Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Tour de France Etappe 18 Gap - St-Jean-de-Maurienne 186.5km

Gepost door rustdag 
rustdag 22 juli 2015 17:38
Tour de France Etappe 18 Gap - St-Jean-de-Maurienne 186.5km
rustdag 22 juli 2015 17:38



Tour de France Etappe 18 Gap - St-Jean-de-Maurienne 186.5km







Km 6.5 - Col Bayard (1 264 m)6.3 km at 7% - cat 2

Km 35.5 - Rampe du Motty2.3 km at 8.3% - cat 3

Km 60.5 - Côte de la Mure2.7 km at 7.5% - cat 3

Km 70.5 - Col de Malissol2 km at 8.7% - cat 3

Km 85.0 - Col de la Morte (1 368 m) 3.1 km at 8.4% - cat 2

Km 147.0 - Col du Glandon (1 924 m) 21.7 km at 5.1% - cat H

Km 176.5 - Lacets de Montvernier (782 m) 3.4 km at 8.2% - cat 2








Laatste Km:










Klassement:


1. FROOME Christopher 31 TEAM SKY 69h 06' 49''
2. QUINTANA ROJAS Nairo Alexander 51 MOVISTAR TEAM 69h 09' 59'' + 03' 10''
3. VALVERDE BELMONTE Alejandro 59 MOVISTAR TEAM 69h 10' 58'' + 04' 09''
4. THOMAS Geraint 39 TEAM SKY 69h 13' 23'' + 06' 34''
5. CONTADOR Alberto 41 TINKOFF-SAXO 69h 13' 29'' + 06' 40''
6. GESINK Robert 131 TEAM LOTTO NL - JUMBO 69h 14' 28'' + 07' 39''
7. NIBALI Vincenzo 1 ASTANA PRO TEAM 69h 14' 53'' + 08' 04''
8. FRANK Mathias 181 IAM CYCLING 69h 15' 36'' + 08' 47''
9. MOLLEMA Bauke 141 TREK FACTORY RACING 69h 18' 36'' + 11' 47''
10. BARGUIL WARREN 82 TEAM GIANT-ALPECIN 69h 19' 57'' + 13' 08'


Vertrek: 12:10
Start: 12:20


TV: 14:15
Stream:[www.procyclinglive.com]
Vortax 22 juli 2015 17:47
Jammer dat de TV uitzending weer zo laat begint, was dit in eerdere jaren ook zo? Zware rit overigens. Ik verwacht een herhaling van vandaag met veel vooruitgeschoven pionnen en aanvalswerk van o.a. Contador & Nibali. Mooie rit voor Mollema om vanuit het vertrek proberen mee te zitten.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22/07/2015 17:53 door Vortax.
Kuiperberg 22 juli 2015 18:30
In deze rit zullen er nog rake klappen vallen. Iedereen zit er zo langzamerhand doorheen, mede door de slopende hitte. In mijn ogen een van de zwaarste Tour edities van de laatste decennia.
Blueprint 22 juli 2015 18:31
Jippie, nog een etappe voor de vluchters. De topfavorieten zullen gezellig in een groep(je) de finish bereiken.
Sub Culture 22 juli 2015 19:03
Pssst, WIJ hebben ook 2 Belgen in de top 20 én een ritzege.

Groetjes.
Eazster 22 juli 2015 19:42
Een hele ritzege! Duitsland heeft er al 4. Btw doe mij maar die 2 top 10 klassering en staan gewoon een halve top 10 klassering voor dás veel!
Trouwens haalt Bakelmans de top 20 niet.
Lucho Herrera 22 juli 2015 19:54
Het is een verschrikkelijk zware tour. Kijk naar de gemiddeldes iedere dag. Ook al kreeg vandaag een groepje de ruimte, de favorieten hebben een flinke jas uitgedaan. Het hele veld was uit elkaar geslagen. Het parcours is morgen zeer verraderlijk. Veel korte steile klimmen en dan ook nog eens de lange beklimming van de Glandon. Zware kost!
JW 22 juli 2015 19:56
Vanuit de start die Col de Bayard op, dat kàn opnieuw een helse opening worden voor de renners die ziekelijk of moe zijn !
Met nog zo veel teams zonder etappezege kan ik me niet voorstellen dat het peloton deze klim gegroepeerd in het spoor van Sky af gaat leggen.

Voor de spanning in deze Tour zou het natuurlijk prachtig zijn als Froome en zijn ploeg uitgerekend hier een mindere dag zouden hebben, en er op de eerste klim al af zouden moeten. Maar dat zit er niet in.
Afgaande op vandaag gaat Froome deze Tour op zijn gemak winnen.
Mits hij dit nog drie dagen volhoudt, en dat blijft tot de Alpe toch een zware klus.
Zelfs voor Froome....
JW 22 juli 2015 19:58
Ongetwijfeld zullen we morgen weer de schitterende beelden zien van de Lacets de Monvernier.
Prachtig dessert van deze etappe !
aartstyle 22 juli 2015 20:04
Nou hoor ik ze net zeggen bij het tour journaal op NPO1 dat morgen de volledige etappe op NPO1 te zien is. Is er wat veranderd of zitten ze er een dag naast?
koos1 22 juli 2015 20:27
aartstyle Schreef:
-------------------------------------------------------
> Nou hoor ik ze net zeggen bij het tour journaal op
> NPO1 dat morgen de volledige etappe op NPO1 te
> zien is. Is er wat veranderd of zitten ze er een
> dag naast?

De NOS is meestal nou niet de meest betrouwbare bron.
Volgens uitzendtijden zowel Eurosport als Sporza pas uitzending/beelden vanaf 14.15uur, Helaas dus niet de hele etappe live. Alleen vrijdag en zaterdag de hele etappe live.

Dat de etappes van vandaag en morgen niet van start tot finish worden uitgezonden is wel een heel grote blunder van de Franse TV.
Linkebal 22 juli 2015 20:35
Duitsland heeft er zelfs 5.

3x Greipel, Martin en Geschke
Slimmerd 22 juli 2015 20:36
Hebben de Duitsers er geen 5: 3x Greipel, Tony Martin en Geschke.
Daarnaast geel gedragen, dus lijkt me dat de ARD op het juiste moment is ingestapt.
El Mik 22 juli 2015 20:50
Ach het juiste moment, de afgelopen twee jaar wonnen ze nog meer ritten en hadden ze ook een gele trui.
Slimmerd 22 juli 2015 20:54
Ok , de afgelopen jaren inderdaad ook 7 (2014) en 6 (2013) overwinningen. Beide jaren na de openingsetappe de gele trui.
Brieske 22 juli 2015 22:20
Type Timmer, Perichon of Irizar zal wel weer winnen.
Zelfs de Delta Tour Zeeland heeft mooiere etappe winnaars.

Wat is dit eigenlijk voor een ronde? Word tijd dat het echte werk begint...

Groet
Linkebal 22 juli 2015 23:32
Helaas wachten de favorieten vaak tot de laatste paar klimkilometers om aan te vallen. Daarom is het best jammer dat die Montvernier er nog tussen is geplakt, ondanks de mooie plaatjes. Rechtstreeks van de Glandon naar de finish was mooier geweest denk ik. Ik verwacht daarom weinig actie tussen de favorieten op de Glandon. Net zoiets als Cauterets.
Michael B. 22 juli 2015 23:48
Die Lacets de Montvernier met al die bochten is echt nog wel een killer hoor, let maar op, de hele kopgroep wordt daar uit elkaar gereden. Het is daar smal en je bent met al die bochten zo uit het zicht. Heb dat ding een keer in de training opgereden... oef!
Linkebal 22 juli 2015 23:53
Heb hem ook eens gereden. Kan me eigenlijk weinig herinneren over het stijgingspercentage, alleen dat er om de 100 meter een haarspeldbocht was.
Fcdh 23 juli 2015 08:21
Loodzware etappe waarbij het profiel een vertekend beeld geeft.
Op en af met een aantal klimmen van 3km a 8,5% gaat denk ik meer meewegen dan een etappe met 2 a 3 klimmen van 12km a 6%. Ook wel lekker vanuit het vertrek meteen een klim dat staat garant voor een mooi schouwspel en een grote kopgroep. Doodzonde dat de uitzending dus niet vanaf het begin is.

Gezien de reactie in de media wordt deze etappe nogal onderschat (net zoals gisteren) en kijkt iedereen al naar La Toussuire en de Alp. Wat een loodzwaar parkoers hebben ze uitgetekend dit jaar mooi!
JW 23 juli 2015 09:25
Och, die media...
Het parkoers is één van de zwaarste die ik me kan herinneren (en ik kijk al een paar decennia).
De aanloop naar de Pyreneeën was al erg de moeite waard. Met totaal verschillende etappes, meteen al selectief, en op zijn Italiaans lastige finales.
En dan drie zware Pyreneeënritten achtereen meteen gevolgd door een lastige oversteek naar de Alpen. En dan vier loodzware Alpenetappes achtereen, waarvan de laatste twee heel kort.
Zwaarder kun je het moeilijk maken. Zeker als daar ook nog de hitte bij komt. En waarschijnlijk ook nog wel een keertje noodweer in die laatste ritten....

Bij de start van de Tour werd gesproken over de enorm sterke bezetting. Vrijwel alle sterke renners van dit moment aan de start. Waarbij de Tour ook nog het geluk had dat alle uitgesproken favorieten de eerste week overleefden.

Geen enkele etappe was naar mijn mening dit jaar saai. Elke dag werd er, vooral in het eerste en laatste uur, voluit gekoerst. Hooguit is de dominantie van Sky en zijn kopman jammer voor het koersverloop. Het remt in elk geval aanvalspogingen van de concurrentie. Waarbij het hen ook nog in de kaart lijkt te spelen dat naarmate Parijs dichterbij komt renners meer voor behoud van de eigen positie gaan vechten.
De sterkste concurrent, Movistar, lijkt me tevreden met de twee podiumplaatsen. Het zal vandaag, en komende dagen, van Contador en Nibali moeten komen als het om aanvallen gaat !
Lucho Herrera 23 juli 2015 09:58
Parcours is erg zwaar. Op papier de zwaarste Tour die ik kan herinneren was die van 1987. Individuele tijdrit van 87km. Aankomst bergop op Luz Ardiden, La Plagne en Alpe d'Huez. Klimtijdrit op de Ventoux. Nog een zware rit over de Joux-Plane. En in totaal ruim meer dan 4000km.
Blueprint 23 juli 2015 10:11
Toch vrees ik dat de klassementsrenners niet alles zullen willen geven met het oog op de etappes van morgen en overmorgen. Uiteraard hoop ik wel op een coup van Movistar op de Glandon, maar dat lijkt me niet bijzonder realistisch als je ziet hoe sterk Sky is.
JW 23 juli 2015 10:12
Dat was inderdaad ook een hele zware. Met aan het eind een ononderbroken aaneenschakeling van zware etappes.
Waarbij de route Pyreneeën - Alpen ook via het Centrale Hoogland (en de Ventoux) naar de Alpen ging.
Hooguit was er (afgezien van die monsterlijke tijdrit) meer een "rustmoment" met de oversteek van Vogezen naar Pyreneeën.
Maar qua zwaarte m.i. goed vergelijkbaar.
Michael B. 23 juli 2015 10:30
Zwaar? Ja dat is het inderdaad, met name voor de knechten van Lotto Jumbo, die zakken compleet door het ijs. Voor de klassement renners is het uiteraard ook zwaar, maar met 2 lange tijdritten zoals een paar jaar terug had Froome tenopzichte van Quintana en Valverde een nog veel grotere voorsprong gehad. Dan had Froome al minimaal 7 minuten te pakken. Wat dat betreft is het parkoers mooi voor de kijkers, al blijkt alleen dat Froome veel te sterk is.
Slimmerd 23 juli 2015 10:32
Één ding hebben die zgn zwakke knechten van LottoNL wel voor op vele andere knechten: ze stappen niet af.
LottoNL namelijk met Europcar en MTN nog compleet, van alle andere ploegen zijn knechten al lang afgestapt.
Massimo 23 juli 2015 10:33
Hommeles bij Tinkoff waar Rafal Majka gisteren niet wachtte op Contador, ondanks dat hem meerdere malen werd opgedragen in de remmen te knijpen. Zelf ontkent hij (uiteraard), de vrouw van Steven De Jongh weet wel beter, van Tuttobiciweb:





1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/07/2015 10:37 door Massimo.
Slimmerd 23 juli 2015 10:36
Ik zeg: kopgroep met Sagan
Cecchini 23 juli 2015 10:41
Hoe sterk Sky is ? Dat valt toch vreselijk tegen of mee, hoe je het ook maar bekijkt. Alleen Thomas (en Froome natuurlijk) zijn erg goed, maar de rest valt tegen. Poels is bij en tijd wijle redelijk op nivo maar na één col kopwerk is bij hem de pijp meestal ook leeg (hij haalt bij lange na niet het nivo van de Dauphiné) Kennaugh is al moegesteden naar huis, Stannard, Rowe Roche zijn in de bergen niet of nauwelijks te zien geweest, Konig (vorig jaar top 10) ook niet of nauwelijks, en zoals gisteren de rust na het aanvalletje van Contador enigszins is teruggekeerd en het peloton zich weer heeft verzameld, en de Sky renners weer met een gezapig tempo op kop gaan rijden (en de voorsprong van de kopgroep, die er ook niet bepaald hard aan trok) van 3 minuten voorsprong er in no-time 10 minuten heeft en Tom Leezer zelfs nog moeiteloos voorin het peloton meereed) dan kun je toch niet met droge ogen vertellen, dat de Sky ploeg het spul domineert. Froome zelf is van buitengewone klasse, en Thomas zit in een flow, dat allemaal wel maar de Movistar ploeg is met een heel laffe Tour bezig. De Astana ploeg, die feitelijk een mislukte Tour rijden lieten gisteren tenminste zien hoe je het aanpakt (en direct lag het hele peloton in puin toen ze met een verschroeiend tempo op kop gingen rijden). Die Valverde met zijn 100 meter "zie mij eens hardop bergop gaan" is wel met een zeer lachwekkende tactiek bezig. Bij de Movistar ploeg zou de sleutel van de spanning in deze Tour moeten liggen, maar ze weigeren tot aan vandaag consequent hun rol op te eisen.

In tegenstelling tot JW vind ik het maar een slappe Tour (mooi parcours dat zeker, maar qua wedstijd geen flikker an) , Ruben Plaza, Simon Geschke die zware bergetappes weten te winnen, terwijl de favorieten op een kwartier achterstand aan het eind nog voor een klein beetje vuurwerk (heel klein beetje) proberen te zorgen, nee ik word er niet opgewonden van.
Massimo 23 juli 2015 11:05
Louis Meintjes DNS zoals verwacht



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/07/2015 11:08 door Massimo.
Blueprint 23 juli 2015 11:08
Moet Majka dan gaan wachten om een Contador-uit-vorm een berg op te slepen?
stoempert 23 juli 2015 11:14
Ik vind het tot nu toe eigenlijk ook maar een tegenvallend schouwspel. Waar hem dat precies aanligt ben ik nog niet achter.
malheur 23 juli 2015 11:20
Domme onzin inderdaad.

Beter laat Saxo Majka, uit respect voor deze geweldige rittenkaper, gewoon lekker los zonder al dit domme gezeik.

Tinkoff en de Jongh moeten misschien gaan toegeven dat die hele giro-tour piste niet werkt en dat ze dit eigenlijk al in
2013 hebben mogen weten.
malheur 23 juli 2015 11:21
Omdat we het al kennen.

Froome de beste, Quintana als beste erachter, Contador moegebuffeld in de giro.

Smells like 2013, been there, done that.
lodjan 23 juli 2015 11:22
Louis Meintjes:

Unfortunately I won't be starting today. The team has decided that health comes first. Looking forward to seeing the guys finish the race strong! I will be back.

Ook MTN niet meer compleet dus. Jammer, ook voor hun ploegenklassement.
Jacobus 23 juli 2015 11:24
Cecchini slaat de spijker op zijn kop. Waar is de Porte van quatorze juillet gebleven? Die is wel heel diep weggezakt, op weg naar La Pierre-Saint-Martin 'outstanding', klimles geven aan de rest, net achter Froome... En gisteren hopeloos in de aanval, oké, hij reed nog een paar meter op kop in de groep van favorieten, dat was het.

Voor mij is het een gezapige Tour de France, elke dag - maar dan ook echte elke dag - sinds de eerste pyreneeën rit een grote groep aanvallers die ruimschoots de ruimte krijgen. Van mij mogen de 'toppers' ook wel eens gaan strijden voor ritwinst, de koers nog wat harder maken, die Stannard (door Ducrot en Dijkstra zwaar opgehemeld!) op kop van het grote peleton in een berg etappe doet me maar weinig. Niet meer dan logisch dat de kopgroep dan 10 minuten (of meer) wegloopt van het peloton, maar Sky zal wel niet veel beter kunnen. Het is aan Movistar om Sky te kraken, en dat doe je niet door op kop van het peloton te gaan rijder als Contador en de zijnen in de aanval zijn. Laat Sky dat lekker oplossen, maar ja Movistar zal wel alweer bezig zijn met posities verdedigen.
El Mik 23 juli 2015 11:25
Dit zeg je nu al een paar keer, maar Contador reed geen Giro in 2013.

En deze piste heeft ze tenminste een Giro zege opgeleverd, zonder Giro in de benen had Contador hier waarschijnlijk ook niet gewonnen. Hij is gewoon wat over the hill.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/07/2015 11:25 door El Mik.
Arsimo 23 juli 2015 11:28
Ik ben dat laatste geheel met je eens. De Tour begon goed, maar na die demonstratie van Froome in de eerste Pyreneeën-rit is de koers in zijn plooi gevallen en in feite in een veredelde coma terecht gekomen. Zeker in vergelijking tot de verwachtingen vooral en dat alle klassementstoppers de aanloop tot de bergen hadden overleefd.

Deze Tour is niet slecht maar verre van een memorabele in mijn ogen. Misschien dat de laatste etappes het nog goed maken.
Bromertà 23 juli 2015 11:34
Het is inderdaad om moedeloos van te worden hoe Valverde en kornuiten in een soort ongeschreven coalitie optrekt met het hele Sky-collectief. Toen gisteren eindelijk de ploeg Contador aan de boom begon te schudden in de vorm van een duo-ontsnapping (poging tot) van Rodgers en de maestro himself, gingen nota bene de geelhelmen de kastanjes voor Froome uit het vuur halen. Tenenkrommend en een belediging voor de edele wielersport.
Vervolgens, wil ik deze vraag even ter overdenking opwerpen. Hoe is het mogelijk dat onder deze extreem zware omstandigheden, onophoudelijke hitte en onwaarschijnlijk hoog snelheidsgemiddelde, de klimcapaciteit van de toppers geen milliwatt afneemt?
zumsteg 23 juli 2015 11:34
Porte is op zich ook best in orde maar super dominant zijn ze zeker niet. Izaguirre, Anacone, Herrada en Castroviejo, al dan niet met hulp van Scarponi, Kangert, Fuglsang, Majka, Rogers, Kreuziger en Sagan moeten die ploeg op een hoop kunnen rijden.

Ik denk echter dat Movistar, Astana en Tinkoff vermoeden en voelen dat wanneer het man tegen man (Valverde offert zijn kansen niet op, en misschien zit Thomas er ook nog gewoon bij) wordt Froome het sterkst is en dat ze daarom consolideren/laat aanvallen.
zumsteg 23 juli 2015 11:37
Ik heb deze Tour al langer het vermoeden dat Majka alleen maar met zichzelf bezig is. Ik stipte het al eerder aan: maar Contador finisht zowel op Pierre Saint Martin als op Mende alleen. Daar had een knecht kunnen helpen. Tussen die etappes in wint Majka op Cauterets en ook in de rit naar Huy was hij al erg sterk.
Michael B. 23 juli 2015 11:39
El Mik Schreef:
-------------------------------------------------------
> Dit zeg je nu al een paar keer, maar Contador reed
> geen Giro in 2013.
>
> En deze piste heeft ze tenminste een Giro zege
> opgeleverd, zonder Giro in de benen had Contador
> hier waarschijnlijk ook niet gewonnen. Hij is
> gewoon wat over the hill.


Compleet nonsense, Contador heeft het hele voorjaar goedgereden, heeft als een van de weinig Froome in een 1 tegen 1 situatie los kunnen rijden. Contador heeft zich simpelweg teveel laten beinvloeden door die gekke Russische miljardair van hem.
lodjan 23 juli 2015 11:42
Jacobus Schreef:
-------------------------------------------------------
> Niet meer dan
> logisch dat de kopgroep dan 10 minuten (of meer)
> wegloopt van het peloton, maar Sky zal wel niet
> veel beter kunnen.

Natuurlijk kunnen ze wel beter, maar waarom zouden ze beter doen?
Andere Peter 23 juli 2015 11:44
Maakt voor het ploegenklassement niets uit.
Andere Peter 23 juli 2015 11:45
We krijgen gewoon wat we elk jaar krijgen.
lodjan 23 juli 2015 11:49
Natuurlijk wel. Het gaat dagelijks om de drie eerst geplaatste renners en bij MTN zijn dit niet bepaald dagelijks dezelfde renners. Ze rijden (op Pauwels na nu) niet voor een klassement en kunnen (per renner gezien) aanvalsdagen afwisselen met relatieve rustdagen. Een sterke Meintjes had hier zeker aan bijgedragen.
Velodroom 23 juli 2015 11:52
Bromertà Schreef:
-------------------------------------------------------

Hoe is het mogelijk dat onder deze extreem zware omstandigheden, onophoudelijke hitte en onwaarschijnlijk hoog snelheidsgemiddelde, de klimcapaciteit van de toppers geen milliwatt afneemt?

Een interessante vraagstelling, die nog even vastgehouden moet worden.
We zijn net begonnen, Broeder, en reden de beide koplopers in het klassement gisteren niet langzamer de laatste berg op, dan degene in de DL, die nu huilend afstapte.
zumsteg 23 juli 2015 11:52
Was 2013 niet het jaar dat Contador met een dikke knie door een valpartij zat?
Slimmerd 23 juli 2015 11:54
Denk dat de breedte van die ploeg met Pauwels-Cummings-Kudus-Teklehaimanot-Janse van Rensburg wel sterk genoeg is voor dat ploegenklassement. Voor hen is belangrijker dat kopgroepen vooruit mogen blijven met steeds 2-3 renners van de eigen ploeg aanwezig. Zo hebben ze natuurlijk ook nu opeens die 2e stek veroverd.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/07/2015 11:54 door Slimmerd.
lodjan 23 juli 2015 11:59
Cummings gaat zich normaal gezien niet bij de eerste drie plaatsen in de Alpen. Er blijven dus 4 renners over ipv 5.
Bromertà 23 juli 2015 12:02
Ja, maar daar staat wel een snoeiharde finale op de top van de Col d'Allos tegenover: meer dan 6 w/kg.
Slimmerd 23 juli 2015 12:03
Als Cummings in en kopgroep zit die weer eens een kwartier krijgt dan kan gaat ook zijn schade meevallen.
Zoals ik net al zeg, het is voor MTN belangrijk dat er niet gekoerst wordt achter een kopgroep (waarin ze zelf goed vertegenwoordigd zijn), dat is volgens mij de enige manier om die 2e stek vast te houden.
lodjan 23 juli 2015 12:10
Slimmerd Schreef:
-------------------------------------------------------
> Als Cummings in en kopgroep zit die weer eens een
> kwartier krijgt dan kan gaat ook zijn schade
> meevallen.

Dat sluit ik niet uit. winking smiley

edit: Maar met een fitte Louis Meintjes erbij heb je natuurlijk meer en betere mogelijkheden.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/07/2015 12:29 door lodjan.
JW 23 juli 2015 12:22
Tsja, ging ook gisteren hardnekkig voor eigen kans terwijl de afgesproken taktiek duidelijk was.
Een klasbak als Sagan wachtte wèl !!
Als Majka dan echt zo goed was als hij zelf (en andere prikkers) vinden dan had hij Geske moeten verslaan.

En ja, Contador verdient goede knechten. Geen ego-trippers.
Ik was al geen fan van Majka, en dat is er niet beter op geworden.
Erik S. 23 juli 2015 12:27
Hmm, er rijdt een drietal weg vanuit de start (Rodriguez, Rolland en Arredondo) maar daar zit Sagan niet bij dus die zullen wel worden teruggepakt of versterking krijgen...
JW 23 juli 2015 12:28
Eens met Bromerta: Movistar rijdt tot nu toe een vrij laffe koers.
Terwijl ze met twee man vooraan bij uitstek de ploeg zijn die Froome zou kunnen testen.

De demarrages van Quintana zijn tot nu toe weinig indrukwekkend. Het straalt er vanaf dat hij er zelf nauwelijks in gelooft.
Maar het kan natuurlijk nog steeds !
Slimmerd 23 juli 2015 12:28
Rolland, Arredonde en Rodriguez vanuit het vertrek weg uit het peloton
Slimmerd 23 juli 2015 12:29
Op de start zoals vandaag kunnen er natuurlijk weinig niet-klimmers mee, dus lijkt me de kans groter op en niet al te grote kopgroep met veel mooie namen.
JW 23 juli 2015 12:31
Rolland ?
Die strijdt met Bardet en Barguil voor de titel "beste Fransoos in deze Tour"

Mollema kan gerust zijn: die gaat geen tien minuten krijgen !
JW 23 juli 2015 12:32
16 man in de tegenaanval.
Curzio 23 juli 2015 12:34
Slimmerd 23 juli 2015 12:39
Ja, want vooral de ploeg van Barguil kan op dit parkoers makkelijk een kopgroep controleren....
Slimmerd 23 juli 2015 12:41
19 man op kop nu, o.a. Pinot en Fuglsang hebben de oversteek gemaakt
Massimo 23 juli 2015 12:41
Ja, nogal wiedes dat Sagan wachtte, die werd net ingelopen door het favorietengroepje. De verklaring vanuit de ploeg is trouwens dat het oortje niet werkte.
Slimmerd 23 juli 2015 12:44
Rolland, Gautier, Voeckler, Gene
Bardet, Bakelants
Kreuziger, Rogers
D. Caruso, Dennis
Pinot
Fuglsang
Rodriguez
Martin
Anacona
de Gendt
Preidler
S. Yates
Arredondo



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/07/2015 12:45 door Slimmerd.
Slimmerd 23 juli 2015 12:46
Groep groeit naar 29 met 1'10 op het peloton
JW 23 juli 2015 12:47
Dan zal hij dus zelf de sprong moeten maken.
Slimmerd 23 juli 2015 12:49
Jakob Fuglsang (Astana)
Romain Bardet, Jan Bakelants and Christophe Riblon (AG2R-La Mondiale),
Thibaut Pinot (FDJ)
Roman Kreuziger and Michael Rogers (Tinkoff-Saxo)
Jonathan Castroviejo and Winner Anacona (Movistar)
Damiano Caruso and Rohan Dennis (BMC)
Thomas De Gendt (Lotto-Soudal)
Georg Preidler (Giant)
Joaquim Rodriguez (Katusha)
Michael Matthews and Simon Yates (Orica)
Pierre Rolland, Cyril Gautier, Romain Sicard and Thomas Voeckler (Europcar)
Julian Arredondo and Bob Jungels (Trek)
Ruben Plaza (Lampre-Merida)
Andrew Talansky, Ryder Hesjedal and Dan Martin (Cannondale-Garmin)
Stef Clement (IAM)
Jan Barta (Bora)
Serge Pauwels (MTN-Qhubeka).
lodjan 23 juli 2015 12:49
-

edit: dubbelpost



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/07/2015 12:50 door lodjan.
Andere Peter 23 juli 2015 12:50
Zo vaak heeft Meintjes deze Tour niet bij de beste 3 renners gehoord hoor. En gisteren kwam hij als allerlaatste binnen. Op die manier bedoelde ik dat het geen effect heeft.

Overigens geldt voor zowat alle ploegen dat ze al een mannetje missen. MTN steelt er gemiddeld zelfs goed bij af. Dus die afwisselingsstartegie loont nog steeds.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/07/2015 12:50 door Andere Peter.
Wanny 23 juli 2015 12:51
Lotto Jumbo is echt wel de meest kleurloze ploeg deze Tour.
Slimmerd 23 juli 2015 12:51
Peloton op 1'35.

Alle Fransen (op Barguil na) mee in de aanval, het complete Cannondale-trio dat voor deze ritten zou moeten gaan, Movistar, Astana en Tinkoff met mooie bruggehoofden. Veel kanshebbers op de bollen mee.
En Michael Matthews lijkt echt goed hersteld na zijn horrorweek, mooi voor die jongen vooral.
Kuiperberg 23 juli 2015 12:51
In de kopgroep zitten weer lekker veel landgenoten the finger smiley
Arriere de la course 23 juli 2015 12:52
-



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/07/2015 12:55 door Arriere de la course.
Arriere de la course 23 juli 2015 12:53
Arriere de la course Schreef:
-------------------------------------------------------
> Wanny Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Lotto Jumbo is echt wel de meest kleurloze
> ploeg
> > deze Tour.
>
>
> Mwah, een hele goede 2e achter Bretagne dat wel
Johan 23 juli 2015 12:53
Iemand de doorkomst op dat eerste bergje?
PVW 23 juli 2015 12:54
Jammer genoeg weer een vlucht zonder jumbo's.
Europcar met de halve ploeg aanwezig en cannondale met alles wat ze als kopman hadden uitgedacht. Benieuwd of die dat ook een beetje kunnen uitspelen als ze vooruit mogen blijven (wat ik wel verwacht...)
Andere Peter 23 juli 2015 12:55
-



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/07/2015 12:55 door Andere Peter.
Arriere de la course 23 juli 2015 12:56
Kuiperberg Schreef:
-------------------------------------------------------
> In de kopgroep zitten weer lekker veel landgenoten
> the finger smiley

1 is toch al heel wat!
Andere Peter 23 juli 2015 12:57
Mooi. De slag is nog maar een paar minuten geslagen en de eersten de teleurgesteld zijn in hun eigen hoop melden zich al om kond te doen van hun eigen preoccupatie.
shake 23 juli 2015 12:57
Van LeTour.fr:
Six riders from the top 10 overall
Six riders from the top 20 on GC are part of the 29-man breakaway: Romain Bardet, 12th at 16.04, Andrew Talansky, Pierre Rolland, Serge Pauwels, Thibaut Pinot and Jan Bakelants

Ben benieuwd waar zij deze tegenstrijdige en foute informatie vandaan hebben.
Slimmerd 23 juli 2015 12:57
Op Sporza melden ze dat Rodriguez 1e was, maar meer melden ze niet.
Wanny 23 juli 2015 12:57
Het is toch ook gewoon bijzonder matig. Vlucht van 29 moet altijd iemand bij zitten.
Slimmerd 23 juli 2015 12:58
2'20 voor de 29 inmiddels
arki 23 juli 2015 13:00
Voor Lotto Jumbo telt blijkbaar alleen de 7e plek voor Gesink. Wel jammer dat ze dit weer zo laten lopen. De top tien van Mollema komt zo ook wel in gevaar vandaag. Hij had gewoon zelf mee moeten gaan.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/07/2015 13:01 door arki.
Kuiperberg 23 juli 2015 13:02
We geven de ene nederlander in de kopgroep dan maar Clementie !
shake 23 juli 2015 13:02
Slimmerd Schreef:
-------------------------------------------------------
> Op Sporza melden ze dat Rodriguez 1e was, maar
> meer melden ze niet.

Van LeTour.fr:

2 Fuglsang
3 Pinot
4 ?
Johan 23 juli 2015 13:03
Fuglsang 2e en Pinot 3e op die eerste klim. Quim 1e.
Die drie lijken voor de bollen te gaan.
Andere Peter 23 juli 2015 13:07
Vind ik ook. Maar het is niet het eerste waar ik aan denk als ik een reeks namen zie verschijnen.

Het algemeen beeld tav Lotto-Jumbo is allang duidelijk. Het is een kleine ploeg in deze Tour. De helft (steeds wisselend) is steeds ziek, gewond of herstellend van een inspanning. Niet goed genoeg om steeds mee te springen. Het hele jaar bijna niks gewonnen, dat toont en maakt dat er ook bijna niemand is die het zou kunnen afmaken als er al eens eentje meezit. Dus vastklampend aan wat wel kan lukken: een goed individueel klassement. Mager, maar niet het slechtste Plan-B.

Maar affijn, ik zal mij erbij moeten neerleggen dat we hier elke dag om dezelfde tijd deze reacties hebben. Behalve dan die ene keer dat Kruijswijk in een grote groep meezit en 7e wordt, dan is het rustig want hoop doet leven.
Inigo 23 juli 2015 13:07
Pfffrt Mollema, Lotto Jumbo.. wat een saaie rijders "voor een top 10"
zumsteg 23 juli 2015 13:08
Niet mee:

Bretagne (maar die hebben ook geen klimmer)
Sky (mooi, als de knechten van Froome er nu afgaan in het peloton zit ie echt alleen en zijn concurrenten hebben nog mannen ervoor)
Lotto NL-Jumbo (opnieuw teleurstellend)
Cofidis (rijden de hele Tour al matig)
Etixx-Quick Step (opvallend, al kan het zijn dan Uran een rustdag neemt na gisteren en morgen weer gaat, de rest is niet echt een klimmer)
Johan 23 juli 2015 13:08
Verschil richting 4 minuten.
Benieuwd bij welke voorsprong Trek en IAM gaan rijden.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/07/2015 13:09 door Johan.
lodjan 23 juli 2015 13:09
Andere Peter Schreef:
-------------------------------------------------------
> Zo vaak heeft Meintjes deze Tour niet bij de beste
> 3 renners gehoord hoor.

confused smiley Jij weet duidelijk niet waar je over praat. Advies: Check the facts voor je iets beweert. Hij was er vaak bij in de etappes die er toe doen, in de etappes waar de verschillen gemaakt worden (twee vd drie Pyreneeën etappes en daarnaast nog twee keer). Zonder Meintjes stonden ze nu niet 2e op 16 minuten, maar 4e op 44 minuten.
malheur 23 juli 2015 13:09
Prima dat Majka lekker met zichzelf bezig is. Tegen hem aanhuilen van 'team dit, team dat' is net zo kansloos als tegen Gilbert of LLS. Sommige renners zijn beter als je ze loslaat en dit is er zo een.
Andere Peter 23 juli 2015 13:10
We gaan straks horen hoe het vandaag ging met Lotto-Jumbo. Maar tot dusverre in deze Tour zijn alle verwijten van laten lopen volkomen ongegrond gebleken. In alle beelden (vanuit de wagen bv) en verklaringen is duidelijk dat men steeds een man bij Gesink wil houden, maar dat de rest niet kan.

Daarmee is het trouwens nog steeds mager.
Wanny 23 juli 2015 13:10
Cofidis. Zou zo maar vergeten dat die ook mee rijden in deze ronde.
malheur 23 juli 2015 13:11
Ik vind dat hele 'teamplayen' zwaar overschat en ben alleen maar blij met coole einzelgänger van het niveau Majka.
Vittal 23 juli 2015 13:12
Slaap lekker Kelderman, Tankink, Ten Dam en Kruijswijk.....
Slimmerd 23 juli 2015 13:13
Aan de voet van de 2e beklimming van de dag 3'40 voor de koplopers, van een volledig laten lopen is blijkbaar geen sprake in het peloton.

De afwezige ploegen vooraan zijn overigens Sky, LottoNL, Etixx, Bretagne en Cofidis
Ossegal 23 juli 2015 13:15
Ja, dat kleine ploeg kun je je natuurlijk eeuwig achter verschuilen. LottoJumbo is met Europcar als enige nog compleet (Europcar heeft 4 mensen mee), maar teams als Orica en nota bene Bora-Argon hebben ook altijd mensen mee - die rijden met nog maar 5 man rond.

Martens kan heus wel een heuveltje op en ik vond Vanmarcke ook prima rijden in de rit die Rodriguez won. Je kunt je ook wel eeuwig gaan verschuilen achter ziek-zwak-misselijk verhalen, maar ik zie Matthews ook meezitten. Verder is iedereen wel moe in dit stadium van de Tour, maar dat belet Pinot, Talansky, etc. er niet van om gewoon wel dag in dag uit in de aanval te gaan.

Je kunt altijd wel alles goed blijven praten, maar als dag-in-dag-uit 30 man ontsnapt en je krijgt in totaal 1x iemand mee, wat ben je dan helemaal aan het doen? In die kopgroep kun je net zo makkelijk uit de wind zitten als in het peloton, met deze groottes en het is misschien ook wel eens leuk voor zo'n renner om vooraan te fietsen?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/07/2015 13:17 door Ossegal.
Ron de Renner 23 juli 2015 13:21
Juist voor Gesink lijkt me deze situatie het meest ongunstig. Die zit straks in de afdaling van de Glandon vrijwel zeker zonder ploegmaats, dus als hem daar iets gebeurt gelijk Contador gisteren (die zonder de hulp van Sagan nog veel meer tijd had verloren) dan heeft hij een probleem.
Michael B. 23 juli 2015 13:21
Met niet klimmers knechten zoals van Emden, Leezer, Tankink, Martens is het de komende dagen dweilen met de kraan open voor Lotto Jumbo. Zoals eerder opgemerkt hier op het forum mist Lotto Jumbo een middelveld. Lotto heeft kwaliteit ingeboekt, ondanks dat Lars Boom, Clement , Mollema dit jaar wat tegenvallen.
Cecchini 23 juli 2015 13:22
Zoals Verhoeven een paar dagen eerder in de auto zei "wat een wanprestatie". Ik krijg met de dag meer respect voor Gesink die opgeruimd in de top van het AK blijft rondrijden terwijl hij de puinhoop om zich heen ziet.
Fcdh 23 juli 2015 13:22
Een 6e/7e plek voor Gesink is geen heel slecht plan B inderdaad en ik kan je aardig volgen in je betoog.
Echter is het het hele jaar in de breedte wel heel erg armoede troef. In het voorjaar zat wedstrijden gehad waarbij Vanmarcke de nodige top 10 plaatsen bijeen wist te fietsen maar daarachter de volgende LJ man pas volgde op de 50 plaats of hoger. Zelfde met Kruijswijk in de Giro en nu Gesink in de Tour.
En dat dan gooien op blessures, ziekte of budget is wel heel makkelijk. Er zijn zat ploegen met een lager budget die wel beter presteren met name in de breedte.

Er zit al jarenlang iets fout bij Rabobank, Blanco, Belkin, Lotto-Jumbo waarbij de mentaliteit meedoen is belangrijker dan winnen wel heel hoog in het vaandel staat. We hebben het hier wel over een profploeg!

Ik ben niet zo van de ALS verhalen maar toch, wat als Gesink hier in de tour zijn niveau van de afgelopen jaren had gehaald?
Inigo 23 juli 2015 13:30
Grotendeels door pech hoor.. Als LTD en Kelderman niet ziek zijn heeft Gesink twee prima knechten in deze tour
Vittal 23 juli 2015 13:30
Mollema had ook aangegeven vandaag vanaf de start aan te vallen.......
Andere Peter 23 juli 2015 13:32
Hoezo verschuilen? Waar verschuil je je achter als je zegt dat je niet goed genoeg bent? Als je het een beetje hebt gevolgd dan weet je dat Vanmarcke nooit meer is hersteld van die ene vlucht. Merkwaardig steeds. De renners zeggen ik ben niet goed genoeg en de volgers zeggen niks mee te maken gewoon aanvallen jij.
Ed@ 23 juli 2015 13:32
Het is volgens mij meer een gebrek aan motivatie en wilskracht.
Ik heb al tijden het idee dat de huidige leiding er niet in slaagt om het beste uit de renners te halen.
Gesink is de uitzondering hierop, die heeft wilskracht en motivatie uit zichzelf.
Als er na dit seizoen geevalueerd wodt hoop ik echt dat ze voor een andere ploegleiding gaan kiezen.
Andere Peter 23 juli 2015 13:33
Slimmerd 23 juli 2015 13:33
Dus de quote 'wat een WANprestatie' van Verhoeven hield niet in dat het zeer slechts was dat er enkele dagen geen LottoNL-renner zat in een ontsnapping van 28?

Kijk, het is allemaal leuk en aardig die 6e stek van Gesink nu (persoonlijk zelfs erg sterk), maar je gaat mij niet vertellen dat hij daar staat omdat er constant acht renners om hem heen rijden!! Zoals verder ook al opgemerkt staat, Gesink zou juist vandaag misschien wel iets hebben aan een vooruitgeschoven pion. Na de Glandon is hij hoogstwaarschijnlijk de enige LottoNL in de groep, of Stannard moet de beklimming doen natuurlijk, dus bij pech moet hij nog alles zelf oplossen.
Andere Peter 23 juli 2015 13:35
Dat klopt wel, ja. Het budget van de ploeg is dan ook (in vergelijking tot de overige ploegen) niet zo groot meer als in de Rabo-jaren.
Slimmerd 23 juli 2015 13:35
Das een quote flink uit zijn verband trekken, Mollema heeft enkel gezegd dat meeglippen in een ontsnapping voor hem logischr is op dagen dat ze bergop starten. Gisteren voegde daar hij aan toe, dat hij nu waarschijnlijk ook wel op genoeg achterstand staat om te mogen ontsnappen.
Slimmerd 23 juli 2015 13:37
5'00 verschil Sky en Giant (leven de 10e stek voor Barguil) doen het kopwerk.
Ben vooral benieuwd wie dit doet voor Giant, Geschke en Timmer waarschijnlijk? Anders gaat het tempo zeker te laag zijn om dichter te komen, al komt men dat voorlopig ook nog niet.
Andere Peter 23 juli 2015 13:37
Hoe moet het zijn als je Laurens ten Dam bent, als je al 2x een goede reden had om af te stappen, als je doorrijdt met een antibioticakuur die je hopelijk vrijdag je bronchitis doet overwinnen, als je op woensdag tot de eerste gelosten behoort, om dan te lezen dat ze denken dat je slaapt omdat ze je naam missen in de kopgroep?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/07/2015 13:39 door Andere Peter.
Massimo 23 juli 2015 13:37
Vooralsnog krijgt de groep niet echt een vrijgeleide, verschil blijft zo rond de 4.30 hangen (gelukkig).
Andere Peter 23 juli 2015 13:38
Wat natuurlijk een sprookje of misvatting was. Ze laten de nr 9 echt niet meegaan in zo'n grote vlucht.
Slimmerd 23 juli 2015 13:40
Zou inderdaad wel eens leuk zijn als de toppers voor het vuurwerk gaan zorgen, en niet voor de sier op een kwartier een paar flauwe aanvalletjes.

Graag 3 dagen oorlog, dan gaat die bollentrui tenminste ook gewoon naar de beste klimmer en niet naar een graaier!
Slimmerd 23 juli 2015 13:41
Dan moet je misschien bij jezelf te rade gaan waarom je nog op die fiets zit! Zeker aangezien meneer ook nog wel de Vuelta wilt doen, maar waarschijnlijk staan al zijn vrienden weer in bocht 7 en dat wil hij niet missen.
Slimmerd 23 juli 2015 13:42
Dennis vindt het vooraan niet rap genoeg gaan, of de samenwerking is te beperkt, en gaat solo verder.
ton duk 23 juli 2015 13:43
Degenkold,Preidler en De Kort zouden toch ook mee moeten doen op dit moment in de koers...zeg ik optimistisch ..
Dicht hoeft niet...voet Clandon 5 minuten lijkt me redelijk
gr
Ed@ 23 juli 2015 13:45
Ron de Renner Schreef:
-------------------------------------------------------
> Juist voor Gesink lijkt me deze situatie het meest
> ongunstig. Die zit straks in de afdaling van de
> Glandon vrijwel zeker zonder ploegmaats, dus als
> hem daar iets gebeurt gelijk Contador gisteren
> (die zonder de hulp van Sagan nog veel meer tijd
> had verloren) dan heeft hij een probleem.


Gisteren zat Kruijswijk mee en wat deed die???
Die ging lekker voor een top 10 klassering in plaats van te wachten op Gesink zodat die misschien wat dichter had kunnen eindigen.
Slimmerd 23 juli 2015 13:45
Om Preidler nou uit de kopgroep te halen, lijkt me beetje overdreven toch winking smiley
Erik S. 23 juli 2015 13:47
Slimmerd Schreef:
-------------------------------------------------------
> Das een quote flink uit zijn verband trekken,
> Mollema heeft enkel gezegd dat meeglippen in een
> ontsnapping voor hem logischr is op dagen dat ze
> bergop starten. Gisteren voegde daar hij aan toe,
> dat hij nu waarschijnlijk ook wel op genoeg
> achterstand staat om te mogen ontsnappen.

Mollema gaf gisteren aan dat zijn HF ineens omhoog schoot. Opvallend omdat je in deze fase van de tour juist vaak ziet dat de HF juist erg laag blijft. Mijn eerste idee was: o jee, die heeft iets onder de leden. Ik hoop niet dat ik gelijk krijg...
Andere Peter 23 juli 2015 13:51
Kom op Slimmerd, lees je wel mee, de laatste dagen? Het citaat wanprestatie van Verhoeven heb ik juist steeds aangehaald... Het is namelijk een van (inmiddels vele) de fragmenten die aantonen dat de ploeg helemaal niet met 9 man bij Gesink wil blijven en wel degelijk het doel heeft mee te springen. Maar ze kunnen het niet. Al die verwijten van laten lopen en lekker verder slepen en foute strategie, dat is waar ik mij tegen afzet.

Ik zeg toch steeds dat ze slecht zijn... Wanprestatie van de hele ploeg was voor het missen van die vlucht de juiste term omdat duidelijk was afgesproken dat Kruijswijk mee moest zitten. Of dat voor vandaag geldt weten we nog niet omdat we de omstandigheden niet kennen. Ik zou voor het uitstappen van Van Garderen gisteren bv ook niet de term wanprestatie gebruiken.
JW 23 juli 2015 13:51
Trek ook al aangeschoven bij de achtervolgende teams.
IAM is natuurlijk de volgende, en dan Astana weer winking smiley

Ik ben benieuwd waar Contador gaat aanvallen.
Hij heeft niet voor niets 2 man vooruit gestuurd.
Andere Peter 23 juli 2015 13:52
Terecht verwijt.
Velodroom 23 juli 2015 13:56
Erik S. Schreef:
-------------------------------------------------------
> Slimmerd Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Das een quote flink uit zijn verband trekken,
> > Mollema heeft enkel gezegd dat meeglippen in
> een
> > ontsnapping voor hem logischr is op dagen dat
> ze
> > bergop starten. Gisteren voegde daar hij aan
> toe,
> > dat hij nu waarschijnlijk ook wel op genoeg
> > achterstand staat om te mogen ontsnappen.
>
> Mollema gaf gisteren aan dat zijn HF ineens omhoog
> schoot. Opvallend omdat je in deze fase van de
> tour juist vaak ziet dat de HF juist erg laag
> blijft. Mijn eerste idee was: o jee, die heeft
> iets onder de leden. Ik hoop niet dat ik gelijk
> krijg...

Hij zal wel bedoeld hebben voor hetzelfde niveau van inspanning. Dat geldt tenslotte al heel snel voor de achterblijvers, anders zouden ze het wel bij kunnen benen.
JW 23 juli 2015 13:56
Boter aan de galg gesmeerd,
Paarlen voor de zwijnen...

Dat is hopeloos werk.

Als het ultieme Tourplezier voor sommigen schuilt in het uiten van kritiek op de Jumboploeg, kun je ze maar beter dat plezier gunnen smoking smiley
MarcoV 23 juli 2015 14:00
JW Schreef:
-------------------------------------------------------
>
> Ik ben benieuwd waar Contador gaat aanvallen.
> Hij heeft niet voor niets 2 man vooruit gestuurd.

Tja, als ze dat zelf weten .... ik moet het nog zien. Nu op Eurosport een stukje van voor de start waar Contador een nogal lusteloze indruk geeft ...
ton duk 23 juli 2015 14:02
Slimmerd Schreef:
-------------------------------------------------------
> Om Preidler nou uit de kopgroep te halen, lijkt me
> beetje overdreven toch winking smiley

Oh, ik had verwacht dat ook Giant-Alpecin de gangbare tactiek van 8 knechten bij de kopman hanteerde...
gr



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/07/2015 14:07 door ton duk.
Eindhovuh 23 juli 2015 14:03
6 man nu licht vooruit op de rest.
PAUWELS , FUGLSANG, RODRIGUEZ, VOECKLER, CLEMENT en DE GENDT.
lodjan 23 juli 2015 14:09
Helaas zijn de zes weer ingelopen.
diravi 23 juli 2015 14:10
Sagan heeft een rustdag.
Tinuz 23 juli 2015 14:11
Ik begrijp niet waarom Movistar niet meer controleert.
Prikdude 23 juli 2015 14:11
Oorlogje op oorlogje. Trek sleurt en beunt in de achtergrond terwijl Ag2R en Cannondale op het zestal jagen.

Verachil status quo maar de volgende klim begint alweer. Paar kilometer Mallisol, afdaling, vals platje en volgende klim. Benieuwd wat de voorsprong is van wie als ze beneden komen op het langere vallei plat richting teen Glandon.
JW 23 juli 2015 14:14
Die lijken me dik tevreden met de huidige situatie, en die willen ze graag zo houden.
Andere Peter 23 juli 2015 14:18
Andere Peter 23 juli 2015 14:24
Ik riep het inderdaad uit mijn hoofd en heb het niet gecheckt. Maar dat is dus maar een tamelijk klein verschil uitgesmeerd over 17 dagen. Projecteer hetzelfde verschil over de laatste dagen en het scheelt straks misschien niet eens een positie. Bovendien is je sommetje wat te makkelijk. Als je voor het ploegenklassement gaat dan doet de 4e renner vaak kalm aan omdat hij nu eenmaal weet dat hij de 4e is. Dat beïnvloedt dat verschil natuurlijk.

De resultaten van Meintjes raken ze niet kwijt. Maar goed, je zegt nu dat een fitte Meintjes wel van extra waarde zou zijn geweest en dat wil ik ook niet betwisten.
Kuiperberg 23 juli 2015 14:25
De excuses van TenDam zijn reeël, maar heeft TenDam in de voorgaande edities weleens in een kopgroep gereden? En wat doet Tankink ? Ook zelden tot nooit in een kopgroep te zien. Twintig landgenoten aan de start, waarvan 2/3 deel vrijwel onzichtbaar is. Hoeveel Duitsers rijden mee ? Stuk of 5 ??
Velodroom 23 juli 2015 14:26
Wie de schoen past trekke hem aan, maar wie trekt de veter strak(s)? Froommie weer?
JW 23 juli 2015 14:29
Renshaw abandon.
Zal niet de laatste zijn vandaag,
rustdag 23 juli 2015 14:31
Weening waar is weening, hij zei laatst dat hij zich nog goed voelde. Er zijn meer Nederlanders dan alleen Jumbo klanten.
Tinuz 23 juli 2015 14:31
Willen ze dan geen etappe zege bij Movistar?
Dag na dag doen ze niks om de boel te controleren.
Arsimo 23 juli 2015 14:34
Tinuz 23 juli 2015 14:37
Lotto-Jumbo mag dan op zijn minst wel een mannetje bij zetten in de achtervolging. Wat een apathische bende daarzo...
zumsteg 23 juli 2015 14:40
Dat is tot daar aan toe, dat hij ook aan zichzelf denkt maar mijn voornaamste kritiekpunt is dat hij op de momenten dat hij niet aan zichzelf denkt en voor Contador moet rijden minder goed rijdt dan hij kan (en dus niet gemotiveerd is of weer voor zichzelf rijdt door zich te sparen). Dan heb ik een stuk meer respect voor Sagan.

En het is knap wat Majka doet, de afgelopen 2 jaar 3 etappezeges en de bollentrui maar als dat alles is wat hij kan terwijl hij alleen voor zichzelf rijdt... In 2013 en 2014 7e en 6e in de Giro op bijna 26-jarige leeftijd, qua prestaties in het algemeen klassement blijft hij dan wat hangen in zijn ontwikkeling.
rustdag 23 juli 2015 14:42
Eindhovuh 23 juli 2015 14:42
Er zijn inderdaad Nederlanders buiten Jumbo.
Tom Dumoulin, Ramon Sinkeldam -- naar huis.
Roy Curvers, Koen de Kort, Albert Timmer --> Niet hun terrein.

Sebastian Langeveld--> naar huis
Dylan van Baarle, eerste tour lijkt langzaam erdoor te komen.

Lars Boom --> naar huis
Lieuwe Westra --> Aantal keren meegezeten, lijkt minder fit nu.

Wout Poels --> ander belang.

Bauke Mollema --> wil graag bij de eerste 10 eindigen en kiest ervoor om aan te haken ipv aan te vallen.

Stef Clement --> Blijft meeste etappes bij Frank, is nu voor de 2de x deze tour mee.

Pieter Weening --> hele jaar al minder, nu ziek

---
Dus erg veel Nederlanders gaan we niet meer zien.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/07/2015 14:42 door Eindhovuh.
JW 23 juli 2015 14:45
Purito 1e op de Col de la Morte.
Voorsprong nog maar 3'30.

Als Contador inderdaad last heeft van de gevolgen van zijn val zal het geweld van Astana moeten komen.
Deze afdaling lijkt weer mooi voor Nibali, en anders de afdaling van de Glandon.
zumsteg 23 juli 2015 14:46
Dat lijkt me pas echt een domme tactiek. Het is maximaal een minuut of 6 geweest, nu 4. Gesink staat meer dan 8 minuten voor op Bardet (de best geplaatste), hij wint door lang bij de favorieten te blijven en zelf daarna hard door te trappen elke bergrit een paar minuutjes op Bardet. Giant en Trek rijden al en IAM gaat dat waarschijnlijk ook eerder doen.


Wat Lotto NL-Jumbo nu moet doen is blijven zitten en hopen dat het (bijna) dichtgereden wordt en dan in de tegenaanval gaan.
Michael B. 23 juli 2015 14:48
Kuiperberg Schreef:
-------------------------------------------------------
> De excuses van TenDam zijn reeël, maar heeft
> TenDam in de voorgaande edities weleens in een
> kopgroep gereden? En wat doet Tankink ? Ook zelden
> tot nooit in een kopgroep te zien. Twintig
> landgenoten aan de start, waarvan 2/3 deel vrijwel
> onzichtbaar is. Hoeveel Duitsers rijden mee ? Stuk
> of 5 ??


Helemaal mee eens, snap sowieso niet waar de hele hype rondom hem vandaan komt. Eigenlijk is het niks meer dan een grijze wieltjesplakker. Wellicht de reden dat ie nooit etappe wint. Type Maxime Monfort, alleen dan wel een pak minder + Ten Dam om de haverklap op zijn snufferd ligt. En daardoor zijn hele ploeg benadeeld.
Eazster 23 juli 2015 14:49
Het meespringen van Loto JB is denk ik ook niet een kwestie van niet willen ,ze kunnen het inderdaad niet ,wat mischien nog wel erger is.
Tinuz 23 juli 2015 14:55
Maar hopen dat dit of dat gebeurt, dat is die ploeg in optima forma ... Zelf enig initiatief in iets nemen is er zelden of nooit bij.
Hopen dat je meezit, zonder te demarreren...
Eazster 23 juli 2015 14:57
Overigens nu een mooi gevecht van kopgroep tegen peleton . AG2R en Europcar die de handen ineen slaan en in de afdaling volop doortrekken voor hun kopmannen Rolland en Bardet. het lijkt kansloos ,maar ze gaan er wel voor!
JW 23 juli 2015 14:59
Hanengevecht met de mannen van Barguil.
Houden mekaar aardig in evenwicht op 3'41"
Eindhovuh 23 juli 2015 15:03
Wie doen t werk in de kopgroep?
rustdag 23 juli 2015 15:08
Twee Jumbo's gaan nu ook op kop rijden groep gele trui
Erik S. 23 juli 2015 15:08
Coupe de Lotto-Jumbo?
Vittal 23 juli 2015 15:10
Ik denk dat LTJ mee doet omdat ze nu denken dat die 3m30s op de kopgroep nog wel dicht te rijden is en ze dus weer mee kunnen doen om de ritoverwinning.
JW 23 juli 2015 15:10
In de afdaling is het peloton in een paar stukken geraakt.

Mollema in eerste peloton.
Gesink ook, en het blijkt nu prettig dat hij goed omringd is hier in de vallei.
rustdag 23 juli 2015 15:10
Is niet goed te volgen.
Michael B. 23 juli 2015 15:11
Als zo'n Matthews zelfs in de kopgroep zit, vraag ik me echt af hoe Lotto Jumbo heeft zitten slapen. Afijn Kelderman doet nu zijn straftraining, maakt tempo op kop van het peloton



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/07/2015 15:12 door Michael B..
rustdag 23 juli 2015 15:12
Kelderman en Sep aan het knechten op het vlakke.
JW 23 juli 2015 15:13
Bij de sprint 3'15 voor groep gele trui, waar Timmer leidt.
Rudy t. 23 juli 2015 15:14
Gesink heeft zich boos gemaakt gisteren omdat ze frank hebben laten terug komen in het klassement. Zoiets stond te lezen in het ad... Hij zei dat die de tactiek van z'n ploeg niet meer begreep (wie wel?)
Andere Peter 23 juli 2015 15:15
Lijkt mij duidelijk dat er enig overleg is geweest tussen de ploegen van Mollema, Barguil en Gesink over het stabiliseren van het verschil.
Andere Peter 23 juli 2015 15:18
Blijf dromen. De kans op ritzege met die korte steile klim naar Montvernier ertussen lijkt mij nihil. Dichtrijden lijkt mij niet het doel, eerder stabiliseren.
Andere Peter 23 juli 2015 15:23
Interessant. Zoiets schrijf je. Kun je dat stukje plaatsen? Ik lees alleen maar tevredenheid over gisteren van Gesink in het AD. Ook in de reacties op alle camera's proefde ik die boosheid niet. Maar het zou kunnen hoor.

[www.ad.nl]
Super Grover 23 juli 2015 15:27
Hoe frustrerend moet het zijn voor een renner, om na veel moeite in de vlucht van de dag te zitten en vervolgens te zien dat de Gendt ook mee zit?
Je weet meteen dat de kans op een geslaagde ontsnapping halveert met dat idiote rijden van hem.
Erik S. 23 juli 2015 15:30
Volgens Radio 1 zou Fränk in een tweede groep zitten. klopt dat?
Ghislain 23 juli 2015 15:30
Andere Peter 23 juli 2015 15:31
De kans van slagen voor de groep is groter als ze Bardet, Talansky, Rolland lozen. Hij wil het vast uitdunnen.

Volkomen terecht reageert nu overigens Wuyts op de zwakke Tour van Wellens door het voorbeeld van de eerste vijf Tours van Miguel Indurain te geven. José zit perfect in zijn rol door met Hennie Kuiper aan te komen.
Andere Peter 23 juli 2015 15:31
Thanks maar dat gaat over een andere dag.
JW 23 juli 2015 15:36
De Gendt wordt ingelopen,
Giant en Jumbo hebben de groep gele trui teruggebracht naar 2'20"
Die groep telt nog maar hooguit 40 man.

(ik ben benieuwd of Frank en/of Thomas erbij zitten)
Inigo 23 juli 2015 15:36
Wat is die de Gendt dom zeg
Hangmat 23 juli 2015 15:37
wat doet hij dan?
JW 23 juli 2015 15:38
De twee Saxo's vooraan laten zich uitzakken.
Tòch Contador ?
rustdag 23 juli 2015 15:38
wordt als eerste gelost
Super Grover 23 juli 2015 15:39
Toen de groep splitste was alleen Talansky mee in de eerste groep, waarom daar ook nog weer van weg rijden? Die jongen doet niks anders dan welke samenwerking dan ook verstoren.
Hangmat 23 juli 2015 15:40
en wat heeft dat met dom te maken?
rustdag 23 juli 2015 15:44
Hij ging weer alleen in de aanval, op het vlakke
Erik S. 23 juli 2015 15:45
Volgens de trourticker zit Gesink in de kopgroep smiling bouncing smiley
rustdag 23 juli 2015 15:46
Frank zit in groep Geel
Slimmerd 23 juli 2015 15:46
Nu is het de bedoeling dat iemand iets doet, anders hebben Giant, LottoNL en Trek voor niks gewerkt.

Sky laat anders de boel wel lopen tot een minuut of 6.
rustdag 23 juli 2015 15:47
Ze zitten allemaal stuk kapot. buiten de toppers deze tour.

Kruis nog bij Gesink
JW 23 juli 2015 15:50
Nog 11 koplopers, metruim 2 min voorsprong op groep gele trui, waar Sky nu de leiding heeft overgenomen.
Die groep telt nog een 30 man.
Het grote peloton daarachter rijdt al op meer dan 6 min.
Westfalen 23 juli 2015 15:50
Kruijswijk haalt nog wat bidons voor Gesink



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/07/2015 15:51 door Westfalen.
Hangmat 23 juli 2015 15:51
Op het vlakke..haha ...handig
JW 23 juli 2015 15:51
Verschil stabiliseert op 2'10"voorlopig.
Rudy t. 23 juli 2015 15:52
Las het in de gelderlander, op de voorpagina zelfs. Daar staan doorgaans dezelfde stukjes in als het ad.

Er stond zoiets dat gesink verzuchtte vlak na de aankomst dat die de tactiek van z'n ploeg echt niet meer begreep maar hij wilde het niet toelichten. Hij vroeg daarvoor hoeveel frank had gepakt.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/07/2015 15:52 door Rudy t..
JW 23 juli 2015 15:53
Fuglsang brent opnieuw vaart in de kopgroep, waar Sky nu het tempo drukt.
Het verschil loopt op.
Het vaste scenario van afgelopen bergetappes.
Geen vroege aanval van de belagers van de gele trui,
Jammer.
aartstyle 23 juli 2015 15:57
deze tour is over. Contador had vast wat gepland, maar kan niet wegens de val van gisteren (en wellicht vorm). Quintana en valverde zijn blij met hun podium en zullen alleen aanvallen in de laatste km's. En plek 6tm10 is alleen maar bezig met consolideren op NIbali na dan. Dat is de enige hoop voor een attractieve koers.
Koppi 23 juli 2015 16:00
Het kan inderdaad. Dit stond in de Gelderlander (en dus ook in het AD):

Rudy t. 23 juli 2015 16:01
Kan ik eigenlijk ergens een overzicht vinden met de door komsten van de klimmen? Rodriguez overal als eerste boven tot nu toe?
PVW 23 juli 2015 16:04
Teletekst pag 854
rustdag 23 juli 2015 16:06
Is Jungels aan het knechten voor bardet & CO
JW 23 juli 2015 16:06
Verschil al boven de 3 min.

Jungels jaagt het tempo op in de kopgroep, met o.a. Bardet en Roland en Talansky.
Ik weet niet of Mollema daar nu zo blij mee zal zijn.
Slimmerd 23 juli 2015 16:07
Helaas, leken we naar een strijd te gaan van klassementsmannen (dankzij Giant, Trek en LottoNL), is het weer aan Sky en gaat de voorsprong naar 3'20.
Gesink is van de mannen waarvoor gewerkt werd die nog een man bij zich heeft, zal Kruijswijk zo er nog een snik aangeven?
Rudy t. 23 juli 2015 16:07
Dank... Teletekst had ik niet verwacht..

Quim dus 16 punten gescoord, dat is mooi
Cecchini 23 juli 2015 16:09
Wat een slaapverwekkende vertoning. Ik begin zelfs een hekel aan wielrennen te krijgen (aan de Tour dan)
Koppi 23 juli 2015 16:10
Heb het niet gehoord. Toch een kanttekening: Indurain werd (althans in mijn herinnering) in zijn eerste Tourstarts nog niet als een hele grote gezien. Wellens ging als wonderkind van start en liet in elk interview uitgebreid weten flink aan de weg te gaan timmeren. Dat zit er vooralsnog niet in. Komt nog wel. Even geduld België.
JW 23 juli 2015 16:11
Lijkt me hopeloos, om nu al aan te vallen.
Dan krijg je meteen de teams van de concurrenten voor je op je nek.
Wachten tot één van die teams durft aan te vallen of tot het slot van de etappe als je goede benen hebt.
JW 23 juli 2015 16:12
Ga dan wat leuks doen.
Bloemetjes plukken, of met je autootjes spelen smoking smiley
Westfalen 23 juli 2015 16:13
Kruijswijk haalt nog maar eens bidons voor Gesink.
Andere Peter 23 juli 2015 16:13
Okee thanks. Wat slecht. Journalistje die nog moet afstuderen hoort Gesink even iets volkomen begrijpelijks in zichzelf verzuchten en blaast dat op tot een stukkie dat zelfs de voorpagina en een sensatiekop krijgt.

Dit zei Gesink kort daarvoor vóór de camera's. On the record.

[nos.nl]

Overigens betwist ik die gang van zaken niet hoor.
JW 23 juli 2015 16:14
Barguil in de aanval !
Eindelijk actie.

Gesink mee ?
rustdag 23 juli 2015 16:15
Gesink zag er niet sterk uit. of maak ik me nu voor niks druk.
JW 23 juli 2015 16:17
Porte, Kruijswijk en Pinot eraf.

Ik vind het gewaagd van Gesink, zo vroeg.
Maar hij weet meestal goed wat hij doet (en kan)
Wanny 23 juli 2015 16:18
Kruijswijk prima vandaag.
rustdag 23 juli 2015 16:18
Helaas Sky voert het Tempo nu op.
rustdag 23 juli 2015 16:18
Misschien daarom zo rustig.
rustdag 23 juli 2015 16:20
Contador valt aan, dames en heren
JW 23 juli 2015 16:20
JW 23 juli 2015 16:22
Nog 5 km naar de top voor groep gele trui.
Casa Lua 23 juli 2015 16:22
Over "alles op het spel zetten" gesproken --> Gesink staks samen met Barguil in de afdaling... winking smiley
Westfalen 23 juli 2015 16:22
Contador poeft het gat naar Barquil en Gesink zo dicht.
JW 23 juli 2015 16:22
Contador gaat aansluiten bij Gesink, Frank en Barguil
JW 23 juli 2015 16:23
40 sec voor de groep Contador
Kuiperinho 23 juli 2015 16:23
Kruiswijk had nu echt nuttig kunnen zijn in de kopgroep. Hij is in ieder geval goed genoeg
Vortax 23 juli 2015 16:24
Gesink gaat duidelijk nog niet vol, heeft nog wel wat overschot. Goede actie, flink gat al!
PVW 23 juli 2015 16:28
Euhm, ik weet het niet hoor.
Maar in ieder geval klasse dat ie het weer probeert.
JW 23 juli 2015 16:30
Astana heeft tempo van Sky overgenomen, terwijl Fuglsang vooraan onderuit dendert.
JW 23 juli 2015 16:30
Nibali gaat nu alleen.
JW 23 juli 2015 16:31
Kuiperinho 23 juli 2015 16:34
Valverde breekt
rustdag 23 juli 2015 16:34
Thomas, toch niet normaal mannen.
rustdag 23 juli 2015 16:36
Mollema een stuk beter dan gisteren.
JW 23 juli 2015 16:38
Koplopers bijeen in de afdaling, o.lv. Nibali

Bardet solo vooraan
Prikdude 23 juli 2015 16:38
Godverdomme, hup Bardet!
JW 23 juli 2015 16:40
Valverde 20 sec acher, Mollema nog daarachter.
Westfalen 23 juli 2015 16:43
@Prikdude Kun je niet even normaal doen qua taalgebruik.
rustdag 23 juli 2015 16:44
Mollema alleen, dat is zuur.
JW 23 juli 2015 16:44
Mollema 16 sec achter de groep, waar Valverde is aangesloten.

Bardet loopt verder weg.
rustdag 23 juli 2015 16:47
Het is al 30 sec
Johan 23 juli 2015 16:49
Bardet pakt zo in ieder geval de bolletjestrui, en wellicht ook nog de ritzege en een top-10 plaats.
Rudy t. 23 juli 2015 16:50
Heeft iemand wel eens een diagnose gegeven over wat jij hebt? Het intrigeert mij mateloos..
JW 23 juli 2015 16:51
Bardet heeft 40", en 2'50"op groep gele trui.
JW 23 juli 2015 16:51
Nog 21 km,
en mollema nader tot 20 sec
JW 23 juli 2015 16:56
Tempo gele trui stokt, en Mollema kan in de vallei weer aansluiten.
Cecchini 23 juli 2015 16:58
In alle facetten is het rijden van Mollema dit jaar matig te noemen. Zijn negatieve praatjes over zijn vorige ploeg komen zo wel in een heel raar daglicht te staan
JW 23 juli 2015 16:59
Nog 15 km.

3 min voor groep gele trui, waar Bardet weer vaart erin probeerde te brengen.
JW 23 juli 2015 17:00
Zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
Eindhovuh 23 juli 2015 17:00
Toch een mooie etappe! Benieuwd wat er op de laatste klim gaat gebeuren.
JW 23 juli 2015 17:01
Bardet is aan de slotklim begonnen.
Geen publiek in de haarspelden. Prima !
Arsimo 23 juli 2015 17:02
Tirreno vergeten?
JW 23 juli 2015 17:04
Contador begint als eerste aan de klim
JW 23 juli 2015 17:05
Schitterende beelden uit de heli trouwens.
Cecchini 23 juli 2015 17:07
maar ik zie liever koers
JW 23 juli 2015 17:09
Majka met Contador aan de leiding.

Barguil en Mollema eraf.
JW 23 juli 2015 17:10
Gesink neemt opnieuw de leiding
JW 23 juli 2015 17:11
Bardet als eerste boven. Op ruim 40 sec.
Groep gele trui 2'40"
Rafael 23 juli 2015 17:12
Tweede stream nos toont gesink hengstend op kop van de groep gele trui al een paar minuten
rustdag 23 juli 2015 17:13
frank die opeens kan volgen, jammer
JW 23 juli 2015 17:13
Nibali valt weer aan.
Valverde mee.
rustdag 23 juli 2015 17:14
froome op een gaatje van 10 metereye popping smiley

maar weer terug



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/07/2015 17:15 door rustdag.
JW 23 juli 2015 17:14
Froome had het moeilijk.

Mollema/Barguil een 30 sec achter.
Rafael 23 juli 2015 17:15
Demarrage gesink net na de top
Eindhovuh 23 juli 2015 17:15
Het is niet dat hij in de andere bergetappes veel toegaf op Barguil en Mollema.
Kuiperinho 23 juli 2015 17:15
Was dat het eerste zwakke moment v froome in de tour?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/07/2015 17:16 door Kuiperinho.
rustdag 23 juli 2015 17:17
Gesink moet niet op kop gaan rijden, hij moet niet naar beneden kijken
JW 23 juli 2015 17:17
Nog 5 km.
Bardet op weg naar de zege.

Frank en Thomas zijn beide mee in de groep Gesink/groep gele trui..
JW 23 juli 2015 17:20
Gesink leidt de afdaling van de groep gele trui.
Heeft toch een prima dag.

Maar de zege van de dag gaat naar Bardet,
Westfalen 23 juli 2015 17:20
Waarom rijdt Gesink eigenlijk op kop ?
balea lac 23 juli 2015 17:21
waardeloos en voorspelbaar koersverloop. Jammer.
Cecchini 23 juli 2015 17:21
Dat is ook het enige dat ik dit jaar van hem heb gezien wat de moeite waard was.
JW 23 juli 2015 17:22
Barguil sluit aan, Mollema harkt nog een stuk daarachter.
predator 23 juli 2015 17:22
Westfalen Schreef:
-------------------------------------------------------
> Waarom rijdt Gesink eigenlijk op kop ?

VOOR HET KLASSEMENT!!!!!!!!!!
Prikdude 23 juli 2015 17:23
Ontzettend jammer......
Rafael 23 juli 2015 17:24
De enige tegen wie Gesink nu lijkt te rijden is Mollema, dat is de enige die niet in dit groepje zit en niet al te ver achter hem staat
Prikdude 23 juli 2015 17:25
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaæãåāaáäáäâàhaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!,!, ,,!,,!,!,!,!,!,
Prikdude 23 juli 2015 17:27
rustdag 23 juli 2015 17:28
Vreemde actie van Gesink. spaar je krachten voor morgen en zaterdag.
Eindhovuh 23 juli 2015 17:28
Die Barguil is maar een vervelend mannetje met zijn gebaartjes, en daarna dat sprintje even winnen.
Hangmat 23 juli 2015 17:29
vond het wel humor, zo volle bak ging hij nou ook weer niet...
Eindhovuh 23 juli 2015 17:29
Slecht voor je tourpoule?
Strijd genoeg vandaag toch?
Tinuz 23 juli 2015 17:33
In feite rijden vooral Trek, Lotto-Jumbo and Giant Alpecin achter de feiten aan vandaag.
De andere klassementsrenners lijken ook niet veel over te hebben, en niet geinteresseerd te zijn in ritzeges.
balea lac 23 juli 2015 17:33
pff welke strijd heb je gezien dan? alles te laat en te voorzichtig.
utrecht 23 juli 2015 17:34
Gesink moet wel een hele grote hekel aan Mollema hebben haha
Tinuz 23 juli 2015 17:34
In feite rijden vooral Trek, Lotto-Jumbo and Giant Alpecin achter de feiten aan vandaag...
De andere klassementsrenners lijken ook niet veel over te hebben, en niet geinteresseerd te zijn in ritzeges.
Eindhovuh 23 juli 2015 17:39
Ik wacht even op de post van JW waarin hij uitlegt dat de 9de plek van Mollema meer waard is dan de 10de van Bardet.smileys with beer
Prikdude 23 juli 2015 17:42
Überverdedigbaar rijden lijkt me? Als Jumbo straks niet de eerrste Nederlander in het AK heeft zijn de raapjes apegaar. Bovendien is elke top 10 klant verder weg gezet winat voor hem.

Trek en Mollema zijn wel intens triest. Zou in mijn eigen hol kruipen en er nooit meer uit komen. Weigeren ook maar zélf iets aan je positie te doen en dan de dapperen die er wel wat van proberen te maken het leven zuur maken. Walgelijk, pervers. Top 10 onwaardig. Gesink valt aan, probeert dingen. Staat daar mooi. Wat is de glans van een top 10 plek als ke deze enkel geprobeerd hebt te verdedigen? Sagan, Bardet en Nibali zijn de helden deze Tour en zo dienen ze onthouden te worden. Gesink in veel mindere mate, is de parel tussen de Nederlandse zwijnen.
JW 23 juli 2015 17:44
Voor al die droeftoeters: Gesink reed in die slotklim op kop omdat hij dan lekker zijn eigen tempo kan rijden (zoals hij na de koers vertelde).

Het kan natuurlijk ook dat hij gewoon wat aan het hobby-en was winking smiley

Handhaaft zich keurig op de zesde plaats die naar mijn mening steeds meer glans begint te krijgen.
Ook Mollema blijft netjes in de top-tien, maar zal er nog moeite mee gaan krijgen die plaats te handhaven.

Vandaag heb ik toch een paar keer de indruk gekregen dat het beste bij Froome er af is.
Komende dagen zou dat duidelijker moeten worden.
Blueprint 23 juli 2015 17:46
In ieder geval doet Movistar er alles aan om Froome zo comfortabel mogelijk in het geel te houden, dus veel heeft hij niet te vrezen.
rustdag 23 juli 2015 17:47
Ja bergop oke, snap ik. Maar op het vlakke is toch vreemd.
Westfalen 23 juli 2015 17:48
predator Schreef:
-------------------------------------------------------
> Westfalen Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Waarom rijdt Gesink eigenlijk op kop ?
>
> VOOR HET KLASSEMENT!!!!!!!!!!

Lekker slim dan. Zijn naaste concurrenten zaten in dezelfde groep. Mollema staat al op bijna 5 minuten.
Bromertà 23 juli 2015 17:48
Cecchini Schreef:
-------------------------------------------------------
> Dat is ook het enige dat ik dit jaar van hem heb
> gezien wat de moeite waard was.


Meer en meer begint de Mollema-haat op dit forum een grote gemene deler te worden. Ik schaam me diep voor zoveel antipathie en leedvermaak. Als ik zo af en toe een goed woord aan hem wijt dan vliegt ene Lukas/El Chaba/Oelan Bator/ of hoe heet die gast/ er meteen met een gestrekt been in met uiterst grove beledigingen. Ik vraag me in alle ernst af, waar Mollema zoveel hoon aan verdient.

Vandaag heeft hij gestreden voor elke seconde en ik hoop van harte dat z'n recuperatievermogen hem in het vervolg nog iets heel moois gaat brengen in de komende dagen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/07/2015 17:49 door Bromertà.
Cecchini 23 juli 2015 17:49
Gesink is gewoon fantstisch, wat gun ik die jongen dat hij 6e blijft. Quintana moet toch echt een keer uit zijn hol komen want Froome lijkt iets te verslappen, Nibali versaagt niet, dat sprintje van Barguil inderdaad zeer irritant, Mollema sneu om naar te kijken, Movistar slappe hap, Bardet en al die zogenaamde mislukte Fransen maken er al een week lang het beste er van.
Prikdude 23 juli 2015 17:52
smileys with beer zo valt het ook samen te vatten....nu ga ik even proberen in het kwartier wat nog rest intens blij dronken te worden in de bar waarvan de eigenaar er helaas niet in slaagde een werkende stream te krijgen.

Mag Bardet dat bollenvodje nu dragen wegens een betere plek in het AK of gelden de etappeuitslagen?
Hij zal wel geen ruimte krijgen maar die Rodriguez wellicht ook niet gunnen. De bollen gaan wellicht nog bijdragen aan hopelijk twee mesjogge fietsdagjes.

Hup Bardet!
rustdag 23 juli 2015 17:54
Ik ben bang dat gesink 7de gaat worden, maar ook dat is fantastisch.
JW 23 juli 2015 17:55
thumbs up

Mollema krijgt nu het zelfde wat Gesink al jaren heeft: domme haat omdat hij niet aan de hoge verwachtingen voldoet
utrecht 23 juli 2015 17:57
Bromertà Schreef:
-------------------------------------------------------
> Cecchini Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Dat is ook het enige dat ik dit jaar van hem
> heb
> > gezien wat de moeite waard was.
>
>
> Meer en meer begint de Mollema-haat op dit forum
> een grote gemene deler te worden. Ik schaam me
> diep voor zoveel antipathie en leedvermaak. Als ik
> zo af en toe een goed woord aan hem wijt dan
> vliegt ene Lukas/El Chaba/Oelan Bator/ of hoe heet
> die gast/ er meteen met een gestrekt been in met
> uiterst grove beledigingen. Ik vraag me in alle
> ernst af, waar Mollema zoveel hoon aan verdient.
>
> Vandaag heeft hij gestreden voor elke seconde en
> ik hoop van harte dat z'n recuperatievermogen hem
> in het vervolg nog iets heel moois gaat brengen in
> de komende dagen.

Schijnt erbij te horen. Afrekenen met Mollema omdat hij afgelopen twee jaar hoger in de pikorde stond dan Gesink.

Als Gesink in de situatie zat van Mollema zou je hier lezen wat een pech die heeft gehad met z'n val in Baskenland en rugproblemen in juni en wat een karakter hij toont in deze tour om er toch het beste van te maken.
JW 23 juli 2015 18:00
Die zege van vandaag van Bardet valt niets op af te dingen: sterk, mooi en verdiend.

Maar wat het AK betreft:
- hij "mag" vandaag wegrijden en krijgt wat ruimte omdat hij op achterstand staat. Daar staat hij niet toevallig.
Mollema staat nog steeds voor hem in het klassement en heeft niets cadeau gekregen in de vorm van lange ontsnappingen.
Dus tot dusverre over all nog steeds een betere Tour gereden. drinking smiley
JW 23 juli 2015 18:12
Zo'n 40 man binnen op bijna 36 min

Wat was de tijdslimiet vandaag ?
Andere Peter 23 juli 2015 18:15
Andere Peter 23 juli 2015 18:25
Op ongeveer alle beklimmingen is het op zijn minst één van de motieven van Gesink om een zo gelijkmatig mogelijk tempo te rijden. Een blinde weet dat er een explosie van de ontploftypes kan komen en een Gesink die zich goed voelt wil dat voor zijn. Hij doet dat al jaren.

En dan zijn er toch weer mensen die alles zonodig in een strijd Gesink/Mollema willen zien. Ongelooflijk. Kennelijk kijken er heel veel mensen naar zo'n koers die alles wat ze zien projecteren op Nederlanders en in verband brengen met Nederlanders. Als een geconditioneerde hond die uitgelaten moet worden en elke keer als baasje opstaat ook opspringt. Gesink stond al voor Mollema en er zaten al dik 4 minuten tussen. Nog los daarvan: ze zijn elkaars tegenstanders. Als Gesink het karretje van Mollema in de poep wil rijden dan moet hij dat lekker doen.
Andere Peter 23 juli 2015 18:30
Ik had het idee dat Froome gewoon in zijn eigen tempo die gaatjes dichtte. Wil zich (net als Gesink) niet gek laten maken door de tempowisselingen.

Het beeld (elders benoemd) dat Sky verzwakt herken ik niet. Ze zorgen altijd dat er genoeg mannetjes zijn bij Froome. Dat kan er eentje zijn. Je hoeft niet iedereen elke dag af te bluffen (en boos te maken) door daar met je halve ploeg te gaan zitten. De helpers hebben duidelijk per toerbeurt dagdiensten. Dan horen we een commenator zeggen dat pakweg Poels een 'slechtere dag' heeft terwijl hij de dag ervoor super was, er nog 2 helpers vooraan zitten en we Poels een dag later weer supersterk zien. Dan is het waarschijnlijker dat zo'n Poels op die tussendag geen dienst had en energie mocht sparen.
valse trage 23 juli 2015 18:53
Een etappe, een etappe een ritzege, we hebben een ritzege, we hebben een ritzege, een ritzege!!!!

Een REETZEGE!!!!

Iedere dag weer een ander!!! Waagt u kans!!!

Ik mis de tijden waarin de besten vooraan reden in de bergen. En waarin aan de strijdende, eervolle nummer 28 werd gevraagd of hij niet kans zag om nog heel misschien een plaatsje op te schuiven in het AK. En niet waar een paar eikels die keihard door het ijs zijn gezakt, vervolgens etappes lang in de bus hebben lopen tanken, met de eer gaan strijken. Net zo sneu als die dubbelspelers in het tennis die nooit de top 100 in het enkelspel hebben gehaald en dan op hun 38e nog de tonnen binnenschrapen.

De Tour is een RONDE, met een ALGEMEEN KLASSEMENT!!!

Fuck die ritzeges! En fuck 'we did a great job as a team'!

GO Mollema!

Verder doet Barguil me aan Virenque denken met z'n rattenkop. En Bardet moet eens keer zijn tanden poetsen, anders krijgt hij nog eens een hartstiltstand.
Cecchini 23 juli 2015 18:55
Ik kan me hier eigenlijk weinig discussies over de vermeende strijd tussen Mollema en Gesink herinneren. Een niet bestaande discussie opvoeren om zelf maar weer eens een mening te kunnen ventileren. Hoe publiciteitsgeil kun je zijn.
Lucho Herrera 23 juli 2015 18:55
Ja ten Dam heeft in voorgaande edities heel vaak in een kopgroep gezeten, vooral in zijn Rabo tijd!
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen