flag-nl Berden de Vries
2012: flag-nl Dylan van Baarle
2011: flag-nl Jetse Bol

Behalve Dylan van Baarle natuurlijk en misschien Cees Bol en Pascal Eenkhoorn een beetje is daar wat mij betreft weinig 'schitterend' aan, toch?
lodjan 20 maart 2024 13:54
Je moet daarvoor de hele erelijst bekijken. 69 edities dus.
El Chaba2 20 maart 2024 14:10
Wellicht ja, maar die hadden ze dan ook wat langer moeten maken of met een link naar de volledige erelijst erbij.
Heb jij die toevallig? winking smiley
ton duk 20 maart 2024 14:38
En Zijlaard natuurlijk...
Gr
Nelis! 20 maart 2024 18:00
ton duk Schreef:
-------------------------------------------------------
> En Zijlaard natuurlijk...
> Gr


Zeker, maar alleen haar meisjesnaam is een echte grote naam in het wielrennen winking smiley
ton duk 20 maart 2024 18:18
Eens ,de OT is de laatste jaren meer in overlevingsfase en heeft aan statuut verloren.
Parkoers (minder dagen) is nu ook niet al te uitdagend

Met vBaarle ,Bol2 ,Eenkhoorn en Zijlaard is het in ieder geval een aardige graadmeter en opstap naar volwaardig prof-zijn
Gr
Cyclad58 20 maart 2024 19:35
1e rit wordt gewonnen door een groot talent: Elmer Abma (19). Sprong in de slotfase alleen weg.
ton duk 20 maart 2024 20:24
vorige week nog winnaar Kasseien ronde v Exloo
In ieder geval de jonge man in vorm bij Volker Wessels
Gr
Raymonte 20 maart 2024 20:55
ton duk Schreef:
-------------------------------------------------------
> Op de dag dat in 1602 onze andere Neerlands trots
> werd opgericht (VOC)

Ieder zijn smaak, ik ben er niet trots op. Al waren ze een stukje minder erg dan zusterorganisatie WIC wat betreft uitbuiting en slavernij.

Dat gezegd hebbende ben ik blij dat bovenstaande boeven verdronken zijn in de historie en dat Olympia's Tour slechts jonge mensen op vrijwillige basis sportief pijn doet.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/03/2024 20:57 door Raymonte.
lodjan 20 maart 2024 21:37
Ik heb hem op PCS gezien, maar de erelijst is vast ook op Wikipedia en elders re vinden.
lodjan 20 maart 2024 21:43
Bol2?
3x Jetse, 1x Cees, 1x Jos.
ton duk 20 maart 2024 21:52
en de Bossche...
Gr
Clavan 21 maart 2024 12:47
Stage 2»Baflo›Baflo(150.4km)



Algemeen klassement PCS

ton duk 21 maart 2024 15:18
Dank uwes

Hogendoorn (Metec) slaat een dubbelslag door uit een kopgroep v 8 te winnen. 1e groot deel peloton op een 40 sec en toch al weer 30 uitvallers
Nr 3 Teutenberg heeft moeite om 's te winnen,zelfs in zo'n kleine kopgroep

Gr



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/03/2024 19:26 door ton duk.
Frederik D. 21 maart 2024 18:45
De VOC had meerdere kanten. Het heeft ons geld opgeleverd en nogal wat van dat geld werd besteed aan onze beroemde schilders. Zonder VOC geen wereldberoemde schilderkunst. En zonder VOC geen Multatuli, die overigens zeer vrouwonvriendelijk was getuige zijn Max Havelaar, waarin een vroom vrouwmens vol ontzag, eerbied en onderworpenheid opkeek naar haar Held, de Grote Max Havelaar. Enige zelfverheerlijking was Multatuli niet vreemd. Zo past hij volkomen in deze tijd van narcisme. Bovendien leverde de VOC ons indirect de Molukse kapingen op. Zo werd onze saaie provinciale geschiedenis toch een beetje smeuïg. Maar al met al, misschien leverde de VOC ook een soort democratie op in Indonesië, al is de broze democratie aldaar een doorn in het oog van de extreme islamieten aldaar. Ik bedoel maar, het verleden is verre van simpel. smiling smiley
Clavan 22 maart 2024 08:15
Stage 3»Assen›Roden(140.8km)




Alle truidragers na etappe 2

Standen via PCS




Het verloop van de 70e Olympia’s Tour is dagelijks te volgen via @Eurosport_NL
. Een samenvatting van de tweede etappe is vandaag te zien tussen 13.45 uur en 14.00 uur.
ton duk 22 maart 2024 12:45
Rondje Drenthe zonder flinten en VAM
Alle hoop dus op regen en wind
Gr
ton duk 22 maart 2024 20:44
Simon Dehairs zorgde in de massasprint voor de 3e Alpecin overwinning vandaag
Teutenberg 2e en komt via bonificatie en op punten in de leiderstrui
Gr
ton duk 23 maart 2024 13:02
We gaan vandaag van GIETEN naar RUURLO en dat is een 168 km. In de buurt van Hellendoorn wat vast plat e.d.
Met Teutenburg en Hoogendoorn 2 leiders in dezelfde tijd
Gr
ton duk 24 maart 2024 09:08
Pedersen-dag in Ruurlo met een 1 en 3
Kopgroep van 8 met weer Teutenberg en De Jong
Onderling verschil 4 sec nu richting TIEL maar Teutenberg rijdt deze week wel beresterk !!
Gr
ton duk 24 maart 2024 10:11
Neede-Tiel vandaag met finale Rivierenland
Met deze wind moet dat een veldslag Ieperwaardig worden.
Gr
nachtwacht 25 maart 2024 07:56
Toch wel een beschamende koers voor TDT-Unibet. Als enige profploeg in een deelnemersveld dat eigenlijk te zwak voor ze zou moeten zijn niet een keer top 3 in een etappe en ook geen top 10 in het eindklassement.

Ze zijn bepaald niet het sterkste proconti-team, maar je verwacht toch dat ze tegen conti- en clubrenners competitief zijn.
ton duk 25 maart 2024 11:03
De zondag werd ook in Tiel een PEDERSEN-dag (dezelfde Pedersen als zaterdag ook nog)
Wuivend met palmpasen werd TEUTENBERG gehuldigd als winnaar van alle truien
Miste geen kopgroep in 5 etappes en minste uitslag was 6e
KNAP en benieuwd of ie ooit door El Chaba2 terecht genoemd gaat worden op de schitterende erelijst OT
gr
ton duk 25 maart 2024 11:14
Als scorebordjournalist zou ik kunnen zeggen dat TdT beter presteerde dan vorig jaar waar ze NUL uitrijders hadden in Tiel ....

Op zich eens met Nachtwacht's conclusie (zeer matige ronde) maar we moeten ook niet overdrijven daarin
Tis geen Volker Wessels of Metec (traditionele conti-teams) die de overstap naar ProConti maakten maar TdT in hun 2e jaar van bestaan
Basis is smal en matig (of bij mij onbekend) en als dan De Vries ook nog in Italie rijdt....

Weet iemand hier waar Joren Bloem uithangt ?
Ik meen 1 DNF dit seizoen in de Ster ?
gr
ton duk 27 maart 2024 10:50
ton duk Schreef:

> Weet iemand hier waar Joren Bloem uithangt ?
> Ik meen 1 DNF dit seizoen in de Ster ?
> gr

Longproblemen ,operatie en een paar maanden out,lees ik
Gr
nachtwacht 27 maart 2024 12:19
Bedankt voor de update. Dat klinkt niet goed.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen