Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Meevallers Tour (tot dusver)

Gepost door Linkebal 
Linkebal 21 juli 2015 12:26
In navolging van het topic over de teleurstellingen.

Renners die het beter doen dan ik verwacht had:
Greipel, was nooit de allersterkste aanwezige sprinter, nu wel.
Gesink, eindelijk weer eens een goed klassement.
Thomas, kan echt alles.
Sagan, had ik best m'n twijfels bij na een iets minder voorjaar en geruchten dat hij er niet genoeg voor zou leven.

Wie vult aan?
JW 21 juli 2015 12:38
Valverde beter dan ik had verwacht.
Heeft diverse keren geprobeerd als breekijzer voor Quintana te fungeren, maar die blijkt niet sterk genoeg om daar gebruik van te maken.
Maar dat kan de laatste week nog steeds.
Hoentie 21 juli 2015 12:51
Thomas toch wel ècht de verassing van de Tour voor mij - na zo'n voorjaar nu dit doen bergop? Nooit gedacht.
Massimo 21 juli 2015 12:52
Vuillermoz (al was die natuurlijk in het voorjaar ook al goed)
Anony 21 juli 2015 13:18
De zeges van Styby en vooral Greg, voor mij persoonlijk.
Vittal 21 juli 2015 13:22
Rohan Dennis (wie had dat nu echt verwacht?)
Etixx Quickstep (3 etappes met 3 verschillende renner, dan heb je gewoon een echt sterke ploeg)
Rodriguez (ik had hem niet opgeschreven voor 2 etappe overwinningen op zijn 36e)
Eindhovuh 21 juli 2015 13:23
Thomas is de Hincapie van het jaar, nog beter zelfs.
Greipel is net zo goed als anders alleen is Kittel er niet, is Cavendish wat minder en wordt Sagan aan zijn lot over gelaten..

Meevallers wat mij betreft: Gallopin, Gesink en Barguil.
Slimmerd 21 juli 2015 13:31
Greipel en Gesink waren bij mij de eerste twee namen die opkwamen in dit geval. Intrinsiek was al wel bekend dat ze dit moesten kunnen, maar dat Greipel zo overtuigend zou zijn in de sprints had ik niet verwacht.

Thomas tot op heden ook sterk, maar verwacht nog wel een flinke terugval van hem eerlijk gezegd.
Ben 21 juli 2015 13:58
Dat er nog geen topper voor het AK is afgestapt vanwege een domme valpartij.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/07/2015 13:58 door Ben.
Snorfietser 21 juli 2015 14:00
MTN-QHUBEKA, Etappezege, bergtrui gedragen, 2de in het ploegenklassement en vaak mee in de vlucht. Helemaal knap als je bedenkt dat grote namen Boasson Hagen en Farrar het af laten weten. Al met al bewezen de wildcard waardig te zijn.
Walnoot 21 juli 2015 14:11
Die je noemt, en dan Plaza, Cummings, Vuillermoz. De Gendt vind ik ook wel sterk rijden, toch al tijden weinig meer van gezien en na die val leek het ook hier over.
Slimmerd 21 juli 2015 14:39
Eens, en ook EBH presteert volgens mij prima. Goed aanwezig in de massasprints en daar waar het terrein het toelaat in de ontsnapping (nee, die bergritten die hij won namens Sky zijn niet maatgevend voor mij)
Rudy t. 21 juli 2015 14:53
Is geen schim meer van de renner die hij was. Hoe die in 2011 in de rondte reed daar zou zelfs sagan jaloers op worden. Zat in de laatst week gewoon drie keer mee in de bergen, 2 x won Hushovd en 1 keer hagen en had ook al een massasprint gewonnen toen. Hagen lijkt me min of meer afgeschreven, om over farrar nog maar te zwijgen.

Gelukkig hebben ze goss nog achter de hand.
Eazster 21 juli 2015 14:55
Gesink : Intrinsiek wist ik dat hij het kan ,maar het geloof dat het er nog een keer uit zou komen had ik eerlijk gezegd niet.

Greipel : Altijd een machtige sprinter ,maar dat hij het allersterkst zou zijn? Profiteert wel van een goede trein ,een bottende Cavendish en een uitvallende Bouhanni.

Barguil: Ok effe wegnemend van die domme fout gisteren vind ik dat hij zich als jonkie knap staande houd tussen de echte kerels,etappes winnen en klassemnt rijden in de Vuelta is toch nog wat anders.

Greg van Avermaet: Won op klasse en waarde van een ontketende Sagan .Heeft veel aangevallen.

Vuillermoz: Wie z'n Giro vorig jaar zag wist dat er iets zat aan te komen. Ruwe diamant die steile Heivels ,klimmen aankan maar ook eventueel nog te slijpen is naar een klassmentsrenner.

Pauwels: Niets baanbrekends gepresteerd maar wel erg goed gereden en vond het altijd maar zo'n subtop klimmer. Overigens vind ik wel dat het pakken van die bergtrui van Teklehaimanot wel wat word overhyped ,zat mee en pakte de punten op een 3 \4 ? categorie. Een beetje Tjallingi achtig in de Giro. Publicitair leuk ,zeker voor dat land ,maar toch geen wonder.

Thomas: Tuurlijk ik wist dat hij alles behoorlijk kon, maar het Gehele jaar (RVV,GW,E3 ,PN ,Zwisterland en Algarve) al zo presteren en nu dit?! Superklasse.
Kon me overigens herrinneren dat hij in 2011 al behoorlijk goed bergop reed toen nog in een eerdere schakel voor de SKY ploeg.
Word Kennaugh de nieuwe Thomas?

Sagan is natuurlijk ook supersterk,maar dat had ik ook wel verwacht,net zoals Froome eigenlijk ook zoals verwacht ijzersterk is. Valverde valt me ook niet tegen,kan hij eindelijk dat podium halen?



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/07/2015 14:59 door Eazster.
Kuiperberg 21 juli 2015 15:32
Valverde, Gesink, Greipel,Thomas en de klasbak Sagan -laatstgenoemde is voor mij de smaakmaker van de Tour. En eigenlijk ook wel Cummings - heb met bewondering zijn opmars bekeken vanaf de laatste plek onderaan de col in Mende tot zijn zege voor Bardet en Pinot.
Blueprint 21 juli 2015 16:31
Thomas, Gesink, Gallopin, Vuillermoz, Plaza, Barguil, Pantano, Pauwels
Wanny 21 juli 2015 19:14
Nederlanders in eerste etappe.

tegenvaller Nederlanders na de eerste etappe (op Gesink na).
Hoentie 21 juli 2015 20:04
Goss toch ook al een tijdje niet meer echt goed?
Andere Peter 21 juli 2015 21:20
Dione de Graaff.

Okee, iets teveel dat kunstmatige lachje in de opening. Maar soit. Het is een ondankbare rol. Ze moet een beetje de illusie geven dat Studio Tour midden in de Tour staat, wat natuurlijk (om budgettaire redenen) niet zo is. Moet daarbij tevens Mien uit Assen binden. Dat lukt aardig. Ze is goed zichzelf. Het aan elkaar praten van itempjes doet ze ontspannen en vakkundig. Het format is strak, maar ze houdt ruimte om te improviseren. De gesprekken met renners en ploegleiders verlopen natuurlijk. Men is best scheutig met informatie (vandaag bv liet Verhoeven zich behoorlijk in de kaarten kijken). Er is plaats voor human interest, maar het schiet niet door. Basiskennis Franse taal en basiswielerkennis zijn voldoende. Daarna gaat het over journalistieke vaardigheden en presentatie-ervaring. Op die twee punten scoort ze gewoon goed.

Niet foutloos, maar helemaal niet slecht voor een eerste jaar. ga er maar mee door. Over 5 jaar hoort ze bij het meubilair.


* gaat nu zitten wachten op lynching of steniging *



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/07/2015 21:24 door Andere Peter.
ton duk 21 juli 2015 21:24
Ze is al via het meubilair in dit positie gekomen,AP
gr
Pyama 21 juli 2015 21:25
Dennis had zich het hele jaar voorbereid op die proloog. Als je dat niet zag aankomen... (Stond overigens vierde bij Unibet met 1:26 smiling smiley).
malheur 21 juli 2015 22:35
* gaat nu gewoon zitten wachten tot dat hele studio tour weg is en W.d.Jong de avondetappe nieuw leven inblaast *
Snorfietser 21 juli 2015 22:36
Ik vermoed enig sarcasme bij Rudy t. winking smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen