Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Nederlandse selectie voor WK

Gepost door AK 
AK 20 augustus 2015 10:26
Wegrit:
Niki Terpstra
Lars Boom
Tom Dumoulin
Sebastiaan Langeveld
Bauke Mollema
Robert Gesink
Dylan van Baarle
Jos van Emden
Pim Ligthart

Tijdrit:
Tom Dumoulin
Wilco Kelderman



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/08/2015 10:28 door AK.
aartstyle 20 augustus 2015 10:31
Terpstra kopman aldus AD. Op zich terecht, ben echter wel benieuwd wat de gun factor is van de overige renners en hoe de rollen daarin zijn. Verwacht Boom en Dumoulin toch ook in een vrije rol of gedeeld kopmanschap. Met alleen Terpstra als kopman verwacht ik nog wel wat afmeldingen.......
AK 20 augustus 2015 10:34
Overige selecties (junioren mannen nog niet bekend):
Bron: [www.cyclingonline.nl]

Vrouwen – elite
Tijdrit (22 september)
Ellen van Dijk
Anna van der Breggen
Afstand: 30 kilometer

Wegwedstrijd (26 september)
Ellen van Dijk
Anna van der Breggen
Lucinda Brand
Roxane Knetemann
Iris Slappendel
Chantal Blaak
Amy Pieters
Afstand: 129,6 kilometer

Beloften mannen
Tijdrit (21 september)
Steven Lammertink

Wegwedstrijd (25 september)
Sam Oomen
Lennard Hofstede
Twan Brusselman
Tim Kerkhof
Dylan Groenewegen

Junior vrouwen
Tijdrit (21 september)
Aafke Soet
Yara Kastelijn

Wegwedstrijd (25 september)
Yara Kastelijn
Aafke Soet
Karlijn Swinkels
Maaike Boogaard
Lobsen 20 augustus 2015 10:42
Volgens het AD rijdt Dumoulin de wegwedstrijd niet waarna ze hem wel keurig in het lijstje van deelnemers zetten.
Slimmerd 20 augustus 2015 10:47
AK 20 augustus 2015 10:53
Die snap ik ook niet zo goed. De rest allemaal wat voor te zeggen.

Doe mij dan Hofland maar, of eventueel Wippert of van Poppel als sprinter mee.
Of een ervaren knecht zoals Koen de Kort.
Of als je toch ook alle toppers mee laat doen waarom dan ook niet Kelderman.
Meneer 60% 20 augustus 2015 10:58
2 x Lotto Jumbo, 2 x Cannondale, 1 x Giant, 1 x Lotto Soudal, 1 x Ettix, 1 x Astana, 1 x Trek. Denk dat we nog nooit zo'n diverse (of versnipperde) ploeg hebben gehad.

Langeveld en Van Baarle zijn natuurlijk wel SEG-maatjes van Terpstra. Maar voor de rest is het inderdaad de vraag hoe groot de loyaliteit van de ploeg richting Terpstra is. En met name ook andersom.
Sub Culture 20 augustus 2015 11:04
Nederland met een sterke ploeg op het WK.
Dromen van een wereldtitel is niet onrealistisch.

Al is hier wel het probleem dat ze alleen zullen moeten aankomen.
Maar zo'n Dumoulin of Terpstra die nog kan versnellen op een goed moment in de finale, haal ze maar eens terug.
El Mik 20 augustus 2015 11:33
Ligthart zal zich waarschijnlijk wel 100% in dienst van de ploeg (lees: Terpstra) willen stellen, met zo'n sprinter die toch niet gaat winnen hink je alleen maar op twee gedachtes.
Blueprint 20 augustus 2015 11:38
Waarom geen Hofland?
Anony 20 augustus 2015 11:39
Poppeltje zal ook wel balen.
Slimmerd 20 augustus 2015 11:40
Of D. van Poppel? Een rappe man in de selectie is toch altijd handig, België wil Boonen zelfs als kopman beschouwen....
Arsimo 20 augustus 2015 11:41
Waarom geen Mathieu van der Poel bij de beloften? Die gaat Ronde vd Toekomst rijden dus die zal daarmee in voldoende vorm komen? Of heeft-ie zelf geen zin? Of mag hij niet meer bij de beloften sinds zijn elite WK in het veldrijden? Nee toch?
Blueprint 20 augustus 2015 11:58
Die twee had ik ook wel verwacht i.p.v. Van Emden en Ligthart.
Walnoot 20 augustus 2015 12:01
Het aankomen van Terpstra wordt chronisch onderschat. In een groep is hij kansloos tegen een Boonen of Degenkolb, maar traag is hij zeker niet. Zelfde geldt voor Boom.
MarcoV 20 augustus 2015 12:07
Langeveld die niet eens fit genoeg was om in Eneco te starten zal toch ook wel serieus moeten verbeteren, anders lijkt me D. van Poppel of Hofland of Tankink me ook een betere kandidaat ...
rustdag 20 augustus 2015 12:15
Je moet het ook verdienen. en ik vind nou niet dat Langeveld het verdient. Ik denk dan ook dat de kopman hem mee wil hebben.
malheur 20 augustus 2015 13:03
Waarom zou Dumoulin de wegrit niet rijden?
Michael B. 20 augustus 2015 13:05
Ellen van Dijk is ook een lachertje, die heeft net haar sleutelbeen kapot gevallen. Slim hoor om zo iemand op te stellen voor zowel de weg als tijdrit.
Sub Culture 20 augustus 2015 13:10
Ja, maar in de vermoedelijke Belgische selectie alleen zullen er met Van Avermaet, Gilbert, Boonen en Benoot al minstens 4 man zitten die sneller aan kunnen komen.
Walnoot 20 augustus 2015 13:13
Gilbert en Boonen gaat hij beter niet mee naar de streep; Benoot ken ik niet goed genoeg, maar het zou me verbazen als hij er zit; Van Avermaet is misschien sneller, maar hand in het vuur dat Terpstra in een sprint à deux meer dan de helft van de keren wint.
Rudy t. 20 augustus 2015 13:15
Zelfs? Boonen kan daar iets neer aanspraak op maken dan Hofland en van Poppel...
Slimmerd 20 augustus 2015 13:23
Ik bedoel ook niet dat die als kopman in de selectie moeten zitten, maar dat een flink rappe man in de selectie niet misstaat (daarbij aantekend dat een Boonen, als rappe man, zelfs als kopman wordt uitgespeeld, terwijl wij de rappere thuislaten)
Walnoot 20 augustus 2015 13:27
Boonen zou ook gewoon meegaan als zijn sprint vandaag net zo bot zou zijn als die van Boogerd. Die man is een icoon binnen het Belgische wielrennen. Hem thuislaten zou waarschijnlijk tot een val van de federale regering leiden.
El Mik 20 augustus 2015 13:36
Hij is niet traag, maar dat zijn Valverde, van Avermaet, Sagan, Kristoff, Degenkolb, Kwiatkowski, Matthews en noem ze maar op al helemaal niet.

Kleine kans dat hij in een groepje komt waar helemaal geen op papier snellere man bij zit.
AK 20 augustus 2015 13:53
Iemand enig idee waarom Mathieu van der Poel niet is geselecteerd bij de beloften?

Is hij gewoon niet goed genoeg bevonden, of heeft hij zelf bedankt.
Slimmerd 20 augustus 2015 13:57
Dat is voor België toch niet zo erg?
Clavan 20 augustus 2015 14:23
@koendekort: To say I'm disappointed not to be in Richmond is an understatement. What do I need to do to show that I can make a leader get a top result?
Michael B. 20 augustus 2015 14:33
Clavan Schreef:
-------------------------------------------------------
> @koendekort: To say I'm disappointed not to be in
> Richmond is an understatement. What do I need to
> do to show that I can make a leader get a top
> result?

@koendekort
Zelf eens van voren rijden in plaats van iedere keer weer jezelf het laatste uur te laten uitbollen.
Je statistieken zeggen genoeg: Zie [www.procyclingstats.com]
cyclingfreakske 20 augustus 2015 14:39
Walnoot Schreef:
-------------------------------------------------------
> Boonen zou ook gewoon meegaan als zijn sprint
> vandaag net zo bot zou zijn als die van Boogerd.
> Die man is een icoon binnen het Belgische
> wielrennen. Hem thuislaten zou waarschijnlijk tot
> een val van de federale regering leiden.

dan valt die regering maar... toch niets mee aan te vangen. smiling smiley
Alleen zijn er niet zoveel die boven de 232-230 km nog echt top kunnen presteren, zeker niet op Spaanse golvend parcoursdat bijna altijd zwaarder uitvalt dan wat het op papier lijkt te zijn.
Je komt er heel vaak de klassieke renners tegen, en enkele all-rounders die ook het klassieke aankunnen.
predator 20 augustus 2015 14:49
Michael B. Schreef:
-------------------------------------------------------
> Clavan Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > @koendekort: To say I'm disappointed not to be
> in
> > Richmond is an understatement. What do I need
> to
> > do to show that I can make a leader get a top
> > result?
>
> @koendekort
> Zelf eens van voren rijden in plaats van iedere
> keer weer jezelf het laatste uur te laten
> uitbollen.
> Je statistieken zeggen genoeg: Zie
> [www.procyclingstats.com]

Scorebordjournalistiek
predator 20 augustus 2015 14:51
cyclingfreakske Schreef:
-------------------------------------------------------
> Walnoot Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Boonen zou ook gewoon meegaan als zijn sprint
> > vandaag net zo bot zou zijn als die van
> Boogerd.
> > Die man is een icoon binnen het Belgische
> > wielrennen. Hem thuislaten zou waarschijnlijk
> tot
> > een val van de federale regering leiden.
>
> dan valt die regering maar... toch niets mee aan
> te vangen. smiling smiley
> Alleen zijn er niet zoveel die boven de 232-230 km
> nog echt top kunnen presteren, zeker niet op
> Spaanse golvend parcoursdat bijna altijd zwaarder
> uitvalt dan wat het op papier lijkt te zijn.
> Je komt er heel vaak de klassieke renners tegen,
> en enkele all-rounders die ook het klassieke
> aankunnen.

Spaanse?????
Sub Culture 20 augustus 2015 15:42
Shhhhtt laat hem..
Sjorsoll 20 augustus 2015 16:14
De laatste vier kilometer zit vol met korte klimmetjes. Moeten Gesink en Mollema dan niet ook een wat vrijere rol krijgen?
Michael B. 20 augustus 2015 16:22
Zou beter zijn als de bondcoach pas zijn selectie zou maken na de Tour de l'avenir en de Ronde van Spanje. Op die manier neem je echt de renners mee die in vorm zijn. Zo'n Sebastiaan Langeveld heeft het hele jaar al niks laten zien. Zou best kunnen dat een Teunissen veel waardevoller is, dan een Sebastiaan die (wederom) afstapt bij km 200.
Snorfietser 20 augustus 2015 17:17
Volgens mij gaat dat inderdaad niet op. Phinney was ook al wereldkampioen op de baan bij de elite toen hij wereldkampioen tijdrijden bij de beloften werd.
Snorfietser 20 augustus 2015 17:23
Was ook mijn eerste gedachte. Aan de andere kant, de aangewezen renners kunnen nu gericht naar het WK pieken, ipv zich nu te bewijzen waarna de vorm op het WK wat minder zal zijn. Terpstra, Boom en Langeveld nu al aanwijzen voor dit parcours vind ik niet zo raar. Met types als Gesink en Mollema zou ik nog even wachten.
predator 20 augustus 2015 17:30
Langeveld vind ik juist wel raar, heeft nog geen pepernoot gereden, behalve iets raars bij het NK.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/08/2015 17:31 door predator.
Snorfietser 20 augustus 2015 17:45
Veel in dienst gereden en pech gehad in het voorjaar. Als wegkapitein zeer bruikbaar.
MarcoV 20 augustus 2015 17:53
Snorfietser Schreef:
-------------------------------------------------------
> Veel in dienst gereden en pech gehad in het
> voorjaar. Als wegkapitein zeer bruikbaar.

Wegkapitein, ook zo'n mooi woord om onzichtbaarheid mee weg te praten terwijl je eigenlijk niet benoemt wat nu wél de meerwaarde van zo'n renner is, Bijna net zo erg als 'vrijbuiter'.
Wegkapitein, als het als iets is, wat maakt Langeveld geschikter dan Tankink of De Kort die nog veel meer in dienst hebben gereden? Kan hij goed gps coordinaten lezen? Renners als Tankink en De Kort hebben in elk geval wel de nodige grote koersen uitgereden ...



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/08/2015 17:53 door MarcoV.
Lucho Herrera 20 augustus 2015 18:23
Als Langeveld fit is hoort hij er gewoon bij. Heeft vaak genoeg laten zien dat hij koersen over meer dan 250km goed verteert. En over zijn kwaliteiten op Vlaamse wegen zullen we het ook wel eens zijn. Maar na zijn slechte Tour en niet starten in Eneco Tour zou het mij verbazen als hij nog op tijd in vorm geraakt. In die zin ben ik ook verbaasd over zijn selectie. Lammerts heeft wel het parcours verkend met langeveld. Denk dat toen al duidelijk was dat hij Langeveld ging meenemen. Mocht Langeveld blijven kwakkelen met z'n vorm dan wordt hij waarschijnlijk nog wel vervangen.
Cyclad 20 augustus 2015 18:39
Ik ben een Langeveld-adept, maar ik vind zijn selectie ook niet helemaal terecht. Ik had graag Van Poppel of Hofland in zijn plaats gezien. Verder kan ik prima leven met deze selectie, is op papier ijzersterk.
Grootste klus voor Lammerts zal het smeden van een eenheid zijn. Als dat lukt doet hij het prima en heeft Nederland absoluut kansen.
Rudy t. 20 augustus 2015 19:58
Ja maar Boonen werd al eens wereld kampioen en won een paar klassiekers. Een wk is geen driedaagse van west Vlaanderen hè....
Rudy t. 20 augustus 2015 20:04
Hij zal er wel een doel van gemaakt hebben? Is gewoon 1 van de weinigen die bewezen heeft een dergelijke koers aan te kunnen. Sprint ook dit jaar in msr wel gewoon met een kleine groep voor de overwinning...
lodjan 20 augustus 2015 20:10
Goede selectie en goed om renners op tijd aan te wijzen zodat ze zich er goed op voor kunnen bereiden.
Arsimo 20 augustus 2015 20:30
Langeveld en van Baarle zijn de (SEG-)knechten voor Terpstra. Herinner het NK. Lijkt mij de enige reden dat Langeveld meegaat, want zijn vormpeil lijkt me hem niet als vanzelf boven een Tjallingii of Kelderman te plaatsen.
JW 20 augustus 2015 22:07
Dat klinkt plausibel.
Maar het klinkt me ook een beetje in de oren als "het was de enige manier om een paar renners te vinden waar Niki echt op kan rekenen".
En dat klinkt wat minder.

Als ik het goed begrijp is dit toch een definitieve aanwijzing, zonder de toevoeging "mits vormbehoud".
Stel dat b.v. De Kort in de Vuelta in bloedvorm is, dan heeft hij toch wat pech gehad.
Kuiperberg 20 augustus 2015 22:27
De keuze om Terpstra als kopman neer te zetten, is toch wel verrassend. Hij ligt bij een deel van de andere renners niet bepaald goed. Mogelijk zijn er al een paar gesprekken geweest om de boel glad te trekken. Terpstra heeft zeker de kwaliteiten maar als het tegenzit rijdt hij net zo hard voor zijn teamgenoten van Etix.
Het is en blijft een renner die weerstand oproept maar ook geweldige kwaliteiten heeft. Laten we ons maar eens verrassen met Nickie.
Andere Peter 21 augustus 2015 01:44
Lijkt mij dat er al goed rekening is gehouden met de wensen van Terpstra. Als je hem met 5 Jumbo's op pad zou sturen dan zou het vragen om problemen zijn. Lijkt mij we goed zo.
malheur 21 augustus 2015 16:55
Het zal er wel op uitdraaien dat van Baerle en Langeveld braaf hun SEG-ballen voor Terpy eraf draaien, van Emden voor Gesink en dat Boom, Dumoulin en Mollema min of meer een eigen koers mogen en gaan rijden.
Rudy t. 21 augustus 2015 17:52
Dat seg verhaal wordt volgens mij wat overdreven. Op het nk was dat meer iets van de eenlingen tegen de blokken, die dan ook nog eens dezelfde manager hadden. Ik denk dat dat op het wk allemaal niet zoveel meer uitmaakt. Van Baarle en Langeveld hebben gewoon een aardige staat van dienst, die gaan echt niet alleen maar naar het wk omdat Terpstra dat wil.
Sehnsucht 21 augustus 2015 22:34
Een waardeloze selectie. Met Van Emden en Ligthart kies je voor knechten die al voor de 180 kilometer grens de pijp aan Maarten zullen geven. Neem dan een Koen de Kort mee als knecht omdat die over veel meer inhoud beschikt en daarom langer meegaat. Dat Van Baarle als knecht meegaat begrijp ik wel. Boom heeft te veel moeite met de afstand om hem een beschermde status te gunnen dus dat zal ook wel knechten worden. Maar is Boom daar niet te eigenwijs voor? En waarom klimmerstypes meenemen naar een WK met weinig hoogtemeters? Daarbij is Gesink totaal niet explosief dus die gaat op die steile korte hellingen in Richmond niks klaarspelen. Mollema zit er altijd wel bij in de laatste ronde maar als de groten zich afscheiden moet hij toch altijd passen leert de geschiedenis. Dumoulin heeft het nog nog nooit waargemaakt in koersen boven de 250 kilometer maar schijnt wel een beschermde rol te krijgen, vreemd. Langeveld lijkt niet in vorm de laatste tijd dus daar valt ook weinig van te verwachten. Blijft Terpstra over als serieuze kandidaat. Maar concurrerende landen hebben meer dan 1 serieuze kandidaat in hun teams dus Terpstra zal normaal gesproken ten onder gaan tegen een numeriek overwicht. Net als de afgelopen twee jaar namelijk zal Nederland de laatste ronde wel ingaan met nog slechts twee renners in de groep met favorieten wanneer de koers hard gemaakt wordt. Wordt het echter een flauwe koers met als gevolg dat er een relatief grote groep met met daarin nog sprinters richting finish gaat mist Nederland weer een snelle man. Daarom vind ik het vreemd dat D. van Poppel er niet bij is. Blijkbaar heeft de bondscoach niet meegekregen dat hij Gilbert op een helling richting finish eraf reed in Wallonië. Zo'n soort aankomst zit ook in het Richmond parcours namelijk. Samenvattend, ook in 2015 zal de wereldkampioen niet uit Nederland komen.

Cecchini 22 augustus 2015 10:11
God één koersje van 167 km in Wallonie dat D. van Poppel wint, en die daarna in de Eneco Tour in de AGR versie al weer niets klaarmaakte maar voor Sehnsucht is al weer een held geboren. Als je dan toch bezig bent waarom dan geen liefdesuiting aan M. Lammertink uitgebracht ?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22/08/2015 14:01 door Cecchini.
JW 22 augustus 2015 12:50
Och, als Soos iets beweert....
Die kan zich beter bij zijn blik Belgen houden. eye rolling smiley
Miquel1983 29 augustus 2015 12:31
Langeveld is inderdaad discutabel vanwege zijn vormpeil dit jaar, maar hij heeft in ieder geval een staat van dienst in kasseien-klassiekers, en is bereid als knecht te werken wanneer hij zelf niet goed genoeg is. Voor van Baarle is 250 km waarschijnlijk te lang, maar hij kan aardig over de kasseien en is bereid te knechten, dus die had ik ook verwacht.

De keuze voor Ligthart, van Emden en Gesink begrijp ik helemaal niet. Gesink is geen explosieve renner en ook geen kasseien-renner. Mollema en Dumoulin zijn ook geen kasseien-renners, maar die zijn in ieder geval nog explosief op kortere klimmetjes en je kunt ze als outsiders meenemen. Het is waar dat Dumoulin nooit een topklassering heeft gereden in een koers over 250 km maar hij was vorig jaar met Bauke Mollema wel de enige Nederlander in de finale van het WK.

Van Emden gaat vermoedelijk mee als knecht, maar zijn staat van dienst in klassieke koersen zie ik niet. Jammer dat Nederland niet meer renners voor de tijdrit mag uitvaardigen, want daar had ik van Emden wel graag gezien. Ligthart wordt door zijn ploeg nauwelijks geselecteerd voor voorjaarsklassiekers; wat heeft hij dan te zoeken in Richmond? Danny van Poppel en Moreno Hofland zou ik ook niet zo snel meenemen, omdat zij weliswaar aardige sprinters zijn maar nog niet hebben bewezen koersen van 250 km aan te kunnen.

Terpstra en Boom hebben de grootste staat van dienst op dit parcours en dienen volgens mij gezamenlijk kopmanschap te krijgen. Neem dan gewoon een paar ervaren renners mee die bereid zijn als knecht te rijden en bovendien goed uit te voeten kunnen op dit parcours, waarbij ik denk aan Koen de Kort, Maarten Tjallingi, Bram Tankink en Ramon Sinkeldam. Nu zit je met een hoop renners die gewend zijn bij hun ploeg kopmanschap te dragen en die elkaar denk ik eerder voor de voeten gaan rijden dan samenwerken.

Mijn selectie:

- Niki Terpstra
- Lars Boom
- Tom Dumoulin
- Dylan van Baarle
- Sebastian Langeveld
- Koen de Kort
- Maarten Tjallingi
- Bauke Mollema
- laatste plaats verdelen onder Ramon Sinkeldam en Bram Tankink, afhankelijk van vormpeil



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29/08/2015 12:46 door Miquel1983.
Miquel1983 29 augustus 2015 12:41
delete



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02/09/2015 11:30 door Miquel1983.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen