Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Startplaatsen WK

Gepost door lodjan 
lodjan 19 augustus 2015 06:56
USA gets six for Richmond World Championship men's road.

The UCI finalized the rankings for the Continental tour classifications on Tuesday, sealing the selections for the UCI Road World Championship elite men's road race. The top 10 nations in the WorldTour rankings automatically earned nine-man teams for the race, giving Spain, Great Britain, Colombia, Italy, France, Belgium, Australia, the Netherlands, Germany and the Czech Republic full complements.

Defending champion Michal Kwiatkowski looks to have missed out on a full team as Poland was outside the top 10 in the WorldTour and Europe Tour rankings. He is likely to have 5 teammates.

The United States narrowly met the requirement for a six-man team: as host country it was guaranteed six as long as it was in the top five nations of the UCI America Tour. However, before the Tour of Utah, it was sixth behind Brazil. While the performances of Utah overall winner Joe Dombrowski (Cannondale-Garmin) and third placed Brent Bookwalter (BMC) did not count toward that classification, the USA instead relied on stage winners Kiel Reijnen, Eric Young and Logan Owen to push them into fifth, just 42.5 points ahead of Brazil.

The UCI is yet to confirm the final allotments, but it seems Slovenia, Ukraine, Russia, Denmark, Poland and Norway will have six riders, while Austria, Belarus, Portugal, Turkey, Lithuania, Estonia, Croatia and Ireland have three from their Europe Tour rankings.

Thanks to having a rider in the top 100 of the WorldTour individual rankings, Luxembourg, Switzerland and Slovakia will have three riders, giving favourite Peter Sagan at least two lead-out men. Latvia earned a single spot thanks to Gatis Smukulis' two points in the WorldTour. Azerbaijan, Greece, and Romania seem to have made one spot each thanks to having riders in the top 200 in the Europe Tour.

The international ambitions of the African riders on MTN-Qhubeka and other teams hurt countries like Eritrea, who fell out of the top of the African Tour. Algeria will have six riders, Morocco and South Africa earned three spots, while Mekseb Debesay's fourth place on the Africa Continental circuit gives Eritrea at least one rider, likely Daniel Teklehaimanot, who held the Tour de France mountains jersey. Tunisia also earned one place.

Canada, which has suffered in previous years, earned six spots thanks to its strong performance in the America Tour. Venezuela also took six, while Argentina and Brazil took three. Chile, Costa Rica, Ecuador and Guatemala earned one spot each.

In the Asia Tour, Iran topped the list with six, while Kazakhstan, Japan and Korea earned three spots.

Oceania's New Zealand gets three riders.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/08/2015 07:00 door lodjan.
Eindhovuh 19 augustus 2015 07:11
Tsjechië ook 9 man, dan moet ik toch nadenken hoor. Stybar, Kreuziger, König, Barta en sinds deze week Vakoc, meer ken ik er niet.
lodjan 19 augustus 2015 07:19
Kankovski, Hirt, Hnik.
Sticky Bottle 19 augustus 2015 08:54
+ als negende Jiří Polnický
Walnoot 19 augustus 2015 09:40
9 Moffen kom ik ook niet heel makkelijk aan hoor, zeker niet als ik er van uit ga dat Kittel niet zal rijden (waar ik vanuit ga). Degenkolb, Greipel, Martin, Geschke, Arndt, Martens, Sieberg, Nerz, Gerdemann? Ben ik niet van onder de indruk, en de andere grote landen ook niet dunkt me.
D. Marrage 19 augustus 2015 10:05
Samengevat:

9 starters:
Spanje, GB, Colombia, Italië, Frankrijk, België, Australië, Nederland, Duitsland, Tsjechië

6 starters:
Polen, VS, Slovenië, Oekraïne, Rusland, Denemarken, Noorwegen, Algerije, Canada, Venezuela, Iran

3 starters:
Oostenrijk, Wit-Rusland, Portugal, Turkije, Litouwen, Estland, Kroatië, Ierland, Luxemburg, Zwitserland, Slowakije, Marokko, Zuid-Afrika, Argentinië, Brazilië, Kazachstan, Japan, Zuid-Korea, Nieuw-Zeeland

1 starter:
Letland, Azerbeidzjan, Griekenland, Roemenië, Eritrea, Tunesië


Jammer dat DUK niet waardeert dat ik Polen er 2x bijgezet had. smoking smiley



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/08/2015 10:36 door D. Marrage.
ton duk 19 augustus 2015 10:17
je mag nog 1 keer wijzigen, D Marrage
Polen staat 2x vermeld
gr
El Mik 19 augustus 2015 10:22
Degenkolb is de enige die kan winnen, maar ik zie ze zomaar met meerdere mannen in de laatste ronde komen hoor en wie de nummer 7/8/9 zijn doet er niet zo heel veel toe al zullen er zat toplanden zijn met mindere renners in hun selectie dan een Sieberg of de door jou niet genoemde Burghardt en Buchmann.
Slimmerd 19 augustus 2015 10:40
Wegmann kan ook best wat werken voor Degenkolb
Slimmerd 19 augustus 2015 10:44
Met betrekking tot het WK ploegentijdrit: geen Roompot, staan 21e in de Europe Tour waar de eerste 20 mogen starten. Een afmelding kan ze nog op het WK brengen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/08/2015 10:45 door Slimmerd.
Leon 19 augustus 2015 10:56
Slimmerd Schreef:
-------------------------------------------------------
> Met betrekking tot het WK ploegentijdrit: geen
> Roompot, staan 21e in de Europe Tour waar de
> eerste 20 mogen starten. Een afmelding kan ze nog
> op het WK brengen.

Roompot zou er goed aan doen om komend jaar ook eens wat .2-koersen te rijden. Het kan echt geen kwaad om die jonge renners af en toe op iets lager niveau te laten meekoersen voor een overwinning.
JW 19 augustus 2015 10:59
Maar zouden de hoge kosten, die verbonden zijn aan zo'n deelname, opwegen tegen de publiciteitswaarde van het - kansloze - meedoen ?

Zou het geld niet, met het oog op volgend seizoen, beter besteed kunnen worden aan versterking van de ploeg ?
ton duk 19 augustus 2015 11:12
Eens met zowel Leon en JW
gr
El Chaba 19 augustus 2015 14:08
Clavan 19 augustus 2015 16:24
Pyama 19 augustus 2015 16:25
Padour die vorig jaar bij NetApp zat en nu bij Androni?
Sehnsucht 19 augustus 2015 16:54
Ik hoop dat ze in het vervolg niet meer afgaan op de WT ranking voor het aantal plaatsten. Die ranking is namelijk helemaal niet representatief voor hoe sterk landen zijn in het eendaagse werk boven de 250 kilometer. Zo is het belachelijk dat Nederland met 9 mag starten. Op de vorige WK's was dat land totaal onzichtbaar! Landen met minder starters deden het veel beter bijvoorbeeld Denemarken. Dus waarom niet een ranking opmaken op basis van prestaties op recente WK's en bijvoorbeeld klassiekers. Dat is veel eerlijker en krijg je een sterker deelnemersveld aan de start. Naast de recente geschiedenis vind ik dat ook de totale geschiedenis van het WK een factor mag zijn voor het aantal deelnemers. België bijvoorbeeld is de recordhouder en dat zou wel beloond mogen worden met extra startplekken. België is vaker wereldkampioen geworden dan bijvoorbeeld de landen Frankrijk, Spanje, Nederland en Zwitserland samen. (Zou België dan over een vijver beschikken die groter is dan die gecombineerde vijver?spinning smiley sticking its tongue out). Belgen zijn blijkbaar een erg sterk volk. En wil je op een WK een zo sterk mogelijk deelnemersveld dan is het dus aan te raden extra Belgen te laten starten. Wel zo eerlijk.
Pyama 19 augustus 2015 17:53
Nog beter is om het WK af te schaffen. De winnaar wint toevallig een eendagskoers maar is zeker niet dé beste renner. Geef de regenboogtrui maar aan de leider in de CQ ranking/WT ranking of wat voor ranking je dan ook wilt maken.
Eindhovuh 19 augustus 2015 19:00
Dat is helemaal een vreemd idee.
predator 19 augustus 2015 19:12
Walnoot Schreef:
-------------------------------------------------------
> 9 Moffen kom ik ook niet heel makkelijk aan hoor,
> zeker niet als ik er van uit ga dat Kittel niet
> zal rijden (waar ik vanuit ga). Degenkolb,
> Greipel, Martin, Geschke, Arndt, Martens, Sieberg,
> Nerz, Gerdemann? Ben ik niet van onder de indruk,
> en de andere grote landen ook niet dunkt me.

Is voor dit parcours gewoon een hele sterke selectie.
predator 19 augustus 2015 19:17
Pyama Schreef:
-------------------------------------------------------
> Nog beter is om het WK af te schaffen. De winnaar
> wint toevallig een eendagskoers maar is zeker niet
> dé beste renner. Geef de regenboogtrui maar aan
> de leider in de CQ ranking/WT ranking of wat voor
> ranking je dan ook wilt maken.

Dit riedeltje kan je bij iedere sport afspelen......
Walnoot 19 augustus 2015 19:21
Is voor de uitsraling van het wielrennen zo'n gek idee nog niet. Persoonlijk ben ik ook van mening dat de winnaar van de Giro en de Tour gewoon tot de volgende editie iedere wedstrijd in de roze resp. gele trui moeten rijden.
Pyama 19 augustus 2015 19:58
ow.. leg eens uit ivm formule een en voetbal dan? Een buitenstaander denkt echt dat de wereldkampioen de beste is hoor.
JW 19 augustus 2015 20:44
Ik vind het een goed idee !

In het huidige systeem is de wereldkampioen wielrennen zelden de beste renner van het jaar.

Bovendien is het toch raar dat alleen in die ene wedstrijd met landenteams wordt gereden, terwijl ze het hele jaar voor hun commerciële ploeg rijden. Daar worden de kopmannen door hun hele team ondersteund; bij het wk hangt de steun af van je nationaliteit. Nog vreemder is het als de teambelangen nationale belangen overschaduwen; ook dàt gebeurt.

Ik kan me zo geen enkele sport voor de geest halen waar zo'n vergelijkbaar krom systeem wordt gehanteerd.
predator 19 augustus 2015 21:42
predator 19 augustus 2015 21:42
predator 19 augustus 2015 21:43
predator 19 augustus 2015 21:43
JW 19 augustus 2015 22:41
Neuh...met wk voetbal is niet zo veel mis.

Alle landen hebben de kans om via een lange serie kwalificatie-wedstrijden het eindtoernooi te halen.
En op dat toernooi zijn de kansen ook voor iedereen in principe gelijk.
JW 19 augustus 2015 22:43
Honkbal heb ik niet veel verstand van.
Waarom deugt het systeem niet ?
Beide teams hebben toch evenveel spelers ?
JW 19 augustus 2015 22:46
Ja, inderdaad, die puck is vaak moeilijk te volgen.
De voorrondes gaan daar wat anders dan bij voetbal,
Maar in principe kan elk land in de poule met sterkste landen komen.
En de kampioen van die poule wordt wereldkampioen.
JW 19 augustus 2015 22:49
Hè bah, al wèèr een teamsport sad smiley

In principe het zelfde systeem als bij ijshockey, maar de puck is een stuk groter, en het netje hangt veel hoger.

ps: komen in deze serie ook nog volleybal, korfbal, hockey en waterpolo aan bod ?
Of gaan we gelijk door naar atletiek ?
Andere Peter 20 augustus 2015 01:04
Leuk bedacht, de regenboogtrui aan de leider van een ranking geven. Maar ik vind het een grove misvatting dat de wereldkampioen altijd de beste zou moeten zijn. De aardigheid is nu juist dat de beste niet altijd wint en dat de beste niet altijd kampioen wordt. Juist dat brengt de dramatiek.

Dat geldt voor wielrennen, maar zeker ook voor andere sporten. De 'buitenstaanders' waarnaar wordt verwezen begrijpen dat heel goed hoor. Mohammed Ali, de beste, die verliest. Mohammed Ali, allang niet meer de beste, die daarna toch nog terugkomt en verrassend wint. De Amerikaanse sporten, waarin steevast niet de beste van de competitie of een ranking kampioen wordt, maar de winnaar van play-offs. De meeste meeslepende WK voetbal was voor mij 1982. Een Italiaanse toernooiploeg won sensationeel na een dramatisch slechte start. De beste, Brazilië, struikelde al even dramatisch.

Ik zou alleen willen nadenken over het beperken van het Ottenbros-effect. Misschien alleen de top-100 of top-150 startrecht geven. Sowieso kleinere ploegen. Max 5 man. Waarom niet gewoon met een pelotonnetje van een man of 80 - 120 van start gaan?

En o ja: rijd met landenploegen, maar stel ook een plafond aan het aantal deelnemers per sponsorploeg. Bv maximaal 6 of 8 van Sky. Willen de landen meer renners van Sky opstellen, dan vervalt het startrecht van de 9e Sky op de ranking. Of zoiets.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/08/2015 01:07 door Andere Peter.
Pyama 20 augustus 2015 09:16
Ik ben afgehaakt na de eerste alinea omdat het toen over andere sporten ging. Regelmatig moet ik uitleggen dat de WK Wielrennen echt niet de beste wielrenner is van het afgelopen jaar. Soms zelfs de winnaar van een lullig koersje (Hushovd, Ballan, Vainsteins). Túúrlijk moet de wereldkampioen de beste zijn. Hij is tenslotte kampioen van de wereld.

kampioen: "persoon of club die de beste is bij een sport"
predator 20 augustus 2015 12:58
Pyama Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik ben afgehaakt na de eerste alinea omdat het
> toen over andere sporten ging. Regelmatig moet ik
> uitleggen dat de WK Wielrennen echt niet de beste
> wielrenner is van het afgelopen jaar. Soms zelfs
> de winnaar van een lullig koersje (Hushovd,
> Ballan, Vainsteins). Túúrlijk moet de
> wereldkampioen de beste zijn. Hij is tenslotte
> kampioen van de wereld.
>
> kampioen: "persoon of club die de beste
> is bij een sport"


Aan wie moet je dat uitleggen?
predator 20 augustus 2015 13:00
JW Schreef:
-------------------------------------------------------
> Hè bah, al wèèr een teamsport sad smiley
>
> In principe het zelfde systeem als bij ijshockey,
> maar de puck is een stuk groter, en het netje
> hangt veel hoger.
>
> ps: komen in deze serie ook nog volleybal,
> korfbal, hockey en waterpolo aan bod ?
> Of gaan we gelijk door naar atletiek ?

Het ging over clubbelangen versus landbelangen.
Walnoot 20 augustus 2015 13:16
De gemiddelde Tourvolger. Die heeft normaal gesproken echt geen idee wat het WK wielrennen is hoor. Een redelijk deel weet het omdat het net in Nederland is geweest, maar vraag het die gasten over drie jaar nog eens en ze zijn het kwijt.
El Mik 20 augustus 2015 13:49
Wat boeit de gemiddelde wieleranalfabeet aan wie jij iets moet uitleggen nou weer, het is gewoon een van de belangrijkste en vaak mooiste koersen in het jaar met veel historie waar renners veel waarde aan hechten.

Waarom zou je dat in hemelsnaam willen laten verdwijnen, zodat jij het niet meer hoeft uit te leggen aan mensen die het toch niet interesseert (en zeg eens eerlijk, hoe vaak in het echte leven heb jij nu echt aan iemand het WK wielrennen moeten uitleggen? Ik nog nooit hoor)
Walnoot 20 augustus 2015 17:27
Tientallen keren, zonder twijfel. Ik ken veel mensen die vinden dat wielrennen best aardig is, maar te saai om echt te volgen. Maar van mij mag het WK blijven hoor, mijn eerdere post was toch redelijk duidelijk niet serieus?
Andere Peter 20 augustus 2015 18:16
Nonsens. De gemiddelde Tourvolger vraagt niet om die uitleg. De gemiddelde Nederlander die de Tour niet volgt zal het allicht niet weten, maar die zal er ook niet snel naar vragen.
Andere Peter 20 augustus 2015 18:20
Ik vind het tamelijk belachelijk om voor de inrichting van je WK rekening te willen houden met de mening van buitenstaanders die er zo ver buiten staan, dat ze zoiets niet weten. Het is een beetje alsof Baskenland zijn ligging gaat aanpassen aan de plaats waar de gemiddelde Nederlander denkt dat het ligt.
Andere Peter 20 augustus 2015 18:25
-



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/08/2015 18:26 door Andere Peter.
Andere Peter 20 augustus 2015 18:26
Ik leg te pas en te onpas aan Mien uit Assen of Mevrouw van Zetten in Tiel zaken uit over bolletjestrui, ploegentijdrit of waaierrijden. Maar er heeft nog nooit iemand behoefte gehad aan mijn uitleg over het WK. Een rit in lijn is namelijk het meest natuurlijke wat er is. Kleuters snappen het. Iedereen weet dat bij elk sport en spel niet altijd de beste wint.

Een rankingsysteem om een kampioen uit te roepen, dát zou pas voortdurende uitleg vereisen. Om nog maar te zwijgen over de oneindige debatten over puntentellingen.
Andere Peter 20 augustus 2015 18:30
Als je je beroept op zo'n zelfbedachte maar vooral algemene 'definitie' dan is het een rare kronkel om zo allergisch te doen over een paar voorbeelden uit andere sporten.

Ik kan bijna geen sport bedenken waar de kampioen en de beste van de wereld automatisch dezelfde zijn.
Walnoot 20 augustus 2015 21:41
Peter weet het weer beter. Mag dan weleens wat geheugenverlies door de crack hebben, maar denk dat ik nog steeds beter weet wat voor gesprekken ik voer dan jij...
Andere Peter 22 augustus 2015 02:37
Suffe verdraaiing. Als je het strikt hebt over je eigen gesprekken dan moet je daar ook vanuit gaan in je stellingname. Je hebt het echter over 'de gemiddelde Tourvolger'. Daarmee maak je het zelf veel breder dan de nauwe interpretatie die je achteraf claimt.

Als jij geen glibberige onzin vertelt dan hoef ik het niet beter te weten.
Walnoot 22 augustus 2015 09:46
Suffe sofisme, want predator vraagt aan mij "Aan wie moet je dat uitleggen?" Dus het ging al over mij. En ik leg dat uit aan gemiddelde Tourvolgers die ik tegenkom. Vind het altijd jammer dat je alleen zo'n enorme woordenneuker bent als het je uitkomt Peter beterweter.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen