Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Eneco Tour 2015 (2.UWT), etappe 7 (slot)

Gepost door El Chaba 
El Chaba 15 augustus 2015 19:03
Eneco Tour 2015 (2.UWT), etappe 7 (slot)
El Chaba 15 augustus 2015 19:03



Eneco Tour 2015 (2.UWT), etappe 7 (slot): St.Pieters-Leeuw (BEL) - Geraardsbergen (BEL) (188,6 km)

Tenslotte nog het zeker niet makkelijk verteerbare toetje over de welbekende Vlaamse hellingen.

Kaartje:





Profiel:








Tim Wellens reed met een wederom indrukwekkende solo naar de etappezege en zeer waarschijnlijk ook de eindzege.

Top 10 AK na etappe 5:

1. WELLENS Tim LTS 22:12:59
2. VAN AVERMAET Greg BMC 00:01:03
3. KELDERMAN Wilco TLJ 00:01:17
4. GILBERT Philippe BMC 00:01:40
5. FELLINE Fabio TFR 00:01:48
6. ROGERS Michael TCS 00:01:51
7. GRIVKO Andriy AST 00:01:54
8. JUUL JENSEN Christopher TCS 00:02:05
9. BENOOT Tiesj LTS 00:02:13
10. BAKELANTS Jan ALM 00:02:13

Start: 11.45 uur.
Finish: rond 16.20 uur.
Sub Culture 15 augustus 2015 19:43
Vraag me af of BMC nog een poging gaat doen om de leiderstrui van Wellens aan te vallen of als ze met Gilbert Kelderman nog van het podium willen verdringen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15/08/2015 20:15 door Sub Culture.
cyclingfreakske 15 augustus 2015 20:12
gaan ze zeker doen.
Tinuz 15 augustus 2015 20:13
Dat zou dan een eins, zwei drei voor Belgiu worden...
Ik las dat ton duk de bui al zag hangen vanmorgen.
cyclingfreakske 15 augustus 2015 20:15
Morgen zie ik 2 blokken de koers openbreken : BMC en ETIXX... Lotto Soudal zal zich goed moeten weren, zeker ook omdat dit parcours Wellens een stuk minder goed ligt.
Ed@ 15 augustus 2015 23:02
Etappe voor Terpstra
Die heeft zich gespaard vandaag.
cyclingfreakske 15 augustus 2015 23:33
Boonen zit ook geviseerd op vandaag. VA en Gilbert hebben de 2 laatste dagen als doelstelling geplaatst nog voor het begin van de Eneco, al dan niet voor een klassement te winnen. Kelderman gaat morgen een lastige dag tegemoet voor plek 3 te behouden.
Als de leiding vanavond op tafel klopt, weet elk renner dat ze er alles moeten aan doen om hem ook op het podium te houden.
Snorfietser 16 augustus 2015 09:07
Ik mag hopen dat ze in ieder geval een poging gaan doen. Gezien het parcours acht ik Greg zeker niet kansloos voor de eindzege. Kelderman zie ik op dit parcours helaas niet met de besten meegaan.
Cyclad 16 augustus 2015 10:08
Daar kon je je weleens heel sterk in vergissen.
Snorfietser 16 augustus 2015 10:45
In Greg of in Kelderman? Ik hoop overigens dat ik me vergis in Kelderman.
Westfalen 16 augustus 2015 11:19
Kelderman kan dit ook goed. Eindigde 2 jaar geleden in de etappe naar Geraardsbergen als 7e. Gaf toen ook aan dit soort etappes ook leuk te vinden.
Cyclad 16 augustus 2015 11:30
In Kelderman. Zie reply van Westfalen.
Bromertà 16 augustus 2015 11:37
Het zou wenselijk zijn voor zowel de geloofwaardigheid van de sport als voor de strijd om de leiderspositie als Wellens en Van Avermaet vandaag de inspanningen van gisteren enigszins zouden bekopen.
Cyclad 16 augustus 2015 11:47
Als je de sterkste in koers bent hoef je het de dag erna niet bekopen, dan is consolideren voldoende én uiterst geloofwaardig.
We hebben het hier niet over Tim Kerkhof of Thomas Sprengers, om willekeurig wat mindere wielergoden te noemen.
lodjan 16 augustus 2015 12:44
Kopgroep:
Lampaert, Quinziato, Coledan, Hofland, Selig, Ferrari, Blythe, Koren, Denz, Groenewegen and Jans. Preidler, Kerkhof en Leukemans zijn er later bijgekomen.
Slimmerd 16 augustus 2015 12:58
4'20 voor deze kopgroep inmiddels
cyclingfreakske 16 augustus 2015 15:44
Wijnants en Tsjalingi hebben vandaag iets goed te maken voor hun Kopman. Hopelijk zitten ze achteraan het peleton weer niet de krant te lezen.....
Anony 16 augustus 2015 16:06
Jammer dat het geen apotheose onder toppers wordt op de Vesten. Gelukkig zijn de drie vluchters leuke renners.
JvR 16 augustus 2015 16:16
Quinziato op weg naar de overwinning.
Anony 16 augustus 2015 16:23
1. Quinziato
2. Leukemans, alsnog op een zucht
3. Lampaert
4. Van Avermaet, autoritair eerste van het pak
5. Alaphilippe
Ger 16 augustus 2015 17:03
cyclingfreakske Schreef:
-------------------------------------------------------
> Wijnants en Tsjalingi hebben vandaag iets goed te
> maken voor hun Kopman. Hopelijk zitten ze
> achteraan het peleton weer niet de krant te
> lezen.....

Ongelooflijk wat jij je er allemaal uitkraamt. Natuurlijk zitten ze op het eind van de etappe achteraan in het peloton. Maar wel zonder krant. Ze hebben dan wel al veel werk verricht voor hun kopman.
Cecchini 16 augustus 2015 17:13
Was toch een etappe geweest voor Vanmarcke, de sterkste renner van de Lotto Jumbo ploeg op dit terrein (had mooi meegekund met de kopgroep van deze dag). Moet hij wel meedoen natuurlijk.
rustdag 16 augustus 2015 17:21
Heeft Nederland er nou geen UCI punten bij gekegen? foutje zeker..
diravi 16 augustus 2015 17:22
Nu samenvatting op NL. Wat is die Ducrot aan het kankeren, niet meer normaal.
Ger 16 augustus 2015 17:28
rustdag Schreef:
-------------------------------------------------------
> Heeft Nederland er nou geen UCI punten bij
> gekegen? foutje zeker..

Nee ze hebben er geen punten bijgekregen omdat Kelderman niet bij de beste 5 renners staat met het aantal Nederlandse punten.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/08/2015 17:28 door Ger.
rustdag 16 augustus 2015 17:41
O dat is nieuw voor mij... jammer
Tool 16 augustus 2015 19:13
Nederland vooral sterk in de breedte zonder echte toppers. Als enige land 7 man in de top 50 van de Uci ranglijst.
cyclingfreakske 16 augustus 2015 20:48
terwijl gisteren het weer een belangrijke rol speelde, is vandaag het weer een domper op het koersverloop voor plek 3.
we hadden nog wat verwacht, ....... ze bleven zitten. Keldermanin een zetel naar het podium. Verdient uiteraard !!
Quinziato deed het wel maar voor de dagzege. Mooie prestatie van Leukemans... was net een tikje langer aan het twijfelen, en krijg die laatse 5 a 10m niet meer dicht. Anders was het aan hem.
JW 16 augustus 2015 21:39
Doordat ik de uitzending miste moest ik het ook met die samenvatting doen.
Dat commentaar van Ducrot is inderdaad tenenkrommend.
JW 16 augustus 2015 22:02
Alles bijeen m.i. toch wel weer een geslaagde ronde.

Dat Wellens na zijn matige Tour hier weer zo sterk voor de dag komt is voor mij toch verrassend. Als je hier twee keer achtereen de sterkste bent, bewijs je toch wel dat je op dit terrein erg goed bent.

Ook Kelderman toonde aan dat hij hier aardig mee kan.

De combinatie Van Avermaet/Gilbert was m.i. - hoe sterk beiden ook reden ! - geen echt succes. Het blijven toch eerder rivalen dan elkaar steunende ploeggenoten.

Dat de weersomstandigheden erg bepalend zijn voor koersen in de Benelux is geen verrassing.
In de eerste drie dagen reed het mooie weer de koers nogal in de wielen. Slechter weer, met vooral veel meer wind, had beslist heel wat meer vermaak en strijd geboden.
Doordat de klassementsrenners nog over het hele veld verspreid waren was het daarentegen een meevaller dat iedereen onder vrijwel dezelfde omstandigheden de tijdrit kon rijden.
De koers barstte pas echt los toen de weergoden zich ermee gingen bemoeien. Dat leverde enkele prachtige koersdagen op ! Waarbij de besten kwamen boven drijven.

Mooie koers, mooi klassement !
Heisenberg 16 augustus 2015 22:12
Heb het gemist. Wat was er zo erg?
JW 16 augustus 2015 22:17
Ik ben beslist niet de meest objectieve luisteraar. Ducrot ligt me als commentator - zacht gezegd - niet echt.

Ben trouwe Sporza-volger.
Maar voor deze ronde geswitcht naar L1.
Dat beviel mij ook prima.
.
cyclingfreakske 16 augustus 2015 23:46
Ducrot heeft het gebrek zelden goed uit zijn woorden te komen, zinnen halfweg afbreken , lange stiltes...... kortom : de man die je echt moet hebben om je kijkers weg te jagen.
Leon 17 augustus 2015 19:36
cyclingfreakske Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ducrot heeft het gebrek zelden goed uit zijn
> woorden te komen, zinnen halfweg afbreken , lange
> stiltes...... kortom : de man die je echt moet
> hebben om je kijkers weg te jagen.

Vreemde opmerking... Ducrot is een tamelijk erudiet persoon die prima uit zijn woorden komt.
Jeanneman 17 augustus 2015 21:40
Er hangt om een of andere reden altijd zoveel negativisme en onbegrip om Ducrot heen. Ik vind het nooit prettig om naar te luisteren, ga me dan doodergeren aan verkeerde namen en het niet begrijpen waarom een ploeg op kop rijdt in een bepaalde situatie. Gisteren ging het om Trek tijdens en na de laatste keer Onkerzelestraat. Ik zou zeggen: kijk naar de startlijst of (vooral) het klassement en trek (jaja, woordspeling) je conclusies.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen