Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Super Strijdlust Tour de France

Gepost door Slimmerd 
Slimmerd 20 juli 2015 13:33
Peiling
Welke renners is de strijdlustigste renner in de Tour de France 2015?
Alleen geregistreerde gebruikers mogen deelnemen aan deze peiling.
Er zijn 63 stemmen ontvangen.
Pierre-Luc Perichon 0
 
0%
Peter Sagan 53
 
84%
Michael Matthews 0
 
0%
Adam Hansen 0
 
0%
Thibaut Pinot 0
 
0%
Romain Bardet 1
 
2%
Jean-Christophe Peraud 0
 
0%
Serge Pauwels 1
 
2%
Jan Barta 0
 
0%
de complete LottoNL-Jumbo ploeg 7
 
11%
iemand anders 1
 
1%



Aangezien de tweede rustdag in aantocht is, lijkt het mij wel eens aardig om te zien hoe de prikkers denken over de strijdlust/aanvalslust deze Tour. Deze prijs wordt uiteraard aan het einde pas echt uitgereikt en is uiteraard elke dag uitgereikt aan de strijdlustigste renner, maar wie is op dit moment voor jou de nummer één qua strijdlust in deze Tour
Slimmerd 20 juli 2015 13:34
Voor mezelf op Sagan gestemd, ik geniet deze Tour echt van deze coureur. Houdt geen moment in, doet zijn werk voor de ploeg (zonder er veel voor terug te krijgen) en rijdt bovendien nog vaker top-10 dan Rojas Gil in één Tour.

Perichon zou deze Tour misschien de prijs van de aanvalslust kunnen verdienen, want is er vooraan vaak bij, maar nooit succesvol uiteraard.
Linkebal 20 juli 2015 13:44
Voor nu Sagan. Maar ik verwacht Rodriguez ook nog 1 of 2 keer in de aanval de komende dagen. Misschien verdient hij het uiteindelijk ook wel. Maar gezien over de afgelopen twee weken absoluut Sagan.
Linkebal 20 juli 2015 13:49
Overigens: nu ik je suggestie van de hele Lotto Jumbo ploeg zie staan: zou er niet een "prijs" voor de minste strijdlust uitgereikt moeten worden? Het bruine rugnummer voor de grootste schijtploeg ofzo. Vroeger namen ze iedere dag de laatste in het klassement uit koers. En nu is er nog de tijdslimiet. Waarom niet nóg een middel inzetten om wat peper in de reet te brengen...
Nürburgring78 20 juli 2015 13:56
Sagan uiteraard. Met afstand.
Blueprint 20 juli 2015 14:08
Sagan, zonder meer. Maar het zal Perichon wel worden, als Fransman die regelmatig in kansloze kopgroepen publiciteit zit te pakken.
Slimmerd 20 juli 2015 14:11
Rodriguez zal vast nog eens vooruit gaan rijden, maar als hem dat niks oplevert, is dat ook allemaal gebakkken lucht geweest. Riep vooraf nog dat podium voor hem mogelijk is, gaat nu al verder voor een 2e doel namelijk de bollen. Overigens in de Franse pers ook al duidelijk geworden dat Bardet en Pinot zich hier ook nog voor gaan inzetten, dus dat kan sowieso leuk worden met drie klasbakken (en vanuit klassement op slotklimmen nog fraaie punten voor Froome, Quintana en/of Valverde).

Maar als het Rodriguez niks oplevert, vind ik alle pogingen van Sagan meer waard, pakt mede daardoor zijn 4e groene trui ook.
Massimo 20 juli 2015 14:24
Cyclad 20 juli 2015 14:34
Dat kan allen maar voor Peter Sagan zijn.
Slimmerd 20 juli 2015 14:38
Op basis van? Heb hem af en toe vooraan gezien, maar al niet in vergelijking met bijvoorbeeld vorig jaar en verder is het bij hem allemaal duidelijk een stukje minder.
Prikdude 20 juli 2015 15:16
Duidelijke sympathy votes (medelijden) voor die pad uit Wind in de Wilgen.

Bardet natuurlijk. Beetje kotsend met koorts achter de feiten aan koersen en dan fladderend terug slaan. Epic coureur. Maar LottoNL idd een sterke tweede.
koos1 20 juli 2015 18:09
Zoals Sagan de laatste dagen rondrijd is hij de enige renner die de super strijdlust echt verdiend.
Al zou het me niet verbazen als Kwiatkowski voor z'n hopeloze aanvallen de strijdlust krijgt, ze zullen de wereldkampioen wel graag in Parijs op het podium zien. Maar eerst nog maar de Alpen afwachten.
JW 20 juli 2015 18:09
Sagan.
Voor zijn hele oeuvre deze Tour.
Of alleen al voor zijn optreden van vandaag.

Met 23 man (die zich mogen verheugen op de lof van een deel van het prikvolk, omdat ze mee zijn) op pad, en dan op die laatste beklimming de besten (op de ontsnapte Plaza na) in zijn wiel, die niet de moeite willen doen om het werk van hem over te nemen.
En vervolgens gewoon weg te rijden van het stelletje lafbekken, en in een adembenemende afdaling alsnog naar de tweede plaats te rijden.

confused smiley Zijn al die vluchters nu ècht van die helden ?
Slimmerd 20 juli 2015 18:27
In ieder geval een stuk meer dan een Leezer, Van Emden, Tankink en Martens.
zumsteg 20 juli 2015 19:55
Ik bespeur hier enig cynisme. Doet het pijn dat het meerendeel van de prikkers het oneens is met de tactiek van Jumbo?
JW 20 juli 2015 20:09
Dat zal me op zich helemaal worst zijn.
Ik ben al jaren gewend aan Rabo/Belkin/Jumbo-bashers.
Voor wie dat het summum is van wielerplezier: geniet er van !

Maar dan wel graag consequent, en niet na een goede dag van Gesink doen alsof je dat altijd al gedacht of beweerd had.

Ik hou vast aan mijn eigen manier van van een koers genieten (en dat lijken sommigen heel vervelend te vinden). winking smiley
Van te voren had ik verwacht dat de ploeg in de afgelopen dagen veel ten aanval zou trekken.
Nu de mannen die daarvoor in aanmerking zouden komen niet allemaal topfit zijn, en Gesink een in mijn ogen nog steeds beresterke Tour rijdt, kan ik best instemmen met hun keuzes.
Bovendien verwacht ik nog veel van het team in de komende koersdagen.
berg8624 20 juli 2015 20:17
malheur 20 juli 2015 20:18
Sagan natuurlijk.

Die pakt overigens met al dit gebattle en gedoe wellicht nog een hoop meer publiciteit en sympathie dan hij met 2 x geen f*ck doen en sneaky sprint winnen had gedaan.
Daarbij vermaakt hij zich ook een stuk beter zo, prima gast, fan
Pyama 20 juli 2015 20:23
Nationaliteit heeft daar dit jaar anders heel weinig mee te maken. Loze opmerking dus.
Halve Belg 20 juli 2015 21:12
Voor de superstrijdlust komt ie niet in aanmerking maar wat rijdt die Bob Jungels een sterke 2e week. Daar ligt wel een motortje in hoor. 22 nog maar.
Eazster 20 juli 2015 22:24
Sagan veruit. Wat een baas is dat zeg ,er vol voor gaan ,in alles op de fiets klasse tonen. Word verweten door het grote publiek dat hij geen rit wint ,maar klopt zichzelf dan maar eens op de borst en zegt openlijk dat er overal en met alles teveel naar hem word gekeken waardoor dat bijna niet mogelijk is.
Maar Bardet heeft ook wel zo'n leuke courage over zich heen , aanvalsman pur sang en we gaan hem nog zien.
Walnoot 21 juli 2015 00:02
Qua sponsor stond je vandaag in ieder geval liever op de borst van Sagan dan op die van Plaza. Sagan is echt wel vaker herhaald. En dat is ook belangrijk, aldus onze vriend die uit de gratie is geraakt bij Spaak.
cyclingfreakske 21 juli 2015 17:24
tot nu toe het vaakst in de aanval :
SAGAN en DE GENDT

weer heel knap wat hij gisteren deed, spijtig dat echt iedereen op zijn wiel zat. Hij had wel graag gewonnen bij het bezoek van zijn vriendin.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen