Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Tour de France Etappe 19 Saint-Jean-de-Maurienne / La Toussuire - Les Sybelles 138Km

Gepost door rustdag 
rustdag 23 juli 2015 17:44
Tour de France Etappe 19 Saint-Jean-de-Maurienne / La Toussuire - Les Sybelles 138Km
rustdag 23 juli 2015 17:44




Tour de France Etappe 19 Saint-Jean-de-Maurienne / La Toussuire - Les Sybelles 138Km








Km 15.5 - Col du Chaussy (1 533 m) (D77-VC) 15.4 km at 6.3% - cat 1

Km 83.0 - Col de la Croix de Fer (2 067 m) 22.4 km at 6.9% - cat H

Km 103.0 - Col du Mollard (1 638 m) 5.7 km at 6.8% - cat 2

Km 138.0 - LA TOUSSUIRE (1 705 m) 18 km at 6.1% - cat1


















Klassement:


1. FROOME Christopher 31 TEAM SKY 74h 13' 31''
2. QUINTANA ROJAS Nairo Alexander 51 MOVISTAR TEAM 74h 16' 41'' + 03' 10''
3. VALVERDE BELMONTE Alejandro 59 MOVISTAR TEAM 74h 17' 40'' + 04' 09''
4. THOMAS Geraint 39 TEAM SKY 74h 20' 05'' + 06' 34''
5. CONTADOR Alberto 41 TINKOFF-SAXO 74h 20' 11'' + 06' 40''
6. GESINK Robert 131 TEAM LOTTO NL - JUMBO 74h 21' 10'' + 07' 39''
7. NIBALI Vincenzo 1 ASTANA PRO TEAM 74h 21' 35'' + 08' 04''
8. FRANK Mathias 181 IAM CYCLING 74h 22' 18'' + 08' 47''
9. MOLLEMA Bauke 141 TREK FACTORY RACING 74h 25' 37'' + 12' 06''
10. BARDET Romain 12 AG2R LA MONDIALE 74h 26' 23'' + 12' 52''




Vertrek: 13:20
Start:13:25


TV: 13:15 nos 13:30 Sporza
Stream:[www.procyclinglive.com]
JW 23 juli 2015 17:50
Eindelijk rechtstreekse uitzending.
Linkebal 23 juli 2015 17:57
50 man buiten tijd
Blueprint 23 juli 2015 18:02
Zou Movistar eindelijk eens iets gaan proberen? Ik ga er niet van uit, dus dan maar hopen dat Nibali en Contador er een levendige koers van maken. Ik vrees voor Mollema dat hij de top-10 zal verlaten, maar gezien zijn manier van rijden is dat ook terecht. De winnaar zal wel weer geen klassementstopper zijn...
Andere Peter 23 juli 2015 18:23
-



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/07/2015 18:24 door Andere Peter.
Eindhovuh 23 juli 2015 18:51
Oef, vanuit de start klimmen. Hopelijk gelooft Movistar in meer dan plek 2&3.
Gesink oogt goed, hopelijk heeft Kruijswijk een goede dag als knecht.
Ik zie geen Nederlander winnen.
JW 23 juli 2015 19:35
Hopelijk wordt er nu tussen de toppers om de eerste plaats gevochten.
En hopelijk hebben èn Gesink èn Mollema bijzonder goede benen.
Dan hebben ze m.i. allebei een reële kans, mits ze weg zijn vóór dat de springveren exploderen.
zumsteg 23 juli 2015 20:08
Dan hadden ze niet die 25 km heen en weer moeten rijden tussen La Chambre en Saint Etienne de Cuines.
JW 23 juli 2015 22:51
In deze zwaar bezette Tour, met zijn loodzware parkoers, staat Mollema nog steeds op plaats 9.
Ik denk niet dat iemand dat zes weken geleden had durven voorspellen. Na de T-A heeft Mollema namelijk langdurig in de lappenmand gezeten.
Natuurlijk staat zijn positie onder druk door het haantjesgevecht achter hem.
Maar die Fransozen moeten hem toch eerst maar passeren in het AK !
Allez Bauke !!

Overigens zag ik Jungels vandaag herhaaldelijk volop vaart geven aan de kopgroep, terwijl teamgenoten zwoegden om het gat niet te groot te laten worden.
Heeft die een volledig vrije rol binnen die ploeg ?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/07/2015 22:52 door JW.
Honcoop 23 juli 2015 23:40
Er is in mijn oog maar 1 manier om Froome nog te pakken, wanneer Froome zelf geen slechte dag zou kennen. Dan zullen allereerst meerdere ploegen de handen ineen moeten slaan. En dan wel door vooraf met elkaar gaan praten en een gezamenlijk plan te maken. Astana, Movistar en Tinkov moeten dan allemaal meerdere sterke renners vooruit sturen (kan in verschillende fases gebeuren). Waarbij het lijkt alsof het scenario van afgelopen dagen met vluchtgroepen zich gaat herhalen. Alleen moeten die knechten dan maar met 1 doel vooruit zitten en dat is op een later tijdstip met zijn allen werken voor alle kopmannen. De knechten moeten dus zorgen dat ze op een bepaald punt met zijn allen bij elkaar komen te zitten op een makkelijk overbrugbare afstand voor het peloton. Vervolgens moeten de verschillende kopmannen samen aanvallen op een moment dat het tempo laag ligt, wannneer bijvoorbeeld een Stannard op kop rijdt. Op een onverwacht moment en bij een 'laag' tempo kunnen namelijk ze het makkelijkst een gat slaan en naar de groep wachtende knechten toe rijden. Vanaf dan is het voor de hele groep een soort ploegentijdrit naar de streep en kunnen de kopmannen eventueel op het einde elkaar onderling nog bevechten.

Natuurlijk is dit totaal onrealistisch. Ze rijden toch allemaal voor hun eigen BV-tje, laat staan dat ze vooraf een gezamenlijk plan zullen bedenken. En zelfs als ze daar wel in zouden slagen, dan nog moet alles perfect uitpakken. Ach ja, een mens mag dromen.....
Kuiperberg 23 juli 2015 23:41
Gesink ziet er nog steeds fris uit. Ik vond Froome toch minder ogen dan de vorige dagen. Laten we hopen dat er nog een echte strijd ontbrandt tussen de toppers. In principe zal Quintana eens uit zijn schulp moeten kruipen en niet wachten tot de laatste kilometer. Morgen een vrije dag, dus maar eens lekker voor de buis hangen.smiling bouncing smiley
Slimmerd 24 juli 2015 00:22
De momenten dat Jungels zo aan het sleuren was waren volgens mij wel dat het werk van de knechten in het peloton gedaan was. Daarvoor viel dit allemaal wel mee, daarna hield hij het wel lang vol. Wat een etappe reed hij ook zeg.
JW 24 juli 2015 01:16
Het achtervolgen van de ploeg was inderdaad vooral in de aanloop naar de Glandon.
Maar door zijn sleuren bracht hij wel de Franse concurrenten van Bauke verder naar voren.

Verbazend wat hij deed, inderdaad, Maar voor de etappezege had hij zich beter iets kunnen sparen.
AK 24 juli 2015 01:28
Lotto Jumbo zit niet mee in de ontsnapping, wat een wanprestatie!!!
PVW 24 juli 2015 06:25
Veel keus is er niet meer voor de ploegleiding. Gesink, kruijswijk en vanmarcke zijn de enigen die nog goed lijken te rijden. Waarbij vanmarcke op het terrein vd komende dagen niets te zoeken heeft. Blijft steven dus over, maar die zal bij gesink moeten blijven.

Vooraf had ik de ploeg sterker geacht. Ten Dam was in de pyreneen sterk maar daarna ziek. Kelderman is er na de ellende uit de eerste week nooit meer echt door gekomen. Over Kruijswijks deelname is een hoop gezegd de afgelopen dagen maar ik denk dat robert maar wat blij is dat ie hem er nu bij heeft. Mister derde week. Sterk.
Blueprint 24 juli 2015 08:37
Movistar zou Quintana nog van zijn fiets trappen om Valverde op het podium te houden, dus verwacht er niet veel van...
Slimmerd 24 juli 2015 08:47
Zal Sagan gisteren genoeg hebben gerust om vandaag weer in de kopgroep te zitten?
Hij zal wel flink gebaald hebben, want gisteren was de eerste dag waarin hij geen punten heeft gepakt in de tussensprint, in alle eerdere etappes was hij daar namelijk op de afspraak winking smiley

Verder vandaag weer de usual suspects: Pauwels, Fuglsang, Rodriguez, Bardet, Pinot, Talansky (of één van die andere falende kopmannen, of weer alledrie), de Gendt, Rolland?
Kuiperberg 24 juli 2015 09:00
Benieuwd wat er op de eerste col gaat gebeuren. Ik kan mij etappes herinneren waarbij het peloton als een soort Vierdaagse de eerste berg al peddelend aflegde. Eigenlijk zie je dat de laatste jaren niet veel meer. Dat is dus weer winst. Laten we hopen dat ze ook de toppers nu eens direct volle bak gaan rijden op de eerste berg. Een kopgroep laten wegrijden met bv Bardet, Talansky en Pauwels zie ik niet meer snel gebeuren, daarvoor zitten laatstgenoemden al te hoog in het klassement.
JW 24 juli 2015 09:10
Bij de renners die nog behoorlijk goed zijn mag je naar mijn idee ook Tankink en Martens zetten. Die zie je toch ook vaak in het gele plukje rond Gesink zitten.
Als iedereen fit gebleven was had Gesink gewoon een erg sterke ploeg gehad, nu is het vanaf de eerste week roeien met de riemen die je hebt. Dat ging gisteren best goed.
O.a. Martens en Vanmarcke deden goed mee aan de achtervolging van de kopgroep, waarin een paar gevaarlijke mannen voor Gesink. En Kruijswijk kon nog lang bij hem blijven voor ondersteuning. Verbazend dat hij in derde week opnieuw dit niveau heeft !

Vandaag lijkt de cruciale dag voor het AK te gaan worden. Met als belangrijkste vraag: gaat Movistar inderdaad nog aanvallen ?
Ik hoop dat het een paar man lukt om de eerste col zo over te komen dat ze in de lange vallei nog bij Gesink zitten. En dat Kruijswijk (en misschien ook Kelderman) op de Croix de Fer nog ver met hem mee kunnen. Als er iemand een (minieme) kans maakt op etappewinst zal dat Gesink zijn.

En als Movistar opnieuw lamlendig blijkt kan er opnieuw iemand uit een sterke kopgroep gaan winnen. Maar daar heeft Jumbo op dit moment helaas niet de renner voor beschikbaar.
JW 24 juli 2015 09:20
Eén ding lijkt me zeker: àls er vandaag vanuit de start vol gereden wordt, en het daarna niet meer stil valt, komen er veel renners buiten de tijdslimiet binnen.
Slimmerd 24 juli 2015 09:21
Prima, die renners hebben we deze Tour toch niet meer nodig.

p.s. hoe vaak komt dat nou daadwerkelijk voor in de Tour dat groepen renners te laat komen?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/07/2015 09:25 door Slimmerd.
Blueprint 24 juli 2015 09:28
Om vervolgens een collectief pardon te krijgen.
Bromertà 24 juli 2015 09:31
Verhoeven vindt dat Movistar in de aanval moet gaan. Beetje sneu om als ploegleider andere ploegen aan te sporen.
Slimmerd 24 juli 2015 09:32
Indirect zegt hij dus dat hij nooit ploegleider kan worden bij Movistar
JW 24 juli 2015 09:34
Bij grote groepen komt dat heel weinig voor. En als zo'n bus te laat komt is er ook nog een kans dat de jury een reden voor dispensatie verzint.

Maar zo'n vierdaagse op de eerste klim, om de groep uitgebluste renners de kans te geven om Parijs te halen, is volgens mij wel vaker gebeurd. In mijn herinnering zit nog een rit die begon met de Galibier (vanuit Briancon) waar Bugno aan de kop van het complete peloton boven kwam.
Slimmerd 24 juli 2015 09:35
Ook zo idioot inderdaad, of krijgt de parkoersbouwer dan op zijn falie dat hij het parkoers te zwaar maakt?
AK 24 juli 2015 09:47
Hij had ze al meer in de aanval verwacht. Dat is wat anders dan dat hij zegt dat ze in de aanval moeten gaan.
whiskeypapa 24 juli 2015 09:48
hoeveel procent mogen ze later binnen komen dan de winnaar in deze bergetappe bedoel ik?
weet iemand dat?
JW 24 juli 2015 09:52
De wens om Movistar echt in de aanval te zien gaan heb ik afgelopen dagen honderden keren gehoord of gelezen. Waarom zou Verhoeven dat dan niet mogen zeggen ?

Met een nog sterke ploeg, en nog twee topposities in het AK, hebben zij de sleutel voor een aanval op Sky in handen. Al vanaf de tweede Pyreneeën-etappe.
En na de val van Contador, en de gebleken zwakte van Astana, nòg meer. Dat ze een aanval nog steeds uitstellen is grotendeels de oorzaak van het verloop van alle bergetappes tot nu toe, door heel veel prikkers als heel erg saai betiteld.

Ik heb er begrip voor dat Movistar zich weinig aantrekt van de wensen van het kijkvolk, en met schier eindeloos geduld zijn kans afwacht. Maar als ze dat tot de finish op Alpe Huez volhouden (om hun podiumplaatsen niet in gevaar te brengen) dan kan ik daar weinig waardering voor op brengen.

ps: Het grote (en door velen toegejuichte) ideaal van Tinkof om de top van deze Tour in alle grote rondes tegen elkaar te zien strijden blijkt in deze Tour wel heel erg onzalig ! Hoe veel mooier was de strijd in de afgelopen Giro, waar de toppers van de ronde steeds weer onbevangen in de aanval trokken. De groten tegen elkaar betekent vooral behoudzucht, consolideren, uit de weg gaan van risico's enz.
Slimmerd 24 juli 2015 09:52
- 11% if the average speed is less than or equal to 30km/h;
- 12% between 30km/h & 31km/h;
- 13% between 31km/h & 32km/h;
- 14% between 32km/h & 33km/h;
- 15% between 33km/h & 34km/h;
- 16% between 34km/h & 35km/h;
- 17% between 35km/h & 36km/h;
- 18% between 36km/h & 37km/h;
- 19% between 37km/h & 38km/h;
- 20% between 38km/h & 39km/h;
- 22% over 40km/h.

Tevens de limieten voor morgen
Blueprint 24 juli 2015 10:05
Volgens mij is het veel simpeler: Movistar is niet bereid om de podiumplaats van Valverde te riskeren voor een aanval op Froome (een keuze waar ik me wel in kan vinden: Quintana gaat echt geen drie minuten meer goedmaken). En met renners als Anacona, Izagirre en Castroviejo in de aanval maak je Sky echt niet ongerust.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/07/2015 10:06 door Blueprint.
whiskeypapa 24 juli 2015 10:06
Bedankt voor de informatie Slimmerd.
Als er vanaf de start geknald wordt door de grote jongens , dan komen er een hoop in de problemen denk ik.
Le Puncheur 24 juli 2015 10:18
Even terugkomend op Mollema: Hij reed gisteren op zijn niveau vlak achter de toppers. Toen de echte toppers gingen rammen op de Glandon, moest hij er samen met Valverde af. De top 5 t/m 15 reed toen al voor de groep met favorieten uit. Barguil was bewust weggereden toen Mollema een bidonnetje bij de auto ging halen. Mollema wilde daarna ook met Contador mee, maar werd onbewust door Quintana klemgereden. Achteraf is Kruijswijk dus goud geweest voor Gesink.

Vandaag verwacht ik een gelijk patroon, waarbij een relatief laag tempo door de groep met favorieten wordt afgewisseld met versnellingen door Quintana, Nibali en Contador. Voor Mollema en ook Gesink is het dus zaak om in eigen tempo voor de favorieten uit te gaan rijden en een buffertje te hebben. Beide hebben een schurfthekel aan die versnellingen. Mooier zou zijn als Mollema samen met Jungels meeschuift met een groep op de Croix de Fer en de slotklim met een paar minuten voorsprong zou beginnen.

Ook voor Gesink is het zaak om een man als Kruijswijk bij zich te houden. En als het even kan mannen als Kelderman in de kopgroep. als is het alleen maar om Gesink evt in de afdaling van de Croix de Fer te kunnen ondersteunen of een bidon te kunnen aanreiken.
Bromertà 24 juli 2015 10:21
Bij > 36 km/u over 138 km (winnaar binnen de 3 uur en 50 minuten) is dat zo'n 41 minuten.
lodjan 24 juli 2015 10:23
Precies: een podiumplaats voor Valverde is voor de ploeg belangrijker dan de kleine kans dat Quintana Froome nog onttroont. Valverde begint te verzwakken. Bij voldoende strijd gaat hij zijn podiumplaats verliezen aan Thomas, Contador of Nibali. Hopelijk aan Nibali, dat zo namelijk betekenen dat er veel strijd is met grote tijdsverschillen en dan zou Gesink vijfde kunnen worden na Contador. Een mooie top 5 zou dat zijn, niet?
1. Froome
2. Quintana
3. Nibali
4. Contador
5. Gesink

Hier de woorden Quintana over de tactiek van Movistar;

Gisteren reden we voorzichtig. Valverde was niet op zijn best, dus verkoos ik hem te laten recupereren. Want ik heb hem echt nodig. De laatste twee ritten in de Alpen zijn bovendien meer geschikt om Froome aan te vallen. De resterende bergen zijn verschillend. We zullen onze kaarten anders uitspelen vandaag.
Nürburgring78 24 juli 2015 10:27
Bijna drie kwartier is toch wel erg veel hoor. Goede bus opzoeken en dan is er niks aan t handje lijkt mij.
Andere Peter 24 juli 2015 10:28
Eerder in de Tour waren de verwijten tav strategie over niet meespringen en zelfs ''laten lopen'' en ''lekker doorslapen'', onterecht. In de rit van donderdag had de ploegleiding juist expliciet de renners opdracht gegeven om niet mee te springen. Of eigenlijk was dat er maar eentje. Alleen Kruijswijk werd goed genoeg geacht om mee te kunnen spelen voor de ritzege. Daarom moest de beste helper Kruijswijk bij Gesink blijven. De rest, zeker ook Ten Dam en Kelderman, waren naar de inschatting van iedereen in de ploeg niet in staat om een rol te kunnen spelen voor de ritzege. een man als Tankink kan wel in de kopgroep zitten, maar winnen tegen Bardet

Kruijswijk deed dat trouwens uitstekend, bleef er lang bij, finishte goed en lijkt echt goed uit de Tour te komen. In tegenstelling tot allerlei taxaties hier van nog maar een dag of 3 geleden, alsof zijn aanwezigheid in deze Tour zinloos zou zijn. Hij is beter dan in de overgangsetappes (toen was hij niet goed).

Wie goed naar Verhoeven heeft geluisterd kan gemakkelijk de strategie voor vrijdag en zaterdag voorspellen. Of Kruijswijk vandaag en morgen mag aanvallen zal afhangen van de fitheid van de rest. Er blijft één goeie klimmer bij Gesink. Als Kelderman en Ten Dam niet goed zijn, dan is naar alle waarschijnlijkheid Kruijswijk de man die bij Gesink moet blijven.
Andere Peter 24 juli 2015 10:32
In het stukje vallei na de eerste col kunnen bijna alle achterblijvers vermoedelijk weer aansluiten. Als het om veel renners gaat die buiten tijd eindigen, dan gaan ze toch coulant zijn? Is het de laatste jaren nog eens gebeurd dat er een grote groep tegelijk naar huis moest wegens buiten tijd?
Andere Peter 24 juli 2015 10:34
Eens. Ook: Movistar schat in dat de kans dat een grote aanval Froome in de problemen zou brengen, nihil is.
merijntje mortirolo 24 juli 2015 10:34
Contador en Gesink gaan 'gewoon' vanaf het begin keihard knallen,
Valverde en Thomas moeten namelijk uit de top van het klassement wegvallen.

Fuck de lafaards, HUP aanvallers! Uitroken dat Sky! (En Astana en Movistar).

Mag ik trouwens zeggen dat ik Porte en Thomas voor geen ene fucking meter vertrouw? (Nog minder dan alle andere coureurs dus). Ja hoor, dat mag ik best zeggen.

Ik ben er in ieder geval klaar voor (komt toch geen ene hond hier in de winkel), nu de renners nog...

HUP koers!
Andere Peter 24 juli 2015 10:37
Als er in 2016 iets met Froome gebeurt dan gaat Sky lachend met Thomas als kopman naar de Tour. En dan kan die hem nog winnen ook.
Slimmerd 24 juli 2015 10:39
Ze hebben bij LottoJumbo in ieder geval een lekker camping gevoel, bij hun hotel van de afgelopen nacht is de accommodatie blijkbaar zo slecht, dat men moet ontbijten in een partytent smiling smiley

merijntje mortirolo 24 juli 2015 10:44
Yeah.

Dat verwachtte ik in 2005 voor 2006 van Hincapie. (Gelukkig gebeurde dat niet). Ik zie parallellen...
Blueprint 24 juli 2015 11:02
Thomas lijkt bergop sterker dan Hincapie ooit is geweest.
Prikdude 24 juli 2015 11:08
Ze zien eruit alsof ze de afgelopen week iets teveel op de prikpagina hebben gezeten.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/07/2015 11:17 door Prikdude.
Andere Peter 24 juli 2015 11:13
Dat verzwakken van Valverde, ik weet het niet. Ik heb de indruk dat velen die conclusie trekken uit het feit dat hij bv op de top van de Glandon even loste. Maar Valverde is een formidabel daler en kwam precies zo ver achter te liggen dat hij zeker wist dat hij dat weer kon corrigeren op het groepje. Sluwe renner. Kan ook een vorm van zuinigheid zijn geweest dat hij even wat meters toestond.
diravi 24 juli 2015 11:18
Zo te zien eten ze niet het ontbijtbuffet van het hotel. Allemaal lekkers van thuis...
Prikdude 24 juli 2015 11:31
De koningsrit. Kort en bondig genoeg om de koersvreugde afknijpende ploeggrootten op te heffen. De Oude Indiaan mag zijn woordjes eindelijk gaan waarmaken. Mee met Saxo en niet ophouden met gassen todat de aderen van Riis knappen.

Als Gesink en Bardet in dat extraordinaire geweld mee kunnen zou het kek zijn. Hup koers! En vooral: allemaal naar de klote!
Michael B. 24 juli 2015 12:07
Snap wel waarom Lotto Jumbo knechten zo zwak rijden, zie de Nutella weer op tafel staan hoorspinning smiley sticking its tongue out
Sticky Bottle 24 juli 2015 12:12
Michael B. Schreef:
-------------------------------------------------------
> Snap wel waarom Lotto Jumbo knechten zo zwak
> rijden, zie de Nutella weer op tafel staan
> hoorspinning smiley sticking its tongue out


JW 24 juli 2015 12:17
Gebied met rijke Tourhistorie.
St.Jean, was mijn favoriete uitvalsplaats voor ski-hoppen in het Mauriennedal, was ook de plaats waar Landis op een terrasje zich moed in dronk voor de volgende dag. Waarop hij verschroeiend zou uitpakken met één van de mooiste solo-ritten die ik me uit de Tourhistorie herinner. Naderhand bleek het drankje meer te bevatten dan alcohol...

La Toussuire het skidorp waar Landis een dag eerder helemaal kapot gereden werd achter de winnaar van de dag, ene Rasmussen.
En ook de plaats waar Froome door zijn team werd gemaand in te houden omdat kopman Wiggins niet mee kon.
(blender, wáár is Wiggins als je hem nodig hebt ?!)
Kuiperinho 24 juli 2015 12:27
Volgens mij heb je veel meer aan een Kruiswijk in de kopgroep, dan hem bij Gesink te laten hangen. Als gisteren Nibali niet had aangevallen op de Glandon, dan had Kruiswijk nog van grote waarde kunnen zijn voor de ontsnapte Gesink.

Maar helaas kiezen ze bij Jumbo voor een zeer behoudende tactiek. De angst om te verliezen wint het van de durf om te anticiperen op het koersverloop. Alle toppers in het klassement zorgen ervoor dat er mannen vooruit zijn.

Ik zou Kruiswijk vandaag dus altijd vooruit sturen.
Andere Peter 24 juli 2015 12:36
Kruijswijk was nu van grote waarde voor Gesink door lang bij hem te blijven en steeds water te halen. Mollema had geen helper meer, moest zelf water halen en dat moment werd door concurrenten direct benut. Zo ontstond die hele aanval.

Een vanuit de kopgroep wachtende Kruijswijk had nauwelijks iets extra's kunnen betekenen. De aanval had al genoeg steun met Barguil en Frank. Wishful thinking dat een Kruijswijk ten opzichte van Froome/Quintana/Nibali daar, iets zou hebben kunnen veranderen.
Kuiperinho 24 juli 2015 12:50
Ja die heeft ie een tijdje kunnen doen, totdat Gesink zelf wegreed. Had ie ook later in de wedstrijd kunnen doen als ie meezit in de ontsnapping. Tis maar hoe je ernaar kijkt, al begrijp ik best de keuze van Verhoeven. Ik prefereer toch de wat anticiperende aanpak.
Michael B. 24 juli 2015 12:50
Sticky Bottle Schreef:
-------------------------------------------------------
> Michael B. Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Snap wel waarom Lotto Jumbo knechten zo zwak
> > rijden, zie de Nutella weer op tafel staan
> > hoorspinning smiley sticking its tongue out
>
>
>

lolhot smiley
Slimmerd 24 juli 2015 12:52
Westra baalt - Sporza

Mooi verhaaltje over de achterkant van het peloton, al lijkt het mij wat lichtelijk overdreven van Westra.
Slimmerd 24 juli 2015 12:56
Quote
Marcel Sieberg
Scared for todays stage TDF.Not much time to stay in the race and this on one of the hardest days this year.Guys just make a big grupetto!!

In het peloton maken ze zich toch enigszins zorgen.
Kuiperinho 24 juli 2015 13:10
45% vd etappe gaat bergop, dan zou ik me ook zorgen maken. Ik vraag me af of er ooit een etappe in de tour is geweest met meer % bergop (buiten een klimtijdrit uiteraard).
rustdag 24 juli 2015 13:28
Kruis is mee in de aanval
rustdag 24 juli 2015 13:29
Ook mollema gaat in de aanval, met nog 100 andere smiling smiley
Rudy t. 24 juli 2015 13:39
Van Baarle was dat toch? Dat is knap...
Slimmerd 24 juli 2015 13:45
Een groep van ongeveer 25 man vooruit, naast Rodriguez weinig andere voor de bergtrui lijkt het (volgens mij geen Bardet, Fuglsang of Pauwels)
rustdag 24 juli 2015 13:46
Vreemd gezicht, Sky op kop, oke , maar dan zie je vooraan aan het treintje porte en op de 2de positie zit thomas al. Met 4 knechten is zijn wiel
shake 24 juli 2015 13:48
Lijkt alsof ze vluchters geen ruimte willen geven voor mogelijke coupe in vallei. Of Froome wil etappe én winnen.
Inigo 24 juli 2015 13:51
Intussen regenbui op de Chaussy. Belangrijk voor de afdaling?
Ik heb de afdaling een week geleden nog gereden: smal, stijl en bochtig!
Slimmerd 24 juli 2015 13:51
Nu ook flinke regenbui in de koers.

Vooraan overigens drie Nederlanders: Kruijswijk, Westra en Van Baarle.
Verder onder andere Rodriguez, Rolland, Pantano, Gallopin, Peraud, Riblon, Buchmann, Plaza, Rogers, Malori, Herrada, Talansky, Martin
Kuiperinho 24 juli 2015 13:51
En het weer slaat om. De fransen doen er alles aan om het froome moeilijk te maken
Boeke Molkema 24 juli 2015 13:52
Verschil nu richting de minuut...
Andere Peter 24 juli 2015 13:52
Regen. Contador. Held.
Slimmerd 24 juli 2015 13:52
Leve Contador!
Aanvallen!
Nürburgring78 24 juli 2015 13:52
Contador gaat nu al......
Inigo 24 juli 2015 13:53
Vamos Alberto!
Kuiperinho 24 juli 2015 13:53
Valverde erachteraan
Nürburgring78 24 juli 2015 13:53
Jammer dat die Valverde niet mee wil fietsen.
Inigo 24 juli 2015 13:54
Anti-renner Valverde
Nürburgring78 24 juli 2015 13:55
Go
Bauke go!!!
Nürburgring78 24 juli 2015 13:56
Wat een begin van deze etappe mensen! Het spel is nu al op de wagen.
Kuiperinho 24 juli 2015 13:56
Serieuze aanval v nibali
Rudy t. 24 juli 2015 13:58
Froome lijkt slecht maar dat is niet voor t eerst
Andere Peter 24 juli 2015 13:58
Nibali maakt de prachtige jump naar de kopgroep waar Scarponi zich meteen op kop nestelt. Fraai werk.
Nürburgring78 24 juli 2015 14:01
De ploeg van Froome moet nu al hard werken. Dat kan gunstig zijn.
arki 24 juli 2015 14:01
Peloton al helemaal uit elkaar?
Ik moet nog even wachten op beelden TV5 begint hier pas om 1415 uur.
Nürburgring78 24 juli 2015 14:02
Poels leidt de groep Froome.
Kuiperinho 24 juli 2015 14:02
Poels, konig en thomas nog bij froome
Nürburgring78 24 juli 2015 14:03
Ja, Arki. Het is een slagveld! Veel renners moeten op de eerste col al lossen.
Kuiperinho 24 juli 2015 14:03
Pfff, iedereen op de limiet.
Erik S. 24 juli 2015 14:04
Boeke Molkema 24 juli 2015 14:04
Gesink in groep Froome op 17 sec achter de kopgroep
Kuiperinho 24 juli 2015 14:05
Netjes voorin achter quintana, mollema achter gesink. Alles op een lint
Michael B. 24 juli 2015 14:05
Poels mag zich nu al de longen uit zijn lijf fietsen, heerlijk etappe! Knechten van Froome zijn al bijna opgerookt. Correctie, Poels ligt er al vanaf, tempo op kop hield ie 500 meter vol . Nu al Thomas die vol moet gaan.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/07/2015 14:06 door Michael B..
Kuiperinho 24 juli 2015 14:05
Alleen thomas nog, nibali versnelt weer
Nürburgring78 24 juli 2015 14:06
Dan zal ik wel effe 10 minuten voll*llen Arki.
Kruiswijk en Nibali plaatsen een aanval.
Erik S. 24 juli 2015 14:06
Dank voor de mensen die verslag doen. Radio 1 is nog niet in de lucht...
Nürburgring78 24 juli 2015 14:06
Thomas en Barguil moeten er af!!
Kuiperinho 24 juli 2015 14:07
Barguil en thomas lossen
Andere Peter 24 juli 2015 14:07
Gesink zit steeds in de buurt van Froome. Geven beide een prima indruk. Froome reageert natuurlijk niet al die aanvalletjes. Hoe goed Froome is zullen we pas weten na een grote aanval van Quintana, waarij ik verwacht dat hij niet direct al reageren als Quintana vroeg gaat.
Kuiperinho 24 juli 2015 14:07
Poels enige sky nog
Inigo 24 juli 2015 14:07
Thomas en Konig weg!
Michael B. 24 juli 2015 14:07
Kruiswijk heeft een superdag, volgt Nibali en Rodrigues!
Nürburgring78 24 juli 2015 14:07
Wat een spektakel is dít mensen! De lont zit nu al in t kruitvat.

Gaat dit een historische etappe worden?
Nürburgring78 24 juli 2015 14:08
De eersten hebben de top bereikt. We gaan dalen.
Nürburgring78 24 juli 2015 14:09
De weg is nat dus t is gevaarlijk! De eersten dalen voorzichtig.
Nürburgring78 24 juli 2015 14:10
Kruiswijk nu alleen aan de leiding!!
Michael B. 24 juli 2015 14:10
Nu ben ik benieuwd of Movistar nu eindelijk Froome op het vlakke (20 km vallei) al het werk zal laten doen.... ! Lekker het bordje van Froome leeg eten! Gaan we nu eindelijk met zijn allen tegen Froome rijden?
Erik S. 24 juli 2015 14:11
Nürburgring78 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Kruiswijk nu alleen aan de leiding!!


Oef, jochie, doe voorzichtig (ik wordt oud, verder geen reden om dit te zeggen...)..
Nürburgring78 24 juli 2015 14:11
In de afdaling zullen de meesten terug komen maar dat renners als Barguil en Thomas
op de eerste col al moesten lossen zegt wel wat natuurlijk.
Wanny 24 juli 2015 14:11
Rustig aan Steven. Zorgen dat je met de goede groep mee kan straks. Kan zomaar een goede kans zijn op een etappewinst
Nürburgring78 24 juli 2015 14:12
Dit lijkt een dag waarop men Froome pijn kan doen. Maar die indruk had ik wel vaker.
Nürburgring78 24 juli 2015 14:13
Froome is al weer bij Nibali.
Nürburgring78 24 juli 2015 14:14
De achterstand van Barguil en Thomas is ongeveer een halve minuut.
Andere Peter 24 juli 2015 14:14
Kruijswijk daalt heel voorzichtig op het natte wegdek. Is alert voor als er weer een groepje ontstaat, maar doet niet teveel.

Thomas op max 35 sec van Maillot Jaune. Dat is te herstellen in afdaling en vallei.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/07/2015 14:14 door Andere Peter.
Nürburgring78 24 juli 2015 14:16
In de afdaling zullen veel renners terug komen maar straks krijgen we die verschrikkelijke Croix de Fer.
Als je niet goed bent kun je daar minuten verliezen.
Kuiperinho 24 juli 2015 14:16
Thomas en barguil weer bij de groep
Nürburgring78 24 juli 2015 14:18
In elk geval is een dergelijk begin smullen voor de liefhebbers!
AK 24 juli 2015 14:18
Mooi begin van de etappe!

Verzoekje: zou je niet steeds op jezelf willen reageren. Is heel onoverzichtelijk.
Nürburgring78 24 juli 2015 14:18
Bij König en Thomas lijkt het beste er af.
Slimmerd 24 juli 2015 14:19
Bardet en Uran vallen aan in de afdaling.

Daarachter wordt de groep weer groter, oa Thomas en König weer terug, Sky weer met 4.
Wanny 24 juli 2015 14:20
Gesink daalt heel alert. Steeds bij de voorsten.
Nürburgring78 24 juli 2015 14:21
AK Schreef:
-------------------------------------------------------
> Mooi begin van de etappe!
>
> Verzoekje: zou je niet steeds op jezelf willen
> reageren. Is heel onoverzichtelijk.

Wat bedoel je? Moet ik eerst wachten tot er een ander reageert?
Vind ik ook prima hoor.

smiling smiley
Prikdude 24 juli 2015 14:23
Wat een tamme zak die Bardet. Etappezege leuk en aardig maar nu alleen maar durven aanvallen in de afdaling? Opsluiten in de nor en nooit meer vrijlaten dat soort individuen.
Michael B. 24 juli 2015 14:24
Kruiswijk houdt het tempo hoog in de grote groep, mooi, kunnen die knechten van Froome ook niet herstellen. Oproken die ploeg!
AK 24 juli 2015 14:27
Nee. Reageer zoveel als je wilt. Mooi je enthousiasme.

Maar ik heb instelling meerdere berichten op pagina in discussielijn. Als je dan steeds op je eigen bericht reageert krijg je een enorme lijn, wat niet handig leest.
Slimmerd 24 juli 2015 14:28
Uran, Bardet, Rolland en Rodriguez rijden licht voorop

Daarachter de groep, waarin het tempo hoog blijft door vele demarrages.
Slimmerd 24 juli 2015 14:29
Enkel Rolland gaat nu nog alleen verder, nog 105km.
Kuiperinho 24 juli 2015 14:29
Rolland alleen nu, andere 3 weer opgeslokt
Kuiperinho 24 juli 2015 14:31
Dit wordt een drama voor de niet klimmers, valt niet stil in de vallei
Kuiperinho 24 juli 2015 14:34
Froome geeft teken dat het zo genoeg is. Vlucht met kruiswijk lijkt nu vertrokken
Nürburgring78 24 juli 2015 14:35
Kuiperinho Schreef:
-------------------------------------------------------
> Dit wordt een drama voor de niet klimmers, valt
> niet stil in de vallei


Goede bus vormen en dan is drie kwartier een ruime tijdslimiet lijkt mij.
Kuiperberg 24 juli 2015 14:35
De eerste klim heeft gelijk aanvallend rijden gebracht. De Sky renners zitten al aan hun limiet - Porte eraf, Roche eraf, König en Thomas ook niet erg sterk. Het moet gebeuren op de tweede col. Poels kraakt trouwens ook al. Froome zit straks waarschijnlijk in zijn uppie.
Slimmerd 24 juli 2015 14:37
Het is nu wel duidelijk dat men moet blijven koersen, ze hebben Froome bijna alleen (althans alles piept en kraakt bij zijn ploeggenoten). Rust geven aan de Sky-trein lijkt me geen optie.
Prikdude 24 juli 2015 14:42
Ik zit hier VDBverdomme te wachten tot dat aanstellerige aussie rules footbal voorbij is en ik eindelijk beelden kan zien, als de stream al werkt maar het klinkt berelekker.

Kan iemand een beter overzicht geven van de huidige situatie want alle tickers falen. Wie zit waar? Wie rijdt waar?
Slimmerd 24 juli 2015 14:43
Groep van 21 man krijgt nu de ruimte wegens de rust in de groep der favorieten.

Tussensprint gepasseerd, verschil 1'34, grote groep volgt op meer dan 1'90 maar die kunnen terugkomen.
Nürburgring78 24 juli 2015 14:43
Ik hoop dat de toppers aan de voet van de Croix de Fer al demarreren. Dan kunnen we zien hoe sterk Froome nog is.

De ongeveer 20 man vooraan met daarin 3 landgenoten krijgen nu de ruimte.
Opmerkelijk, omdat de nummer 10 vh klassement (Bardet) daar ook bij zit.
Slimmerd 24 juli 2015 14:44
Vooraan o.a. Kruijswijk, Clement, van Baarle, Rolland, Bardet, Rodriguez, Pantano, Gallopin, Plaza, Cummings, Kreuziger, Rogers, Kangert, Malori, Herrada, Uran
Tinuz 24 juli 2015 14:44
Bardet weer mee, en ook Rolland. De plaatsjes van Mollema en Gesink wederom in gevaar.
Die Fransen zijn wel bedrijvig.
Le Puncheur 24 juli 2015 14:46
Valt stil in het peloton.

Mollema had in de kopgroep moeten zitten. Bardet en Rolland zitten er wel bij. Barguil en Gesink hebben geen knechten meer. En de kans is groot dat de knopgroep minuten krijgt.

Maar Kruijswijk is misschien wel de sterkste van de kopgroep bergop.
Slimmerd 24 juli 2015 14:46
Twee pelotons daarachter smelten samen, Sky is dus met een groter contingent zo.
Hopelijk gaan renners zich zo bedreigt voelen door Bardet en gaan we snel versnellen.

Nog 91 km en 2'10
aartstyle 24 juli 2015 14:47
geweldige koers vandaag. Enige dissonant is tot nu toe movistar en dan bedoel ik de kopmannen daarvan. Er was/is toch echt wat mogelijk. Ook hier in het dal hadden ze froome in de problemen kunnen brengen. Contador is toch wel weer de held. Aanvallen ook al ben je niet super. Kruiswijk rijdt ook top!

Ben heel benieuwd naar de volgende klim. Als movistar nog wat wil dan moet het nu gebeuren.
Wanny 24 juli 2015 14:48
Kristoff er weer bij. Dat wordt sprinten met Sagan voor de dagzege.
JW 24 juli 2015 14:53
Tsja, in wezen is dit eerste mooie koersuur niet veel anders als in voorgaande dagen. Of Jumbo nu wel of niet mee is maakt voor mijn enthousiasme niet veel uit.

Sky heeft de tijd gekregen om zijn afvallers weer bij te laten komen, en laat nu de grote kopgroep zoals dagelijks weer weg lopen.
En in die kopgroep zitten dan ook weer concurrenten voor Mollema en Gesink.

Het had zoveel mooier kunnen zijn als ploegen na de afdaling met een heel stel hadden gas gegeven.

Jumbo heeft zich nu op kop gezet van de groep
Wanny 24 juli 2015 14:55
Mooie is dat het zo wel een knetterharde koers wordt.
Le Puncheur 24 juli 2015 14:55
Kruijswijk moet nu alleen maar volgen. geen meter op kop komen, in de wielen bij Rolland en Bardet de Croix de Fer op.
En dan op La Tuissuire iedereen aan bonken rijden.

Alleen moet TLJ dan niet eerst het gat dichtrijden.....
Slimmerd 24 juli 2015 14:57
Niet heel veel anders? Froome had enkel nog Poels, oftewel de nummer vier van het AK lag op apengapen.
aartstyle 24 juli 2015 14:58
ik snap niks van lotto jumbo. Maar goed, die zesde plaats is nu ineens wel heilig en een potentiele kans voor Kruiswijk wordt nu zo de das om gedaan.
Michael B. 24 juli 2015 14:59
Ten Dam hopeloos op achterstand, dit was toch een momentje waarvoor ze Ten Dam mee hadden genomen naar de Tour. Gelukkig hebben we Joske nog!
Andere Peter 24 juli 2015 14:59
Bardet
Rolland + Gautier + Sicard
Pantano + Clement
Kreuziger + Rogers
Gallopin + Wellens
Kangert
Kruijswijk
Rodriguez + Losada
Uran
Plaza
Herrada + Malori
Cummings
Van Baarle
Edet
Wanny 24 juli 2015 15:00
Ten Dam had af moeten stappen, herstellen en dan voor revanche naar de vuelta
Kuiperberg 24 juli 2015 15:00
Eens met JW. Na de eerste col hadden een paar ploegen door moeten kachelen, zoals Tinkoff en Astana. Thomas was immers op achterstand. Movistar is helemaal een dissonant, wat koersen die gasten ergelijk verdedigend. Hebben nog niets laten zien.
Bardet en Rolland lachen in hun vuistje, want de top tien komt zo in het zicht. De toppers laten zich veel te gemakkelijk inpakken door Sky. Hopenlijk volle bak bij de tweede klim, anders wordt het ondanks de prachtige beginfase weer teleurstellend.
Wanny 24 juli 2015 15:03
Wellens knullig onderuit in bevoorrading.
Andere Peter 24 juli 2015 15:04
Ze doen wat ze de hele Tour al doen. AK van Gesink gaat boven alles. Zolang die belangen niet geschaad worden mogen de mensen die kans maken op een ritzege voor hun eigen kans gaan. Vandaag is dat alleen Kruijswijk. Die vooraan rustig zit.
Rudy t. 24 juli 2015 15:04
Briljant dat lotto gaat rijden nu. Ze rijden in wezen niet volle bak als je goed kijkt. Voor gesink is dit een prima tempo, je moet er allemaal geen conclusie aan verbinden, jullie tillen er allemaal te zwaar aan. Deze tactiek is heel goed , maar je moet zelf briljant zijn om het te kunnen zien. Eigenlijk snappen alleen Mart Smeets en ik dit. Kruijswijk ook heel goed. Een briljant plan van de ploeg om hem mee te sturen maar dat zien jullie allemaal niet.

X van nog een andere Peter.

Ps. Als dit een andere ploeg was geweest dan had ik het wel kansloos gevonden dat een ploeg gaat rijden om een top tien klassering te verdedigen omdat er iemand mee zit die 7 minuten achter staat...
Cecchini 24 juli 2015 15:06
Misschien niet erg logisch dat de Lotto Jumbo ploeg rijdt, maar net als José de Cauwer ben ik al lang blij, dat er één ploeg rijdt in de achtervolging om zo eindelijk weer eens een duel om de etappe zege tussen de klassementsrijders wordt uitgevochten. Anders waren de vluchters al weer gevlogen vandaag.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/07/2015 15:07 door Cecchini.
Vortax 24 juli 2015 15:06
Gesink gaat zijn duivels ontbinden op de croix de fer.
Wanny 24 juli 2015 15:08
Peter Post tactiek. Zo hoeft Kruiswijk niets te doen vooraan.
Ed@ 24 juli 2015 15:08
Ze doen dit omdat Froome volgend jaar bij LTJ gaat rijden.
AK 24 juli 2015 15:08
Ik snap het wel...
Waarom zou je Bardet allemaal gratis minuten geven. De mannen die nu op kop rijden worden zodra het bergop gaat toch weer gelost. Kun je ze beter nog een beetje nuttig gebruiken.
Prikdude 24 juli 2015 15:10
Tsja, als Bardetfan zie ik dit met nog leder ogen aan maar ze bieden Kruijswijk zo wel de mogelijkheid zijn poten voorlopig stil te houden en de kans op een etappezege te vegroten.

Belachelijk, krankzinnig en volkomen laf maar wel begrijpelijk in een parallel universum.
Andere Peter 24 juli 2015 15:11
Hier staat niets tussen wat ook maar lijkt op wat ik ooit heb gezegd. Affijn, jij hebt kennelijk moeite met een advocaat van de duivel. Ik voel me er happy bij om de logica achter keuzes die ik zie te zoeken, in plaats van gemakzuchtig bij al die keuzes vraagtekens te plaatsen omdat de hoofdrolspelers iets anders doen dan mijn eerste ingeving is.

Ik vólg wat er gebeurt. Als je poogt dat waardenvrij te doen dan hoef je je maar heel zelden te verbazen. Wie vanuit zijn eigen waarden kijkt met allerlei verwachtingen van wat er zou moeten gebeuren, loopt wat meer risico zich te verbazen (wat misschien ook wel leuk is hoor, maar het is niet wat ik doe).



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/07/2015 15:15 door Andere Peter.
AK 24 juli 2015 15:13
Laf, ik vind het juist gedurfd. Ze nemen verantwoordelijkheid. Gaan voor hun eigen kansen en rijden niet laf achter Sky aan.
JW 24 juli 2015 15:16
Als Jumbo (Ten Dam nog steeds op kop !) niet had gereden was de voorsprong van de kopgroep nu alweer 6 of 8 min geweest.
Dan was het in elk geval weer zo'n dag gevonden waarvan heel veel prikkers vinden dat de Tour dodelijk saai is.

Overigens: waar zijn de teams van Trek en Giant ?
Andere Peter 24 juli 2015 15:20
We hebben inderdaad vaker gezien dat het op een luwtemoment in zo'n vallei hard kan gaan als de ene groep 45 rijdt en de andere groep 33. Doel lijkt mij om ze niet zozeer terug te pakken maar het verschil te stabiliseren op een minuutje of twee. Daarmee bedreigt de sprong van Bardet (op 5 min van Gesink) Gesink niet meer. En kan het zijn dat de (toch wel kleine) ritzegekans van Kruijswijk gespaard blijft.
lodjan 24 juli 2015 15:20
Ten Dam Rijdt op kop van het peloton.
Rudy t. 24 juli 2015 15:21
Edit verkeerd plek



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/07/2015 15:21 door Rudy t..
Rudy t. 24 juli 2015 15:21
Zo'n greipel komt dus terug (en de rest)

Die wordt direct gelost, er wordt volle bak gekoerst. In de vallei valt het even stil, een kopgroep loopt een minuut uit en dan is greipel terug. Dat zou betekenen dat hij Max een minuut achter heeft gelegen ongeveer.

Kan dat of hangen die met z'n allen aan de auto??

Ik neig naar dat tweede
Rudy t. 24 juli 2015 15:22
En dan had kruijswijk voor de overwinning kunnen rijden..

Wat moet hij hier nou van vinden?
Slimmerd 24 juli 2015 15:24
Dat is ook mijn gedachte, enkele stonden totaal geparkeerd vanuit de start, maar weten terug te keren. En wij, trouwe volgers, moeten dat zeker geloven.
lodjan 24 juli 2015 15:24
Gesink kijkt (ook) naar boven. Door de koers zwaar(der) te maken is er een grotere kans dat mannen als Valverde en Thomas er door zakken. Boven de 2000 meter krijgen ze het lastig. Dit niet proberen zou een gemiste kans zijn.
Andere Peter 24 juli 2015 15:25
Hij zal het vermoedelijk jammer vinden, maar tevens beseffen dat de ploeg het stabiele klassementsbelang al de hele Tour meer koestert dan het belang van een speculatieve kans op een ritzege.
Prikdude 24 juli 2015 15:26
Greipel is toch niet een volledige kroepoek. Er weer bij geraken voor de sprint was de laatste kans op groen.
Slimmerd 24 juli 2015 15:27
Het wordt nu zo wel weer tijd voor oorlog, anders gaat Sky en Froome lachend de etappe overleven.

Ten Dam rijdt nu sierlijk op kop, maar sinds we klimmen is de voorsprong van de kopgroep (die wel flink is gereduceerd) weer opgelopen van 1'40 naar 2'30.
Jacobus 24 juli 2015 15:27
Ik krijg echt dikke kramp van het rijden van Sky en Movistar, en het handgebaartje van Froome "Kijk mij eens de patron zijn". Groot geluk dat we nog een ploeg hebben die een beetje tempo in het peloton gooit, Lotto Jumbo!

Dat de 'groten' het vandaag uit mogen gaan maken voor de ritwinst (?), voor mij -> hup Contador, Nibali!
Michael B. 24 juli 2015 15:27
Pokeren durven ze ook niet bij Lotto Jumbo pffff, laat toch lekker SKY op kop rijden, of ga heel irritant versnellen.... Nu lijkt het net of SKY Lotto Jumbo een pak geld heeft gegeven. Speel gewoon alles of niks. Gesink heeft al ooit een keer bij de eerste 10 gereden in de Tour.
Prikdude 24 juli 2015 15:29
'de rest' komt wel wat vreemd over. Maar beiden groepen hebben niet te krankzinnig doorgereden (zie gemiddelde?). Eindelijk beeld hier....en de bijltjes gaan nog wel vallen.
Prikdude 24 juli 2015 15:32
Jacobus Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik krijg echt een dikke

van wat nog gaat komen!
Andere Peter 24 juli 2015 15:33
Als het aan Sky had gelegen dan had de kopgroep nu een minuut of 7 - 10 gehad en waren Bardet en misschien ook Rolland Gesink voorbij. De laatste keer dat Kruijswijk mee was met een vergelijkbare kopgroep waren er 6 renners beter. Hij lijkt nu beter. De kans op de ritzege is er, maar is lang niet zo zeker als de klassering van Gesink.
Heisenberg 24 juli 2015 15:36
Hopen dat Martens het nog even volhoudt. Vrees dat anders de voorsprong sterk oploopt.
LottoNL rijdt in ieder geval een sterk eerste deel van de etappe.
Prikdude 24 juli 2015 15:36
Mooi moment. Bardet die uit stuurt omdat Rodriguez hem volgt als een vlieg en gelijk is Rolland weg. Of was het andere eerst?
Slimmerd 24 juli 2015 15:36
Sicard deed lang het werk in de kopgroep en daarna besluit Rolland alleen ver de te gaan, niemand lijkt direct te kunnen/willen volgen.
Michael B. 24 juli 2015 15:38
Aan de andere kant, als zo'n Paul Martens op kop rijdt, dan weet je gewoon dat het niet hard genoeg gaat. Groep is ook nog mega groot. 2e deel van de Croix de Fer is lastiger. Tijd dat Movistar / aka Valverde op de pendalen gaat staan!



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/07/2015 15:39 door Michael B..
Prikdude 24 juli 2015 15:39
Iedereen gekookt, Bardet en Rolland hebben een pact. De klassementshorror verliest gezicht maar demonen zullen nog opdoemen.
Prikdude 24 juli 2015 15:41
Rolland heeft er lekker de gang in. Rodriguez wordt hilasch geringeloord. Maar wat betekent dit voor de etappe die iedereen wist te weten dat zou moeten komen?
Rudy t. 24 juli 2015 15:43
Iig naar boven en beneden wel hard doorgereden. Als je slecht bent en gelost wordt heb je volgens mij zo 5 minuten aan je broek op zo'n klim. Boogerd maakt ook een opmerking van de week over hoeveel er wel niet aan auto's werd gehangen.
Slimmerd 24 juli 2015 15:43
NIbali stookt het vuurtje vuur op
Prikdude 24 juli 2015 15:44
Astana! Helden!
Rudy t. 24 juli 2015 15:45
Edit: ik kan niks



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/07/2015 15:45 door Rudy t..
Andere Peter 24 juli 2015 15:45
Martens opgerookt. De Astana's nemen initiatief. Verschil gestabiliseerd op 2 minuten (kopgroep) of 3 minuten (Rolland). Per saldo heeft de actie van de Lotto-Jumbo's ertoe geleid dat de vlucht van de kopgroep is beschermd terwijl Bardet en Rolland voor Gesink geen directe bedreiging meer vormen. Zonder die actie zou het verschil nu fors groter zijn.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/07/2015 15:46 door Andere Peter.
Slimmerd 24 juli 2015 15:46
DNF Valgren Andersen

De steun van zuslief mocht niet helpen:
Michael B. 24 juli 2015 15:46
Astana, plankgas, knechten van Froome piepen en kraken, vallen al naar achter
Rudy t. 24 juli 2015 15:46
Thomas weer ver van achteren.

Zouden ze bij sky stiekem nutella op hun brood hebben gesmeerd?
Michael B. 24 juli 2015 15:47
Valt wel op dat Froome met een stuk minder hoge pendaalfrequentie rijdt als in de eerste bergetappes
Prikdude 24 juli 2015 15:48
Bosjes worden weg gewapperd. Het wórdt de etappe die wij hoopten dat zou komen!
Kuiperinho 24 juli 2015 15:49
Kruis erover bij thomas. Geparkeerd
Michael B. 24 juli 2015 15:49
Thomas eraf hoppa, dat wordt weer een plek stijgen voor GEsink
Andere Peter 24 juli 2015 15:49
En een positief doch wellicht onbedoeld neveneffect van de actie was dat de koers harder werd. We zien Thomas snel lossen.
Nürburgring78 24 juli 2015 15:49
Bij Thomas is t beste er af. En dat biedt perspectief.
Wanny 24 juli 2015 15:50
Gesink en mollema aan de rekker
Nürburgring78 24 juli 2015 15:51
Ook Frank al in de problemen.
Andere Peter 24 juli 2015 15:53
Poels, Gesink, Mollema samen lossend terwijl de top-5 wegrijdt.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/07/2015 15:53 door Andere Peter.
Kuiperinho 24 juli 2015 15:55
En alledrie weer terug
Nürburgring78 24 juli 2015 15:55
Gesink en Mollema sluiten weer aan.
Slimmerd 24 juli 2015 15:55
Rolland nog altijd alleen, daarna volgen Plaza, Uran en Kruijswijk op 1'50.

Alle andere koplopers weer gegrepen door de top, waar ook veel weer samenkomt, rijden op 2'23.

Nog 61km
Kuiperinho 24 juli 2015 15:55
Kruiswijk moet wachten
Prikdude 24 juli 2015 15:55
,



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/07/2015 15:57 door Prikdude.
Nürburgring78 24 juli 2015 15:56
Froome staat er alleen voor maar geeft geen krimp.
Kuiperinho 24 juli 2015 15:57
Gesink krijgt laatste gaatje niet dicht in de wind
Andere Peter 24 juli 2015 15:58
Kruijswijk laat (bewust?) de naaste achtervolgers Uran en Plaza gaan op het moment dat zij al 1'50 achter Rolland zitten.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/07/2015 15:58 door Andere Peter.
JW 24 juli 2015 15:59
Uran moet wachten op Cavendish
Wanny 24 juli 2015 15:59
Gesink, mollema, poels, kruiswijk in groep favorieten nu. Rolland 2 min voor. Rest van kopgroep opgeraapt op plaza na
Michael B. 24 juli 2015 15:59
Status: Mollema hangt er nog aan, Gesink idem maar lijkt frisser dan Mollema. Gesink heeft nog Kruiswijk in de groep. Laffe Movistar plakt alleen maar.
AK 24 juli 2015 16:00
Wat heeft die Rolland ineens een benen gevonden.
Wanny 24 juli 2015 16:00
Clement er ook nog bij. 5 Nederlanders liefst.
Nürburgring78 24 juli 2015 16:00
Aanval Valverde!!
Michael B. 24 juli 2015 16:00
hehe eindelijk Valverde die aanvalt.
AK 24 juli 2015 16:02
Veel wind op de klim.

Valverde gaat Poels uitroken!
Andere Peter 24 juli 2015 16:02
Verstandig dat Froome voorlopig Valverde laat begaan, in die wind. Ik geniet wel van die Movistars hoor.
Prikdude 24 juli 2015 16:03
Eerst de bergpunten, dan ziet hij wel verder..l.
Slimmerd 24 juli 2015 16:04
Valverde rijdt duidelijk in ploegbelang, constant omkijken en zelf niet vol doorgaan is mijn idee.
Wanny 24 juli 2015 16:04
Er zitten er veel stuk
rustdag 24 juli 2015 16:05
Waar is thomas, iemand Info?
Cecchini 24 juli 2015 16:05
4 Nederlanders bij de beste 15 in koers. Het moet niet gekker worden. Kruijswijk voor Alpe d'Huez
Wanny 24 juli 2015 16:06
Kruiswijk lijkt me bij de sterksten te horen.
Wanny 24 juli 2015 16:06
Froome probleem met fiets
Kuiperinho 24 juli 2015 16:06
Kruiswijk en poels formidabel
Slimmerd 24 juli 2015 16:06
Rolland nog altijd alleen op kop en sterk koersen.

Nu fietsprobleem Froome, Nibali geeft gas
Kuiperinho 24 juli 2015 16:07
Gesink kan kruiswijk niet volgen
Slimmerd 24 juli 2015 16:07
Nibali wordt achtervolgt door Valverde, Majka, Contador, Quintana en Bardet.

Daarna op een gaatje Froome met Plaza, Kruijswijk, Gesink en Mollema
Slimmerd 24 juli 2015 16:08
Froome komt op wiel van Bardet, Nibali nog altijd daarvoor.

Rolland is op 57km van de streep.
Kuiperinho 24 juli 2015 16:09
Kruiswijk brengt gesink en mollema weer terug
Slimmerd 24 juli 2015 16:10
Nibali op 1'30 van Rolland, de groep Froome (met nog Majka, Contador, Valverde, Quintana en Bardet) op 1'54
Inigo 24 juli 2015 16:11
Wat is Kruiswijk vandaag sterk zeg
Kuiperinho 24 juli 2015 16:11
12 man in achtervolging op rolland en een kwart is nederlands. Wat een luxe
Cecchini 24 juli 2015 16:11
Kruijswijk beter dan Gesink vandaag.
Slimmerd 24 juli 2015 16:11
Poels, Kruijswijk, Gesink, Mollema en Plaza sluiten weer aan.

Kruijswijk en Poels bepalen het tempo achter Nibali.
Andere Peter 24 juli 2015 16:11
Gesink en Froome hebben voor de zoveelste keer hetzelfde belang: gelijkmatig tempo rijden. Daarom nu prachtig kopwerk van Kruijswijk.
Nürburgring78 24 juli 2015 16:13
Ik hoop dat Kruijswijk morgen voor eigen kansen mag gaan en in de goede groep terecht komt op weg naar Alpe d' Huez smiling smiley



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/07/2015 16:14 door Nürburgring78.
Slimmerd 24 juli 2015 16:16
Passage Croix de Fer:

1. Rolland
2. Nibali 1'05
3. Bardet 1'50 (op naar de bollentrui?)
4. Froome (zal die de bollen ook in zijn hoofd hebben)
5. Kreuziger


Kangert en Kreuziger ook nog aangesloten in de groep Froome



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/07/2015 16:17 door Slimmerd.
Prikdude 24 juli 2015 16:18
,,,,



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/07/2015 16:18 door Prikdude.
Slimmerd 24 juli 2015 16:19
Virtueel Bardet nu in de bollentrui, 6 punten voor op Rodriguez en 11 voor Froome.
Andere Peter 24 juli 2015 16:21
De enige echte koninginnenrit, als je het mij vraagt.
Prikdude 24 juli 2015 16:22
Koningzsrit heb ik het al gedoopt, maar inderdaad.
Andere Peter 24 juli 2015 16:23
Thomas werd in de klim al eens gegeven op 2'25 van de gele trui en Gesink. Gesink was toen virtueel de nr 5 in het AK, maar inmiddels maakt Nibali dat complexer :-)
Slimmerd 24 juli 2015 16:26
Voorlopig 100%, met dank aan Contador, Nibali en het kort houden van de kopgroep door LottoNL.
Slimmerd 24 juli 2015 16:27
Scarponi, Uran en Pinot komen in de afdaling terug met Talansky, Barguil, Sanchez, Frank en een Movistar.
Slimmerd 24 juli 2015 16:28
Van de top-15 missen we momenteel alleen nog Thomas en Pauwels
Slimmerd 24 juli 2015 16:30
Nog 40km voor Rolland, zit nu op het colletje van 2e categorie, voorsprong 58'' op Nibali.
Plaza rijdt op 2'10 en de groep gele trui op 2'30
Westfalen 24 juli 2015 16:31
Het lijkt erop dat Movistar en Sky het op een akkoordje hebben gegooid.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/07/2015 16:32 door Westfalen.
Andere Peter 24 juli 2015 16:31
Sluit Clement daar ook weer aan? Netjes hoor.
Kuiperinho 24 juli 2015 16:32
Denk dat ook clement is aangesloten?
Arsimo 24 juli 2015 16:32
Toch aardig dat bij de beste 16 a 18 op de Croix de Fer midden in een van de zwaarste Alpen etappes in de derde week 4 Nederlanders zaten. Dat is toch wel ff geleden. Ook al mogen we die 4 niet bij de beste 5, 6 in koers rekenen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/07/2015 16:33 door Arsimo.
Slimmerd 24 juli 2015 16:32
Ook Gautier is er weer bij
Andere Peter 24 juli 2015 16:33
En lost weer als de klim begint.
Erik S. 24 juli 2015 16:34
Mollema zakt wer door de groep maar achter.
Andere Peter 24 juli 2015 16:35
Yep. En voeg daarbij de door pech weggevallen elementen als Kelderman, Ten Dam, Dumoulin, plus nog wat volk dat niet van start gig dan is de stand van de staat best gunstig. In de breedte.
Westfalen 24 juli 2015 16:42
Mollema lijkt een redelijke dag te hebben. Kan wellicht nog wat stijgen in het klassement.
rustdag 24 juli 2015 16:42
thomas op 4:20

bron: nos



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/07/2015 16:44 door rustdag.
Prikdude 24 juli 2015 16:48
Dikke pluim alvast voor Rolland, wat rijdt die een fantastische etappe. Nibali ook, doodzonde dat hij aan het begin minder was.

Movistar en Froome vergroten wat er mis is met het hedendaagse wielrennen.

En ja, Bardet, daar staat geen maat op. Nu weg voor de punten en Pinot achter hem aan. Hopelijk afgesproken werk.

Dááálen!!
Andere Peter 24 juli 2015 16:56
Barguil al 2 minuten achter groep Froome. Thomas al op 6 minuten van Froome.
Kuiperberg 24 juli 2015 16:56
Movistar is tot op heden de grote dissonant. Laten niets zien, staan op 2 en 3, maar aanvallen ho maar.
Prikdude 24 juli 2015 16:58
Bardet's versnelling werkt niet? Krijg de etappe momenteel mee in stills en fragmenten maar zie hem wel de meest fenomenale daalcurven maken ooit vertoond.

Iemand meer info?
Andere Peter 24 juli 2015 16:58
Bardet en Rolland vormen bedreigingen voor Mollema van achteruit. Thomas gaat hij wel pakken. Naar Frank is het verschil best groot.
Prikdude 24 juli 2015 17:00
"Turn down for what" klinkt hier hels door de speakers en ik ben verliefd op Bardet.

Wellicht ben je geen homo Romain, maar op de foto steken je tanden in elk geval nie té geel af tegen de mijne.


Xxxx
Andere Peter 24 juli 2015 17:01
Waarom zouden ze aanvallen als ze het voor hen hoogst haalbare al binnen hebben?
Prikdude 24 juli 2015 17:05
Als het hoogst haalbare de tweede plek is, moet je niet aan de Tour beginnen.

Winnen óf eervol wellicht 7e worden, that's the question. Alle andere plekken zonder in elk geval gepoogd hebben eerste te worden of een etappezege te behalen zijn van een -de gehele mensheid pijnigende- abstractie.
Arsimo 24 juli 2015 17:05
Ze hebben ook nog geen etappe. Als ze vandaag of morgen de etappe pakken met Quintana of Valverde dan is dat in combinatie met 2 en 3 op podium nog aardig. Zonder etappezege in grote etappe is het een stuk fletser.
Nürburgring78 24 juli 2015 17:10
Nibali gaat er alleen vandoor.;
Prikdude 24 juli 2015 17:11
Bardet weer ingelopen? Ja, dus.

Die mofo staat zo stijf van de pracht die hij rijdt dat hij gewoon 5e kan worden (vandaag). Haha, klassementsbonus door bollenhonger. Rasmussen weet meer.

Plaza rijdt trouwens meer in beeld dan alle Nederlanders bij elkaar. Leuk dat zo'n Wuytswesp boven komt drijven in een krankzinnig zware Tour.
Rudy t. 24 juli 2015 17:14
Poll van de Belgen.
Moet Pauwels voor de etappe overwinning, het klassement of d bollentrui gaan?

Ik zou zeggen waarom niet gewoon voor alle drie? En onderweg eens goed nadenken over de Griekse schuldencrisis
Prikdude 24 juli 2015 17:17
Hihaaaaa.....XD
JW 24 juli 2015 17:17
Kruijswijk leidt opnieuw de groep gele trui.
Rijdt een geweldige etappe.

Ik verwacht dat Gesink straks nog een keer gaat demarreren.
Arsimo 24 juli 2015 17:18
Het "gezeur" over dat Kruiswijk na zijn Giro in deze Tour niets te zoeken had is intussen wel voorbij?

Hopelijk mag hij morgen voor eigen kans.
JW 24 juli 2015 17:20
2'20" voor Nibali.
Loopt langzaam verder weg.
Andere Peter 24 juli 2015 17:21
Komt straks heel goed uit de Tour. Ik open hierbij de discussie 'Kruijswijk naar Vuelta'
Rudy t. 24 juli 2015 17:21
Alle Fransen zijn homo
Nürburgring78 24 juli 2015 17:26
De vogel is gevlogen. Nibali pakken ze niet meer lijkt me.
Moedig gereden en t zou een dikverdiende overwinning zijn.
Cecchini 24 juli 2015 17:26
Doet Quintana eigenlijk nog mee ?
Prikdude 24 juli 2015 17:27
Terwijl een gecko over de groep gele trui kruipt alvast een surplus aan lof voor alles wat er nog bij is. Monsterlijke rit.

Thomas wordt op 11 minuten gemeld dus die valt volledig weg.
JW 24 juli 2015 17:28
Nog 10 km voor Nibali.
Nog steeds erg ver.
Voorsprong 2'18",.

Majka leidt de groep nog steeds.
Andere Peter 24 juli 2015 17:28
Je ontdekt natuurlijk gaandeweg wat het hoogst haalbare is.
Inigo 24 juli 2015 17:28
Volgens Ducrot zijn er geruchten van motorrijders dat Quintana zich niet zo lekker voelt
stoempert 24 juli 2015 17:31
Wat een slaapverwekkende vertoning
Prikdude 24 juli 2015 17:37
Als je niet de allerbeste bent val je volgens het Spaanse, traditionele klassementspatroon al snel onder de onzichtbare volger (niet de allerbeste zijn is bij voorbaat niet meedoen ( triestelingen))

De mannen die nu bij elkaar zitten (Froome, Contador, Quintana, Mollema, Bardet, Pinot, S. Sanchez (als vervanger van Van Garderen), Valverde en de voorop zijnde Nibali) zijn de Fab Ten. Geweldig knap dat Poels en Kruijswijk daar nog bij zitten, inclusief de groot dopeneus in koers (Majka).

Nederlanders zijn blijkbaar tankrittersporters. Hup tankritten!
Nürburgring78 24 juli 2015 17:38
Aanval Quintana!
Prikdude 24 juli 2015 17:42
Nu is het voor de algemene spanning jammer dat Nibali er nog voor rijdt. Het huidige verschil geextrapoleerd zou Froone namelijk 1'10 verliezen op Quintana.

Hopelijk gaat de rest niet vol door mochten ze Froome oprapen. Nederlanders, ken u plaats. Met andere woorden.
Prikdude 24 juli 2015 17:48
Hmm, jammer voor de objectiever dan objectieve volger maar Froome handhaaft zich redelijk. Verschil blijft een seconde of 20.

Wat ík iets meer jammer vind is dat hij (ook - en enigszins kannibaalachtig (ok, in de verste verte niet maar wanneer zagen we dat voor het laatst?)) op weg is naar de bergtrui.
predator 24 juli 2015 17:48
Prikdude Schreef:
-------------------------------------------------------
> Nu is het voor de algemene spanning jammer dat
> Nibali er nog voor rijdt. Het huidige verschil
> geextrapoleerd zou Froone namelijk 1'10 verliezen
> op Quintana. ???????????????????
>
Prikdude 24 juli 2015 17:53
Ging over het eerste gaatje dat hij sloeg. Gelijk een seconde of 15.
Prikdude 24 juli 2015 17:56
Als Pinot (uitgeschakeld voor de bollen) en Bardet echt vrinden zijn (verklaard wel de etappe naar Mende)) dan doet hij hem hier geen allerbeste dienst.

Afijn, kokerblik. Uiterst vermakelijke etappe die uiteindelijk verzadiging (edit: bedoelde een soort van gezapigheid) biedt maar gekoerst is er.

Hup Bardet!



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/07/2015 17:58 door Prikdude.
Velodroom 24 juli 2015 18:05
Recordklim voor Quintana. Froome zit op niveau van 2012 en rijdt in het groen. cool smiley
Gaat Sky opnieuw de watt if gegegens publiceren?

Het bekende radarstation van @Festinaboy

Heerlijk die hobbyïsten smiling smiley



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/07/2015 18:11 door Velodroom.
JW 24 juli 2015 18:07
Als ik Tinuz afgelopen dagen mocht geloven stelt het Nederlandse wielrennen niks meer voor.
Zou hij er nog steeds zo over denken confused smiley

Kruijswijk was natuurlijk een mislukte vrijbuiter, Poels een landverrader, Mollema ergerde weer iedereen doordat hij alleen maar aanklampte en Gesink kon opnieuw weer niet mee met de besten. En waarom Clement die Frank nog terug moest brengen is helemaal niet uit te leggen..

Zo bekeken, tsja, dan was het inderdaad weer vijf keer niks.

Ik heb geen smaak, en vond het daarom weer een prachtige etappe.
Morgen toch maar weer es bij Jumbo boodschappen doen...
Ed@ 24 juli 2015 18:17
JW Schreef:
-------------------------------------------------------
> Als ik Tinuz afgelopen dagen mocht geloven stelt
> het Nederlandse wielrennen niks meer voor.
> Zou hij er nog steeds zo over denken confused smiley
>
> Kruijswijk was natuurlijk een mislukte vrijbuiter,
> Poels een landverrader, Mollema ergerde weer
> iedereen doordat hij alleen maar aanklampte en
> Gesink kon opnieuw weer niet mee met de besten. En
> waarom Clement die Frank nog terug moest brengen
> is helemaal niet uit te leggen..
>
> Zo bekeken, tsja, dan was het inderdaad weer vijf
> keer niks.
>
> Ik heb geen smaak, en vond het daarom weer een
> prachtige etappe.
> Morgen toch maar weer es bij Jumbo boodschappen
> doen...

Ik ga ervanuit dat jij ook als er geen 4 mensen voor je staan bij de kassa gratis mag winkelen bij Jumbo.


Kruiswijk erg sterk vandaag, had volgens mij goede kansen gehad op etappewinst. Helaas dachten Verhoeven en co
daar anders over en ging de ploeg vol in de achtervolging. Uiteraard heeft hij nu fantastisch werk gedaan voor Gesink.
Maar liever een etappe winnen en 10e dan niks winnen en 6e.
Kortom geen verstandige beslissing om te gaan achtervolgen. Dat was an andere teams.
ton duk 24 juli 2015 18:19
Heerlijke etappe van TLJ. Gelukkig heeft Gesink na de eerdere wanprestaties zijn collega's op scherp gezet...en de ploegleiders buitenspel !
gr
asterisk 24 juli 2015 19:02
Vooraf werd gezegd dat dit misschien wel één van de sterkst bezette rondes ooit was qua klassementsrenners (iig van de laatste jaren) en dat het bijna onmogelijk was voor de Nederlanders om top 10 te rijden. Dan vind ik een 6e plek veel indrukwekkender dan een van de vele etappes winnen. Hoeveel Nederlanders hebben er nou helemaal meerdere keren top 6 gereden in de Tour en hoeveel Nederlanders hebben wel niet etappes gewonnen...



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/07/2015 19:03 door asterisk.
Tinuz 24 juli 2015 19:41
Vandaag hoeven ze zich zeker niet te schamen.
Ze hebben de wedstrijd mede bepaald, en twee mannekes in de top 10. Mollema kan nog over Frank als hij een goede slotklim rijdt. Plaats 6 en 7 in het AK is goed, en Gesink staat precies op de plek waarop hij vooraf hoopte, net achter de grote 4/5.

Poels rijdt goed vandaag, maar een kopman is hij niet. Meer iemand die af en toe uit zijn slof kan schieten vanuit de luwte.
JW 24 juli 2015 20:03
Jacobus 24 juli 2015 20:12
Okay, Nibali heeft zijn etappe - wat een prachtige vertoning (!) - hopelijk stapt hij morgen nog over Valverde heen in het AK!

Hopelijk nemen morgen de ploegen Movistar, Lotto Jumbo en Astana hun verantwoordelijk (daar Sky dit nalaat), de aanvallers hebben deze tour hun kansen al meer dan genoeg gehad. Dan is het morgen aan Quintana om op alpe d'huez de etappe te pakken en nog wat tijd terug op Froome. De gele en bolletjetrui zullen uiteindelijk wel voor Froome gaan zijn ben ik bang. En dat is niet echt lekker ofzo...

Gesink op '6', achter de 5 geweldenaren en gewezen grote ronde-winnaars. Voor Gesink en voor 'mij' - en hopelijk vele anderen - zou dat echt geweldig zijn, wat was het alternatief? Jezelf net als Bardet wat tijdverlies laten aanrekenen en dan misschien een etappe winnen. Nee, ik schaal de prestatie van Gesink hier wel wat hoger in dan Bardet. In het klassement pakt hij hier toch maar Mollema, Frank, de franzosen en vele andere kleppers in, heerlijk!

Ik loop wel een dag vooruit op de feiten...

Kruiswijk echt geweldig, wat een superknecht! Na de Giro als kopman, zijn etappe-kans heeft ie op Pra Loup gehad en niet gepakt, jammer(!), nu lekker knechten. En door de aanval van Nibali waren zijn etappe-kansen vandaag toch al tot een 0-punt gedaald.

Poels ook sterk vandaag, maar ik zie Poels vele malen liever bij een 'kleiner' ploegje voor eigen kans rijden, laat anderen maar lekker werken voor die keniaanse engelsman. Maar ja, Poels zal er wel een goed zakcentje aan overhouden, ook dat is belangrijk.
Iwan 24 juli 2015 21:11
De prestatie van Gesink schat ook ik hoger in dan een etappeoverwinning a la Bardet. Maar stel nou dat Ten Dam morgen de etappe pakt. Over tien jaar weet niemand meer dat Gesink zesde is geworden, maar iedereen zal herinneren dat Ten Dam op de Alpe won.
PVW 24 juli 2015 21:15
El Mik 24 juli 2015 21:39
Zelfs een minder heroïsche ritzege..

Rob Harmeling won een rit in 1992 en teert daar nu nog steeds op, terwijl de 7e plek van Erik Breukink in het AK van dat jaar ook vergeten is.
Sub Culture 24 juli 2015 21:43
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen