Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Teleurstellingen Tour (tot dusver)

Gepost door Anony 
Anony 21 juli 2015 00:52
Aan de hand van een poll op Sporza. Toch wel opvallende tegenvallers.
De keuzes op die website: Contador, Nibali, Pinot, Kristoff, Cavendish, Degenkolb, Wellens.

Contador en Nibali doen het niet super, maar afgaan doen ze ook niet. Pinot verzoop in de hectiek van de eerste Tourweek, maar probeert. Degenkolb is niet slecht maar botst op beteren, Cavendish won toch een mooie sprint en Wellens krijgt als jonge debutant misschien nog wat respijt. Voor mij is Kristoff de grootste ontgoocheling ten opzichte van wat je van hem mag verwachten. Echt niet de renner van het voorbije anderhalve seizoen.
NielsJ 21 juli 2015 00:54
Linkebal 21 juli 2015 01:00
Ik vind de grootste teleurstelling dat er één renner ver boven de concurrentie uitsteekt. Van tevoren waren er vier favorieten die compleet gelijkwaardig werden geacht (Froome, Quintana, Contador, Nibali), dus dat beloofde een zeer spannende Tour te worden. Dat kan nog altijd, maar dan moeten er al gekke dingen gebeuren. Dus tot nu toe vind ik de tegenvallende spankracht de grootste teleurstelling.
Anony 21 juli 2015 01:02
Mooie benadering van zowel NielsJ als Linkebal.
Linkebal 21 juli 2015 01:06
Overigens is vanuit Nederlands oogpunt het missen van een bijna zekere gele trui van Tom Dumoulin op de Muur van Huy de grootste teleurstelling.
Cecchini 21 juli 2015 07:35
Kruijswijk, die zo nodig naar de Tour moest, en niets meer dan ook helemaal niets heeft laten zien. Zelfs als knecht is hij me niet eens opgevallen. Had na die fantastische Giro zich op de Vuelta moeten richten. Van hem gaan we dit seizoen helemaal niets meer zien. Omdat de Tour in Nederland zou starten vond hij dat hij er bij moest zijn, de ploegleiding ging om voor deze jongensboek romantiek. Ik dacht dat wielrennen op dit nivo topsport was.
Sub Culture 21 juli 2015 07:51
Die werden toch niet allemaal gelijkwaardig geacht?

Over Contador waren er al voldoende twijfels zeker na de loodzware Giro die hij al had betwist.
Nibali gaf blijk van een grillig vormpijl naar aanloop van de Tour.
Quintana was een vraagteken gezien zijn weinige koersdagen en referentiepunten.
Froome was al sterk in de Dauphiné en je zag dat hij nog zou gaan beteren.

Voor mij is Froome altijd al de favoriet geweest in deze Tour. Had enkel mijn twijfels bij hoe hij die openingsweek zou gaan verteren. Maar toen hij én meewas met tde eerste waaier én ook op de kasseien gewoon vooraan zat kon je wel raden dat het goed zat voor hem.

Ok dat hij in die eerste aankomst bergop iedereen zo zou wegblazen had niemand kunnen vermoeden.
Sehnsucht 21 juli 2015 08:07
Voor de Vuelta heeft Lotto-Jumbo nu geen frisse klassementsrenner meer over. Kan men mooi met een ploeg afreizen die in het teken staat van sprinter Hofland.
Slimmerd 21 juli 2015 08:20
Ik zit persoonlijk nog op dezelfde renners als op de 1e rustdag, Kristoff en Kwiatkowski
Blueprint 21 juli 2015 08:27
Astana valt collectief vies tegen, zo zie je maar dat de ene ronde de andere niet is. Verder vallen alle klassementsrenners van de Giro op: Contador, Geniez, Kruijswijk, Hesjedal, König en Caruso halen allemaal hun topniveau niet. Ook niet sterk: Pinot, Kristoff, Team Cannondale en Kwiatkowski.
JW 21 juli 2015 08:51
Kruijswijk maakte gisteren ook een opmerking in die trant. Hij had de opdracht (van Verhoeven, jawel winking smiley ) mee te gaan in de vlucht, maar het lukte hem niet. Van andere renners die ook de Giro reden had hij ook al gehoord dat ze geen goeie benen hadden.
Opnieuw blijkt dat de dubbel Giro-Tour geen goeie combinatie is.
Sub Culture 21 juli 2015 08:58
Iedereen wist toch al lang dat het een dom idee was om Kruijswijk mee te nemen naar ook de Tour?
Een domme beslissing, genomen in de euforie van een prima Giro.
Kruijswijk had in de Vuelta ook nog prima dingen kunnen doen, zeker gezien de zwakkere bezetting qua ronderenners in die koers.
Wanny 21 juli 2015 09:06
Toch maar even de laatste week afwachten mbt Kruiswijk. Straks wint ie op de Alp en redt ie het hele seizoen voor de ploeg.
JW 21 juli 2015 09:16
Die tegenvallende spankracht vind ik ook de grootste teleurstelling.
Dat er één of twee van de Fab4 (later zelfs Fab5) te kort zouden komen zat er wellicht in, dat ze allemaal zo zouden moeten passen voor Froome is toch verrassend. Bovendien is het team van Froome verreweg het sterkst.

Daarnaast vond ik het teleurstellend dat het Sky na de eerste bergetappe geen enkele keer moeilijk werd gemaakt door de concurrentie.
Al die vluchtgroepen met voor het AK ongevaarlijke renners, met alleen aan het eind van een etappe nog een klein prestige-gevechtje, deed geen recht aan het verraderlijke parkoers. Men kan enthousiast doen over "strijd op twee fronten", "twee voor de prijs van één" etc., ik zie toch heel wat liever in en aan het einde van een etappe strijd tussen de sterksten.
Maar ik hoop (en verwacht) dat men de krachten heeft opgespaard voor de Alpen.
El Mik 21 juli 2015 09:31
Kruijswijk in de Vuelta was ook geen garantie op succes geweest natuurlijk. Zie Kelderman vorig jaar of Kruijswijk de vorige keer toen die dat probeerde.

Overigens lijkt Kruijswijk mij niet zo goed met de hitte om te kunnen gaan en in de Vuelta is het nog een stuk warmer dan in de Tour, echt een Giro renner dus.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/07/2015 09:32 door El Mik.
JW 21 juli 2015 09:31
Eens. Domme euforie.
Die twijfels sprak ik al uit na die mooie Giro.
Als ze hem niet hadden mee genomen had dat het team -zoals gebruikelijk - weer heel veel kritiek opgeleverd. Dat is dit jaar toch usance bij heel veel volgers en ook media sad smiley

Wat nog meespeelde was de gedachte dat Kruijswijk, ook als hij niet zo goed meer was, altijd nog een nuttige knecht voor de twee kopmannen kon zijn.
Ik heb hem verschillende keren nuttige dingen zien doen voor Gesink, maar hij gaat niet zo ver mee als men (en hij zelf) zal hebben gedacht.
Als hij nog relatief verbetert, wat ik betwijfel, kan hij in de Alpen nog van veel nut zijn als vooruitgeschoven post.
malheur 21 juli 2015 09:55
Contador.

Die had de giro niet moeten rijden om Froome meer weerstand te kunnen bieden. Die hele piste '3 rondes winnen' is ronduit onnozel anno 2015 en ik vermoed dat hij de giro gereden heeft omdat hij aanvoelde Froome niet aan te kunnen, da's natuurlijk prima maar scheelt ons wel de voornaamste concurrent.

Dejà-vu

De gelijkenis van deze ronde tov 2013, Froome veel te sterk, Contador te moe na giro, Quintana best of the rest vind ik ui-ter-mate booooooring met als toevoeging dat SKY zelfs op de sterkte van 2012 als geheel zit.
malheur 21 juli 2015 09:56
Superdom idee ja, rijdt zover anoniem voor l*l mee en mag meteen de veel geschiktere vuelta vergeten.
GillesEmanuel 21 juli 2015 09:58
Sorry maar als vooruit geschoven pion? Voor Gesink? We praten hier over de 7e plaats in het klassement met heel misschien uitzicht op de 6e plaats. Ik hoop met heel mijn hart dat Steven de aanval kiest maar niet om in een later stadium Gesink een bidon te geven.
Cecchini 21 juli 2015 10:05
Ik heb toch stiekem het gevoel dat Quintana het Froome nog erg goed moeilijk gaat maken. De Movistar ploeg heeft eigenlijk nog niets gedaan, en die ploeg kennende kan ik me niet voorstellen dat ze zo naar Parijs gaan rijden zonder een etappe zege of iets anders groots. Quintana is in de ronde die hij gereden heeft altijd in de laatste week van uitzonderlijk nivo geweest.
Ron Meijers 21 juli 2015 10:05
Van
> tevoren waren er vier favorieten die compleet
> gelijkwaardig werden geacht (Froome, Quintana,
> Contador, Nibali),

Sorry, maar dat is gewoonweg niet waar. Vóór de Tour werden Froome en Quintana gelijkwaardig geacht, met ruim daarachter Contador en Nibali, die op hun beurt ook min of meer gelijkwaardig werden geacht.
Eddy Veen 21 juli 2015 10:14
1. Uitvallen Dumoulin
2. Gesink beschouwt zichzelf definitief als subtopper.
3. Kelderman kan zich niet optimaal tonen.
4. Bleek Nederlands contingent
Carlos Danger 21 juli 2015 10:36
(Tot dusver) De Tour.
Bromertà 21 juli 2015 10:45
Grootste teleurstelling: de negende etappe. Een na grootste teleurstelling: een Welshman die een kans laat lopen om een valse Fransoos op z'n muil te timmeren.
Walnoot 21 juli 2015 10:48
De winst van Greg, denk ik toch.
predator 21 juli 2015 11:10
Walnoot Schreef:
-------------------------------------------------------
> De winst van Greg, denk ik toch.

Grapjas
ton duk 21 juli 2015 11:13
Simpel gesteld had DUK zich verheugd op een Dumoulin/Kelderman-Tour , dus daar was ik heel gauw klaar mee
Gesink en Mollema vergoeden veel voor me....graag nog een toetje met een etappe-overwinning
gr

ps: opvallend ook dat er geen "nieuwe" sprinter aan het firmament is verschenen...
Rudy t. 21 juli 2015 11:28
Verschilt nogal. Ik had m'n centjes wel op Contador gezet helaas...
Rudy t. 21 juli 2015 11:29
Achteraf lekker makkelijk, het is niet zo dat hij iemand anders uit de tour houdt.. Het had prima anders uit kunnen pakken. En de vuelta stelt wmb echt geen reet voor ivm de tour.
Eindhovuh 21 juli 2015 11:33
1. Het gebrek aan vroege aanvalslust van de klassementstoppers. Maar wellicht komt dat nog.
2. Het flets meerijden van de Nederlanders. Als een Plaza of Cummings kan winnen dan kan Kruijswijk, Kelderman, Weening, etc dat mogelijk ook.

Al vind ik het niet een overdreven saaie tour. Daarvoor is het rijden van Sagan te leuk, de winst van Cummings hilarisch, die ene aanval van Gesink mooi, het drama rondom de tijdrijders, etc.
Rudy t. 21 juli 2015 11:38
Die redenatie over als die kan winnen kan die dat ook is toch te simpel. Sommige renners kunnen meer als het om de overwinning gaat. Dat renners als fedrigo, riblon en majka al een paar etappe overwinningen hebben is geen toeval. Dat is veel meer dan meesluipen in een ontsnapping en de beste van de rest zijn.

In die cummings rit reden pinot en bardet ongeveer 20 sec sneller mende op dan gesink volgens strava. Dat betekent dat cummings ongeveer net zo hard heeft gereden misschien iets harder dan gesink. Als die daar in het peloton aan was begonnen had die er wss 2 minuten langer over gedaan.
Velodroom 21 juli 2015 11:45
"Lassen wir mal die Kirche ins Dorf", zei Greipel en vervolgens zette hij een hoofddoek op om zijn mooiste haren te bedekken.

Hij maakt een prachtig relativerende opmerking tegenover een brutale interviewer en vervolgens publiceert hij zijn powerfile met afgedekte randen.
Velodroom 21 juli 2015 11:48
AV die schoorvoetend met zijn analyses moet bekennen, dat hij dadelijk geen bendeleden meer over houdt. Gesink moet hij al laten gaan.
Eindhovuh 21 juli 2015 12:11
Het woord mogelijk is jou onbekend?
Ik zeg niet dat ze even gaan winnen. Maar een serieuze poging wagen zou fijn zijn. Voor Plaza en Cummings waren het na jarenlang prof te zijn ook pas hun eerste touretappe-overwinningen. Als je zelden mee bent ga je ook niet leren winnen.
Snorfietser 21 juli 2015 12:13
Brute pech dat Bouhanni eerst op het nationaal kampioenschap hard valt en daarna in de Tour nog een keer hard valt. In goede doen (dus ook zonder die eerste valpartij) schat ik hem niet minder in dan de jongens die nu in de sprintritten op de 2de en 3de plaats eindigen. Hij had het Greipel misschien best nog wel lastig kunnen maken. Over sprinters gesproken, die Démare is ook het hele jaar al geen schim van zichzelf.
Ron Meijers 21 juli 2015 12:16
droomteam 21 juli 2015 12:21
Kristoff - Pinot - Kwiatkowski en D Martin
Massimo 21 juli 2015 12:25
Studio Tour, en de uitzending met Frank Lammers in het bijzonder.
malheur 21 juli 2015 12:42
Vooraf zag ik er ook al geen heil in om na een inspannende giro voor het AK en alle aandacht op je meteen een tour eraan te plakken.

Ik denk dat het maar bitter weinig gegeven is om de dubbel giro-tour tot een goed einde te brengen en zie Kruijswijk veel meer als een giroman.
Cecchini 21 juli 2015 13:36
Vooral die korte broek stond hem goed.
Massimo 21 juli 2015 13:40
Hij was vooral (volgens mij) compleet bezopen.
Slimmerd 21 juli 2015 13:43
D. Martin zit toch op zijn gebruikelijke Tourvorm, daarbij in acht nemende dat hij nu zelfs nog heel is.
Kuiperberg 21 juli 2015 14:02
Rui Costa, Lotto-Jumbo NL m.u.v. Gesink, Lars Boom, Maijka (ondanks de ritzege), Langeveld ( heeft eigenlijk nog nooit wat laten zien in een TdF) en Wellens. En als geheel bar weinig spanning in de top tien.
Vittal 21 juli 2015 14:08
JW en Andere Peter. Tot nu toe alleen maar dezelfde grijsgedraaide kapot-genuanceerde platen gehoord.
Rudy t. 21 juli 2015 14:16
Tuurlijk is dat mogelijk maar blijkbaar ontbreekt er iets aan want het gebeurt niet. Bij Weening wel natuurlijk want die heeft gewoon drie ritten gewonnen in een grote ronde. Zal wel met instinct te maken hebben, ik weet het ook niet, zowel plaza als cummings hebben aardig wat koersen gewonnen. Thomas dekker zei treffend van de week dat het zo niet werkt. Iemand die nog nooit een koers heeft gewonnen gaat op z'n 34e echt niet zomaar een tourrit winnen (over ten dam).
Rudy t. 21 juli 2015 14:17
Ja dat was vrij bijzonder. Bijna net zo mooi als het interview met kemna in tdj..
MarLeon 21 juli 2015 14:29
Linkebal 21 juli 2015 14:32
Tiralongo behaalde zijn eerste profzege (ritzege Giro) op bijna 34-jarige leeftijd. Om er daarna nog twee Giro-etappes aan toe te voegen. Dus het kan wel, al is het lastig. Ik hoop voor Ten Dam dat hij nog eens een mooie etappe wint.
Cyclad 21 juli 2015 14:42
ton duk 21 juli 2015 15:37
Tot nu toe komen DUK's hoogtepunt en dieptepunt samen deze Tour ...
Gesink's aanval en Zeewijf's gejank daarover..
gr
berg8624 21 juli 2015 17:39
Andere Peter 21 juli 2015 21:10
Lieven van Gils. Ja, toch weer erger dan ik verwachtte. Komt nooit verder dan Alice in Wonderland. Kijk. Dit is de Tour en ik ben er. Je kunt zelfs SMS'en. Dan stel ik jouw cliché-vraag aan Greipel. Aan Sagan vragen of hij ooit in een Belgische ploeg wil rijden. Of hij daar niet te duur voor is. Of hij weet dat alle Belgen van hem houden. En dat dan illustreren met een nietszeggende tweet van (kennelijk) opperbelg Sven fucking Nys.

Nou ja dat samen met het dagelijkse bespreken van Michel en José van de ene suffe poll na de andere. Schoolkrant.
Andere Peter 21 juli 2015 21:12
De studio-presentator van Studio Tour vind ik trouwens ook onvoldoende. Nooit doorvragen, nauwelijks naar het antwoord luisteren, voortdurend bezig zijn met het volgende bruggetje naar het volgende itempje.
malheur 21 juli 2015 22:37
Hij lijkt altijd net scheef te zitten en zegt heel lelijk 'bonsoir', dat is ergelijk genoeg om je er KAPOT aan te irriteren.
Eddy Veen 21 juli 2015 22:42
Hij irriteert jou en jij ergert je vervolgenswinking smiley
malheur 21 juli 2015 22:59
smiling smiley

Da's alweer ff geleden!

Irritant genoeg om je KAPOT aan te ergeren ja tongue sticking out smiley



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/07/2015 23:00 door malheur.
zumsteg 21 juli 2015 23:13
Door deze omschrijving weet ik ineens dat die dikke van de Jumbo Frank Lammers heet. Wat was dat een idioot.
Rudy t. 22 juli 2015 12:51
Eens met ap.. Goh..

Dat NOS gebeuren wordt ook gesponsord door lotto. Hoezo journalistieke onafhankelijheid
Andere Peter 22 juli 2015 13:20
Mwoahh, dat laatste is wel gebruikelijk hoor. Je ziet het overal in de sportwereld.
Sehnsucht 22 juli 2015 13:41
Het verbaast mij dat onbeduidende tv programma's over de Tour tot irritaties leiden bij prikkers. Dan heb je echt niet veel meegemaakt in je leven hoor. Waarschijnlijk is een te beschermde opvoeding de oorzaak van deze irritaties. Want dan leer je niet omgaan met gebeurtenissen niet niet helemaal naar je wens zijn. Laat staan dat je leert er boven te staan. Nee, dan wordt je erg gemakkelijk geraakt met dus irritaties als resultaat. Wel een teken van deze tijd overigens die lage frustratiedrempel. Het heeft ook iets verwends. Alles moet maar perfect aangeleverd worden want anders ga ik blèren. Ga voor de verandering eens vrijwilligerswerk doen bij AZG bijvoorbeeld. Want dan zal je gevoel voor verhoudingen aan juistheid gaan winnen, daar ben ik zeker van.
malheur 22 juli 2015 18:30
En nou je yogamatje weer oprollen en ergens goed wegstoppen SVP.
Sehnsucht 22 juli 2015 19:09
Wanneer een ad hominem je beste weerwoord is dan weet ik genoeg.
malheur 22 juli 2015 20:16
Dus hij zit erin?
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen