Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Eneco Tour 2015 (2.UWT), etappe 3

Gepost door El Chaba 
El Chaba 12 augustus 2015 02:30
Eneco Tour 2015 (2.UWT), etappe 3
El Chaba 12 augustus 2015 02:30



Eneco Tour 2015 (2.UWT), etappe 3: Beveren (BEL) - Ardooie (BEL) (171,9 km)

Waarschijnlijk weer een keertje sprinten (2).


Kaartje:





Profiel: vlak.





Greipel weer zoals het hoort.

Top 10 AK na etappe 2:

1 Jesper Asselman (Ned) Roompot Oranje Peloton 8:18:55
2 André Greipel (GER) Lotto Soudal 0:00:05
3 Elia Viviani (Ita) Team Sky
4 Danny van Poppel (Ned) Trek Factory Racing 0:00:09
5 Jacopo Guarnieri (Ita) Team Katusha
6 Gijs Van Hoecke (Bel) Topsport Vlaanderen - Baloise
7 Laurens De Vreese (Bel) Astana Pro Team 0:00:10
8 Nico Denz (GER) Ag2r La Mondiale
9 Jean-Pierre Drucker (Lux) BMC Racing Team 0:00:11
10 Tom Boonen (Bel) Etixx - Quick Step

Start: 12.25 uur.
Finish: rond 16.25 uur.
Slimmerd 12 augustus 2015 07:52
DNS Vanspeybroeck (gebroken vinger)
rustdag 12 augustus 2015 08:01
Waar blijft het profiel?
Eindhovuh 12 augustus 2015 08:11
Hup van Poppel.
Walnoot 12 augustus 2015 08:44
Excuus:

Beveren _____________________________________ Ardooie
D. Marrage 12 augustus 2015 11:12
Quote
Eindhovuh
Hup van Poppel.

Hij (Danny van Poppel, niet Eindhovuh) gaat de Vuelta rijden!
Brabantcycling
Quote

Trek Factory Racing coureur Danny van Poppel start op 22 augustus in de Vuelta. Dat vertelde hij bij de start van de Eneco Tour in Breda voor de camera van Omroep Brabant.
ton duk 12 augustus 2015 11:20
Ziet daar goede kansen omdat er alleen maar 2elijns-sprinters starten.....
gr
Michael B. 12 augustus 2015 12:01
Walnoot Schreef:
-------------------------------------------------------
> Excuus:
>
> Beveren _____________________________________
> Ardooie


Weer te zeuren over een vlakparkoers, maar hoe denk je dat dit bij de elite amateurs hier in Nederland is? Moeten we er dan een ronde van Steensel van maken met om de 100 meter een bocht? Kijken hoeveel profs er dan niet gedubbeld worden.
Walnoot 12 augustus 2015 12:23
Zeur ik? Geef alleen de feiten weer. Dat het een sneu parcours is, volgt daaruit alleen als de logische conclusie. Maar goed:

1. Ik ken genoeg eliteklassiekers met daarin enigszins profiel.
2. Dat er bij de elite veel wedstrijden compleet vlak zijn, betekent niet dat het ook zo moet zijn voor de profs. De elitewedstrijden zijn ook geen 200+ kilometer. En ik kan je vertellen dat de reguliere elitewedstrijden in Frankrijk ook niet vier bergen van 1ste catgorie of HC in één wedstrijd pakken.
Cyclad 12 augustus 2015 12:40
Wat is er nu op tegen om volledig vlakke parkoersen in een rondewedstrijd op te nemen?
Als er maandag wind had gestaan had de etappe in Friesland zelfs welhaast heroïsch kunnen zijn.
Wielrennen is niet alleen maar fietsen om hindernissen te overwinnen.
Natuurlijk moet de verhouding niet scheef getrokken voelen, maar een rondje in Nederland en België met een tijdrit, 3 biljartvlakke ritten en 3 geaccidenteerde ritten oogt mij okay.
Slimmerd 12 augustus 2015 12:58
Teuns, Veuchelen en Boucher hebben reeds 3'00 voorsprong
ton duk 12 augustus 2015 13:02
Cyclad Schreef:
-------------------------------------------------------
> Wat is er nu op tegen om volledig vlakke
> parkoersen in een rondewedstrijd op te nemen?
> Als er maandag wind had gestaan had de etappe in
> Friesland zelfs welhaast heroïsch kunnen zijn.
>

Juist, Cyclad ...zo hadden we ook de 2e etappe Den Bosch- Den Bosch NO in de Ster ZLM Toer die door polderwaaieren toch heel interessant werd
gr
rustdag 12 augustus 2015 13:05
Bedankt Walnoot, ik heb al een klacht in gediend bij spaak over El Chaba , maar hij zegd dat hij er niks tegen kan doen. De laksheid van El Chaba irriteert spaak ook enorm.
Walnoot 12 augustus 2015 13:10
Zulke etappes mogen er best tussen zitten, maar er drie van op een rij (of vier, Polen) is van het goede iets te veel wat mij betreft. Zeker in begin augustus. Kans op waaiers is miniem en de meeste renners vinden het te warm om gekke dingen te doen. Waarom niet een ploegentijdrit of een proloog om mee te beginnen? Is ook voor het publiek leuker. Je pakt minder kilometers mee, maar je gaat mij niet vertellen dat de mensen die naar Harlingen en Sneek zijn gegaan om te kijken, er niet ook waren geweest als er een TTT Franeker-Leeuwarden op het programma had gestaan.
dvritm 12 augustus 2015 13:31
Michael B. 12 augustus 2015 13:50
Op de maand maart na zijn zo'n beetje alle elite amateur stad tot stad wedstrijden zo. Ga je nu ook de Nederlandse kweekvijver van toekomstige profs bagatelliseren? Uiteindelijk maken de renners de koers, als 99% van het peloton zich als makke lammetjes zich naar de streep laat leiden... Vroeger had je nog de Erik Dekkertjes en Jelle Nijdams of een Tafi die er een knal op gaven. Cancellara die de koers hard maakte. Sterke renners die elkaar opzoeken. Tegenwoordig niet meer gedaan.
ton duk 12 augustus 2015 14:04
Walnoot Schreef:
-------------------------------------------------------
(of vier, Polen)

Ook 3..4e etappe bleef de kopgroep voor een gehalveerd peloton....
gr
Dennis 12 augustus 2015 16:22
1. Boonen... Chapeau,
Leon 12 augustus 2015 16:25
ton duk Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ziet daar goede kansen omdat er alleen maar
> 2elijns-sprinters starten.....
> gr

Ziet daar weinig kansen omdat er maar een viertal ritten is dat op een massasprint zal uitdraaien. Ook een reden waarin Kittel blijkbaar niet start.
Walnoot 12 augustus 2015 16:32
4e etappe was inderdaad ietsje anders. Maar die eerste drie etappes van Polen en de Eneco hebben samen misschien net aan een half uur interessante TV opgeleverd. En dat is al inclusief de gouden kilometers van Sub 'het is een misverstand dat hij een trol is' Culture.
Sub Culture 12 augustus 2015 16:34
Niet trollen hé, Wally.
Walnoot 12 augustus 2015 16:44
Je begrijpt me niet, dat wil zeggen, je bent overtuigd van je eigenlijk gelijk en je probeert het niet eens. Je kan wel zo stoer doen omdat je zelf koersen rijdt, maar je bent echt niet de enige hiero die dat weleens geeft gedaan. Zo, dat was het ad hominem gedeelte, itt jou heb ik ook nog argumenten, die zal ik, hoewel je er waarschijnlijk geen boodschap aan hebt, toch maar meegeven:

Het profpeloton is onvergelijkbaar met de het amateurpeloton, dus je kan de koersen ook niet één op één vergelijken. Om te beginnen zijn de onderlinge verschillen bij de amateurs veel groter. In Nederland wordt, zeker bij de klassiekers van de elite, de helft van de renners al in het eerste kwart van de koers onherroepelijk gelost, onafhankelijk van het parcours. Dat is bij de profs bijna nooit het geval, tenzij bizarre condities, zoals bijvoorbeeld naar Neeltje Jans. Daarom heb je bij de amateurs veel minder nodig om een spannende koers te maken. Daarnaast zijn er genoeg amateurs die er enorm op kicken om te knallen in vage criteriumpjes met heel veel bochten, vluchtheuvels en kasseien. Met genoeg van dat soort renners maak je een leuke dorpskoers dus, en heb je geen andere obstakels nodig. In het profpeloton worden dat soort zaken niet geapprecieerd en wordt er gewoon veel minder gekoerst als het parcours er zo bij ligt.

Met andere woorden: waar je met een rondje rond het dorp bij de amateurs een zeer goede kans hebt op een leuke koers, heb je dat bij de profs helemaal niet. Je krijgt gewoon een gesloten koers waarin iedereen energie spaart en waar je uiteindelijk naar een massasprint gaat. Hoewel ik een massasprint op zijn tijd best OK vindt, is het niet echt spannend als de helft van de etappes op massasprints uitlopen. Dat soort etappes zijn ook gewoon maar tien minuten leuk.
predator 12 augustus 2015 16:44
Dennis Schreef:
-------------------------------------------------------
> 1. Boonen... Chapeau,

Knap inderdaad en Theuns goed bezig. Ben benieuwd wat hij morgen kan.
Walnoot 12 augustus 2015 16:47
Het is een misverstand dat ik jou trol. Ik ben uit op het verkrijgen van je volledige aandacht en kan met mijn puberale brein geen betere manier bedenken om dat voor elkaar te krijgen.
JW 12 augustus 2015 16:51
Nu drie dagen achtereen zitten kijken hoe TLJ vruchteloos probeert mee te doen in de sprint.
Maar elke dag opnieuw lukt het niet om in de laatste km nog goed voorin te zitten.
TLJ is geen sprintploeg (maar dat was al bekend).
En hier wil bijna elk team zich in die sprint mengen.

Het zijn sowieso lastige sprints.
Ze beginnen al op een km of tien voor de streep als gekken te rijden, en er zijn maar weinig treintjes die zich lang genoeg voorin kunnen handhaven.
Zoals vandaag ook weer. OGE, IAM, Giant.... noem maar op. Met heel veel moeite een tijdje voorin en in de beslissende fase ook kansloos.
Gisteren stak Lotto Soudal er bovenuit, vandaag Etixx. In dat opzicht verdiende zeges.
Slimmerd 12 augustus 2015 16:52
Heerlijk slaapritje, leuk om te zien dat Asselman morgen als laatste mag starten.
En dan gaan we vrijdag echt beginnen.
Zorro 12 augustus 2015 16:53
AK 12-08-2015

1 J. Asselman ROP 12:13:20
2 T. Boonen EQS 0:00:01
3 E. Viviani SKY 0:00:01
4 A. Greipel LTS 0:00:05
5 E. Theuns TSV 0:00:06
JW 12 augustus 2015 16:56
En opnieuw de vaststelling dat die gouden km de etappe op geen enkele wijze interessanter maakte.
Net als voorgaande dagen.

Heb ik het goed dat die suffe noviteit alleen in de vlakke etappes plaats vindt en dat we er nu vanaf zijn ?
Ik zal ze niet missen
Bromertà 12 augustus 2015 17:01
Voor iemand die bij voorkeur open deuren beschrijft, strookt dit nieuwe fenomeen in geen enkel opzicht aan met z'n verwachtingspatroon. Degenen met een iets minder vernauwde blik zien de charme en de toegevoegde waarde in een oogopslag. Juist de slimme en sterke Asselman dankt zijn leiderstrui aan deze noviteit, die wat mij betreft in elke vlakke etappe ingelast mag worden.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12/08/2015 17:02 door Bromertà.
JW 12 augustus 2015 17:07
Prachtig, dat jij dit prachtig vindt.

Wat mij betreft: het "spannende gebeuren" van deze week beantwoordde volledig aan mijn verwachtingspatroon: Een overbodige toevoeging die in sportief opzicht van nul en generlei waarde is.
Slimmerd 12 augustus 2015 17:07
In de Ronde van België lag het in elke etappe, in de slotrit zelfs pas op 7km van de streep, zodat het wel op een heuveltje lag.
Meneer 60% 12 augustus 2015 17:11
In de eerste etappe zag ik een heel leuke Gouden Kilometer. De twee etappes daarna niet meer, omdat de vluchters afspraken hadden gemaakt. Volgens mij doen ze het juist ook in de heuveletappes. En dan op een klimmetje. Bijvoorbeeld: één sprint onder, één sprint boven en één sprint 500 meter verderop. Dat is veel leuker. Zag een prachtige gouden kilometer van onze babyvoeding etende Belgische vriend in de Ronde van België. Juist dan kan het de koers ook echt veranderen. Greg ging door die Gouden Kilometer vanaf onder vol aan, wat het peloton helemaal uit elkaar trok. Zou anders niet gebeurd zijn.
Anony 12 augustus 2015 17:19
Ik blijf het heerlijk vinden hoe Boonen keer op keer bewijst dat je hem nooit mag afschrijven. Zelfs in een pure massasprint niet. Klasse vandaag zijn jump.
Anony 12 augustus 2015 17:27
11 kilometer was dat toen trouwens.
shake 12 augustus 2015 17:27
Vreemd. Tweet David Boucher: "Bedankt aan iedereen voor mij supporteren. Ik moet nu naar huis gaan. Jammer. Mijn ploeg will niet dat ik in de ontsnapping gaan. What else?"

[twitter.com]



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12/08/2015 17:28 door shake.
Anony 12 augustus 2015 17:33
Viviani komt ook weer van veel te ver aangevlamd.
Slimmerd 12 augustus 2015 17:37
Breschel en Izagirre hebben vandaag de finish niet gehaald en naast de eerder genoemde Vanspeybroeck is ook Timmer niet opgestapt
JW 12 augustus 2015 18:06
Bizar.
Kreeg gisteren van zijn ploeg te horen dat hij geen nieuw contract krijgt.
En zijn sterke punt, meegaan in lange ontsnappingen, is nu dus ook verboden.

Dat verklaart in elk geval zijn opvallende gedrag van vandaag.
Cyclad 12 augustus 2015 18:41
Eens.
Ik ben het niet altijd eens met zijn uitspraken, maar nu doet hij wel wat hij belooft: scoren.
Het is hem gegund.
Massimo 12 augustus 2015 19:24
Zegt ook veel over het seizoen van Demare.
Rudy t. 12 augustus 2015 20:01
En omdat die weg gaat
lodjan 12 augustus 2015 21:13
JW 12 augustus 2015 21:55
Maar maar.....Greg had toch ook zonder die sprintjes vol aan kunnen gaan confused smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen