Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

oleg tinkoff

Gepost door bakfiets 
bakfiets 14 juli 2015 12:14
Toch wel genoten van het interview bij tour du jour. Heb een rus gesproken over Tinkoff, hij is anders dan andere olichargen. Abromovich, en andere als de eigenaar van katusha hebben vooral staatseigendommen gestolen. Tinkoff is begonnen met spijkerbroeken, en heeft nu een bank een echte selfmade man. Hij heeft geen jongere vrouw zoals de meeste rijke russen. (dat is echt de standaard) Hij is liberaal kritisch tegen over de overheid. En vind dat jonge russen meer moeten ondernemen en zichzelf ontwikkelen. Ik denk echt dat hij minder dom is dan de meeste hier denken. Van mijnwerkerkszoon tot bankeigenaar in de jaren negentig kon dat, zij derk sauer.
Halve Belg 14 juli 2015 12:17
Hij heeft Officieel geen jongere vrouw....
Leon 14 juli 2015 12:25
bakfiets Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik denk echt dat hij minder
> dom is dan de meeste hier denken.

Is hier dan werkelijk iemand die denkt dat Tinkov dom is???
Onbehouwen is iets compleet anders dan dom. Als je zo bemiddeld bent als Tinkoff ben je in een positie om vrijwel alles te kunnen doen en te zeggen wat je maar wil. Misschien is het in de ogen van sommigen slimmer dat Tinkov af en toe zijn mond zou houden, maar ik denk juist dat het een vorm van geslepenheid is waarvan hij weet dat het op termijn positief effect heeft. Een hele intelligente man dus...
Tinuz 14 juli 2015 12:26
Die Russen zijn daar allemaal stapelgek geworden na de val van het Communisme.
Ongeveer van het ene uiterste in het andere uiterste.
Arsimo 14 juli 2015 13:03
Ik moet inderdaad hem nageven dat hij geen stereotype Russische olicharg is - en hij is zeker intelligent als ondernemer. In die zin heb ik serieus respect voor hem, ook al is hij niet 100% brandschoon. Maar goed, dat is ook bijna onmogelijk als succesvol ondernemer in Rusland.

Alleen in zijn hobby als wielerleider schiet hij door. Hij weet er echt wel wat van en hij is een oprecht liefhebber van de sport, maar zijn wishful-thinking dagdromerij-die-hij-verward-met-de-realiteit (een typisch algemene eigenschap van de Russische ziel trouwens, maar dat is een andere discussie) doet - zo vrees ik - meer goed dan kwaad op termijn voor zowel zijn eigen wielerpassie, zijn ploeg en mogelijk zelfs de profwielersport in het algemeen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14/07/2015 14:13 door Arsimo.
Eindhovuh 14 juli 2015 13:31
Zijn opmerkingen over de Tour directeur vond ik wel mooi. Een loopjongen, geen beslisser :-))
Ron Meijers 14 juli 2015 13:51
Maar zoals aan tafel bij Tour du Jour al werd gezegd, wellicht niet echt handig als die 'loopjongen' de komende twee weken ergens een beslissing moet nemen die de ploeg aangaat.
Sub Culture 14 juli 2015 14:07
Maakt uiteindelijk toch allemaal niet uit hoe hij naast de wielersport is.
Het gaat er om hoe hij zich als eigenaar van zijn wielerploeg profileert en dat is vaak een aanfluiting of op het belachelijke af.

Nu goed, zolang hij geen schlagerhits maakt, is het allemaal zo erg nog niet.
cyclingfreakske 14 juli 2015 16:19
intellegent man op zakelijk vlak maar soms zo'n domme eikel op andere vlakken... openelijk de Tourdirectuer een loopjongen noemen, dat gaat nog terugbotsen als de kans zich aandient.
verder bij de verkenning van de tijdrit met het team meerijden... zo onprofessioneel, en maakt zichzelf belachelijk voor iedereen. (ivm zijn aanpak)... en voor de renners nog wat extra stress.
Ben er zeker van dat verde rSagan nu wel wat spijt heeft op sportief vlak omdat hij helemaal alleen staat... Tinkof daartegen heeft misschien ook het idee dat als hij weg wil eind seizoen, he twel mag tegen een zeer forse afkoopsom door een of andere geintereseerde ploeg, waar hij nog eens stevig aan verdiend..
Walnoot 15 juli 2015 17:33
Tinkoff mag ik graag zien als een soort tweede Bosmongool Koekenbakker, of hoe je het ook mag spellen, maar dan keer tien. Allebei mensen die het best tot hun recht zouden komen in een psychiatrisch gesticht.

Gelukkig kan Brieske er nog van genieten, bij mij is er meer schaamte dat ik tot hetzelfde genus behoor. Overigens wil ik me nog even excuseren bij eventuele mongolen die hier rondlopen, ik weet dat jullie veel toffer zijn dan Tinkoff, maar ik heb even geen beter vocabulaire.
cyclingfreakske 15 juli 2015 21:47
financieele steun zoals Tinkof levert, moet er meer zijn omdat het zuurstof geeft.
Enkel vind ik, wellicht ook anderen en zeker mensen uit de directe omgeving, dat hij zich meer op de achtergrond moet houden met zijn circustoeren en zichzelf op die manier in de picture te zetten. leuk voor zijn imago van dolleuke boskabouter, maar ook een vloek voor de renners en teamkader die de capriolen kunnen missen als kiespijn. Bakala kan voor hem een mooi voorbeeld zijn aangaande profesionalisme richting media.
Zou misschien een goede kandidaat zijn voor Russisch president, al zou Poetin het niet kunnen pruimen en hem in een Goelach steken.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen