Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Eneco Tour 2015 (2.UWT)

Gepost door El Chaba 
El Chaba 09 augustus 2015 19:57
Eneco Tour 2015 (2.UWT), etappe 1
El Chaba 09 augustus 2015 19:57



Eneco Tour 2015 (2.UWT)

Toegegeven, ik vond het een aantal jaar geleden maar een armetierig sprintersrondje met een tijdritje maar sinds een paar jaar is daar duidelijk verandering in gekomen. Ook het deelnemersveld ziet er dit jaar fantastisch uit en is een WT-ronde meer dan waardig.

Etappeschema:

10.08. Etappe 1: Bolsward (NED) - Bolsward (NED) (183,5 km)
11.08. Etappe 2: Breda (NED) - Breda (NED) (180,7 km)
12.08. Etappe 3: Beveren (BEL) - Ardooie (BEL) (171,9 km)
13.08. Etappe 4: Hoogerheide - Hoogerheide (NED) (ITT, 14,0 km)
14.08. Etappe 5: Riemst (BEL) - Sittard-Geleen (NED) (179,6 km)
15.08. Etappe 6: Heerlen (NED) - Houffalize (BEL) (208,6 km)
16.08. Etappe 7: St.Pieters-Leeuw (BEL) - Geraardsbergen (BEL) (188,6 km)

Startlijst: [www.cyclingfever.com]

Uitslag vorig jaar:
(Volledige uitslag: [cqranking.com])

1. BEL WELLENS Tim LTB 25h30'15" 220
2. NED BOOM Lars BEL 07" 165
3. NED DUMOULIN Tom GIA 13" 140
4. UKR GRIVKO Andriy AST 33" 116
5. BEL VAN AVERMAET Greg BMC 34" 104
6. GBR THOMAS Geraint SKY 38" 95
7. BEL GILBERT Philippe BMC 48" 86
8. BEL KEUKELEIRE Jens OGE 56" 77
9. NED LANGEVELD Sebastian GRS 01'04" 68
10. ITA MARCATO Marco CAN 01'11" 59



Tim Wellens boekte afgelopen jaar een schitterende zege door in de ardennenetappe alle favorieten ruim voor te blijven.

_____________________________________________________________________________________________


Etappe 1: 10.08. Etappe 1: Bolsward (NED) - Bolsward (NED) (183,5 km)

Traditioneel gaan we eerst een paar dagen sprinten, te beginnen in Bolsward.


Kaartje:





Profiel: vlak.

Start: 12.10 uur.
Finish: rond 16.30 uur.
Walnoot 09 augustus 2015 20:01
Zal nog even de profielkaart toevoegen voor je:

Bolsward__________________________________________________________Bolsward
Sub Culture 09 augustus 2015 20:14
Valt me op dat Van Avermaet en Gilbert veelal hetzelfde programma zullen afwerken naar het WK toe.
Eerst de Enecotour, de koersen in Canada, het WK zelf.
Telkens 2 topfavorieten, mss wisselend elkaar laten winnen en er in het WK gezellig voor sprinten.
El Chaba 09 augustus 2015 20:20
Ook een duidelijk teken dat de ploegleiding beiden in de meeste wedstrijden inmiddels als gelijkwaardig ziet.
En terecht.
Pyama 09 augustus 2015 20:55
Over dat deelnemersveld gesproken, ik vind het eigenlijk best tegenvallen. BMC, Lotto en Etixx stellen een goede ploeg op maar verder is het toch vooral B-ploegen met af en toe een A-renner erbij. Dat Topsport Vlaanderen op plaats 5 in de ranking staat zegt op zich al genoeg. Uit de CQ top 25 bijvoorbeeld ook maar 4 starters (ook weer uit de genoemde 3 ploegen).
Anony 09 augustus 2015 21:26
Dat hier geen rondetoppers aan het werk staan lijkt me anders ook weer je reinste logica. Het is wél een mooi deelnemersveld, met enkele toppers en subtoppers en een méér dan degelijke tweede rij die tesamen voor een atractief koersverloop kunnen (en zullen) zorgen.
Pyama 09 augustus 2015 21:38
Voor jou telt maar 1 man toch?
Het deelnemersveld is wel oke, maar niet fantastisch, het woord in de openingspost waardoor ik getriggerd werd. ik zie niet een topper waarvoor ik naar Breda zal gaan om te kijken. Dat is weleens anders geweest (bijv. Contador in het verleden).
Ook bij de sprinters mis ik bijv. een Kittel, Cavendish, Degenkolb, Sagan, Kristoff, Coquard, Bouhanni, Ewan, Matthews. Over Orica gesproken, die komen ook met een mager gezelschap (waar een goede Keukeleire wel veel goed kan maken, dat dan weer wel).
Walnoot 09 augustus 2015 21:58
Types die er de afgelopen jaren weleens bij waren maar nu ook afwezig: Chanvanel, Dumoulin, Thomas, Martin. Dat zijn toch wel de renners die de wielerliefhebber er graag bij had gezien.
Marcos 09 augustus 2015 22:04
Wel allemaal met reden (Martin en Dumoulin niet fit en Chavanel en Thomas rijden Tour + Vuelta en skippen daarom dit rondje), maar het is jammer inderdaad. Denk dat Eneco Tour de afgelopen jaren een beter deelnemersveld had als nu.
Eindhovuh 09 augustus 2015 22:22
Er zullen niet veel WT-koersen zijn met een zwakker deelnemersveld. Maar het blijft WT en er is dus genoeg te genieten.
Wellens, Greipel, Boonen, Alaphilippe, Terpstra, Gilbert, Van Avermaet, Nizzolo, Viviani, Boom, Kelderman, Spilak, Modolo, Ulissi, Malori, Demare e.a.
JW 09 augustus 2015 22:58
Van Avermaet en Gilbert, die beurtelings mekaar aan winst helpen ?
Dat zou voor mijn gevoel toch wel groot nieuws zijn.

Of zie ik dat helemaal mis confused smiley
JW 09 augustus 2015 23:18
Qua opzet verschilt het parkoers niet erg van Polen.
Eerst een paar dagen vlak, en daarna een paar dagen selectiever.

Die eerste drie dagen lijken me ook vrij saai te worden.. Zeker bij het voorspelde mooie weer.
Het tijdritje van 14 km zal in elk geval voor meer spanning op de drie slotdagen gaan zorgen. Het lijkt me een beter moment dan aan het einde van de ronde.
En je mag toch verwachten dat de drie slotdagen voor meer strijd gaan zorgen dan de ritten in Polen ?
Om hier te winnen moet je toch zowel de Waalse klassiekers als de Ardennenklassiekers aardig aan kunnen.
Niet gemakkelijk, en het venijn zit toch duidelijk in de staart.
ton duk 10 augustus 2015 07:43
Ik vind het maar een flutkoers
gr
ton duk 10 augustus 2015 07:44
Eindhovuh Schreef:
-------------------------------------------------------
> Er zullen niet veel WT-koersen zijn met een
> zwakker deelnemersveld. Maar het blijft WT en er
> is dus genoeg te genieten.
> Wellens, Greipel, Boonen, Alaphilippe, Terpstra,
> Gilbert, Van Avermaet, Nizzolo, Viviani, Boom,
> Kelderman, Spilak, Modolo, Ulissi, Malori, Demare
> e.a.

Bij die e.a noem ik graag Hofland en D vPoppel...
Ik verheug me dus erg met deze HOLBezetting

gr



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/08/2015 07:45 door ton duk.
rustdag 10 augustus 2015 08:02
Moeten de renners onderweg ook nog ergens Klunen, of kunnen ze overal door fietsen.
Pyama 10 augustus 2015 08:45
Bijna... alleen hier noemen ze het de Gouden Kilometer.
arnes 10 augustus 2015 09:14
Jammer dat renners als Stybar en Kristoff een continentale koers in hun thuisland kunnen verkiezen boven een WT-wedstrijd.

Er zijn te veel WT-renners en te veel wedstrijden. UCI moet keuzes maken: ofwel Polen ofwel Enecotour. En ze moeten verbieden dat renners van een bepaald niveau aan de start komen van minder belangrijke wedstrijden. Dat zorgt voor een beter deelnemersveld en meer prestige. Dat leidt tot meer aandacht en inkomsten. Het zou al interessanter worden mochten Kittel, Kwiatkowski, Stybar, Kristoff hier starten, nog niet om over naar huis te schrijven, maar wel een stap in de goeie richting. Jammer voor de organisaties die uit de boot vallen.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/08/2015 09:16 door arnes.
MarcoV 10 augustus 2015 09:17
arnes Schreef:
-------------------------------------------------------
> En
> ze moeten verbieden dat renners van een bepaald
> niveau aan de start komen van minder belangrijke
> wedstrijden.

dan kun je die rondes in Noorwegen, Tsjechië en noem maar wel meteen opdoeken, als juist de beste renners verboden wordt om te starten. Behoorlijk slecht plan ... nog meer regels is vooral wat het wielrennen niet nodig heeft.
Blueprint 10 augustus 2015 09:23
Gaan we nu tot het slotweekend ook iedere dag het parcours afzeiken of is dat alleen toegestaan voor Polen?
arnes 10 augustus 2015 09:35
@MarcoV: Jammer voor die organisaties, maar het zou wel zorgen voor een interessantere WT.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/08/2015 09:35 door arnes.
ton duk 10 augustus 2015 09:41
arnes Schreef:
-------------------------------------------------------
> @MarcoV: Jammer voor die organisaties, maar het
> zou wel zorgen voor een interessantere WT.

Dat maakt de basis kapot en dus uiteindelijk de WT...
gr
ton duk 10 augustus 2015 09:43
Blueprint Schreef:
-------------------------------------------------------
> Gaan we nu tot het slotweekend ook iedere dag het
> parcours afzeiken of is dat alleen toegestaan voor
> Polen?

Parkoersopbouw lijkt me vrij duidelijk....als prikkers toch gaan zeiken, ligt het NIET aan de parkoersbouwers winking smiley
gr
MarcoV 10 augustus 2015 09:46
arnes Schreef:
-------------------------------------------------------
> @MarcoV: Jammer voor die organisaties, maar het
> zou wel zorgen voor een interessantere WT.


De Eneco Tour wordt op zich niet heel veel interessanter als Kristoff er start, de ronde in Noorwegen wordt wel de nek omgedraaid als Kristoff er een startverbod krijgt opgelegd. En waar leg je precies de grens qua startverboden en startplicht? Leg me dat maar eens uit. Moet pakweg Pozzovivo die deze week in de Ain rijdt dan ook in de Eneco starten? Gelijke monniken, gelijke kappen, want hij is echt geen mindere renner dan Stybar ....
Bovendien krijg je dan het effect dat allerlei koersen persé in de WT willen/moeten, alleen omdat ze dan binnen één of ander regeltje vallen, en daarmee gaat de WT zelf uiteindelijk ook ten onder.
Doe dus maar niet, er gaat al zoveel mis omdat niet goed wordt nagedacht over zij-effecten van regels, weg met onnodigde regels ...
El Mik 10 augustus 2015 10:23
Verschil is dat het hier niet veel beter kan, in Polen wel.

Of ja, we kunnen de ENECO Tour ook een keer in Italië laten starten net als Polen smiling smiley
Snorfietser 10 augustus 2015 10:50
Helemaal mee eens. Overigens ook nog een factor is de ambassadeursfunctie die een Kristoff en een Stybar hebben. Kleine jongetjes en meisjes zullen eerder geïnspireerd raken door de nationale held die deelneemt in de nationale ronde dan door een onbekendere renner met een moeilijke naam.
Snorfietser 10 augustus 2015 10:55
Als je de eerste etappe en de tweede of de derde etappe inwisselt voor een een proloog en een etappe door Zeeland, dan wordt het stuk spannender. Dan zit er nog maar 1 gedoodverfde massasprint in. Er valt dus echt nog wel iets te doen. Voor een echte bergrit zullen we toch nog even moeten wachten op de berg van Thijs winking smiley
arnes 10 augustus 2015 11:13
@MarcoV
Bijvoorbeeld: top-50 van WT start niet in continentale wedstrijden als er een WT-wedstrijd is. Weinigen zouden er om malen als de ronde in Noorwegen verdwijnt, laat staan die van Tsjechië. Daarnaast zijn er zijn genoeg wedstrijden die niet staan of vallen met de aanwezigheid van een topper (bv. Utah, Ronde van Denemarken, Ain).
Er zou daarentegen wel meer uitgekeken worden naar sprints met Cavendish, Kittel, Greipel, Kristoff… of bergritten met Froome, Contador, Nibali, Aru, Quintana, Valverde… Het is natuurlijk niet feilloos want sprinters halen in het huidige systeem weinig punten.

De UCI bepaalt welke koersen WT zijn. Er worden nu vermoedelijk ook aanvragen geweigerd, ondanks dat de organisatie aan alle voorwaarden voldoet.
Massimo 10 augustus 2015 11:17
Persoonlijk zal ik die kleine rondjes wel gaan missen, en wat je tot slot zegt klopt niet helemaal: de UCI wil er graag nog een meerdaagse WT-koers bij na de Vuelta.
ton duk 10 augustus 2015 11:29
arnes Schreef:
-------------------------------------------------------
Weinigen zouden er om malen als de ronde in
> Noorwegen verdwijnt, laat staan die van Tsjechië.

Mag de Noorse en Tsjechische jeugd hun idolen niet live zien...?
Hoe krijgen ze dan de liefde voor de wielersport en maken ze de keuze om zelf ook te gaan fietsen....?

Zonder rondje van het Maaskantje...geen Enecotour
Basis verloochenen is het ergste wat je kan doen....

gr
Eazster 10 augustus 2015 11:33
Ik zou het toch een gek gegeven gaan vinden mochten renners en ploegleiders niet meer zelf bepalen waar ze graag zelf willen rijden.
Stybar die liever start in zijn eigen land omdat hij dat mooi vind ipv de Eneco Tour die hem perfect ligt. Dat is toch mooi ,als hij daar voor die reden om kiest.
Overigens zijn de WT punten toch zo belangrijk dat ploegen hier min of meer toch verplicht zijn hun toppers op te stellen. Dat de kalender wat anders kan ,daar valt wat voor te zeggen. Nu zitten we propvol met kleinere koersen en dadelijk eind September en Oktober heb je alleen nog die Aziatische meerdaags koers
Heisenberg 10 augustus 2015 11:35
Sorry, maar wat een onzin. Ploegen uit de WT hebben startplicht en mogen zelf bepalen welke renners zij opstellen. Gelukkig kunnen renners en hun ploegen nog zelf hun programma samenstellen.

Anders zouden mindere renners toch ook nooit een kans krijgen? Flens en Van Winden pakken bijvoorbeeld vorige week allebei een ereplaats in een etappe in Polen. Dat was niet gelukt als de sterkste renners van hun ploeg hadden moeten starten en al helemaal niet als alle sterke renners uit de WT een soort van startplicht krijgen.

Bovendien zijn heel veel continentale wedstrijden zeer de moeite waarde. Zoals de wedstrijd in Noorwegen die vorig jaar een mooie strijd tussen Belkin en Katusha opleverde.
Bromertà 10 augustus 2015 11:36
Asfalt is overal asfalt, niet waar? Voor lieden wier snuit niet hoger reikt dan de rand van de koffietafel, zal dat zeker een waarheid als een koe wezen, maar de meer geciviliseerde variant verkiest nu eenmaal een uitzicht met 50 gradaties groen in een vlak polderlandschap boven asgrauwe monotone flatgebouwen in een verpauperde woonwijk.
MarcoV 10 augustus 2015 11:47
Eazster Schreef:
-------------------------------------------------------

> Overigens zijn de WT punten toch zo belangrijk dat
> ploegen hier min of meer toch verplicht zijn hun
> toppers op te stellen.

waarom wordt dit eigenlijk zoveel gezegd?

WT punten zijn alleen:
- belangrijk voor als je Valverde bent en meedoet voor de eindzege. Dat geldt voor het merendeel van de renners niet.
- voor een beperkt aantal landen belangrijk voor de WK plaatsen (maar daar worden zelden renners specifiek voor opgesteld door hun ploeg)
- in jaren dat er een overvloed aan WT-aanvragen is (dat is al jaren niet meer het geval) is het van belang voor die paar ploegen met heel weinig punten. Maar dit jaar dus uberhaupt niet relevant.

Vooral Belgische media heeft er een handje van om te zeggen en schrijven dat 'alles op WT punten draait', maar dat wordt nooit onderbouwd en is volgens mij ook niet zo, het is geen tennis waar een ranglijst soms belangrijker lijkt dan wie er wint ...
Eazster 10 augustus 2015 12:00
Tja eigenlijk had ik het zo niet echt bekeken ,grotendeels vooral gelijk omdat WT-aanvragen dit jaar niet opgaan, dat niet wil zeggen dat het over een jaar of twee wel weer heel erg belangrijk kan zijn,vooral met veel sterke Pro Continentale ploegen.
Toch als de ranglijst voor een individuele renner Valverde belangrijk is is zo'n ranking ook voor teams belangrijk (Mij persoonlijk boeit het sowieso niet wie de WT wint of welke ploeg.) ,maar doorgaans hebben de deze wedstrijden meer status ,vandaar dat ze ook die status van WT erop hebben geplakt.
Voor ploegen is dit dan toch doorgaans een stimulans om hun betere renners of sowieso hun ploeg daar te laten starten.
Of denk je dat het toeval is dat veel WT ploegen wel starten in Polen en niet in Utah\ Burgos?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/08/2015 12:52 door Eazster.
El Mik 10 augustus 2015 12:04
Persoonlijk vind ik tijdritten/prologen op TV kijken zo saai dat ik ze steevast oversla, dan nog liever een massasprint.
Één tijdrit weegt nu al erg (te?) zwaar door in het klassement van zo'n korte ronde zonder bergen.

Dan liever een aankomstje heuvelop a la Citadel van Namen of Cauberg er bij.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/08/2015 12:05 door El Mik.
arnes 10 augustus 2015 12:06
Ik vind het leuker als er veel toppers aan de start staan. Een tennistornooi zonder Federer, Djokovic, Nadal en Murray, een 100m-wedstrijd zonder Bolt, Powell, Gay en Gatlin, een zwemtornooi zonder Phelps of een cyclocross zonder Nys, Van Aert, Pauwels en Vanderpoel vind ik ook minder interessant.
Je kunt het oppervlakkig vinden, maar het grote publiek en bijgevolg de sponsors (niet onbelangrijk in het huidige klimaat van de wielersport) denken ook op die manier.
Eindhovuh 10 augustus 2015 12:06
En niet Westra? :-)
El Mik 10 augustus 2015 12:13
Wielrennen is nu eenmaal een hele andere sport dan 100m hardlopen (atletiek is eigenlijk geen sport, maar een verzameling van sporten).

Ronderenners in de ENECO Tour is leuk voor wat namepower, maar je gaat Bolt ook niet verplichten om mee te doen met het poolstokhoogspringen omdat het een klinkende naam is. Namen als Terpstra en Boom voegen veel meer toe aan een ENECO Tour dan pakweg Quintana of Rodriguez, terwijl andersom Terpstra niet eens gemist wordt in de Tour. De ene wielerkoers is de andere niet, terwijl 100m hardlopen altijd 100m hardlopen is en een tennismatch altijd een tennismatch (ja ok, gravel/gras/harcourt etc maar dat is een veel kleiner verschil dan koersen in het hooggebergte of op de kasseien).



3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/08/2015 12:17 door El Mik.
JW 10 augustus 2015 12:33
Natuurlijk is het Friese polderland nog wat bezienswaardiger dan de Poolse stedenbouw. Als dat óók mee telt voor het WT-gehalte ...?

En dan nòg: die 50 tinten groen in Friesland zijn in de afgelopen decennia op de meeste plaatsen geslonken naar hooguit tien.
Steeds doorgaande schaalvergroting, steeds minder koeien buiten en steeds meer op stal, ook daar helaas steeds meer eentonige agro-industrie.
Waar bloemen, kruiden en weidevogels steeds zeldzamer worden.

Het prachtig groene Friese landschap wordt steeds meer een zeldzaamheid...
Slimmerd 10 augustus 2015 12:34
Michael B. 10 augustus 2015 12:35
Eneco Tour, is de aftermath, voor renners zoals Boom om toch nog wat WT punten te scoren. Renners die heimlijk tekort komen bergop kunnen hier nog ff gauw wat punten halen. Zodat ze zoals Boom later toch weer tijdens de salarisonderhandelingen kunnen roepen hoe goed ze wel niet zijn. Terwijl in de Tour bij Boom wel is gebleken dat hij daar helemaal niks meer heeft te zoeken.
Slimmerd 10 augustus 2015 12:38
Vanuit de start is er direct een kopgroep: De Vreese, Haas, Boucher, Denz, Veuchelen en Asselman.

Na 6km al 3'00
Bromertà 10 augustus 2015 12:42
Vanaf 15:00 uur te volgen op L1 TV, u weet wel, zo'n bijna overbodige regio-zender.
Slimmerd 10 augustus 2015 12:46
Daarom ook gewoon op Sporza, of als je iets aan je talen wilt doen Omrop Fryslân
Bromertà 10 augustus 2015 12:49
"Natuurlijk is het Friese polderland nog wat bezienswaardiger dan de Poolse stedenbouw."

Zoveel enthousiasme ontsproten uit het toetsenbord van JW; moet niet gekker worden.

Om nog verder in de stemming te komen: [www.youtube.com]
Slimmerd 10 augustus 2015 12:51
Overigens is Langeveld op het laatste moment ook nog vervangen door Van Baarle bij Cannondale.
Eazster 10 augustus 2015 12:55
Precies .Bolt is op de 100 m snel ,en gaat niet mee doen aan de 800 meter . Beide puur sprinten ,maar net als wielrennen is de duur en het parcours doorslaggevend.
Eazster 10 augustus 2015 12:57
Mooi man ,opvallend zelfs de dieren spreken daar Fries.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/08/2015 12:58 door Eazster.
malheur 10 augustus 2015 13:02
Gilbert moet van Avermaet zo snel mogelijk levend opvreten en dan alle ballen op die Waal yo!
malheur 10 augustus 2015 13:04
LIEVE HELP!

Zit die verschrikkelijke verschrikking er ook in? Bwlèhhh!
Slimmerd 10 augustus 2015 13:08
Ze vonden het zo'n groot succes in de Ronde van België....
Cyclad 10 augustus 2015 13:14
Allerminst leuk om te constateren, maar het gaat niet echt goed met Langeveld dit seizoen. Voorseizoen deels naar de vaantjes, uitgevallen in de Tour en nu ook niet opgesteld in de ENECO Tour. Wat resteert nog voor hem dit seizoen?
Slimmerd 10 augustus 2015 13:16
Koersen als Hamburg, Plouay en het WK (?), al heb ik geen idee waarom hij hier op het laatste moment niet is gestart?
Sub Culture 10 augustus 2015 13:28
Mooi om zien dat de gouden kilometer zijn intrede doet op WorldTour niveau!
Was een leuk gegeven in de RvB.
Sub Culture 10 augustus 2015 13:30
En om één of andere reden een contractverlenging gehad van 2 jaar.
Dan moet het ook niet meer zo hé..
Michael B. 10 augustus 2015 13:43
Sebastiaan Langeveld rijdt ook een bar slecht seizoen, begon leuk in Milaan Sanremo met een 14e plek. dit leek hoopgevend, maar daarna nooit beter als een 54e plek. Verder vaak afstappen, laatste moment niet worden opgesteld. Geen idee of hij een doorlopend contract heeft, maar wellicht dat hij volgend jaar bij Lotto Jumbo beter op zijn plek zit.
Lucho Herrera 10 augustus 2015 13:48
Voorjaar leek hoopvol te beginnen. Na zijn val in E3 prijs echter niet meer op niveau gekomen. In de Tour telkens achterin te vinden en na 2 weken uitgevallen. Nu niet aan de start van Eneco. Weet iemand waarom niet? Overigens onlangs voor 2 jaar bijgetekend bij Cannondale
Cyclad 10 augustus 2015 13:49
Je bent slecht op de hoogte, Langeveld heeft bijgetekend.
Cyclad 10 augustus 2015 13:58
Ik heb even de moederlijke hulplijn ingeschakeld. Sebastian is in de Tour ziek geworden, herstelt daar slecht van en heeft zijn bloed laten onderzoeken. De uitslag daarvan is nog niet binnen, daarom geen ENECO.
Lucho Herrera 10 augustus 2015 14:00
Dank voor de snelle update
Arsimo 10 augustus 2015 14:07
Wie won de laatste Tour etappe als Nederlander?
Slimmerd 10 augustus 2015 14:13
Dus het hele najaar staat nog op losse schroeven?! Eerst die uitslag afwachten
Cyclad 10 augustus 2015 14:14
Ja, eerst de uitslag afwachten. Afhankelijk daarvan zal het najaar wel worden ingevuld.
JW 10 augustus 2015 14:22
Komen ze daar overal langs vandaag ?

Als het een compilatie van "mooie beelden vanuit de lucht" is zegt dat niet veel over de kwaliteit van die groene "natuur".
Zo'n mooie serie groene weilanden in het filmpje b.v.
Zijn die allemaal gelijktijdig gemaaid, en hoeveel keer per jaar gebeurt dat ?
Lopen er nooit meer koeien ? Gaat de weidevogelstand daar ook zo hard achteruit ? Enz. enz.
Antwoorden op dat soort vragen kunnen daadwerkelijk iets meer vertellen over het aantal kleuren groen.

Prima als je het prachtig vindt.
Maar weet wel wat je zo mooi vindt.
ton duk 10 augustus 2015 14:36
arnes Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik vind het leuker als er veel toppers aan de
> start staan. Een tennistornooi zonder Federer,
> Djokovic, Nadal en Murray, een 100m-wedstrijd
> zonder Bolt, Powell, Gay en Gatlin, een
> zwemtornooi zonder Phelps of een cyclocross zonder
> Nys, Van Aert, Pauwels en Vanderpoel vind ik ook
> minder interessant.
> Je kunt het oppervlakkig vinden, maar het grote
> publiek en bijgevolg de sponsors (niet
> onbelangrijk in het huidige klimaat van de
> wielersport) denken ook op die manier.

EENS maar ook Bolt heeft zijn 1e wedstrijd op Jamaica gelopen....zo'n wedstrijd die jij wil afschaffen....
gr
Arsimo 10 augustus 2015 14:38
Mooi filmpje over Friesland hoor, maar zulke fraaiheid - en beter - kan je natuurlijk net zo makkelijk maken over het landschap in Polen. Niet alles is daar grijs en grauw. Een van de grote misvattingen over Oost Europa.
Slimmerd 10 augustus 2015 15:05
Momenteel nog 68km te gaan en de koplopers hebben 2'13
Slimmerd 10 augustus 2015 15:40
Nog twee plaatselijke rondes van goed 20km en 1'05 is de voorsprong van het zestal.

Op 23km van de streep de Gouden Kilometer.
Slimmerd 10 augustus 2015 16:03
Resultaat Gouden Kilometer:
Asselman 5"
Denz 5"
de Vreese 5"
Haas 3"

Peloton op 20".



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/08/2015 16:07 door Slimmerd.
Slimmerd 10 augustus 2015 16:05
Veuchelen en Boucher zitten al in het peloton.

Nog één plaatselijke ronde.
Sub Culture 10 augustus 2015 16:05
Toch echt heerlijk die gouden kilometer.
Snap niet dat mensen hierop haten.
Slimmerd 10 augustus 2015 16:06
Leuk om te zien, nul toegevoegde waarde.
Blueprint 10 augustus 2015 16:09
Het grootste probleem is m.i. dat er in de eerste helft van augustus teveel rittenkoersen gepland zijn. Het zou niet verkeerd zijn om hiervan een of meerdere naar september door te schuiven.
Snorfietser 10 augustus 2015 16:10
Als het leuk is om te zien, dan heeft het toch al toegevoegde waarde?
Slimmerd 10 augustus 2015 16:10
Koplopers gegrepen op 16km van de streep, al geeft Haas niet direct op
Slimmerd 10 augustus 2015 16:13
Ik kijk nu naar drie 'sprints', de laatste mag je eigenlijk al geen sprint meer noemen, tussen mensen die op minuten gaan eindigen. Van daar voor mij de nul toegevoegde waarde.

Al zie ik dit liever zo, dan dat straks een Grivko ofzo met 2" deze Eneco weet te winnen door 4" in een Gouden Kilometer.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/08/2015 16:13 door Slimmerd.
Snorfietser 10 augustus 2015 16:13
Heb er helaas nog nooit een gezien. Wat gebeurt er precies? Gaan de renners 1 keer aan om zo snel mogelijk door de 3 sprints heen te komen, of zie je echt 3 keer een sprint?
Sub Culture 10 augustus 2015 16:14
Je eerste 4 woorden ontkrachtten je laatste 3.
Slimmerd 10 augustus 2015 16:29
1. Viviani
2. D. van Poppel
3. Drucker
4. Greipel
5. Vangenechten
6. Guardini
7. Cort Nielsen
8. Hofland
9. Rojas Gil
10. Groenewegen



Op 1km van de streep ook een valpartij in het peloton, tot op heden nog geen slachtoffers van gezien



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/08/2015 16:33 door Slimmerd.
Heisenberg 10 augustus 2015 16:31
Sprintaantrekkers die zich midden door de groep af laten zakken. Het zou verboden moeten worden.
Slimmerd 10 augustus 2015 16:36
Van Poppel ook met een sterke sprint en momenteel wat beter dan Hofland. Lotto Jumbo hielt Hofland tussen kilomter 20 en 4 steeds netjes bij de eerste 20 van het peloton, maar daarna konden ze die plaatsing niet houden.
De volledige sprintvoorbereiding was overigens chaos, de trein van Lotto Soudal zat lang goed, was opeens weg en kwam daarna twee keer terug zonder Greipel.
JW 10 augustus 2015 16:39
Veelzeggend dat het peloton bewust ervoor kiest om die gouden kilometer te vermijden.
Dit soort toevoegingen hoort m.i. helemaal niet bij de koers.
JW 10 augustus 2015 16:41
Dàt vooral was de oorzaak van het gerommel en de chaos.
Eazster 10 augustus 2015 16:50
Viviani heeft zo toch wel zijn meerwaarde bewezen voor SKY . Greipel lijkt niet zo sterk als in de Tour ,daar had hij die laatste 150 meter wel nog kunnen doortrekken,waar hij nu stil viel (hield?). Ook mooi van van Poppel ,die zullen we deze week nog vaker in de top 5 terugvinden.
Bij Hofland heb ik het idee dat hij de afstand tot aan de finish vaak verkeerd lijkt in te schatten? Dan zie je dat hij zich nog aan het sparen is zo'n 500 meter van de meet ,waar je gewoon al bij de eerste 10 moet zitten.
Dan zie je hem vaak nog een gaatje dichtrijden ,dan weer schuilen tot het vaak te laat is.
Cyclad 10 augustus 2015 16:55
Chaotische sprint. Lotto-Soudal leek ijzersterk, maar eerst maakte Tiesj Benoot een voor mij onbegrijpelijke manouevre aan de verkeerde kant van de weg en later reed Marcel Sieberg ijzerstrek naar voren, maar liet zich vervolgens levensgevaarlijk terugzakken (ook Ian Stannard deed dat, moest inderdaad niet mogen). Jens Debusschere kwam snelheid en/of kracht tekort en daardoor kwam Greipel toch te vroeg op kop. Elia Viviani deed het voorbeeldig door te kleven aan Greipels wiel.
Danny van Poppel reed een prima sprint, kon Viviani net niet pakken. Ik heb wel de indruk (ook gezien zijn sterke optreden in Wallonië), dat Danny van Poppel de laatste stappen naar een heel mooie carrière aan het zetten is. Die jongen behaalt snel een echt mooie zege.

Tenslotte nog iets over Team Roompot: sterk optreden van Jesper Asselman en een goede 10e plaats voor Dylan Groenewegen. Laatstgenoemde handhaafde zich zonder enige hulp kilometers lang vooraan in het peloton. Wat zou er in zitten bij Groenewegen als hij eens een ploeg krijgt die wél voor hem kan rijden? Met zijn durf en snelheid is weinig mis.
D. Marrage 10 augustus 2015 17:21
Quote
Heisenberg
Sprintaantrekkers die zich midden door de groep af laten zakken. Het zou verboden moeten worden.
Inderdaad.
En als ik het goed zag deed Coledan het zo lomp dat hij zijn eigen sprinter (Nizzolo toen nog) uit het treintje stootte winking smiley
Blueprint 10 augustus 2015 17:22
Kennelijk werkt het einde contract zijn goed voor de prestaties van Van Poppel.
Cyclad 10 augustus 2015 17:26
Viviani begint zich wel als een Dutchiekiller te ontpoppen: eerst Hofland in de Giro en nu Van Poppel winking smiley
Tinuz 10 augustus 2015 18:04
Als Viviani wint staat er een Nederlander op 2, zo kan je het ook bekijken.
Goozzer 10 augustus 2015 18:06
Opvallend dat een aantal jonge renners hier nu toch weer van start gaat. O.a. Tim Wellens, die de Tour eigenlijk niet eens had moeten rijden, zo uitgeput stond hij aan de start; Wilco Kelderman, voor wie de Tour ook geen blij en fris fietstochtje was en Michael Valgren. Die laatste maakt het helemaal bond door vanaf Zwitserland gevolgd door beide NK's, de Tour, Ronde van Denemarken en nu meteen weer de Eneco, vrijwel onafgebroken door te gaan met koersen...



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/08/2015 18:07 door Goozzer.
Cyclad 10 augustus 2015 18:26
Goozzer Schreef:
-------------------------------------------------------
> Die laatste
> maakt het helemaal bond


Ik denk, dat je nog een 3e wijziging moet doorvoeren winking smiley
Cecchini 10 augustus 2015 18:30
Daar was reeds een andere topic voor geopend
Tank 10 augustus 2015 18:51
De gouden kilometer is wat mij betreft een aardige poging doorgaans volledig voorspelbare sprintetappes iets aantrekkelijker te maken. Ik moet me wel heel erg vervelen wil ik uren blijven kijken naar de traditionele bij voorbaat kansloze vluchtgroep. Het peloton met op kop de ploegen van de sprinters koos er dit keer niet voor de vluchters tijdig terug te halen. Juist de ploegen zonder sprinters zouden daar belang bij hebben. Volgens mij kan zo'n verstoring van de orde op twintig kilometer voor de streep tot verrassende wendingen leiden. Bijvoorbeeld door niet mee te sprinten maar de tempoversnelling gebruiken om weg te komen. Voordat de organisatie in het peloton terug is kun je zo een minuut weg zijn, met dus minder dan twintig kilometer te gaan.
Cyclad 10 augustus 2015 18:57
Ik zie de meerwaarde nog niet, maar ik zal mijn definitief oordeel opschorten tot na de laatste etappe.
El Chaba 10 augustus 2015 19:44
Eindhovuh 10 augustus 2015 22:21
Viviani pakt weer een mooie zege. Is nu 26, kan hij denken jullie nog de laatste stap maken naar de echte supertop?
Anony 11 augustus 2015 02:13
Hij zal denk ik nooit domineren, maar het is er wel een die zijn dagen heeft waarin hij de wereldtop het vuur aan de schenen kan leggen en zelfs verslaan. In de afgelopen Giro was zijn eerste sprint fenomenaal, maar nadien laat hij zich weer veel te veel insluiten. Toch een grote achilleshiel bij hem. Qua snelheid is het zeker een van de tien tot bijna vijf besten.
Walnoot 11 augustus 2015 09:33
Viviani is teveel baanwielrenner, in de zin dat het hem ontbreekt aan duurvermogen. Snelheid is inderdaad het probleem niet. Ik weet niet hoeveel hij nog op de piste rijdt in de winter, dat is zeker niet altijd een goed idee als je stappen wil zetten als wegwielrenner (bij Terpstra blijkt het dan weer geen probleem). Misschien kan hij daar nog wat winst pakken, twee goede winters achter elkaar en zich volledig richten op de weg.
El Chaba 11 augustus 2015 13:01
Met de OS 2016 in aantocht zal de aandacht voor de baan voorlopig alleen maar toenemen, vrees ik.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/08/2015 13:01 door El Chaba.
Slimmerd 11 augustus 2015 13:02
Zelfs Cavendish overweegt weer een korte terugkeer
El Chaba 11 augustus 2015 13:10
Denk ook dat dat een (extra) reden is voor Lefevere om Cavendish geen nieuw contract aan te bieden.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen