Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Yoeri Havik en Jan-Willem van Schip naar Spelen

Gepost door Zorro 
Zorro 21 mei 2024 21:23
Endurance riders Youri Havik en Jan-Willem van Schip Nederland vertegenwoordigen op de Olympische Spelen in Parijs.
De wereldkampioenen ploegkoers nemen op 10 augustus aan de madison deel en Jan-Willem van Schip mag op 8 augustus proberen een greep te doen naar Olympisch eremetaal in het omnium.
El Chaba2 22 mei 2024 11:51
Aangezien ik het baanwielrennen bij deze onderdelen niet of nauwelijks volg: maken zij ook enige kans op eremetaal?
Cecchini 22 mei 2024 11:55
Die 2 zijn ooit wereldkampioen geweest meen ik te weten. Waar is Horsie als hem nodig hebt.
ton duk 22 mei 2024 11:55
ton duk 22 mei 2024 11:56
Ooit als in 2023 ...met de legendarische Ghijs tevreden naast het podium
Gr
Zorro 22 mei 2024 17:41
In 2022 werden ze wereldkampioen puntenkoers
en in 2023 wereldkampioen koppelkoers.
El Chaba2 22 mei 2024 18:21
Ja, maar nu doen ze toch samen mee aan een ander onderdeel, de madison? Dus dat ze samen de afgelopen twee jaar wereldkampioen werden op twee andere onderdelen, de koppelkoers en de puntenkoers, zegt toch niks over hun kansen op een ander onderdeel, lijkt mij? Of toch wel?

En hoe zijn de kansen voor Van het Schip bij het omnium?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22/05/2024 18:21 door El Chaba2.
lodjan 22 mei 2024 19:51
Madison = koppelkoers.

Ze hebben medaillekansen als ze goed in vorm zijn. Geldt ook voor omnium.
El Chaba2 22 mei 2024 22:06
Aha, thanks, dat verklaart mijn verwarring. thumbs up
Aerts 23 mei 2024 11:26
De reactie van Ghijs en het antwoord van Karl van Nieuwkerke op de vraag 'Wat is jouw mooiste olympische herinnering', zijn wat mij betreft, de meeste trieste reacties van Belgen die ik ooit heb gezien.
Door deze 2 Belgen vind ik het moeilijk om blij te zijn als er een Belg een koers wint.
El Chaba2 23 mei 2024 11:46
Same here, die zelfbevlekking van de Vlaamse wielerjournalisten is heden ten dage hemeltergend.
Meneer 60% 24 mei 2024 13:30
Aerts Schreef:
-------------------------------------------------------
> De reactie van Ghijs en het antwoord van Karl van
> Nieuwkerke op de vraag 'Wat is jouw mooiste
> olympische herinnering', zijn wat mij betreft, de
> meeste trieste reacties van Belgen die ik ooit heb
> gezien.
> Door deze 2 Belgen vind ik het moeilijk om blij te
> zijn als er een Belg een koers wint.

Ik heb even gemist wat Karl geantwoord heeft op die vraag. Ben nu toch benieuwd. Krijg het googelend niet gevonden.

Over Havik en Van Schip: ze kunnen winnen, maar ook achtste worden. Verschillen zijn vrij klein op dat onderdeel. Ze zijn zeker niet de grote favoriet.

Denk dat het voor de KNWU enigszins een dilemma was omdat er maar een beperkt aantal totale plekken is. Volgens mij moet er iemand van de madison ook het omnium rijden, maar dat weet ik niet zeker. Op het omnium heb je talenten als Hoppezak en Dorenbos, die misschien op dat onderdeel meer kans hebben dan Havik of Van Schip. Maar het totale plaatje is in het voordeel uitgevallen van de twee ervaren mannen en dat snap ik ergens wel.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen