Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Schade na etappe 3

Gepost door Slimmerd 
Slimmerd 06 juli 2015 21:23
Van de gefinishte renners is nu al bekend dat morgen niet meer starten:

- Impey: gebroken sleutelbeen
- Cancellara: 2 gebroken ruggenwervels
Slimmerd 06 juli 2015 21:23
Cancellara heeft ook echt een pechjaar, pakt dan gisteren wel die trui, maar verder twee maal volle pech voordat zijn koersen/etappes komen.
whiskeypapa 06 juli 2015 21:51
heeft impey uitgefietst vandaag met een gebroken sleutelbeen dan?? nog nooit meegemaakt of jullie wel?
Gicci 06 juli 2015 21:54
Ja,Tyler Hamilton jaren geleden.
Slimmerd 06 juli 2015 21:55
Impey heeft vandaag uitgereden inderdaad en gebeurt volgens mij wel vaker.
Denk uitfietsen met twee gebroken rugwervels lijkt me minder evident en haast onverstandig
Wanny 06 juli 2015 21:56
Fikse schade ook al met het oog op zondag. Orica nog maar met 7 man en Trek verliest de grote motor.
Slimmerd 06 juli 2015 21:57
Giant natuurlijk ook, maar voor die ploeg minder belangrijk natuurlijk
shake 06 juli 2015 21:57
Simon heeft in 1983 in geel met gebroken schouderblad nog paar dagen doorgereden.
Slimmerd 06 juli 2015 22:04
Bonnet heeft een nekwervel gebroken bij de val en Dumoulin zou een schouderbreuk hebben.
Wanny 06 juli 2015 22:06
Slimmerd Schreef:
-------------------------------------------------------
> Giant natuurlijk ook, maar voor die ploeg minder
> belangrijk natuurlijk


Zeker, maar van de klassementsmannen is vooral Mollema het slachtoffer. Kan zo maar een halve minuut kosten.
shake 06 juli 2015 22:10
Wanny Schreef:
-------------------------------------------------------
> Slimmerd Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Giant natuurlijk ook, maar voor die ploeg
> minder
> > belangrijk natuurlijk
>
>
> Zeker, maar van de klassementsmannen is vooral
> Mollema het slachtoffer. Kan zo maar een halve
> minuut kosten.

Yates verliest/verliezen 2 sterke mannen. Ook een behoorlijk verlies.
AK 06 juli 2015 22:25
Die hadden gisteren ook al 5 min verloren.
Sub Culture 06 juli 2015 22:44
Orica wel erg gehavend.
Sowieso nefast voor de ploegentijdrit zondag waar ik ze toch zag als de grote favoriet met SKy en Etixx.

En toch gaan ze beter doen dan andere ploegen.
Ron Meijers 06 juli 2015 22:51
O'Grady heeft geloof ik eens een Tour uitgereden met 2 gebroken ruggenwervels.
Koppi 06 juli 2015 22:52
Hier een beeld van de schade door de 'ogen' van een Oricamekanieker: [www.youtube.com]



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06/07/2015 22:54 door Koppi.
Halve Belg 06 juli 2015 22:52
Ik weet niet hoe het met Matthews is maar als hij ook nog wegvalt is Orica nog maar met 6.
Ron Meijers 06 juli 2015 22:53
Dat hoorde ik net ook bij Vive le vélo. Ik dacht 'slechts' schouder uit de kom, maar er schijnt sprake te zijn van een breuk.
Ron Meijers 06 juli 2015 22:54
Die finishte vandaag op meer dan 20 minuten. Kan me niet voorstellen dat Matthews morgen uitrijdt. Als-ie al opstapt.
whiskeypapa 06 juli 2015 22:56
zo zie je maar weer dat de ploegentijdrit veel te laat gepland staat.
wie weet wie er morgen op de kasseien nog uitvallen.
ik vind het pure concurrentie vervalsing.
Walnoot 06 juli 2015 22:57
Inderdaad, won toen zelfs nog een etappe. Maar zat dan ook wel aan wat meer dat een paracetamolletje...
Pyama 06 juli 2015 23:10
Heb jij het parcours van de TTT al gezien?
Ron Meijers 06 juli 2015 23:18
Volgens mij is Matthews ook totaal in shock op z'n fiets gestapt. Op de autopiloot.
merijntje mortirolo 06 juli 2015 23:44
Wow. Mooie beelden. Niet mooi qua mooi, maar qua mooi. Neil Stephens zijn Spaans is ook nog altijd okee...

En Lau is een fucking bikkel.
AK 06 juli 2015 23:59
Zelfde soort beelden van Lotto Jumbo
[amp.twimg.com]
Hangmat 07 juli 2015 00:30
Neutraliseren....
cyclingfreakske 07 juli 2015 01:13
whiskeypapa Schreef:
-------------------------------------------------------
> zo zie je maar weer dat de ploegentijdrit veel te
> laat gepland staat.
> wie weet wie er morgen op de kasseien nog
> uitvallen.
> ik vind het pure concurrentie vervalsing.


de ploegentijdrit in die fase is geen wedstrijdvervalsing. Morgen kan het klassement nog eens dooreen gegooid worden, in de ploegentijdrit "zo laat" in de Tour kan nog voor verassingen zorgen. Het is ook niet de eerste keer dat ze later gepland is.
Kasseien horen eenmaal bij wielrennen, zelfs in een grote ronde. niks wedstrijdvervalsing. doping, dat is wedstrijdvervalsing, en km lang achter de wagen rijden of aanhangen.
Slimmerd 07 juli 2015 09:01
Want zes tegen negen is een eerlijke strijd? Waarbij in acht genomen dat ook bij die zes de tijd van de nummer vijf telt
Arsimo 07 juli 2015 09:11
Ik vind het ook geen best plan die ploegentijdrit zo ver in de ronde te houden. Hadden ze vandaag moeten doen of zo en dan morgen steentjes.

Stel dat er bij Orica nog twee uitvallen, en nog maar 4 renners over zijn. Wat gebeurt er dan? Zal wel ergens een regel voor zijn neem ik aan?
Slimmerd 07 juli 2015 09:18
Dat is ook het eerste wat ik dacht, wanneer men bezig is met die helm staat hij op en loopt/zwalkt de weg op, lijkt totaal niet te weten wat te doen
Slimmerd 07 juli 2015 09:19
Orica is nu nog met zeven (Gerrans en Impey out), dus zouden nog twee uitvallers kunnen 'overleven'
Arsimo 07 juli 2015 09:28
Zelfs als Matthews doorgaat, denk je dat die volledig mee kan draaien? Of Orica rijdt op veredeld toeristentempo de ploegentijdrit om hem er bij te houden of hij wordt na een handvol kilometers gelost. Of Matthews moet een wonderbaarlijk herstel maken.

Komt ook handig uit voor de slachtoffers van gisteren dat ze precies vandaag over de kasseien moeten. Zelfs degenen van hen die zich door de pijn heen bijten mogen vrezen om buiten tijd binnen te komen.
JW 07 juli 2015 09:28
Net zo belangrijk als het aantal uitvallers lijkt me het aantal zwaar gekwetsten.
Die zullen vlot af moeten haken bij hun team.

Dat aantal verschilt behoorlijk per team. De teams van de toppers zijn volgens mij nog behoorlijk ongeschonden.
Snorfietser 07 juli 2015 10:12
McEwen volgens mij zelfs eens groen gepakt terwijl hij een gebroken wervel had (er werd pas later geconstateerd dat het een breuk was). Gilbert reed de Giro toch ook uit met een breukje dat er al van voor de Giro moet hebben gezeten?
Snorfietser 07 juli 2015 10:17
volgens mij telt dan gewoon de tijd van nummer 4.
Erik S. 07 juli 2015 11:02
Er is al eens eerder discussie geweest over het met minder dan 5 starten. Volgens mij kwam daar uit dat de tijd van de laatste ploeg geldt+een percentage maar exact weet ik het niet.
Vittal 07 juli 2015 11:25
ARTICLE 24 Team time trail

In the event where a team no longer has at
least 5 riders, those remaining in the race
are required to complete the course within the
permitted finishing time provided for in Article
22 (Coefficient 6).

Coefficient 6
(Individual and team time trial stages)
The permitted finishing time is calculated according
to the best time plus 30%.

However, riders finishing outside the time limit
as laid down by the regulations (Coefficient 6)
are eliminated.



3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/07/2015 11:42 door Vittal.
JW 07 juli 2015 11:31
Lijkt me vrij duidelijk.
Als het viertal (in casu de laatste renner) niet binnen 30% eindigt mag het hele team naar huis wegens tijdsoverschrijding.

Ik neem aan dat de tijd van de laatste renner van het gestarte viertal (of zelfs drietal) telt.
lodjan 07 juli 2015 11:36
Nee, volgens mij krijgt in dit geval iedere renner zijn eigen gereden tijd.
Erik S. 07 juli 2015 11:37
Eigenlijk staat er dus: de regels veranderen niet, zorg maar dat je binnen de (standaard) 30% binnen bent, je moet/mag het alleen met minder mensen doen.
Vittal 07 juli 2015 11:43
Het gaat idd om inividuele tijden als je kijkt naar de eliminiatie. Die regel heb ik ook even gekopieerd.

However, riders finishing outside the time limit
as laid down by the regulations (Coefficient 6)
are eliminated.
Vittal 07 juli 2015 11:44
Dus als de 4e renner buiten de tijd eindigt. Hoeft alleen die naar huis, wel krijgt dan het hele team zijn tijd als het gaat om de dagranking en het klassement.
Slimmerd 07 juli 2015 11:52
Het medisch bulletin na rit 3 (excl. de reeds opgegeven renners):

Laurens ten Dam – Schouder uit de kom
Ramon Sinkeldam – Beschadigde elleboog (hechtingen)
Wilco Kelderman – Diverse schaafwonden
Michael Matthews – Mogelijke gebroken rib
Johan Vansummeren – Letsel aan rechterknie en elleboog. Diverse schaafwonden
Greg Henderson – Gebroken rib
Daniel Oss – Snijwonden in het gezicht en gekneusde pols
Michal Golas – Diverse schaafwonden en gekneusde schouder
Rigoberto Uran – Kneuzing in de onderrug en een pijnlijk bekken
Rui Costa – Kneuzingen aan het linkerbeen
Filippo Pozzato – Kneuzing aan de knie
Mathias Frank – Letsel aan de rechter elleboog
Nicolas Edet – Diverse schaafwonden
Jose Mendes – Gekeusde knie
Dominik Nerz – Gekneusde rib

Of dit echter alles is, lijkt mij twijfelachtig: zag toch zeker Teklehaymanot met een flink gescheurd shirt verder fietsen en ook Haller stond een tijd langs de weg in zijn kampioenstrui



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/07/2015 12:00 door Slimmerd.
herbie 07 juli 2015 11:59
Die 30% marge is zeer ruim in mijn ogen:
Stel dat de beste ploeg gemiddeld 50km/hr haalt, dan wordt je uitgesloten als je gemiddelde langzamer is dan 38.5km/hr.
Als je dat nog niet haalt, hoor je niet in de tour thuis en wordt je terecht naar huis gestuurd.
PVW 07 juli 2015 12:12
Lijkt me ook niet bedoeld om de ploegen die met te weinig man starten zodanig te straffen dat ze er zeker uit liggen. Bij een ploegentijdrit van 50km+ en je rijdt al snel in je eentje, kan die 30% wel degelijk lastig worden.

Bij een normale ploegentijdrit over een korte afstand als komend weekend zou de gemiddelde snelheid overigens wel dik boven de 50 per uur uit komen. Dit parcours is echter niet erg normaal.
Leon 07 juli 2015 13:17
Walnoot Schreef:
-------------------------------------------------------
> Inderdaad, won toen zelfs nog een etappe. Maar zat
> dan ook wel aan wat meer dat een
> paracetamolletje...

Volgens mij was dat "meer" niet bepaald iets wat pijnstillend werkte. Paracetamol verdunt het bloed, epo verdikt het...
Leon 07 juli 2015 13:25
Die TTT eindigt ook nog een flink heuvelop, kans bestaat dus dat een ploeg helemaal uiteen dreigt te vallen in de laatste twee kilometer. Als je zoals Orica dan nog maar met z'n zessen bent heb je een flink probleem, zeker als je van de niet-klimmer Tuft of Durbridge als 5e man afhankelijk bent. Twee toptijdrijders die zich anders volledig uit de naad hadden kunnen rijden om in de laatste kilometers zich te laten lossen, maar nu zal 1 van hen moeten blijven aanhaken.
Carlos Danger 07 juli 2015 13:58
Leon Schreef:
-------------------------------------------------------
> Walnoot Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Inderdaad, won toen zelfs nog een etappe. Maar
> zat
> > dan ook wel aan wat meer dat een
> > paracetamolletje...
>
> Volgens mij was dat "meer" niet bepaald iets wat
> pijnstillend werkte. Paracetamol verdunt het
> bloed, epo verdikt het...
Aspirine (aka acetylsalicylzuur) verdunt het bloed, paracetamol is een pijnstiller, die(in hoge dosering) slecht is voor de lever.
Andere Peter 07 juli 2015 14:15
Hamiltons sleutelbeenbreuk werd toen al overdreven. Er was sprake van een haarscheurtje. Met een klassiek gebroken sleutelbeen rijdt niemand twee weken de Tour uit, met een 4e plaats in het AK en een etappezege. Ik was toen al verbaasd dat zovelen erin trapten alsof Hamilton een echte sleutelbeenbreuk zou hebben gehad. En kennelijk spookt dat broodje-aapverhaal nog steeds rond. Een haarscheurtje had hij. Beetje pijnlijk de eerste dagen. Maar geen wonderprestatie om door te rijden.

Dit geeft ook aan dat het zinloos is om al die breuken met elkaar te vergelijken.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/07/2015 14:16 door Andere Peter.
Walnoot 07 juli 2015 14:33
Een scheur in het bot is ook gewoon een echte breuk hoor. Maar verder eens dat het lastig vergelijken is. Er zijn veel soorten botbreuken op de wereld, maar de grootste gemene deler is dan ze allemaal ongemakkelijk zijn.

Zo, die deur is ook weer uit z'n voegen.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen