Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

107thGiro d'Italia(2.UWT) Stage 20»Alpago›Bassano del Grappa(184km)

Gepost door Cecchini 
Cecchini 25 mei 2024 12:06






Algemeen Klassement
1 POGAČAR Tadej UAE Team Emirates 71:24:03
2 MARTÍNEZ Daniel Felipe BORA - hansgrohe 7:42
3 THOMAS Geraint INEOS Grenadiers 8:04
4 O'CONNOR Ben Decathlon AG2R La Mondiale Team 9:47
5 TIBERI Antonio Bahrain - Victorious 10:29
6 ARENSMAN Thymen INEOS Grenadiers 11:10
7 BARDET Romain Team dsm-firmenich PostNL 12:42
8 RUBIO Einer Movistar Team 13:33
9 ZANA Filippo Team Jayco AlUla 13:52
10 HIRT Jan Soudal Quick-Step 14:44

De zwarte trui 25 mei 2024 16:19
De Arend is vleugellam vandaag helaas. G ook niet al te best. Gaat Tiberi nog naar het podium?
De zwarte trui 25 mei 2024 16:20
Cecchini 25 mei 2024 18:54
Veel gedoe om het voortbestaan van dit prikbord maar eigenlijk is het op de Zwarte Trui na dood. Ik heb veel respect voor Clavan die zoveel energie in zijn topics stopt. Nu hij een weekje weg is heb ik op verzoek de honneurs waargenomen, maar als je de respons ziet, dan denk je wel waar doe je het eigenlijk nog voor. Voor de kat zijn …. ? Toch maar gewoon overstappen naar Wielerflits ?
Cyclad58 25 mei 2024 18:58
Er valt ook niet veel te vertellen. Pogacar heerst, Martinez en Thomas op het podium. Arensman niet beter dan hij is. Op zijn plaats. Respect voor Giulio Pellizari. Verder niets zinnigs over de Giro te melden.
Cecchini 25 mei 2024 19:11
Te gemakkelijk antwoord. We zitten naar de beste renner sinds decennia te kijken, die elke dag verbaast. Maar los daarvan zijn er sprintetappes en de aanvallen van Allaphilippe en Steinhauser
Eqquipo 25 mei 2024 19:13
Cecchini Schreef:
-------------------------------------------------------
> Veel gedoe om het voortbestaan van dit prikbord
> maar eigenlijk is het op de Zwarte Trui na dood.
> Ik heb veel respect voor Clavan die zoveel energie
> in zijn topics stopt. Nu hij een weekje weg is heb
> ik op verzoek de honneurs waargenomen, maar als je
> de respons ziet, dan denk je wel waar doe je het
> eigenlijk nog voor. Voor de kat zijn …. ? Toch
> maar gewoon overstappen naar Wielerflits ?

Ik zie het ook met lede ogen aan
Frederik D. 25 mei 2024 19:14
Ik stel je openingen zeer op prijs.
Cyclad58 25 mei 2024 19:28
Ik snap nu waarom mensen niet meer reageren. Je reageert overal negatief en chagrijnig op. Helpt echt niet mee. Ik heb zelden zo'n saaie Giro gezien. Smaakmakers zijn Pellizari, Alaphilippe en Steinhauser en Pelayo Sanchez, niet de "toppers" achter Pogacar. Zo'n etappe als gisteren in de Ronde van Noorwegen maakt mij enthousiaster. Hoop op een spannender Tour.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25/05/2024 19:34 door Cyclad58.
Cyclad58 25 mei 2024 19:31
Misschien moet je ook eens hier kijken: Andere koersen
Er gebeurt gelukkig veel meer dan de in mijn ogen (en ik denk dat ik dat best mag vinden) oersaaie Giro.
Wielersport is breed genoeg, maar jij zeurt dat er niemand reageert op jouw post over de Giro. Tja...... ik heb Clavan dat nog nooit zien doen.
ton duk 25 mei 2024 19:41
Cyclad58 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Arensman
> niet beter dan hij is. Op zijn plaats.

Minder dan hij is en toch op zijn plaats
Van zijn 3 6e plekken GR wel de minste
Gr
ton duk 25 mei 2024 19:43
Dit staat ook voor mij buiten kijf
Gr
Cyclad58 25 mei 2024 19:44
Eens, Ton. Thymen is een prima coureur, uitstekend tijdrijder, maar niet genoeg klimmer om voor het podium in een grote ronde mee te doen. En ja, ik weet het wel: als hij in de 1e etappes geen 3 minuten verliest.... dat gebeurde Tiberi ook.
predator 25 mei 2024 21:55
Absoluut indrukwekkend, maar daardoor ook een saaie Giro.
Cecchini 25 mei 2024 22:07
Nee, dat zie ik Clavan ook niet doen, maar hij en ik ook een beetje de afgelopen week, steken er veel tijd in, maar dat er per dag nauwelijks gereageerd wordt, en dan vraag je je af, is er überhaupt nog iemand geïnteresseerd. Cyclad ik waardeer ook jouw bijdragen, je kennis over nieuwe talenten, maar geef toe dat het er op lijkt dat het leven uit dit prikbord is.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25/05/2024 22:08 door Cecchini.
Cecchini 26 mei 2024 01:01
Overal negatief en chagrijnig? Verklaar je Cyclad. Het gaat mij er om, dat er eerder dit jaar veel poespas werd gemaakt over de levensvatbaarheid van dit prikbord, en dan steekt vooral Clavan veel tijd in met zijn openingstopics bij de Giro maar ook bij andere koersen en dan blijkt dat er af en toe nog een verdwaalde reaguurder een berichtje prikt . Ik krijg dan toch het gevoel dat het niemand boeit wat hier nog op de prik gebeurt . Het openen van zo’n topic kost wel een half uurtje met het zoeken van parcours profielen, foto’s, verhalen uit de oude doos etc. Dan kun je Pogacar de schuld geven, dat het allemaal zo saai is, maar dat is mij te gemakkelijk.
lodjan 26 mei 2024 08:16
Het valt me op dat er in het weekend altijd minder reacties zijn. De openingsposts worden zeer gewaardeerd. Ik kan het niet en krijg altijd kritiek op mijn summiere openingsposts. Je moet de waardering voor je inspanningen niet aflezen aan het aantal reacties in een topic. Voor mij is het ook een saaie Giro en heb ook niet veel gezien. Toch zullen we hem niet gauw vergeten door de dominantie van Pogacar.

Wie wint de Omloop der Kempen?
Eqquipo 26 mei 2024 08:19
Tiberi op plek 5 is voor mij de klassementsrenner openbaring deze Giro. De tijdritten uitstekend, gisteren in de laatste zware bergrit nog zeer sterk, indruk gemaakt.

Enorme stap vooruit en dan is daarmee eindelijk, eíndelijk weer een nieuwe Italiaanse klassementsrenner in het grote rondewerk. De voorbije jaren moest het nog steeds van Caruso (1987) en Pozzovivo (1982) komen voor stevige top 10 plaatsen en natuurlijk de gestopte Nibali (1984) voor winst en podium.

Tiberi (2001) kan zich volgend jaar in de Giro met recht richten op het podium.

Het optreden van klimmer Valentin Paret Peintre neem ik ook mee uit deze Giro.
De Tour van 2025 voorzie ik een hype in Frankrijk in de strijd om de bollen. Waarbij vlieggewichten Martinez en V Paret Peintre elkaar van de eerste tot de laatste etappe "de hersens proberen in te slaan" in de strijd om de bergtrui. (om met Ducrot de spreken.)
El Chaba2 26 mei 2024 13:18
Eens met de zaken, die je opnoemt. In het voorseizoen van Tiberi kwamen zijn kwaliteiten natuurlijk voor het eerst al goed boven drijven, maar nu heeft hij (gelukkig inderdaad voor het Italiaanse wielrennen en de wat meer neutrale kijkers) meteen ook bewezen, dat ook over drie weken in een grote ronde te kunnen.

Verder heeft ook Merlier (dankzij zijn voor het eerste gedane hoogtestage van tevoren?) nu bewezen een grote ronde uit te kunnen rijden en zelfs nog een etappe in de derde week te kunnen winnen, dus ook hij heeft duidelijk een stap erbij gezet op nota bene 31-jarige leeftijd.

Verder natuurlijk een behoorlijke saaie Giro, maar dat heb je nu eenmaal wel eens door allerlei omstandigheden. Ook de Tour en de Vuelta kennen dat.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/05/2024 13:20 door El Chaba2.
predator 26 mei 2024 13:23
Voor het Italiaanse rondewerk zie ik Pellizzari ook wel ver komen. Zit een goede kop op.
De zwarte trui 26 mei 2024 13:36
Op WF loopt het ook niet over van de reacties (om over het niveau maar te zwijgen). Alleen bij NL / Visma succes of een REV polemiek gebeurt er wat. Idem hier. Saaie koers, weinig te bespreken.

Bedankt iig voor jouw openingen en die van Clavan.
De zwarte trui 26 mei 2024 13:59
Laat WF dat nou eens helemaal uitgezocht hebben! [www.wielerflits.nl]
El Chaba2 26 mei 2024 14:10
.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/05/2024 14:11 door El Chaba2.
El Chaba2 26 mei 2024 14:13
Frederik D. Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik stel je openingen zeer op prijs.

Geldt voor mij zeker ook, maar dat weet hij wel. winking smiley
Maar dat is zijn punt niet. Cecchini heeft natuurlijk gelijk als hij zegt dat het leven uit het prikbord is. Dat schreef ik iets meer dan een jaar geleden hier ook al in vergelijkbare woorden (op sterven na dood, in vergelijking met vroeger dan), al kreeg ik destijds nauwelijks bijval.

Dat gezegd hebbende heeft dit prikbord voor mij nog steeds een zekere waarde, net als voor een klein clubje anderen gelukkig en alternatieven zie ik ook niet. Wielerflits chat, heeft niet de discussiefuncties zoals dit prikbord dat heeft, dat is echt een onleesbaar drama. En verder? Ik zou het niet weten, dus voorlopig blijf ik lekker hier, hopend op wat betere tijden. smiling smiley
Cyclad58 26 mei 2024 15:44
Jij doet al jaren mee en ook ik heb veel waardering voor je doorgaans zinvolle bijdragen, maar er druipt enig cynisme uit je posts de laatste tijd. Zeker als het over Thymen Arensman gaat. Of zie ik dat verkeerd? Anyway, we hoeven het natuurlijk niet overal over eens te zijn!
Cyclad58 26 mei 2024 15:46
Er zit weinig leven in. Ik weet niet of dat veel minder wordt, ik hoop het niet. Ik vind deze plek een stuk fijner dan bv het forum van Wielerflits. Ik zal zo lang het mij gegeven is mijn bijdragen wel blijven plaatsen en gelukkig zie ik meer oudgedienden terug. Aanwas is er echter niet. En ik vrees dat dat er ook niet meer echt van komt.
Frederik D. 26 mei 2024 16:24
Ik lees een paar maal per dag dit prikbord. Maar lang niet altijd heb ik iets op te merken, laat staan aan te merken. Ja, die Pogacar. Een klasse apart. Maar dat vindt iedereen hier. Dus waarom zou ik dat nog opmerken? smiling smiley
GillesEmanuel 26 mei 2024 16:32
Terechte opmerking. Ik ben vooral een lezer en ik voel mij aangesproken. Ik zal meer uit mijn kot komen.

Ik vond de Giro saai. In parcours, deelnemersveld en spanningsboog. Pogi die op dag 1 de koers al lamlegd, Thomas de eeuwige volger als uitdager en een Thymen die in de eerste week laat zien dat hij nog niet verder is dan een jaar geleden. Kooij was een fijne verrassing maar die viel helaas snel uit. Mannen als Wout van Aert en Mohoric werden gemist om in de tussenetappes en grote bergritten voor spektakel te zorgen. Jammer dat Poels ook niet mee deed, die had ik wel willen zien tegen Steinhauser en Vendrame.
lodjan 26 mei 2024 17:35
Martijn Rasenberg.

Ride united did not finish.
De zwarte trui 26 mei 2024 17:56
Hij stond bij de mannen om ook nog in de gaten te houden. grinning smiley
El Chaba2 26 mei 2024 19:58
Helemaal prima natuurlijk, ieder zijn ding. thumbs up
Er schijnen ook een aantal prikkers te zijn (Hoeveel? Geen flauw idee!), die hier wel vaak/altijd alles lezen, maar zelden of nooit een reactie plaatsen. Dat bleek uit het sticky overnametopic en ook Spaak heeft een paar jaar geleden hier wel eens gepost, dat die 'prikkers' er in behoorlijk grote getale zijn.
Ook prima natuurlijk, alleen kun je daardoor niet zien hoe in hoeverre - qua aantallen - het prikbord nou nog echt leeft.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/05/2024 11:14 door El Chaba2.
Vertigo 27 mei 2024 00:21
Voorafgaand aan en tijdens de grote koersen lees ik hier iedere dag mee (klassiekers, grote rondes, voorbereidende etappekoersen).
Sinds een paar jaar (5?)

De openingstopics zijn vaak geweldig. Waar anders lees je zoiets?
En nee ik schrijf nooit wat... omdat jullie van die schrandere analyses maken winking smiley

't is hier nog lang niet dood wat mij betreft... (al was het vroeger vast beter , maar die tijd ken ik niet).
...dus ik blijf gewoon meelezen en genieten. Zoals mij zijn er vast velen!
Erik S. 27 mei 2024 08:10
El Chaba2 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Helemaal prima natuurlijk, ieder zijn ding. thumbs up
> Er schijnen ook een aantal prikkers te zijn
> (hoeveel? Geen flauw idee), die hier wel
> vaak/altijd alles lezen, maar zelden of nooit een
> reactie plaatsen. Dat bleek uit het sticky
> overnametopic en ook Spaak heeft een paar jaar
> geleden hier wel eens gepost, dat die 'prikkers'
> er behoorlijk grote getale zijn.
> Ook prima natuurlijk, alleen kun je daardoor niet
> zien hoe in hoeverre - qua aantallen - het
> prikbord nou echt nog leeft.

Ik ben ook zo'n meelezer. Plaats zelden maar de site staat, tijdens belangrijke wedstrijden vrijwel altijd op een tabblad open.
Surplace op souplesse 27 mei 2024 09:19
Waar is Horsie trouwens?

Dood of gepikeerd?
Surplace op souplesse 27 mei 2024 09:22
Tegenwoordig hoor ik in m'n hoofd Horsie altijd zoals Brad Pitt het uitspreekt in Once Upon a Time in Hollywood. And you were on a horsie!
Frederik D. 27 mei 2024 19:07
Persoonlijk en geheel individueel vind ik Horsie een prachtprikker. Maar ook anderen zijn dit, hoor. Toch heeft Horsie iets eigens, dat ik zeer apprecieer, ook als hij tegen mij ingaat. smiling smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen