Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

World Ports Classic gaat weer verdwijnen

Gepost door Eindhovuh 
Eindhovuh 20 augustus 2015 08:59
Het blijkt toch erg moeilijk om een nieuwe toekomstige klassieker te starten. Net als eerder de ronde van het Groene hart gaat na een aantal edities toch de stekker eruit.
Kunnen we stellen dat "nieuwe" koersen feitelijk alleen nog in nieuwe landen kunnen worden opgestart?


[www.ad.nl]



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/08/2015 09:00 door Eindhovuh.
ton duk 20 augustus 2015 09:05
Ja, dat zou je wel kunnen stellen...

Toch jammer...
gr
Meneer 60% 20 augustus 2015 10:03
Een nieuwe koers moet gewoon iets toevoegen aan wat er al is. Dat is echt wel mogelijk.

Een kans op waaieretappes in de Tour is geweldig, omdat iedereen dat met het mes tussen de tanden rijdt om erbij te zitten. Maar een nieuwe koers van 2 dagen die als enige USP heeft dat er wellicht waaiers kunnen ontstaan, is toch mager. Als ze al ontstaan zal 90% van het peloton dat worst wezen.

Bij drie van de vier edities eindigden beide etappes gewoon in een massasprint. Daar wordt Jan Publiek niet meer warm van. En zo'n editie als in 2014, waarbij Theo Bos (van wie ik fan ben) de eindzege pakt dankzij een tweede en derde plek zal hem zelf ook weinig voldoening schenken.
D. Marrage 20 augustus 2015 10:12
Quote
Meneer 60%
Daar wordt Jan Publiek niet meer warm van
... in Nederland. Maar dat geldt voor bijna alle koersen inmiddels.
Meneer 60% 20 augustus 2015 11:04
D. Marrage Schreef:
-------------------------------------------------------
>
Quote
Meneer 60%
> Daar wordt Jan Publiek niet meer warm van
>
> ... in Nederland. Maar dat geldt voor bijna alle
> koersen inmiddels.

Je maakt mij niet wijs dat ze zich in Frankrijk allemaal verheugen op de vlakkere etappes in de Tour.

Als ik Utrecht bij de Tour even niet meetel... bij de Enecotour was het toch best druk langs de kant. En L1 haalde daarmee kijkcijfers waarvan ze in Limbabwe niet eens wisten dat er zoveel mensen bestonden. Van dit concept kun je best iets maken, maar je moet buiten de gebaande paden durven denken en geduld hebben.
cyclingfreakske 20 augustus 2015 11:40
World Port Classic valt al in een slechte periode op de kalender. Daarnaast word het steeds moelijker het budhet bij elkaar te brengen.
Vraag die je je kan stellen :...wat is de meerwaarde van deze wedstrijd-2 daagse ? van Antwerpen, naar Antwerpen in 2 dagen; door havengebied etc...
Daarnaast is de persaandacht te beperkt.
De poging was er, men heeft kosten nog moeite gespaard om te groeien, maar men bereikt gewoonweg het doel niet.
Qua routes zijn er alternatieven maar dat koste bakken geld extra, idem mensen... dus kan ook al niet.

dan kan men beter afvoeren en eventueel een ander concept bedenken.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/08/2015 11:44 door cyclingfreakske.
Michael B. 20 augustus 2015 12:52
Maak er maar een topcompetitie wedstrijd van inplaats van een profwedstrijd
Goozzer 20 augustus 2015 15:41
Nee, maar het in verzadigd gebied natuurlijk lastiger om iets te organiseren dat waarde toevoegt en het publiek meekrijgt.
Cyclad 20 augustus 2015 18:40
Wat jammer. De enige mooie wedstrijd die 2 dagen door mijn geboorteplaats kwam. smiling smiley
Sjoerd102 20 augustus 2015 20:48
Vond het zelf ook wel een aardige wedstrijd.
Zelf zou ik bv op vrijdagavond nog bv een tijdrit of kort criterium aan toevoegen.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen