Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Tour de Pologne 2015 (2.UWT), etappe 3

Gepost door El Chaba 
El Chaba 03 augustus 2015 22:04
Tour de Pologne 2015 (2.UWT), etappe 3
El Chaba 03 augustus 2015 22:04



Tour de Pologne 2015 (2.UWT), etappe 3: Zawiercie - Katowice (166,0 km / 107,2 km + 4x 14,7 km)


Profiel:





Profiel laatste 3 km:








Matteo Pelucchi laat nog maar eens zien waarom hij dit jaar echt is doorgebroken. Kittel is duidelijk niet blij, to put it midly

Stand AK na etappe 2:

1. KITTEL Marcel TGA 06:03:09
2. EWAN Caleb OGE 00:00:10
3. BONIFAZIO Niccolo LAM 00:00:12
4. NIZZOLO Giacomo TFR 00:00:12
5. BURGHARDT Marcus BMC 00:00:13
6. BOECKMANS Kris LTS 00:00:16
7. TURGOT Sébastien ALM 00:00:16
8. PUCCIO Salvatore SKY 00:00:16
9. ARNDT Nikias TGA 00:00:16
10. MANZIN Lorrenzo FDJ 00:00:16

Start: 14.45 uur.
Finish: rond 18.40 uur.
Walnoot 03 augustus 2015 22:24
Huh? Pelucchi is toch gewoon de bastaardbroer van Francesco Chicchi? Een van de snelste mannen in het pak, maar kansloos als er noemenswaardige hindernissen zijn of er gewoon te hard doorgetrapt wordt?

Bovendien was zijn overwinning in de Tirreno in 2014, dat lijkt me zijn grootste overwinning.
El Chaba 03 augustus 2015 22:52
Won dit jaar twee Trofeo's op Mallorca waar hij o.a. Greipel versloeg. Is dit jaar duidelijk constanter dan andere jaren, zeker als het sprints betreft waar ook andere topsprinters meedoen.
En brak ooit door met winst in de Clasica Almeria, dan kan je echt wel een heuvel over. Chicchi zou daar in ieder geval nooit gewonnen hebben.
Massimo 03 augustus 2015 22:55
En hoe vaak is hij dan al doorgebroken?
El Mik 03 augustus 2015 23:18
Almeria stelt zo goed als niks voor qua klimmen, dat had Chicchi in zijn goede jaren best kunnen winnen.
Sub Culture 04 augustus 2015 06:17
Ja zelfs Theo 'shit, een vluchtheuvel' Bos heeft die gewonnen.
Sjorsoll 04 augustus 2015 11:47
Als je op de laatste twee dagen goed bent als klassementsrenner heb je een goeie kans om Polen te winnen.
JW 04 augustus 2015 12:26
Opnieuw een aantal plaatselijke rondjes ter afsluiting. Leuk voor het publiek, dat circus.

Met 1 km voor de finish nog een bocht van 180 (!) graden naar rechts en dan in dalende rechte lijn naar de streep. Dat zal dus weer dringen worden voor die bocht en daarna erg hard gaan.

Als klassementsrenner kun je m.i. beter een paar seconden verlies riskeren dan je in dit riskante gewoel te mengen.
D. Marrage 04 augustus 2015 12:58
Quote
Sjorsoll
Als je op de laatste twee dagen goed bent als klassementsrenner heb je een goeie kans om Polen te winnen.
Daar zou je zomaar eens gelijk in kunnen hebben!
JW 04 augustus 2015 13:43
Daar hoort in elk geval nog één, niet onbelangrijke, voorwaarde bij: "..En de dagen daarvoor ongedeerd en zonder substantieel tijdverlies doorkomt...*
ton duk 04 augustus 2015 13:53
en nog 1 voorwaarde ,JW ....starten bij elke etappe

Gesink stapt uit Ronde van Polen

Robert Gesink gaat niet van start in de derde etappe van de Ronde van Polen. De kopman van Team LottoNL-Jumbo richt zich na een zware Tour de France op de Grand Prix Cycliste de Québec en de Grand Prix Cycliste de Montréal.

“Na mijn zwaarbevochten zesde plaats in de Tour de France is mijn batterij leeg”, gaf Gesink aan. “Daarom pak ik nu even mijn rust, zodat ik me optimaal kan voorbereiden op de eendaagse wedstrijden in Canada.” De Nederlander won de GP Québec in 2013 en de GP Montréal in 2012
El Mik 04 augustus 2015 13:59
Mentale zwakte komt weer naar boven winking smiley
MarcoV 04 augustus 2015 13:59
inschattingsfoutje? Want dat meerijden in de eerste twee ritten heeft toch weinig opgeleverd ...
Cecchini 04 augustus 2015 14:13
Het geeft m.i. meer aan hoe kwantitatief (maar ook kwalitatief) zwak de Lotto Jumbo ploeg in elkaar steekt. Gesink moest hier gewoon noodgedwongen opstappen om met de verplicht benodigde renners aan de start te staan.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04/08/2015 14:13 door Cecchini.
ton duk 04 augustus 2015 14:13
Amateurisme ten top maar ja, dat hebben we hier al met regelmaat geconstateerd
gr
Blueprint 04 augustus 2015 14:22
Bizar, hadden ze dit vooraf niet kunnen bedenken?
Linkebal 04 augustus 2015 14:37
Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald.
JW 04 augustus 2015 14:40
Jammer is het wèl. Het leek een mooie kans om wat WT-punten te scoren. Dan moet dat maar in de Canadese koersen gebeuren.

Het dreigt zo wel een wat mager najaar te worden m.b.t. Nederlanders in de klassementskoersen.

In Polen valt weinig meer te halen.

In de Eneco-tour kan misschien Kelderman wat klassementspunten scoren. Dumoulin start niet omdat hij nog niet hersteld is.

En voor de Vuelta zal het, zeker gezien de sterke bezetting, Ten Dam ook niet meevallen een goed klassement te rijden. Vandaag werd ook bekend dat Mollema er - eveneens vanwege vermoeidheid na de Tour - niet van start gaat.
ton duk 04 augustus 2015 14:43
JW Schreef:
-------------------------------------------------------
> > In de Eneco-tour kan misschien Kelderman wat
> klassementspunten scoren. Dumoulin start niet
> omdat hij nog niet hersteld is.

Ik reken daar eigenlijk ook op Boom en Terpstra...volgens mij is de Ardennen-etappe minder zwaar ??
gr
Tinuz 04 augustus 2015 14:44
Gesink is altijd een doorzetter geweest, dat mentale aspect is altijd pico bello in orde bij hem geweest...
ton duk 04 augustus 2015 14:45
Tinuz Schreef:
-------------------------------------------------------
> Gesink is altijd een doorzetter geweest, dat
> mentale aspect is altijd pico bello in orde bij
> hem geweest...

Ik ga er dan ook vanuit dat El Mik doelt op het management en ploegleiding...
gr
Sjorsoll 04 augustus 2015 15:08
Jammer, maar je zag toch wel een beetje aankomen dat hij hier niet top ging zijn. Tijdens de laatste twee dagen van de Tour had hij het nogal moeilijk.
Walnoot 04 augustus 2015 15:08
Jij denkt ik ben mezelf maar vast voor en reduceer voor de honderdste keer de mentale aspecten tot doorzettingsvermogen?

Maar on topic: Polen doet er toch totaal niet toe, als hij zich niet goed voelt, heeft het geen zin om door te rijden. Met die idiote parcoursen, bogen etc. die ze daar bedenken kan je het noodlot maar beter voor zijn.
zumsteg 04 augustus 2015 15:17
Ik dacht hetzelfde. De 5e plaats aan het eind van dit jaar is mogelijk maar dan moet er veel mee zitten. Deze afzeggingen zijn het tegendeel.

San Sebastian was gunstig, punten ingelopen op de nummers 3 t/m 6 op de landenranking. Italië staat nog 2 punten voor en Australië 4 dus het is nog mogelijk.
El Mik 04 augustus 2015 15:18
Dat zegt op zich niks, Kelderman had het ook moeilijk vorig jaar in de laatste bergrit van de Giro en was daarna super in de Dauphiné.
Maar Gesink heeft ook nog criteriums en zo gereden, dat is geen optimale voorbereiding natuurlijk.
Cecchini 04 augustus 2015 15:31
Hij is al weer op hoogte stage


[twitter.com]
JW 04 augustus 2015 16:48
Cecchini Schreef:
-------------------------------------------------------
> Het geeft m.i. meer aan hoe kwantitatief (maar ook
> kwalitatief) zwak de Lotto Jumbo ploeg in elkaar
> steekt. Gesink moest hier gewoon noodgedwongen
> opstappen om met de verplicht benodigde renners
> aan de start te staan.

Starten met een complete ploeg is m.i. geen reglementaire verplichting. Het is wel netjes t.o.v. de organisatie, alhoewel dat op deze manier weinig zinvol is.

Dat TLJ kwantitatief dun bemand was was al bij de seizoensstart bekend. Zeker als er dan ook nog regelmatig geblesseerden zijn.

Wat het kwalitatieve aspect betreft: Er is natuurlijk veel kwaliteit ingeleverd. Wat nog eens onderstreept dat de vorig jaar regelmatig opgevoerde bewering "te veel kopmannen" onterecht was. Toch geloof ik dat het team, als alle kopmannen fit zijn, kwalitatief mee kan doen in of net onder de middenmoot van het WT-circuit. Hopelijk kunnen we dat volgend jaar beter beoordelen.

Maar ook als je gelijk hebt, dan nòg: de keuze was m.i. deze ploeg, of geen Nederlands WT-team meer. Waarbij bovendien, met de sponsors die zich aanboden, een heel duidelijk Nederlands accent een vereiste was.
En dan ben ik nog steeds blij dat het deze ploeg is geworden. Waarbij ik ook (en volledig) accepteer dat de resultaten een stuk minder zijn dan vorig jaar.
Sehnsucht 04 augustus 2015 17:53
Er speel nog meer mee. Kelderman steekt namelijk ook anders in elkaar dan Gesink. Daar waar Kelderman van nature onbekommerd is moet Gesink om mentaal overeind te blijven constant zijn geestelijke toestand managen (met G-schema's bijvoorbeeld) en dat kost extra energie. En blijkbaar dermate veel dat een Ronde van Polen er echt niet meer in zit voor hem.
D. Marrage 04 augustus 2015 18:02
Vier koplopers:
Boswell
Mohoric
Kurek
Bialoblocki
JW 04 augustus 2015 18:11
Gaat opnieuw af op een massasprint.
Nog een kleine 30 km, en er vallen wat regendruppels.
Een nat wegdek kan er voor het publiek helemaal een dolle boel van maken !
Cecchini 04 augustus 2015 18:21
Ik ben het helemaal met je eens, maar ik hoop dat het budget volgend jaar iets meer mogelijkheden geeft, zoals bijvoorbeeld van Baarle en Slagter er bij. Vier kopmannen is op zich geen probleem, alhoewel de rol als kopman voor ten Dam me wel voorbij lijkt (op leeftijd en een echte klasbak is het ook niet). Alleen is het wel zo dat je niet alle 3 overblijvende kopmannen in de Tour moet opstellen. Je moet vind ik elke grote Ronde een speerpunt hebben. En ik kan me langzamerhand best voorstellen dat a. Kruijswijk wel eens voor zijn klassementskansen wil gaan en b. dat andere ploegen erg geinteresseerd in hem zijn en c. Kruijswijk ook naar zijn salaris zal kijken. Maar de kwaliteit van het "middenkader" van de ploeg moet echt omhoog. Je moet niet aan de slag willen met Bulgac, Markus, en ja als er niemand geblesseerd isdan heb je ook wat meer mogelijkheden. Ik plaatste mijn kanttekening alleen maar om het Gesink bashen te voorkomen.
JW 04 augustus 2015 18:23
Het lijkt verder droog te blijven. Nog 15 km.
Slimmerd 04 augustus 2015 18:40
1. Pelucchi
2. Nizzolo
3. van Asbroeck
4. Ferrari
5. Bonifazio
6. Meersman



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04/08/2015 18:44 door Slimmerd.
JW 04 augustus 2015 18:41
JW 04 augustus 2015 18:43
Slagter rijdt dit jaar bagger.
Vraag is of het aan hem zelf ligt of aan zijn ploeg.
Bij Garmin loopt het dit jaar ook beslist niet naar wens.
Slimmerd 04 augustus 2015 18:44
Paniek om helemaal niks!
Blueprint 04 augustus 2015 18:45
Waar is Kittel?
Slimmerd 04 augustus 2015 18:47
De manschappen kwam op 2 km goed naar voren, maar de renners 2 en 3 voor Kittel gaven te snel op, raakte daarna Mezgec (die in wiel van Van Asbroeck zat) kwijt en is eigenlijk niet aan sprinten toegekomen, denk tussen 10 en 15 aan de finish.
Slimmerd 04 augustus 2015 18:51
Italië - België 4-2
Slimmerd 04 augustus 2015 19:09
Zelfs nog 7e en het wat blijkbaar het wiel van Arndt dat hij kwijt raakte.
Curzio 04 augustus 2015 20:15
Jammer, leek toch meer in te zitten voor Van Asbroeck. Als Van Winden de macht had gehad om op 800 m door te trekken dan was de rest wellicht niet meer in het wiel gekomen.
Cecchini 04 augustus 2015 21:14
Flauwe opmerking. Hij heeft nadrukkelijk talent, draait inderdaad zeer matig seizoen, maar toch nog bij de eerste 10 in de Waalse Pijl, maar in de afgelopen jaren ook een winnaarstype gebleken in World Tour nivo. Daar hebben ze er niet veel van bij de Lotto Jumbo ploeg. Ik kreeg trouwens ook niet de indruk, dat hij destijds door de Belkin/Blanco ploeg op waarde werd geschat. Je had hem voor jaren kopman moeten maken voor de Ardenner klassiekers en kleinere rondjes, maar werd vooral in de rol van de knecht voor grote Rondes geplaatst.

Weet je wie dit jaar ook bagger zijn, ten Dam en in zekere zin ook Kelderman (op zijn NK tijdrijden na dan) , die schrijf je toch ook niet af.
cyclingfreakske 04 augustus 2015 21:55
Kelderman was richting Tour redelijk, niet top. ... richte zijn pijlen vooral op de laatste Tourweek.... en Ten Dam wilde nog wat goedmaken....
we weten wat er is gebeurd... Kelderman lag er in de eerste 8 dagen altijd bij. En die verschrikkelijke valpartij naar Hoey, daar herstel je niet meer van.
dan word het enkel proberen zo lang mogelijk te overleven.
Ten Dam heeft daar een enorme smak gemaakt tegen 80km/u en nog eens het hele pak over hem over gehad, zeer zwaar gehavend........ een wonder dat die doorzette.
en hoeveel zijn er nog gestopt, die bij die valpartij zaten ???? Denk dat ondanks het achterblijven van de resultaten, Ten Dam en Kelderman zeker krediet verdienen.


en Garmin ? ja, daar zit het al een hele tijd goed fout, de sfeer is geen pretje.
JW 04 augustus 2015 23:08
Was helemaal niet flauw bedoeld, en ik schrijf hem ook niet af.
Vraag me wel af hoe het komt dat hij bij Garmin (m.i.) niet presteert zoals hij naar mijn idee zou moeten kunnen.
cyclingfreakske 04 augustus 2015 23:47
de teamleiding....... dat is een probleem. verkeerde aanpak, teveel stress intern...
Hunter is ook geen gemakkelijke jongen, Vaughters al evenmin, al zou zijn vroegere aanpak beter werken.
Wat ik heb vernomen is dat er oo kwrijvingen zijn binnen het kader van de ploeg.
je ziet ook dat het team voor geen meter draait. Daarnaast is er geen samenhang.... dat fnuikt het moraal.

in de Tour lieten ze is even een glimp zien van een bespreking...... Hesjedal zat naar zijn muziek te luisteren en trok zich niets aan van de leiding hun kritiek, maar de rest....geen moraal.
de sfeer was gewoonweg deprimerend. En dat is bijna elke keer zo.....de leiding moet bij zichzelf eens echt de borstel doorvegen en met een nette lei beginnen.
sijbriskie 05 augustus 2015 01:24
-



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05/08/2015 01:25 door sijbriskie.
sijbriskie 05 augustus 2015 01:26
Hij heeft door blessures een hele slechte winter 'gedraaid' en heeft daardoor (te) weinig basis. Verder rijdt vrijwel iedereen bij Garmin-Cannondale ondermaats, om welke reden(en) dan ook.
JW 05 augustus 2015 10:29
Ik vond Liquigas een mooie ploeg. En Garmin ook.
Misschien waren de verwachtingen na de fusie wat te hoog ? In elk geval lijkt de ploeg veranderd.

Het team zit een beetje in het zelfde schuitje als TLJ. Het boekt te weinig successen.
En voor een groot deel lijkt me dat gewoon een kwestie van budget.
Waarbij de druk om te presteren groter wordt naarmate successen uitblijven.
JW 05 augustus 2015 11:09
Mijn indruk was dat hij na de winst in de TDU zich zelf wat overschatte. Naar mijn idee had Belkin hem graag gehouden.
Hij begon ook erg goed (P-N) bij zijn nieuwe ploeg. Maar in de Tour ging het mis toen hij zijn eigen mogelijkheden helemaal (en vruchteloos) opofferde voor Talansky.
Heeft nu ontdekt dat het ook bij andere teams niet altijd een walhalla is.
Voor alle duidelijkheid: ik zie hem graag terugkeren. Met Langeveld en Van Baarle.

En Kelderman en Ten Dam bagger ?
Misschien als je puur naar de resultaten kijkt. Alhoewel Kelderman nog wel wat meer redelijke uitslagen reed. dan dat nk tijdrijden.
En ja, die valpartijen van ze in de Tour, dat was inderdaad bagger. Dat hadden ze niet moeten doen.
Cecchini 05 augustus 2015 12:16
Zo had Slagter een slechte winter door chronische knieproblemen. Waar je bij de Lotto Jumbo ploeg jongens meteen excuses klaar hebt voor ondermaats presteren is het bij Slagter meteen bagger. Ik begon niet met die woordkeus.
sijbriskie 05 augustus 2015 14:36
Sterk speculatief en wellicht volkomen onzin, toegegeven, maar ik kan niet helpen geregeld te denken dat hun matige presteren wellicht (mede) te verklaren valt door 'schoon' te rijden, daar waar de concurrentie wellicht aan het microdoseren is geslagen. Gelieve Danielson gemakshalve even te vergeten.
JW 05 augustus 2015 15:57
Ik zal voortaan nòg meer op mijn woordgebruik letten
JW 05 augustus 2015 16:00
Inderdaad speculatief.
Maar daarom nog niet onmogelijk of ondenkbaar..

(En dat is ook de belangrijkste reden dat ik graag - de mogelijkheid - van die nachtelijke controles in meerdaagse koersen zie worden toegepast)
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen