Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Merijn Zeeman weg bij Visma-LAB

Gepost door nachtwacht 
nachtwacht 03 april 2024 13:27
Al eerder gemeld als gerucht door iemand hier op de pagina, nu is het officieel, Merijn Zeeman is per 1 december de nieuwe Algemeen Directeur van AZ.
ton duk 03 april 2024 14:39
Klopt ,AZ huurt hotel op de Teide in winterstop
Gr
Cecchini 03 april 2024 16:05
Vanavond zal die wel worden afgezeken aan de tafel van Vandaag Inside.
De zwarte trui 03 april 2024 17:32
Terecht. Net als die wielrenner (perschef t-mobile) die naar Heerenveen? ging. In hun ogen kan die alleen maar falen, veel beter doen dan die honkballer is ook best lastig.

Interessant om te zien hoe het Visma vergaat. Organisatie zou toch een paar jaar op hetzelfde niveau door moeten kunnen werken. Al is het bij Ajax vrij snel geïmplodeerd na vertrek Overmars en de trainert. Dan gaat Vingegaard op 3 a 4 tourzeges stranden.
Cecchini 03 april 2024 18:26
Was Merijn Zeeman ooit een wielrenner? Toch heeft ie met redelijk succes een wielerploeg geleid. De directeur die Ajax er bovenop zou krijgen en gisteren het congé kreeg was ook geen groot voetballer. En Derksen en Gijp waren ook slechts redelijke voetballers maar denken over politiek (Landbouw, oorlog Gaza, stikstof, medische wetenschap) zonder één of andere deskundigheid ook een gefundeerde mening te kunnen hebben.
Sjorsoll 03 april 2024 20:32
Heeft van de week al behoorlijk wat aandelen in AZ gekocht.
Sjorsoll 03 april 2024 20:37
Derksen lult elke avond hetzelfde en weet alles beter. Best amusante man, maar hij weet over zoveel dingen net zo weinig als ik.

Een relevant voorbeeldje: Van Aert viel in de E3 Prijs en Derksen wist niet 'of dat wel uit zou maken voor de uitslag want hij lag al wat achter op Van der Poel' (lees: er zat één renner tussen). Over stikstof en formaties kun je mij alles wijsmaken, maar het slaat vaak nergens op. En al die stokpaardjes, altijd dezelfde onderwerpen. Ik zet het tweemaal per week een halfuur aan en eigenlijk is dat nog te veel.
De zwarte trui 03 april 2024 21:16
5-0! Het Zeeman effect.
Horsie is back 03 april 2024 21:54
Cecchini Schreef:
-------------------------------------------------------
> Was Merijn Zeeman ooit een wielrenner?

Hij gaf er in elk geval eerder de brui aan dan zijn roemruchte broer Thijs. smiling smiley

Een goed paard maakt nog geen goede ruiter, maar een slecht paard heeft wel wat meer kansen een goede ruiter te worden.
Luijt 04 april 2024 14:40
Heb het altijd lastig gevonden te beoordelen in hoeverre het ontegenzeggelijk grote succes van de wielerploeg (Visma en alle voorgangers) te danken is aan Zeeman.
Het lijkt er op dat Plugge in het circuit (nog) minder geliefd is dan Zeeman, dus de rol van Plugge zal ook wel groot zijn....
De zwarte trui 04 april 2024 15:58
Gezakt voor het IHW examen. Thijsje liet weten hem op verkenning van het NK U23 ontmoet te hebben "En toen was hij al met veel meer bezig dan alleen fietsen". PCS: [www.procyclingstats.com] het zal 2000 geweest zijn? Omdat Thijs in 1998 nog junior was. Zeeman reed bij MGI / De Jonge Renner aldus onze participerende journalist.
lodjan 04 april 2024 16:28
1998. U bent ook gezakt smiling smiley
Luijt 04 april 2024 16:46
Zelf denk ik toch - met Van Hooydonck - dat dit een grote aderlating voor Visma LaB is.
Andere Peter 08 april 2024 14:40
Derksens argwaan tegen vele buitenstaanders die denken dat ze in het voetbal wel even kunnen doen wat ze in het bedrijfsleven of in een andere sport deden, is terecht.

Maar je moet uiteraard elke situatie op zich beoordelen.

Moet in die situatie vooral de organisatie kunnen neerzettemn. Daar heeft Zeeman wel wat ervaring mee.

Zeeman volgt Eenhoorn op. Dus een wielerman voor een honkbalman.
Luijt 08 april 2024 14:53
Derksens stokpaardje dat alleen lieden uit de voetbalwereld en liefst voormalig voetballers geschikt zijn voor functies als deze is volkomen onterecht.
De zwarte trui 08 april 2024 21:57
Oei! Het is ook niet meer bij te houden nu ze dagelijks een podcast plaatsen. Dan heb ik ook nog met Merijn gefietst in het NK van 1998. Daar faalde ik ook. 'Bergop' bleek niet mijn sterkste kwaliteit. Een DNF na een ronde of 6 was mijn deel. Maar was het junioren NK destijds ook in Meerssen?
Andere Peter 09 april 2024 00:02
Je verdraait mijns inziens het stokpaardje. Bv 'die volleyballer' bij PSV staat er best goed op. En Eenhoorn heeft het verwijt ook nooit echt gekregen.

In Europa staat het voetbal nu eenmaal bovenop de apenrots. Er zit veel geld. En dat trekt ambitieuze types aan. Uit andere sporten en uit het bedrijfsleven. Terwijl zo'n niche op een aantal punten zijn eigen wetten en netwerken kent. Het is legitiem om tegen kortzichtige zelfoverschatters te waarschuwen.

Het is overdreven om dat te projecteren op elke buitenstaander die binnenkomt.
Luijt 09 april 2024 10:35
en dat laatste is precies wat Derksen altijd doet...
Andere Peter 09 april 2024 12:04
Hij doet beiden. Hij maakt het algemene punt, daar zit wel degelijk iets in. En hij projecteert dat vaak op een kandidaat. Daar neem ik ook afstand van.
Ekeren 10 april 2024 00:00
Enigszins off topic is het feit dat AZ liefst met dit soort type manager werkt. Zakelijke, op cijfers en statistieken varende strategen, niet per se "voetbalmannen". Dat is de invloed van Billy Beane. Die van Moneyball.
Horsie is back 10 april 2024 11:52
Luijt Schreef:
-------------------------------------------------------
> Zelf denk ik toch - met Van Hooydonck - dat dit een grote aderlating voor Visma LaB is.

Nathan zelf (en de onzichtbare baby voor de vrouwelijke helft van het presentatie-duo) was gisteravond te gast bij Op1. Menselijk sport-drama.
Waarom kun je niet zoals o.a. Daley Blind (voetballer) niet weer je sport bedrijven? Het pijnlijke antwoord althans hier, was dat voetbal een gecontroleerde omgeving is en wielrennen niet. In een peloton bijvoorbeeld op ongecontroleerde wijze vallen kan heel veel narigheid voor alle betrokkenen betekenen. Op een voetbalveld kan voor tot actie wordt overgegaan nog gedacht worden: verrek een Schwalbe, van het soort, dat de komiek Tommy Cooper eens eenmaal voordeed.
ton duk 10 april 2024 14:11
Horsie is back Schreef:
------------------------------------------------------
> verrek een Schwalbe, van het soort, dat de komiek
> Tommy Cooper eens eenmaal voordeed.

smileys with beer
Gr
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen