Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Tour de France Etappe (TTT) » Vannes › Plumelec 28Km

Gepost door rustdag 
rustdag 11 juli 2015 18:24
Tour de France Etappe (TTT) Vannes - Plumelec 28Km
rustdag 11 juli 2015 18:24



Tour de France Etappe (TTT) » Vannes › Plumelec 28Km



Profiel:





Laatste Km:













Klassement:

1. FROOME Christopher 31 TEAM SKY 31h 01' 56''
2. SAGAN Peter 47 TINKOFF-SAXO 31h 02' 07'' + 00' 11''
3. VAN GARDEREN Tejay 61 BMC RACING TEAM 31h 02' 09'' + 00' 13''
4. GALLOPIN Tony 71 LOTTO-SOUDAL 31h 02' 22'' + 00' 26''
5. VAN AVERMAET Greg 68 BMC RACING TEAM 31h 02' 24'' + 00' 28''
6. URAN URAN Rigoberto 118 ETIXX-QUICK STEP 31h 02' 30'' + 00' 34''
7. CONTADOR Alberto 41 TINKOFF-SAXO 31h 02' 32'' + 00' 36''
8. BARGUIL WARREN 82 TEAM GIANT-ALPECIN 31h 03' 03'' + 01' 07''
9. STYBAR Zdenek 116 ETIXX-QUICK STEP 31h 03' 11'' + 01' 15''
10. MOLLEMA Bauke 141 TREK FACTORY RACING 31h 03' 28'' + 01' 32''
11. GESINK Robert 131 TEAM LOTTO NL - JUMBO 31h 03' 35'' + 01' 39''



TV: 15:00
Stream: [www.procyclinglive.com]




Startlijst
15.00: Orica
15.05: Bretagne-Séché
15.10: Lampre
15.15: FDJ
15.20: Europcar
15.25: Bora
15.30: Lotto-Soudal
15.35: IAM
15.40: MTN-Qhubeka
15.45: LottoNL
15.50: Trek
15.55: Astana
16.00: Cannondale
16.05: Cofidis
16.10: Katusha
16.15: Movistar
16.20: Giant
16.25: AG2R La Mondiale
16.30: Etixx
16.35: Tinkoff
16.40: BMC
16.45: Sky



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/07/2015 19:42 door rustdag.
Blueprint 11 juli 2015 18:37
Hup Movistar...
Tinuz 11 juli 2015 18:54
D'r gaan winnaars en verliezers zijn in deze ploegentijdrit, vermoed ik.
Een aantal renners met klassementsambities zouden wel eens flink wat tijd aan de broek kunnen krijgen.
Pyama 11 juli 2015 19:06
El Mik 11 juli 2015 19:14
JW had het niet beter kunnen zeggen.
Kuiperinho 11 juli 2015 20:37
De open deur vd dag is alvast ingetrapt. Ben wel benieuwd hoe groot de verschillen gaan zijn
Linkebal 11 juli 2015 20:50
Het wiel is rond
Leftie 11 juli 2015 23:08
Ik ben wel heel benieuwd wat voor tactiek de verschillende ploegen gaan hanteren.
Hoelang hou je je ploeg compleet of laat je de te verwachten mindere klimmers (en minder fitten) juist de eerste fase langere afwisselingen en/of meer kopwerk doen

Ben benieuwd..
opperman 12 juli 2015 00:31
ik ben eigenlijk nog nooit zo benieuwd geweest naar een ploegentijdrit!

Wat dat betreft werkt het toch wel, die discutabele programmering. En als je er een in stopt moet je eigenlijk ook accepteren dat hij verschil maakt. Het toont natuurlijk wel meer wat de sterkste ploeg is, zo ver in de Tour.
Heisenberg 12 juli 2015 01:32
BMC
Tinkoff
Sky
Movistar
Astana

Ik verwacht geen grote verschillen. Deze top-5 binnen een minuut.
diravi 12 juli 2015 08:09
Nürburgring78 12 juli 2015 08:42
Zo'n ploegentijdrit moet je in het begin van de Tour houden lijkt mij omdat 1 van de favorieten (Orica-GreenEDGE) nu al is uitgeschakeld omdat het 3 renners mist.
En ik hoop dat Gesink - die een voortreffelijke indruk maakt tot dusverre - niet teveel tijd verliest omdat zijn ploeg nogal gehavend is. De ploeg van Mollema mist haar gangmaker en ook dat is een nadeel.

Maar ik verheug me er wel enorm op: samen kapot gaan - het is 1 van de mooiste disciplines van de wielersport. Het is slechts 28 km maar omdat het slot nogal pittig is kunnen er wel verschillen ontstaan en is het best mogelijk is dat we na vandaag weer een nieuwe gele-trui-drager hebben.
Cyclad 12 juli 2015 09:40
Van Garderen na vandaag in het geel? Zou zomaar kunnen. Zijn ploeg staat er erg goed voor, is op volle oorlogssterkte.
pirke 12 juli 2015 09:41
afgaande op de tijdritresultaten van etappe 1 zou TLJ (net als Movistar 3 renners in top-20) hier best nog wel een mooi resultaat kunnen neerzetten. Of zijn de niet-top-20 finishers hiervoor te zwak? Duimen dat Kelderman's rug niet al te erg opspeelt en dat Jos van Emden een goede locomotief is vandaag. Misschien moet Ten Dam gewoon z.s.m. lossen want vol gas moeten geven op een tijdritfiets met een gehavende schouder lijkt me allesbehalve een pretje.
Sub Culture 12 juli 2015 09:46
Ja, ze zijn nog volledig.
De renners die problemene hadden; Kelderman (hersteld) en Ten Dam (ook aan beterhand) zullen ook hun duit in het zakje kunnen doen.
Zouden zomaar stiekem top 5 kunnen halen.
valv_piti 12 juli 2015 09:53
Gesink verwacht veel van de ploegentijdrit (interview cyclingnews.com:

Robert Gesink (LottoNL-Jumbo) finally appears to be back on track for a top result in the Tour de France after years of struggling to live up to his fourth place overall in 2010. After a tumultuous first week of the Tour de France, the "condor from Varsseveld" ranks 13th in the general classification after a good time trial and a strong performance on the cobbles and the Mur de Huy.

The Dutch rider has had a rocky relationship with the Tour de France since his near miss of the podium in 2010; he crashed on stage 5 in 2011 and finished well out of contention. He recovered from a severe leg break at the end of 2011 to return to the Tour in 2012, only to crash out on stage 6. In 2013 he was 26th after targeting the Giro d'Italia, and last year was diagnosed with heart rhythm problems that required surgery.

Gesink appears to have put all that behind him, and now eyes Saturday's stage to the Mûr de Bretagne, a 2km ascent that could be another test for the climbers in this Tour de France. Back in 2011, Gesink finished 16th on the climb, but he doesn't think it will make a big shake-up in the race this year.

“The Mur de Bretagne is another spectacular moment," he said. "In a way it’s important, but on the other hand it’s unimportant because it’s not a real col. It’s another checkpoint for which you have to be ready, just like every other day. I did it once before when Evans won. I’ll take a look at it tonight. It’s not to be compared with Huy.

“The mission is simple: going as fast as you can to the top and hoping that the others can’t do it that well," Gesink said. "That’s how you ride a general classification, it’s not all that spectacular,” Gesink said. “In this field one can hope to get the win but it’s not what I expect. I just hope to ride top 10 in Paris. Anything that lays in between I grab along.”

On Sunday, the LottoNL-Jumbo team will face the 28km team time trial from Vannes to Plumelec, and they seem ready for a good performance in the feared discipline. Before the race,Wilco Kelderman was one of the team’s dedicated leaders together with Gesink, but he hurt his back in a crash during stage 2 to Neeltje Jans. However, Gesink hopes that other teams will suffer more, especially those who have lost their time trial powerhouses like Tony Martin (Etixx-Quickstep), Tom Dumoulin (Giant-Alpecin) and Fabian Cancellara (Trek).

“I hope Wilco is recovering well because he’s a very important part of our team," Gesink said. "He’s super strong. We’ve seen the 15km time trial in Utrecht and we were all super. We can have the ambition of clocking a good time. Everybody has to be healthy of course, but that’s the same for every team. QuickStep lost their big engine, same for Giant, Trek. There are many teams who are more severely wounded than us.

"Wilco went down in a hard crash. He’s pushing through hard times because he was in a lot of pain. I’m glad that the weather is good because it’s not easy to continue if it’s raining day after day. Now he can recover and hopefully show nice things and be an important factor in the team time trial.”

Gesink didn’t know what to expect from the team time trial, but he had high hopes that he would gain time over some of his rivals.

“Astana, Movistar, BMC still have their teams on the rails, but they’ve worked a lot during the previous stages so they might be tired," he said. "Before this Tour de France nobody would’ve noted LottoNL-Jumbo down as a possible winner of the team time trial. We’re very motivated to do well in it. It’s really a topic in our team. We will try to gain time on my rivals.”
Pyama 12 juli 2015 10:06
Je vergeet alleen dat hier geen half miljoen mensen zijn om iedereen in een Lotto NL pakje vooruit te schreeuwen.
JW 12 juli 2015 10:36
Niet toevallig de teams van de - naar huidig inzicht - vijf grootste kanshebbers voor een plaats in de top-vijf van het eindklassement.

De teams van mogelijke belagers hebben al forse schade opgelopen.
Voor die teams lijkt het vandaag vooral een strijd om een hoog mogelijke positie achter die vijf.

Overigens lijkt Astana me voor vandaag ook nog een vraagteken. Daar loopt alles ook nog niet echt op rolletjes.
JW 12 juli 2015 10:48
spinning smiley sticking its tongue out

Winnaars ? Verliezers ?
De uitslag in deze tijdrit is voor een groot deel al in de achterliggende Tourritten bepaald.
Verliezers zijn vooral de teams die door valpartijen hun lokomotieven ( Cancellara, Martin, Dumoulin) zijn kwijtgespeeld. Of belangrijke wagonnetjes door valpartijen beschadigd zagen worden, zoals Jumbo (Kelderman en Ten Dam, cruciaal op die slotklim).

De grootste verliezers van de dag worden de teams die vandaag hun vijfde man op de slotklim zien aanklampen of zelfs afhaken. Voor die renners wordt het echt moordend.
Cyclad 12 juli 2015 10:55
Dat maakt best wel iets uit ja, maar het grootste verschil is het parkoers. Utrecht was biljartvlak en dit is geaccidenteerd. Veel minder geschikt voor jongens als Leezer en Van Emden.
Kelderman is bovendien nog NIET hersteld (aldus Kelderman zelf gisteravond), het gaat hooguit iets beter. Dat is heel wat anders. TLJ zal blij mogen zijn met top 10, veel meer zit er denk ik niet in.
In ploegentijdritten is dat doorgaans ook gewoon hun plaats.
Westfalen 12 juli 2015 11:12
Ze moeten met 6 of 7 man aan de slotklim beginnen. Dan kunnen er nog 1 of 2 doorzakken. Gesink, Kruijswijk, Martens, VanMarcke en Tankink lijken me wel mannen die tot op de klim meekunnen. Van Emden en Leezer kunnen zich beter op het vlakke leegrijden. Kelderman en Ten Dam heb je dan als vraagteken.
Michael B. 12 juli 2015 11:30
Westfalen Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ze moeten met 6 of 7 man aan de slotklim beginnen.
> Dan kunnen er nog 1 of 2 doorzakken. Gesink,
> Kruijswijk, Martens, VanMarcke en Tankink lijken
> me wel mannen die tot op de klim meekunnen. Van
> Emden en Leezer kunnen zich beter op het vlakke
> leegrijden. Kelderman en Ten Dam heb je dan als
> vraagteken.


Van Emden en Leezer sowieso voor op het vlakke... die 2 komen geen heuvel over
lodjan 12 juli 2015 11:35
Tankink heeft last van een derde bal.
Fcdh 12 juli 2015 11:45
Verhoeven geeft in een interview op de telegraaf aan dat LT de ploegentijdrit nog niet heeft verkend en dit deze ochtend zal doen.
Vind ik persoonlijk toch wel opvallend als je op voorhand met 3 man op de top 15 in het eindklassement mikt.
JW 12 juli 2015 11:50
Eens.
Op dit terrein is niet alleen Kelderman, maar ook Ten Dam een belangrijke schakel die tot het einde mee zou moeten kunnen.
Dat lijkt er nu niet in te zitten.
En dat gaat tijd kosten.

Bij de meeste concurrenten voor een positie tussen 6 en 10 zitten ze echter met vergelijkbare problemen.
Blueprint 12 juli 2015 12:07
Een halve minuut meer of minder maakt voor die posities niet zoveel uit.
Bromertà 12 juli 2015 12:21
Van mij mogen ze de ploegentijdrit sowieso afschaffen, niet alleen deze, maar alle. Vooruit, een uitzondering, de eerste rit van een meerdaagse etappewedstrijd zou een ploegentijdrit mogen wezen, waarbij enkel de leiderstrui te winnen valt. Er wordt geen tijdverschil verwerkt in het klassement. Een aardige manier om de ploegen aan "het volk" te presenteren en om de teamgeest een zetje in de juiste richting te geven.
De tijdsverschillen die vandaag worden gemaakt zijn niet toe te schrijven aan de individuen die strijden om het geel in Parijs. Dat vind ik een vorm van competitievervalsing. Het team-element krijgt disproportionele waarde, terwijl er nadrukkelijk na elke etappe een tussenstand wordt opgemaakt voor het "Algemeen Individueel Klassement."

En als we dan toch aan het afschaffen gaan, dan meteen de tijdritfiets ook vervangen door de gewone wegfiets. Weg met die idiote uitdossingen en hyper mega technische snufjes, windtunnel-houdingen en zo meer en wat al niet. Alles onder de noemen: minder is meer.

Nu, er echter geen ontkomen meer aan is, deze ploegentijdrit is immers een voldongen feit, zou ik de invloed van de tijdsverschillen van vandaag in verhouding willen zien met de individuele rangschikking in Parijs over twee weken.
Sub Culture 12 juli 2015 12:25
Ik volg je deels wel ergens in je redenering.
Een ploegentijdrit puur als onderdeel voor het ploegenklassement dan maar ofzo?

Al vind ik persoonlijk ploegentijdritten en tijdritten bij uitbreiding een fantastisch onderdeel in het rondewerk.
Ik vind het leuk om naar te kijken, het rekenen met de tijden, de zwakke schakels zien afhaken, de sterke schakels te hard zien doorstampen etc..

Uiteindelijk gaat het hier om een ploegentijdrit van 'maar' 28 km.
Ik herinner mij begin deze eeuw ploegentijdritten in de Tour van bijna een dubbele afstand.

Ik vind het prima zoals het nu is, met als enige opmerking dat de ploegentijdrit eerder in een Tourweek mag plaatsvinden.
Andere Peter 12 juli 2015 12:35
Valv_piti: Gesink verwacht veel van de ploegentijdrit

Gesink spreekt echter geen verwachting uit. Weet volgens dit interview zelfs niet wat ervan te moeten verwachten.

Cyclingnews: Gesink didn’t know what to expect from the team time trial, but he had high hopes that he would gain time over some of his rivals.
Andere Peter 12 juli 2015 12:37
Overigens snap ik wel dat het beeld ontstaat dat Gesink er veel van verwacht. Zijn algemene uitstraling is zo positief. Het is heel jammer dat er dit jaar geen lange vlakke tijdrit op het programma staat. De huidige Gesink zou het daarin uitstekend doen, vergeleken met de andere kandidaten voor een eindklassering tussen de 5 en 20.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12/07/2015 12:38 door Andere Peter.
Andere Peter 12 juli 2015 12:41
Precies. Wat ze aan dat parcours gaan zien op die laatste verkenning zl nauwelijks invloed hebben op materiaalkeuze of gewenste trainingsopbouw. Wel hoe je bepaalde bochten aansnijd en hoe je evt je krachten het beste verdeelt. Daarvoor lijkt een ochtendverkenning mij ook wel afdoende.
lodjan 12 juli 2015 12:45
Mathieu Heijboer heeft een verkenning gedaan en heeft videobeelden gemaakt.
Andere Peter 12 juli 2015 12:46
Alles wat je zegt klopt (hetgeen wel eens een verademing is). Helemaal afschaffen in grote ronden zou ik jammer vinden. Ik vrees dat dan de discipline als geheel binnen enkele decennia zal uitsterven. De invloed van de TTT moet wel beperkt zijn.

Er is natuurlijk in ritten in lijn ook veel invloed van de kracht van een ploeg. Kennelijk zien we dat dan niet als competitievervalsing. Uran had op eigen kracht dat gat in die waaieretappe niet kunnen creëren. Daarmee staat de deur wagenwijd open naar invloed van de kracht va de ploeg op de individuele eindrangschikking.
JW 12 juli 2015 12:46
Eens !
Voor een eerlijker krachtmeting tussen de klassementsrenners was een ITT vandaag veel beter geweest.

Dat een TTT vandaag een boeiend kijkspel kan opleveren lijkt me ook evident.
Prikdude 12 juli 2015 12:55
PVW 12 juli 2015 12:55
Andere Peter 12 juli 2015 12:56
Wordt spectaculair om te zien hoe de teams omgaan met dat laatste klimmetje dat elke treinvorming zal opbreken. Op zo'n heuvelachtig TTT-parcours dat tamelijk kort is, zou je ook nog kunnen fantaseren over een alternatieve tijdmeting. Ik ben nieuwsgierig wat er zou gebeuren als we op een parcours als vandaag voor elke renner gewoon de individuele tijd laten tellen. Precies zoals dat geldt voor de geloste renners, zou de individuele tijd ook kunnen gelden voor de ploeggenoten die sneller zijn dan de 5e renner. Dus niet de 5e renner, maar laat ook de nrs 1-2-3-4 met hun individuele tijd in de uitslag staan. En maak een individuele uitslag op. Met de hele winnende ploeg op het podium.

Het blijft een TTT want de ploeg bepaalt zelf hoe ze van elkaar gebruik maken. Sky zal Froome afzetten, waarna Froome op de slotklim zijn ploeggenoten achter zich zal laten. Ploegen zullen er soms voor kiezen om met 4 renners door te rijden. Laat ze hun eigen strategie maar bepalen.
Tinuz 12 juli 2015 13:03
Raadselachtig waarom ze er een ploegentijdrit en geen individuele tijdrit van gemaakt hebben.
Andere Peter 12 juli 2015 13:12
Misschien was er vooraf de taxatie dat mannen als Bardet, Pinot, Rolland in een ITT meer tijd zouden verliezen dan in een TTT. Doordat de tijd van de 5e renner telt nivelleren de verschillen toch een beetje.
Kuiperberg 12 juli 2015 13:12
Je zult maar als 5de renner op de slotklim moeten lossen. Dat kan een ploeg zo een minuut of meer kosten. Ben heel benieuwd op welke wijze de ploegen deze tijdrit zullen indelen.
Prikdude 12 juli 2015 13:15
Kuiperberg 12 juli 2015 13:57
Een licht regenfront zit nu vlakbij Plumelec. Dit zou weleens nadelig kunnen worden voor Gesink en de zijnen, die vroeg moeten starten.
Goozzer 12 juli 2015 14:24
Een sterke vijfde man is inderdaad nog nooit zo belangrijk geweest, zonder zit je echt in de problemen. Ook met een sterkste renner die té hard gaat trouwens, op een vlak parcours is dat nog enigszins te behappen en bij te sturen, maar op dit parcours kan dat echt tijd kosten...
Eazster 12 juli 2015 14:29
Dat een TTT competitie vervalsing is ben ik het niet geheel eens, de sterkere teams hebben er voordeel van ,maar dat geldt dan natuurlijk voor de gehele Tour zo met teams met supersterke knechten ,die hun kopman uit de wind kunnen houden.
Juist de teamprestatie belicht hier sterk wat een team kan betekenen voor hun kopman en daar worden de selecties ook op afgestemd. Dat hoort er ook bij net zoals de ene ploeg afweegt of ze een sprinter of extra knecht meeneemt.
Deze diversiteit zorgt ervoor dat zo'n ronde juist zo mooi en compleet maakt. Afgezien ervan dat het gewoon een hele mooie discipline is ,waarbij elke schakel belangrijk is en het mooi is om te zien wie er voor wie door het vuur gaat,wie z'n zenuwen de baas is etc.
Neemt niet weg dat ik wel vind dat ze gewoon eerder in het parcours zou moeten liggen .Het is Arbitrair te noemen dat een Orica ,normaal topfavoriet nu gewoon voor spek & bonen meedoet aan hun geliefde onderdeel.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12/07/2015 14:30 door Eazster.
Eazster 12 juli 2015 14:31
Hoe is de starvolgorde overigens bepaald .Van tevoren? Of bepaald door de ploegenklasseringen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12/07/2015 14:33 door Eazster.
zumsteg 12 juli 2015 14:32
Zo steil is het allemaal ook weer niet, dit moeten Leezer en Van Emden ook kunnen. Gewoon vol gas geven en laten lopen. Het is maar kort dus Kelderman moet er maar even door heen bijten, desnoods met wat tramadol (als ie daardoor maar niet de anderen de berm in rijd, raar spul, de bijsluiter geeft aan dat het gelijk staat aan 4 glazen alcohol en het komt in de buurt is mijn ervaring (hernia)). Ten Dam moet gewoon lang genoeg aanklampen en dan ook laten lopen.
zumsteg 12 juli 2015 14:33
Dat laatste klimmetje heeft wel wat weg van de Cauberg, ben benieuwd of BMC weer voor mooie beelden gaat zorgen.
zumsteg 12 juli 2015 14:34
Ben benieuwd of Orica nog in staat is om een Frans team voor te blijven.
Goozzer 12 juli 2015 14:36
Ploegenklassement, met dien verstande dat de (ploeg van de) gele trui als laatst mag. Dat is althans wat ik er van kan maken...
Hoentie 12 juli 2015 15:27
Hoentie 12 juli 2015 15:28
Klopt, omgekeerd ploegenklassement met Sky als laatste wegens gele trui.
Sub Culture 12 juli 2015 15:58
Lotto Jumbo in zelfde tussentijd als de andere Lotto's aan eerste tussenpunt.

4de op 16"



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12/07/2015 15:58 door Sub Culture.
Prikdude 12 juli 2015 16:00
Godverdomme, hup Federer!
rustdag 12 juli 2015 16:05
Molema verliest al 18 sec punt
Tinuz 12 juli 2015 16:12
Matige, tegenvallende tijd Lotto-Jumbo. Teveel broze renners in die ploeg.
Kuiperinho 12 juli 2015 16:14
Trek ook matig. En nibali lijkt weer niet echt goed te zijn.
Curzio 12 juli 2015 16:18
Heb het niet gezien, maar is 'ie eraf gegaan? Hoeveel tijdverlies op z'n eigen ploeg?

Edit: nog niet gestart zelfs.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12/07/2015 16:25 door Curzio.
Rafael 12 juli 2015 16:18
Hoe moet je IAM eigenlijk uitspreken?
Curzio 12 juli 2015 16:20
Ik ben het daar niet mee eens. Wielrennen is een veel gevarieerdere sport dan alleen maar wie het hardst kan fietsen. Het ploegenspel is van essentieel belang, en ook hoe je je ploeg inricht om de gehele ronde te bestrijken, waarbij de ploegentijdrit voor mij één van de vele uitersten is, net zoals het kassei-rijden.
Kuiperinho 12 juli 2015 16:20
Nee, hing wat lang achteraan. Hij is niet de locomotief bij astana zo lijkt het
Sub Culture 12 juli 2015 16:21
Rik Verbrugghe verklaarde eerder deze week dat ze het binnen de ploeg zelf consequent als 'I Am Cycling' uitspreken.
Sub Culture 12 juli 2015 16:22
Lotto-Jumbo tegenvallend, ik had die echt getipt voor de top 5 vandaag.
Rafael 12 juli 2015 16:26
En Vuillermoz?
JW 12 juli 2015 16:32
Ten Dam al vrij vroeg afgehaakt door mechanisch defect, Tankink die het onverwacht niet bij kon houden, aldus Sep.
Afgaande op de tijden die nu bekend zijn denk ik dat ze redelijk tevreden mogen zijn.
Sub Culture 12 juli 2015 16:36
Je optimisme is aandoenlijk, maar pas nu komen de tijden van de topteams met de topronderenners er aan en normaliter zal Lotto NL ruim achter deze teams eindigen.
GillesEmanuel 12 juli 2015 16:37
Hoe kun je dit tegenvallend vinden van LottoNL? Staan na 14 ploegen nog netjes 4e op 38 seconde van een miljoenen ploeg met de kampioen van vorig jaar. Ja er zullen nog wat teams overheen gaan maar dit is gewoon echt naar het kunnen m.i. Zoals De Gendt ook al aangaf na zijn tijdrit dat de hardrijders van enorm belang zijn op de glooiende stukken..
Sub Culture 12 juli 2015 16:38
Wat een gedoe bij Movistar ineens.
Erik S. 12 juli 2015 16:40
Movistar helemaal uit elkaar (door de motoren er voor?)
JW 12 juli 2015 16:41
Daaraan twijfel ik helemaal niet.

Zoals ik vandaag al eerder schreef: het zal gaan tussen de nog complete en ongehavende topteams.

Voor Jumbo gaat het meer om de concurrenten voor de plaatsen 6 t/m 10.
En dan denk ik dat dit een heel redelijk resultaat is.
Arriere de la course 12 juli 2015 16:42
Die twee agenten die daarvoor rijden moeten ze uit de tour knikkeren wat een ezels.
JW 12 juli 2015 16:43
Die motoren zaten er veel te dicht voor, en Castroviejo met twee man lekker stayeren.
Zonder op hun maatjes te letten.
Een blunder, zou ik denken.
Kuiperinho 12 juli 2015 16:46
Laatste stuk schade goed kunnen beperken bij jumbo. 1 sec langzamer in laatste 2 km vs astana
Sub Culture 12 juli 2015 16:51
BMC met 10.54 snelste aan eerste tussenpunt. Sterk.
Sub Culture 12 juli 2015 16:53
Zoals Wuyts net aangaf ziet het er naar uit dat Nibali andermaal de verliezer van de dag zal worden.
Erik S. 12 juli 2015 17:09
Bmc nog met 5 vroeg in de klim. Die gaan het niet redden zo.
Kuiperinho 12 juli 2015 17:11
Poels nog mee. Die zal goed zijn in de bergen lijkt me.
Sub Culture 12 juli 2015 17:22
Prachtige strijd tussen BMC en SKY voor de dagzege.
Nicolas Roche zal zich vanavond aan de tafel best lullig voelen.

Nibali incasseert andermaal een tik.

Froome, Quintana en Van Garderen (hoezo grote 4?) meeste indruk gemaakt vandaag.
Eindhovuh 12 juli 2015 17:26
Zonder ongelukken zie ik Froome de tour niet meer verliezen.
Minuut Contador, 2 Quintana, van Garderen gaat nooit wegrijden bij Froome.
ton duk 12 juli 2015 17:26
Kuiperinho Schreef:
-------------------------------------------------------
> Poels nog mee. Die zal goed zijn in de bergen
> lijkt me.

Als ie afhaakt in 6e positie (laatste 2 km) wint SKY de tijdrit ???
gr
nachtwacht 12 juli 2015 17:31
En volgend jaar een plekje hoger in de pikorde bij Sky, Porte verlaat de ploeg aan het einde van dit seizoen.
Eazster 12 juli 2015 17:34
Froome oogt inderdaad sterk , maar Quintana met Serene blik oogde ook erg sterk.
Dat word smullen in de bergen.
Contador en Nibali ogen iets minder , maar qua tijd valt het alleszinds nog erg mee, gewoon wat eerder vabanque , All-in gaan fietsen , dat ligt ze sowieso beter.
Had Trek & Jumbo iets sneller vrreacht net ondet de minuut zo bij Lampre maar tov hun echterd concurrenten niet veel verloren of zelfs iets gewonnen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12/07/2015 17:35 door Eazster.
JW 12 juli 2015 17:36
Van Garderen werd al een aantal dagen tot de "fab 5" gerekend. Die kwam het eerste Tourdeel perfect door, net als de rest van zijn team.
Na de rustdag zal blijken wat dat allemaal waard is.

Van Garderen moet toch een forse stap vooruit hebben gezet om in Parijs in de top-vier te eindigen.
Vanaf de DL tot en met de derde Tourweek in topvorm, dat is lang.
Ik geloof er nog niet in.
Andere Peter 12 juli 2015 17:36
Alleen van Lampre vind ik het een beetje verrassend dat ze voor Lotto-Jumbo staan. Dat die 7 andere ploegen er nog voor staan is meen ik doodnormaal. Ik ga erg mee met wat (meen ik) Cyclad zei. Motoren als Van Emden en Leezer zijn gebaat bij een vlakker parcours.
Goozzer 12 juli 2015 17:44
In principe niet, nee...
pirke 12 juli 2015 17:51
schakelde te laat over van Sporza naar NL1 en hoorde Gesink zeggen dat-ie ergens boos over had kunnen worden. en de interviewer vroeg of het had gedonderd in de bus. wat heb ik gemist?
rustdag 12 juli 2015 17:53
Ten dam schakelde verkeerd en vloog eraf. Kwam ook latr binnne zeilen
Eazster 12 juli 2015 17:59
Ik bedoelde ook eigenlijk dat die 2 ploegen wat dichter zouden zitten qua tijd bij Lampre , de posities kloppen naar de eerdere maatstaven.
Pyama 12 juli 2015 18:08
Ik lees dingen over fab five en uitgeschakeld? We hebben nog geen berg gehad en er komen er nog zóveel. Van Garderen gaat er nog wel doorzakken. Quintana gaat zeker nog verbeteren.
pirke 12 juli 2015 18:11
tja verkeerd schakelen is niet handig maar ik denk niet dat ze hoge verwachtingen van 'm hadden vandaag? volgens mij moet je als TLJ gewoon blij zijn dat Ten Dam er nog bij zit in plaats van thuis of op de camping...
predator 12 juli 2015 18:14
Pyama Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik lees dingen over fab five en uitgeschakeld? We
> hebben nog geen berg gehad en er komen er nog
> zóveel. Van Garderen gaat er nog wel doorzakken.
> Quintana gaat zeker nog verbeteren.

Koekkoek, vorig jaar gewoon 5e hè.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12/07/2015 18:15 door predator.
Curzio 12 juli 2015 18:22
IAM denk ik de meest positieve verrassing van de dag.
Arsimo 12 juli 2015 18:24
van Garderen zie ik niet als bedreiging voor Froome. Quintana wel, diens tijd in deze Tour gaat nu komen. Twee minuten is veel te weinig om zeker te zijn dat hij is afgeschud. Froome mag echt geen steek laten vallen.
Curzio 12 juli 2015 18:33
Vijfde in dat deelnemersveld ja.
Eindhovuh 12 juli 2015 18:38
Nou ja, verrassing... Klein team natuurlijk maar qua tijdrijden hebben ze wel sterke mannen bij, Clement, Coppel,Chavanel, Elmiger,Brandle.
Wanny 12 juli 2015 18:41
Alle respect dat Ten Dam nog in de Tour zit, maar hij mag ook weleens wat laten zien. Hele jaar nog niet in beeld geweest en vorig seizoen ook alleen maar in de derde week van de Tour. Komende twee weken Gesink maar eens goed ondersteunen.
Pyama 12 juli 2015 19:10
Ja, zonder wie ook alweer?
Die andere keer dat hij 5e werd was de Wiggins Tour... eigenlijk een nep Tour de France.
Hij was bovendien te vroeg in vorm zodat ik nog een Brajkovicje verwacht.
Sowieso nog veel te vroeg om nu conclusies te trekken. Na dinsdag, oke dan zijn we een stuk verder, maar zelfs dan is nog heel veel mogelijk.
Tinuz 12 juli 2015 19:30
Het zal wachten worden op de eerste aankomst bergop om te zien hoe de zaken er echt voorstaan.
Tot nu toe profiteren de kopstukken voornamelijk van een goede ploeg.

Voor de Nederlanders wordt het aanklampen en in een vlucht proberen mee te gaan, zoveel is ook duidelijk.
JW 12 juli 2015 19:37
“Ik denk dat we het redelijk gedaan hebben, al had ik op een iets beter resultaat gehoopt. We maakten wat fouten”, stelde Gesink die doelde op het vroege afhaken van Bram Tankink en Laurens ten Dam.

“Laurens maakte een schakelfout. Hij voelt zich daar schuldig over, maar ik ken de mannen al lang en ik weet dat we altijd voor elkaar door het vuur gaan. Je verliest natuurlijk liever niet een minuut en 14 seconden, maar we gaan straks de bergen in en daar gaat met minuten worden gegooid. Laurens heeft al beloofd zijn uiterste best voor me te doen in de laatste twee weken.”


[Ploegsite]
ton duk 12 juli 2015 19:42
Verhoeven spreekt dan weer over de schakelfout van Tankink die er ook voor zorgde dat Ten Dam moest lossen....
gr
Curzio 12 juli 2015 19:43
Klopt, maar ze worden "best of the rest" hier na de vijf grote favorieten, en blijven bijvoorbeeld de beide Lotto's en Trek ruim voor.
Michael B. 12 juli 2015 19:44
Vorig jaar heeft Ten Dam alleen goed gereden in de Tour de France... mede door het uitvallen van driekwart van de rondetoppers dat jaar. Heeft toen gebluft om weg te gaan en kreeg toen een verbeterd contract. Ook in de laatste maanden van het seizoen was al duidelijk dat er maar weinig puf in Ten Dam zat. Dit jaar idem dito. Alleen maar valpartijen. Vervolgens kreeg Ten Dam wederom het idee dat hij top5 kon rijden in de Tour. En Zeeman steunde hem daarinspinning smiley sticking its tongue out.

Vervolgens lekker met zijn allen individueel op hoogte stage gaan. Je zag het vandaag. Was helemaal niks. Weet niet wat die Matthieu Heyboer allemaal uitvogeld in de ploeg, maar dit was helemaal niks. Gaat Ten Dam nu de mechanieker de schuld geven?

Lars Boom? Die miste al gelijk de eerste bocht, heeft daarna wel wat meegedraaid, maar moest er ook af... en dat voor een WK tijdrijden (belofte). Zie je weer een interview van Lars Boom na afloop, dat ie beweerd dat ie zo goed heeft gereden...Gaat goed met Lars! Gelukkig gaat het vanaf overmorgen alleen maar bergop, kan ie mooi iedere dag in de bus plaatsnemenspinning smiley sticking its tongue out
Andere Peter 12 juli 2015 20:02
Arriere de la course 12 juli 2015 20:37
Moet ik dit stukje zien als een "De Speld" artikel?
Slimmerd 12 juli 2015 20:43
Ik vond Valverde toch ook weer goed ogen bij Movistar
Tinuz 12 juli 2015 21:00
Eigenlijk is zo'n ploegentijdrit een onding. Dit had een individuele tijdrit moeten zijn.
Curzio 12 juli 2015 21:17
Boom zou het niet goed gedaan hebben als hij er níet af was gegaan.
Net als bijvoorbeeld Benatti en Tossato bij Tinkoff-Saxo is dat een man die alles moest geven tot de voet van de laatste klim.
Sub Culture 12 juli 2015 21:35
Ja, maar ik vraag me dan ook weer af waar zo'n Valverder was op de muur van Bretagne?

Zo'n aankomst die voor hem gemaakt is en dan zie je hem niet.
Was vandaag heel sterk, maar vond hem soms iets te overduidelijk 'ik doe dit nu wel, maar eigenlijk kan ik harder' rijden.
Koppi 12 juli 2015 21:40
Derde, da's toch niet heel slecht?
Slimmerd 12 juli 2015 21:52
Volgens mij was die 3e stek gisteren prima, enkel in Huy begon hij duidelijk te ver van achteren en ik had hem persoonlijk sterker verwacht op de kasseien/waaiers, maar ik geloof nog altijd niet dat Movistar op één paard wed in deze Tour
El Mik 13 juli 2015 00:11
Valverde is altijd de pineut in waaieretappes, zelfs in de Vuelta, en op de kasseien was hij toch prima?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/07/2015 00:12 door El Mik.
Ron de Renner 13 juli 2015 10:18
Is er ergens een volledige uitslag met individuele eindtijden (dus de geloste renners in de reële tijd)? De officiele site van de Tour heeft hem niet...
Blueprint 13 juli 2015 10:22
CQ Ranking is daar altijd sterk in:
[cqranking.com]
Ron de Renner 13 juli 2015 10:25
Slimmerd 13 juli 2015 10:32
Ik zeg ook niet dat hij tegenviel op die kasseien, had daar alleen wat vaker nog helemaal van voren verwacht een aanvalletje doen. Beetje de Nibali-rol van de Tour 2014.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen