Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Reichenbach naar LottoNL

Gepost door Rubio 
Rubio 28 juli 2015 21:20
Opgevangen in Surhuisterveen vanavond, deal is rond.
El Chaba 28 juli 2015 21:33
Ik wist wel dat hij bij IAM Cycling weg zou gaan omdat ze het niet eens konden worden over een nieuw contract, zou dus best eens waar kunnen zijn.
Tinuz 28 juli 2015 21:36
Lijkt me geen verkeerde aanwinst. Kan goed bergop.
Zo'n renner kan de ploeg gebruiken, lijkt me.
Blueprint 28 juli 2015 21:56
Zou een toffe aanwinst zijn, al is het geen veelwinnaar. Wel verrassend dat hij niet bij IAM blijft of naar BMC gaat.
Brieske 28 juli 2015 22:25
Grijze top 20 muis, leuke renner.
Zit wel groeimarge in, maar groeimarge en LottoNL gaan niet echt samen.
Een beetje zoals Garmin en talenten.

Groet
Linkebal 28 juli 2015 22:31
Het is wel iemand die je mee kan sturen in een ontsnapping zonder dat je van tevoren al weet dat ie kansloos is. Dat soort renners kan iedere ploeg wel gebruiken.
Eazster 28 juli 2015 23:58
Dit kan zomaar de renner worden voor LJ die Bennet al had moeten zijn nl in de kleinere etappe koersen al meedingen voor de prijzen.
Heeft toch al behoorlijke dingen laten zien afgelopen Giro.
En is inderdaad zo' n renner die zich nog ontwikkeld.
Opvallend als ze hem laten gaan bij IAM. Na Frank toch de meest getalenteetde Zwitsetse Ronde renner.
Dennis 29 juli 2015 08:47
Ze hebben er reeds al 18 onder contract voor volgend seizoen.

aflopen
Bulgac, Flens, Markus, Martens, ten Dam, Tjallingi, van der Lijke en van Winden

denk dat ze gaan verlengen
Martens
Ten Dam
van der Lijke
Tjallingi


Dus blijft er ruimte over voor ongeveer 4versterkingen.
JW 29 juli 2015 09:04
Linkebal Schreef:
-------------------------------------------------------
> Het is wel iemand die je mee kan sturen in een
> ontsnapping zonder dat je van tevoren al weet dat
> ie kansloos is. Dat soort renners kan iedere ploeg
> wel gebruiken.

Dat vraag ik me af.
Het is niet iemand die al veel overwinningen heeft geboekt.
Naar mijn idee eerder een knecht die in de bergen ver mee kan.
JW 29 juli 2015 09:07
Een paar renners extra (als het budget het mogelijk maakt) zou m.i. geen kwaad kunnen.
Mede door de geblesseerden zijn ze dit jaar getalsmatig toch vrij dun bezet ?
ton duk 29 juli 2015 09:19
Dennis Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ze hebben er reeds al 18 onder contract voor
> volgend seizoen.
>
> aflopen
> Bulgac, Flens, Markus, Martens, ten Dam,
> Tjallingi, van der Lijke en van Winden
>
> denk dat ze gaan verlengen
> Martens
> Ten Dam
> van der Lijke
> Tjallingi
>

Zoals gewoonlijk word de rol van Flens in de koers en ploeg weer onderschat....lijkt me (zou een) zekerheidje qua verlenging
gr
Dennis 29 juli 2015 09:21
Siem 29 juli 2015 10:10
Kun jij de rol van Flens dan eens omschrijven, Ton? Wat draagt hij bij?
-Blijkbaar niet goed genoeg om Gesink in de TdF alle vlakke etappes uit de wind te houden. Zie Rowe, Quinziato, Grivko, Leezer etc.
-Is geen onderdeel van een functionerende sprinttrein (want de sprinters winnen niet)
-Wint niet afentoe eens een wedstrijdje (Ook geen Westrozebeke Koerse)
-Zit niet in de lange vroege vlucht in Milaan-SanRemo, RvV, LBL, AGR om exposure te verzamelen
-Ik heb hem nog nooit als eerste die bocht richting de Oude Kwaremont zien opdraaien.

Echt alleen bidonnen halen en semi-kopmannen tot voorbij half koers uit de wind houden?

Met alle respect, overigens, maar ik zou als LTJ eens met een hele fijne kam door de selectie gaan en op zoek gaan naar een nieuwe Flens, die mogelijk op z'n 30e wel 2-3 koersjes per jaar kan winnen. Idem voor de Tjallingi's, Tankinks en Martens' van deze wereld.

Ik ben geen fan van de ploeg, maar als je ziet hoeveel renners er bij Etixx in staat zijn om een koers(je) te winnen maar ook gewoon een rol als knecht op zich te nemen als het gewenst is, ervan uitgaande dat die renners ook niet allemaal grootverdieners zijn, vind ik dat toch wel iets om bij stil te staan.
Brieske 29 juli 2015 10:12
Eens met Siem.
Echter het beleid, begeleiding en budget is bij Quick-Step wel een stuk beter.

Groet
Sub Culture 29 juli 2015 10:41
Lotto-Jumbo heeft simpelweg een gebrek aan kwaliteit.
Nu goed Kruiswijk en Gesink hebben in respectievelijk de Giro en Tour de meubelen ietwat gered.

Lotto-Jumbo moet hopen dat zo'n Hofland al vroeg op het seizoen een paar zeges kan boeken, desnoods in kleinere koersen, maar dan is die 0 tenminste al weg en dat koerst wat meer ontspannen voor de rest.
ton duk 29 juli 2015 10:59
Siem Schreef:
-------------------------------------------------------
echt alleen bidonnen halen en semi-kopmannen tot
> voorbij half koers uit de wind houden?
>

Ja, 3/4 koers staat dan nog wat positiever...
gr
Michael B. 29 juli 2015 11:25
Dit is net zo'n renner als in de categorie Kevin de Weert, leuk voor in de middenmoot, maar grote prijzen gaat deze renner nooit pakken. Had ik nog liever gehad dat ze een Nederlandse renner (desnoods een talentje) bij de groep hadden toegevoegd.

Zijn uitslagen zeggen al genoeg:

[www.procyclingstats.com]

Lotto Jumbo kan beter een paar belofte benaderen die goed presteren op het WK belofte weg/tijdrit. Reichenbach zit nauwelijks groeipotentie in
Siem 29 juli 2015 11:41
Budget is volgens mij vooral bepalend op het gebied van kopmannen (kwaliteit en kwantiteit). De 2e en 3e rang binnen de ploeg gaat vooral om wie je (door)selecteert en hoe renners zich ontwikkelen. Dat is op dit moment heel beperkt bij LTJ, ik schrik bijvoorbeeld best wel van de stilstand van BJ Lindeman, uitslagen-technisch. Dat leek me dus een renner die altijd wel in staat is om een net-geen-top-koers te kunnen winnen.

Wat ik dan wel weer kan waarderen is de Nederlandse basis van het team, hopelijk dat dat blijft, ook al doe je dan mogelijk een concessie aan de kwaliteit.
Arsimo 29 juli 2015 11:56
Hij rijdt pas tweeenhalf seizoen in grote wedstrijden. Dus mogelijk nog wat groeimarge.

Wat was er trouwens in 2012 met hem? Hij heeft toen nauwelijks gekoerst. Zwitserse militaire dienst of zo? (jaja, google etc, maar misschien weet iemand het hier uit zijn hoofd toevallig)


..



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29/07/2015 11:57 door Arsimo.
Blueprint 29 juli 2015 12:12
Zijn uitslagen zijn aanzienlijk beter dan die van De Weert in de afgelopen jaren...
Michael B. 29 juli 2015 12:38
Kevin de Weert, een van de weinige renners die bij de jeugd (junioren) in tijdritten harder reed dan bij de amateurs en profs. Rara hoe kan dat? Epo tijdperk?
Massimo 29 juli 2015 13:07
Ik kan me niet voorstellen dat Reichenbach naar Jumbo komt, die gaat eerder bij een Franse ploeg tekenen.
Snorfietser 29 juli 2015 15:09
Zou rekening houdend met het budget een prima versterking zijn.
Fcdh 29 juli 2015 17:03
Dit zou ik een prima renner vinden voor de breedte want Lotto Jumbo mist vooral veel kwaliteit in de breedte.
Op Gesink, Kruijswijk, Kelderman, Vanmarcke en Hofland na is er niemand die iets van een uitslag kan rijden laat staan dat ze offensief rijden.
Als je dit afzet tegen andere ploegen zit daar toch iets goed mis en dit gooien op budget is wel heel makkelijk.

Over budget gesproken ik zie dat hier heel vaak terugkomen. Heeft iemand voor mij een lijst met budgetten van de verschillende ploegen? Het zal me niks verbazen dat het lage budget in vergelijking met andere WT ploegen best wel meevalt.
Snorfietser 29 juli 2015 17:18
In de Rabobank tijd was het altijd een van de ploegen met het hoogste budget. Rabobank was echter nooit de ploeg die er echt bovenuit stak. Ik weet dat de ploeg in budget achteruit is gegaan, ik denk echter dat ze niet minder te besteden hebben dan een AG2R of FDJ. Ben ook wel benieuwd naar die lijst, maar volgens mij is het budget niet van iedere ploeg openbaar.
Linkebal 29 juli 2015 17:23
Arsimo 29 juli 2015 17:34
10 miljoen, en daar zit de schaatsploeg ook bij dus meer dan 7.5 a 8 miljoen voor de wielerploeg zal er niet overblijven.
cyclingfreakske 29 juli 2015 19:34
budgetten worden vaak vetekent weergegegevn. zo heeft Cofidis zogenaamd 10-100 mlj euro, terwijl de reeele cijfers 18 mlj zijn. om maar 1 vb te geven.
de budgetten van Sky zijn ook hoger dan ze openbaar weergeven. alles bij elkaar wat er rond het team hangt, is het qua cijfers een oneerlijke opgave voor de andere teams. (reserch en wagenpark zijn al enorm)
liefhebber 30 juli 2015 07:25
Vaak zit de hele inboedel (auto's, bussen en fietsen) ook meegerekend in het budget..
cyclingfreakske 30 juli 2015 18:29
bijna altijd ja.
Sky heeft de research niet in hun budget zitten, en nog enkele andere randzaken.
mogelijk heeft dat ook te maken met fiscale voordelen, zowel voor het team als sponsors.(meestal toch)
Veel transarantie is er niet op dat vlak, maar ik weet wel dat in de researchafdeling ook midddelen voor het Brits nationaal team, de pisterenners en materiaaltest / vernieuwingen bijzit.
Vandaar dat het aangegeven pakket van SKY globaal hoger zit dan de aangegeven budgetten van de teams.
Cofidis heeft ook zo'n theoretisch opgerichte structuur, maar dat gaan dan puur over voordeel in accijnzen. (11mlj op papier, 18 in realiteit over enkele projecten)
zumsteg 31 juli 2015 11:39
Als Cofidis zo'n groot budget zou hebben dan vraag ik me af hoe groot de budgetten van andere teams dan zijn of constateer ik dat Cofidis knap slecht presteert voor dat geld. En zouden ze met zo'n budget niet makkelijk kunnen meedoen in de World Tour?
cyclingfreakske 01 augustus 2015 17:48
inderdaad... Cofidis presteert slecht, en dat is al heel wat jaren aan de gang.

Het betreft een fiscale constructie, niet transparant zoals gewoonlijk. 11 a 12.5mlj euro zijn ingeschreven , liquide activa voor het team zijn activiteiten. de andere 5 a 6 zit ergens tussen schip en wal, aan randactiviteiten zogenaamd gebonden aan het team - (contructie ook bij SKY - research al zijn deze echt maar technisch opgesplitst vanwege het fiscale element en status van inschrijving bij de bedrijfsregistratie van de overheid)
Echter bestaat er geen duidelijke vorm over die randactiviteit... dat geld kan voor PR, team, andere dingen gebruikt worden door een "bedrijf" dat voor het team werkt. Lefevre zijn team bleek ook zoiets te hebben (werd door de Belgische fiscaliteiten op het matje geroepen)
Vroeger hoorde daar ook het opleidingsteam bij de jeugd toe.... inmiddels is ook dat afgescheiden en in een aparte vorm gegoten met een apart budget.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01/08/2015 17:49 door cyclingfreakske.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen