Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Unbound

Gepost door Luijt 
Luijt 03 juni 2024 10:33
Het officieuze WK gravel.
Jammer dat van deze koers nauwelijks bewegende beelden zijn. Of weet iemand hier waar ik deze kan vinden?
Grt Luijt
De zwarte trui 03 juni 2024 10:50
Een wedstrijdverslag past denk ik niet bij de scene en de vibe van het gravellen. grinning smiley

Paar flitsen op Sporza. En op youtube hoop pre / post race gedoe. Maar niemand die 10 uur lang zijn gopro aan heeft gezet, gemiste kans van Morton. Andere 'socials' doe ik niet aan.
Luijt 03 juni 2024 11:04
Wel jammer dat zo'n evenement hier is weggestopt onder het kopje "andere koersen".
De zwarte trui 03 juni 2024 11:10
Dan had je op zaterdag dit Unbound topic moeten openen Luijt. winking smiley
Luijt 03 juni 2024 11:22
Klopt, maar toen was ik de hele dag gravelen.
ton duk 03 juni 2024 11:27
Luijt Schreef:
-------------------------------------------------------
> Wel jammer dat zo'n evenement hier is weggestopt
> onder het kopje "andere koersen".


Terwijl ik dat al teveel eer vind
Gr
nachtwacht 03 juni 2024 11:55
Dylan Johnson zal binnenkort wel het een en ander op YouTube zetten verwacht ik.
Luijt 03 juni 2024 12:17
Zo heeft iedereen z'n eigen voorkeuren. Zelf ben ik niet zo'n fan van het baanwielrennen en al helemaal niet van het WUR (zelfs van de afkorting krijg ik al jeuk), maar ook veldrijden en dus het baanwielrennen hebben hier een (vrij prominente) plaats. Dan lijkt me toch dat gravel er zeker bij hoort.
Bij BMX ligt hopelijk de grens.
De zwarte trui 03 juni 2024 13:11
En deze UCI discipline dan? [www.youtube.com]
Tinuz 03 juni 2024 13:18
Unbound is vooral een circuit voor decadente uitgerangeerde wielrenners (waarvan sommigen heus aardige prestaties hebben neergezet) die nog de pretensie willen hebben aan topsport te doen.
Een deel gebruikt dit circuit om het zwarte gat te verzachten; voor een postmodern warhoofd als Thomas Dekker geeft het gravelwereldje enige structuur in zijn bestaan. Allemaal begrijpelijk, maar men moet niet doen alsof dit topsport is.
Het is een therapieprocessie, is wat ik dus wil zeggen.
Mohoric begreep uiteindelijk ook dat hij daar niks te zoeken heeft.
nachtwacht 03 juni 2024 14:26
Eens.

Maar speciaal voor Luijt:

[www.youtube.com]
De zwarte trui 03 juni 2024 16:54
De eerste helft van de race door de gopro van de nr29: [www.youtube.com]

Mohoric, ten Dam, Zonneveld ze passeren allemaal even.
Luijt 03 juni 2024 17:30
hahaha. Ik denk dat je gelijk hebt.
Mohoric haalde finish overigens niet vanwege verkeerde materiaalkeuze.
Koppizoektwachtwoord 03 juni 2024 22:34
Gravelkoersen rijden is nog erger dan rittenkapen.
nachtwacht 04 juni 2024 11:05
ton duk 04 juni 2024 11:21
Meneer 60% 04 juni 2024 16:20
Of jullie het nu leuk vinden of niet, dit soort evenementen zullen alleen maar populairder worden. Je ziet het ook in het hardlopen: trailrunning is heel populair. Zowel om te doen, maar ook steeds meer om te volgen. De epische Barkely 100 leefde enorm op de socials, veel meer dan traditionele marathons.

Misschien is het juist omdat het nog niet echt is ontdekt door de mainstream media en het grote publiek, zowel Barkely als Unbound. Het heeft daardoor wat mythisch. Als de Tour in de tijd van Wim van Est. Of de Elfstedentocht vroeger. Dan zou de populariteit moeten afnemen als het wat bekender wordt en binnen een paar jaar helemaal live te volgens is op Sporza of Eurosport. Misschien.
Vertigo 05 juni 2024 09:12
Dat vraag ik me af. Cyclosportieven zoals We ride Flanders en de Maratona dles Dolomites worden alleen maar populairder lijkt me? En die hebben allebei behoorlijke TV verslaggeving.

Verbreding van de wielercultuur. Wie kan daar tegen zijn? smiling smiley
De zwarte trui 06 juni 2024 10:32
Heerlijk dit. Amerika wat een land... gay cyclists the finger smiley [www.msn.com]

Gelukkig deed / (doet?) de Belgische politie daar nooit zo moeilijk over voor / na een koers.

Ten Dam en Dekker gearresteerd vanwege naakt afspoelen op parkeerplaats in de VS

Laurens ten Dam en Thomas Dekker beleefden een opmerkelijk avontuur tijdens hun laatste Amerikaanse trip. De twee deden mee aan de gravelwedstrijd Unbound en hadden vooraf enkele trainingsritten gepland. Het ging echter al snel mis.

"24 uur nadat Thomas (Dekker) aankwam in Amerika werden we beide geboeid in twee politieauto's naar de jail van Marietta gereden", begint Ten Dam het bizarre verhaal in zijn Live Slow Ride Hard Podcast.

De oud-wielrenners besloten om op hun eerste dag een trainingstocht af te werken en deden dit vanaf de parkeerplaats van een Mexicaans restaurant in Marietta (Oklahoma). Na afloop van hun drie uur durende intervaltraining wilden zij er gaan lunchen. Ten Dam en Dekker besloten zich op te frissen met behulp van flessen water op de parkeerplaats, waarna de situatie onverwachts een andere wending kreeg.

"Nadat Thomas mij had afgespoeld verwisselde ik snel mijn broek tussen de autodeuren", aldus LTD. "Maar terwijl ik dat doe, hoor ik aan de overkant een heel boos iemand schreeuwen."

De man had het gemunt op Dekker, die zich 'in zijn blote reet' stond af te spoelen. Na een korte woordenwisseling liepen de twee fietsvrienden de Mexicaan binnen, om kort daarna de politie te zien binnenstappen. Die nam beide heren mee naar buiten omdat zij naakt gesignaleerd waren op de parkeerplaats.

Gevangenis

"Wij stonden buiten bij die politieman en binnen vijf minuten waren er vijf politieauto's", gaat Ten Dam verder. "Op dat moment komt de man die naar Thomas schreeuwde naar ons toe en riep dat hij in de gevangenis moest worden gezet."

"Eigenlijk werd ons niks gevraagd en was het alleen een beschuldiging van die meneer, maar toch kreeg Thomas de handboeien om." En daar bleef het niet bij, want ook Ten Dam zelf moest eraan geloven en werd in de boeien geslagen.

Gay cyclists

Zonder enige kans op weerwoord werden de gravelambassadeurs naar de gevangenis gereden. "Daar werd ons verteld dat ons onfatsoenlijk gedrag ten laste was gelegd. In de aanklacht stond dat wij elkaar met waterflessen besproeiden als twee gay cyclists."

"We moesten een borgsom van 185 dollar per persoon betalen en zouden twee dagen later moeten voorkomen bij de rechter", aldus Ten Dam. De afhandeling van de borgsom duurde uren, waardoor de twee pas na een totaal van tien uur vanaf de arrestatie de gevangenis uit wandelden. Later bleek dat ze toch niet voor de rechter hoefden te verschijnen en dus konden zij hun gravelavontuur vervolgen.

Live Slow Ride Hard Podcast (vanaf 15m30s).



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06/06/2024 10:40 door De zwarte trui.
ton duk 06 juni 2024 11:25
Zo ongeveer in 1 week 3 berichten over misdragingen Nederlanders in buitenland . Triest gedrag. Aanpassen hoeft niet moeilijk te zijn
Gr
Eindhovuh 06 juni 2024 13:44
De man die hen aan heeft gegeven zal toch wel gewapend zijn geweest mag ik hopen?
predator 06 juni 2024 14:19
Dit zijn toch wel de krenten in de pap. Ik zie er zo een muziekvideo bij.the finger smiley
Luijt 06 juni 2024 14:52
Ik snap de aversie van Duk en consorten tegen dat gravelen ook niet, maar goed het zij zo.
Luijt 06 juni 2024 14:53
Je bedoelt de misdragingen van die xenofobe redneck?
Sub Culture 07 juni 2024 12:32
Belachelijk hipstergedoe dat te vaak gecultiveerd wordt.
Als gepensioneerde renners zich vervelen mogen ze dit soort racejes zoveel doen als ze willen, maar ga mij er niet mee lopen lastig vallen.
Straks komt anony nog terug uit pensioen omdat Greg weer competitief op een fiets zit en daar zit toch niemand op te wachten?
Luijt 07 juni 2024 14:06
Hee Sub! Alles goed?
Zeg dat wel, al die klote pensionado's met hun baarden en te dikke banden. Schorriemorrie is het.
De zwarte trui 07 juni 2024 16:08
Ik zou TD zo voor 10 jaar achter de tralies zetten the finger smiley

Andere Peter 08 juni 2024 20:56
Mwoah, in je blootje jezelf schoonmaken... het is geen wereldschande. Blijf vooral jezelf. Overigens denk ik dat je hier in NL ook voor zou kunnen worden meegenomen, als je het doet voor een kerk of moskee of school. Daar zegt Bromsnor wel iets van. En in zeker zin kun je de hele staat Kansas wel zien als een kerk. Dit is Staphorst in Swiebertje-tijd.. Sinds 1940 won bij de presidentsverkiezingen alleen Lyndon Johnson als Democraat de staat Kansas. De excentrieke Goldwater won in de nasleep van de moord op Kennedy en in het licht van de Civil Rights Movement enkel 6 Zuidelijke staten.

Maar het is natuurlijk vooral een stukje powerplay van de plaatselijke politie die zich even wil laten gelden. Waarna de Officier van Justitie vermoedelijk wat rationeler beoordeelde: laat die gasten in vredesnaam gaan want hiervoor ga ik niet naar een rechter.

Waren het Grmay en Reza geweest, dan waren er vermoedelijk rake klappen gevallen. Dekker en Ten Dam mogen zich gelukkig prijzen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08/06/2024 21:06 door Andere Peter.
El Chaba2 15 juni 2024 18:36
Ik heb op zich niks tegen gravelwedstrijden (op de fiets), maar als ik dan lees dat je een lekke band zelf moet repareren, dan kan ik het als onderdeel van de wielersport natuurlijk niet serieus nemen. Dan wordt het een soort uithoudingsproef met survival elementen.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen