Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Urine op Froome

Gepost door Sub Culture 
Sub Culture 18 juli 2015 21:41
Zoals jullie intss wel weten is Froome bekogeld met urine, grapjassen op sociale media beweren dat het Heineken was haha.

Froome zal deze Tour wel winnen, er wachten nog mensenzeeën in de Alpen.
En ook de komende jaren zal hij, zonder pech, nog meespelen voor eindzeges in de Tour.

Moet Froome dit allemaal zomaar ondergaan?
Moet de ASO iets ondernemen?
Linkebal 18 juli 2015 21:55
Triest dat zoiets gebeurd. Maar wat kan de ASO of iemand anders er tegen doen? Het blijft toch een zeer kwetsbare sport. Iedere gek kan de renners iets aandoen.
Carlos Danger 18 juli 2015 22:05
Daar zou ik pislink van worden.
veluweracer 18 juli 2015 22:05
Ben 18 juli 2015 22:10
Froome kan moeilijk zoals Sven Nys even afstappen om een praatje te maken. Misschien moet iemand die onder geürineerd wordt de kans krijgen om actie te ondernemen zonder dat er tijdverlies is. Dit gaat gewoon veel te ver, snap die haat voor Sky ook niet.
Arriere de la course 18 juli 2015 22:17
Zal wel lauw bier geweest zijn
cyclingfreakske 18 juli 2015 22:24
die haat naar SKY toe is jaren terug gevoed door l'Equipe, toen Sky totale overheersing had met Wiggins en anderen gedurende enkele seizoenen.
kwamen daar bij 20 andere Franse zuiplappen mee ruzie maken...... Andere supporters hielden ze tegen tot de SKY wagen weg was.
Er zijn vele fimpjes met Fransen met een SKY haat op internet... een aantal gaan zelfs erg ver (handgemeen trachten uit te lokken, opzettelijk de SKY wagens aanrijden etc..)
Fransen...... hun chauvinisme is soms zeer irriterend.

Heb vandaag wel stevig gelachen hoe dom die 2 Fransen wel niet reden in de laatste km met een hardrijder die ze zagen komen aanstuiven... en domweg lieten winnen Pinot moest overnemen...Bardet is hoe dan ook trager
Cummings in elk geval zeer slim en mooi ingedeeld gereden. (gecorrigeerd, had idd een naam verward maar bedoelde uiteraard cummings, dank u voor de opmerking)



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/07/2015 00:23 door cyclingfreakske.
Linkebal 18 juli 2015 22:27
En daar heeft Durbridge toch een mooie 122e plaats mee behaald.
JW 18 juli 2015 22:27
Walgelijk, dit wangedrag.
Ik hou weer mijn hart vast voor de massa bezopen of gedrogeerde idioten op de Alpenklimmen.
In de eerste Pyreneeënetappe was het al bloedlink door dat opdringende publiek.

Heel veel nadar, met bovendien veel agenten/soldaten, zou in elk geval iets kunnen helpen.
Blueprint 18 juli 2015 22:31
Kut-Fransen met hun calimerocomplex...
Linkebal 18 juli 2015 22:34
Wie zegt dat het een Fransman was.
Carlos Danger 18 juli 2015 22:34
Zoveel nadar is er in de wereld niet. Toch moeten die gedrogeerde idioten wel hun werk kunnen doen op de fiets langs
die bezopen massa toeschouwers.
Sub Culture 18 juli 2015 22:41
Kunnen de Nederlanders in bocht 7 straks niet allemaal een bekertje met eigen vocht vullen en Titi de golden shower van zijn leven geven?
Leon 18 juli 2015 22:42
Linkebal Schreef:
-------------------------------------------------------
> Wie zegt dat het een Fransman was.

Het kan inderdaad ook een Waal of een Romandier geweest zijn, die "dopé" schreeuwde terwijl hij die urine gooide.
Velodroom 18 juli 2015 22:47
De lastercampagne door één man opgezet maar nog zonder al te veel respons, kreeg momentum toen die zogenaamde gelekte video van Froome op de Mont Ventoux 2013 met de vermogenswaarden etcetera op you tube werd gezet, verwijderd, weer tevoorschijn kwam en een soortgelijke video van de Vuelta 2014 volgde.
Daarna is het niet meer stil geweest. Met als voorlopig hoogtepunt nu dan het incident van vandaag (urine of Heineken, soit), waarna de bemoeienis van Michelle Froome (weer op Twitter) volgde. Hilariteit uiteraard, maar desondanks triest.

Het merkwaardige blijft natuurlijk de obsessieve kijk op het verleden (twee jaar terug), terwijl de huidige klimprestaties niet te veel aandacht krijgen en pas op maandag zullen worden beoordeeld. Deze zijn klaarblijkelijk wat minder geschikt voor het doel.
D. Marrage 18 juli 2015 23:23
Sub Culture Schreef:
-------------------------------------------------------
> Kunnen de Nederlanders in bocht 7 straks niet allemaal een bekertje met eigen vocht vullen en Titi de golden shower van zijn leven geven?
Want dat is wél stijlvol, beschaafd en geoorloofd?
Pyama 19 juli 2015 00:47
Wat een gezeik.
Andere Peter 19 juli 2015 02:08
Het begint al met dat belachelijke massale uitfluiten. Als dat zo massaal wordt dan is er altijd wel eentje die nog een stapje verder gaat.

Het Franse publiek moet opgevoed worden. Wordt gek gemaakt door insinuaties in allerlei media (al die suffe vermogensgrafiekjes met mutants die we ook hier zien helpen niet). De media heb je niet in de hand, ze moeten maar doen wat ze nodig vinden. Maar wat wel mogelijk is en wat ook nodig is, is een collegiaal statement van Franse renners. helaas is daar geen duidelijke leider/woordvoerder. Was Cancellara maar een Fransman. Of Cavendish. Dan allemaal maar. Bardet, Pinot, Péraud, Gallopin, Voeckler, Chavanel, zij moeten voor de Franse tv zeggen dat ze Froome zien als gerespecteerd collega, die niets onoirbaars doet en die als gast ontvangen met worden. Bernard Hinault is misschien nog wel de meest voor de hand liggende woordvoerder. Kan hij zich ouderwets kwaad maken? Of Poupou.
whiskeypapa 19 juli 2015 02:28
Toen plassen pissen werd is het gezeik begonnen.
Tegen alle fatsoensnormen in als het urine was , Rijkaard die Rudi Voller in de haren spuugt is nog op ons netvlies getekend dat was errrrrrruuuuuugggggggg.
veluweracer 19 juli 2015 03:34
Leon Schreef:
-------------------------------------------------------
> Linkebal Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Wie zegt dat het een Fransman was.
>
> Het kan inderdaad ook een Waal of een Romandier
> geweest zijn, die "dopé" schreeuwde terwijl hij
> die urine gooide.

[nl.wikipedia.org]
veluweracer 19 juli 2015 03:36
veluweracer Schreef:
-------------------------------------------------------
> Leon Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Linkebal Schreef:
> >
> --------------------------------------------------
>
> > -----
> > > Wie zegt dat het een Fransman was.
> >
> > Het kan inderdaad ook een Waal of een Romandier
> > geweest zijn, die "dopé" schreeuwde terwijl
> hij
> > die urine gooide.
>
Ik vermoed dat het gewoon een Congolees is geweest.

> [nl.wikipedia.org]
> r_Frans_een_offici%C3%ABle_taal_is
cyclingfreakske 19 juli 2015 04:47
eerder een zatte cyclocross fan.
of een nieuwe 100 jarige oorlog ? (Engelesen en Fransen waren aartsvijanden)

We zien de boodschap: -Mooie gastvrijheid op tv voor tientallen miljoenen kijkers .... mooi land met een kutmentaliteit dat de Tour organiseert.....
en ja... de Franse wielrenners echt iets moeten zeggen, maat niemand haat luisteren omdat men collectief faalt. Enkel een Veuckleir zou toch effect hebben.

Probleem is dat zowat elke SKY-renner gezien word als aartsvijand nr 1... die worden ook bespuugt onderweg maar je leest het nergens. Urine was vorig jaat het geval bij Porte.
Hinault gaat als lid van de organisatie niets zeggen... dat is de taak van Preudhomme. Maar mocht hij nu bv renner zijn met die status, het zou er wel stevig opzitten. Er is ook geen echte patron meer na Armstrong.

een verklaring voor de verzuring kan de economische toestand zijn... minder werk, veel meer frustraties.... en dat straalt af op sportmanifestaties waar ze zich eens gaan uitleven. je ziet het toenemen in het voetbal, cyclocross, wegrennen, marathonlopen, diverse zaalsporten,.... en ook bij het jeugdvoetbal zijn de incidenten door ouders zeer sterk toegenomen. En het gewone dagelijkse leven waar zomaar willekeurig aanvallen gebeuren op personen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/07/2015 04:51 door cyclingfreakske.
Sub Culture 19 juli 2015 09:03
Ik had het toch over Nederlanders.
merijntje mortirolo 19 juli 2015 09:09
Kuiperberg 19 juli 2015 10:34
Ik vrees dat het daar niet bij blijft. Lijkt me voor Froome bepaald niet gerustellend om nog een berg te beklimmen. De hoeveelheid gestoorden neemt alsmaar toe. Als er inderdaad iets gebeurd waarbij Froome niet verder kan of gewond raakt, door toedoen van een toeschouwer, dan zijn de rapen gaar. Ik vind dat de Tourorganisatie ook zich veel meer moet bemoeien. Je hoort of ziet geen enkele reactie van Preudhomme.
Sub Culture 19 juli 2015 10:46
Bij Armstrong had je nog iets van de grote boze Amerikaan met zijn indrukwekkende entourage.
Froome is dan weer het slungelige jongetje met weinig uitstraling die je bij manier van spreken omver kan blazen.

Die beeldvorming maakt van Froome allicht ook gewoon een makkelijker slachtoffer.
Bromertà 19 juli 2015 11:15
Opgediept uit de annalen van de Tour:

"In de veertiende etappe sprong zelfs een Fransman naar voren om 'de Kannibaal' een slag op de lever te geven. Of het door die tik kwam is niet duidelijk, maar een dag later kwam er een eind aan Merckx' onaantastbaarheid."

De "media" de schuld geven is mij iets te gemakkelijk, zelfs grafiekjes roepen niet op tot geweld of laakbaar gedrag. De massa was, is en zal altijd dom blijven.
Zorro 19 juli 2015 11:31
Als Froome direct had gestopt en naar die goozer was toegegaan,
volle bak camera's erop, fotograven, pers, alles.
Dan vertellen wat er was gebeurt, die goozer aanwijzen
en weer verder fietsen.
Kost tijd, okay, moet je eens kijken hoe het afloopt.
merijntje mortirolo 19 juli 2015 11:55
Quote
Bromertà
De massa was, is en zal altijd dom blijven.

Dat is zeker waar, maar toch heb ik het idee dat bij wielrennen, op een sporadisch incident na, het respect (das eigenlijk het grootste kutwoord van deze tijd, maar dat komt door het alomvertegenwoordigde misbruik ervan. (Met name door moslimjongeren, maar dat terzijde)) altijd groter is dan de haat/afkeer. Het blijft een sport van het volk en de benaderbaarheid van de renners zorgt er doorgaans voor dat het publiek elke renner ziet als normale jongen/een van 'ons.'

Helaas staat er tegenwoordig iets te veel voetbalpubliek op die bergen en daarbij is het kut dat veel mensen de koers als evenement beschouwen. Dat werkt overigens aan twee kanten: zo zag je bijvoorbeeld in Utrecht een enorme opgefoktheid bij de (Nederlandse) motoragenten (die Fransen vonden alles best): die wisten totaal niet hoe ze moesten omgaan met de 'echte' wielerliefhebbers die niet tussen de massa stonden, maar juist een plek opzochten in de uitbolzone, zodat ze alle renners één voor één konden zien langskomen.

Niemand liep ook maar één coureur in de weg, maar toch moesten ze per se aan DIE kant van de weg staan. Je haalde de frequente koersbezoekers er overigens zo uit: die trokken zich geen reet aan van die agenten met de houding van "Hee, mofo's, de koers is van ONS."

Schijnt in Gouda overigens ook zo geweest te zijn dat de agenten met verbaal geweld de mensen op de 'juiste plekken' wezen en van de 'onjuiste plekken' wegschreeuwden. Daar was ik echter niet bij, want ik reisde na de start in Utrecht naar Rotterdam en stond op de Coolsingel alwaar alles relaxed ging. Maar ja, das Rotterdam hè: ze kunnen daar wel niet voetballen, maar tis wel de tofste stad van het land.

(Netjes /Godwin vermeden, trouwens, Bromertà, echt precies een millimeter eronder. thumbs up).
Siem 19 juli 2015 12:12
Kuiperberg Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik vind dat
> de Tourorganisatie ook zich veel meer moet
> bemoeien. Je hoort of ziet geen enkele reactie
> van Preudhomme.

Daar verbaas ik mij ook nog het meest over, dat vanuit die hoek geen statement komt. Raar, vooral ook vanwege de angst die Froome moet hebben als ze straks de alpencols opgaan. Hij moet zich in elk geval toch gesteund voelen vanuit de organisatie.
Proost! 19 juli 2015 13:42
sijbriskie 19 juli 2015 13:47
Als de massa dom is, is ze ook makkelijk beïnvloedbaar door ophitsende media.
Andere Peter 19 juli 2015 14:12
De media zijn geen autonome factor met een motief om op te hitsen of wat dan ook. De media zijn doorgeefluik en kunnen bespeeld worden. Wanneer Franse top-renners, ex-renners van het kaliber Hinault/Poulidor, eventueel Prudhomme, zich krachtig in verschillende media tonen om dit wangedrag af te keuren en ook het uitfluiten te ontmoedigen, door te zeggen dat Froome één van hen is, dan zullen de media daar verslag van doen en dan zul je een kalmerend effect zien.

Het werkelijk gebrek is (ik houd een slag om de arm want ik zie natuurlijk niet alles) dat de Franse wieleropiniemakers dit onvoldoende doen. Zij wentelen zich kennelijk graag in hun eigen populariteit en zijn populistisch genoeg om het niet voor Froome op te nemen.

À propos, af en toe Thévenet, Virenque, Jalabert in beeld om de balans te herstellen en eraan te herinneren dat Fransen net zo goed pakten, kan geen kwaad. Het gaat eigenlijk al mis doordat de organisatie de naam Montée Jalabert weghaalt. Zo wordt het Franse dopingverleden verbloemd. Ik zie geen reden om die naam te wijzigen.
sijbriskie 19 juli 2015 14:46
Geheel eens met wat je zegt over de Franse ex-renners/wieleropiniemakers en hun verantwoordelijkheid. Maar media zijn niet uitsluitend een doorgeefluik van opinies, maar geven zelf ook vaak een eigen opinie. En het doel van die suggestieve opinies zal inderdaad waarschijnlijk niet zijn de boel op te hitsen, maar makkelijk beïnvloedbare volksdelen kunnen er wel degelijk opgehitst door raken.
Zorro 19 juli 2015 14:50
Natuurlijk is er wat aan te doen. De dader een flinke straf geven. Zoals de a.s. 5 jaar een Tour verbod geven.
In de weken van de Tour moet de dader zich dagelijks melden op het politiebureau in zijn gemeente. 5 jaar lang!
Andere Peter 19 juli 2015 14:55
Okee. Klinkt logisch.

Nu maar hopen dat de Franse politie de onbekende dader aanhoudt, waarna de Franse justitie hem berecht voor iets wat vermoedelijk niet of nauwelijks strafbaar is, waarna we met jou hopen dat de Franse rechters zich zullen houden aan de Nederlandse voetbalwet...



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/07/2015 15:00 door Andere Peter.
Andere Peter 19 juli 2015 14:58
Een opinie geven mag. Ook als het een kutopinie is. De oplossing is niet het bestrijden van kutopinies. Noch het bestrijden van de verspreiding van kutopinies. Als fan van een ondeelbare vrijheid van meningsuiting sta ik pal achter het recht van de kutopiniehouders om hun kutopinie te verspreiden. Beknot daar niet op.

Maak gebruik van het het systeem. Beïnvloed die opinies.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/07/2015 14:58 door Andere Peter.
sijbriskie 19 juli 2015 16:30
Ik wil helemaal niks beknotten. Geef alleen maar aan dat de Franse media mijns inziens wel degelijk een (grote) spelen bij de vijandige beeldvorming ten aanzien van Froome en Sky en dat ze meer zijn dan slechts een passief en onschuldig doorgeefluik.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/07/2015 16:30 door sijbriskie.
Andere Peter 19 juli 2015 16:46
Ik zeg ook niet dat jij de media wil beknotten, hè? Ik stip aan dat het geen oplossing is om met de beschuldigende vinger naar de media te wijzen. De media starten het probleem niet. Ze geven het door en ze vergroten het uit. Dan moeten we de media maar voeding geven om iets anders uit te vergroten. Wijzen op de invloed van de media leidt gemakkelijk tot oproepen om deze te beknotten, ook als jij dat zelf niet wil.
Carlos Danger 19 juli 2015 18:07
Heeft de media eigenlijk wel dit verhaal van Vroem gecheckt? Of gelooft men die engerd op zijn woord? Heeft hij zijn tenue na de finish ingeleverd bij de gendarmerie als eventuele bewijslast? Ik heb geen andere renner(s) gehoord, die zijn verhaal hebben bevestigd.. Hij zal daar toch niet in zijn dooie eentje hebben gereden?
Waar is deze zg.urinesmijter? Nergens een filmpje?
Of is dit de zoveelste 'Murdoch-school' manipulatie van deze freak-show,aka team SKY.
cyclingfreakske 19 juli 2015 20:53
de Franse media geeft niet bepaald een kutopinie...... Het is dat ze bijna onverdoken een lastercampagne voert tegen Sky en Froome.
Gisteren nog heeft Porte zelf nog een slag van een toeschouwen gehad. Dat was ook ter ore gekomen van diezelfde media EN ASO... ipv toch te duiden op meer sportiviteit, gaan ze het brandje nog aanwakkeren.
Heel leuk was dat Jalabert geinterviewd werd en op zijn manier van verslaggeven aangaande Froome, onder vuur kwam van die intervieuwende journalist.
Die vroeg Jalabert of hij zijn boekje niet te buiten ging door de manier waarop hij allerlei verdoken suggesties naar doping toe commentareerde.
Jalabert krabbelde prompt terug, draaide in alle richtingen rond de pot , brak het interviwue af en ging woedend aan.

Jalabert zei dat die omwentelingen niet normaal waren, hij kon ze niet aan, niemand van zijn generatie behalve Armstrong... waarop de journalist haarscherp doelde naar de dopingperikelen van die renners en Jalabert zelf (ook in opspraak geweest - epo/feuntes/manolo Sainz).
toen was het gedaan met het interview. Omdat hij de vraag zag aankomen hoevaak ze bij ONCE aan de spuit hebben gehangen.

was die daar heel fijntjes op zijn plaats gezet.
Net die mannen, die nu zoveel commentaar hebben, moeten zwijgen.

het signaal van de renners zelf is ook niet echt goed.
via twitter en facebook laten ze weten dat het niet kan, het niet hoort. mja... zo communiceren is even goed als een dode duif.
Men moet LIVE recht in de camera en micro durven zeggen dat dit echt niet kan. Dan spreek je mensen echt aan.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/07/2015 20:56 door cyclingfreakske.
Carlos Danger 19 juli 2015 21:30
Gelukkig neemt de karavaan het heft in eigen hand en begint nu ook te gooien.

[www.sporza.be]

Naar verluidt heeft Sagan tijdens de fietswissel de bidon eerst vol geplast.
Rudy t. 19 juli 2015 21:41
Ik had dezelfde gedachte
Andere Peter 19 juli 2015 23:36
Zelfs al zou iemand het live op beeld hebben, er zouden altijd wel weer complotdenkers als jij opstaan die vertellen dat de gooier door de ploeg betaald is. Of dat het Froomes eigen urine is.

Je moet een aardige kronkel in je hoofd hebben om te bedenken dat een urinegooiverhaal in het voordeel van Sky zou zijn. De kans dat zoiets averechts werkt is veel te groot.

In de media neemt over het algemeen verklaringen van direct betrokkenen voor waar aan. In gevallen met enig maatschappelijk belang worden wel eens opsporingsmiddelen en onderzoeksjournalisten ingezet. Het verrast mij niet dat er nog geen kwaliteitskrant is geweest die schaarse middelen heeft vrijgemaakt om dit pisverhaal te onderzoeken.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen