Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Paolini betrapt op cocaine

Gepost door Clavan 
Clavan 10 juli 2015 20:00
Clavan 10 juli 2015 20:01
Blueprint 10 juli 2015 20:04
Binnen of buiten competitie?
predator 10 juli 2015 20:13
Nürburgring78 10 juli 2015 20:14
Blueprint Schreef:
-------------------------------------------------------
> Binnen of buiten competitie?

Binnen; hij is betrapt tijdens deze Tour.
Daarom geldt het als een positieve test.
Walnoot 10 juli 2015 20:16
L'équipe Katusha en a été informée ce vendredi. L'un de ses principaux cadres, l'Italien Luca Paolini, a été contrôlé positif à la cocaïne sur le Tour de France. Vainqueur d'un Gand-Wevelgem d'anthologie cette année, Paolini est l'un des lieutenants d'Alexander Kristoff.

L'usage de la cocaïne n'est pas interdit hors compétition mais la "coke" est considérée comme un produit dopant en compétition. Les traces du produit se conservant assez longtemps dans l'urine, rien ne prouve donc que le coureur de Katusha en ait fait usage à des fins dopantes plus que dans un but "récréatif". Mais ce qui compte pour les instances antidopage, c'est la date du contrôle, et Paolini a été testé positif pendant le Tour. C'est le premier contrôle positif constaté depuis le début de cette édition.

Op een test binnen competitie dus, zal in principe lastig worden om een schorsing te ontlopen.
Walnoot 10 juli 2015 20:18
En dit staat er een minuut later ook bij: "L'UCI a rapidement réagi en annonçant via un communiqué la suspension provisoire du coureur italien qui pourra réclamer l'analyse de l'échantillon B."

Voor de analfabeten onder ons: coke mag buiten competitie wel van de UCI, maar het moment van testen telt. De UCI heeft hem voorlopig geschorst in afwachting van de B-staal.
Brieske 10 juli 2015 20:18
Haha, wat een gast!
Verzetje nodig. Heerlijk die mensheid...

Groet
rustdag 10 juli 2015 20:23
Joaquim Rodríguez is blij met hem.
JW 10 juli 2015 20:31
Gepakt in de kasseienetappe, en cocaïne schijnt snel uit het lijf te verdwijnen.
Stappen in Utreg lijkt daarom al onwaarschijnlijk.
Maar Antwerpen is ook een gevaarlijke stad, zeggen ze.

Maar het staat op de verboden lijst, dus de UCI-stap is terecht.
Hoe dom kan iemand zijn ?.
Sub Culture 10 juli 2015 20:33
Nicotine, valium, vicodin, marijuana, xtc and alcohol..

C-C-C-C-C-COCAIIIIINE
Sticky Bottle 10 juli 2015 20:37
Lekker dan. Supporter hoest cocaine op jou kant op in stoffige etappe. Zullen er wel meer volgen
Keuteberg 10 juli 2015 20:45
Toch niet zo moeilijk dit. Cocaine gepakt in de winter, en nu zit het ineens in het bloed. Zal wel ergens een transfusie hebben gehad
Robert Koopman 10 juli 2015 20:54
Ik vond het toch een held.
Eigenlijk nog wel.....
Maar cocaïne is wel een beetje dom!
Clavan 10 juli 2015 20:58
@JasenThorpe: "Paolini blames #tdf cocaine positive on contact w/ contaminated party guest(s), offers samples to WADA for independent verification."
Pyama 10 juli 2015 21:07
Hij heeft een vriendinnetje op de kamer gehad?
Carlos Danger 10 juli 2015 21:10
Beetje sfeer snuiven.
Arsimo 10 juli 2015 21:13
Jemigdepemig.

(dit is geen nieuwtje dat je verwacht zo op de vrijdagavond)
Spaak 10 juli 2015 21:24
smileys with beer

Dankzij deze post zit ik nu al een half uur met de muziek van QOTSA in m'n hoofd...



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/07/2015 21:26 door Spaak.
Eazster 10 juli 2015 21:27
Dus dat was dat witje goedje dat in z'n baard zat.
Kuiperberg 10 juli 2015 21:46
Ach Katusha, net als Astana een snuifclubje.
Slimmerd 10 juli 2015 21:47
Ergens vind ik dat ook wel humor en dit zal toch geen twee jaar schorsing opleveren of ga je er daadwerkelijk sneller van koersen?!
Hoentie 10 juli 2015 22:09
Grappig, stom toevallig bij dit bericht de hemelse JJ Cale aan staan. Drie keer raden welk nummer.
Clavan 10 juli 2015 22:35
Cocaine is na 2 a 4 dagen uit het lichaam. Hij is betrapt op dag 3. Dus pre-party in het hotel van Katusha. Waar zaten ze eigenlijk?
Goozzer 10 juli 2015 22:38
Die kans lijkt me inderdaad aanzienlijk. Heeft vooral thuis dan ook wat uit te leggen...
Massimo 10 juli 2015 22:40
Reed ook al bij Lefevere ten tijde van de beruchte drugsfeestjes op trainingskamp.
zumsteg 10 juli 2015 22:41
Volgens mij niet. Je maximale prestatievermogen gaat er niet door op vooruit. Je gaat alleen makkelijker tot het gaatje. Lijkt mij dat het voor profs van geen waarde is maar alleen voor amateurs of partygangers die minder goed kunnen afzien.

Wellicht zorgt het voor minder angst/meer valpartijen door het toegenomen zelfvertrouwen/verminderde angst.
Rudy t. 10 juli 2015 22:42
Ik denk t wel. Volgens mij kwam Boonen er onder uit omdat hij buiten competitie werd betrapt. Paolini gewoon een positieve test in competitie. Ben bang dat dat gedaan is voor m...
Goozzer 10 juli 2015 22:55
Hoeft niet, zie Gasquet (tennisser, die er in competitie ook mee weg kwam omdat hij aannemelijk kon maken dat hij een vaag mokkel had staan muilen).
valse trage 10 juli 2015 22:57
En het is een mattie van Pipo Pozzato! #lifeisgoodbro
Tinuz 10 juli 2015 23:00
En een gabber van De Krekel.
Ron Meijers 10 juli 2015 23:12
Een persvoorlichter van Katjoesja zei net dat het ploegreglement, bij een positieve B-staal, voorschrijft dat-ie ontslagen wordt en door de UCI een half jaar geschorst, maar 'Paolini is zo geliefd binnen de ploeg, dat we 'm bij wijze van spreken ontslaan en over een half jaar weer aannemen.' Of dat nu zo'n handige uitspraak is ...
Snorfietser 10 juli 2015 23:20
Dat zou inderdaad goed kunnen. Vermoedelijk maakte Landis dezelfde fout, enkel deed hij het met Testosteron.
cyclingfreakske 10 juli 2015 23:22
of denk aan Simoni.... cocaine positief bij controle. Lag aan een bezoekje bij de tandarts, waar ze procaine gebruiken voor te verdoven. (pijnverdovende substantie geproduceert uit cocaine en wat chemicalien) kwam er wel mee weg al was het een gedoe.

Boonen was buiten competitie... iemand op een terras had zijn cola gecontamineerd zei hij. (de feestjes in de dancings was hij vergeten waar een en ander gebeurde, samen met profvoetballers die hij had leren kennen).

of een tenniser van de 3e rang (ca 180e op de ranglijst, een Argentijn) die op 2 weken schorsing stuite maar door een out competition gebruik op een feestje.)

of een van de Jamaicanen op de OS die positief was, naast zijn andere collega's (die haddan wat anders gebruikt), maar allemaal mochten ze meelopen.

Paulini inderdaad cocaine ? ik denk niet dat hij zo dom is van dit nu te doen, het is bij een goed labo een week opspoorbaar (Keulen-Duitsland beschikt over hypermoderne apparatuur). Tevens is het in de haarwortels maandenlang aantoonbaar. zo dom zal hij toch niet zijn ?
of zou de staalafnemer een snuifje gebruikt hebben en het staal gecontamineerd ? smileys with beer



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/07/2015 23:23 door cyclingfreakske.
Velodroom 11 juli 2015 00:43
Cyclingfreakske met de gecontamineerde, holistische benadering. Het is effe wennen, maar na een tijd weet je niet beter, dan dat er tijdens het lezen van een post meerdere keren uit- en ingeademd moet worden. À la Froome naar beneden kijken om de luchtstroom sneller op gang te brengen. Het aanbrengen van een stent in de neus, de zogenaamde Turbine, laten we nog maar even rusten. smiling smiley
Kiboko 11 juli 2015 09:57
Lekker ouderwets maar blijkbaar toch nog in zwang.
Sub Culture 11 juli 2015 10:06
Kan jij stoppen met posten op het prikbord, als in voorgoed?
Sub Culture 11 juli 2015 10:11
Quote

Luca Paolini gaat de geschiedenis in als het eerste dopinggeval van de Tour 2015. De Italiaan werd positief bevonden op het gebruik van cocaïne en meteen door zijn ploeg Katusha uit de Tour gezet. De 38-jarige Paolini reageerde afgelopen nacht via Twitter. "Ik neem mijn verantwoordelijkheid op."
"Sorry, maar ik moest de klap even verwerken", steekt Paolini van wal. "Ik geloof, en heb altijd geloofd in de controles die de sport meer en meer geloofwaardig maken. Ik wilde even stil zijn en dit op mijn eigen manier oplossen. Ik ben niet het type dat gaat huilen om dit schandaal en zal ook geen achterpoortjes zoeken."

"Ik neem mijn verantwoordelijkheid voor wat er gebeurd is en zal proberen om duidelijkheid te scheppen. Ik bied mijn excuses aan tegenover al mijn collega's en zeker tegenover de Tour de France, de ASO, enzovoort."

Samenwerking met UCI
"Ik verontschuldig me ook bij mijn fantastische teamgenoten van Katusha. En ik hoop dat mijn afwezigheid geen negatieve invloed zal hebben op een goed eindresultaat. Deze dagen zal ik alles in het werk stellen om te begrijpen hoe dit mogelijk was", aldus Paolini. "Ik hoop door een strakke samenwerking met de UCI meer duidelijkheid te geven over het incident. Nogmaals sorry."

'Ik neem mijn verantwoordelijkheid op', klinkt nogal vaag.
Geeft hij onrechtstreeks toe?

Soit, volwassen reactie op de hetze.
Walnoot 11 juli 2015 10:23
Wa jong, je kan het toch gewoon niet lezen?
shake 11 juli 2015 10:28
Sub Culture Schreef:
-------------------------------------------------------
>
Quote

Luca Paolini gaat de geschiedenis in als
> het eerste dopinggeval van de Tour 2015. De
> Italiaan werd positief bevonden op het gebruik van
> cocaïne en meteen door zijn ploeg Katusha uit de
> Tour gezet. De 38-jarige Paolini reageerde
> afgelopen nacht via Twitter. "Ik neem mijn
> verantwoordelijkheid op."
> "Sorry, maar ik moest de klap even verwerken",
> steekt Paolini van wal. "Ik geloof, en heb altijd
> geloofd in de controles die de sport meer en meer
> geloofwaardig maken. Ik wilde even stil zijn en
> dit op mijn eigen manier oplossen. Ik ben niet het
> type dat gaat huilen om dit schandaal en zal ook
> geen achterpoortjes zoeken."
>
> "Ik neem mijn verantwoordelijkheid voor wat er
> gebeurd is en zal proberen om duidelijkheid te
> scheppen. Ik bied mijn excuses aan tegenover al
> mijn collega's en zeker tegenover de Tour de
> France, de ASO, enzovoort."
>
> Samenwerking met UCI
> "Ik verontschuldig me ook bij mijn fantastische
> teamgenoten van Katusha. En ik hoop dat mijn
> afwezigheid geen negatieve invloed zal hebben op
> een goed eindresultaat. Deze dagen zal ik alles in
> het werk stellen om te begrijpen hoe dit mogelijk
> was", aldus Paolini. "Ik hoop door een strakke
> samenwerking met de UCI meer duidelijkheid te
> geven over het incident. Nogmaals sorry."
>
> 'Ik neem mijn verantwoordelijkheid op', klinkt
> nogal vaag.
> Geeft hij onrechtstreeks toe?
>
> Soit, volwassen reactie op de hetze.

"Ik neem mijn verantwoordelijkheid voor wat er gebeurd is..." klinkt toch duidelijk.
Andere Peter 11 juli 2015 10:37
Dat was ook mijn eerste associatie. Ten aanzien van Boonen werd toen het woord decompressie gebruikt. Na het klassiekerseizoen dat met zoveel druk gepaard ging had Tommeke behoefte aan een moment even los te gaan, zo moesten we maar begrijpen.
Bromertà 11 juli 2015 10:42
Bij sommige teksten heb ik ook weleens de indruk dat ze tot stand komen door een gebrek aan zuurstof in de bovenkamer ;-)
Halve Belg 11 juli 2015 10:44
Paolini is in Nederland geweest, dan is Cocaine in je licham net zoiets als Clenbutorol na het eten van een Mexicaan, Chinese of Spaanse biefstuk. Ik reken dus op vrijspraak.
Bromertà 11 juli 2015 10:45
Opa gaat over het lijntje. Iedere nono weet dat je er niet harder door gaat fietsen, slechts de geest denkt er anders over. Tot over zes maanden, en geniet van je welverdiende rust.
Andere Peter 11 juli 2015 10:46
Sympathieke vent, mooie renner. Velen willen dit graag downplayen. Ik ook. Cocaïne, waar hebben we het over?

Zo'n uiterst professionele renner. Die uit de hand gelopen verzetjes lijken me niet zo aannemelijk. Helaas acht ik wat Keuteberg schrijft wel een verklaring die met rationeel gedrag samengaat. Cocaïne in de winter, recent bloedtransfusie.
Blueprint 11 juli 2015 11:02
Zouden ze anno 2015 echt zo stom zijn om bloed niet eerst te controleren op bepaalde risico's voordat het terug in het lichaam wordt gebracht?
Andere Peter 11 juli 2015 11:04
Ik weet niet hoe gebruikelijk dat is. Zouden ze het altijd vinden?
Blueprint 11 juli 2015 11:16
Nou heeft Paolini ook best een zwaar seizoen achter de rug. Misschien heeft hij gewoon een half jaar vakantie nodig?
Kuiperberg 11 juli 2015 11:21
Ik ben benieuwd dat de Duitse tv zender ARD gaat doen. Die zijn al helemaal niet happig op dopinggevallen. Mogelijk dat ze zich alweer terugtrekken ? Al iets bekend hierover ?
Pyama 11 juli 2015 11:34
Ik vind het verhaal rond een leuk feestje in Antwerpen dat eindigt met een enthousiaste 'witte' dame in bed een stuk aannemelijker.
JW 11 juli 2015 11:59
Als het verhaal van Keuteberg zou kloppen valt er m.i. niets te downplayen.
Bromertà 11 juli 2015 12:04
Het gebruik van verhaspelde Engelse "werkwoorden" zou ontmoedigd moeten worden, maar ik deel de mening van JW.
pirke 11 juli 2015 13:36
cyclingfreakske 11 juli 2015 15:15
Blueprint Schreef:
-------------------------------------------------------
> Zouden ze anno 2015 echt zo stom zijn om bloed
> niet eerst te controleren op bepaalde risico's
> voordat het terug in het lichaam wordt gebracht?

ja. Want dan meteen naar buiten komen dat er bloeddoping in het team word georganiseerd. men kijkt meestal naar de klassieke middelen, geen narcotica.
Verder is het lang niet de eerste die in de fout gaat bij decompressie
in het topvoerbalwereldje is dit bijna dagelijkse tot wekelijkse kost, al is dat geen decompressie maar je job niet serieus nemen. Na elke match feesten ze tot ze omvallen of stijf blijven staan van xtc-speed en cocoaine. Alleen is men dan "2 weken out met blessure".... en houd het op.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/07/2015 15:18 door cyclingfreakske.
Curzio 11 juli 2015 15:35
Het is best een leuke piste, met die bloedtransfusies enzo, maar om dat nu als de meest aannemelijke verklaring te zien, daarvoor lijkt me geen enkele reden.
Of denk je dat Youri van Gelder, Martina Hingis, Paul Gascoine, Richard Gasquet, Adrian Mutu, Eric Lamaze, Diego Maradona, Mats Wilander, om er een paar te noemen, ook allemaal aan de bloeddoping hebben gezeten?
Prikdude 11 juli 2015 16:24
Wat Kristoff al commentaar gegeven?
cyclingfreakske 11 juli 2015 22:18
@Curzio : allen cocaine en diuretica (vochtafdrijvers)
Andere Peter 12 juli 2015 12:07
Andere Peter 12 juli 2015 12:11
Lees svp goed. Ik heb dit niet als 'meest aannemelijke verkaring' benoemd. Jij reageert op alsof ik dat zou hebben gezegd, om daar vervolgens afstand van te nemen.

Ik vind het ook helemaal niet de 'meest aannemelijke verklaring'. Ik schreef: ik acht wat Keuteberg schrijft wel een verklaring die met rationeel gedrag samengaat. Cocaïne in de winter, recent bloedtransfusie.
Andere Peter 12 juli 2015 12:13
Natuurlijk niet. Je maakt er een karikatuur van. Dit is geen dopinggeval die de beeldvorming rond de Tour bedreigt.
Curzio 12 juli 2015 12:22
Je schrijft: Die uit de hand gelopen verzetjes lijken me niet zo aannemelijk. Helaas acht ik wat Keuteberg schrijft wel een verklaring die met rationeel gedrag samengaat. Cocaïne in de winter, recent bloedtransfusie.

Dus hieruit begrijp ik dat je 'gewoon' recreatief cocaine gebruik niet zo aannemelijk acht, en een bloedtransfusie wél een logische verklaring vindt.
Daaruit volgt dan automatisch dat je deze verklaring méér waarschijnlijk vindt dan het scenario dat je níet aannemelijk acht.

Maar je hebt in zoverre gelijk dat ik niet uit kan sluiten dat je nog drie of vier scenarios voor je ziet die je nóg meer waarschijnlijk acht dan een bloedtransfusie en ik ben dan ook razend benieuwd naar deze opties.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12/07/2015 12:27 door Curzio.
Andere Peter 12 juli 2015 13:08
Ik begrijp niet zo goed waarom je de behoefte hebt om mijn zinnen te verdraaien, nu zelfs nog na het citeren. Waarom moet je van rationeel nu weer logisch maken? Ik zou dat woord niet in die zin niet gebruiken.

- Verzetjes met cocaïne kort voor of tijdens de Tour acht ik voor een topprofessional niet zo aannemelijk. Het zou duiden op irrationeel gedrag. Wat niet wegneemt dat irrationeel gedrag natuurlijk voorkomt.
- Een bloedtransfusie voor de Tour zou wel kunnen samengaan met rationeel gedrag. Over hoe aannemelijk dat is doe ik geen enkele uitspraak. Ik weet het domweg niet. Stop ernaar te zoeken alsof ik dat wel zou hebben gedaan.
Curzio 12 juli 2015 16:30
Dus je ziet twee opties, de ene is "niet aannemelijk" en de ander is "wel in overeenstemming met rationeel gedrag", maar verder impliceer je niets over welke verklaring het meest waarschijnlijk is? En wat is dan de bedoeling van het woord 'helaas', als ik vragen mag?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12/07/2015 16:32 door Curzio.
Andere Peter 12 juli 2015 16:52
Weer zo'n onzin. Ik gebruik 'opties' helemaal niet. Waarom zou ik 2 'opties' zien? Misschien zie ik er wel 10.000. Ik benoem 2 verklaringen die hier voordat ik reageerde reeds beschreven waren door anderen. De ene daarvan vind ik minder aannemelijk dan je op het eerste gezicht zou kunnen denken gezien 's mans professionaliteit. Van een andere verklaring stip ik aan dat die in lijn zou zijn met rationeel gedrag. Helaas staat daar voor acht ik om aan te stippen dat het feit dat dit rationeel gedrag kan zijn het iets plausibeler maakt dan wanneer het geen rationeel gedrag zou zijn.

Jij maakt daarvan ten onrechte 'meest aannemelijk'. Ik weeg op geen enkele manier de waarschijnlijkheid van deze twee mogelijke verklaringen tegen elkaar af. Ik ga ook niet in op andere mogelijke verklaringen. Ik heb daar ook geen mening over.

Alle andere verbanden verzin je erbij omdat je meer tussen de regels leest dan er staat. Zelfs nadat ik gezegd heb dat je mijn mening verkeerd weergeeft moet ik nog moeite doen om je ervan te overtuigen dat dit toch echt mijn mening is en niet hetgeen jij ervan maakte. Een discussie heeft geen enkele zin als jij denkt dat je mijn mening beter kunt verwoorden dan ik zelf doe.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12/07/2015 16:53 door Andere Peter.
Curzio 12 juli 2015 18:19
Het is vooral dat ik je mening niet helemaal begrijp als je het niet in termen van meer of minder waarschijnlijk, of plausibel zo je wilt, mag interpreteren.
Er is een aantal prikkers op dit prikbord die zinnen achter elkaar schrijven zonder coherente samenhang, maar ik dacht dat jij daar niet toe behoorde.
Andere Peter 12 juli 2015 18:45
Leuk geprobeerd, maar je las gewoon een samenhang die ik niet schreef, niet suggereerde en niet bedoelde. Het slaat nergens op dat ik bloedtransfusie als ''meest aannemelijke verklaring'' zou hebben gezien. Ik kan mij die leesfout best voorstellen, gezien mijn opsomming. Ik maak ook wel eens een leesfout. Maar het verrast mij dat je er na mijn correctie van je interpretatiefout zo lang aan vasthield.
Curzio 12 juli 2015 18:54
Door "vasthield" te schrijven suggereer je (je schrijft het niet letterlijk) dat ik je gelijk zou geven, dat is echter niet het geval.
Andere Peter 12 juli 2015 19:59
Dat suggereerde ik inderdaad. Het was een in mijn voordeel opgerekte interpretatie van wat je schreef. En nu je dat corrigeert, accepteer ik volledig je uitleg dat je het zo niet bedoeld hebt. Want dat hoort zo, als iemand aangeeft dat je zijn woorden verkeerd uitlegde. Je accepteert dat.
zumsteg 14 juli 2015 22:33
Bedoel je met dat 'tijdens het lezen van een post in- en uitademen' dat je dit moeilijk te lezen vindt? Sorry, maar als er een prikker is wiens bijdragen, zelfs na in- en uitademen, onbegrijpelijk zijn dan ben jij dat Velodroom.
zumsteg 14 juli 2015 22:35
Hoezo? Qua interpunctie klopt er inderdaad wat niet maar ik vind zelf de bijdragen van cyclingfreakske origineel (er staan meestal andere dingen in dan wat de meeste prikkers schrijven) en inhoudelijk interessant.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen