Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Michel Wuyts

Gepost door Linkebal 
Linkebal 18 juli 2015 16:31
In sommige topics wordt al geklaagd over hem, maar nu vond ik de tijd rijp voor een eigen afzeiktopic. Het is tenenkrommend hoe hij Jose steeds in de rede valt. En vaak ook met een opmerking die niets te maken heeft met het verhaal waar Jose aan begon. Volgens mij ergert Jose zich zelf ook kapot, hij merkte net in de uitzending ook op dat Wuyts hem steeds onderbreekt. Geef mij maar Renaat Schotte. Nog meer Wuyts en ik ga weer terug naar de NOS.
valv_piti 18 juli 2015 16:46
Wat doen we er aan? Hoe laat was dit memorabele moment dat Jose er iets van zei? Ik was even de deur uit maar ben bereid er voor terug te spoelen.
Linkebal 18 juli 2015 16:47
Half uurtje terug denk ik. Ze waren bezig over koffiedrinken
Ron Meijers 18 juli 2015 16:50
Hebben we het over de ketonen met name?
Tinuz 18 juli 2015 16:54
Ik zal er eens op gaan letten, want dit is mij nooit echt opgevallen...
Besef ook, Wuyts draagt zo'n uitzending. De Cauwer heeft niet de capaciteiten om zo'n uitzending te dragen, dan verzuipt hij. Net als Ducrot zal verzuipen als hij bij de NOS de uitzending zou moeten dragen.
Hoentie 18 juli 2015 17:36
Op 21x4 uur valt altijd wel iets aan te merken. Wuyts is nog steeds mijn favoriet. Verder is dit een nontopic. Wil je Herbert en Maarten, kijk dan NOS.
Ben 18 juli 2015 17:40
Wuyts valt Jose soms in de rede, irritant. Luister 21 dagen lang, 4 uur per dag naar elk willekeurig persoon en er is wat op aan te merken. Deskundigheid genoeg en zolang Jose er naast blijft zitten, kijk ik altijd sporza.
Massimo 18 juli 2015 17:53
Wuyts is een verschrikking in zijn commentaar en van De Cauwer moet hij sowieso afblijven, tijdens de Tour komt Sporza er echt bij mij niet op, Herbert en Maarten doen het prima de laatste jaren en hun gekeuvel zorgt voor aangename verpozing.
koos1 18 juli 2015 18:32
Renaat Schotte en Jose de Cauwer zoals in de Giro is het beste commentaar koppel, jammer dat ze alleen de Giro mogen doen. Wuyts is soms wat irritant als hij De Cauwer onderbreekt, maar nog altijd 100x beter dan Ducrot en Zijkstra. Al zijn Herbert en Maarten nog altijd stukken beter dan kletskous Been op Eurosport.
ton duk 18 juli 2015 19:21
Linkebal Schreef:
-------------------------------------------------------
> Half uurtje terug denk ik. Ze waren bezig over
> koffiedrinken

Triest ja, De Cauwer mocht zelfs zijn koekje niet soppen in de koffie...
gr
Leon 18 juli 2015 19:41
Vandaag verzon Wuyts zelfs een positieve controle in de Vuelta van Ruben Plaza. Want ja, iedere Spanjaard van boven de 30 is een ex-brommertje... Dat Plaza door de Spaanse bond expliciet werd vrijgesproken is geen item voor de ex-schoolmeester, die ook nog eens met foute citaten van Tim Krabbé aan het koketteren was.

God, geef ons Renaat!!!
D. Marrage 18 juli 2015 19:57
Leon Schreef:
-------------------------------------------------------
> Vandaag verzon Wuyts zelfs een positieve controle in de Vuelta van Ruben Plaza.
Al die Plaza's ook...
Pyama 18 juli 2015 20:52
Op dat punt was hij idd aan het blaten. Pkaza reed namelijk ook voor Manolo Saiz ipv Kelme.
Helemaal met koos1 verder.
veluweracer 18 juli 2015 20:57
Eel, eel erg ambetant. Heb dit jaar voor het eerst nog geen etappe op de belg gezien. Was zo klaar met de allesweter De Cauwer. Weet ie dat er ook nog een wereld buiten het wielrennen bestaat? En daarbij verveeldde het geneuzel over welk wijntje bij welke dis te nemen des avonds.

Edit. Ook de stem van JdC begon me tegen te staan. Van die van Wuyts wordt ik enkel slaperig.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/07/2015 20:59 door veluweracer.
Ben 18 juli 2015 20:59
veluweracer Schreef:
-------------------------------------------------------
> Eel, eel erg ambetant. Heb dit jaar voor het eerst
> nog geen etappe op de belg gezien. Was zo klaar
> met de allesweter De Cauwer. Weet ie dat er ook
> nog een wereld buiten het wielrennen bestaat? En
> daarbij verveeldde het geneuzel over welk wijntje
> bij welke dis te nemen des avonds.

Knap dat je zo goed over De Cauwer kan oordelen zonder te kijken.
veluweracer 18 juli 2015 21:02
En gij denkt dat ik JdC niet eerder geoord ebt?
Linkebal 18 juli 2015 21:03
Ik vind de verhalen van de Cauwer juist het leukste. Een uitgebreide kennis over vroeger en nu, mooie verhalen uit de praktijk, koersinzicht enz. Hij is de reden waarom ik graag naar Sporza kijk. Daarom vind ik het ook zo vervelend als Wuyts hem steeds onderbreekt. En dan ook nog vaak op het Smeets-toontje. Ik vind hem voor de rest een prima commentator hoor, maar hij zou wat mij betreft iets beter naar de Cauwer moeten luisteren.
Sub Culture 18 juli 2015 21:04
Wuyts - De Cauwer is de beste combo die ik al hoorde qua commentaar in mijn nog jonge leven.
Doe zo voort, Michel.
José, blijf vooral jong.
Pyama 18 juli 2015 21:30
JdC-Schotte, met op hele grote afstand JdC-Wuyts en daarba heel lang niks tot het British Eurosport duo.
Jeanneman 18 juli 2015 22:53
Moet je het tijdens een Touretappe dan over veel andere dingen hebben dan over de koers? Dat je een allesweter (veelweter zou ik een beter woord vinden) bent lijkt me tijdens de koers juist een pré. Ik vind dat ze elkaar juist goed aanvullen en heel goed op elkaar zijn ingespeeld. Dat over die koffie leek me nou juist een grapje.
Al jaren groot fan van deze twee. Nog veel liever dan Renaat, bij wie je de (woord)grappen, bijnamen en slag-om-slinger-demarrages al van kilometers ziet aankomen.

NOS is laatste optie, als Sporza journaal doet en Eurosport reclame. Wat een geleuter van die twee. En dan hier lezen dat Trentin de etappe naar Le Havre gewoon ging winnen. Kleine ergernissen, maar de kennis en inzichten zitten echt bij Sporza. En Kroon, vooruit.
cyclingfreakske 18 juli 2015 23:22
Massimo Schreef:
-------------------------------------------------------
> Wuyts is een verschrikking in zijn commentaar en
> van De Cauwer moet hij sowieso afblijven, tijdens
> de Tour komt Sporza er echt bij mij niet op,
> Herbert en Maarten doen het prima de laatste jaren
> en hun gekeuvel zorgt voor aangename verpozing.

SPORZA :
Wuyts kan soms echt een stuk zagen, en altijd maar weer "dopingrumours" oprakelenen tegen het tergende af... Jose de Cauwer onderbreken etc..
Jose is een topcommentator met teveel kennis en directe insider van vele oorlogen, maar Wuyts blijft hem soms corrigeren terwijl die niet de interne kennis over dat bepaald onderwerp heeft.
Wat vooral zeer ergelijk is aan hem is dat hij de onhebbelijke gewoonte heeft renners verdacht te maken... dat doe je toch niet ineen live-uitzending.
als hij ideeen heeft.. houd het voor u en bekijk het in de toekomst om dan iets erover te zeggen als het fout is.
Ook de Cauwer en Renaat krijgen het er serieus van op de zenuwen.
Daarnaast krijg je wel goed relaas, en ook de mooie plaatjes worden vakkundig gecommentarieerd, de randzaken van het wielrennen (weetjes etc..) komen ook aan bod etc.. en ze hebben heel vaak zaken gezien die in de wedstrijd gebeuren.
Je hoort ook duidelijk in de manier van praten dat hij vroeger een schooldirecteur is geweest ! Dat blijft plakken...
Renaat Schotte i is wat dat betreft anders : hij onderbreekt niet zomaar, je hoort zeer duidelijk dat hij en de Cauwer fun hebben, het is iets nonchlanter maar met flair.

NOS
ondanks Wuyts zijn soms irritant gedoe blijft het niveau wel heel erg ver steken boven dat van de nederlandse commentatoren.
Ze doen hun best, maar als je diepgang gewoon bent , dan is het maar een erg oppervlakkig gedoe, mooie plaatjes..nou ja.. mooi plaatje... maw : ze weten niets of zeggen ook niets over dingen die in beeld komen naast de renners. ook veel stille momenten, zinnen die vaak niet worden afgemaakt, het beetje "hak op de tak springen" manier van commentarieren..... in elk geval te oppervlakking en soms lijkt het een doddelaarsgesprek, en ze missen teveel detail live in de wedstrijd.

EUROPSORT
het is nog altijd beter dan eurosport oa Cornellisen commentaar gaf (rip, de nagel aan uw doodskist)... die wist echt niks, leek soms van de wereld of met wat anders bezig te zijn, soms lange stiltes om dan met iets niet related aan te vangen enz...
die ex wielrenster (Josee en nog wat) op Eurosport (ik vergeet telkens de naam, helaas) doet het wel goed, maar de gast-commentator waarmee ze moet werken kan de factor tussen slecht en goed zijn. zo was ex renner Geert Van bondt eens te gast... man.... bijna viel je staand in slaap. Zij kreeg er gewoon geen gang in omdat hij veel "euuuuhhh, mjaaa, mneee..." zei en verder niet veel uitkwam.


SPORZA:
wie zich ergert aan Wuyst en denkt om af te haken bij de Vlaamse weilerverslaggever....... die moet KRISTOF VANDEGOOR eens bezighoren.
wat een sukkel..... dat ze zoiets durven een wielerwedstrijd te laten commentarieren. Hij rammelt precies in versneld tempo een voetbalmatch af, zegt dingen als " die mag haar gazon afrijden, mooi truitje van de toeschouwer (was een purper, 2 sec. in beeld), haalt dingen boven waarop de co comentator niet weet waarover hij het heeft (de Cauwer stelde hem ook die vraag en zuchte erg diep), foute namen opnoemen, enz enz enz...
en het ergste is : die zegt van zichzelf dat hij goed is, ook in de kranten maakt hij fouten maar vind zichzelf gewoon de beste.
Die is ook vrij arrogant, en in intervieuws stelt hij vaker ongeloofelijke domme vragen, soms zie je renners denken van " waar hebben ze die domme kip gevonden" en sommigen hebben echt zit om te kloppen...
kortom : Dé commentator waar heel Nederland op wacht !!! (of ook niet)
afvoeren die handel, schreeuwt het Belgisch publiek !!!



3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/07/2015 00:18 door cyclingfreakske.
Bromertà 18 juli 2015 23:52
Leon Schreef:
-------------------------------------------------------
> God, geef ons Renaat!!!

Zo is het. Amen.
Maar laat ik er op de late avond nog wat aan toevoegen. De inleidingen van Renaat zijn een lust om te beluisteren, een mengeling van geografie, cultuur, en een rake samenvatting van de koers tot het moment van de uitzending, waarna hij als een ware gastheer zijn kompaan José Decauwer introduceert door hem en passant een vraag voor te leggen. Zo ontspint er zich meestal een amusante dialoog en raakt de kijker tot over zijn oren betrokken in de wedstrijd. En, niet onbelangrijk, Renaat, luistert en gaat in op hetgeen José ter sprake brengt, soms met een kwinkslag dan weer diepgravend en bloedserieus. Kortom, Renaat Schotte is een vakman, bereidt de koers terdege voor, en geeft zijn kompaan ruim baan om mede te floreren.

"buonanotte girini"



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/07/2015 23:57 door Bromertà.
diravi 19 juli 2015 01:20
Ik ben geen liefhebber van Wuyts, maar Renaat Schotte is qua onderbreken misschien nog wel erger dan Wuyts.
Eazster 19 juli 2015 01:45
Het fijnste duo is in mijn ogen ook Schotte en de Cauwer ,maar juist door de humor in wisselwerking van die 2. Maar die horen ook gewoon samen in de Giro,het is ook duidelijk dat Renaat zich daar op z'n plek voelt ,hij houd van die koers.

Wuyts. Ben het niet altijd met hem eens hoe hij de renners ziet en hoe hij ze neerzet ,maar zijn " play by play"(om het zo even te noemen) commentaar ,enthousiasme ,interpretatie ,,interpunctie van de zinnen en zinsneden is vakwerk en veel beter dan zijn huidige collegia (Smeets kon het ook).
Jose ziet het wielrennen hoe het is (Vanuit zijn ploegleidersverleden) en zijn co-commentaar en deskundigheid passen precies naast het werk van Wuyts.
Telkens iemand in de rede vallen kan onbeschoft zijn ,maar dat zal Wuyts denk ik niet zo bedoelen. Ze hebben een handboek en als hij iets anders word aangegeven door Joe de Cauwer ,waardoor ze meer stof hebben om over te praten moet Wuyts dit doen. En de Cauwer die heeft juist superleuke droge humor en weet zeker en vast ,van meer dingen af dan wielrennen, maar daarvoor zit hij geen commentaar te geven.
Zijn Chauvinisme is vaak aangehaald als hekelpunt en vaak terecht, maar hier in de Tour vind ik het echt meevallen.

Ik vind ze echt stukken beter dan kampioen "stokpaardjes van stal " halen en "shit ik heb geen rugnummer ,ik ga roeptoeteren wie zit daar" Herbert en Maarten.
Hoe vaak hoor je maarten wel niet over dat bordje leeg eten van renners en z'n halfbakken psychologie. verschrikkelijk ,het enige wat ik wel goed aan hem vind is dat zijn enthusiasme voor het wielrennen aanstekelijk is.
lodjan 19 juli 2015 07:42
Cornelissen = Nelissen?
Oudesluis Dronken Thuis 19 juli 2015 07:58
José de Cauwer is een held, die man zou bondscoach oid moeten worden met zoveel koersinzicht.
Die man weet meer van koers dan D&D op NPO ooit zullen leren.
Sowieso een prestatie om zoveel uren koers op "de Belg" vol te lullen. Ik verbeeld me dat er dit jaar ook veel aandacht is voor de Nederlanders in de Tour, alsof er rekening gehouden wordt met de mogelijk redelijke grote aantallen Nederlandse kijkers.
Chauvinisme is niet veel meer dan Dijkstra en Ducrot, al is "Belg van de dag" gedoe wat over the top.
Snorfietser 19 juli 2015 11:54
Goed omschreven!
cyclingfreakske 19 juli 2015 20:39
vandaag was bv weer een knap staaltje verslaggeving. Wuyts was soms weer eens te bedrijvig, maar het was allemaal wat gemoedelijker en paste mooi in elkaar.
De mooie plaatjes horen eenmaal bij de Tour, de uitleg erbij was weer subliem.... en ook de randverhalen van hun in de hotels, zoals die gechambreerde wijn, geen ijs enz in een deftig streekhotel, de kwajongestreken van Planckaert, Vanderaerden en Gerben Karsten toen het over Dennis ging... heel leuk..
Ook kan De Cauwer vaak goed de emoties omschrijven van een renner direct na aankomst, of hoe hij in de wedstrijd denkt. Uit eigen ervaring en de jarenlange omgang met renners als ploegleider. (Jose was trouwens een meester-tacticus zoals er maar weinigen zijn.)
EN durft ook weleens te zeggen voor tv... ola.. dat had hij beter even voor zich kunnen houden.. die eerste reacties zijn vaak te eerlijk en ondoordacht.
Hun kracht zit in het feit dat het vaak vanzelf komt, niet zoekend naar worden ,alsof daar een stel vrienden zitten te vertellen.
Niet evident gedurende al die uren, 3 weken lang en koers na koers.

ja, Nelissen smiling smiley... die was bijzonder slaapwekkend.

In Nederland zitten heus wel mensen die hun best doen, maar.... geen diepgang, geen randnieuws en bijzondere weetjes, geen streektips en geschiedenis bij een mooi plaatje om dat "gat" op te vullen, Veel Nederlanders schakelen ook over naar Sporza voor al die diepgang van een De Cauwer, Wuyts, Schotte.
Als ze hier een evenknie willen worden aangaande Belgische koersverslaggeving van dat trio, is er nog bijzonder veel werk aan de winkel
(Vandegoor telt niet mee, en zal dat nooit doen... zo'n prutser. makkelijk gepasseerd door Nelissen en co smileys with beer).



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/07/2015 20:42 door cyclingfreakske.
Brieske 19 juli 2015 21:09
Voor mij is het tegenwoordig José Been.
Was ff wennen, maar ze lijkt me op dit moment het meest kundig en objectief commentaar te geven.
Snapt koers, lees de koers, herkent renners, uitspraak is goed, overziet het geheel, weinig irrelevante info en weet toch knap de tijd vol te lullen.
Zeker met een fijne co-commentator naast haar (niet Geert of Jeroen ofzo) gewoon fijn om naar te luisteren.
M.i komt ze nog te kort in het opzwepen van de luisteraar, en heeft ze nog wel kleine dingetjes maar al met al erg fijn.
Boogerd en Zonneveld vond ik ook fijn op Eurosport, net als Phill Liget ofzo.

Moet zeggen dat ik wel echt aan haar moest wennen, maar NOS kijk ik jaren niet meer.
En als Wuyts commentaar geeft haak ik tegenwoordig ook meteen af, incapabele, onderbuik spuwende chauvinist dat het is.

Groet
cyclingfreakske 20 juli 2015 00:32
Chauvinist op wat vlak ??
Als je bedoelt naar Belgen toe... die doet hetzelfde als elke andere commentator als het over landgenoren gaat, hetzij vaker meer bescheiden dan de rest.
als je bedoelt naar suggereren van bedenkelijke dingen.... soms kan hij inderdaad erg vervelend zijn en stoelt het echt op niks.
Jose been op Eurosport doet het inderdaad goed. Haar voorgangers waren een schande.
Brieske 20 juli 2015 08:12
Chauvinist dat het altijd over Belgen gaat, of ze nu mee doen of niet.
Kop in het zand qua dope en Belgen, irreëel beeld qua hoe goed ze zijn (hier had Jelle zeker gewonnen jadajadajada) en dat dagelijkse gefap op Boonen (of hij nou mee doet of niet) zit volgens mij ook niemand op te wachten.

Groet
Slimmerd 20 juli 2015 08:34
Het is voor haar dan ook makkelijk om de tijd te vullen, op een uur heeft ze al een minuut of dertien reclame en dan hoeft ze dus niks te doen winking smiley
D. Marrage 20 juli 2015 13:23
Brieske Schreef:
-------------------------------------------------------
> Voor mij is het tegenwoordig José Been.

Je hebt de laatste jaren veel grappen gepost. Dit is wat mij betreft de beste!
cyclingfreakske 20 juli 2015 17:17
@Briesje :
qua doping en Belgen is Wuyts onverbiddelijk. Soms maakte hijzelf zoveel verdachtmakingen rond renners omdat ze 2 grote koersen wonnen, dat je bijna van irritatie je tv naar buiten wilde gooien.
je hebt het over de zaak met die arts, waar vele atleten naast Van Avermaet vrijgesproken zijn.
je kent hier niet de details, ook hij weet niet echt het fijne ervan, het verhaal zit kompleet anders in elkaar dan dat men denkt, en omdat dat nu steeds meer blijkt door de zaken die bovengekomen zijn in de manier van het onderzoek uit te voeren, de Belgische Bond die zelf hun boekje ver te buiten gingen etc... doet hem veel voorzichtiger zijn eigen mening verkondigen.
Nogmaals : hier zijn vele zaken gebeurd waardoor atleten ten onrechte zijn beschuldigd en dat bleek maar al te duidelijk, met de juiste uitspraak : vrijspraak.
Mocht dat onderzoek gevoerd zijn zoals het hoorde, dan was dat al 2j van de baan zonder gevolg.

hetzelfde kan gezegd wordne qua chauvinisme : als je op NOS kijkt, is het een en al Nederland... ook zijn zijn chauvinistisch.
de Fransen : Jalabert doet meer commentaar op de Franse zender..... Cummings pakt die 2 dommeriken mooi in, en wint. Wat was zijn reactie ? De Fransen laten begaan, dat wat niet goed etc... Cummings noemde hij niet eens, al goed dat zijn collega die het hoogste woord had, de winnaar noemde en volgde, anders wist je niet wie won op de Franse tv.
dat is chauvinisme waar je misselijk van word. En je zeker over mag klagen.

denk je dat Belgen dat gezeur over Boonen niet moe zijn als hij niet aan het vertrek staat, en telkens renners met hem worden vergeleken ? Of dat men allemaal weet dat hij in een massaspurt vrijwel kansloos is, behalve Wuyts ? ja wij ergeren ons daar ook aan.
Je hoort ook duidelijk dat hij vroeger een schooldirecteur was met die bepaalde toon en manier van spreken, en de woorden eruit komen. ja soms is dat ergelijk.
maar Sporza blijft wel de beste verslaggeving doen.


maar er is wel een oplossing voor chauvinistisch gezeik tegen de gaan : zet je tv af, ben je meteen verlost . winking smiley



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/07/2015 17:22 door cyclingfreakske.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen