Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

10 Nederlanders in de Vuelta?

Gepost door Heisenberg 
Heisenberg 17 augustus 2015 19:57
Team LottoNL-Jumbo
LINDEMAN Bert-Jan
KEIZER Martijn
TEUNISSEN Mike
ROOSEN Timo
VAN WINDEN Dennis
TJALLINGII Maarten

Giant - Alpecin
DUMOULIN Tom
DE KORT Koen
STAMSNIJDER Tom

Trek Factory Racing
VAN POPPEL Danny

Of zie ik iemand over het hoofd?
Slimmerd 17 augustus 2015 20:00
Geen idee Of Mouris nog kans maakt bij Orica, die zijn in ieder geval nog niet compleet. En wie weet Boy van Poppel nog naast zijn broertje?
predator 17 augustus 2015 20:45
Echt buikpijn van Lotto-Jumbo. Zo zonde.
AK 17 augustus 2015 21:07
Tja....
Het is nu eenmaal geen top WT team meer.


Een grote ronde zonder Nederlander die meestrijd voor het klassement, ik kijk er eerlijk gezegd nog niet naar uit.
Eddy Veen 17 augustus 2015 21:20
Dumoulin gaat wellicht vertier brengen.
Walnoot 17 augustus 2015 21:39
Pfff, het wordt anders een straffe Vuelta. Als je het parcours ziet en wat er aan pure klimmers start, dat is echt niet mis. Ik reken er op dat het aanvallen gaat regenen in de bergen.
JW 17 augustus 2015 21:42
Ik had Poels verwacht, maar Froome doet het met de volgende ( deels oude) knechten:

Sergio Henao (27), Mikel Nieve (31). Vasil Kiryienka (34), Christian Knees (34), Ian Boswell (24), Salvatore Puccio (25), Nicolas Roche (31), Geraint Thomas (29)
Cecchini 17 augustus 2015 22:05
Waar ik in de Eneco kritiek had op de selectie van de Jumbo Ploeg kan het hier niet veel anders vrees ik. Ik had misschien Hofland nog overwogen voor de eerste helft of zo, en van der Lijcke begint volgens mij ook weer in vorm te komen, maar het zijn nog 2 jonge jongens die al een Grote Ronde hebben gereden. We moeten het er maar mee doen. Het kan eigenlijk alleen maar meevallen. Mochten Gesink, Vanmarcke en Kelderman nog ergens uithalen in de najaarsklassiekers dab wordt het seizoen misschien toch nog allerzins redelijk afgesloten.
JW 17 augustus 2015 22:12
"Een grote ronde zonder Nederlander die meestrijdt voor het klassement" maakt voor mij persoonlijk zo'n ronde ook een stuk minder aantrekkelijk.

Maar met één of meer Nederlanders waarvan verwacht (geëist) wordt dat ze meestrijden voor het klassement, en die daar om verschillende redenen helemaal niet toe in staat zijn, zit ik ook niet op te wachten.
Na alle redelijk succesvolle deelnames van Nederlandse klassementsrenners wordt de lat door veel volgers enorm hoog gelegd. "We" zijn erg verwend. Niet voldoen aan hoge verwachtingen, en daarbij maakt het niet uit of het nu Mollema, Gesink, Kruijswijk, Ten Dam of Kelderman is, wordt al snel beschouwd als falen.
Met alle bijbehorende negatieve commentaren, die dan onvermijdelijk gaan volgen.
Dat vind ik verschrikkelijk vermoeiend, en vooral - vrijwel altijd - onterecht.

[ edit: Dat in de voorbije superzware Tour, met supersterk deelnemersveld, een 7e plaats van Mollema door sommigen werd beoordeeld met "opnieuw zo'n 7e plaats zet geen zoden aan de dijk, volgend jaar beter voor een etappezege gaan", vond ik kenmerkend. Net als het onbegrip voor de duidelijke keuze van Jumbo om die zesde plaats van Gesink absolute prioriteit te geven.]

Voor sommige volgers lijkt het me erg goed als "we" een keer geen renner hebben voor het AK. Zodat "we" een zesde of zelfs tiende plaats misschien weer gaan waarderen.
Dat maakt een volgende grote ronde, waar wèl weer Nederlanders mee doen voor dat klassement, misschien weer wat leuker.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/08/2015 09:09 door JW.
avhhsc 17 augustus 2015 22:21
het is ook weer leuk om weer een keer objectief naar een grote ronde te kijken.
in de tour van bau en lau hoopte ik in de derde week dat er niks gebeurt.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/08/2015 22:22 door avhhsc.
Pyama 17 augustus 2015 22:49
Lekker boeiend of er Nederlanders mee doen. Lekker rustig uit.
Cecchini 17 augustus 2015 23:08
Hoeveel Basken rijden er dit jaar mee ?
Pyama 18 augustus 2015 00:25
Uhm, ook niet zo belangrijk. Ik zie Landa, Nieve, Losada, Bilbao, Fraile, Txurruka en adoptie Bask Sanchez op de lijst staan.
Carlos Danger 18 augustus 2015 01:55
Martin Keizer gaat voor de strijdlust en (als alles mee zit) een dagzege.
Mike Teunissen lekker aanvallen.
Kan best leuk worden. Ook met een goeie Bart Declercq.
Sticky Bottle 18 augustus 2015 06:51
Boy gaat ook mee
ton duk 18 augustus 2015 07:56
De Vuelta zal bij huize DUK dus weinig op staan..
Zonde, maar zoals JW al aangaf....wel eens rustig 3 weken zonder koers
gr

HUP DANNY.HOL
lodjan 18 augustus 2015 08:08
Er komt toch een aardig contingent Polen aan de start met voorlopig Majka, Niemiec, Poljanski, Wisniowski en Bodnar.
ton duk 18 augustus 2015 08:30
Wisniowski...daar noem je dan wel weer een DUK's oogappeltje (sinds Axel paar jaar geleden)....
gr

HUP.LUKASZ.POL
Slimmerd 18 augustus 2015 08:39
Sicard is toch ook een Bask?
JW 18 augustus 2015 08:53
Het oude Baskische Euskaltel is een team, waarvan ik het echt jammer vind dat het uit het peloton is verdwenen.
Zou met alle huidige Baskische renners erin een prachtige ploeg zijn.
Heisenberg 18 augustus 2015 10:01
Boy van Poppel start dus ook. Mouris niet.

Trek: Cancellara, Irizar, Schleck, Stuyven, Popovych, Van Poppel x 2, Zoidl, Zubeldia
Orica: Chaves, Docker, Ewan, Gerrans, Hayman, Howson, Impey, Keukeleire, C. Meyer
Sub Culture 18 augustus 2015 10:04
Opvallend dat Gerrans opteert voor de Vuelta ipv Canada.
Leek mij daar samen met Sagan toch één van dé kanshebbers.
koos1 18 augustus 2015 10:35
Zal Terpstra naar de Vuelta gaan? Of wordt het voor Terpstra Canada of de Belgische najaarskoersjes?
Slimmerd 18 augustus 2015 10:48
Dumoulin, Gerrans, Sagan allemaal renners met eerdere prima resultaten in Canada die nu voor de Vuelta gaan.
JW 18 augustus 2015 10:51
Terpstra heeft in een grote ronde niks te zoeken.
En eigenlijk in Canada ook niet.
Het zal dus wel het laatste worden
JW 18 augustus 2015 10:54
In Canada twee kansen, in de Vuelta meer.
Door opeenvolging van tegenslagen dit jaar nog betrekkelijk weinig gereden.
Zou dus een grote ronde nog prima aan moeten kunnen.
Denk ik.
D. Marrage 18 augustus 2015 10:56
Pyama Schreef:
-------------------------------------------------------
> Basken? Ik zie Landa, Nieve, Losada, Bilbao, Fraile, Txurruka en adoptie Bask Sanchez op de lijst staan.

+Zubeldia & Irizar.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/08/2015 10:57 door D. Marrage.
zumsteg 18 augustus 2015 11:52
Deze selectie is zeer zwak. Het team is dit jaar in de breedte ook gewoon zwak, een logisch gevolg van het kleinere budget. De enige renners die dit jaar nog geen grote ronde hebben gereden zijn Bulgac en Markus maar daar was de selectie niet sterker van geworden. Geen idee wat er met die twee aan de hand is dit jaar. Flens en/of Hofland hadden ook nog kunnen dubbelen na de Giro. Daar was de selectie iets sterker van geworden. De renners uit de Tour ploeg die de selectie hadden kunnen versterken hebben voor een andere programma gekozen. Kelderman en Van Emden hebben het goed gedaan in de Eneco Tour. Voor LottoNL-Jumbo is het te hopen dat Gesink, Martens en Vanmarcke nog wat gaan laten zien in de koersen die zij gaan rijden.

En ach, met deze verwachtingen kan het alleen maar meevallen. Wie weet verrast Van Asbroeck of Van Winden in een sprint, rijden Keizer en Lindeman voor de overwinning in een overgangsrit, blijkt Bennett toch een goede klassementsrenner/toekomstige klimknecht, rijden jonkies Roosen en Teunissen een veelbelovende eerste grote ronde en halen Tjallinhgii en Wynants, die in het verleden hebben bewezen sterke renners te zijn, verrassend uit.
Cecchini 18 augustus 2015 12:08
Dan kan de hele Lotto Jumbo ploeg ook maar beter thuisblijven als dat het criterium is, en dat geldt nog voor 100 renners in deze Vuelta.
Walnoot 18 augustus 2015 13:09
Maar het criterium is natuurlijk dat Terpstra in de Vuelta en Canada geen potten kan breken, maar in de Vlaamse koersen wel. Jumbo heeft zeker een stuk of 20 renners waarmee ze op geen van de drie gebieden iets te zoeken hebben (en dan ben ik nog coulant), dus die kan je lekker willekeurig inzetten, het doet er allemaal niet toe.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/08/2015 13:10 door Walnoot.
Curzio 18 augustus 2015 13:30
Ik vind ook dat voortaan alleen de favorieten voor de zege nog opgesteld moeten worden in de koers. Tien starters in elke klassieker, en voor een grote ronde per etappe 10 wisselende coureurs die favoriet zijn voor de dagzege en 10 coureurs die voor het klassement rijden, de rest kan dan mooi allemaal thuisblijven. Ook beter voor het milieu.
Walnoot 18 augustus 2015 13:38
Strak plan, vooral de ecologische implicaties staan me aan. Maar het is toch juist niet wat ik eerder zeg?
JW 18 augustus 2015 15:12
Of Terpstra zich te goed voelt voor knecht weet ik niet. Maar mijn beeld is dat hij weinig zin heeft in zo'n rol (waarin hij als hij zijn best doet van veel nut zou kunnen zijn voor de ploeg).
De berg- en echte heuveletappes kan Terpstra onvoldoende aan om veel kans te maken via een ontsnapping. En in de lichtere etappes heeft hij ervaren dat de kans om te worden teruggehaald door de sprintersploegen dichtbij de 100% ligt. Terpstra is toch een "meneer" in de ploeg die wat eisen kan stellen.
Wat heeft Terpstra dan te zoeken in de Tour ?

Ook de Canadese wedstrijden zijn m.i. te zwaar voor hem. Daarvoor moet je toch meer klimcapaciteiten hebben.

Dus: wat zeg ik verkeerd confused smiley
En wat heeft dat met Lotto-Jumbo te maken confused smiley
JW 18 augustus 2015 15:17
Een PT-team heeft de verplichting aan een WT-koers deel te nemen, ook als je voor die koers niet de meest geschikte renners beschikbaar hebt. Zoals je weet.
Jumbo is overigens niet de enige ploeg die in vrij zwakke bezetting naar de Vuelta komt.
En de Vuelta is geen uitzondering als het betreft het uitkomen met een vrij zwakke ploeg.

Zo bijzonder is het nu allemaal ook weer niet.
Heisenberg 18 augustus 2015 15:58
Etixx
Bouet
Brambilla
De la Cruz
Keisse
Maes
Meersman
Serry
Terpstra
Verona
Tinuz 18 augustus 2015 16:10
In het voorjaar gaf Terpstra al aan de Vuelta te willen rijden.
Slimmerd 18 augustus 2015 16:38
Terpstra zal in deze ploeg toch ook niet veel hoeven knechten, lijkt me dat zij is met LottoNL geheel vrij richting de Vuelta gaan.
De ploeg heeft geen kopman voor klassement ook ook geen directe topfavoriet voor de sprints (Meersman en Van Asbroeck zijn eerder opvulling voor de top-10 plaatsen) en dus mag en kan iedereen vrij koersen lijkt me.
JW 18 augustus 2015 16:59
Klopt inderdaad.

Maar in die vrije rol ziet Terpstra - voor zover ik me kan herinneren - weinig kans op succes.
JW 18 augustus 2015 17:00
Dat wist ik niet.
Welnu, ik ben benieuwd.
El Mik 18 augustus 2015 17:01
Hij zal de Vuelta (al dan niet in zijn geheel) rijden gewoon een betere WK voorbereiding vinden dan wat eendagskoersen.
Slimmerd 18 augustus 2015 17:21
De Vuelta en de Tour zijn daarvoor denk wel aardig verschillend en dus misschien zijn er dan iets meer kansen.
Het zou niet misstaan op zijn erelijst.
Cecchini 18 augustus 2015 20:07
Ik bemerk een zeker cynisme tegen Terpstra. Het is ook niet mijn favoriete renner (een zekere arrogantie is hem niet vreemd) maar laten we wel zijn Terpstra is wel dé Nederlandse renner die werkelijk iets groots heeft gewonnen en tijdens kampioenschappen veruit Nederlands beste renner is. Er zijn meer van dat soort renners die aan de Vuelta meedoen. Cancellara bijvoorbeeld. Als Terpstra van mening is dat hij de Vuelta wil gebruiken om tijdens het WK op zijn best te zijn, dan hebben we dat maar te accepteren. Het cynisme uit zich dan door hem enigszins weg te zetten als een renner die zijn weg maar moet zoeken in Belgische flutkoersjes en daarom niets te zoeken heeft in de Vuelta of Canadese koersen. Ja als dat dan jouw criterium is mag je ook wel eens cynisch doen over de door jou geadoreerde Lotto Jumbo ploeg die komende zaterdag aan de start staat met een ploeg die qua potentie daar ook niets te zoeken heeft. Terpstra is trouwens een renner die gewoon betaald wordt door zijn ploeg en af en toe zijn werknemersverplichtingen dient na te komen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/08/2015 08:43 door Cecchini.
JW 19 augustus 2015 00:41
Ik meen me een Tourdeelname van Terpstra te herinneren waar hij verschillende keren in de vluchtgroep van de dag zat, en tot zijn frustratie elke keer werd teruggehaald. En waar zijn eigen conclusie was dat hij in de Tour weinig te zoeken had.

En ik ben dat met hem eens. Te weinig sprinter met kans op succes in een massasprint, en te weinig berggeit om in de etappes waar een vluchtpoging veel kans van slagen heeft veel kans op succes te maken. Daar is m.i. weinig negatiefs of cynisch aan.

Voor Boonen geldt de laatste jaren bijna het zelfde, zij het dat die nog een betere sprinter is.

Natuurlijk kunnen zij wel van veel nut zijn om een (sterke) kopman te steunen. Maar zoals hiervoor ook al werd gezegd: dat is hier niet aan de orde.

edit: en als jij zo graag wilt dat er naar aanleiding van die opvatting nu cynische opmerkingen gemaakt moeten worden over de waardeloze Jumboploeg die niets in de Vuelta te zoeken heeft kun je dat toch echt beter zelf doen winking smiley



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/08/2015 00:47 door JW.
Cecchini 19 augustus 2015 11:39


'Vorig jaar haastte ik me uit school om Vuelta te kijken'

Mike Teunissen is één van de drie debutanten die zaterdagavond namens LottoNL-Jumbo start in de Vuelta. Alleen meerijden in zijn eerste grote ronde is echter niet het doel voor Teunissen. ,,Je bent geen renner geworden om mee te fietsen. Ik zal zuinig zijn op mijn krachten en mijn kansen grijpen'', belooft de pas 22-jarige wielrenner. ,,Al zou Madrid halen wel mooi zijn.''

19 augustus 2015, 08:47 - Bron: ANP
Woensdag vertrekt hij naar Spanje voor de laatste voorbereidingen op de start in Marbella. Het is voor Teunissen in zijn eerste seizoen als profwielrenner een beloning na een sterk NK en een aantal puike prestaties in de afgelopen weken. ,,In mijn eerste jaar een grote ronde, dat komt niet heel vaak voor. Je fantaseert, droomt er wel eens over. Vorig jaar haastte ik me uit school om de Vuelta te kijken, nu rijd ik hem zelf.''

De Nederlandse WorldTourploeg start zonder kopman in de Ronde van Spanje; Laurens ten Dam zou rijden, maar is geblesseerd. ,,Als ploeg is dat lastig, maar voor mij is het een klein voordeel. Je hoeft niet om te kijken naar iemand die kort staat in het klassement en die bij te staan. Dat kan energie schelen, het is een geluk bij een ongeluk.''

Het betekent dat Teunissen, net als zijn ploeggenoten, een vrije rol kan krijgen in etappes die hem liggen. ,,Ik richt me op de overgangsetappes, met bergjes en een vlak einde. Die heb je vooral aan het einde van de eerste week en in de tweede week. Het streven is niet om in beeld te rijden. Maar het zou wel een goed teken zijn als mensen me na de Vuelta kennen. Nu ben ik voor velen nog dat kleine mannetje van Lotto-Jumbo, wie weet schrijven ze me in de toekomst op als zekerheidje voor een ritzege.''

,,Er zijn veel mensen die naar deze ploeg kijken en zeggen: dat wordt toch niks. Daar ligt voor ons een mooie uitdaging. We gaan in de aanval en als het niet lukt, dan maar strijdend ten onder'', klinkt het monter uit de mond van de man uit Ysselsteyn. Toch zal het zwaar worden, weet hij. Veel grote namen uit het wielrennen doen mee aan de Vuelta. Chris Froome, Nairo Quintana, Alejandro Valverde, Vincenzo Nibali; allemaal staan ze aan het vertrek in Marbella.

Teunissen kent sommigen alleen nog van televisie. ,,Het past in die jongensdroom, maar het is wel even slikken om tussen al die grote mannen te rijden. En als ze oorlog gaan maken, wordt het lastig. Er zitten hele lastige ritten bij en daar zit ik niet echt op te wachten. Ik hoop dat ze iets minder goed zijn dan in de Tour, dan is het voor mij iets makkelijker. Ik laat ze bergop maar lekker hun ding doen.''
JW 19 augustus 2015 12:21
"...Er zijn veel mensen die naar deze ploeg kijken en zeggen: dat wordt toch niks. Daar ligt voor ons een mooie uitdaging. We gaan in de aanval en als het niet lukt, dan maar strijdend ten onder...''

Het hoge niveau en de moeilijkheidsgraad zullen hem niet meevallen. Er zijn meerdere teams waar weinig van verwacht wordt, en voor hun renners dezelfde uitdaging wacht. Concurrentie genoeg dus, ook vanuit de hoek "pelotonvulling". Een keer mee zijn met de ontsnapping van de dag zal al een hele klus worden.

Voor de jonge renners van de ploeg is het ook een ideale uitdaging door de kans die ze geboden wordt zich van hun beste zijde te laten zien. Als er niets van je verwacht wordt is al het meerdere een meevaller.
In dat opzicht vind ik het nog helemaal geen gekke ploeg. Mits voldoende grinta (en daar reken ik wel op !) verwacht ik dat ze de Nederlandse kijkers nog wel plezierige momenten gaan bezorgen.
Eddy Veen 19 augustus 2015 13:36
Tom Dumoulin is na zijn zware val in de Tour de France voldoende hersteld om in de Vuelta mee te kunnen doen voor de ritzeges.

Dat zegt de renner van Giant-Alpecin tegen De Telegraaf. In de Vuelta a España, die zaterdag van start gaat, hoopt de hardrijder zich niet alleen in de tijdritten, maar ook in etappes te laten zien. "Ik ga ervan uit dat ik me de eerste week moet aanpassen. En ook moet leren omgaan met een zekere angst die na die val nog in me zal zitten wanneer ik in het peloton rijd. In de tweede en derde week van de ronde hoop ik mee te spelen voor de dagprijzen."

Om 18.45 uur komt hij aan het woord in Studio Sport.
Sticky Bottle 19 augustus 2015 16:07
Heisenberg Schreef:
-------------------------------------------------------
> Etixx
> Bouet
> Brambilla
> De la Cruz
> Keisse
> Maes
> Meersman
> Serry
> Terpstra
> Verona

Meersman? Maak daar maar Velits van
Eddy Veen 19 augustus 2015 18:56
Dumoulin werd aangekondigd als onderwerp in het Sportjournaal, maar dat bleek een loze belofte, bah!
Cecchini 19 augustus 2015 19:23
Depay (wat zeg ik ? Memhis) scoort 2x en dan wordt natuurlijk alles in zijn geheel omgegooid.
Eddy Veen 19 augustus 2015 19:38
De kwelling die voetbalseizoen heet, is weer begonnenangry smiley
dvritm 19 augustus 2015 19:48
.. en volgende week opnieuw omgooien omdat Vormer 2x scoort.
Sehnsucht 19 augustus 2015 20:02
Quote

18 Belgen in de Vuelta

De Buyst, Boeckmans, Van der Sande, De Clercq, Van den Broeck, J. Vanendert, Monfort en De Gendt (allen Lotto-Soudal)
Keisse, Maes en Serry (Etixx-Quick Step)
Wynants en Van Asbroeck (LottoNL-Jumbo)
Vansummeren (AG2R)
Degandt (IAM)
Waeytens (Giant-Alpecin)
Keukeleire (Orica)
Stuyven (Trek)

[sporza.be]

Best wel een leuk aantal Belgen. Eens zien of het kleine België een ritzege kan pakken net als in de Giro en Tour van dit jaar. Dat zou een erg goede prestatie zijn. Het grotere Nederland staat nog droog dit jaar wat ritzeges in grote rondes betreft. Erg tegenvallend.
Sticky Bottle 19 augustus 2015 20:05
Met vdb als knecht van Monfort. Slimme keus van ploegleiding
JW 19 augustus 2015 20:46
Met zo'n enorme afvaardiging moet het toch mogelijk zijn er ééntje bij de eerste twintig in het AK te krijgen confused smiley
Eddy Veen 19 augustus 2015 21:17
Dat moet zelfs Dumoulin lukken, als hij er zijn best voor doet.
Sehnsucht 20 augustus 2015 06:27
Eddy Veen Schreef:
-------------------------------------------------------
> Dumoulin werd aangekondigd als onderwerp in het
> Sportjournaal, maar dat bleek een loze belofte,
> bah!

[nos.nl]
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen