Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Danielson positief

Gepost door Rudy t. 
Rudy t. 03 augustus 2015 08:02
Hup cleanteam...


Wielrenner Danielson test positief op testosteron
Foto: ANP
Gepubliceerd: 03 augustus 2015 07:53
Laatste update: 03 augustus 2015 07:53

Tom Danielson heeft positief getest op testosteron. Dat heeft de 37-jarige Amerikaanse renner van Cannondale-Garmin zelf bekendgemaakt op Twitter.
"Ik heb een van de ergste avonden uit mijn leven achter de rug", aldus Danielson.

"Het Amerikaanse antidopingagentschap USADA meldde me dat ik bij een out-of-competition-test op 9 juli positief heb getest op, zoals ik heb begrepen, synthetische testosteron."

Danielson heeft een contra-expertise aangevraagd. "Ik zal in afwachting van die uitslag de Ronde van Utah moeten missen. Ik heb dit verboden middel niet genomen en ook geen ander verboden middel trouwens."

"Na wat er de afgelopen jaren allemaal is gebeurd zou ik zoiets nooit doen. De komende tijd zal ik nagaan welke voedingssupplementen ik heb genomen."

Danielson was een van de oud-ploeggenoten van Lance Armstrong die in 2012 dopinggebruik bekenden. De Amerikaan zat een schorsing van zes maanden uit.
malheur 03 augustus 2015 08:05
jaja, niet genomen, nooit gezien dat spul, die kennen we.
Iwan 03 augustus 2015 08:24
Mooie leeftijd om er mee te stoppen. Die gaat vandaag of morgen zijn pensioen aankondigen.
Ron Meijers 03 augustus 2015 09:21
Testosteron. Dat lijkt me nu een ideaal middeltje voor een 37-jarige wiens natuurlijke testosteronproductie langzaam begint af te nemen. Zal wel een 'onschuldig' pleistertje geplakt hebben. Omzeilt hij tenminste de no needle policy. Hij zal binnenkort wel met pensioen gaan. Of z'n schorsing uitzitten, een comeback maken en de Vuelta winnen op recordleeftijd. Who knows?
malheur 03 augustus 2015 09:47
2e schorsing toch?
El Chaba 03 augustus 2015 09:48
Ja.
Eerst maar even de contra expertise afwachten.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03/08/2015 09:49 door El Chaba.
JW 03 augustus 2015 10:08
Inderdaad. Pas als die ook in zijn nadeel is kan hij geoordeeld worden.

Maar alleen al dit bericht is natuurlijk pijnlijk voor Vaughters.
Koppi 03 augustus 2015 10:26
Om de een of andere reden ben ik bij Danielson eerder geneigd hem op z'n blauwe ogen te geloven dan bij een of andere Italiaan of Rus. Mag ik dat zeggen?
El Chaba 03 augustus 2015 10:41
Beoordeeld of veroordeeld worden maar geoordeeld? winking smiley
Halve Belg 03 augustus 2015 11:07
@koppi? Omdat die Amerikanen nooit iets fout hebben gedaan wil je zeggen?


- Armstrong
- balco

USA is de bakermat van de doping
Blueprint 03 augustus 2015 11:19
Dat mag je zeggen. Danielson is immers het braafste jongetje van de klas, die er al een dopingschorsing op heeft zitten.
Walnoot 03 augustus 2015 11:30
Dat mag je absoluut zeggen, maar het klinkt natuurlijk wel heel dom en tamelijk xenofoob.
D. Marrage 03 augustus 2015 11:33
Quote
Blueprint
Dat mag je zeggen. Danielson is immers het braafste jongetje van de klas, die er al een dopingschorsing op heeft zitten.
Quote
Walnoot
Dat mag je absoluut zeggen, maar het klinkt natuurlijk wel heel dom en tamelijk xenofoob.
thumbs up
malheur 03 augustus 2015 11:54
Op een of andere manier vermoed ik dat Australiërs de meest hypocriete natie is binnen de sport met hun zogenaamde, cleane, 'hey mate'-gedoe maar ondertussen drogeren als een malle, dat zeg ik.
JW 03 augustus 2015 11:55
Bewuste woordkeuze winking smiley
sijbriskie 03 augustus 2015 12:06
Uiteraard zijn alle cynische reacties in het licht van het verleden meer dan begrijpelijk. Maar tóch vind ik het een kwestie van fatsoen om iemand het voordeel van de twijfel te geven tot zijn schuld onomstotelijk vast staat.
Arsimo 03 augustus 2015 12:24
Hmm, zou mevrouw Danielson misschien niet tevreden zijn geweest en het avondeten wat hebben opgewaardeerd?

(weer eens wat anders dan een hond-verhaal)
Curzio 03 augustus 2015 12:25
Laat je dat dan afhangen van de contra-expertise? Want dat is eigenlijk louter een formaliteit om een fout op het lab te ondervangen, maar de kans dat hier sprake van is, is extreem klein.
Aan de andere kant kan je zeggen dat als beide stalen positief zijn bevonden nog steeds niet onomstotelijk vast staat dat Danielson bewust de regels heeft overtreden, ook die kans is echter vrij klein.

Kortom: een zekere mate van onzekerheid is er altijd, maar een positieve test op een middel wat vaker wordt gebruikt en wat als prestatiebevorderend wordt gezien is wat mij betreft voldoende om een oordeel te vellen.
Goozzer 03 augustus 2015 12:30
Mevrouw Danielson is een tijdje terug aan de kant geschoven voor een bedenkelijker exemplaar, wellicht dat het daar aan ligt... [thedirty.com]
sijbriskie 03 augustus 2015 13:05
Dirty inderdaad, dit soort ranzige publicaties.
sijbriskie 03 augustus 2015 13:22
Nee, ik laat mijn oordeel afhangen van of de (doping)verdachte zelf uiteindelijk zijn vergrijp toegeeft en/of dat er genoeg betrouwbare getuigen zijn die bevestigen dat de verdachte inderdaad schuldig is. Tot zolang wil ik graag de mogelijkheid openhouden dat iemand die zijn onschuld uitschreeuwt daadwerkelijk onschuldig is, hoe onwaarschijnlijk dat dan ook lijkt. Er zijn immers genoeg voorbeelden van mensen die alle schijn tegen hadden, maar desondanks de waarheid spraken. En het lijkt me gruwelijk om in zo'n positie te verkeren.
Arsimo 03 augustus 2015 13:50
Dat laatste in een goed punt.

Het komt zelden voor dat de contraexpertise de eerste controle ontkracht maar het is er niet voor niets en het kan altijd dat er fouten zijn gemaakt buiten de renner om.

Overigens zou ik me in deze case kunnen voorstellen dat Danielson zelf of zijn begeleiding/omgeving een stommiteit heeft uitgehaald. Het zal vast wel kloppen dat synthetische testosteron in zijn lichaam zat, maar als presatiebevorderende doping klinkt bijna te stom om waar te zijn in zijn situatie. Althans presatiebevorderend voor zijn wielerprestatie dan ;-).

Danielson lijkt mij op zijn 37ste geen wanhoopsexemplaar uit een conti-ploeg te zijn zoals we af en toe uit bijvoorbeeld Italie horen. Als dat zo was had hij beter gewoon epo kunnen nemen - als je dan toch de gok neemt neem dan iets wat echt helpt.
Massimo 03 augustus 2015 15:40
Behoorlijk harde klap zo voor de ploeg, die het al niet makkelijk heeft dit jaar, en dan vlak voor een koers die ook nog eens zeer belangrijk is voor de sponsor.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03/08/2015 15:46 door Massimo.
balea lac 03 augustus 2015 15:47
Garmin was toch die ploeg die heel erg tegen Doping was?
cyclingfreakske 03 augustus 2015 15:53
weer groot nieuws...

niettegenstaande kwam er afgelopen week een echt schandaal bovendrijven, waarbij het IOC, WADA en atletiekfederaties totaal verrast waren en gingen onderzoek nwaar het lek vandaan kwam... ipv de gedopeerden aan te pakken.

de afgelopen 15 jaar waren er ca 18000 stalen genomen bij Europese, Olympische en Wereldkampioenschappen.
het lek had documenten doorgespeeld naar een of meerdere zenders, waar ca 5000 dopinganalyses opstonden.
wat bleek ?
van die 5000 tests (niet eens een derde van 18000), bleek dat meer dan 33 % !!!!!!! u leest het goed - 33% ---- POSITIEF was, waaronder zeer grote namen.
Ondanks al die positieve tests, werden toch medailles, prijzengelden etc uitgereikt. ZELDEN werd iemand teruggefloten (oa een paar Bulgaarse gewichtheffers)

de hele positieve lijst werd al die jaren in de doofpot gestop door WADA en IOC, alsog atletiek de meest zuivere sport was..... terwijl het ALTIJD AL de BAKERMAT van de doping en testveld van experimentele doping is geweest. !!!
dus totale paniek bij WADA etc....omdat het lek de hypocrisis zo beu was om het naar buiten te brengen.
De WADA directeur kwam op tv doodleuk vertellen dat ze het lek gingen zoeken, alsof er verder niks mis is.
Ik zou van grote schaamte aftreden ipv verder de hypocriet uit te hangen.


Tevens bleek dat de afgelopen OS ook vele atletiekers positief waren, en bij nogal wat Chinese atleten abnormale zake nwaren vastgesteld.
Zo kan je ook de prestatie van de Chinese mtb'ser die de OS rit won, sterk in vraag stellen :
nooit een platte prijs rijden, 1j voor de OS wint ze enkele wereldbekers, de OS wint ze en dan verdwijnt ze helemaal in de anonimiteit.. geen platte prijs en zelfs niet meer uitrijden.


Ik wil maar zeggen :
men doet alsof wielrennen de lepra is van de sport, maar percentueel scoort het wielrennen bijzonder laag in percentages positieve gevallen tegenover andere sporten, het aantal controles gerekent.
HET IOC en WADA willen dan wel deze sport dicteren van zuiverder dan zuiver worden en wielrenners keihard aanpakken, maar als het over hun geliefkoosde atletiek en Olympsiche basisisport gaat, mag iedereen vrijuit gaan en doen wat die wil.


Danieldson mag dan gepakt zij, het is een niemendalletje tegenover de lange lijst van 33% op amper 5000 atletieka,analyses dat jarenlang door de meest belangrijke sportinstanties is verzwegen..
bereken dat eens op de 18000 geteste gevallen...
en wat als men daar jaarlijks evenveel tests uitvoert als in het wielrennen ..??? dat zou pas schrikken zijn. dan zijn wielrenners zeer brave jongens.

ik zou willen, net als vele wielerliefhebbers, dat met elk jaar evenveel en op eenzelfde wijze controles doet dat in het wielrennen gebeurd in de hele atletiekwereld en wat rond het OS hangt..



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03/08/2015 15:58 door cyclingfreakske.
Slimmerd 03 augustus 2015 15:57
Niet alle gevallen waren positief, velen enkel verdacht! Een bloedpaspoort in die sport zou zeker helpen.
Verontrustend waren de cijfers zeker.
Koppi 03 augustus 2015 15:57
Dat is wat ik bedoel.
Ik weet echt wel dat Armstrong een Amerikaan is, dat de Balco-affaire zich in Amerika afspeelden en dat zich daar nog het een en ander dopinggedoe afspeelde.
Eerder geschorst? Leek me à la Millar en lang koersend voor Vaughters juist een reden om voortaan clean te willen blijven.
cyclingfreakske 03 augustus 2015 16:05
wat 2j terug al uitkwam was dat van de Jamaicaanse loperploeg, er 6 gevallen van de 8 positief waren bij een onverwachte test op trainingskamp.... waaronder enkele ronkende namen. toch mochten ze doodleuk meedoen en nogal wat medailles naar huis nemen.
als een wielrenner door een hoestsiroop positief is, dan word die gebrandmerkt alsof het een massamoordenaar is. (door de overdreven heksenjacht is dat geen overdreven figuurlijke omschrijving)

wat ook al vele jaren in gebruik is bij atletiek is genetische doping. zo kunnen er waarden gaan afwijken van het normale maar effectief bewijzen zoals met een ingespoten product als bv epo, is zeer zeer moeilijk aan te tonen. dat zal iets worden voor 10-15j in de toekomst vrees ik.

wat ik globaal wil zeggen is dat de strafverhoudingen totaal uit balans zijn en men vooral in de verkeerde sector zo bijzonder hard optreed.
doming zal helaas altijd wel ergens opduiken, maar als je de voedingsbodem (atletiek is dat altijd geweest) niet aanpakt, zal men altijd veel later nieuwe / experimentele productten zien opduiken in het wielrennen.
tenslotte duikt zoiets vaak pas op als hij bij atletiek al lang in gebruik is en men al naar nieuwe dingen kijkt / experimenteert.
Slimmerd 03 augustus 2015 16:07
Ze treden natuurlijk niet in de verkeerde sector te hard op, ze zouden de wielerlijn gewoon door moeten trekken!
Curzio 03 augustus 2015 16:10
Op zich wel sympathiek, maar dat zijn toch geen werkbare principes?

1. De verdachte moet zelf toegeven. In +90% van de dopinggevallen gebeurt dat pas na vele jaren.
2. Er moeten getuigen zijn. In +90% van de gevallen zijn er of geen getuigen, of zijn die getuigen zelf betrokken bij deze acties en dus niet gewillig om een verklaring af te leggen.

Het aantonen van een prestatiebevorderend product, zoals synthetisch testosteron, waarvoor geen aannemelijke andere verklaring bestaat, is volgens mij gewoon voldoende. Daarvoor zijn die tests er. Mocht Danielson met een aannemlijke verklaring komen hoe dit synthetische testosterin in zijn lichaam kon komen zonder dat hij bewust poogde doping te gebruiken dan zal ik mijn mening over hem herzien, vooralsnog is hij echter een recidivist dopeur.
El Chaba 03 augustus 2015 16:51
Zoals je zelf al indirect zegt, dat middel kan best in zijn bloed zijn gekomen door een vervuild voedingssupplement - en dat komt echt niet zelden voor - en pas wanneer dát duidelijk is geworden, is hij voor mij een "recidivist dopeur" en niet van tevoren al. Nu is er een verdenking van schuld, niet meer en niet minder.
Blueprint 03 augustus 2015 16:52
Een positieve test op een niet-lichaamseigen middel vind ik wel voldoende.
Bromertà 03 augustus 2015 17:36
Rutger Koppelaar werd onlangs ook voor 2 jaar aan de kant gezet. In eerste instantie liet hij precies dezelfde "verbazing" horen als deze Danielson. Hij zou er alles aan doen om zijn "onschuld" te bewijzen. Maar toen werd het stil, en legde hij zich neer bij de schorsing. Hier kan ik met de pet niet bij, want als iemand werkelijk onschuldig is dan vecht ie door tot het bittere einde om zijn onschuld te bewijzen.

Trouwens, zelfs al zou het in het geval Danielson in vervuilde supplementen zitten dan nog is ie wel heel dom bezig geweest door niet in teamverband deze middelen te betrekken en is het maar goed dat ie aan de kant wordt geschoven. Ben benieuwd of de Sponsors van Vaughters opkrassen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03/08/2015 17:38 door Bromertà.
El Chaba 03 augustus 2015 17:39
Allemaal veronderstellingen en het kan waar zijn hoor, maar ook niet waar. Ik wacht liever op de feiten en oordeel dan pas.
Massimo 03 augustus 2015 17:44
Verdenking van schuld is een niet-bestaande term, vermoeden van schuld bestaat wel en leidt tot verder onderzoek. In dit geval is dat niet nodig als de B-staal ook positief blijkt, en is Danielson volgens de internationale dopingwetten gewoon schuldig, het is dan aan hem om zijn onschuld te bewijzen.
Curzio 03 augustus 2015 17:52
Nee, ik geloof niet dat er synthetisch testosteron kan voorkomen in en gewoon voedingssupplement, al dan niet door "vervuiling". Dan moet Danielson al de grenzen hebben opgezocht met voedingssupplementen van obscure oorsprong en als je dat doet zonder dat je je verdiept in wat je eigenlijk slikt, dan ben je gewoon verantwoordelijk voor wat er in je lichaam komt.
Blueprint 03 augustus 2015 18:40
Ik vond het ook heel sneu voor Astana dat de gebroeders Iglinskiy vorig jaar werden betrapt.
Massimo 03 augustus 2015 18:46
Deze jongens zijn afhankelijk van een private sponsor, bij Astana kunnen er twintig betrapt worden en de geldkraan blijft gewoon wijd open.
Velodroom 03 augustus 2015 19:32
@Cyclingfreakske brengt Danielson in verband met het ongoing atletiekschandaal.

Over de leakage hier heb ik hem nog niet gehoord. smiling smiley

Het atletiek(vervolg)schandaal door de journalist Hajo Seppelt i.s.m. anderen aan het licht gebracht, handelde over bloedwaarden, met name over die door twee experts, Ashend en Parisotto, beoordeeld als verdacht tot zéér verdacht. Details werden uiteraard nergens gegeven.
Gekeken werd ook specifiek naar duursportonderdelen en medaillerangen.
Periode betrof 2001 t/m2012 WK Atletiek (2001-2003-2005-2007-2009-2011) en OS (2004, 2008 en 2012). Geen EK atletiek.

Context werd ook niet gegeven. De overall conclusie van Cyclingfreakske, dat we hier dan ook zouden kunnen spreken, van positieve dopinggevallen op basis van bloedwaarden, ergo het biologisch paspoort is dan ook gratuite. De IAAF stelde overigens het paspoort pas in 2009 in.
Bloedwaarden in de atletiek op duursportonderdelen in de negentiger jaren logen er trouwens ook niet om.

Hier overzichtsartikel.
Hier de vergelijking atletiek vs wielrennen.
Hier waar ze vandaan kwamen, althans in het eerder geopenbaarde schandaal.
Hier wat het biologisch paspoort dan heeft gebracht (mening)

De vergelijking van abnormale bloedscores (Goozzer's terrein) in atletiek en wielrennen is op zich wel interessant.
Kortom voor degene, die zin heeft dit allemaal te willen lezen.
lodjan 03 augustus 2015 20:32
Twee atleten uit Nederland. Laat me raden: Vroemen en Herzog.

(U vraagt zich af: wat heeft dit nog met wielrennen te maken? Vroemen nam Boogerd mee naar Wenen.)
Walnoot 03 augustus 2015 22:42
In principe is Danielson gewoon de lul, het is heel onwaarschijnlijk dat zulk spul op een onschuldige manier zijn lichaam in is gekomen. Op meer feiten dan degenen die er nu zijn kun je in de meeste dopingzaken lang wachten.

Hij zal vast wel met een of ander vergezocht en niet te checken verhaal aankomen. Categorietje van verzorger die een bergpas is overgegaan om vlees uit Spanje te halen, babyvoeding die nooit is opgehaald of 30.000 euro betaald hebben voor trainingsschema's van iemand die gewoon heel toevallig koelkasten vol bloedbuisjes in zijn garage heeft staan.

De 'feiten' in dit soort zaken kan ik heel weinig mee. Niet binnen een week een logische verklaring of een negatieve B-staal en ik weet genoeg. Het kan zeer goed zijn dat hij niet met opzet heeft willen doperen, Danielson heeft waarschijnlijk gewoon lopen kloten met zijn supplementen. Maar wat ik ook al zei bij Van Avermaet: dat soort shit blijft dubieus, het is gewoon eigen schuld als je gepakt wordt en dan hoor je ook op de blaren te moeten zitten. Contador-style zeg maar.
Goozzer 03 augustus 2015 23:08
Dat ligt natuurlijk iets genuanceerder als je je bedenkt dat het bij sommige stoffen mogelijk is om positief te testen zélfs als de supplementen getest zijn, omdat de industriestandaarden begrensd zijn - waar dat voor dopingcontroles bij atleten veelal niet zo is. Dit geldt met name voor de stimulantia (waartoe overigens ook clenbuterol gerekend wordt).

In die zin is het opmerkelijk dat de isotopentest kennelijk (meteen) is toegepast. Normaal gezien wijst dit immers op een reeds eerder afgevlagde T/E-ratio, anders wordt de kwalitatieve vervolgtest niet standaard gedaan. Dit maakt vervuilde supplementen m.i. dan ook minder geloofwaardig als argument (tenzij ze serieus vervuilt waren, of zijn ratio sowieso hoog ligt)...
El Chaba 03 augustus 2015 23:19
Allemaal grotendeels waar hoor. Ik acht de kans ook heel klein dat het anders is dan wat de meesten hier denken. Ik wacht alleen nog even af met een definitief oordeel, te beginnen met op zijn minst de contra expertise.

Alleen waarom je Van Avermaet er nou bij moet halen is me echt een raadsel. Het is hier nogal bon ton om mee te huilen met de onderbuikwolven die doen of Van Avermaet op zeker doping gebruikt heeft en alleen maar goed is weggekomen door een lakse houding van de Belgische autoriteiten of zoiets.
Die zaak lijkt echter in werkelijk helemaal niets lijkt op deze zaak of die van Contador, te beginnen met het belangrijkste feit dat van Avermaet helemaal niet op doping betrapt is. Dat het misschien sneu is dat hij een dubieuze huisarts heeft bezocht en dat het babyvoeding verhaal wat lacherig aandoet, soit, maar dat mag wat mij betreft niet de aandacht afleiden van de feiten die Van Avermaet op alle fronten hebben vrij gesproken.
cyclingfreakske 03 augustus 2015 23:29
@Velodroom :
Breng Danieldson niet ivm het atletiekschandaal. die staat daar los van.
Ik geef enkel een vergelijking hoe de pers het brengt, instanties tewerkgaan in de maatregelen en wielrennen lang die die enorme vuile sport is zoals ze word afgeschildert.
Het word het weer in media afgedaan of de wereld vergaat bijna.want het is een wielrenner... en wat lees je van het atletiekschandaal in de pers en andere media / kleine artikels, enkele regels,..... Het weegt niet op tegen het schandaal en talloze dopeurs in de atletiek en de rest, en hoe WADA, IOC nu met een Blatter mentaliteit bovenkomen.


bv tennis :
er is een geval van een Duitse tennisser, die een hogere waarde - toch ook miniem - liet optekenen van clembuterol zoals Contador.
Eigenlijk had zijn bewijs niets te maken met de verklaring die hij had gegeven, de zaken hadden niet eens verband. maar ging vrijuit. (een van de vele artikels) clembuterol stof


als je de cijfers in rapporten bekijkt - puur vermeld aantal controles naast positieve gevallen per sport bekijkt, en niet een algemeen grafiekje, sta je te kijken hoe laag wielrennen scoort de laatste 10j, en hoe andere sporten hoog scoren in verhouding, en zelfs een aantal stevig stijgen.
de Belgische journalist Hans Vandeweghe was vroeger bikkelhard naar wielrenners toe... heeft zich geleidelijk gaan specialiseren en verdiepen in de dopingproblematiek in de sport, vele sporten doorgelicht... die was zo verbijsterd dat hij zijn ongemeen harde woorden richting wielersport openlijk gecorrigeerd heeft. En ook vaststelde dat er al vele jaren in de atletiek zware inbreuken waren en de doofpot ingingen (oa de Jamaicaanse loopploeg met U.Bolt.)
Ook het geval Contador was hij nadien heel milder, toen hij de Duitser zijn dossier nog eens bekeken had, en vond dat de verkeerde gestraft was met de feiten die hij had gelezen. En zich afvroeg waarom zijn staal naar Duitsland werd gestuurd en die van de andere atleten niet, op dat moment.

en dan zwijgen we nog van de geldboetes, als je een bekendere naam hebt.... dat is totaal van de pot gerukt (oa Basso zou 700.00 moeten ophoesten, Ulrich was 1mlj euro,, de lijst is eindeloos. En anderen krijgen enkel een schorsing en een boete van 2500 zw.fr en de kous is af.
neem een Filip Meirhaege : epo.... schorsing, geen geldboete. Ben Berden : epo, geldboete van 15000e en correctioneel veroordeeld tot 50.000e, Bruylands : epo, 5000e boete en de kous was af. Ronaldo (bijnaam de dikke) betrapt op anabolica in 2008, 2 wedstrijden naar keuze 'geblesseerd' en twas in orde.

normaal ?



3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/08/2015 22:01 door cyclingfreakske.
Bromertà 03 augustus 2015 23:45
Blijkbaar voert het USADA wel vaker een IMSR of CIR uit zonder een T/E afwijking.

Another related tidbit on the sabotage front that we learned from reading the 947 pages of the Justin Gatlin trial testimony is that Justin Gatlin never flunked the T/E ratio test. Justin Gatlin’s T/E ratio was always below 4/1 and was actual .19/1 on one of his tests in 2006. However he tested positive because USADA detected exogenous testosterone in his system by using the more expensive direct carbon isotope ratio test (CIR).

[www.letsrun.com]
Leon 03 augustus 2015 23:50
Die Duitse tennisser was geen tennisser maar een tafeltennisser, Dimitri Ovtsjarov, en je bent echt de allereerste figuur waarvan ik lees dat hij Ovtsjarovs vrijspraak onterecht vindt.
Maar je mag dat best in nog eens 4 alinea's uitleggen hoor. Wel graag met iets minder open deuren en zijsprongen.
cyclingfreakske 03 augustus 2015 23:53
naast vervuilde voedingsupplementen en toegepaste synthetische testosteron is er nog een 3e factor die een positieve test kan uitlokken.... het betreft wel een hele kleine minderheid van atleten die ermee geconfronteert (kunnen) raken.
Het lichaam kan onder kort opeenvolgende extreme omtstandigheden een supercompensatie gènereren om sneller te herstellen en de waarde sterk doen toenemen.
dat is oa Leukemans, W. Omloop, Van Lierde, een gemiddeld Amerikaans marathonlopen overkomen, om enkele vb te noemen.
Na positief te testen en hin onschuld uit te schreeuwen, hebben ze de wetenschap aangesproken om te kijken wat een oorzaak kon zijn. Daar werden de extreme omstandiheden opnieuw herhaald, opgevolgd door de wetenschap.
Er is toen duidelijk geworden dat hin lichaam enorme hoeveelheden aanmaakte, wat resulteerde in een positieve test.
Om verdere problemen te voorkomen, werden op bewijs van de wetenschappelijke onderzoeken attesten verleend aan de atleten, die vermelden dat het om een natuurlijk fysieke reactie ging. Ook het bloedpaspoort is voor hun een goede zaak, omdat de waarden voor hun een natuurlijk hoge waarde op regelmatige basis aangeven.

het verschil was wel : iedereen mocht onmiddelijk hervatten, behalve de wielrenners... ze bleven geschorst door UCI omdat het wielrenners waren, en de bewijzen werden op schandalige wijze van tafek geveegd. Ze wilden geld !!!


maar nogmaals :
het gaat om een klein aantal atleten die zulke fysieke reactie hebben !
hoge synthetische testosteronwaarden zijn zeer makkelijk aan te tonen, zeker met de huidige technologie !

en Danieldson zal zo al niet gelooft worden..... hij was ooit al betrapt.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03/08/2015 23:56 door cyclingfreakske.
Blueprint 04 augustus 2015 09:31
Des te meer reden voor Vaughters om ervoor te zorgen dat zijn renners niet positief testen.
Walnoot 04 augustus 2015 09:50
Van Avermaet heeft een middel besteld dat op de dopinglijst staat. Dat betekent dat hij in ieder geval van plan was om iets dubieus te doen. Dat is bij bijvoorbeeld Contador - zijn zaak lijkt meer op die van Danielson natuurlijk - nooit aangetoond. In mijn ogen is de bestelling vrij onbetwistbaar bewijs van dopering.

Over de Belgische autoriteiten: het helpt bij Van Avermaet natuurlijk ook niet dat hij in dezelfde zaak zit als bijvoorbeeld Sweeck. Het excuus van het middel op willen drinken - die had ik ook op mogen nemen in mijn lijstje van slechtste excuses aller tijden - heeft geloofwaardigheid 0,0, maar den Laurens is er voorlopig wel mee weggekomen.
Sub Culture 04 augustus 2015 10:19
Heb ik iets gemist omtrent doping en Van Avermaet ofzo?
Ik herinner mij 'storm in een glas water' ofzoiets.

Get over it.
Walnoot 04 augustus 2015 11:18
Nee, niks gemist, dat is inderdaad hoe men het op sporza bracht. Gelukkig hebben we de feiten nog, whatever they may be...
Michael B. 04 augustus 2015 11:18
cyclingfreakske Schreef:
-------------------------------------------------------
> naast vervuilde voedingsupplementen en
> toegepaste synthetische testosteron is er nog een
> 3e factor die een positieve test kan
> uitlokken....
het betreft wel een hele kleine
> minderheid van atleten die ermee geconfronteert
> (kunnen) raken.
> Het lichaam kan onder kort opeenvolgende extreme
> omtstandigheden een supercompensatie gènereren om
> sneller te herstellen en de waarde sterk doen
> toenemen.
> dat is oa Leukemans, W. Omloop, Van Lierde, een
> gemiddeld Amerikaans marathonlopen overkomen, om
> enkele vb te noemen.
> Na positief te testen en hin onschuld uit te
> schreeuwen, hebben ze de wetenschap aangesproken
> om te kijken wat een oorzaak kon zijn. Daar
> werden de extreme omstandiheden opnieuw herhaald,
> opgevolgd door de wetenschap.
> Er is toen duidelijk geworden dat hin lichaam
> enorme hoeveelheden aanmaakte, wat resulteerde in
> een positieve test.
> Om verdere problemen te voorkomen, werden op
> bewijs van de wetenschappelijke onderzoeken
> attesten verleend aan de atleten, die vermelden
> dat het om een natuurlijk fysieke reactie ging.
> Ook het bloedpaspoort is voor hun een goede zaak,
> omdat de waarden voor hun een natuurlijk hoge
> waarde op regelmatige basis aangeven.
>
> het verschil was wel : iedereen mocht onmiddelijk
> hervatten, behalve de wielrenners... ze bleven
> geschorst door UCI omdat het wielrenners waren, en
> de bewijzen werden op schandalige wijze van tafek
> geveegd. Ze wilden geld !!!
>
>
> maar nogmaals :
> het gaat om een klein aantal atleten die zulke
> fysieke reactie hebben !
> hoge synthetische testosteronwaarden zijn zeer
> makkelijk aan te tonen, zeker met de huidige
> technologie !
>
> en Danieldson zal zo al niet gelooft worden.....
> hij was ooit al betrapt.

Extreme fysieke reactie is echt totale bullshit net of Leukemans een soort superman is met biometische eigenschappen? Dan had ie wel veel meer gewonnen hoor.
JW 04 augustus 2015 11:45
In mei, na de uitspraak, schreef ik:

Wat ik me bij dit alles vaak heb afgevraagd is hoe zo'n zaak in Nederland (bekende Nederlandse renner, Nederlandse kwakzalver) zou zijn afgelopen.
Ik denk dat in elk geval de Nederlandse media zich er veel meer mee bemoeid zouden hebben. Waardoor wellicht meer "onthullingen" aan het licht zouden zijn gekomen.
Van Avermaet is vrijgesproken wegens gebrek aan bewijs, niet omdat zijn onschuld is vastgesteld. Toch een subtiel verschil...

Ik heb er geen moeite mee dat hij de dans ontspringt, en zie hem voortaan ook zeker niet als een zware dopingfraudeur.
Maar wel als een kleine scharrelaar waar een luchtje aan zit.
Het doet zijn status niet echt goed, en dat is toch jammer.


En dat is toch het gevoel dat bij mij is blijven hangen.
En waar ik na San Sebastian weer aan moest denken, toen hij schreeuwde dat de overwinning hem ontstolen was.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04/08/2015 11:45 door JW.
malheur 04 augustus 2015 12:13
van Avermaet is in ieder geval met een goede campagne onderweg dit jaar om zich als 'echte wielrenner' te profileren.
malheur 04 augustus 2015 12:14
En? Dan doeken ze boel toch gewoon op?
malheur 04 augustus 2015 12:15
Leukemans is natuurlijk altijd een enorm sterke renner geweest maar kan simpelweg niet afmaken.
Goozzer 04 augustus 2015 15:45
Interessant, al kan ik mij zo voorstellen dat die 0.19/1 ook alle alarmbellen heeft doen afgaan...
cyclingfreakske 04 augustus 2015 21:41
@Michael B.
meer testosteron heeft niets met meer gaan winnen te maken. Leukemans en de andere jongens die na wetenschappelijk onderzoek daadwerkelijk zeer sterk compenseerden en een probleem kregen, waren geen supermannen.
zoals reed gezegd : WETENSCHAPPELIJK ONDERZOEK VERRICHT EN BEWEZEN DAT HET geen toepassing van doping was maar een vrij weinig voorkomend natuurlijk fenomeen.
het is niet zo dat ze laag zitten zoals de meesten na veel koersen en trainen... ze zitten zowieso vrij hoog, een aangeboren factor in die enkele atleten hun gevallen.
Persoonlijk ken ik het hele verhaal en lijdensweg van een aantal renners die met die omstandigheden te maken hebben gehad en een attest op wetenschappelijke basis kregen.
Intussen zijn ook de testen een pak ge-evalueerd, wat het onderscheid tussen synthetisch en natuurlijk hormoon veel duidelijker kan onderscheiden.


Leukemans is inderdaad altijd een sterk renner geweest zoals iemand al zei.
probleem is : niet erg snel, een zwak team, eigenlijk altijd slechte ondersteuning gehad of afgeremd geweest door anderen wegens het in wedstrijden inschakelen met een parcours dat hem niet lag. Maar qua karakter kunnen velen er wat van opsteken.



G Van Avermaet was al een echte coureur !



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04/08/2015 21:41 door cyclingfreakske.
Arriere de la course 04 augustus 2015 22:00
Volgens mij zit je er hier bij Leukemans volkomen naast. Maar goed ik zal het wel weer mis hebben.

Dat Leukemans destijds vrijgesproken werd had hij enkel en alleen te danken aan de dokter van zijn ploeg destijds, Predictor Lotto. Deze dokter heeft destijd verklaard een middel voor geschreven te hebben waardoor Leukie zonder zijn medeweten een teveel aan testosteron binnen kreeg. En toen leefde iedereen in Vlaanderen nog lang en gelukkig.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04/08/2015 22:01 door Arriere de la course.
cyclingfreakske 04 augustus 2015 22:29
Arriere de la course Schreef:
-------------------------------------------------------
> Volgens mij zit je er hier bij Leukemans volkomen
> naast. Maar goed ik zal het wel weer mis hebben.
>
> Dat Leukemans destijds vrijgesproken werd had hij
> enkel en alleen te danken aan de dokter van zijn
> ploeg destijds, Predictor Lotto. Deze dokter heeft
> destijd verklaard een middel voor geschreven te
> hebben waardoor Leukie zonder zijn medeweten een
> teveel aan testosteron binnen kreeg. En toen
> leefde iedereen in Vlaanderen nog lang en
> gelukkig.


Leukemans werd vrijgesproken, maar door de KBWB herhaald terug geschorst omdat ze gezichtsverlies hadden geleden in het dossier, en hoe dan ook het hem moeilijk wilden maken.... uiteindelijk was hij toch 2 jaar kwijt. Dat had je moeten weten.
ik ken de hele historie en niet van media...
De arts waarover je het hebt, hebben ze ook binnen de ploeg geflikt 'een jaloerze collega nb)
Het was in de eerste plaats Marc Sergant die zijn mond voorbijpraate in een allereerste reactie, met de mededeling dat hij het vreemd vond omdat het hele team met hetzelfde product werd behandeld......, en later deed of hij niets had gezegd.
hij was teruggefloten !

Leukemans zijn verhaal is er eentje waar de ploeg van toen heel smerig spel heeft gespeeld..... omdat hij zijn mond niet hield op zijn niet Tour selectie, en het team 3 krabbers meenam ipv 1 jonge rakker en 2 ervaren steunpunten in bloedvorm op dat moment. leukemans heeft altijd het hart op de tong gehad... en daar kon men toen niet mee leven.
Niet toevallig dat alle stalen naar Gent waren gestuurd, maar dat van Leukemaans "per ongeluk" in Duitsland terechtkwam.

altijd knap als iemand zo broodjeaap verhaal tracht te verkopen van ergens uit de media, en totaal gen idee heeft wat er werkelijk gespeeld heeft.
je kan beter zwijgen over dat hele verhaal van Leukemans...... je weet er niets van !

het was een lijdensweg voor hem en onterecht.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04/08/2015 22:30 door cyclingfreakske.
Arriere de la course 04 augustus 2015 22:32
Onterecht een synthetische vorm van testosteron binnen gekregen. I rest my case, zoals jij wilt zal ik verder zwijgen.

Overigens, hij werd betrap eind 2007, reed september 2008 terug een koers. Krappe 2 jaar. Al zal ik ook dit mis hebben.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04/08/2015 22:36 door Arriere de la course.
cyclingfreakske 04 augustus 2015 23:24
ik zei... bij herhaling weer geschorst.. uiteindelijk was hij toch 2j kwijt op Belgsche bodem. Wat resulteerde in een bizarre situatie waar hij in Belgie herhaald tegen een verbod aankeek dat er niet mocht zijn, en in het buitenland geen probleem had (de UCI volgde de stelling van de KBWB niet meer na de weerlegde bewijslast, idem verhaal met Omloop.)
De beschuldiging was synthetisch, de WETENSCHAP gaf vanuit de directe praktijk wel een hele andere oorzaak aan, een natuurlijke notabene.
Dat er iets niet klopte, bleek ook uit de opgevraagde stalen door hen, waar zogezegd enkel het B-staal min of meer bruikbaar was.... de wetenschappers waren niet overtuigd van de bewijzen die tegen Leukemans en ervaring hebbend met dat soort supercompensatie's van atleten vermoeden ze onregelmatigheden..
maw : er zat een geurtje aan.... geen kleintje ook bleek nadien, zeker als je weet hoe men die arts behandeld heeft vanuit dat team..omdat ze vrienden waren.
Ik heb het absoluut niet van via via via of media gelezen en gehoord hier en daar.........
en er zijn nog mensen die het hele gebeuren van nabij hebben.
Laat ons zeggen dat de omerta over dat dossier nog sterk aanwezig is bij de schuldigen die hun geflikt hebben.
Verder kunnen anderen maar denken dat ze het weten omdat ze het ergens gelezen hebben....
cyclingfreakske 04 augustus 2015 23:33
uiteindelijk gaat het over Danieldson...... volgende stap is dat hij zijn voedingsupplementen gaat laten analyseren.

men sluit niet uit dat er supplementen gecontamineerd zijn doordat ze op eenzelfde lijn kunnen vervaardigd zijn, waar dagen voordien of de dag ervoor een hormonaal medicijn is geproduceerd en de zaken te weinig steriel zijn gemaakt.
het is een mogelijk parcours, Onderzoek zal wel centen kosten......
Ooit heeft USADA zelf onderzoek ingesteld naar voedingsupplementen op de US-markt, waaruit bleek dat een 30% gecontamineerd was.
er werden vervolgens lijsten opgesteld met welke zuiver waren en welke niet. Echter is dat maar 1x gedaan...... dus geen effect en nog steeds een minieme kans.
6j terug heeft men in Belgie er ook mee bezig geweest vanuit de Vlaamse overheid, nu gebeurd een analyse op productie enkel binnen bepaalde firma's zelf.
( te duur maw)

meestal is er wel iets anders aan de hand. Ik geloof ook niet dat hij zo'n Leukemans of Van Lierde geval word... dan had dat veel eerder gebeurd geweest.
Bromertà 04 augustus 2015 23:51
Vooralsnog zal niemand zijn mouwen oprollen om het vuur uit de schenen van Leukemans te kloppen. Er gaan zelfs geruchten dat Sergeant supplementen onder de oksels bewaard waardoor de contaminatie vrijspel krijgt. Maar dat is slechts het halve verhaal. Lotto's dokter gaat tot op de bodem en daar ligt zonder tegenspraak de oorzaak. Daar kan geen kinesioloog tegenop. Voeg daarbij de niet aflatende extatische peristrokalia (uit de hoge veen, want die van de duitsers is veel minder) en ge hebt een sluitend plasma in de cel-omgeving. Onder hevige stress kan daar lekvocht ontstaan wat de synthetische eigenschappen versterkt. Kijk, daar weten die belgen weer niets van. Best jammer.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen