Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

tactiek LTJ vandaag

Gepost door Ridder Kale Knikker 
Ridder Kale Knikker 15 juli 2015 09:42
Ik las met op NU.nl dat Nico Verhoeven twijfelde over de tactiek vandaag. Het zal toch zeker niet zo zijn dat jongens als Kruiswijk en in mindere mate Kelderman vandaag niet ten aanval mogen trekken? Kan me voorstellen dat Ten Dam verplicht wordt om bij Gesink te blijven,maar laat alsjeblieft Steven en Wilco (indien in betere doen) draven!
Vittal 15 juli 2015 09:48
Ik zou als Gesink proberen vandaag met een selectgroepje boven te komen op de Tourmalet en de bollentrui pakken. Ten Dam moet idd bij Gesink blijven. Kelderman is niet fit genoeg om aan te vallen. Kruijswijk is ook niet top dus die maakt ook geen kans in een ontsnapping.
marksi 15 juli 2015 10:08
Ik denk dat de tactiek voor vandaag ook gewoon heel lastig is.

Gesink is op basis van gisteren kanshebber voor de top 5. Halen ze dat dan is de Tour direct geslaagd voor de ploeg. Aan de andere kant moet het allemaal nog bezien worden wat de dag van gisteren waard was. Bovendien heb je een paar renners die ervan uit gingen dat ze voor eigen kansen zouden rijden in de bergen en een ritzege zorgt ook voor een geslaagde Tour. De situatie Ten Dam is daarbij wellicht iets anders dan van de andere twee, omdat dat toch jongens zijn die wat jonger zijn en voor de toekomst erg belangrijk zijn voor de ploeg. Echter als je kijkt naar gisteren en de tijd die ze achterstaan in het klassement is Ten Dam de grootste kanshebber voor een mooi resultaat als hij een vrije rol krijgt. Ofwel genoeg reden voor twijfel in mijn ogen.

Ik zou ook van Ten Dam (wellicht tegen wil en dank) vragen om zo lang mogelijk bij Gesink houden te blijven en de andere twee jongens de vrije hand geven om mee te springen. Mede omdat ik denk dat Ten Dam het meest betrouwbaar is hiervoor, zowel qua kwaliteiten als qua persoonlijkheid. Maar dan kan je best vragen kan stellen hoe eerlijk dat is richting Ten Dam.
Prikdude 15 juli 2015 10:12
Zoals ik vreesde, Lotto-Jumbo is een van die eersten die met het plekje verdedigen begint, of er in ieder geval over nadenkt.

Gesink kan dit eigenhandig oplossen door nog een dagje in de geest van Duckman te rijden.
Blueprint 15 juli 2015 10:14
Ten Dam is geen afmaker, Kruijswijk is niet in topvorm en Kelderman is niet fit. Schattig om dan aan een ritzege te denken, maar dat gaat dus echt niet lukken...
Vittal 15 juli 2015 10:27
Bovendien denk ik dat de grootste kans op een etappezege vandaag voor LTJ ligt in het scenario waar Gesink met 4 a 5 topfavorieten aan de meet komt, zelf dan is klein heel klein, maar groter dan als je nu Kruijswijk of Kelderman laat ontsnappen.
JW 15 juli 2015 10:32
Precies !
Als er een grote groep mag weg rijden lijkt het me wel waarschijnlijk dat één van de mannen van Jumbo mee gaat. Waarbij Kruijswijk, die gisteren nog vrij fit over de streep leek te komen, me de meest waarschijnlijke lijkt.
Maar de kans op succes is gewoon niet groot. Er staan gewoon enorm veel in potentie sterke renners op grote achterstand.
myrd 15 juli 2015 10:32
Ze zouden gewoon door moeten gaan met wat Gesink gister begonnen is. Aanvallen in de bergen.

Ook al weet je dat het wellicht niet voor de overwinning is het zorgt toch voor enthousiasme bij het publiek = altijd goed voor de sponsoren.
Daarnaast is de aanvaller direct een vooruitgeschoven post die wellicht nog kan werken voor Gesink indien de groep gegrepen wordt.

Het lijkt mij wel een etappe voor een wat grotere kopgroep met mannen die niet meer meedoen in het klassement. Ideaal om een mannetje bij te zetten.
ton duk 15 juli 2015 10:42
Het leek mij dat Kruijswijk fluitend en met de rem op naar boven reed.....
schrijf maar op : 1 Kruijswijk .2 Wellens...
gr
Arsimo 15 juli 2015 10:48
Zou vandaag als LTJ beetje kat uit de boom kijken. Zien of beeld van gisteren bevestigd wordt of dat sommige tegenvallers van gisteren het nu beter doen. Gesink is nu plots een podiumkandidaat, hoogste prioriteit voor het team is om te weten of dit vandaag bevestigd wordt of alsnog een droom blijkt. Morgen is sowieso een betere dag om aan te vallen.
Prikdude 15 juli 2015 10:50
Dat LtJ lijkt een beetje teveek op LTD, aanpassen a,u.b....
Prikdude 15 juli 2015 10:52
Gewoon er op klappen en Froome en Quinty N'Air O op minuten rijden. Bardet, Wellens, Nibali en Rodriguez helpen mee.
Things 15 juli 2015 11:19
Als Gesink nu goed is moeten ze er nu van profiteren. Dus in gestrekte draf over de Aspin naar de voet van de Tourmalet en vanaf onderaan Gesink in 'eigen tempo' volle bak naar boven laten rijden. Wachten ze tot de Alpen dan herstellen de minderen of wordt Gesink minder en dan heb je nog niets. Hij staat nu 8e geen 2e of 3e met een lekkere marge. VanGarderen, Contador, Valverde en zelfs Gallopin en Thomas staan nog voor Gesink. Je kan ze beter nu op minuten rijden ipv te wachten tot de Alpen en hopen dat het daar lukt.

Tijd pakken nu het kan (en Gesink voor de bollen natuurlijk)!
Hoentie 15 juli 2015 11:29
Slimmerd 15 juli 2015 11:33
En die staan ook allemaal vrijwillig op die achterstand natuurlijk....
Eindhovuh 15 juli 2015 11:39
Mee eens.Zien waar het schip strand.
Westfalen 15 juli 2015 11:54
Gesink heeft uitzicht op de top 5 in het klassement. Dan ga je natuurlijk niet voor de bollen rijden. Lijkt me meer een mooie doelstelling
voor Kruijswijk. Kruijswijk heeft al wel aangegeven niet top te zijn, dus ik verwacht er niet te veel van. Gesink zou vandaag gewoon de toppers
moeten volgen. Vandaag is de slotklim niet zwaar genoeg, Morgen eventueel weer wat proberen op de slotklim net als gisteren.
Lucho Herrera 15 juli 2015 11:59
Nu al specifiek voor de bollen gaan. Alsof dat zo simpel is. Dat je wat puntjes meesprokkelt is prima. Maar een concreet doel moet je daar pas in de Alpen van maken aangezien daar erg veel punten zijn te verdienen. Gesink zijn hoofddoel is het klassement. Dat betekent dat hij vandaag 'gewoon' bij de favorieten moet blijven. Mocht hij zich geweldig goed voelen dan kan hij wellicht wat proberen op Tourmalet of slotklim. En verder 1 mannetje proberen mee te schuiven met een relatief grote kopgroep. Maar ook dat laatste is niet zo eenvoudig. Het halve peloton wil meezitten in de kopgroep.
hetgaserop 15 juli 2015 13:41
Vittal 15 juli 2015 14:15
TEAM LOTTO NL - JUMBO
Koppi 15 juli 2015 14:56
Breaking news uit de parttime woonplaats van Gesink: [www.gelderlander.nl]
Walnoot 15 juli 2015 17:23
Maar wat doet die T daar in het midden dan? TLJ zou logischer zijn. Of gewoon Jumbo. Kort en krachtig, en Lotto is gewoon een ander team. Rabo snapt ook iedereen denk ik.
hetgaserop 16 juli 2015 10:58
Conclusie uit Gelderlander; Gesink staat wat zwaar?
zumsteg 16 juli 2015 13:33
Die Ten Dam is ook een fijne ploegmaat. Na zijn schakelfout in de ploegentijdrit heeft hij Gesink beloofd twee weken voor hem te rijden. We zijn nog geen week verder, hij rijdt blijkbaar toch best goed en geeft hij aan dat hij twijfelt tussen knechten en aanvallen. Ik mag toch hopen dat hij dat niet zelf beslist maar dat de ploegleiding voor hem bepaalt wat het beste/waar hij het meest nodig is voor de hele ploeg, het klassement van Gesink of een kans op een etappezege van Ten Dam.

Overigens zeg ik niet dat Ten Dam alleen maar moet gaan knechten. Gisteren heeft ie mee aangevallen op het vlakke, lijkt mij niet echt handig voor een Ten Dam. Laat hem maar aanvallen op de cols als er nog geen groep ver weg is. Knechten/aanvallen kan hij ook afwisselen met Kruijswijk, Kelderman, Tankink en Martens, die klimmen ook niet slecht.
PVW 16 juli 2015 20:46
Martens valt me wel tegen. Totaal onzichtbaar. Ik had er meer van verwacht. Is die wat tegengekomen onderweg?
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen