Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Riss leurt (vooralsnog vergeefs) met Saxo-miljoenen

Gepost door lodjan 
lodjan 18 augustus 2015 18:30
[www.cyclingnews.com]

en Wielerflits:

Na zijn schorsing en daaropvolgend afscheid bij Tinkoff-Saxo is Bjarne Riis naarstig op zoek naar een nieuwe ploeg voor 2016. De Deense manager zou zichzelf hebben aangeboden bij verschillende ploegen, waaronder MTN-Qhubeka, zo schrijft dagblad BT.

“Er zijn geen onderhandelingen gaande, maar het klopt dat Bjarne Riis heeft geïnformeerd naar de mogelijkheden”, bevestigt manager Brian Smith in naam van MTN-Qhubeka tegenover de Deense krant. Nochtans zou het aanbod van de ex-renner aantrekkelijk zijn, aangezien hij vanwege zijn goede contacten met Saxo Bank-directeur Lars Seier Christensen een budget van meer dan 13 miljoen euro mee zou nemen.

“Maar de waarden van onze sponsor passen niet bij de gedopeerde geschiedenis van Riis”, verklaart Smith. “Het was heel duidelijk dat het niet haalbaar was, en dat kwam enkel en alleen door Bjarne Riis.” Een maand geleden nam Oleg Tinkov alvast afscheid van Saxo Bank, maar toen reageerde Christensen dat de sponsoring niet per se hoefde te stoppen.
JW 18 augustus 2015 19:00
Die 13 mio zal voor meerdere jaren bedoeld zijn, naar ik aanneem.
Misschien iets voor Etixx ? Dat zal geen ethische bezwaren opwerpen, naar ik ook aanneem.

En...euh.. voordat iemand het idee zou opperen... NEE, helemaal niets voor Jumbo ! Al brengt hij 100 mio mee.winking smiley
Rudy t. 18 augustus 2015 19:10
Nee Riis niet maar dekker wel
Anony 18 augustus 2015 19:48
Kan beter Cult Energy van de ondergang redden dan. Tof ploegje.
JW 18 augustus 2015 19:55
Riis moet je m.i. toch wat meer richting Armstrong inschalen denk ik (misschien heb je dat Deense rapport niet gelezen ?)

Maar los daarvan: voor mij hoeft Jumbo niet wezenlijk te veranderen.
Dure buitenlandse toppers halen ? A.u.b. niet !
Als ze veel groter budget hadden zouden ze misschien wat Nederlanders terug kunnen halen.
Verder bevalt de insteek "nadruk op Nederlanders" mij opperbest.
Ik leg de lat ook niet kilometers hoog winking smiley
JW 18 augustus 2015 19:56
Dan niet meer, denk ik....



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/08/2015 19:56 door JW.
Goozzer 18 augustus 2015 22:27
Grootste probleem zal zijn dat Riis, in ruil voor het meegebrachte geld, de facto natuurlijk de hele toko zal willen overnemen. Je moet als teammanager al erg wanhopig en opofferingsgezind zijn om je plek af te staan. Van de huidige grote ploegen zou ik enkel Lampre eventueel als kandidaat zien, omdat Copeland daar gewoon werknemer is, Mauduit een Riis-adept en de familie Galbusera (van Lampre), tenzij Merida bezwaren heeft, vast wel oren heeft naar een extra partner om de ploeg een extra zetje te geven en zich niet zal laten afschrikken door allerlei hypocriete ethische bezwaren...



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/08/2015 22:28 door Goozzer.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen