Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Einde seizoen voor Contador

Gepost door JW 
JW 29 juli 2015 12:02
Zieke Contador ontbreekt in Clásica San Sebastian


Gepubliceerd: 29 juli 2015 11:29

Laatste update: 29 juli 2015 11:39

Alberto Contador moet zaterdag verstek laten gaan in de Clásica San Sebastian.

De Spanjaard van Tinkoff-Saxo heeft koorts, zo meldt hij woensdag op Twitter.

Eerder kondigde Contador nog aan dat de koers in San Sebastian zijn laatste van het seizoen zou worden. Daar gaat nu dus een streep door.

De 32-jarige klimmer won dit seizoen de Giro d'Italia en de Route du Sud. In de Tour de France eindigde hij als vijfde.

Afgelopen weekeinde kondigde Contador al aan dat hij zich volgend seizoen weer volledig zal richten op de Ronde van Frankrijk.

De winnaar van zeven grote rondes meldde begin dit jaar dat hij eind 2016 zijn loopbaan zal beëindigen.
[nu/nl]
Anony 29 juli 2015 12:44
2016 vind ik te vroeg.
malheur 29 juli 2015 12:51
Dat is dan ook 'gelul à la Contadoroise'
Blueprint 29 juli 2015 12:56
2016 lijkt me een prima moment voor Contador. Ik heb de indruk dat hij niet meer op zijn sterkst is.
Sub Culture 29 juli 2015 13:14
Mogelijk, maar Giro winnen en top 5 rijden in de Tour is toch weer een ijzersterke prestatie.
Hulde.
Tinuz 29 juli 2015 13:58
Winst Vuelta, winst Giro, 5e in de Tour.
Niemand doet Contador dat na, zelfs Froomie niet met zijn ovalen tandwielekes..
Arsimo 29 juli 2015 14:10
Verbeteren zal hij hoogstwaarschijnlijk niet meer en hoewel nu nog een topper (een Giro winnen telt natuurlijk nog altijd) wordt het wel duidelijk minder. De kans is groot dat een grote ronde winnen na 2016 niet meer lukt en ik kan me voorstellen dat Contador bedankt om voor ereplaatsen te blijven rijden.
Snorfietser 29 juli 2015 15:12
Ik snap dat hij de Vuelta niet rijdt, maar had verwacht dat hij nog wel wat koersen zou rijden dit jaar.
Siem 29 juli 2015 15:31
Welke koersen zouden dat dan zijn? Eneco, Lombardije, Emilia, Canada, WK? Heeft ie toch nog nooit echt wat laten zien? Om je daar dan weer voor op te laden, lijkt me idd iets teveel gedoe.
Arsimo 29 juli 2015 15:42
Je punt is goed, maar voor de volledigheid: een goeie Eneco heeft Contador wel eens gereden (4de), direct na terugkeer van zijn schorsing. Dat zelfde najaar reed hij naast winst in de Vuelta ook nog een goeie Italiaanse campagne (winst Milaan Turijn en 9de in Lombardije) en 9de op WK.

Kan me echter goed voorstellen dat hij na tweede grote rondes en zich nu vermoeid voelend er geen trek meer in heeft de rest van dit jaar. Hij zal zich wel ultiem willen voorbereiden op de Tour van 2016. Om daar nog voor een keer alles er uit te halen na in feite drie mislukte Tour campagnes achter elkaar (voor zijn doen dan).
Snorfietser 29 juli 2015 15:52
Ik zat te denken aan Lombardije en Emilia, met daarvoor Canada en eventueel een van de Noord-Amerikaanse rondjes. Zoals Arismo aangeeft heeft hij best wel uitslagen gereden in sommige van deze koersen. Het is nu nog wel een heel eind naar 2016, en had hem eerlijk gezegd graag om de podiumplaatsen zien strijden in Lombardije.
Linkebal 29 juli 2015 16:40
Zeg dan gewoon dat je er geen zin meer in hebt of te vermoeid bent. Koorts lijkt me geen reden de rest van het seizoen niets meer te presteren.
malheur 29 juli 2015 17:12
Gemiste kans voor Contador om nog eens mooi de giro en vuelta te winnen, had de tour niet moeten rijden.
Ben 29 juli 2015 18:30
Koorts is de reden dat hij San Sebastian niet rijdt, hij zou sowieso niets meer rijden dit seizoen. Beetje flauw om AC woorden in de mond te leggen.
malheur 29 juli 2015 18:34
Zit vaak meer in dan de woorden die op eigen kracht zijn mond uitkomen smiling smiley
cyclingfreakske 29 juli 2015 19:29
malheur Schreef:
-------------------------------------------------------
> Gemiste kans voor Contador om nog eens mooi de
> giro en vuelta te winnen, had de tour niet moeten
> rijden.


soms heb je het niet voor het kiezen. Het was vooral tinkof die hem de dubbel liet rijden.
koorts ? kan toch na zo'n zwaar seizoen, als je helemaal op bent ? de rest van het seizoen is er voor hem niets meer te rapen dat in zijn specialiteit past, dus ja... misschien de verstandigste beslissing om gewoon naar 2016 te kijken.
Curzio 29 juli 2015 20:56
Ik ben nog niet zo overtuigd van dat "duidelijk minder". In de Vuelta vorig jaar was hij duidelijk de beste. De Giro was hij ingegaan met het idee dat hij ook de Tour nog moest rijden, plus toch een tamelijk harde val halverwege. In de Tour dit jaar haalde hij niet z'n normale niveau, vermoedelijk door de zware Giro.

Kortom: hij presteert goed, en wanneer hij wat minder is dan is daarvoor een goede verklaring.

Overigens lijken veel mensen te vergeten dat Contador in het verleden ook wel zwakke momenten had. Hij werd eraf gereden door Rasmussen bijvoorbeeld, had het heel zwaar met Andy Schleck op de Tourmalet (en later in de tijdrit, die toen ook zwak was), tour 2011 natuurlijk (ook na Giro) en tour 2013. Eigenlijk de enige twee rondes waarin hij echt souverein was waren de Tour 2009 en de Giro 2011.
cyclingfreakske 29 juli 2015 21:26
De Giro 2015 was voor Contador eentje waar hij zeer diep in de reserves heeft moeten tasten.... het regende er ook continue aanvallen, en het duet ARU / LANDA was een zeer harde noot om te kraken met een team dat nergens stond.
Puur tactisch gezien was de kennis van Riis een heel groot gemis in de Giro en heeft de leiding nogal wat fouten gemaakt.
Tinkof heeft daar een grote blunder begaan.... hij had de ploeg aan de vakmensen moeten laten ipv ze eruit te zetten en zelf de clown uit te hangen. (Riis stoorde zich enorm aan zijn gedrag, wat ook de reden was dat Ruis eruitvloog)
Bij de start in de Tour zag je al direct dat Contador niet hersteld was. je hoopt op een opleving later in de Tour, maar het was wel de eerste maal dat hij in de Giro 2015 zo diep is moeten gaan.
Tinkof had moeten nadenken en de Vuelta voorp moeten stellen.
dan had hij zeer waarschijnlijk helemaal top geweest, en misschien dan nog het WK en de RV Lombardije meepakken. Nu is het gewoon op en gedaan.... als de tank leeg is , stopt het.

je ziet ook al 2 seizoenen dat er toch mindere dagen zijn in een ronde en hij meer grimassen trekt dan hij ooit deed.
de leeftijd zorgt dat de recuperatie trager is, en dat voel je hoe dan ook in zo'n rondes met sterk jong rondetalent dat zich duidelijk onderscheid en snel recupereert.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29/07/2015 21:28 door cyclingfreakske.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen