Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Mart Smeets bij Vive Le Velo

Gepost door Cecchini 
Cecchini 21 juli 2015 23:07
Ik denk dat we namens het Wielerprikbord onze nationale excuses dienen aan te bieden aan de Belgische bevolking. Wat een walgelijke man die Smeets. Ik schaamde me diep. In huize Cecchini kwamen we teiltjes tekort
malheur 21 juli 2015 23:11
In huize Malheur gelukkig een TV tekort!

Ik vind die Vannieuwkerke trouwens een nog erger heerschap, of doet ie dat programma niet meer?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/07/2015 23:11 door malheur.
veluweracer 21 juli 2015 23:11
Begin eerst maar eens met minder aandacht aan Mark Smits te geven.
Leon 21 juli 2015 23:28
Mart Smeets en Rob Harmeling slapen vannacht samen denk ik.
Tinuz 21 juli 2015 23:32
Wat deed Mart dan op 'den Belg' dat Cecchini deed kotzen?

Ik vind zelf Smeets vaak vrij vermakelijk...
Ik heb ook wel eens dat ik denk wat zeg en doe je nu, maar door de bank genomen heb ik geen probleem met 'm.
Jaren geleden alweer herinner ik me een periode dat hij echt elke dag chagrijnig was en ik me eraan ergerde, maar ik vermoed dat hij toen een soort midlife crisis doormaakte. Tja, we hebben allemaal wel eens mindere momenten, toch? We moeten niet allemaal net doen alsof alles rozengeur en maneschijn is.
Eazster 22 juli 2015 00:04
Smeets is en blijft een vakman en om de een of andere reden vraag ik me altijd af "wat zou Smeets hierover vinden"dat overwicht heeft ie altijd gehad.

Maar ik geef het toe Het plaastvervangende schaamptelampje kwam vanavond dan ook wel heel diep in het rood. Smeets en Harmeling samen.....hadden ze paddo's gebruikt?!
EMO tv die natter werd dan een vrouwelijke hippie enclave die yoga-end een orgasme breien. Bah!

Mart: De wereld is een slechte plek ,mensen bedriegen elkaar altijd weer!
Rob: Nee maar Mart ..(op herhaling ,je weet wel zo iemand die je in de kroeg ladderzat amicaal zit te verbeteren,zonder te beseffen wat die zegt) ........ik wil het positieve in de mens via de fiets naar boven halen ,ik ben bang dat ik weer verval in dat niet vertrouwen van de mens ,daar ben ik te naïef (bedoeld goed) voor.
Karl: (wolkje:waar de fuck ben ik aan begonnen) Maar heren zijn we niet te cynisch geworden?

uhm jah denk het wel. Het leuke aan wielrennen is dat er inderdaad veel vergelijkingen opgaan die je door kan trekken naar het "gewone" leven ,maar het blijft maar sport.
Wilde bijna door de TV schreeuwen ,het is maar een spelletje ,maar Mart weet dat ook wel ,Karl ook ,maar jah EMO tv is misschien gelijk aan succesolle tv.
België schaft hun nationale feestdag prompt af na dit debacle.
Carlos Danger 22 juli 2015 00:39
Karl kon daar weinig aan doen, aan dit kleffe oranje-onderonsje.
Kennelijk staat u nog wat te wachten op Sport1 komend sportjaar met het bejaarde, maar toch eeuwig jeugdige duo Jack&Mart. Sterkte!
Andere Peter 22 juli 2015 02:34
Als je Smeets en Harmeling tezamen uitnodigt dan is dat al een opzichtige poging om hen een van hun duetten uit de Avondetappe te laten naspelen. Als je die eerdere toneelstukjes van die 2 poseurs dan ook nog eens aanhaalt in je opening, dan is de geest uit de fles en dan krijg je die er niet meer in. Als je ze dan beide gaat ophemelen en hen beide uitnodigt om elkaar te gaan ophemelen, dan ben je reddeloos verloren. Als je dan weinig tegenwicht biedt, dan gaan ze los, hè? U vraagt en wij draaien, zou Smeets zeggen.

Te doen hebben met Karl? Karl kon er weinig aan doen? Karl is hoofdaanstichter en kreeg precies waar hij om vroeg. En maar wéér vragen naar hun persoonlijke beleving. Rob, jij was 4 maanden depressief van dat USADA-rapport, hè? Wat doe jij de hele dag, Mart? Heb je lekker gegeten van onze Nationale Feestdag-hapjes, Rob? Natuurlijk krijg je ego-trips met dat soort vragen. Wacht even, ik voel wat spanning tussen jullie, laten we kijken naar een compilatie van eerdere gesprekken van jullie tweeën samen.

Ik vond het overigens best vermakelijk. Vakwerk dus van Karl. Natuurlijk vliegen ze een paar keer uit de bocht, maar er waren ook goeie momenten. Smeets die erop wijst dat live wattages in beeld helemaal niet voor een breed nieuw publiek aantrekkelijk zou zijn. Harmeling die erop wijst dat de cynici die achter elke topprestatie doping zoeken vooral zichzelf tot slachtoffer maken. Smeets' beschrijving van de verzurende Sagan die verliest van Van Avermaet. Smeets die zegt: het gaat me niet om het fietsen, het gaat mij om mijn werk. Leblancs 'Maladie Neérlandaise.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22/07/2015 02:44 door Andere Peter.
Eazster 22 juli 2015 02:54
Met die 2 punten was ik het ook geheel eens.Precies wat je hier ook als verwijt krijgt als je zogenaamd naief bent tov het nog altijd vermeend doping gebruik in het hedendaagse peleton.Ik kijk er nu naar en het heeft geen zin om cynisch te zijn , want weten doe je het gewoon nooit 100 zeker.
Mocht het evt blijken dat over pakweg 5 jaar het blijkt dat Froome aan de apotheek zat, dan moet je het dan ook gewoon in perspectief kunnen plaatsen.
Gelukkig blijft wielrennen daar een te mooie sport voor om alleen daar dat soort zaken stil te staan.

Mart omschreef het duel Sagan , van Avermaet inderdaad mooi en wat dat met je lichaam en geest doet.Dat is wielrennen op zijn puurst.
Ik zal ook nooit zeggen dat due 2 geen goede kijk op wielrennen hebben en Karl heeft een gedenkwaardige draaidag erop zitten.
Een toontje lager had gemogen , maar het is ook weer eens wat anders dan het ik blijf polite en laat nooit het achterste van mijn tong zien/Belgisch avondgesprekje.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22/07/2015 02:57 door Eazster.
Eazster 22 juli 2015 03:06
Overigens kon ik totaal niet volgen wat Harmeling voelde of hoe hij naar een incident in 1994 van aan de wagen hangen en daardoor uit koers moest aankijkt.
Ik ken dit verhaal niet (volgde de Tour toen nog net niet)en ze spraken allemaal door elkaar heen.
Harmeling schijnbaar ge-irritteerd?, geemotioneerd kwam niet echt uit zn woorden, Smeets sprong in maar veranderde het onderwerp.
Dat had Karl beter moeten leiden., ik zou alsnig graag weten wat daar gebeurd is en wat ze er nu van denken.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22/07/2015 03:07 door Eazster.
Sub Culture 22 juli 2015 06:00
Heerlijke Mart Smeets gisteren!
Genoten!
rustdag 22 juli 2015 07:55
Ik heb geboeid gekeken naar Vive Le Velo, heerlijke televisie.
Ghislain 22 juli 2015 08:20
Ik beschouw het maar als het ultieme gelijk voor de NOS om met Mart te stoppen.
Prikdude 22 juli 2015 08:42
Sub, gaan wij een keer okeren jetsers atten in Gent als ik weer tussen de mensen ben?
Kuiperberg 22 juli 2015 09:12
Prachtige uitzending. Ik zou niet weten wat er mis mee was. Smeets is een egotripper, maar ook een boeiende man. Ik heb genoten.
lodjan 22 juli 2015 09:28
Eazster Schreef:

> ik zou alsnig
> graag weten wat daar gebeurd is en wat ze er nu
> van denken.


Harmeling denkt dat ie geflikt is, opgeofferd voor een ander probleem met een ploeggenoot.
AK 22 juli 2015 09:32
Verhaal is ergens deze tour eerder voorbij gekomen. Waar hij niet werd onderbroken. Volgens mij in Studio Tour.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22/07/2015 09:33 door AK.
Michael B. 22 juli 2015 09:59
Genoten van de uitzending, weer een stuk beter dan die Lubberding bij studio Tour bij de NOS, die heeft het alleen maar over zijn biologisch brood en havermoutpapjes
Sub Culture 22 juli 2015 09:59
Prikdude 22 juli 2015 10:21
Kuiperberg 22 juli 2015 11:03
Lijkt erop dat Henk L. er niet dikker op wordt door zijn havermoutpapjes. Ik vond die Nynke de Jong wel een lekker ding. Mag van mij vaker bij Studio Tour komen. Ook Sander de Heer van Radio 2 was het al opgevallen, dat het een bevallige dame is smiling smiley
Bromertà 22 juli 2015 11:16
Cecchini Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik denk dat we namens het Wielerprikbord onze
> nationale excuses dienen aan te bieden aan de
> Belgische bevolking. Wat een walgelijke man die
> Smeets. Ik schaamde me diep. In huize Cecchini
> kwamen we teiltjes tekort


Als drie volwassen mannen God in de gedaante van drie miniatuurfietsjes hebben zien neerdalen dan heeft het gezonde verstand een zware nederlaag geleden. Van den Brink en Knevel kunnen hier nooit meer overheen.
Bromertà 22 juli 2015 11:21
Als een ware evangelist verdedigt Petrus de schaamteloze vertoning van de twee Hollandse gezanten dat het een aard heeft.
Bromertà 22 juli 2015 11:24
Iemand die zo eerlijk is als de goedgelovige Harmeling hing natuurlijk nooit bergop aan de klink. Laat staan langdurig.
Pyama 22 juli 2015 11:44
Brrrrr.... Smeets en KvN in 1 programma? Was er niemand in het publiek die een emmer urine over hen heengooide en hard riep: "egotrippers"?
pirke 22 juli 2015 11:49
mijn portie Mart voor 2015 wel weer gehad, oei, mijn tenen beginnen nu pas weer een beetje recht te trekken
zumsteg 22 juli 2015 11:54
Eazster Schreef:
-------------------------------------------------------

> België schaft hun nationale feestdag prompt af na
> dit debacle.


grinning smiley
zumsteg 22 juli 2015 11:56
Ieder zijn smaak zullen we maar zeggen...

Ik vind eerder Marijn de Vries een stuk opgeknapt met dat langere haar, vroeger had ze volgens mij zo'n middelbare-vrouwen-pittig-kapsel.
Andere Peter 22 juli 2015 12:28
Harmeling werd uit die Tour gezet wegens aan de wagen hangen. Hij beweert bij hoog en bij laag dat hij onschuldig was, althans in de mate die de jury had gezien. Leblanc ergerde zich al langer aan La Maladie Neérlandaise: laten duwen en aan wagens hangen. Het leek erop dat de jury een voorbeeld wilde stellen.

Ik vond het toen al niet aannemelijk dat een jurylid zo'n overtreding helemaal zou verzinnen of overdrijven. Harmeling, Priem. Als die een kunstje konden flikken zonder betrapt te worden dan deden ze dat.
Andere Peter 22 juli 2015 12:33
Wat maakt de Hollandse afkomst nu uit? Waarom zou je dat beklemtonen? Het zegt meer over zij die zich ergeren. Smeets & Harmelig leveren perfect wat de gastheer vraagt. Het is juist Hollandse kleinheid om je op die Hollandsheid te focussen.

Doet me denken aan Louis van Gaal in Manchester. Taalblunders en houdingproblemen. Half Nederland schaamt zich. En ziet over het hoofd dat 90% van de Britten hem juist zo authentiek vindt, zijn taalfouten prima begrijpt en zelfs verrijkend vindt, overal verkondigt hoe mooi ze het vinden dat zo'n charactre in de Premier League werkt.

Ik denk dat daar wel overeenkomsten zijn met Smeets op de VRT.
Bromertà 22 juli 2015 13:08
Dat het verband tussen de oproep voor "nationale excuses" en mijn reactie je ontgaat is geheel toe te schrijven aan je eigen navelgerichtheid. De Engelse taalvaardigheid van Van Gaal heeft dan weer niets te maken met de emotionele uitspattingen van Smeets en Harmeling.
Andere Peter 22 juli 2015 13:19
Waarom zou dat verband mij zijn ontgaan? Ik reageer juist op wat jij, Cecchini en anderen hier doen door het Nederlanderschap centraal te stellen. Affijn, we worden het hier niet over eens. Kwestie van smaak en verschillende ervaringen ook.
Bromertà 22 juli 2015 13:36
Nee, we zullen het nooit eens worden, zeker niet over een zogenaamde mastodont van de Nederlandse wielerjournalistiek die er prat op ging zorgvuldig distantie te bewaren tussen persoonlijke emotie en verslaggeving. Geloof jij trouwens in het heilige plekje van Smeets waar het miniatuurrennertje van Harmeling staat te pronken?
Andere Peter 22 juli 2015 13:40
Nee, natuurlijk niet. Maar het was ook niet Smeets die daarover begon. Dat was Karl de voor de 27e keer in de uitzending de mastodont naar de bekende weg vroeg. En Smeets speelde het spel weer eens mee. De tv-wetten zijn voor hem van veel groter gewicht dan de wielerwetten. Zoals het hoort voor een tv-man. Mooi was dat hij stelde dat de liefde voor zijn werk altijd boven de liefde voor het wielrennen is gegaan. Zo is het precies denk ik. En het is een van de redenen waarom de incrowd hem uitspuugt.
cyclingfreakske 22 juli 2015 13:46
zumsteg Schreef:
-------------------------------------------------------
> Eazster Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
>
> > België schaft hun nationale feestdag prompt af
> na
> > dit debacle.
>
>
> grinning smiley



moet je niet geloven.... we hebben jullie niet voor niets buitengetrapt in 1830 tongue sticking out smiley
maar gezien het politieke niveau gaan we nog wel een Afrikaanse nationale dag krijgen op 21 juli spinning smiley sticking its tongue out
Bromertà 22 juli 2015 13:52
Smeets geeft liever een lesje basketbal doorspekt met over-sentimentele U$A-verheerlijking dan ook maar een zinnig woord te uiten over wielrennen. Zijn voorliefde is algemeen bekend en dat stuit de wielerliefhebber tegen de borst.

.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22/07/2015 13:54 door Bromertà.
cyclingfreakske 22 juli 2015 14:06
ik las dat iemand Harmelink niet kon begrijpen vanwege zijn gevoel, aangaande dat incident in 1994 waarop hij uit koers werd gezet.

het zit een beetje zo in elkaar....
Leblanc (de organisator) lag in conflict met Cees priem, omdat die al dagen de order van Leblanc negeerde. Priem wilde ook de achterblijvers voorzien van eten,drinken en moed inroepen op de zware dagen. Dat maakte natuurlijk dat die Leblanc sterk op de zenuwen werkte, en wat weerwoord van Priem was de doodsteek. De afrekening zou ongetwijfeld volgen als Leblanc de kans zag.
Het werd voor hem persoonlijk.
Ook andere ploegleiders reden overal rond net als Priem, maar algemeen hielden die hun mond dicht. Priem was nogal stevig weerwerk gaan bieden en werd niet gesmaakt.
Harmelink was naar gewoonte weer een eind achter in de bergen en omdat Priem weer opnieuw daar opdook en Leblanc in woede ontstak, werd de renner uit wedstrijd genomen. Er was gewoon drinken aangegeven en moed ingeroepen, Leblanc rapporteerde 5x aa nde wagen aanhangen.
Harmeling was razend en tegelijk totaal ontgoochelt... s'avonds storte hij ook in.... he twas ook erg onrechtvaardig.
je zit als renner in in een situatie waarop je je helemaal stuk rijd om tijdig binnen te zijn, fysiek en mentaal telkens op het randje af kapot.

Leblanc haalde zo zijn eerste slag thuis. (over onprofesioneel gedrag gesproken)
Harmelink is altijd een gevoelsmens geweest en je ziet ook dat het nog steeds pijn doet, omdat de reden totaal va nde pot was gerukt en een atleet uit wraak door de organisator weggezet is geweest. Mocht hij nu iecht ets uitgezet hebben en hij daardoor de Tour moest verlaten, zou dat niet zo gevoelog liggen.
Later werden ook diverse malen de collegas van priem zijn team sterk op de vingers gekeken en werd het hen door Leblanc soms zeer moeilijk gemaakt.

Ook in een paar andere teams zijn er wat wrijvingen geweest met Leblanc, maar die slikten hun woorden van kritiek allemaal in. Priem niet.

het is ook normaal als je als wielrenner zo van de koers houd en je daar 400% in geeft en geestelijk op inleeft, dat je zelfs jaren nadien daar nog wat moeilijk mee hebt. Omdat de reden een drogreden was en er in realiteit gewoon een conflictsituatie was tussen Leblanc en Priem.

de bidon cole's van tegenwoordig zijn veel erger dan vroeger.... het gebeurd zelfs zo opvallend in beeld dat het bijna normaal word voor de jury.
in 1994 was dat ondenkbaar en werd vaak afgestraft met straftijd.
Eazster 22 juli 2015 14:39
Oke duidelijk en begrijpelijk. Maar dat bedoelde ik eigenlijk te zeggen,Karl had Rob zijn verhaal rustig moeten laten vertellen.
cyclingfreakske 22 juli 2015 18:29
alleen stak Smeets zich er altijd tussen. Rob heeft eigenlijk niet veel kunnen vertellen, spijtig.
Lucho Herrera 22 juli 2015 20:09
Vaak met Cecchini eens, nu totaal niet. Genoten van de uitzending.
Velodroom 22 juli 2015 21:06
"Volgend jaar bij Sport1 met Jack van Gelder", grapt Mart. Toch, Cecchini?
Hopelijk zijn dan de gaten in de teiltjes van Cecchini dicht.
merijntje mortirolo 22 juli 2015 21:43
Ich bin dabei!
D. Marrage 22 juli 2015 21:48
Slimmerd 23 juli 2015 08:43
Presentator Vannieuwkerke deed gister spontaan een 'Smeetsje': bij het opnoemenvan de uitvallers ging het opeens over Didier Laurent
Walnoot 23 juli 2015 14:39
cyclingfreakske Schreef:
-------------------------------------------------------
> moet je niet geloven.... we hebben jullie niet
> voor niets buitengetrapt in 1830 tongue sticking out smiley

Is dat hoe ze het vertellen op de Vlaamse basisscholen? Met dat buitentrappen hadden de Belgen in feite maar heel erg weinig te maken...
cyclingfreakske 23 juli 2015 21:57
@ Walnoot.
nee hoor. het is maar een figuurlijk grapje smileys with beer
dacht dat je dat ook zo begrepen had.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen