Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

107thGiro d'Italia(2.UWT) Stage 9»Avezzano›Naples(214km

Gepost door Cecchini 
Cecchini 12 mei 2024 15:57




Algemeen Klassement
1 POGAČAR Tadej UAE Team Emirates 28:14:42
2 MARTÍNEZ Daniel Felipe BORA - hansgrohe 2:40
3 THOMAS Geraint INEOS Grenadiers 2:58
4 O'CONNOR Ben Decathlon AG2R La Mondiale Team3:39
5 UIJTDEBROEKS Cian Team Visma | Lease a Bike 4:02
6 TIBERI Antonio Bahrain - Victorious 4:23
7 FORTUNATO Lorenzo Astana Qazaqstan Team 5:15
8 RUBIO Einer Movistar Team 5:28
9 ARENSMAN Thymen INEOS Grenadiers 5:30
10 HIRT Jan Soudal Quick-Step 5:53

De zwarte trui 12 mei 2024 16:21
De zwarte trui 12 mei 2024 16:24
DNS Lutsenko (ziek)
ton duk 12 mei 2024 17:08
YESSSS!!!
6,4,9 en 1 is toch een aardig lijstje voor zijn 1e week GIRO
Gr



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12/05/2024 17:19 door ton duk.
Eindhovuh 12 mei 2024 17:08
Kooij! Bam, perfecte timing!
Johan 12 mei 2024 17:09
Pfoe spannende finish! Mooi van Kooij, sneu voor Narvaez
De zwarte trui 12 mei 2024 17:09
Als er dan zo'n sprinter op zo'n k*t manier moet winnen... Kooij!
Sinbad-the-Cyclist 12 mei 2024 17:15
De leadout van Pogacar was essentieel in de overwinning van Kooij: hij kwam achter over de trein van Lidl-Trek heen. Was het puur voor Molano, of had hij nog een appeltje schillen met Narvaez die tijdens de finale van de eerste etappe niet zijn wiel uitkwam tot de sprint?
El Chaba2 12 mei 2024 17:17
Ik denk het laatste. En inderdaad zonder die actie van Pogacar zou Narvaez het gered hebben.
Eindhovuh 12 mei 2024 17:43
Zou Pogacar echt zo denken? Dat is wel patrongedrag waar Armstrong en Hinault trots op zouden zijn.
Cecchini 12 mei 2024 17:45
Molano is de sprinter van zijn ploeg. Hij werd 3e in de sprint. Zo klein is Tadej niet. Een parel voor de sport.
Eqquipo 12 mei 2024 17:54
Top dat Tadej dat doet voor zijn sprinter, Molano zal zijn ballen eraf rijden voor Pogi rest van de Giro. Zit wel goed in die ploeg, met gisteren al het opmerkelijke verhaal dat Pogacar zelf niet aan de ritzege dacht, maar zijn ploeg zich daar extra voor in wilde spannen.
Is het allemaal verstandig? Dat weten we pad einde van de ronde, want Ineos zal UAE nog flink onder druk zetten. Of wellicht is het echte antwoord pas na de Tour te geven, als duidelijk is hoeveel energie Tadej in de Tour nog had. Voor de koersliefhebber en voor de Giro is het in elk geweldig dat hij niet op een zuinige manier aan het rijden is.

(Of Pogacar wilde vandaag simpelweg zsm aan zijn rustdag beginnen, kan ook)
El Chaba2 12 mei 2024 18:38
Zou ook kunnen hoor.. thumbs up
Cecchini 12 mei 2024 20:30
Johan 12 mei 2024 20:34
Pracht foto! Met de balende Narvaez er ook nog op.
ton duk 12 mei 2024 20:34
en de nr5 vPoppel...
Gr
Cecchini 12 mei 2024 20:40
Waarom op zo'n kutmanier ? Als het één van die Poltie renners was geweest, die op 50 meter van de streep was teruggepakt, zou ik zeggen okay. Maar Narvaez heeft slechts 7 km op kop gereden. De sprintersploegen (Lidl Trek en Alpecin) hebben de hele dag op kop gereden. Dat moest tactisch en gefaseerd plaatsvinden, want hun sprinters moesten ook nog eens onbeschadigd de laatste heuvels over zien te komen. Je zou juist kunnen zeggen, dat het Kooij niet gegund was, want zijn ploeg heeft nauwelijks een poot uitgestoken in de achtervolging (waarvoor ook redenen waren). Nee, dit vond ik één van de mooiste sprintetappes, die ik de laatste tijd heb gezien. Qua spanningsopbouw en natuurlijk ook, omdat Kooij aan het langste eind trok. Zo chauvinistisch ben ik ook wel.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12/05/2024 20:41 door Cecchini.
De zwarte trui 12 mei 2024 21:30
Mijn gunfactor ligt in deze gevallen altijd bij de eenzame fietser die kromgebogen over zijn stuur zichzelf een weg baant.
Tinuz 12 mei 2024 22:24
Fijne zege voor Kooij - het mag ook wel eens een keer zijn kant op vallen. Hij moet er hard genoeg voor werken.
Tinuz 12 mei 2024 22:30
Ik zou het niet erg vinden als Pogacar een Simon Yatesje gaat doen in de laatste week. Ik verwacht het niet maar het mag van mij best gebeuren.
Cyclad58 13 mei 2024 11:00
Weet je wat mij opvalt? Merlier en Milan winnen de 1e 2 sprintritten, waar Kooij als gevolg van een eerdere valpartij nooit 100% kan meesprinten. Het halve prikbord en andere wielervrienden schrijven hem al half af: vlees noch vis. Geen A-sprinter en net niet goed genoeg voor klassiekers. Wel een erg snel getrokken conclusie. Nu wint hij zeer fraai en is men zuinigjes, Waar Milan en Merlier terecht gefeteerd werden blijven bij deze groep wielervolgers de loftuitingen uit.

Ik vind het een bijzonder knappe zege. Milan is Milan, Merlier is Merlier en Kooij is Kooij.
Merlier en Philipsen zijn intrinsiek sneller. Ja, dat is zo. Kooij heeft echter een uitmuntend koersinzicht, kan zich positioneren en is snel. Snel genoeg om mooie wedstrijden te winnen. Dat zal niet altijd lukken. Ik plaats Kooij boven Merlier bijvoorbeeld. Niet als snelheidsduivel, maar hij is zoveel allrounder.

Nog een voorbeeld van zijn slimheid: op de klimmetjes zat hij altijd bij de beste 25, relatief op het gemak, waar Ewan en Milan de longen uit het lijf reden om bij de voorste 8 te blijven. Dat is ook koersen.

En nog 1 ding: in de vlakke sprint a.s woensdag wint waarschijnlijk Merlier weer. Brand Kooij dan niet af als hij slechts 5e wordt.
Cecchini 13 mei 2024 11:20
Nou Cyclad ik vind/vond jou wat zuinigjes over Kooij vorige week. Ik had net als José de Cauwer het idee dat Kooij in de pikorde na Philipsen kwam en in die zin zou ik het teleurstellend vinden als hij geen etappe zou hebben gewonnen , maar jij vindt hem zelf minder dan Merlier en Milan. Ik vraag me trouwens af of Merlier woensdag de snelste is. Hij is volgens mij ook gevallen en na een week Grote Ronde is bij hem er sowieso het beste er wel van af. Ik ben benieuwd hoe Kooij het doet over 3 weken.
Cyclad58 13 mei 2024 11:30
Geen woorden verdraaien. Ik vind Merlier en Milan de snellere en beter sprinters. Als renner schat ik Kooij hoger in. Qua intrinsieke snelheid verliest hij het van Merlier, Milan en vooral Philipsen. Ik ben juist uiterst opgetogen over de winst van Kooij, omdat hij het normaliter tegen Milan had afgelegd. Hij deed het zo knap. De snelste wint niet altijd, zeker niet. Maar als je als niet snelste toch wint is dat razend knap.

Tot slot: ik zie liever Kooij dan een snelheidsduivel als Jakobsen of Merlier, Groenwegen. Als het bij die 3 sprintend niet loopt zijn ze kansloos. Kooij heeft meerdere kaarten om uit te spelen. Net als Philipsen (is nog beter vind ik) en Groves/Matthews, al vind ik de Aussies als sprinter echt minder dan Kooij.
Ik ben alleen benieuwd in welk rijtje De Lie gaat passen. Wat zou ik hem graag eens in een Grote Ronde zien. Rijdt hij de Tour?
Cyclad58 13 mei 2024 11:32
Ja, klopt. Merlier is gevallen. Doat zal niet helpen. Kooij is woensdag niet kansloos, maar ik schat Milan en Merlier (mits hersteld) hoger in. En wellicht kan het duo Jakobsen/Andresen (laatstgenoemde valt mij ook wat tegen, maar is nog jong) wat uitrichten.
Cecchini 13 mei 2024 11:41
Ik vond Kooij gisteren gewoon sneller, niet alleen omdat hij won. Milan kwam pas 100 meter voor de sprint op kop, zat niet ingesloten (zoals Kooij eerder deze Giro). Dit was tot nu toe de meeste faire sprint, waar iedereen de ruimte kreeg, en gewoon de beste sprinter won. Ik zou Kooij graag deze Giro met van Aert hebben willen zien sprinten.
nachtwacht 13 mei 2024 14:05
In mijn ogen ging Milan te vroeg aan voor een ideale sprint. Hij panikeerde wat omdat het gat met Narvaez nog groot was. In een split second beslist hij aan te gaan en alles of niets te spelen.

Doet verder niets af aan de prima overwinning van Kooij. Hij bleef geduldig en sloeg op het juiste moment toe.
De zwarte trui 13 mei 2024 14:22
Lund ook gevallen in de tijdrit. Verbaasde me er over toen hij gisteren, vlak na Jakobsen, met Merlier al snel moest lossen. In Turkije ging hij makkelijk een heuveltje over. En zijn eerste sprint vond ik sterk.
ton duk 13 mei 2024 15:25
Cecchini Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik ben benieuwd hoe Kooij het
> doet over 3 weken.

Ik had deze overwinning dan ook pas in de laatste etappe verwacht !!!
Gr
Luijt 13 mei 2024 17:25
"Intrinsiek sneller" Ik vraag het me af.
Het zijn steeds momentopnames, zeker bij het sprinten. Ja, Philipsen was vorig jaar in de tour het het beste, maar of ie dat jaar weer is, ik zou er mijn hand niet voor in het vuur durven steken.
Cyclad58 13 mei 2024 19:27
In de sprints die Philipsen tot dusverre dit seizoen reed was hij ook schier onklopbaar. Maar goed, alles staat of valt met vorm. Jakobsen is nu veel minder, maar moet hij daarom worden afgeschreven?

Ik houd meer van types als Philipsen, Kooij en De Lie vanwege hun veelzijdigheid dan van pure sprinters als Jakobsen en Merlier, maar is dat ook geen kwestie van smaak?
Cyclad58 13 mei 2024 19:29
En dat is juist het maffe. Normaal kan Milan als 1 van de weinigen een sprint van 300 meter prima aan. Nu was de sprint veel korter. Hij had echt al te veel gegeven op de klimmetjes om vooraan te blijven. Gaf hij zelf na de rit ook toe. Dat deed Kooij een stuk verstandiger.
nachtwacht 14 mei 2024 04:08
Luijt 14 mei 2024 09:55
Volledig mee eens. Dan ben je vast ook fan van Sagan?
Cyclad58 14 mei 2024 12:22
Dat was ik zeker!
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen