Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Tour de France Stage 15 Mende - Valence 183km

Gepost door rustdag 
rustdag 18 juli 2015 17:47
Tour de France Stage 15 Mende - Valence 183km
rustdag 18 juli 2015 17:47




Tour de France Stage 15 Mende - Valence 183km








Km 9.5 - Côte de Badaroux4.6 kilometre-long climb at 5.1% - category 3

Km 69.5 - Col du Bez2.6 kilometre-long climb at 4.4% - category 4

Km 73.5 - Col de la Croix de Bauzon1.3 kilometre-long climb at 6.2% - category 4

Km 126.5 - Col de l'Escrinet (787 m)7.9 kilometre-long climb at 5.8% - category 2



Laatste Km:









Klassement:

1. FROOME Christopher 31 TEAM SKY 56h 02' 19''
2. QUINTANA ROJAS Nairo Alexander 51 MOVISTAR TEAM 56h 05' 29'' + 03' 10''
3. VAN GARDEREN Tejay 61 BMC RACING TEAM 56h 05' 51'' + 03' 32''
4. VALVERDE BELMONTE Alejandro 59 MOVISTAR TEAM 56h 06' 21'' + 04' 02''
5. CONTADOR Alberto 41 TINKOFF-SAXO 56h 06' 42'' + 04' 23''
6. THOMAS Geraint 39 TEAM SKY 56h 07' 13'' + 04' 54''
7. GESINK Robert 131 TEAM LOTTO NL - JUMBO 56h 08' 42'' + 06' 23''
8. NIBALI Vincenzo 1 ASTANA PRO TEAM 56h 10' 36'' + 08' 17''
9. GALLOPIN Tony 71 LOTTO-SOUDAL 56h 10' 42'' + 08' 23''
10. MOLLEMA Bauke 141 TREK FACTORY RACING 56h 11' 12'' + 08' 53''


Vertrek 13:00
Start: 13:05


TV: 14;15
Stream: [www.procyclinglive.com]
ton duk 18 juli 2015 17:55
Als de kopgroep ontstaat na 2 uur...zie ik Ten Dam wel meezitten...
gr
Slimmerd 18 juli 2015 18:00
Is dat wel het plan van meesterbrein Verhoeven dan?
Blueprint 18 juli 2015 18:19
Doet Greg morgen nog mee?
Anony 18 juli 2015 18:25
Linkebal 18 juli 2015 18:30
Ik hoop voor Sagan dat zijn ploeg Greipel er af rijdt op die col van tweede categorie en dan controleert tot de finish. Dat zijn ze hem wel verschuldigd na twee weken zonder steun.
koos1 18 juli 2015 18:36
Kan een interessante etappe worden, maar ook een doodsaaie. De vraag zal zijn hoeveel voorsprong een kopgroep heeft na de laatste klim, bij een kleinere voorsprong zullen de sprintersploegen misschien nog eens voor een massasprint gaan.

In deze etappes is het jammer dat het begin van de etappe niet wordt uitgezonden. Bij het begin van de uitzending is het 'gevecht' om in de kopgroep te zitten al voorbij en blijft de etappe doodsaai tot de finale.
Andere Peter 18 juli 2015 18:40
Vooropgesteld: ik heb niet zoveel met Verhoeven. Ik zet mij graag af tegen prikkers die wat al te makkelijk keuzes van renners (en soms ploegleiders) bekritiseren omdat ze zelf iets anders leuker of slimmer zouden vinden. Ik heb het idee dat sommigen die passage door Centraal Massief nogal onderschatten.

In meerdere topics wordt een karikatuur gemaakt van wat Verhoeven in dat interview zei voorafgaand aan Mende.

[nos.nl]

Samengevat: de ploeg zit er doorheen na een reeks zware dagen. Slechts een enkeling is goed genoeg om iets te zoeken te hebben in de kopgroep van zo'n loodzware etappe. En Verhoeven houdt voor deze dag zijn beste renners (ik denk dat hij op 1 of 2 doelt) liever bij Gesink.

Valence wordt een heel andere dag. Minder gevaarlijk voor klassementsrenners, dus er is minder reden om die 1 of 2 beste renners bij Gesink te laten blijven. Daar staat tegenover dat de kopgroep minder kans zal maken omdat er altijd wel een sprintersploeg zal willen rijden.
Rudy t. 18 juli 2015 19:02
Volgens de tourgids en dus de organisatie zelf een echte sprinters etappe voor de pure sprinters.

Toch opvallend met die klim erin, ik moet het nog zien..
ton duk 18 juli 2015 19:23
Slim van Sinkeldam...opgeven voordat ie weer een hele dag op kop moet voor een 4e plek...
gr
Rudy t. 18 juli 2015 20:53
Dat klassement, ik zat te denken dat in de top alle niet ex winnaars hun beste prestatie in de tour gaan evenaren. Gesink gaat Thomas nog pakken en wordt 6. Van Garderen gaat nog wat verliezen en wordt 5, Valverde 4 en Quintana 2. Briljant he?
Rudy t. 18 juli 2015 20:54
Oh ja en ik zat ook te denken, die gautier zit wel echt vaak mee. Volgens mij is dat de beste renner met de minste erelijst (sinds gisteren, want dat was natuurlijk Greg)
Slimmerd 18 juli 2015 21:14
100% eens verdedigt niet eens mijn mening!!
marksi 18 juli 2015 23:11
Ik denk dat Nibali Gesink nog weleens voorbij zou kunnen gaan. Maar desalniettemin mooie prestatie.
JW 18 juli 2015 23:40
Naar mijn idee wordt het Tourgedeelte na de rustdag onderschat.
Met vier zware bergetappes achtereen zó loodzwaar dat daar nog heel veel kan gaan gebeuren.
Van Gallopin kan ik me moeilijk voorstellen dat hij de toptien kan vast houden.
Bij Van Garderen heb ik ook de hele week al het gevoel dat hij op breken staat. Was te vroeg (DL) al goed, en zal in derde Tourweek naar mijn verwachting gaan afhaken.
Thomas zal te veel voor Froome moeten werken om zijn eigen positie te kunnen handhaven.
Bardet en Rolland (misschien ook Barguil) lijken me nog steeds kanshebbers voor de toptien.
JW 18 juli 2015 23:43
Ik heb Verhoeven vanavond opnieuw bericht dat het geen zin heeft veel energie in de etappe van morgen te steken.
't Is maar dat iedereen het weet smoking smiley
Massimo 18 juli 2015 23:47
Ik heb werkelijk nog niemand gehoord die de etappes na de komende rustdag onderschat, waar heb je dat vandaan?
Eazster 19 juli 2015 01:55
Ja er zijn toch weer enkele mannen die leken weg te zijn gevallen ,die weer aardig in de buurt van de top 10 komen. Bardet ,Pinot en Talanksy.
Ook Rodriguez leek gisteren weer aardig dicht in de buurt te komen ,maar omdat die liet lopen vandaag gezakt van 15 naar 19.
Van Mathias Frank vind ik het erg knap dat na alle jaren pech, die nu ook eens echt kan testen waar die tussen de echte top kan terechtkomen buiten Zwitserland.
Onopvallendste sterke man van het Klassment?
Eazster 19 juli 2015 01:56
tja dan zullen wij maar niet meer teveel energie steken in het gezwets van Verhoeven.
Rudy t. 19 juli 2015 08:02
Mollema en gallopin gaan nog wel stuivertje wisselen. Verder verwacht ik niet dat die gaat zakken, tenzij misschien rolland er nog over gaat.

Mollema wilde trouwens gaan aanvallen en verwacht ruimte te krijgen omdat die ver genoeg staat. Ik vraag me af of de rest daar ook zo over denkt...
marksi 19 juli 2015 09:46
Dat is zo mooi aan de laatste week tour; de strijd gaat op verschillende fronten plaatsvinden. Of mollema ruimte krijgt? Dat denk ik in principe niet, maar dan moeten anderen wel sterk genoeg zijn om hem te halen em de eigen krachten willen opofferen. Sky zal niet vol eb direct achter hem aan rijden, zeker niet nu het tij toch een beetje begint te keren en valverde en quintana relatief sterker lijken te zijn geworden. Nog zo'n mooi punt, gaat valverde voor een podium plek rijden gaat hij de Sky trein vooral proberen te slopen. Er wacht ons volgens mij nog heel veel moois, in deze nu al prachtige Tour. Echt chapeau voor het parcours!
JW 19 juli 2015 10:05
Gevoelsmatig. Zoals ik schreef "naar mijn idee".
Vier zware dagen achtereen is meer dan we gewend zijn.
Misschien is iedereen na dag 2 of 3 zó murw dat er daarna niets meer gebeurt.
Maar wie nog krachten heeft kan de laatste dag met de slopershamer de boel in gruzelementen slaan.

Froome en Quintana lijken me de minste kans te lopen om gesloopt te worden.
Maar verder geef ik iedereen in de top tien een goeie kans helemaal er doorheen te zakken.
Bromertà 19 juli 2015 10:56
Zeker. Voor een Tour is dit een heel fraai uitgetekend parcours. Vooral de wat kortere ritten met heel veel hoogtemeters aan het eind; etappe 19 en 20. Vuurwerk, als er nog kruit in zit, of anders maar gewoon op karakter, waarbij de sterkte van een team eindelijk zo goed als niet meer van belang is. Knallen vanaf de start.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/07/2015 10:57 door Bromertà.
Kuiperberg 19 juli 2015 11:20
Vandaag verwacht ik een massasprint van een uitgedund peloton. De afstand tussen de laatste col en de finish is zo groot dat zeker renners als Sagan en Degenkolb vooraan kunnen zitten. Mogelijk dat de wind in het Rhonedal bij Le Pouzin nog wat gaat doen, voor een leuke waaier. Lijkt me ook geen ideale etappe voor een vluchtgroep, Giant en TInkoff zullen er alles aan doen om de boel bij elkaar te houden.
JW 19 juli 2015 11:53
Helemaal eens met de lof voor het parcours ! En dat geldt eigenlijk voor elke etappe.

Geen saaie opeenvolging van meerdere vlakke etappes achtereen, vaak lastige aankomsten van het soort waar de Giro patent op leek te hebben, prachtige landschappen (wat de ASO hierover had aangekondigd blijkt helemaal te kloppen !) enz. enz.
merijntje mortirolo 19 juli 2015 12:05
Quote
Linkebal
Ik hoop voor Sagan dat zijn ploeg Greipel er af rijdt op die col van tweede categorie en dan controleert tot de finish.

Greipel moet 'gewoon' mee in de vluchtgroep (raar woord, merijntje) en dan zou het het allertofst zijn als Sagan daar ook in zat.

Ik gun Sagan best zijn etappe, maar zou het geweldig vinden als Greipel groen pakte in Parijs. I love Greipel.

kWord ook een beetje Saganhypemoe trouwens, beetje zoals vroegah met Tankink: op den duur is de lol er wel af. Al kan de renner in kwestie daar zelf niets aan doen, na verloop van tijd verveelt het.
JW 19 juli 2015 12:08
Ik vind het moeilijk te voorspellen welke teams alles uit de kast zullen rijden om het tot een sprint te laten komen.

Veel zal er vanaf hangen of sprinters als Greipel en Cavendish op die laatste col er helemaal af worden gereden. Dat zal ook de inzet van Lotto Soudal bepalen.
Voor Sagan lijkt me het alleen aantrekkelijk als Greipel er niet bij zit. Waarbij het nog de vraag is of zijn ploeg er nog een keer hard voor wil werken.
Bij Giant lijkt het me onzeker of ze nog in staat zijn er heel veel energie in te steken.
Bovendien, zoals in de etappe met Kelderman/De Gendt bleek, ook kansloze teams kunnen onverwacht vol gaan meerijden.

Het zal vooral gaan afhangen van de samenstelling en grootte van de vluchtgroep van de dag.

[edit: en met het stijgende parcours vanuit de start belooft de vorming van die vluchtgroep weer veel spektakel !]



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/07/2015 12:11 door JW.
Massimo 19 juli 2015 12:14
Greipel pijn en au knie.
nemo 19 juli 2015 12:17
Rudy t. 19 juli 2015 12:32
Grappig, die kanloze ploeg won gisteren.

Is het vandaag dom om mee te zitten of niet?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/07/2015 12:32 door Rudy t..
ton duk 19 juli 2015 13:05
Het is ALTIJD dom om niet mee te zitten...
gr
Erik S. 19 juli 2015 13:12
Volgens mj is het probleem voor de sprintersploegen vandaag: als we rijden om een groep terug te pakken rijden we onze sprinter er op de klim af, als we niet rijden blijft er een groepje weg. Omdat geen ploeg ziijn eigen spinter er af rijdt blijft er vandaag dus een groep weg. Die zal aan het eind weer uit elkaar spatten met als resultaat dat er een tijdrijder wint... Hup Weening!

Was alleen net te laat terug van trainen om mijn PTT aan te passen.
rustdag 19 juli 2015 13:17
Langeveld moet al lossen
Massimo 19 juli 2015 13:25
Sagan, Kwiatkowski, Van Baarle, Westra in een grote kopgroep.
Linkebal 19 juli 2015 13:26
Cavendish al gelost
Rudy t. 19 juli 2015 13:27
Waar zien jullie dat eigenlijk?
Massimo 19 juli 2015 13:28
Cyclad 19 juli 2015 13:31
Kruijswijk ook in de kopgroep van 24, evenals Serge Pauwels. Zal Jantje "klaagmuur" Bakelants er ook weer bij zijn?
Kuiperberg 19 juli 2015 13:31
Westra heeft er zin in. Weer geen Jumbootje in de kopgroep. Zou toch iets zijn voor Tankink, Martens of Ten Dam. Afwachten maar...Oh sorry Kruijswijck er wel bij . thumbs up



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/07/2015 13:32 door Kuiperberg.
Cyclad 19 juli 2015 13:32
Nee, geen Bakelants:

Wel: Pauwels, De Gendt, Kruisjwijk, Westra, Van Baarle, Sagan, Kwiatkowski, Bak.
Wie vult aan?
Blueprint 19 juli 2015 13:33
Mooi groepje, ook zonder aanvulling.
AK 19 juli 2015 13:35
Lieuwe Westra (Astana), Alexis Vuillermoz (AG2R-La Mondiale), Thibaut Pinot (FDJ), Michael Rogers and Peter Sagan (Tinkoff), Winner Anacona and José Herrada (Movistar), Lars Bak and Thomas De Gendt (Lotto-Soudal), Simon Geschke (Giant), Purito Rodriguez (Katusha), Adam Yates (Orica), Michal Kwiatkowski, Matteo Trentin and Rigo Uran (Etixx), Cyril Gautier and Perrig Quémeneur (Europcar), Steven Kruijswijk (LottoNL), Bob Jungels (Trek), Kristjian Durasek and Ruben Plaza (Lampre), Andrew Talansky, Ryder Hesjedal and Dylan van Baarle (Cannondale), Nicolas Edet (Cofidis), Paul Voss (Bora) and Serge Pauwels (MTN).
Zorro 19 juli 2015 13:35
Het is nu 13:35

15.7Km gefietst
nog 167.3 te gaan
gemiddelde tot nu toe 39.5 km/h
ondertussen 24 min onderweg
Blueprint 19 juli 2015 13:35
Dat lijkt me dan weer wat teveel van het goede om succesvol te ontsnappen.
Rudy t. 19 juli 2015 13:39
Dank...
En niet onlogisch
Cyclad 19 juli 2015 13:39
Soms verbaas ik me wel. Wat doet bijvoorbeeld Purito in de kopgroep? Hij had gisteren mee moeten zijn, vandaag is hij volstrekt kansloos. Idem voor Thibaut Pinot, al vecht hij zich omhoog voor een draaglijk klassement.
Voorlopig Etixx in the lead met 3 sterke kleppers vooraan, Cavendish zit in een zetel. Of was hij nou gelost? ;-)
Rudy t. 19 juli 2015 13:41
Edit verkeerde plek



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/07/2015 13:42 door Rudy t..
Rudy t. 19 juli 2015 13:42
Waarom is purito precies kansloos?

Verre van zou ik zeggen, al denkt z'n ploeg er anders over en dat snap ik dan weer niet...
Massimo 19 juli 2015 13:43
Cyclad 19 juli 2015 13:44
Purito is vanwege de vlakke finale volstrekt kansloos. Logisch dat Katusha werkt, Kristoff is dat niet.
Rudy t. 19 juli 2015 13:45
Als die groep wat uitdunt op die cat 2 klim geeft ik Rodriguez veel neer kans dan kristoff. Die heeft nog niet echt overtuigd.
Rudy t. 19 juli 2015 13:48
Gautier trouwens voor de derde dag op rij. Dat vind ik straf, of zoals Wuyts eergisteren zei: cyrilleke is een vieze patriot.....

Wat vind jw van de aanwezigheid van kruijswijk?
Cyclad 19 juli 2015 13:49
Ik niet. Rodriguez kan bergop sprints winnen, op het vlakke niet. Trentin, Kwiatkowski, Westra, Uran en Sagan komen die heuvel ook wel over en zijn allemaal sneller. Sagan is meteen de bottleneck in de kopgroep, met de 3 Etixxen. De kopgroep zal geen cohesie vormen, dat is duidelijk.
sijbriskie 19 juli 2015 13:52
Eens, maar wellicht richt Rodriguez zich alsnog op de bolletjestrui? Of wellicht min of meer toevallig erin terecht gekomen, kan ook nog.
Bromertà 19 juli 2015 13:54
Hé hé héé, van Jantje blijven we af hè!? Als we alle Belgen tegen de muur zouden zetten dan is het Jantje die ik als laatste ... Afijn, als we daarentegen alle Duitsers ernaast zetten dan zal ik als eerste de benen van Andréetje Greipel gaan masseren. Zo ben ik dan ook wel weer hoor. Mooi hoe André in een interview met Renaat Schotte het Duitse jargon voor waaiers verwoordde: "Windkanten." Schön, sehr schön.

Tussen haakjes, Merijntje, dit is geen Godwin, want ik ontken alles.
Nürburgring78 19 juli 2015 13:55
De voorsprong groeit niet hard. Lijkt er op dat het peloton onder leiding van Katyusha niet van plan is deze mannen te laten gaan.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/07/2015 13:57 door Nürburgring78.
Andere Peter 19 juli 2015 13:58
Zo'n grote groep, het zou mij enorm verbazen als ze die laten gaan. Ik verwacht dat er uiteindelijk een kleine groep wegrijdt. Een voor de sprintersploegen controleerbare groep zeg maar.

Overigens rijdt Péraud alweer op achterstand. Gezien zijn type verwondingen zal het medisch gezien niet onverantwoord zijn om door te rijden. Maar mijn indruk is wel dat het sportief gezien volmaakt zinloos is.
Rudy t. 19 juli 2015 13:59
Dat is wel waar inderdaad, maar hetzelfde geldt voor kristoff...

We zullen zien

Edit, hoe dan ook vind ik het opmerkelijk dat Rodriguez mee schuift en ze toch rijden daarachter. Hij heeft wel de tour gered voor ze en zal idd ook punten willen voor de bollen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/07/2015 14:00 door Rudy t..
Heisenberg 19 juli 2015 14:04
Geen Nederlanders meer in de kopgroep. Nog 9 sterke renners over. Pinot, Rogers, Sagan, Bak, Geschke, S. Yates, Kwiatkowski and Trentin, Hesjedal. Degenkolb, Cavendish en Greipel hebben een ploeggenoot mee.
Massimo 19 juli 2015 14:05
En dat zal Cavendish worst wezen aangezien die al op grote achterstand rijdt.
Heisenberg 19 juli 2015 14:08
Verwacht dat de groep Cavendish straks wel weer terugkomt.

Katusha en IAM leiden de achtervolging. Maar het verschil gaat richting de minuut.

DNF Langeveld
Kuiperberg 19 juli 2015 14:11
Het wil maar niet lukken, om een paar Nederlanders in een kopgroep te behouden (muv Kelderman - afgelopen vrijdag). Langeveld afgestapt-ziek.
JW 19 juli 2015 14:12
winking smiley

Ik vind het leuk voor de chauvinistische volgers.
En slim van Steven om even rekening met ze te houden.

Nu maar de benen stil houden en energie sparen voor de etappes waar hij een kans maakt op de zege.
Ik ben ervan overtuigd dat Kruijswijk, Ten Dam en Kelderman, als ze daar fit genoeg voor zijn, komende dagen nog mee in de aanval zullen gaan.
Bovendien dan prima renners om als bruggenhoofd vooruit te sturen.
Verder is de Tour voor mij geslaagd als Gesink (en graag ook Mollema) in de toptien eindigen.
Voor een al honderd keer afgeschreven renner als Gesink zou dat een topprestatie zijn in "de sterkst bezette Tour van deze eeuw".

En overigens: veel te veel eer om zo hardnekkig mijn mening aan de orde te stellen.
Ik heb mijn eigen smaak en voorkeur, en respecteer dat anderen andere smaken hebben winking smiley
Rudy t. 19 juli 2015 14:13
De kort gisteren
Lucho Herrera 19 juli 2015 14:13
Langeveld schijnt ziekjes te zijn. Benieuwd of hij de finish haalt.
Kuiperberg 19 juli 2015 14:18
Kopgroep loopt uit, al ruim meer dan een minuut. Die Sagan is toch wel een klasbak. Is bijna dagelijks betrokken bij aanvallen.
JW 19 juli 2015 14:23
Nog maar 123 km, en de Katushaploeg is nog steeds bezig met achtervolgen.
1'44" moeten ze nog dichtrijden.

Groep met Cav en Peraud op meer dan 4 min.
Andere Peter 19 juli 2015 14:29
Hoe gaat Cav terugkomen dan? Met Kwiatkowski en Trentin in de kopgroep zou ik ervan uitgaan dat zij zich niet laten afzakken.
Lucho Herrera 19 juli 2015 14:41
Sterke kopgroep. Die halen ze niet zomaar terug. Zeker op die klim lijkt de kopgroep sterker dan de achtervolgers.
Andere Peter 19 juli 2015 14:46
Na de klim gaan we zien of Katusha steun krijgt. Hulp zou kunnen komen uit de hoek van sprinters uit de 2e lijn, als die er nog bijzitten met enkele ploegmaten. Naast Degenkolb bv categorie Coquard, Demare Boasson-Hagen en waarom niet: Van Avermaet :-)

Edit: Demare maar een weggehaald, die zit bij de achterblijvers die straks op een kwartier binnenkomen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/07/2015 14:52 door Andere Peter.
AK 19 juli 2015 14:52
Demare zit ook in groep Cavendish
Andere Peter 19 juli 2015 14:53
Yep, zag het ook
Kuiperberg 19 juli 2015 14:54
Ik weet niet hoeveel tijd ze mogen verliezen, anders kon het weleens de laatste Tourdag zijn voor deze 23 renners. Nu al op ruim 7 minuten. En dan moeten ze nog over de klim richting Privas
Heisenberg 19 juli 2015 14:55
Toen ik dit plaatste was het verschil tussen de groep Cavendish en het peloton minder dan 2 minuten. Mijn verwachting dat het peloton het tempo zou minderen is niet uitgekomen.
AK 19 juli 2015 15:12
Met de huidige snelheid rond de 20 min.
JW 19 juli 2015 15:14
Het leek dat het peloton na de afdaling helemaal tot rust kwam, maar inmiddels geeft Katusha al wèèr gas vooraan.
Dat is toch geen best signaal voor de sterk gegroeide groep achterblijvers.
Rudy t. 19 juli 2015 15:18
Chavanel en farrar werden eruit gereden daar achter... Dat lijkt me einde verhaal.

Zou geschke niet beter niet meerijden?
JW 19 juli 2015 15:31
Voorsprong is na de sprint nog maar 1'50", en Katusha zet zich weer op kop.
Monnikenwerk, maar daarmee kan de etappe nog steeds alle kanten op.
Vortax 19 juli 2015 15:36
Lijkt me niet dat Katusha voor Kristoff rijdt overigens. Ik denk dat ze de oversteek willen maken op de aankomende klim van de tweede categorie.
Rudy t. 19 juli 2015 15:39
Met wie dan? Toen Rodriguez er nog wel bij zat reden ze ook
JW 19 juli 2015 15:43
Bovendien, nu het begint te klimmen loopt de voorsprong weer op. Van 1'31"naar 1'45"
Het lijkt erop dat Europcar ze gaat helpen ?
Andere Peter 19 juli 2015 15:51
Andere Peter 19 juli 2015 15:58
Meesterlijke anekdote van De Cauwer over Gerben Karstens die in Parijs-Nice de Col de la République in de auto deed en onder de dennebomen het passerende peloton afwachtte.

Aanleiding is Sepulveda. En ik ben het helemaal eens met De Cauwer dat je dit echt niet kunt tolereren.
Nürburgring78 19 juli 2015 15:59
De voorsprong loopt nu hard terug.
JW 19 juli 2015 16:00
Ik dacht toch echt te zien dat twee man van Europcar achter de eerste man van Katusha reden.

Raar moment nu.
Contador die de achtervolgers tot rust maant ?

Kopgroep inmiddels op de top.

En nog steeds status quo.
Andere Peter 19 juli 2015 16:00
Greipel overleeft de klim. Doodvonnis voor kopgroep?
JW 19 juli 2015 16:00
Voeckler nu voorop en nog maar 1'22"
JW 19 juli 2015 16:03
Afdaling nu weer o.l.v. Sky.

Maar de sterke kopgroep lijkt me inderdaad kansloos.
Michael B. 19 juli 2015 16:07
In de groep Cavendish zit ook Tom Leezer, wat een geweldige knecht hebben ze toch bij Lotto Jumbo meegenomen. Die komt geen molshoop over. Zelfs in een overgangsetappe doet hij zijn werk in de achterhoedespinning smiley sticking its tongue out, hadden ze beter een Tjallingi mee kunnen nemen.
Nürburgring78 19 juli 2015 16:11
Nou, schrijf Greipel dan maar op voor vandaag.
JW 19 juli 2015 16:31
Met nog 30 km te gaan is alles weer bijeen.
Op die groep achterblijvers na.
Die hebben er nog steeds stevig voor gereden om nog op tijd binnen te komen.
ton duk 19 juli 2015 16:37
Michael B. Schreef:
-------------------------------------------------------
> In de groep Cavendish zit ook Tom Leezer, wat een
> geweldige knecht hebben ze toch bij Lotto Jumbo
> meegenomen. Die komt geen molshoop over. Zelfs in
> een overgangsetappe doet hij zijn werk in de
> achterhoedespinning smiley sticking its tongue out, hadden ze beter een Tjallingi mee
> kunnen nemen.

Dat vonden de ploegleiders ook...maar ja, het reclamebureau had nu eenmaal alleen maar filmpjes MET Leezer gemaakt
gr
JW 19 juli 2015 16:44
Groep Peraud op ruim 12 min.
Die komen ruim op tijd binnen.
Toch heel knap in zo'n snelle etappe.
Nürburgring78 19 juli 2015 17:00
Jemig, wat kan die Stybar fietsen mensen!
Nürburgring78 19 juli 2015 17:03
Anony 19 juli 2015 17:07
Alle respect voor Sagan, maar Greipel maakt toch echt wel minstens zoveel aanspraak op de groene trui.
GillesEmanuel 19 juli 2015 17:07
Wanny 19 juli 2015 17:10
Leuk voor Greipel dat ie zoveel hulp heeft. Je zou toch denken dat de andere ploegen door krijgen dat Greipel veruit de rapste is.
Arriere de la course 19 juli 2015 17:17
Komt er ook weer zo Lotto Jumbo knurft de sprint van Sagan verpesten daar.. Was dat Martens?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/07/2015 17:17 door Arriere de la course.
Massimo 19 juli 2015 17:29
Onzin, de groene trui is voor diegene die de meeste punten haalt, en die haal je als completer renner ook tijdens de koers en niet alleen aan de meet.
Rudy t. 19 juli 2015 17:43
Volgens mij wel. Werd in de eerste week ook al zowat van z'n fiets gereden door vanmarcke die 20e werd of zo..

Moeten die gasten niet bij gesink blijven?
Cyclad 19 juli 2015 17:44
Dat was inderdaad Martens, maar dezelfde Sagan verklootte de sprint van Coquard.
Kon waarschijnlijk maar net door de beugel, die actie.
merijntje mortirolo 19 juli 2015 17:44
Cyclad 19 juli 2015 17:45
Gesink valt vandaag wel geweldig uit zijn rol. Tot nu toe alle dagen bij de beste 30, vandaag slechts 31e. Het verval kondigt zich aan. winking smiley
merijntje mortirolo 19 juli 2015 17:49
Mietje, die Gesink.

Wel scherp, Cyclad.
ton duk 19 juli 2015 17:55
merijntje mortirolo Schreef:
-------------------------------------------------------
> Mietje, die Gesink.
>
> Wel scherp, Cyclad.

Nee, Merijn...dat is gewoon Wielerland overschrijven...ons ouw boefje
gr
Arriere de la course 19 juli 2015 18:03
Cyclad Schreef:
-------------------------------------------------------
> Dat was inderdaad Martens, maar dezelfde Sagan
> verklootte de sprint van Coquard.
> Kon waarschijnlijk maar net door de beugel, die
> actie.

Dat was ook net op het randje ja, maar dat ging nog ergens over. Martens komt daar vol onderdoor, totaal zinloos hij maakt geen schijn van kans. Zelfs niet op een top 10 voor wat dat waard is
Cyclad 19 juli 2015 18:06
Ik zal eerlijk zijn, op Wielerland kijk ik nooit. Ik wist van juf Been al dat Gesink altijd bij de beste 30 reed en vandaag las ik dat hij 31e werd.
Velodroom 19 juli 2015 20:24
Cyclad Schreef:
-------------------------------------------------------
> Gesink valt vandaag wel geweldig uit zijn rol. Tot
> nu toe alle dagen bij de beste 30, vandaag slechts
> 31e. Het verval kondigt zich aan. winking smiley

Aanval op der Ulle in 2004 gaat dus nog door!
Eddy Veen 20 juli 2015 07:45
Gesink is nog wel degene met het beste slechtste resultaat deze Tour. Na hem volgen Tejay van Garderen (40), Tony Gallopin (50), Alejandro Valverde (50) en Nairo Quintana (57).
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen